-
חיפוש דפי סרט
חפש
לפי שם:
עכשיו בקולנוע: סרטים שרק עכשיו יצאו
עוד בקולנוע: סרטים מדוברים שעדיין רצים
בקרוב: מגיעים בשבועות הקרובים
ברחוק: סרטים עתידיים שמדברים עליהם
-
דיונים אחרונים
דיונים מתמשכים
דיונים חמים
החטאים
בישראל ב-1977, שתי אחיות שאפתניות ותחרותיות נאלצות לשתף פעולה בניסיון להציל א, נאלצות לשתף פעולה בניסיון נואש להציל את עצמן ואת הוריהן מהשלכותיו של סוד משפחתי אפל שנחשף במקרה.
תאריך הפצה בישראל: 01/12/2016
אני אמביוולנטית מאוד (לא צפיתי)
הטריילר נראה מאוד מפתה
"סרטו הטוב ביותר של אבי נשר" קצת מוריד, לא יודעת למה חשיבות עצמית דוחה אותי. מניחה שזה דווקא נכון להשתמש בציטוט מבקרים שכזה.
ובעיקר, קצת נמאס לי מסרטים שחופרים בדור ההורים שלי ואיך הם התמודדו עם הורים ניצולי שואה. זו לא אשמתו של אבי נשר, להפך, נכון יותר (בעיני) שהוא יכתוב ויביים את מה שהוא מכיר, מאשר שימציא סיפור על צעירים שהוא לא מבין. אבל משהו בעיסוק הזה "בפצעי החברה והמשפחה הישראלית" קצת מיצה את עצמו.
ויחד עם כל זאת, הטריילר נראה מאוד מפתה. ונלי תגר, ויבגניה דודינא וגם השאר, שאני פחות מכירה, נראים ממש אחלה.
אני רק שאלה, האם החטאים יתחרה שנה הבאה על פרס אופיר?
כי לדעתי יש סיכוי סביר שאם הוא ילך הוא לפיחות יגיע לגמר סוף סוף וגם האקדמיה לא ממש מכבדת את נשר בשנים האחרונות
אני מניח שכן
ובכלל, אם כבר שאלת, כמה סרטים יתמודדו בכלל השנה?
כי, להזכירך, מהשנה יתחרו רק סרטים שכבר הופצו. יש הרבה סרטים ישראלים שמחכים בתור להפצה, אבל כמעט כולם כבר התחרו בתחרות האופיר בשנים קודמות. כרגע, הסרטים היחידים שלא התחרו באופירים שעברו וכשירים להתחרות השנה הם "החטאים" שהופץ בתחילת החודש, ו"לא פה ולא שם" שעומד להיות מופץ בעוד שבועיים. וזהו. 2 סרטים.
מי יודע מה יהיה עם שבי גביזון החדש, ומתי בכלל הוא יופץ. ושמואל מעוז החדש. ורוני קידר. וערן ריקליס. ועוד כהנה וכהנה סרטים שיחפשו חשיפה בפסטיבלים לפני הפצה. לך תדע כמה באמת יופצו לפני הטקס.
אל תשכח את סידר
(ל"ת)
סידר ייחשב באופיר?
זה סרט דובר אנגלית שצולם בניו-יורק ולפי IMDB אף חברת הפקה ישראלית הייתה מעורבת.
אין סיבה שהוא יקבל מועמדות, וחוץ מזה שגם אם כן, באוסקר הפרס הוא לסרט דובר שפה זרה, ו"נורמן" באנגלית.
בהחלט
אמנם קופרודוקציה ובאנגלית, אבל המפיק ישראלי, עם תמיכת קרנות מקומיות ועם מספיק אנשי צוות ישראלים ועיסוק בכאן ועכשיו כך שגם המחמירים יקבלו בלי טענות את השתתפותו.
מה שכן, על האוסקר הזר הוא לא יוכל להתמודד. עכשיו רק צריך שתחרות האופיר תהיה על הסרט הישראלי הטוב של השנה ולא המירוץ לאוסקר.
הבעיה שלי היא אחרת וזה זמן הפצתו של החטאים(מיכוון שאם יבחרו את הסרט הכי טוב ולא את הסרט שהם רוצים לשלוח לאוסקר מה שנדיר) , אז כנראה שהחטאים זה הסרט הכי טוב שישראל שולחת לאוסקר מזה שנים והסיכוי שלו יורד לדעתי אם זמן הפצתו הוא בעצם שנה לפני האוסקר שהוא יתחרה, אם נניח היה מתחרה על האוסקר הקרוב היה לו סיכוי לזכות.
ולכן לדעתי יש סיכוי סביר שלא יזכה כי אולי האקדמייה תרצה לשלוח סרט שיותר קרוב לאוסקר ויהיה לו אולי יותר סיכוי לעלות לגמר בשל כך.
בכל מקרה כנראה שהאקדמיה תעשה את בחירה הלא נכונה.
עקרונית, לזמן ההקרנה בארץ של הסרט אין שום השפעה על סיכוייו לאוסקר
מה שכן צריך לקחת בחשבון זה את ההפצה האמרקאית שלו – הסרט הולך להיות מופץ במרץ בארה"ב על ידי חברת הפצה אמריקאית גדולה ו*זה* יכול לפגוע בסיכויי האוסקר שלו ובכך בסיכויי האופיר שלו.
אוסקר?
אתם שמים לב שאתם בעצם מדברים על איזה סיכוי יש לסרט כזה או אחר באוסקר, ולא על איזה סרט יהיה הכי טוב ולכן מגיע לו לזכות, כן?!
כי עד שהאקדמיה לא תשנה את החוק הזה, זה מה שיקרה. וכמו שלמדנו רק לפני כמה ימים, אי אפשר לדעת. בכלל. אם אפילו אלמודובר הוא לא קלף בטוח באוסקר, ועוד עם הסרט הכי יפה ומצליח שלו זה לפחות עשור, וסופת חול, שהסתובב בפסטיבלים מכובדים בעולם וזכה להרבה תשומת לב (אני ראיתי אותו בברלין, למשל) – הסרט הזה בכלל לא הגיע לתשיעיה, וסרטים אחרים אנונימיים כן נכנסו, צריך להפסיק כבר לחשוב איזה סרט לשלוח לאוסקר, ולהתחיל לחשוב איזה סרט הוא הכי טוב ומתאים לזכות בפרס הסרט הטוב ביותר באופיר.
לגבי "נורמן" – אני מניח שבגלל שהבמאי והתסריטאי הוא ישראלי, והצלם הוא ישראלי (ירון שרף), ולא מעט שחקנים ישראלים משתתפים בסרט, וחלק מהסרט מתרחש בישראל, ואפילו יש מפיק ישראלי אחד (דוד מנדיל), אני לא חושב שתהיה בעיה תקנונית להכליל את הסרט הזה בתחרות. השאלה היא אם מפיקי הסרט בכלל ירצו לרשום אותו לאופירים.
לגבי עיתוי היציאה של "החטאים" בנוגע לאוסקר – אני מזכיר ש"ניצוד" של תומס וינטרברג היה מועמד לאוסקר כמעט שנתיים אחרי שהוקרן בפסטיבל קאן, ויותר משנה אחרי שהופץ ברחבי העולם (כולל בישראל). כך שלא עיתוי ההפצה הוא השאלה.
הסיבה שאני מדבר על האוסקר
זה כי כך האקדמיה רואה זאת לא שאני מסכים איתה, אני הייתי נותן לאפס ביחסי אנוש ללכת לאוסקר ולא לגט, השנה הייתי נותן לעבור את הקיר ולפני כמה שנים לפלאות או לזאב, לדעתי גם האקדמיה רצתה ללתת להם את הסרט הטוב ביותר אבל מבחינתה היא צריכה ללכת לסרט שיש לו הכי סיכוי לאוסקר, מה שהיא לא קולטת ש….היא לא טובה בזה!
או שלא כדאי לשלוח לאוסקר את הסרט שהכי כדאי לשלוח לדעתם אלא את הסרט הכי טוב!
לדעתי השנה החטאים יהיה הכי טוב אבל מה זה יעזור לו?
ותשים לב שאמרתי את זמן ההפצה רק כדי להגיד שבגלל זה עשוייים לא לשלוח אותו לאוסקר
סרט ממש גרוע בעיני
בכל כך הרבה רבדים, שתקצר היריעה.
בימוי ממש גרוע, לקחת שחקנית מלאת חן כמו נלי תגר ולעשות ממנה פלקט לא אמין של "היפית" מורדת של שנות השבעים עם להט עיתונאי לכאורה של "העולם הזה", ותסביך פסיכולוגי אחד פשטני – דמות לא אמינה להפליא.
לקחת שחקנית נהדרת כמו ג'וי ריגר ולגרום לה לשחק ממש רע, יש לה שלוש מימיקות שהרשה לה הבמאי, רובוט היה יכול לשחק את התפקיד הזה.
משהו שמעניין אותי אם עוד מישהו חושב כמוני – לאורך הסרט היא נורא נורא הזכירה לי מישהי אחרת ובסוף נפל האסימון, היא נראית בו בדיוק כמו גילה אלמגור בצעירותה. ולטוענים שאלמגור מעולם לא היתה שחקנית טובה (לפחות עד הקיץ של אביה) הדמות של ריגר שטוחה בצורה אולטרה בנאלית, קצת מזכירה ארת אלמגור הצעירה גם בזה ולא רק במראה.
רק בקרדיטים הבנתי שזה לא רק מבוסס על סיפור אמיתי אלא שהדמויות הראשיות האמיתיות (לפחות אחת מהן) הן חלק מהמפיקים. וזה הסביר לי למה הסרט היה נראה כמו סרט שהוזמן. סרט שבא לרצות אנשים מסוימים שכאילו שילמו כדי שיציירו את הדמויות בו ואת הסיפור המשפחתי כמו שהן רוצות.
כמו סרט יח"צ. העלילה לא אמינה בחלקים גדולים שלה, כי נראה שלהוציא את האנשים האלה טוב היה יותר חשוב מלטוות סיפור, וברגעים האלה די ברור שזה לא היה כך באמת, אלא יפוי של המציאות.
לעשות סרט תקופתי זו יומרה מאד גדולה. אבל קצת קצת תשומת לב. לקחת עיתון דבר (כמדומני) ישן שגם הזמן נראה אליו והוא מצהיב – כפרופס תקופתי צרם, יכלו לעשות עיבוד גרפי ולהדפיס על נייר אחר שישתלב ולא יראה כמוצג ארכיוני.
ו- לתת מספר טלפון בן שבע ספרות, לייק הלואו? בשנות השבעים היו חמש ספרות, רק בשנות השמונים הגדילו לשש ספרות, איפה התחקירנים שאחראים על אמינות התקופתיות?
ועוד היד נטויה.
סרט ממש ממש גרוע. אני לא מצליחה להבין את ההתרפסות בפני נשר, שלמעט סרט הבורקס הנחמד מאד הלהקה, עשה הרבה סרטים רעים. אבל "פעם הייתי" היה נהדר, התקופתיות טופלה היטב, ליהוק מפתיע של קומיקאים לתפקידים דרמטיים, לשניהם הגיע פרס אופיר. זה היה סרט שהתפעלתי ושיבחתי.
ומתיהשו מישהו צריך לפוצץ את הבועה לגבי דיזנגוף 99, לא רק גידי גוב מתבייש בו, ואולי זו הסיבה שנמנע מקולנוע כ"כ הרבה שנים. לא רק שהוא לא סרט טוב מבחינה עלילתית, הדמות של גוב היא ממש מפלצת מגעילה של שוביניזם.
זה סרט שהישראליות צריכה להתבייש בו.
עד כאן בשלב זה, אם כי יש לי עוד נימוקים מדוע החטאים כל כך גרוע לטעמי.
סרט עם סאונד נורא...
סרט דובר עברית המדובב לעברית. בדיחה