בכל סרטי "צעקה" מדברים על החוקים של הז'אנר: מי חשוד, מי יכול למות ומה לא להגיד, אבל אף פעם לא מתייחסים לאיך השמות שלהם עובדים. ברצינות, מה הקטע עם השמות בסרטי אימה? אחרי ששני קודמיו היו ממוספרים, לסרט הרביעי בסדרת "יעד סופי" קראו "היעד הסופי" ללא מספר, למרות שיש עוד סרט אחריו שחוזר להיקרא "יעד סופי 5". סרט "המסור" השמיני נקרא באנגלית "ג'יגסו" ובשם הסרט התשיעי כן מופיע "המסור", אבל בתת-כותרת, כמעט נבוך מהשתייכותו למותג. "האלווין" שיצא לפני כמה שנים מתעלם מההמשכים של המקורי ומהווה המשך ישיר שלו, אז בעצם "האלווין" (2018) הוא המשך של "האלווין" (1976)? איך זה עובד ומה זה אומר על סרט ההמשך של המקורי? לפני שנה לסרט החמישי של "צעקה" קראו באותו שם כמו הסרט המקורי (גם באנגלית), אבל עכשיו קיבלנו את "צעקה 6", אז אפשר להגיד שגם הוא וגם "צעקה 2" הם המשכים של סרט בשם "צעקה". אם הסרטים האלה כל כך מודעים לעצמם, שהסרט הבא יתחיל ברצח של האחראים על התופעה הזאת.
כפי שפורסם בערך בכל הפוסטרים של הסרט הזה, אנחנו כבר לא בעיירת וודסבורו, אלא ב"תפוח הגדול". רואים זאת כבר בסצנת הפתיחה, שבה מופיעים פרצופים שאולי תכירו. בדומה לסצנות הפתיחה בסרטים הקודמים, גם זאת נועדה להבהיר לצופים שזה לא סרט אימה רגיל. אבל כשמשחקים עם הציפיות של הקהל במשך כמה סרטים ברצף, בשלב מסוים הקהל כבר מצפה להפוך-על-הפוך. ועדיין, זאת סצנת פתיחה מוצלחת, רק קצת התאכזבתי שדברים מסוימים שקורים בה לא היו קשורים לשאר הסרט, אבל בהחלט אשמח לראות את הסרטים האלה מנסים אותם בעתיד.
שנה לאחר ששרדו את אירועי הסרט הקודם, האחיות סאם (מליסה בררה) וטארה (ג'נה "יום רביעי" אורטגה) גרות כעת בניו יורק יחד עם צ'אד (מייסון גודינג) ומינדי (ג'זמין סאבוי בראון). אבל גם אחרי שעברו לעיר של כמעט תשעה מיליון אנשים, במהרה החבורה – שצ'אד מכנה "Core Four" – שוב נתקלת בגוסטפייס חדש. הם מתכנסים כדי לנסות לחשוב על חשודים ב"סצנת החוקים" התורנית. אחרי סיקוולים, ריקוולים ושאר ירקות, הפעם הדמות המומחית לסרטי אימה מודיעה שעברנו מסדרת סרטים לפרנצ'ייז-על-מלא, משמע מה שחשוב הוא כבר לא השחקנים, אלא המותג. זה אומר שכל אחד ניתן להקרבה, בין אם הוא דמות ראשית, משנית או "דמות מורשת". את המשבצת האחרונה ממלאת הפעם רק קורטני קוקס בתפקיד גייל וות'רס, כשסידני פרסקוט לא כאן כי החליטה לברוח עם משפחתה למקום בטוח ולשבת על הספסל הפעם (שזה קוד ל"נב קמפבל לא הייתה מרוצה מהשכר שהציעו לה בשביל לחזור").
השחקנים החדשים שהוצגו בסרט הקודם בקלות היו יכולים להיות צעירי ג'ן-זי מעצבנים שסתם זורקים באז-וורדס כמו "רעיל" ו"מבוטל" (היי, "גופות גופות גופות"), אבל בינתיים אני סבבה איתם ולא תראו אותי מתלונן אם הם יחזרו לעוד סיבוב. כמו בפעם שעברה, קורטני קוקס לא עושה יותר מדי אבל נראה שהיא באה ליהנות, אז למה לא. אולי התוספת הכי מדוברת לקאסט היא היידן פנטייר בתפקיד קירבי, דמות שהוצגה בסרט הרביעי ועושה קאמבק. לא צפיתי בו מזמן אז לא זכרתי מה קרה לה ולא הבנתי את ההתלהבות מהחזרה שלה ברשת, אז אני יכול רק להגיד שהיא בסדר גמור ושגם את ההופעה שלה פה כנראה לא אזכור לעוד הרבה זמן, אז אל תצפו ממני להתלהב אם היא תחזור ל"צעקה 9: בחלל אף אחד לא שומע אותך צועק".
ואיך הגוסטפייס החדש? ובכן, הוא יותר עצבני, יותר אכזרי ולפעמים אפילו מוותר על הסכין לטובת נשקים חמים. בדומה לג'ייסון וורהיז, גם הוא לא מנצל את המעבר לתפוח הגדול כדי לרצוח מישהו על הגג של בניין האמפייר סטייט או זורק מישהי מהכתר של פסל החירות, אבל בהחלט רואה הרבה יותר מהעיר ממה שג'ייסון הספיק. למעשה, פה ושם נראה שהסרט אפילו לוקח השראה מ"ג'ייסון משתלט על מנהטן" (ואני לא מדבר רק על הסצנה שבה רואים דמות צופה בסרט). אחד הקטעים היותר אפקטיביים ויצירתיים של הסרט מתרחש ברכבת התחתית, ומצד אחד קצת חבל לי שהראו חלק ממנו בטריילר, אבל מצד שני אני גם יכול להבין את ההיגיון מאחורי זה.
במהלך הצפייה הרגשתי כאילו הבמאים קראו את הביקורת שלי על הסרט הקודם והפיקו לקחים. כמות בדיחות המטא ירדה משמעותית (אבל עדיין קיימת – משתמשי לטרבוקסד, יש לנו ייצוג!), ויש הרבה יותר זמן לסצנות מותחות ו, נו, מפחידות. הסאטירה ורגעי ההומור עדיין פה, אבל זה קודם כל סרט אימה, ואחד מוצלח. תמיד יש שינויים והתפתחויות בז'אנר אז אני מנחש שהפרנצ'ייז לא יסתיים כאן, ומחכה לראות על אילו טרופים וקלישאות יצחק הגוסטפייס הבא.
הצעקה הכי טוב מאז המקורי, ואולי הכי טוב נקודה.
צעקה 5 היה מאד חביב וכייפי, ומשמעותית טוב יותר מצעקה 2-4.
השישי כבר מעלה הילוך. הפרידה מוודסבורו וסידני היו מאד נחוצים. רביעיית הקאסט הגרעינית הרבה יותר מוצלחת פה אחרי שהסרט חותך את חבל הטבור מדמויות המורשת (טוב, חוץ מגייל. אבל לא איבדתי תקווה).
בקיצור, כיף גדול. ואם באמת ההשוואה לאימת דור ה-Z היא גופות גופות גופות – צעקה 6 אוכל את הסרט ההוא בלי מלח.
בתור מי שלא נגע עד כה בפרנצייז הזה, מספיק לי לראות את 1 וישר לדלג ל5?
2-4 שווים בכלל צפייה? אני לא מתכוון לצפות בשלושה סרטים רק כדי להשלים שיעורי בית..
2 ו 4 מצויינים
3 גם טוב מאד ושוה צפיה,אבל יחסית לשאר הסרטים בסדרה הוא פחות.
2-4 די מיותרים. אבל החמישי הוא חובת צפייה.
הייתי ממליץ לך לדלג לחמישי, ומשם ללכת לשישי.
אגב תמיד היה לי הרושם שצפיתי בסרט הראשון כשהייתי ביסודי
אבל רק לאחרונה. הבנתי שצפיתי בכלל בפארודיה זולה שלו (מת לצעוק או משהו כזה).
הוא סלאשר מאד מוצלח. מאד ניינטיזי אבל זה חלק מהקסם.
(ל"ת)
סרטי סלאשרים אף פעם לא היו מהחביבים עלי בעולם האימה,
יש בהם משהו מאד רפטטיבי וגם לרוב רדוד, אבל אני חייב להודות שתחיית הזאנר הנוסטלגי בשנים האחרונות הפיקה סרטים שמאד נהניתי מהם (מלבד סרטי הלוואין). הם כמו קולה זירו בשבילי, לרוב לא מרגיש צורך אבל לעיתים יש לי דודא חזקה ומספיק כמות מועטה כדי להשקיט אותה.
אני לא מסכים
לא ראיתי את 5-6
אבל אהבתי את 1-4 ודווקא הרביעי נראה לי ממש טוב
הראשון מעולה והכי טוב עד כה (ושוב לא ראיתי את האחרונים),
אבל הרפרנסים שלו היו ממש כיפיים
1-3 היה מגניב עם זה שהם דיברו על טרילוגיה וכו
ובכל מקרה ווס קריבן מביים האימה מתח הטוב ביותר שהיה
כולל הסיוטים שלו (ושלו בלבד) וכולל הצעקות
מביחנת האם צריך לראות כדי להבין – לא ראיתי את החדשים כמו שאמרתי אבל כדי לראות השאר 2-4 צריך את 1 כדי לראות איזשהו סרט בין 2-4 אין צורך בכל אחד שלא אחד
נ.ב. בתור תעלומת רצח הסרט הזה עדיין גרוע רצח.
אני לא זוכר באיזה צעקה זה היה (נראה לי שהקודם?), אבל דמות מהקאסט אומרת שצעקה זה whodunnit בסלאשר. ואם כן, אלה הסרטים הכי גרועים בז׳אנר. לגיבורים אין שום קצה חוט לחקור, אין חקירה נורמלית של הרשויות באופן כללי, כולם במצב בריחה עד שהרוצח מגיע למימוש המאסטר פלאן וחושף את עצמו. בסרט החדש ניסו להתמודד עם זה בכל החזיתות, אבל גם הקטע של ״יש לנו קצה חוט לחקור״, וגם הקטע של להלחם בחזרה בסופו של דבר לא כתובים טוב.
בקיצור, אולי את סרט הצעקה הבא יביים ריאן ג׳ונסון?
לגבי מה שנכתב בפתיחת הביקורת:
עד כמה שזכור לי בצעקה 5 כן היתה התייחסות בסרט לזה שהורידו את המספר.
לא זוכר בדיוק, אם אני לא טועה היה מישהו שהעיר על זה שזה מטופש שסרטים עושים את זה, או משהו דומה.
וואו, זה היה סרט לא טוב.
מעניין שאיכשהו הביקורות די טובות באופן גורף.
מליסה בררה פוטרה מסרט ההמשך אחרי פוסט פרו פלסטיני שפרסמה. אחלה פרמאונט
(ל"ת)
כנראה בגלל זה
https://pbs.twimg.com/media/F_fJ6wmXIAAqEjO?format=jpg