-
חיפוש דפי סרט
חפש
לפי שם:
עכשיו בקולנוע: סרטים שרק עכשיו יצאו
עוד בקולנוע: סרטים מדוברים שעדיין רצים
בקרוב: מגיעים בשבועות הקרובים
ברחוק: סרטים עתידיים שמדברים עליהם
-
דיונים אחרונים
דיונים מתמשכים
דיונים חמים
אובי ואן קנובי
Obi Wan Kenobi
איזה כיף, שוב טטואין… אמר אף אחד, אף פעם.
תאריך הפצה בארה"ב: 27/05/2022
אז יש תאריך, 25 במאי
שזה מתכתב עם חגיגות ה-45 שנה לצאת הסרט המקורי. אמנם חבל שזה לא יוצא ב-4 במאי (יום הסטאר וורס הבינלאומי) אבל זה בטח כי מוּן נייט עדיין תהיה משודרת בתחילת מאי – וחס חלילה שבדיסני פלוס ישודרו יותר מסדרת מארוול / מלחמת הכוכבים אחת במקביל.
הפרויקט עצמו מרגיש לי בכלל כמו סרט. יש לו במאית אחת לכל הפרקים וגם תסריטאי אחד, והרי מלכתחילה דיברו בזמנו על כך שאובי וואן יקבל סרט סולו סטייל "סולו" (עם סטיבן דלדרי בעמדת הבימוי, ואפילו עם אותה תת-כותרת כמו סולו, "סיפור מלחמת הכוכבים"), אבל אחרי הכישלון של "סולו" הם בחרו כן להפיק את הסרט, אבל לשחרר אותו ב-6 חלקים בשירות הסטרימינג. שזה לא רעיון רע.
ובניגוד ל"בובה פט", ההפקה הזו שונה מזו של "המנדלורי", בלי מעורבות של פילוני ופאברו (שכבודם במקומם מונח) ואני סקרן לראות איך תיראה סדרת לייב אקשן של מלחמת הכוכבים בידיים אחרות (כן כן נו, דבורה צ'ו ביימה שני פרקים של "המנדלורי". ובכל זאת…).
אגב
לפני שבוע יצא קליפ חדש של רד הוט צ'ילי פפרס שדברה צ'ו ביימה (והיא עשתה עבודה נהדרת), והוא נראה כאילו לפחות בחלקו הוא צולם באותו סט כמו "אובי וואן".
סקרן זאת בהחלט ההגדרה הנכונה
האם הקסם הוא של פאברו ופילוני, או שמלחמת הכוכבים הגיע זמנה להגיע לטלוויזיה.
אני עדיין חושש מכך שהיידן כריסטנסן משחק את דארת׳ ווידר
גם בגלל שהוא די היה מעצבן בטרילוגיית הפריקוולים, אבל בעיקר כי הוא לחלוטין לא מתאים להחליף את ג'יימס ארל ג'ונס.
הרי לפי מה שהבנתי הסדרה מתרחשת לאחר אירועי נקמת הסית׳, כלומר שהיידן כריסטנסן לא הולך לגלם את אנאקין סקייווקר אלא את דארת׳ ווידר שאמור להיות לו את הקול הנמוך של ג'יימס ארל ג'ונס.
אז שמישהו יסביר לי איך לכל הרוחות היידן כריסטנסן הולך להיות הקול של דארת׳ ווידר בצורה שעדיין נוכל לקשר בין ההופעה פה להופעות של ווידר בטרילוגיה המקורית?
אם צריך לבחור מחליף לקולו האייקוני של ג'יימס ארל ג'ונס, אז למה לא לקחת מישהו שנשמע דומה?
אני הייתי הולך על מורגן פרימן או על אידריס אלבה.
ואני מניח שיש עוד אופציות, אבל למה לקחת שחקן לבן שהקול שלו כל כך לא מזכיר את קולו של ווידר? זה שהוא היה אנאקין סקייווקר לא אומר כלום, בהתחשב בכך שהקול של דארת׳ ווידר הוא קול רובוטי שהגיע עם המסיכה וממש לא הקול הטבעי של אנאקין סקייווקר.
זו דווקא אחרונת הדאגות שלי
כפי שג'יימס ארל ג'ונס דיבב את דארת' היידן בסוף פרק III, גם הפעם כנראה שהוא ידובב כאשר הוא עם הקסדה (בין אם ע"י ארל ג'ונס או בין אם ע"י מישהו אחר. לא מעט אנשים דיבבו את ויידר לאורך השנים).
לא שהוא יהיה הרבה עם קסדה. אני בספק אם הביאו את היידן כריסטנסן כדי שבכלל לא נראה אותו. מצד שני, לפדרו פסקל זה לא הפריע…
אבל הוא צריך את המסיכה
זה לא סתם מסיכה שהוא חובש מרצונו, יש לו שם מערכת הנשמה שהוא זקוק לה כדי לחיות.
כמו שלוק אמר בשובו של הג׳דיי, בלי המסיכה הוא ימות.
אז איך בדיוק הולכים להציג לנו את דארת׳ ווידר ללא המסיכה בלי שזה יהיה חור מטורף בעלילה?
(וכן, אני יודע שבאימפריה מכה שנית וברוג אחת הציגו לרגעים ספורים את ווידר ללא המסיכה, אבל בשני המקרים זה היה במתקן מיוחד שאפשר לו את זה. סביר להניח שבתוך המתקן הייתה מערכת הנשמה כך שהוא לא היה צריך את זאת שבמסיכה. אבל מכאן ועד להציג לנו אותו מסתובב חופשי בלי המסיכה כאילו שהוא חובש אותה סתם כי בא לו ולא כי הוא צריך, המרחק גדול ביותר).
החלק של איך בדיוק נראה אותו זו השערה
אבל אם הוא אכן יהיה מכוסה מכף רגל* ועד ראש, אין סיכוי שלא נשמע את הקול העמוק והאייקוני של הסית'.
*כן אני יודע, אין לו באמת רגליים או פלג או גוף תחתון.
בכלל לא סביר שהוא נלקח רק בשביל התפקיד של ויידר
אני ממש מצפה לראות כמה סצנות פלאשבק שישחזרו את הדינאמיקה הנהדרת של השניים כצמד ג'דיי, שבטוח ירצו להשתמש בה. בתקווה בסדרה הזו הם יהיו מרוכזים בחלק ספציפי ולא מפוזרים כמו בבובה פט.
דינימיקה נהדרת? אפשר הסבר? לא זכור לי שלאנקין היה דינמיקה או כימיה נהדרת עם אף אורגניזם חי או ממוחשב בסרטים האלה
(ל"ת)
הייתה לו עם החול
(ל"ת)
אני מדבר כמובן על Clone Wars
לאנאקין של הסרטים לא תשמע ממני הרבה מחמאות.
טיזר טריילר ראשון
https://www.youtube.com/watch?v=TWTfhyvzTx0
נראה כמו עוד סדרת meh. בעבר הייתי מתרגש מההשקעה ביחס להפקת טלוויזיה אבל כיום זה כבר לא מספיק כדי לעורר עניין.
על בובה פאט ויתרתי אחרי שני פרקים כשראיתי שזה לא מתרומם לשום מקום, מקווה שכאן אשאר לקצת עוד. ואולי די עם טטואין המאוסה, חשבתי שהקטע של הסדרות זה לחקור נדבכים קצת אחרים בגלקסיה.
אם יש סדרה שחייבת להיות בטטואין
לפחות קצת וסביר להניח שברובה, זו הסדרה הזו.
נכון
הבעיה שלוקאספילם ירו לעצמם ברגל. 'אובי ואן' מגיעה כלום זמן אחרי בובה פט (שהייתה רובה ככולה בטטואין) ושהגיעה לא הרבה אחרי המנדלורי 2 שבילתה שם הרבה. וכל זאת מבלי שלבובה פט או למישהו מהחבר'ה סביבו יש זיקה גדולה לחור הזה; הרי אפשר להיות לורד פשע במקום אחר בגלקסיה.
לכן כשסוף סוף מגיעה סדרה שטטואין חלק מה-DNA שלה, האפטיות מחליפה את ההתרגשות ואני מבין מדוע.
חסר להם שאסוקה והסדרה על הרפובליקה העתיקה יתרחשו בטטואין.
(ל"ת)
טוויסט: מון נייט יתרחש בטטואין.
(ל"ת)
סדרה שהייתה רוצה לחקור נדבכים קצת אחרים בגלקסיה לא הייתה נושאת את השם הזה
הסיפור של אובי וואן קנובי הוצג לנו מתחילתו ועד סופו, אני לא מרגיש שיש עוד פרקים משמעותיים בסיפור חייו שלא נחשפנו אליהם.
הסדרה בוחרת להתרחש בין נקמת הסית׳ לתקווה חדשה משום שזה היה פרק הזמן הארוך ביותר שלא ראינו מה קרה בו לאובי וואן קנובי, הבעייה היא שבאמת לא אמור לקרות לו שום דבר משמעותי בפרק הזמן הזה.
הוא מסתיר את זהותו כג׳דיי ואף אחד לא מוצא אותו. בתקווה חדשה אנחנו רואים שמבחינת האימפריה הוא נחשב למת ואפילו דארת׳ ווידר מופתע לחוש בנוכחותו, כך שלא אמורה להיות לו שום היתקלות באותם שנים עם האימפריה.
אין שום דבר משמעותי שהגיוני שיקרה בסדרה הזאת ולפיכך אין שום סיבה בכלל לקיומה של הסדרה מלבד עוד ניסיון לטחון את הדמויות מהטרילוגיה המקורית עד דק.
ואני יודע שכבר אמרו את זה הרבה, אבל מה לעשות שזה באמת נכון: שילמדו ממארוול.
מארוול באמת יצרו עולם שלם עם מגוון סיפורים על מגוון דמויות, למה זה לא יכול להיות ככה גם במלחמת הכוכבים? למה הכל, אבל הכל, צריך להיות קשור איכשהו לשלושה סרטים קטנים? איך אפשר לבנות יקום שלם כשהכל צריך להתקשר לטרילוגיה אחת? בחיאת, שחררו.
התכוונתי לקונספט של לעשות סדרות ביקום סטאר וורס, לא לסדרה הזו ספציפית.
אם כי מוזר התלונה שלך לגבי השם והשוואה למארוול כי אין הרבה הבדל. גם שם לקחו דמויות משנה מהסרטים ופשוט הביאו להם סדרה משלהם. מבחינה רעיונית לעשות סדרה כמו בובה פאט או אובי וואן לא שונה מלעשות סדרה על לוקי או הוקאיי.
ואם כבר פתחת את זה, לוקי וונדהויזן אכן הלכו לכיוונים מקוריים אבל מהמעט שצפיתי בהוקאיי ופלקון (שני פרקים) הבנתי שזה עוד יציאה גנרית של מארוול שלא מביאה משהו חדש לשולחן. התלונות שלי לגבי סדרות סטאר וורס תקפות גם לסדרות מארוול.
כן, אבל שם יש להם שפע של דמויות משנה מתוך שפע סרטים
מארוול זה יקום שאחרי כל כך הרבה שנים עדיין מוציא סרטים על דמויות חדשות שלא הופיעו מעולם ביקום הזה (בשנה האחרונה היו לנו 2 כאלה) ועדיין מראה לנו צדדים אחרים בו שלא ראינו עדיין (רק מהשנה האחרונה: לוקי, נצחיים, שאנג צ׳י – כולם חקרו פינות חדשות ביקום הזה שעוד לא נחקרו).
מלחמת הכוכבים לעומת זאת מרוכז בשלושה (!) סרטים בלבד וכל מה שמביאים לנו מהעולם הזה חייב להתקשר לאותם שלושה סרטים.
אתה יכול לטעון שבמארוול העלילות מרגישות יותר מדי דומות, אבל זה לא קשור לנקודה שלי.
אני לא טוען שבמלחמת הכוכבים הכל מרגיש אותו דבר, אלא שבמובן הכי פשוט הכל ממש אותו דבר, הכל קשור לטרילוגיה המקורית ויש גבול לכמה אפשר לטחון את הטרילוגיה הזאת.
אפשר להגיד שאין למארוול יצירתיות ושהעלילות כולם פועלות לפי נוסחה אחת, טענה שאני לחלוטין לא מסכים איתה, אבל אי אפשר לטעון שבמארוול הכל סובב ממש סביב אותם חבורה מצומצמת של דמויות ומתקשר תמיד לקשת עלילתית מצומצמת למדי.
מספיק לראות את מלחמת האינסוף וסוף המשחק כדי לראות כמה דמויות שונות יש במארוול וכמה צדדים שונים יש במארוול.
עצם העובדה שאנחנו עדיין מקבלים סרטים על דמויות חדשות לחלוטין (ועכשיו גם סדרות) מראה שמארוול תמיד שואפים להרחיב את היקום שלהם ולא לצמצם אותו כמו שבמלחמת הכוכבים עושים.
ואמנם מארוול מרחיבים את היקף היקום שלהם, אבל הם לא משקיעים בבניית העולם במיוחד.
כל פעם מוסיפים אלמנט חדש ליקום שגורם לסיפורים שהגיעו לפני להרגיש לא הגיוניים. ובאופן כללי יש קושי רב בשילוב "העולמות" השונים שהם יוצרים. לא מרגיש שיש כאן יקום הגיוני, עם היסטוריה ,סדר, חוקים, כלכלה, דת או דברים שאמורים לגרום ליקום להרגיש אמיתי. אני זוכר שברגע שיצא שומרי הגלקסיה ולא הצלחתי ליישב את זה בראש עם מה שהוצג בת'ור הבנתי שלא משקיעים שם יותר מדי מחשבה. זה נחמד להכניס לערבב שחקנים בין סרטים או להכניס אפקטים של דר סטריינג בסרט ספיידרמן אבל בסוף אין פה ממש עולם שמרגיש עולם. מבחינתי שאנג צ'י זה סרט פנטזיה סיני שהלבישו על מארוול (ושבעצם הלבישו את אותו קונספט של הפנתר השחור על תרבות אחרת באופן מחופף). אני לא רואה איך הכל מתקיים ומושפע אחד מהשני. על פני השטח הם בונים עולם אך למעשה הכל מרגיש כמו קקפוניה של קונספטים חצי אפויים ולא מקוריים במיוחד שרובם מרגישים כמו שאריות מחוממות משנות ה60.
כרגיל, לסטאר וורס אין שום דבר חדש למכור חוץ מנוסטלגיה.
תורידו את Duel of the Fates מהטריילר והוא יהיה אפילו יותר משעמם.
חייב להודות
אני מאוד מאוד מתרגש לקראת הסדרה. אובי ואן גרסת מקרגור הוא הדמות האהובה עלי בסאגה. אבל הטריילר הזה? לא עשה לי כלום. נאדה. דיסני הרבה יותר טובים מזה בדר"כ, מוזר.
לדעתי זאת הרמה שלהם כמעט כל הזמן.
(ל"ת)
Acolyte היא הסדרה היחידה שהכריזו עליה שיש לי ציפיות אמיתיות לגביה
בעיקר בגלל שהשואוראנרית היא זו שעשתה את בובה רוסית הנהדרת. אבל גם בגלל ההבטחה שהסדרה תתרחש בתקופת זמן שונה עם דמויות לא מוכרות, כך שלפחות היא לא מסתמנת כעוד סדרת פאן סרביס בטטואין עם המון הופעות אורח (למרות שבטח ידחפו לשם את יודה באיזושהי צורה).
ועוד משהו, אין ספק שג'ון וויליאמס מוכשר אבל לשים בטריילר בפול ווליום נעימה שכתב לפני עשרים שנה לא הולך לגרום לי להתלהב מזה, שיטה זולה ועצלה שנועדה לסחוט נוסטלגיה למרות שמי בכלל חש נוסטלגיה לפריקוולים המזעזעים?
כי Duel of the Fates עושה טוב גם לאנשים שמבחינתם הקנון היחיד זה הדיספשלייזד אדישן.
ותכלס, זאת רצועה מדהימה שנטחנה עד דק.
זה טריילר פשוט לא טוב
שאני מקווה שלא רומז לעתיד הסדרה כי כמו שאמרתי עשרות פעמים – מה שעשה את המנדלורי טובה בעונתה הראשונה, ומה שאני חושב שרובנו רוצים זה מנוחה מהעלילה "הראשית", והתחושה שהיקום הזה גדול יותר מאימפריה-סקייווקר-טאטוין.
סדרה על אובי וואן קנובי בטאטוין ומה שהוא עשה שם בזמנו הפנוי היא בעל פוטנציאל מסקרן כי היא אמורה להיות הכי מנותקת מכל זה – ג'דיי שלא יכול לגלות שהוא ג'דיי עושה דברים קטנים, עוזר פה, עוזר שם: משהו שהוא בהגדרתו קטן, כמעט עלילה נפרדת והרמטית לכל פרק שבה קנובי עוזר למישהו בכל פעם ומבסס את עצמו כנזיר מוזר שאפשר לפנות אליו לעת צרה.
זה? מה אכפת לי מניסיונות האימפריה לתפוס את קנובי? וכל זה בשביל איזה הופעת אורח של דארת' ויידר בסוף או משהו? עזבו אותי.
אני מודה שבאזורי 2019 היה דיבור על איך סוף סוף דיסני קלטו את הקטע והבינו מה אנחנו רוצים ממלחמת הכוכבים אבל בטלוויזיה וזהו. שלוש שנים ושלל הופעות אורח לאחר מכן, אני מודה שהכיוונים האחרונים מראים שזה פשוט פאן סרוויס. חבל.
שאלת תם
למה פאן סרוויס זה לא טוב? הרי אם זה לא היה עובד, לא היו משתמשים בזה כל כך הרבה. או שזה כמו להתלונן למה יש כל כך הרבה ריאליטי או רק סרטי גיבורי על?
לי אישית לא אכפת בכלל מאופרת החלל הזו, היא לא הגיונית לי בשיט (הכוונה לעקביות בתוכה).
אז למה זה משנה? האם הסדרה עשויה טוב ומעניינת, זה מה שחשוב.
פאן סרוויס זה טוב במידה
ואני מסכים שבמידה מסוימת המושג "פאן סרוויס" נזרק כביטול מוחלט של יצירות כלשהן בלי להתעמק בנושא.
אבל, כן – יש הרבה יצירות שנראה שכל כולן נועדו רק בשביל המעריצים, בלי השקעה בסיפור ועם השקעה מקסימלית ב"מה יגרום למעריצים להגיד "כןןןןןןןן" בלי מחשבה נוספת".
כלומר, פאן סרוויס פעם בקצת זה אחלה. אבל כשזה נהיה התבלין העיקרי… זה פשוט מרגיש פחות כמו יצירה קוהרנטית ואמיתית ויותר כמו "תתלהבו, יא קקות! תתלהבו ותקנו דברים!!".
הפסקה השנייה היא תיאור מדוייק ל״ספיידרמן אין דרך הביתה״
(ל"ת)
כן, זהו
זה למה אני קצת נזהר במילותיי לגבי פאן סרוויס בכל זאת – כי אני טוען שיש ב"ספיידרמן" יותר מרק "הו כןןןן" ודיון מעניין במורשת של ספיידרמן הקולנועית שאי אפשר היה לעשות בלי הדרך שבה עשו אותה (…. אבל גם לא מעט פאן סרוויס, כן).
לכן אבין מי שיטען שיש דברים שאנשים אחרים מבטלים כפאן סרוויס אבל הם יותר מזה, כי כל מה שמישהו משיג מיצירה הוא סובייקטיבי במידה מסוים – אבל בכל זאת נראה לי שאפשר להסכים בכלליות איך זה מרגיש כשאתה בצד ה"וואו זה המון פאן סרוויס".
אגב, באמת אין שום דבר רע בפאן סרוויס.
סרטי מארוול בדרך כלל מפוצצים בהם, ובדרך כלל מדובר בסרטי פופקורן חביבים שלא מזניחים את הארק של הדמות הראשית. אפשר לומר שיש להם איזון עם נטייה קלה לפה או לשם, אבל איזון.
הבעיה במלחמת הכוכבים היא שאחרוני הג'דיי סתם את הגולל בכל הנוגע לסרט סטאר וורס שעושה משהו אחרת… ומאז זה היה יותר פאן סרוויס מכל דבר אחר. החלק העצוב הוא שהקהל באמת סבבה עם זה. להיפך, מהמעריצים ברשת אני רואה יותר ויותר קריאות להרחיב את העיבודים לתקופה של מלחמות המשובטים והתקופה שבין הטרילוגיה המקורית לחדשה. מבחינתם של דיסני – הם מצאו את ה-sweet spot.
שם את ה No ב Kenobi
(ל"ת)
נדחה ביומיים
נראה שפרקים חדשים של הסדרה יעלו בימי שישי. בתאריך הבכורה יעלו שני הפרקים הראשונים.