-
חיפוש דפי סרט
חפש
לפי שם:
עכשיו בקולנוע: סרטים שרק עכשיו יצאו
עוד בקולנוע: סרטים מדוברים שעדיין רצים
בקרוב: מגיעים בשבועות הקרובים
ברחוק: סרטים עתידיים שמדברים עליהם
-
דיונים אחרונים
דיונים מתמשכים
דיונים חמים
מטריקס: התחייה
Matrix: Resurrections
אני עדיין יודע קונג-פו.
והטייטל הרשמי:
"Matrix: Resurrections",
באירוע סינמקון הוכרז הטייטל (וכמו כן, הוצג שם הטריילר)
https://www.flickeringmyth.com/2021/08/the-matrix-4-is-titled-the-matrix-resurrections-cinemacon-footage-description-revealed/
טריילר
https://youtu.be/9ix7TUGVYIo
מישהו יודע משהו לגבי תאריך ההפצה של הסרט בארץ?
הסרט אמור לצאת בחודש הבא לקולנוע, לפי התאריך כאן – גם בארץ.
עם זאת, אין על כך שום מידע רשמי בשום מקום אחר, והסרט לא מופיע כרגע בלו"ז של יס פלאנט לדוגמה (הכוונה – גם לא בחלק ה"בקרוב" באתר, בעוד סרטים מאיזור אותו תאריך יציאה ואף מאוחרים יותר כן מופיעים).
מוזר…
אצלי הוא כן מופיע ב"בקרוב" של יס פלאנט
עם התאריך שרשום למעלה.
האם צריך להשלים את הטרילוגיה המקורית לפני הצפייה בסרט?
ראיתי רק את השניים הראשונים (שזוכר בקושי) ולא את השלישי עדיין. יש לי כרטיס לסרט בעוד מספר שעות ואני תוהה אם כדאי לי לראות את Revolutions בזמן הזה או שאני יכול לנצל את הזמן לדברים טובים יותר.
שאלתי בדיוק ברדיט (הנחתי ששם יותר ראו כבר את הסרט)
ענו לי שכדי להבין את הכל צריך להכיר את העלילה של כל הטרילוגיה.
אין לי מושג כמה באמת יהיה נורא לראות בלי הידע הזה, אני מאמין שהסרט כן יחזיק ברמה כלשהי (כי מלא שונאים את הסרטים האלה ועבר מלא זמן).
כדאי אבל אפשר להבין בלי.
מומלץ למי שאוהב חרא
זאת לא איזו הגזמה או קטילה שלי, זה משפט שמופיע בסרט די על ההתחלה וברור שמופנה אלינו.
כל הסרט מרגיש כמו ניסיון קטילה על תרבות הסיקוולים-פריקוולים-ספינאופים-רימייקים שיש היום בהוליווד, שזה לא הכי מקורי וגם לא עובר הכי בעדינות (כאמור, באמת כתוב "למי שאוהב חרא" ויש עוד כמה דימויים לא רחוקים). בהתחלה זה מגניב ומבדר, אבל לאט לאט מתברר שהסרט הזה הוא אחד לאחד מה שהבמאית שונאת ויורדת עליו, היא רק דאגה שנדע שזה מה שהיא חושבת על התופעה ועל הסרט הזה ספציפית.
מצד אחד זה לא היה אסון וסך הכל מעדיף את זה על חלק מהניסיונות האחרונים להמשיך סדרות בכוח, מצד שני זה די מעליב וקשוח לצפייה – מילא לקרוא לכל הוליווד טיפשים, אבל למה גם לקרוא לי טיפש על זה שקניתי כרטיס ובאתי לראות? השיא מבחינתי היה הסצנה שאחרי הקרדיטים, היא פשוט הייתה הדרך הקולנועית להגיד "לא רק שאני משתינה עליכם מהמקפצה כבר שעתיים, גם וידאתי שאתם תדעו שזה מה שאני עושה. עדיין בחרתם לשבת 10 דקות מול הקרדיטים לעוד סצנה אחרי זה. מה חשבתם שייצא, קולה? אתם ברצינות אנשים עם בעיות".
אני לא בטוח מה אני חושב על זה. במונחים של "סרט" זה בהחלט מאוד רע. עם הקשר ואווירה נכונים, זאת איזושהי אמירה וחוויה מעניינת שבטוח שחלק יהנו ממנה, אבל אני הצלחתי להנות רק חלק מהזמן. זה פשוט היה יותר מדי בשבילי.
וואו, ועוד חשבתי שאני הייתי אכזרי כלפיו בביקורת
(שתעלה בתחילת השבוע)
אבל כן, בגדול מסכים.
התגובה של Zeev123 לא הרגישה כמו קטילה
אומנם היא לא חיובית ועדיין היא בהחלט גרמה לי להתעניין בסרט קצת יותר אבל עם תיאום ציפיות (לא בקטע של ציפיות גבוהות או נמוכות אלה יותר בכיוון של לצפות לסוג מסוים של סרט/חוויה).
זאת לא קטילה.
זאת ביקורת שלילית מנומקת היטב בהיעדר פרטי עלילה.
גם לא הכי שלילי
באמת שנהניתי חלק מהזמן, אבל התחושה הכללית שהבמאית אומרת לי "אני לא רק אומרת שהמשכים מיותרים זה חרא, גם ההמשך הזה חרא, למה באת בכלל" די הורידה.
אני לא רואה את זה כמשהו רע בהכרח
יש הרבה סרטים שהיתרון שלהם הוא שיש ליוצר שלהם דבר (או כמה דברים) להגיד או נושא להעלות. ולרוב דווקא הרעיונות שאני הכי לא מסכים איתם הם אלו שיוצרים את השיח היותר מעניין (שיח שמתנהל ביני לבין עצמי במהלך הסרט, ובמקרה הטוב, גם לאחריו). זה לא אמור להעליב כי אני לא בהכרח אסכים עם זה. אבל אני כן רוצה לשמוע, זה כן מסקרן. וושאבסקי חושבת שאני מטומטם על עצם זה שבחרתי לבוא לסרט הזה? נשמע כמו אמירה מעניינת ומקורית שהייתי מאוד רוצה לשמוע את הטיעונים שלה.
לצערי, מייק וושאבסקי כן מכניסה אמירות שמטרתן לזלזל בנו כצופי קולנוע פה ושם רק שזה קורה בלי שמץ של נימוק בכדי שאוכל לקחת את אותם טיעונים ברצינות כלשהי (בין אם בשביל להתדיין לגביהן ובין אם להיעלב מהן) וזה לא קורה כזה הרבה במהלך הסרט כך שגם להתעלם מהן היה לי קל (אגב זה גם נכון לגבי רעיונות רבים אחרים שהסרט זורק. חלקם באמת מעניינים, כמו אלה ש-Whocares מנה בתגובה שלו למטה למשל, רק שהסרט לא מתמקד או חוקר שום דבר מזה. רק מציין אותם במשפט וחצי בשביל להסביר פרט עלילתי וזהו).
לגבי הסרט אני חלוק בדעתי. די נהניתי אבל הוא מפוצץ בעיות. מצד שני הוא באמת יותר מעניין מרוב הסרטים שיש אז אולי כן מומלץ לראות אותו.
מייק וושאבסקי!
(ל"ת)
שנאתי כל רגע
ארחיב בביקורת, אבל בגדול, שום דבר כאן לא עובד ברמה הבסיסית ביותר. זה לא אנטי-תזה לבלוקבאסטרים, זה אנטי-תזה לסרטים טובים. מהחוויות הכי גרועות שהיו לי בקולנוע בשנים האחרונות.
חברים למה סמית המקורי לא כאן? מסיבה שלא באלו או שיש לזה הגיון תסריטאי
ומתי ניל פאטריק האריס יחזור לעשות משהו טוב
נהניתי מאוד
וארחיב בביקורת. מלא רעיונות חדשים, מלא יצירתיות, סטייל וושאובסקי קלאסי, כן ירבו
מה ראיתי עכשיו (ביום חמישי כאילו)
קודם כל, 40 הדקות הראשונות: WTF. והיום, נורא קשה לקבל WTF אבל אמיתי, מכל הלב, מסרט. וכשזה מגיע מהמשך לסרט אייקוני כלכך – זה רק העצים את האפקט. כל איך שחשבתי או שאפשר היה לחשוב שיראה המשכון שלישי למטריקס נבעט מהחלון; ההומור הבועט, המודעות העצמית, שירים את היד מישהו שחשב שכך יסופר הסיפור 20 שנה אחרי. לטוב ולמוטב.
ככל שהסרט התקדם, קיוויתי שיהיו כמה שפחות סצינות מטריקסיות (אקשן, בולט טיים וכיוב') שבסרט הזה – יש לציין – היו משעממות ומגוחכות. אגב, יש מצב שזה לא אתם, זה אני – כמה אפשר להתלהב מאותה עצירת קליעים עם הידיים שהיתה כלכך מגניבה במטריקס הראשון. רציתי כמה שפחות מסיפור המסגרת השיגרתי בעליל, ויותר מהשיח הפילוסופי בין הדמויות. מהבחינה הזו הסרט עלה בהרבה על קודמיו ומתעלה בכיף מבחינתי לדרגת הראשון. ובקצרה:
הרעיונות לגבי מערכות היחסים (לא רק הרומנטיות) שמאזנות את האדם; האויבים שאנו נזקקים להם והם נזקקים לנו, ומופיעים בצורה כזו או אחרת – סמית' הוא פאקינג בוס בעבודה?! וואו. האמירה שאנו יכולים להיות 'האחד' מתישהו – ואז ללכת לאיבוד גם בתוך זה, כי גם זה נשחק. הצורך של המערכת להשאיר אותך קרוב למי שאתה כי אחרת תמרוד, אבל לא קרוב מידי כי אחרת… תמרוד. מהבחינות האלה הסרט עבד לי בגדול. (מודה שכל השאר פחות עניין אותי… וגם היה פחות טוב בהרבה).
בעיני נועז, מרתק, דמיוני.
כלכך חבל שהתסריט לא הלך עם הרעיונות האלה וההתפרעות המחשבתית הזאת עוד, ובסופו של דבר נתן לנו המשך עלילתי קלישאתי.
נ.ב
ניו וטריניטי כלכך עדיין עובד, והשתבח.
הסצינה שלהם נפגשים בעולם האמיתי, מבוגרים ב20 שנה, שקטה ומצמררת.