-
חיפוש דפי סרט
חפש
לפי שם:
עכשיו בקולנוע: סרטים שרק עכשיו יצאו
עוד בקולנוע: סרטים מדוברים שעדיין רצים
בקרוב: מגיעים בשבועות הקרובים
ברחוק: סרטים עתידיים שמדברים עליהם
-
דיונים אחרונים
דיונים מתמשכים
דיונים חמים
גן קופים
The Monkey House
סופר ישראלי שספריו זכו להצלחה גדולה בשנות ה-60 ולאחר מכן חווה דעיכת קריירה במהלך שני העשורים שלאחר מכן, מחליט שזוהי שעת הכושר לצאת למלחמה על מקומו הראוי, שלשיטתו ניגזל ממנו, בקאנון הספרותי הישראלי.
תאריך הפצה בישראל: 28/09/2023
ראיתי בטרום בכורה
סרט לא מספיק טוב, בעיקר בתסריט.
השחזור ההיסטורי מדהים, בכלל אבי נשר מצויין בנושא הזה תמיד.
אבל אין סאבטקסט ובעיקר אין אמינות כשהסרט עוסק באמנות.
זו בעיה ידועה בסרטים על אמנים, נגיד סרט על זמר שהמוסיקה שלו לא באמת טובה. קשה להאמין שככה נראה מבקר אמנות.
הסרט מתעקש לדלג על כל ראיון עם מישהו לגבי אמיתי, מתמקד רק בפרטים שטחיים שחשובים לעלילה הראשית ונתמך בווייס אובר מיותר. גם הסיום לא מספיק טוב. הסרט לא סגור אם הוא ורטיגו, הערת שוליים או סופר הצללים (יש קטע בפסקול שזהה כמעט אחד לאחד לפסקול של אלכסנדר דספלה) ובסוף יוצא מעין ערבוב של שלושתם שלא מתקרב לאיכות של אף אחד מהם.
סוזאנה פפיאן מצטיינת, יניב ביטון טוב כמו תמיד. הפסקול מעולה. פוטנציאל אדיר וביצוע לא מספיק טוב.
המבקר תרבות אכן פספוס
אבל דווקא לדעתי הסרט נותן לנו את כל המידע הנחוץ בנוגע לאמיתי. בסופו של דבר זה פחות סרט על "מי" ויותר על "מה". השאלה האם אמיתי נשכח בצדק או לא היא שולית.
אני עדיין מחכה לסרט של אבי נשר שיגע בי, שיהיה אמין, שיהיה פחות פלקטי, שהדגש לא יהיה על ויזואליה שטחית עם דגש על שחזור היסטורי אותנטי אלא על עומק תסריט ומשחק, שיגע בי בעומק, שיפתיע אותי. אבל אבי נשר אמר בראיון שאולי זה יהיה סרטו האחרון. אולי מוטב שכך. לא באמת ציפיתי לכל הדברים שכתבתי לעיל, אבל תמיד ישנה תקווה. בעיניי, לאבי נשר אין את זה.
אבי נשר כבר עובד על הסרט הבא שלו
שהוא בימוי למחזמר הישראלי המצליח ״החבדניקים״
סרט מבולבל, עם חורים ענקים בתסריט
אני לא מאמין שאני כותב את זה אבל שני כהן ואדיר מילר פשוט גרועים. שני כהן לא אשמה, לא נכתבה לה דמות אלא אוסף של רפליקות תמוהות, ואדיר מילר עם המקטרת התמידית פשוט יצר פוחלץ.
ישר כוח יא תותח מלך תיבדל לחיים ארוכים
סרט מעולה. חכם, מרגש, מיוחד החושף את האנושיות על כל פגמיה ומכמיר לב למרות הפגמים. משחק מעולה גם של אדיר מילר שמתגלה כשחקן אופי משוכלל.
יצאתי עם דמעות בעיניים והכרת תודה לאבי נשר שמצליח לגעת בליבותינו שוב ושוב.
מה זאת אומרת מתגלה?
לא ראית אותו בשלושת שיתופי הפעולה הקודמים שלו עם אבי נשר?
חשבון פיקטיבי לא יכול לראות..
(ל"ת)
אין פה ספוילר לדעתי
(ל"ת)
חלק מהנושאים שמוזכרים הם ספוילרים
כי הם גילויים לגבי דמויות שלא נמצא בהתחלה.
סרט שכיף לצפות בו אבל הוא לא משכנע ולא מותיר חומר למחשבה. אלוהי הפרטים הקטנים של אבי נשר הוא הויזואליה אבל בכל מה שקשור בשפה – ביטויים, אינטונציה, סגנון – אין הקפדה. בשנות התשעים לא אמרו " מפחיד רצח" וכשאמיר אומר שמגרש הכדורגל בשכונה השניה היה עשוי "דשא אמיתי", למה הוא מתכוון? שאצלם הוא היה עשוי דשא סינתטי? בשנות השבעים?? מישהו לא עשה הגהה.
עשו לסרט פרומו מבטיח שחקנים בימאי ועוד
הסך הכל סרט ילדותי משחק לא מלהיב של השחקנים הראשיים פרט לבחורה הצעירה
עלילה מבטיחה מאד אבל לצערי לא מקיימת
הסוף המאולץ המסטיקי מקלקל ויכל היה להיות יותר מאתגר ומשאיר מקום למחשבה לגורל הדמויות
לא צריך להאכיל בכפית
נכון
קסאט של שחקנים ותיקים ובסופו של דבר השחקנית של מארגו היא הכי טובה בסרט. השאר מקריאים את השורות בקול הרגיל שלהם (חוץ ממילר במקרים מסוימים)
הנפילה הכי קשה של נשר
אני רגיל לכל האמריקאיות בסרטים שלו ויש לו כמה שכן נהניתי מהם פשוט כי קיבלתי את זה כקטע של הסרט אבל פה הוא הגיע ממש לקיצון של פומפוזיות ופאסון על ריק.
ציפיתי לעוד 'פעם הייתי' (שממש אהבתי) כי הוא דיבר על זה שהוא חושב שזה הסרט האחרון שלו אבל אם לא הייתי בא עם אנשים הייתי יוצא באמצע.
מה שכן, סוזאנה פפיאן מנצחת את הכתיבה הקשה של הדמות שלה ונותנת הופעה מרשימה.
שומר נפשו ירחק
נשברתי ויצאתי באמצע הסרט לפני כחצי שעה. יסלחו לי כל כל חובבי הקולנוע והמבינים. אולי אני מפספס פה משהו, אבל הסרט הזה שובר כל שיא בבימוי גרוע בתסריט חלול ובמשחק מאולץ.
וזאת כאשר הקולנוע הישראלי ב 20 שנה האחרונות באמת עלה כיתה לרמה בינלאומית.
חבל על מחיר הכרטיס והזמן.
לאכזבתי,הסרט פשוט לא טוב. תצוגת משחק מביכה,דיאלוגים חלולים שנשמעים לא אמינים ועלילה לא מספיק מעניינת.
תמוה בעיני שהמבקרים יחסית התפעלו מהסרט.
מסכימה עם הנאמר.שיעמום גדול שהפיל עלי תנומה מעת לעת.משחקם של שני כהן ואדיר מילר מאוד רדוד לא משכנע ומאולץ.למשל לפניה הרציניות של שני והטקסטים השיטחיים שקיבלה, נידחקו והופיעו לנגד עיני פניה המחקים דמות בארץ נהדרת.
עלילת הסרט בעיני סבוכה מפותלת ומוגזמת.הצבעים והמוסיקה מחקים סרטים טובים שנעשו על ידי אחרים במטרה להעניק לסרט משמעות עמוקה,אבל זו לא התחושה שקיבלתי.לצערי מאוד התאכזבתי.
אני מודה, אני מתחיל לתהות לגבי כל התגובות השליליות האלה
כאילו, ברור לי שיש מי שלא יאהב את הסרט (בכל זאת, אבי נשר לא יורד בגרון לכולם) אבל המון אנשים שלא מגיבים באתר בדרך קבע התחברו במיוחד כדי להגיד שהסרט הזה מעפן. רק הסרט הזה. וזה לא שהוא שובר הקופות שכולם מדברים עליו עכשיו.
זה לכל הפחות מוזר, אבל אני לא יודע מי ישקיע בקמפיין מתוזמר כדי להכפיש סרט בעין הדג.
הוצאת לי את המילים מהמקלדת
בהחלט מריח כמו משהו מתוזמר, אבל לך תדע, אולי זה אדם אחד שממש ממש שונא את אבי נשר (או את הסרט הזה ספציפית) ונכנס בכינויים שונים.
בכל אופן, משהו פה מרגיש מאוד לא אורגני.
זה סרט שמתחיל טוב ומידרדר לאט לאבי נשר רגיל
בגלל זה יש יותר תגובות שליליות הוא מתחיל טוב ולכן לאנשים יהיה יותר קל לזהות מתי הסרט הופך לרע וכשהוא מגיע הוא יותר הורס את הסרט מאשר עם הוא היה שטיות במיץ לכל אורכו. אני לא חושב שהוא גרוע ,הוא סביר לגמרי, אבל השליש האחרון הוא מלודרמטי מדי בשביל לקחת אותו ברצינות.
הנקודה היא לא הסרט או הדעה עליו
כמו כמות המגיבים החדשים מהניילונים שמגיעים ספציפית לסרט הזה ואומרים עליו – במילים וניסוחים שונים – איכסה פויה.
זה פשוט מקרה חריג, ועל כן עולות החשדות.
שמתי לב לזה גם בתגובות של "גולדה"
זה כנראה משהו עם סרטים ישראליים
חיפשתי בנרות ביקורת אמיתית, של אנשים רגילים, כמוני, שצפו בסרט. נדהמתי מהביקורות המצויינות של המבקרים. סרט לא טוב. חבל. זאת האמת. והזדהתי עם כל מה שנכתב. אני לא כתבתי פה בעבר אבל הייתי חייבת הגיב דוקא בגלל הניסיון שלכם להציג את האמת(שלי ושל רבים אחרים ) כפייק. אז לא…
לא קבעתי שזה פייק, תהיתי לגבי זה
כאמור, מדי פעם יש דברים שכאלה שמתרחשים אורגנית, ואני לא שולל. זה פשוט מוזר, כי זה לא דבר שקורה פה לרוב.
אם הייתי קובע שזה פייק, הייתי מוחק תגובות כבר.
לא נראה לי
אלא אם כן זה סוג של קמפיין "מטא" לסרט נראה לי שאלו תגובות שונות מאנשים שונים חוץ מהשתיים האחרונות אין באמת תגובה אחת שדומה לשניה. גם בשליליות יש גיוון
בכל זאת נהניתי
הסיפור המרכזי של הסרט הוא מעניין ולוקח אותנו להתבוננות לא טריוויאלית בדימוי העצמי השברירי שלנו, בהתערבות כל כך הרבה גורמים מורכבים בהצגת ״מציאות״ ובצורך למציאת דרך לחיות בין החלומות למציאות.
עומס הסיפורים הנלווים מאוד קיצוני ואף מגוחך, מיותר לגמרי.
אדיר מילר, אוליי בגלל הציפיה הדי נמוכה שלי, הפתיע לטובה בהעברת מורכבות הדמות וליצור תחושות כלפיה, עם כל ההסתייגויות (בעיקר מהמקטרת..).
סוזאנה פפיאן משחקת טוב (למרות שהדמות שהיא משחקת היא לא מגובשת ולא אמינה), שני כהן לא מצליחה לרגש, עלא דקה מעולה.
התסריט קלישאתי ובעייתי, העריכה לעתים קופצנית ולא ברורה.
סרט גרוע.
משעמם. כולל את כל הקלישאות. בלי עלילה של ממש.
ארוך וטרחני.
העיקר שהמבקרים התפעלו.
חבל על הזמן ועל הכסף.
פעם ראשונה שמגיבה כאן, כי חשוב לי להזהיר אחרים שלא יתפתו לבזבז את הזמן והכסף שלהם.
טוב שיניתי את דעתי הנה הביקורת המדיייקת שלי לסרט
יתרונות :סוזנה פפיאן, אמצע הסרט
חסרונות:אבי נשר עושה אבי נשר במערכה האחרונה (בדיוק אבל בדיוק כמו "סיפור אחר")
בסדר: הומור, מערכה ראשונה
אהההה…: שאר השחקנים
so bad that it is good: ה"דרמה"
6/10 אבי נשר רק קומדיה דרמטית במכוון (ובסוף לא במכוון)
לא מוצלח.
משחק ותסריט צפוייים.
שום הומור או תחכום.
יש ביקורות שאומרים שאבי נשר מקפיד על שיחזור היסטורי, מה שלא הסתדר לי זה סצינות של נסיעה באוטובוס מס 61 שנראה כמו אוטובוס משנות ה50, בשנת 1989 לא היו כאלו אוטובוסים כפי שמוצג בסרט.לא אמין בכלל. אשמח לקבל הסבר
אז שווה צפיה? (אם יש מגיבים שאני גם אזהה, אשמח לשמוע דעות)
מקרינים אותו אצלינו, ואני תוהה אם שווה ללכת.
לא סרט מושלם
או אפילו מאוד טוב, אבל לדעתי יש בו מספיק דברים חמודים.
מצד שני, ראיתי בבית במסגרת חינמית אז אולי הייתי סלחני אליו יותר בשל זה שהשקעתי פחות בלראות אותו.
תודה.
(ל"ת)