-
חיפוש דפי סרט
חפש
לפי שם:
עכשיו בקולנוע: סרטים שרק עכשיו יצאו
עוד בקולנוע: סרטים מדוברים שעדיין רצים
בקרוב: מגיעים בשבועות הקרובים
ברחוק: סרטים עתידיים שמדברים עליהם
-
דיונים אחרונים
דיונים מתמשכים
דיונים חמים
המארוולס
The Marvels
קפטן מארוול, מוניקה רמבו ומיס מארוול מאחדות כוחות.
פוסטר ראשון
שגם מבשר על כך שהסרט נדחה מיולי לנובמבר.
נראה שגם דיסני חוסכים על פוסטרים.
מצד אחד זה לא שגרתי יחסית לפוסטר מארוול, מצד שני זה גרוע.
זו הפעם השנייה שהפוסטר של המעריצים היה הרבה יותר טוב
(ל"ת)
כן, זה כעת השם בעברית
(ל"ת)
...marvelous
(ל"ת)
זה לא אמור להיות
המארווליות?
משעמם מדי
"שי-האלק עורכת דין בשירות החוק" + "חוק סופרמן" + "של מי השלג הזה" הציבו סטנדרטים חדשים לתרגומי MCU.
אני צריך Yes Yes No על התגובה הזו.
(ל"ת)
למה צריך מתרגמים?
(ל"ת)
טריילר ראשון שנראה כיף חיים
https://www.youtube.com/watch?v=iuk77TjvfmE
עוד מאותו דבר. אני עייף
(ל"ת)
נראה כייפי, הרבה יותר מעורר עניין מדברים אחרים של מארוול.
(ל"ת)
האמת? זה נראה ממש כיף
עברתי מחוסר איכפתיות מוחלט לגביי הסרט ל…. בערך 15% עניין. אם יהיו ביקורות טובות, אני בפנים.
אני לא איש של מארוול
אבל ממש אהבתי שהם משלבים את הסדרות והאמת שזה נראה ממש אחלה
נחכה לביקורות אבל כי אני לא סומך על מארוול מידי
אני מקווה שלפחות משלבים את הסדרות באופן שלא מחייב לצפות בהן כי אז זה יהיה עוד יותר מעצבן.
(ל"ת)
כן שלא יגזימו או שלפחות יעשו סטריינג ויהיה איזה הסבר
(ל"ת)
אחרי יותר מדי סרטי מארוול שמשווקים כמשהו גדול ורב חשיבות, נחמד לראות טריילר שפשוט נראה כמו כיף טהור ללא חשיבות עצמית מופרזת
בלי אירוע ענקי שישנה את גורל היקום, בלי סיום ענק לטרילוגיה ובלי שום רצינות וחשיבות, פשוט אווירת כיף שדי חסרה בסרטי מארוול האחרונים.
נותר רק לקוות שהשיווק לא מטעה ושזו באמת האווירה של הסרט, כי זה יכול להיות מוצלח ביותר ואולי להחזיר את אמון הקהל במארוול.
מה שכן, נראה שמי שלא ראה את הסדרות ״וונדה-ויז׳ן״ ו״מיס מארוול״ עשוי להתעצבן על כך שהמון דברים הוא לא יבין בסרט, כי הפעם נראה שממש מתבססים על הסדרות ושהן צפיית חובה לפני הצפייה בסרט.
אין בסדרות האלה שום דבר מסובך להסביר בדקה אחת
(ל"ת)
מעבר לכך ש"אינטרגלקטיק" שיר נהדר
העובדה שהוא מתחיל עם המילים "Well, now, don't you tell me to smile" מרגיש כמו עקיצה על כל הטרולים המיזוגנים שבכו שברי לארסון לא חייכה בטריילר של "קפטן מארוול". אהבתי.
it looks like pure nonsense
AND I LOVE IT
כנראה רמת העניין בסרט הזה נמוכה מאוד
אחרת אין לי דרך להסביר למה פתאום עולה טריילר שמנסה להפוך את הסרט הזה לאיזה אנדגיים חדש, תוך שהוא מכיל סצינות פלאשבק מאנדגיים ומשלל סרטי מארוול הישנים שאני נוטה להניח שאין להם כל קשר לסרט הזה והופך את הסרט, שבטריילרים הקודמים היה נראה קליל ומגניב וללא יותר מדי חשיבות, לאירוע משמעותי וחשוב ובעיקר מאוד מאוד רציני.
בחיי שזה נראה מגוחך.
מה הם מנסים להרוויח פה?
הם רוצים להביא לקולנוע את מי שלא התלהבו עד עכשיו על הסרט הזה רק כדי שיתאכזבו בטירוף בסיום הסרט כשיקלטו שזה לא סרט חשוב וגדול כמו שהטריילר מתאר?
ובכלל, מישהו אמור לקנות את זה? כל האפיות הזאת והפלאשבקים לסרטים קלאסיים ונעימת הנוקמים וכל זה, כל זה מרגיש כל כך מזויף ולא קשור לסרט הספציפי הזה שאני תוהה מה הם מנסים להרוויח משיווק מוזר שכזה.
נראה שהם כבר נואשים שם במארוול. המצב שלהם, לכל הפחות בזירה הקולנועית, לא משהו בכלל.
התחזיות לסופ״ש הקרוב נמוכות מאוד
ויחד עם כתבת תחקיר מאוד לא מחמיאה שציירה את המצב במארוול כדי כאוטי וחסר כיוון כרגע, אין לי ספק שהם בלחץ מאכזבה קופתית מהדהדת.
לא שהטריילר הזה ישנה משהו, זה סתם צעד נואש לעורר עניין.
לא מבין את הקטע הזה
של סרטי קומיקס לחשוף קמיאוז רגע לפני שהסרט יוצא. "חושבים שזה סרט משעמם? מה אם נגיד לכם שהדמות מהסרט האחר ההוא שאתם מכירים מופיעה פה לכמה שניות?!". בלי קשר לזה שזה הורס מה שיכול היה להיות הפתעה נחמדה, למה שזה ישפיע על הרצון שלי לצפות בו לכאן או לכאן? אם אכפת לי רק מהדמות הזאת אני אחכה כבר שהסצינה איתה תגיע ליוטיוב או משהו.
אני לא חושבת שמנסים להגיד שהסרט הוא אנדגיים חדש.
אני כן חושבת שהם מנסים להגיד שקרול דנוורס היא מנהיגת האוונג'רס מנקודה זו ואילך, ושהולכים להציג נבלית חדשה שהיא המשך של תאנוס. (לצורך העניין כמו שלוקי הוצג בתור הראשון, מתוך כוונה שבהמשך הוא יהיה הנבל הגדול שבו ילחמו בסוף הפייז). איך זה מסתדר עם התכניות לקאנג? אין לי מושג, למרות שוראינט נשי של קאנג יכול להיות פתרון מעניין לבעיות שיש עם השחקן…
מה שלא ברור זה מה קרה לקמלה קאן שהופיעה בטריילר שלוש ורבע שניות, (פחות ממוניקה רמבו) למרות שקמלה היא Ms. Marvel בכבודה ובעצמה.
גם מוניקה לא הופיעה כמעט
זה עוד דבר שהטריילר הזה מנסה פתאום לשנות: זה לא סרט על שלישיית המארוולס אלא סרט על קפטן מארוול.
ולא, אני ממש לא חושב שקפטן מארוול הולכת להוביל את הנוקמים או שהנבלית פה היא הנבלית הגדולה.
כבר היינו בסרט הזה בו מארוול מנסים לנפח סרט בשיווק שלו רק כדי שנגלה שזה ממש לא ככה (מולטיוורס הטירוף לא היה אירוע המולטיוורס שהבטיחו לנו ואנטמן 3 לא היה הסרט החשוב שמהווה הכנה לנוקמים הבא כפי שהבטיחו לנו), היתרון שלנו עכשיו הוא שזה בא בסוף השיווק כשעד עכשיו כל הטריילרים הראו שזה הולך להיות סרט קליל וקטן (תרתי משמע. זה הסרט הקצר ביותר בתולדות מארוול) ולא משהו גדול כמו שהטריילר הזה מנסה למכור.
אם סרטים שכל השיווק שלהם היה בתור סרטים גדולים וחשובים התגלו כסרטים קטנים וללא יותר מדי חשיבות, אז קל וחומר שאין לסמוך על המקרה פה שמדובר רק בטריילר האחרון שיוצא רגע לפני שהסרט יוצא.
אם באמת הסרט היה הופך את קפטן מארוול לדמות הראשית ביקום ו/או שהנבלית בו היא הנבלית הגדולה ברמה של ת׳אנוס, אז זה היה מתבטא בכל שלבי השיווק למן הרגע הראשון ולא רק רגע לפני שהסרט יוצא.
53 בעגבניות...
היה נראה בימים האחרונים שמארוול מנסים ללכת על הסרט בכל הכוח. אחרי תקופה ארוכה של דיבורים על מגמת התדרדרות עקבית באיכות הסרטים, זו היתה הזדמנות קריטית לשנות את התדמית.
אז אם לא יקרה נס נראה שלפנינו פלופ נוסף, אולי הגדול בתולדות היקום של מארוול. מעניין לאן כל זה ימשיך.
13 שנה עברו מאז היקום של מארוול התחיל ועד לסרט הראשון שקיבל ביקורות שליליות
ועכשיו, בקושי שנתיים אחרי, אנחנו כבר עם הסרט השלישי שזוכה לביקורות שליליות.
רק אחד מתוך שלושת סרטי מארוול של השנה קיבל ביקורות חיוביות!
המסקנה ברורה: מארוול לא מתפקדים כמו שצריך, הגיע הזמן לפטר את קווין פייגי ולהביא הנהלה חדשה ליקום הזה שתתן לו כיוון חדש ומוצלח.
אם הם לא ישכילו לעשות את זה, הם יחסלו סופית את היקום הזה, ומי יודע, אולי גם את כל ז׳אנר גיבורי העל שגם ככה נמצא בירידה ברווחים בשנתיים האחרונות (בשעה שברבי, אווטאר, מריו, טופ גאן ועולם היורה מצליחים בענק ועוקפים את סרטי הסופר הירו בסיבוב. אפילו אופנהיימר עקף את מרבית סרטי מארוול מהשנים האחרונות, ומדובר על סרט דרמה ביוגרפי על מלחמת העולם השנייה בדירוג R ובאורך שלוש שעות).
לא להאמין איך מארוול נפלו כל כך מהר מאיגרא רמא לבירא עמיקתא. עוד לא עברו חמש שנים מאז השיא המטורף שלהם עם אנדגיים.
אתה לא חושב שטיפונת נסחפת?...
ז'אנר גיבורי העל היה קיים הרבה לפני מארוול וימשיך להיות קיים אחריו. כן אולי הוא לא יהיה כזה מרכזי, אבל משם ל"יחוסל סופית" יש מרחק.
ולגבי מארוול – אתה לא לוקח בחשבון שני דברים.
1. אחרי שיא מטורף כזה חייבת להיות ירידה. אין ום דרך להשאר בשיא כל כך הרבה זמן ברצף. זה לא קיים, יש ירידה ואז מתחילים לטפס שוב.
2. השנתיים הקריטיות לבניית המשך היקום היו שנתיים של קורונה עם כל המשמעויות של זה. כשיש תוכנית כל כך מורכבת, כל שינוי הכי קטן הוא משמעותי, ובשלוש שנים האחרונות – היו הרבה יותר מדי גורמים חיצוניים שהשפיעו על המערכת.
כן, זו לא תקופה טובה למארוול, אף אחד לא מתווכח על זה. ויכול להיות הם יחזרו לעצמם ויכול להיות שלא, אבל מכאן ועד להספיד את ז'אנר גיבורי העל יש מרחק לא קטן.
בנוגע ל-1
זה נכון, אבל זה כבר בפירוש מעבר לזה. הנצחיים, קוואטומניה, אהבה ורעם (לפחות לדעתי), ולפי הביקורות כנראה שגם המארוולס, הם פשוט סרטים לא טובים. לא ירידה לרמה של סרטי האוריג'ן הראשונים, אלא ממש הכי גרועים בסדרה.
לזה נוספת העובדה שבינתיים הסרטים נערמים בזה אחר זה, ועדיין לא מתחברים בכלל. מצד שני האולפנים דואגים להוסיף לכל סרט סצינת אחרי כיתובית מפוצצת, והבטחה למשהו גדול שאף פעם לא מתגשמת.
אחרי כל שיא מטורף אמורה להיות ירידה, אבל כאן יש ממש בעיות רציניות.
אלו שלושה סרטים בשלוש קטגוריות שונות.
בפועל היחיד שזה התבטא בהכנסות שלו באופן משמעותי זה הנצחיים.
תור אהבה ורעם במקום טוב באמצע (הכנסות יותר מחייל החורף), לא מצאתי את ההכנסות של קוואנטמניה אבל כן היה בדרך גם את ד"ר סטריינג' ומימדי הטירוף שכבר בשליש העליון, וגם וואקנדה לנצח במקום טוב באמצע.
לסרטים הראשונים הגענו בלי ציפיות. עכשיו מארוול מפסידים במשחק הציפיות עוד לפני שעלו למגרש. אבל עובדה שאת הרוב עדיין ממשיכים לראות אז כנראה שזה לא כזה גרוע.
מבחינת החיבור של הסרטים – כשבונים פאזל מורכב שקשור להרבה אנשים שונים והרבה חתיכות שונות, ואז זורקים לך פצצה אחרי פצצה באמצע (קורונה, שביתת תסריטאים וכו…) – אי אפשר לצפות שהדברים יתחברו.
עכשיו, אני מסכימה שככל הנראה הדבר הנכון לעשות היה להגיד "אנחנו עוצרים רגע את ההפקות כדי לעשות חישוב מסלול מחדש" והעובדה שהם לא עושים את זה גורמת לבעיה להחמיר ככל שמתקדמים, אבל אני פשוט לא חושבת שאנחנו בנקודת אל חזור (או שיש אחת כזו). אני חושבת שבאיזשהו שלב הם ימצאו שוב נוסחה שעובדת, והיא עוד פעם תעבוד טוב לכמה שנים ואז עוד פעם תהיה ירידה וחוזר חלילה.
ז'אנר גיבורי העל לא יחוסל סופית, וגם למארוול אני לא דואגת, פשוט הפקת סרט כזה היא סדר גודל של 3-4 שנים, כך שמבחינת הסרטים עוד לא יצאנו מהקורונה וכבר נכנסנו לשביתות, אז כן, יהיה להם קשה להתאושש ככה. זה לא אומר שאין להם סיכוי, רק שאם זה יקרה – זה יקח קצת יותר זמן.
כן, אני לא כתבתי
בכלל שהולכת להיות לכל זה השפעה כלכלית או השפעה בכלל. באופן כללי אני מסכים עם מה שכתבת למטה, שהז'אנר יחזור לגודל הטבעי שלו, אבל בכלל לא התייחסתי לזה. רק הגבתי ללימוד הזכות הספציפי שלך על כך שבאופן טבעי אחרי שיא גדול מגיעה ירידה, וטענתי שמדובר כאן בירידה שהיא מעבר לעקרון הזה – מבחינת איכות הסרטים, לא ההכנסות.
לא התנסחתי כל כך טוב, אז אדייק את דברי
בניסוח ״יחסלו סופית״ התכוונתי ליקום של מארוול ואני עומד מאחורי דברי שיש אפשרות סבירה שהיקום הזה פשוט יקרוס סופית.
לגבי ז׳אנר גיבורי העל, אני לא חושב שהוא יחוסל סופית אלא שפשוט הוא כבר לא יעורר עניין וישלוט בטבלת שוברי הקופות כמו שהיה בעשור פלוס האחרון.
הז׳אנר ימשיך להתקיים בדומה לז׳אנרים אחרים כמו המערבונים והמיוזיקל והפנטסיה, רק שבדומה להם הוא כבר לא יהיה מה שהיה בתקופת הזוהר שלו.
סרטי גיבורי על הולכים להפסיק להיות הדבר הכי חם בהוליווד, ולדעתי התהליך כבר התחיל וניתן לראות את זה בסרטים המרוויחים ביותר של 2022 ו-2023.
כך שכן, אני מאמין שיש אפשרות שיקום ה-MCU יחוסל סופית ושז׳אנר גיבורי העל ירד מגדולתו וכבר לא יהיה הז׳אנר השולט בהוליווד כמו שהיה בעשור פלוס האחרון בעיקר הודות ליקום הקולנועי של מארוול.
אני מסכימה עם המהות אבל לא עם המילים שבחרת להשתמש בהן.
הולך להיות שינוי רציני בהיררכית הז'אנרים בהוליווד.
ז'אנר גיבורי העל שיצא מפרופורציה בגלל הייחוד של מה שמארוול עשו, יחזור לגודל הטבעי שלו כבלוקבאסטר סטנדרטי, ולא כזה שכל סרט הוא ארוע עולמי.
היקום של מארוול כפי שהוא כרגע לא יכול להמשיך להתקיים, ולכן באיזשהו שלב אם יצטרכו לעשות ריבוט, השאלה האם זה יהיה משהו גדול ומוכרז, או שזה יהיה ריבוט רך (יש לריבוט מילה בעברית?) שבו יהיו כמה סרטים שיעבירו את המוקד לסיפורים אחרים, אני מעריכה שזה יהיה השני, ושכבר עכשיו פייגי חושב על שלבים 5-6, שלא לומר 6-9 ואיך יוצרים מהם משהו מעניין חדש. לדעתי אגב – הם יצליחו. שום דבר בעולם של מארוול לעולם לא יחליף את החדשנות של שלושת השלבים הראשונים, אבל האנשים שיודעים מה הם עושים עדיין שם סביר מאוד שכשהאקס מן יכנסו לתמונה זה יחזור להיות כיף שוב. לא חדשני, אבל כיף. רק תנו להם כמה שנים.
אתחול
(ל"ת)
כנראה שהמח שלי באמת נמחק לחלוטין מהתקופה הזו.
אין לי מושג איך לא הצלחתי לחשוב על זה לבד.
מובן לגמרי
קרה לי גם לפני כמה ימים כשלא הצלחתי לחשוב על ״מעורר הזדהות״ כתרגום ל-Relatable. 🤦🏻♀️
דרך אגב, פעם ראשונה שאני שמה לב
שאמוטיקונים רגילים עובדים פה (בניגוד לאלו של האתר שקצת מזייפים ולא מופיעים תמיד).
זו הייתה אופציה כל הזמן ולא ידעתי? 🤯
מה ש-mip אמרה
אבל חוץ מזה, בוא, "לפטר את קווין פייגי". כאילו… מה?
האולפן הולך ומתדרדר, מי שבראש הוא האחראי הישיר
וזה לא רק מהבחינה הביקורתית, אלא גם (ובעיקר) מהבחינה הקופתית.
כמות הסרטים שיצאו מאז ספיידרמן אין דרך הביתה שהיה להם פוטנציאל לא רק להגיע למיליארד אלא הרבה מעבר די גדולה (דוקטור סטריינג׳ 2 הבטיח לנו אירוע מולטיוורס ענק, הפנתר השחור 2 ממשיך את הסרט שהרוויח 1.3 מיליארד, אנטמן 3 הבטיח להיות אירוע הכנה לנוקמים הבא ושומרי הגלקסיה 3 הוא פרק הסיום הענק של הטרילוגיה הכה אהובה הזאת) ולמרות זאת אף אחד מהם לא הגיע למיליארד.
סרט דרמה ביוגרפי על מלחמת העולם השנייה בדירוג R ובאורך שלוש שעות מרוויח יותר מפרק הסיום הגדול של סדרת שומרי הגלקסיה הכה אהובה, באיזה עולם זה הגיוני?
וזה בלי לדבר על הסדרות שחלקם זוכות לשנאה גדולה מאוד ברמה שלא הייתה מעולם ב-MCU (מישהו הזכיר את שי-האלק?).
וזה לא רק אני אומר את זה.
בשנים האחרונות פחות או יותר כולם אומרים את זה.
פה באתר, לדוגמא, אני רואה כל הזמן תלונות על התדרדרות של מארוול בשנים האחרונות.
וכן, אם מארוול התדרדרו וכבר לא מספקים את הסחורה, אז כנראה שצריך הנהלה חדשה שתפיח רוח חדשה באולפן ותחזיר אותו לגדולתו.
אם כי, למען האמת, כנראה שמה שבאמת צריך זה הנהלה חדשה לכל דיסני
מארוול מתדרדרים, דיסני אנימציה מתדרדרים, פיקסאר מתדרדרים.
איפה שאתה לא מסתכל אתה רואה את דיסני הולכים ומתדרדרים.
הלוואי שמישהו כבר יקנה אותם.
הפער בין ההצלחות לכשלונות עדיין כל כך גדול
שבמקום קפיטליסטי כמו הוליווד אין שום בדל של סיכוי שפיטורין של האיש אפילו עלו כרעיון. זה פשוט מופרך. הם יפקחו עליו, יגבילו אותו, ייעצו לו או לא יודע מה – אבל להזיז אותו מהשולחן? שום סיכוי בעתיד הקרוב (אלא אם זה יגיע ממנו עצמו).
כתבתי מה לדעתי צריך לעשות, לא מה אני מהמר שיעשו
אכן, אם אני צריך להמר, אני לא חושב שיפטרו אותו.
אני גם לא חושב שיהיה איזשהו שיפור בתכני מארוול או בשאר מחלקות דיסני.
אם אני צריך להמר, אני מהמר שהמדרון שדיסני מתדרדרים בו עוד ממשיך הלאה ואנחנו ממש עוד לא הגענו לשיא.
הכשלונות רק ילכו ויהיו גדולים יותר ויותר, ולא יפסקו עד שבאמת יהיה שינוי רציני מאוד בהנהלת דיסני שינער את כל המערכת.
האמת שאני גם לא מצליח להבין למה אתה חושב שזה רעיון טוב
האיש הרי מוכשר ללא ספק. הוא מעד, אבל להביא מישהו אחר *בלי* קבלות? איך זה פותר את הבעיה?
לחשב מסלול מחדש סביר בהרבה מאשר לעבור לרכב אחר.
מה גם
שלפי רוב העדויות והדיווחים שיוצאים בכתבות שסוקרות מה השתבש במארוול, נראה שהגורם העיקרי לירידה באיכות זה נסיון לעשות הרבה מדי, מהר מדי ולחץ מצד גורמים בדיסני (כלומר, מעל פייגי) ליצור תכנים שיקדמו את דיסני פלוס ולתת הצהרות פומפוזיות ב-D23 כדי שהמשקיעים יהיו מרוצים.
יודע מה? אין לי מושג אם לפטר אותו זה הרעיון הנכון
אבל צריך לעשות שם משהו, ולא רק שם אלא בכל אולפני דיסני.
יש לדיסני יותר מדי מותגים שאני אוהב ומעריך, כך שאני רוצה לראות אותם משתקמים וחוזרים להצליח, אבל כרגע זה לא הכיוון.
משהו שם לא עובד בקבלת ההחלטות ורואים את זה בכל מחלקה ומחלקה לרבות מארוול.
כבר טענתי פה בעבר שיתכן שהבעייה במארוול היא שקווין פייגי מפקח על איזה מיליון פרוייקטים במקביל, מה שגורם לכך שהוא כבר לא ממש מעורב כמו שהיה בעבר, ואני עדיין חושב שיכול להיות שזה נכון.
אולי קצת נחפזתי עם הרעיון לפטר אותו, פשוט מעצבן אותי לראות איך אולפנים כל כך אהובים עלי באופן אישי כבר לא מצליחים לספק את הסחורה רק בגלל שהם חלק מדיסני.
מה שלדעתי צריך לעשות בכל הנוגע למארוול זה להקפיא את כל ההפקות כולם, הן של הסדרות והן של הסרטים, ולקחת פסק זמן של כמה שנים טובות בהן במארוול ינסו לחשוב איך ממשיכים מפה. בסיומה של ההפסקה האולפן צריך ללכת למקום חדש ואחר וכנראה להגיע לסוג של אתחול.
יש מצב גם שאולי כדאי לשקול לסיים את הפורמט של ״יקום קולנועי״ ולחזור למקום שכל סרט או סדרה נפרדים האחד מהשני וכל אחד יכול להחליט מה בא לו לראות ומה לא.
לחילופין, אפשר לפצל את יקום מארוול לשני יקומים שאין ביניהם כל קשר (גם לא דרך המולטיוורס), האחד ״היקום הקולנועי״ והשני ״היקום הטלויזיוני״.
מניח שיש עוד אפשרויות ועם מחשבה ניתן יהיה להגיע לפתרונות, אבל בשביל שניתן יהיה לחשוב על כך כמו שצריך, צריך להקפיא את כל ההפקות לכמה שנים טובות שזה דבר שמעולם לא נעשה במארוול, אפילו לא בקורונה.
כל עוד הם ממשיכים לרוץ מהפקה להפקה בקצב מטורף, הם לעולם לא יוכלו באמת לחשב מסלול מחדש.
עם זה אני מסכים. אנחנו לגמרי נסתדר עם איזה שנתיים נטולות מארוול.
אחלה הזדמנות לראות אילו סרטים יכולים להחליף אותם בקופות (בעצם כבר בשנתיים האחרונות אנחנו רואים את זה) ואחלה הזדמנות לשפר את החזון יצירתי.אנשים מגיבים לכך שמגיע סרט מארוול חדש כנטל ועייפות במקום סקרנות וציפייה. ואפשר מצידי לקצץ את כל חטיבת הטלוויזיה, ולחזור לעידן של סדרות נפרדות כמו גסיקה גונס ודרדוויל.
יש כאן בעיית עומק.
לפי הדיווחים הבמאית השלימה את הסרט מהבית שלה. אני לא הבנתי אם מדובר בפיקוח על צילומים מרחוק או גישת הנדס אוף רצינית בפוסט פרודקשן אבל כך או כך זה מרגיש לא בסדר. אני בעד שבירת נורמות אבל רק כל עוד התוצר איכותי.
פלוס, מבאס אותי שהסרט רע כי אני בניגוד להרבה מעריצים אוהב את ברי לארסון וחיבבתי את קפטן מארוול הראשון.
אני דווקא מתבאס בגלל מיס מארוול
אני מאוד אוהב את הדמות של קמלה קאן והמשחק של אימאן ולאני פשוט מצויין.
אני גם מאוד מחבב את המשפחה שלה שהם כנראה המשפחה החביבה ביותר במארוול.
מבין המארווליות היא הפייבוריטית שלי ורק בשבילה רציתי שהסרט הזה יהיה טוב ומוצלח.
מאכזב. הגיע לדמות הזאת יותר מזה.
בינתיים עלה ל-60 אחוז
שזה אמנם לא מדהים אבל לא ה-47 שיש ל-"הנצחיים". אפשר להוסיף את העובדה שזה סרט המרוול הראשון בלא-מעט זמן, ואני חושב שיכול להיות שההספדים עליו הם קצת מוקדמים מדי.
בסופו של דבר הביקורות אמנם כבר לא נמצאים באיזור ה״רקוב״
אבל מבין הסרטים עם הביקורות החיוביות של מארוול זה נמצא הכי נמוך, מה שאומר שהסרט מקום שלישי בין סרטי מארוול הכושלים ביותר ביקורתית.
אבל אם משקללים את זה עם הפתיחה, שהיא הרגועה ביותר של מארוול אי פעם, מה שעשוי להוביל גם לרווחים כוללים הכי גרועים אי פעם של מארוול, נראה לי שאפשר לקרוא לסרט הזה ״הסרט הכושל ביותר של מארוול״.
כך שכן, ההספדים בהחלט במקום.
הפיניקס האפלה
על הסרט הזה חשבתי כשקראתי את הביקורות. תגובות דומות גם על העלילה וגם על הפרנצ'ייז.
אתם צודקים כולם ומי שיראה את הסרט מארוולס
בסצנה פוסט קרדיטים השנייה אתם תבינו שמארוול הולכים על כל הקופה. לטעמי אין קשר בין הסצנה לסרט עצמו ואני בטוח שהם הוסיפו את זה לסרט בתור משהו חיצוני ומלאכותי פשוט אמרו לכותבים ולבמאים אנחנו צריכים את הסצנה הזאת תדחפו אותה.
יש לסרט רק סצנת פוסט קרדיטים אחת
(אני מבין למה אפשר לחשוב עליה ככזאת, אפילו שלדעתי היא לא)
אפשר פירוט על הסצינה תחת סימון ספויילר?
(ל"ת)
רוצה
(ל"ת)
תודה
דווקא זאת נשמעת לי סצינה שהייתי הרבה יותר אוהב, אם הייתי רואה את הסרט, מאשר סצינת הפוסט קרדיטים.
היי, אני לא צרחתי והייתי אדיש
ומהבינג' קולנוע שעשיתי פה (סקורסזה-פינצ'ר-מארוולס) הסרט הזה הוא עם תגובת הקהל הכי צוננת שראיתי בפער (הוא גם הגרוע בפער, אבל לא היו לי ציפיות).
אני לא מכיר פה מספיק את ההתנהגות של הקהל אבל ממעט הפאנצ'ים וה"רגעים המלהיבים" בסרטים המאוד רציניים של סקורסזה ופינצ'ר אנשים צחקו והתלהבו הרבה יותר. הסרט ברובו התקבל באדישות מוחלטת.
לא דיברתי עליך אלא על הקהל בכללי
איני נוהג לצרוח בסרטים אבל אין ספק שסקורסזה ופינצר זה חציכצ דאבל פיצר מרגש, ולאף סרט מארוול אין סיכוי להתחרות בכך (גם אנדגיים עם סצנות מסוג ״הנה כל נשות מארוול בפריים אחד״)
ראף קאט לא רע, אשמח לראות את הסרט הסופי
(אני בחו"ל)
זה לא הסרט הכי גרוע של מארבל לדעתי, בטח לא בפייזים 4-5 ובטח לא כשמתחשבים בסדרות. זה כן הסרט שהכי הרגשתי בו את "שיטת המארבל הידועה לשמצה" של לצלם חלקי דברים עם מסך ירוק ולהשלים הכל בפוסט, בצילומים נוספים ובהקלטות ADR. רק שפה השחקניות יצאו לשביתה באמצע השלב הזה. אמרו פה למעלה שזה מזכיר את "הפניקס האפלה" – זה בעיקר מזכיר לי את הגרסא הלא סופית של "וולברין" שדלפה לפני 14 שנה (פאק אני זקן).
יש חורים ענקיים בסרט הזה. יש הדבקות על הדבקות על הדבקות שאי אפשר לפתור בלי עוד ימי צילום. אני לא מבין למה הסרט עלה ככה ולא נדחה. כל אחת מהשחקניות (ופיורי) בסרט אחר לגמרי, לפעמים בתוך אותו פריים. לפחות האקשן יחסית לא רע.
די מצפים שנזכור בעל פה את "קפטן מארבל" הראשון (יש מונטאז' קצר לתזכורת, הוא לא עוזר ממש). "מיס מארוול" נחמד כרקע אבל לא קריטי. "פלישה סודית" לא חשוב בכלל ומוזכר לרגע מאוד מודבק עם ADR כבד שגרם לי להיחנק מפופקורן. אני לא מאמין שמישהו בהפקה שמע על הסדרה עד אחרי הצילומים.
אני חושב שעם עוד כמה סבבי תיקונים, זה סרט סטרימינג נחמד. הייתי שם אותו בדיסני+, והופך חצי מהסדרות היותר מוצלחות של מארבל לסרט קולנוע של שעתיים וחצי במקום. אבל אני לא בקונצנזוס של מארבל כבר שנים אז מה אני מבין.
לגבי זה שהנבלית החדשה היא המשך לתאנוס – פחחחח. לגבי זה שקרול דנוורס עכשיו מובילה את האוונג'רס – אולי? הדמות שלה כל כך לא סגורה על עצמה בסרט הזה שאין לי מושג. קמאלה קאן לגמרי המנצחת של הסרט הזה. הפרומו לסרט הבא שבקרדיטים היה הרגע היחיד שהקהל מחא כפיים, אז אולי יש עוד תקווה.
כמו כן נקלעתי לראשונה אחרי הרבה שנים להקרנת תלת-מימד של סרט שלא צולם בתלת-מימד (זה הדבר היחיד שהיה באולמות פרימיום פה), ואיזו גניבת כסף עלובה. אני בטוח שהבמאית לא מאשרת את הגרסא הזאת. הסרט פשוט מקבל אפקט הפוך ומרגיש הרבה יותר שטוח, כאילו יש 2-3 "רמות עומק" והכל הדבקות. אנשים באמת משלמים על זה יותר קבוע? מזל שלא הלכתי למארבל באיימקס כל השנים. מעדיף חווית הקרנה הכי עקומה ב-2D על זה.
יודעים משהו? ככה סרט קומיקס אמור להיות
ברצינות, סרט שהיה ברובו כיף, רחוק מלהיות מושלם, אבל מאוד סרט קומיקס קליל ואסקפיסטי.
סצנת פוסט קרדיטים שמרגישה יותר כמו בדיחה מאשר רמיזה לעתיד – ואני ממש בעד.
לא מבטיחה ביקורת מלאה על הסרט אבל באמת, שאחד התוצרים של מארוול שהכי נהנתי מהם בתקופה האחרונה.
תגובתך מדגישה את הבעיה המרכזית של סרטי מארבל
כמעט אותה כמות של מילים דנה בסצינת הפוסט קרדיטס מאשר בסרט עצמו.
זה לא יקום קולנועי. זה שיעורי בית לא נגמרים.
כתבתי כי המון אנשים מתענינים, אבל תכלס היא ממש לא חשובה
ולא הרחבתי כי אני עוד שוקלת לכתוב ביקורת.
אבל בעצם את.ה לא טועה בכלל.
יקום שהפסיק להיות כיף והפך להיות מטלה.
עולה פה בסופ"ש הקרוב
(ל"ת)
אני תוהה לעצמי כמה הדחייה הקטנה הזאת תפגע ברווחים מהארץ של המארוולס
כי היא בטוח תפגע איכשהו.
ברור לי לחלוטין שאם הסרט היה עולה פה בסופ״ש שעבר ואנשים היו יכולים לקנות כרטיסים לפני שנודע על הביקורות הלא משהו ועל הפתיחה הכושלת של הסרט, אז הסרט היה יכול להביא הרבה יותר צופים ממה שהוא יביא עכשיו כשמכירת הכרטיסים נפתחת לאחר שאנחנו כבר יודעים שזה סרט כושל.
כך שזה לא היה מהלך חכם במיוחד מצד ההפצה בארץ (במיוחד בהתחשב בעובדה שהמצב פה בארץ לא השתנה בצורה משמעותית מהשבוע שעבר לשבוע הזה, כך שלא הייתה כל סיבה לא לשחרר את הסרט בסופ״ש הקודם).
אני בעיקר תוהה
אם זה אומר שהסרט יזיז את "משחקי הרעב" לשבוע הבא ובעצם נכנסנו עכשיו לדיליי של שבוע משאר העולם עד שהוא יתוקן מתישהו.
מעבר לכך שישראל היא שוק קטן וזניח אנחנו עכשיו במלחמה. בכל מקרה תהיה הפצה מצומצמת והרבה מהקהל הפונטציאלי לא יגיע מסיבות כאלו או אחרות.
(ל"ת)
אני יודע את זה
כל מה שתהיתי זה האם הדחייה בשבוע תעלה לבתי הקולנוע בכאלה שהיו יכולים לבוא לסרט בשבוע שעבר ויכולים לבוא גם עכשיו למרות המלחמה, רק שעכשיו הם כבר לא יעשו את זה לאחר שנחשפו לביקורות ולנתוני הפתיחה, אך אם זה היה עולה שבוע שעבר הם כן היו באים.
ואני נטו מדבר על הזירה המקומית.
ברור לי ששום רווחים מהארץ, גבוהים או נמוכים, לא מזיזים לתמונת הרווחים הכללית.
התהיה הייתה לא מבחינת מה דיסני יפסידו בשל הדחייה, אלא מה פורום פילם ובתי הקולנוע בארץ יפסידו בשל הדחייה.
אני בכלל לא בטוח אם משתלם להם לפתוח בתי קולנוע ולשלם לעובידם בדביל כמות ההקרנות המאד מצומצמת הזאת.
בכל מקרה הם לא ממש מרוויחים בתקןפה הזו, אז אני חושב שההשפעה של הביקורות על מארוולס גם ככה זניחה. מי שממש רוצה לראות סרט בקולנוע עכשיו גם ככה ילך למארוולס, גם אם יצאו ביקורות לא וואו (אגב הביקורות גם לא ממש קוטלות), פשוט אין הרבה מבחר בבתי הקולנוע הישראלים כרגע.
הפצה
מי לא מתעניינ/ת בביקורות:
מי שרואה כל סרט של MCU
מי שרוצה לראות סרט בקולנוע
מי כן:
מי שרוצה המשך לסרט קפטן מארוול
מי שרוצה המשך למיני סדרה
כנראה יפגע קשה, בעיקר בגלל הפער בביקורות מהמיני סדרה שעדיין זכורה.
למה הכוונה ב״מיני סדרה״?
כי אני מכיר לפחות שתי מיני סדרות שהובילו לסרט הזה: וונדה-ויז׳ן (עם הדמות של מוניקה) ומיס מארוול (עם הדמות של קמלה).
מיס מארוול
(ל"ת)
אה, אוקי
כי גם וונדה-ויז׳ן זכתה לביקורות חיוביות, אם כי אני לא בטוח כמה מאוהבי וונדה ויז׳ן אהבו את הדמות של מוניקה בסדרה.
זכור לי שהרבה התייחסו אליה כאל החולייה החלשה יותר בסדרה.
וונדה ויז'ן
הביאה קהל לממדי הטירוף (והאכזבה), לא למארוולס.
אכן, מוניקה הייתה דמות מאוד משנית
למרות זאת צריך לציין שזה היה סיפור המקור של הדמות שלה.
אגב, זה קצת מוזר כשחושבים על זה.
מבין שלושת המארוולס, היא היחידה שלא הייתה גיבורה ראשית מעולם.
זה הופך אותה לנחותה ביותר מבין השלושה.
הבכירה היא כמובן קפטן מארוול שהיה לה סרט משלה, מיס מארוול אחריה במקום השני.
מעניין אם גם בסרט זו ההיררכיה.
לגבי צבע העור של הקרי
כמו שאנושיים באים בהרבה גוונים (שלוש כוכבות של הסרט, שלושה גווני עור משמעותיים), ככה ללא-אנושיים יש גוונים אחרים. רק ששם הם לא בהכרח גוונים של חום, אלא גם של כחול (לקרי), ירוק (מה שלא תהיה גאמורה), ורוד וצהוב (נובה). חלק מהקרי בסרט הם מהגזע הלבן, חלק מהגזע הכחול.
לדעתי,
פשוט לא הושקע מספיק מאמץ כדי לשכנע אותי שמדובר בדמויי אדם אמתיים ולא בניצבים שנאספו בצורה חפוזה כדי ליצור המון עבור אחת השחקניות. ברור ומובן מאליו שייתכנו תתי-מינים אצל הקרי – זכותי כצופה לבקש שהגיוון יהיה גם מעניין מבחינה חזותית.
איך אהבת את הגיוון בשומרי הגלקסיה?
(ל"ת)
לדעתי,
זהו אכן אחד ההיבטים של הסרטים הללו שנהניתי מהם, למיטב זכרוני. זו אחת הסיבות שאני הולך לסרטי קומיקס בדרך כלל אבל כל אחד וטעמו. כמובן שגם כתיבה טובה חשובה לי.
כל כך כיפי
זה סרט סוחף ומהנה כמו לא יודע מה, שרק המערכה האחרונה שלו מורידה אותו מאזורי ההמלצות הלא-מסתייגות. אבל הוא עדיין לחלוטין שווה צפיה, בזכות יופי של דינמיקה, כמה סצנות מעולות ממש ובניית דמויות לא רעה בכלל.
כשתעלה הביקורת (לא שלי הפעם) אולי ארחיב עוד קצת, למשל על זה שהסרט מצליח להיות קצר מדי אבל לכלול לא מעט דברים מיותרים.
מש"א עם קצת הסתייגות
שלישיית גיבורות עם דינמיקה ממש כיפית, שלמרבה הצער נכתבו לתוך סרט מאוד גנרי ומפוספס, שהיה צריך להיות הרבה יותר lower stakes. לא יכלו לתת להן סרט רוד-טריפ או משהו?