-
חיפוש דפי סרט
חפש
לפי שם:
עכשיו בקולנוע: סרטים שרק עכשיו יצאו
עוד בקולנוע: סרטים מדוברים שעדיין רצים
בקרוב: מגיעים בשבועות הקרובים
ברחוק: סרטים עתידיים שמדברים עליהם
-
דיונים אחרונים
דיונים מתמשכים
דיונים חמים
קינגסמן: השירות החשאי
The Secret Service
מבוסס על הקומיקס של מארק מילר. סוכן ותיק ב-MI6 לוקח תחת חסותו את אחיינו הבטלן ומנסה לאמן אותו כדי להפוך גם אותו לסוכן.
סרט אקשן חצי-פארודי, מודע לעצמו ומהנה - עם רגעים קיצוניים כל כך של אלימות ומיזוגניה שהם הורסים לחלוטין כל טעם טוב.
סופיה בוטלה?
הגיע הזמן!
נדחה לפברואר 2015.
(ל"ת)
בעסה, אבל האמת זה לא *כזה* רחוק.
הבעיה היא שעם התאריך הזה כמות הצופים הפוטנציאלית קטנה יותר.
אפליה נגד עיוורי גוונים/צבעים!
אני לא מצליח לראות את הלוגו של MARV. אני דורש את הכסף בחזרה!
טריילר Red Band
https://www.youtube.com/watch?v=7D-dkRWBaco
זה עדיין נראה ממש ממש מגניב.
ועכשיו בגרין בנד.
https://www.youtube.com/watch?v=ijXYed0_kzA
הרבה יותר מדי טריילרים.
(ל"ת)
וואוו
אין שום סיכוי שזה לא יהיה אדיר!!! (אבל אמרתי את זה גם על sucker punch)
לא התאפקתי וקראתי את הקומיקס.
להגיד שהתאכזבתי יהיה האנדר-סטייטמנט של השנה.
מסרט שחיכיתי לו לא פחות מהאוונג'רס 2 הוא הפך להיות סרט שאני אראה רק כדי לראות את גודל הזוועה.
אני לא מבינה איך כל המעורבים ביצירת הקומיקס יכולים להסתכל על עצמם במראה. זה נראה כמו משהו שנכתב בשנות ה-70/80, מלא בשוביניזם, סקסיזם ושנאת "חנונים".
אם לא היה לי כבר כרטיס לסרט אולי אפילו לא הייתי טורחת, כדי לשמור בראש שלי את המגניבות שהטריילר יצר.
אני בעיקר מתאכזבת שמת'יו ווהן מעורב במשהו כל כך מעפן. הוא אחד הבמאים האהובים עליי לאחרונה ולא ברור לי מה גרם לו לקחת חלק בקומיקס הנוראי הזה.
אני אקח אוויר ואחכה שהסרט יגיע כדי שאוכל לכתוב דעה עליו, אבל מכל מה ששמעתי זה לא הולך להיות טוב.
Damn you awesome trailers giving false hope!
טוב, זה לא שהקומיקסים של קיק-אס טובים...
(ל"ת)
דניאל, אני מבין שאת לא מכירה כל כך טוב את יצירותיו (המאוחרות) של מארק מילר?
מי שפעם היה כותב קומיקס ענק שכתב יצירות מופת כמו Superman: Red Son ו-The Authority (וגם את Civil War שקפטן אמריקה הקרוב יבוסס עליו אבל שלא ממש השתגעתי עליו אבל נראה שהרבה אחרים דווקא כן) נהפך לפרובוקטור בשקל שכל מה שהוא מכניס לקומיקסים שלו זה סקס, אלימות, דם ואיברים עפים, כמה שיותר איברים עפים.
הבחור גם לא כותב כבר קומיקסים אלא קונספט ארטים לסרטים עתידיים. כל קומיקס שלו נוצר במחשבה להימכר כסרט, ולא כמשהו אומנותי.
ובדיוק בגלל זה אין לך מה לדאוג לגבי הסרט, כמו קיק-אס של מילר אני בטוח שווהן ישנה את העלילה וישפר אותה כך שתהיה הרבה יותר טובה (כבר די רואים שהוא עשה את זה לפי הטריילר).
The Authority שלו היה גרוע מההתחלה
הייתי קורא אדוק של The Authority של אליס. ברגע שהוא עבר לידיים של מילר, הכל התחרבש: המסר, הדמויות, בניית העולם, הטון המוסרי, רמת האיום, המקוריות. הכל עף דרך החלון בשם אסקלציה הולכת וגוברת של אלימות, בכל מובן אפשרי.
זה היה כמו לראות שען מומחה מעביר, בדחילו ורחימו, את העסק שלו לידי ילד עם פטיש חמש קילו.
שני שליש בסדר, שליש אחרון WTF.
ברמה של להרוס לי את כל ההנאה מהדברים הטובים שהיו לפני זה.
איזה בזבוז של הכל – צוות, שחקנים, רעיון.
אכזבה.
וכמה זה באמת היה נאמן לקומיקס בסוף?
(ל"ת)
אני מסכים עם דניאל בקשר לסרט,
אבל חושב שהוא עדיין עדיף על הקומיקס בכל אספקט שאני יכול לחשוב עליו.
שמר על האווירה הכללית, תיקן כמה דברים שמאוד
הפריעו לי בקומיקס ואז עשה אותם בדרכים אחרות.
גם היו חסרים בסרט הסברים לדברים שנראו יותר הגיוניים בקומיקס (שהיה מאוד קצר, אז אפילו אי אפשר להגיד שזה עניין של מגבלת זמן).
אני מניחה שאני מעדיפה את הסרט על הקומיקס אבל שניהם נורא בעייתיים.
אומנם מוקדם מדי לקבוע משהו,
אבל כרגע הסרט זוכה לציון הגבוה ביותר מבין הסרטים בבימויו של ווהן. אם הוא באמת יותר טוב מאקס מן, קיק אס, ואבק כוכבים, אני אהיה מאוד מאוד מרוצה.
הוא לא. וזה מאוד מאוד חבל.
(ל"ת)
זה עוד מספר אפסי של ביקורות,
אבל אני בהחלט מניח שעם התחלה כזו זה יישאר באיזור ה-80 אחוז.
מה רמת האלימות בסרט?
ראיתי שזה דורג R, אבל לפי הטריילרים זה יותר נראה כמו אלימות קרטונית מאשר אלימות גרפית מדממת.
אז מי שראה- איך האלימות? יותר כמו ה'אקסמן' והדרוג מוגזם, או קשה לצפייה כמו 'קיק אס'?
מוגזמת בטירוף בחזקת חמש.
(ל"ת)
אני פשוט שונא כשטריילר מטעה
(ל"ת)
לעורכי הטריילרים אין כל כך ברירה, כיוון שגם סרטים אלימים רוצים לפרסם לפני הקרנה של סרטים אלימים פחות
והטריילרים חייבים להיות בדירוג של הסרטים (או נמוך ממנו).
שם את קיק-אס בכיס הקטן.
מאוד אלים. יש גם סצינה אחת שהיא כולה אלימות מזוקקת ומופרכת.
ומבחינת עירום וסקס כמה זה חמור?
(ל"ת)
הסבר מפורט אפשר למצוא כאן
http://www.imdb.com/title/tt2802144/parentalguide?ref_=tt_stry_pg#certification
בשורה התחתונה מעט עירום אבל קיים, ובמדינות מערביות קיבל הגבלת גיל של 16 בגלל האלימות
וגם זה בטעות
עם הרמת אלימות בסרט הייתי מגביל אותו 18+
מתי זה יוצא באמת?
באתר של היס פלנט רשום בחמישי הזה.. פה רשום חמישי הבא
מתברר שיש "טרום בכורה" בחמישי-שישי-שבת הזה.
(ל"ת)
תהיה:
מאיפה לקוח פריט המידע שאגזי הוא אחיינו של הדמות של קולין פירת' (הארי? לא זוכר)?
זה נכון לגבי הקומיקס, אבל אני די בטוח שבסרט עצמו סיפור האוריג'ין שונה.
זה לקוח מתיאור העלילה בימד"ב לפני כמה חודשים.
וייתכן בהחלט שעכשיו הוא שונה.
OMG עכשיו חזרתי מהסרט
סרט הקיץ הטוב ביותר של השנה לבינתיים, כל כך חבל שהוא יוצא בתחילת פברואר…
לא נהנתי ככה מסרט אני חושב מאז פסיפיק רים, באמת באמת מעולה, מתיו ווהן גם הצליח להנחית את המינון בצורה מעולה בין יחס המסך של הכוכב הראשי שאף אחד לא שמע ועליו וכוכבים קאנוניים כמו קולין פירת' ומארק סטרונג.
סצנות האקשן מבויימות היטב ופסיכיות לחלוטין (במובן הטוב של המילה). סמואל ג'קסון משחק את הנבל החננה בצורה יוצאת מן הכלל כמו שכבר ניתן לצפות משחקן כזה והעלילה מופרכת כל כך שהיא ברמת הומאז' לכל סרטי הריגול שיצאו בשבעים שנה האחרונות.
הדבר הרע היחידי שיש לי לספר על הסרט, ספויילר: מה יש למת'יהו ווהן עם הקאות על המסך, כאילו זה עושה לו את זה? הוא עשה את זה בקיק אס 2 ואני לא זוכר שמישהו יותר מידי התלהב מהעניין, אין לי בעיה עם אלימות פיסית על המסך והרבה דם ,אבל איכשהו לראות בן אדם מוציא את ארוחת הערב שלו לא עושה לי את זה.
סך הכל כיף אדיר אפילו הנקודה הספציפית השנואה אליי לא הצליחה לחלל את הסרט הזה.
guilty pleasure קלאסי
10/10 would watch again
ווהן לא ביים את "קיק-אס 2"
זה היה ג'ף וודלו, והוא בהחלט הצליח להרוס את הטעם המצוין שהסרט הראשון השאיר.
צודק לחלוטין
טעות שלי, עדיין איכשהו סרט שני השם מת'יו ווהן נקשר בהם ומקבלים סצינות דוחות להחריד
ממש רצינו ללכת לסרט כל החבר'ה..
ואז התברר שהסרט מדורג 16 ומעלה.
ונשאלת השאלה האם הם בודקים? מתי? ואיך? אם תענו, הבילוי יהיה מוקדש לכם.
הסרט הדבילי בקריירה של ווהן
זה אולי קצת מוזר, בהתחשב בקריירה הקצרה מאוד שלו, אבל מת׳יו ווהן הוא אחד מהבמאים האהובים עליי. אין שום סרט בקריירה שלו שלא אהבתי מאוד מאוד (מאוד!), שמעל כולם מתברגים אבק כוכבים הנהדר כל כך, והסרט שאולי הכי פחות מוכר בקריירה הקצרה שלו, Layers Cake, שהוא לא פחות מקאלט מבחינתי.
על כן, גודל הציפייה שלי מכל סרט מבית היוצרים גולדמן-ווהן הוא בשמיים, למרות שכבר הטריילרים הצביעו על סרט לא גדול במיוחד. לצערי, מדובר בתסריט הגרוע ביותר שהוציאו שני אלה, ועל מגרעותיו הרבות אפרט קצת בהמשך.
לשמחתי, גם תסריט גרוע יחסית של הצמד הוא עדיין לא כישלון חרוץ, וזה בעיקר בזכות ווהן הבמאי. מת׳יו ווהן הוא קודם כל במאי אקשן נהדר, והוא יודע ליצור אקשן מהוקצע וכייפי כמו שמעטים יודעים. מעבר לכך, ווהן יודע להוציא מהשחקנים שלו את מירב ספקטרום המגניבות הנראה. הוא עשה את זה לניקולס קייג׳ ולקלואי גרייס מורץ ב"קיק-אס", הוא עשה את זה לצ׳רלי קוקס ולרוברט דה נירו ב"סטארדאסט", והוא עשה את זה לדניאל קרייג ב"Layers cake". כאן, הוא מצליח שוב במשימה, ומוציא תפקידים כיפיים בצורה לא רגילה מקולין ג׳ורג׳ הרביעי פירת׳ ומאחד מהשחקנים הקבועים בסרטיו, מארק ספטימוס פרנק דמיגו סטרונג. שניהם פשוט נהדרים במה שהם עושים בלי יוצא מהכלל. נפילות קצת יותר רציניות הן מייקל קיין שעושה שוב מייקל קיין, וסמואל אל ג׳קסון שעושה נבל לא מעניין (ואף בעיניי גרוע) במיוחד.
במקרה של ג׳קסון, קשה להאשים אותו. לא היה לו בכלל עם מה לעבוד. הדמות שהוא מגלם כל כך מגוחכת וטיפשית מהשורש (כלומר, ממש טיפשית. הדמות של מורגן פרימן בלוסי טיפשית). קשה מאוד להסביר למה היא כל כך טיפשית בלי להיכנס לספויילרים, ולכן אפרט בתגובה מצורפת. עוד מעידות קריטיות של התסריט תהיינה כמות מזוקקת של אלימות מיותרת (שלפעמים סותרת לחלוטין את ״הג׳נטלמניות האלגנטית״ שהסרט מנסה להעביר בחלק מהדמויות), קטע מעורר גועל ומיזוגני במערכה האחרונה, קלישאות רפטטיביות שנמאסו עליי באופן אישי כבר מהפעם הראשונה שהן הופיעו (הילדים שמתאכזרים לגיבור, הבחורה שמחבבת אותו, המשימות חסרות המעוף), ובאופן כללי, בנייה מאוד צפויה ואפילו עצלנית ביחס למה שהם מסוגלים ביחד.
מתיו ווהן פילס לדניאל קרייג את הדרך היישר לדמותו של ג׳יימס בונד – סרט שווהן אמר לא פעם, שתמיד רצה לעשות. והנה, הגיע ה״ג׳יימס בונד״ של ווהן, ובעוד שבונד עצמו התעלה הרבה מעל הקלישאות הישנות שהוא עצמו המציא, ווהן וגולדמן כושלים בהן. אולי יום אחד ווהן יזכה לכפר על הסרט הזה ולעשות בונד ווהני אמיתי. בינתיים יש לנו את קינגסמן. ולמרות הכל – גם בו נהניתי. בכל זאת, מת׳יו ווהן.
וואו
בלי להרחיב מילים – פשוט הדבר הכי כיפי שראיתי בזמן האחרון, שילוב מרענן בין קיק אס לג'יימס בונד. כל כך מצחיק, כל כך אלים, כל כך מקורי ועם דמויות כל כך צבעוניות, הסרט הזה הוא פשוט פאן-טהור. חבל שנגמר.
בכנסייה:
Free Bird של Lynyrd Skynyrd
רק הסולו ליתר דיוק.
https://www.youtube.com/watch?v=nBpe2YQEzZo
כיפי!
לא חסרות בו קלישאות – גם כאלה של סרטי הריגול עמם הוא מתכתב (כולל קטע סקסיסטי שהיינו יכולים להסתדר גם בלעדיו) – ולפעמים הוא הולך לכיוון המוכר כשהיה יכול לחדש, אבל כן יש גם קטעים מקוריים או קטעי מטא משעשעים, סצינות אקשן מעולות וגם כמה הברקות. סצינת הכנסייה כבר נכנסה לרגעי השנה שלי – טירוף מוחלט שמצולם בצורה נהדרת ועשה לי אסוציאציות לסצינת "הכוורת" מ"סוף העולם". וכמובן גם סצינת הראשים, שהיא פשוט נהדרת.
השחקנים הראשיים הצעירים בהחלט לא רעים, ופירת' וג'קסון מספקים את הסחורה. מה שהפתיע אותי היה שמייקל קיין היה רשע ואילו מארק סטרונג היה טוב. האם זה תחילתו של סדר עולמי חדש?
לגמרי כיפי
אקשן פשוט,רדוד,כיפי ומשוגע.
נדמה לי שזה לא העבודה שלו.
הוא בליונר אינטרנט, נדמה לי. ככה מתארים אותו פעם אחת, והוא עצמו אומר שהוא היה מליונר כבר כשהיה ב-MIT.
בטכניון.
בתחילת הסרט וולנטיין נראה בחדשות תוך כדי שהכתבת אומרת ״בבכורת סרטו החדש״.
לא סרטו החדש. הסרט החדש עליו.
זו טעות של המתרגמ/ת.
וואלה.
נשמע הגיוני. בכל זאת, היא רשמה ״טכניון״.
רגע, אז זה לא סרט מתאים לקחת את האישה?
כלומר, לפי התגובות פה הבנתי שזה עוסק בעיקר באלימות גרפית מוגזמת, סטייל קיל ביל, וזה רחוק שנות אור מלהיות רומנטי ומשעשע/כיפי כמו אבק כוכבים.
אפילו קיק אס היה בשורה התחתונה כיף טהור, למרות האלימות הלא-מעטה.
שאלה: האם אשתי שלא נהנית במיוחד מסרטים אלימים תאהב את הסרט או שזו תהיה טעות?
פחות כיפי וקסום מאבק כוכבים
והרבה יותר אלים מקיק אס.
סרט אלים אבל כיפי לגמרי
אל תיקח את אשתך, לך עם החבר'ה
סרט מזעזע
ישבתי עם הבן שלי ובעלי. אמרו סרט טוב, הומור חביב…
הזדעזעתי מהמראות הנוראיים של האלימות. הנושא מעניין אבל תקפו אותו בצורה בלתי ראויה.
אפילו הבן שלי (16) חשב שזה מגעיל.
נוראי
מכירים את זה שאתם רואים משהו נורא כל כך שהמוח שלכם עובר למצב חסום?
ככה זו ההרגשה כשרואים את הסרט המעצבן הזה.
לראות את הטריילר ולא יותר מיזה.
סרט הזוי ונחמד פלוס.
אזגי מזכיר בטירוף את אחד הילדים מהחבורה ב'סוף העולם'- הילד שסיימון מפוצץ לו את הראש על המשתנה
הקרבות(מצחיק לקרוא לזה סצנות הקרב)-מזכירים בטירוף את הקרבות בסוף העולם, מהצילום שלא מפסיק לרגע, המכות עצמם ופיצוח האיברים הבלתי נגמר.
והניסיון לתת מסר חזק בצורה הומוריסטית, סאטירית והזויה עובד בדיוק כמו בסוף העולם. קצת מאיט מהסרט ומעט מגוחך.
המכות בבר בקינגסמן-המכות בבר בבר בסוף העולם.
מתיו ווהן גאון, לא רחוק מאדגר רייט.
אהבתי מאוד את סוף העולם. קינגסמן, רוב הזמן, לא רחוק משם.
כיף של ממש (אבל ממש!)
הנה אנקדוטה מעניינת: השנה היא 2004 ומת'יו ווהן מביים את סרטו הראשון באורך מלא, הוא "לאייר קייק". דרמת-פשע, מותחת וסטייליסטית שמכניסה את ווהן למרכז הענייניים בהוליווד והופכת אותו לבמאי שכדאי לשים עליו עין. לתפקיד הראשי, של סוחר סמים ממולח שיודע לירות היטב, מלוהק דניאל קרייג. שנה אחר כך, הוא מוכרז כג'יימס בונד הבא.
את ההכרזה הזו ניתן להסביר בשתי מילים קצרות שהוזכרו קודם לכן: מת'יו ווהן. הבמאי הבריטי – בן ה-44 עוד חודש – פשוט יודע להוציא מהשחקנים שלו הופעות אקשן מרהיבות ומסחררות, שמשלבות בין אלגנטיות לסטייל, ברמה הגבוהה מכולן.
כך קורה גם ב"קינגסמן: השירות החשאי", סרטו החדש של הבמאי משולח הרסן. "קינגסמן", שנראה כמו שילוב מהוקצע של "להרוג את ביל" עם אחד מסרטי גיימס בונד של העשור האחרון, מספר על אגזי (טארון "מי?" אגרטון). בחור צעיר ופרחחי שהיו לו את כל הנתונים כדי להיות תלמיד מבריק ומצטיין וגאווה לאימו קשת-היום, אך מציאות חייו מנעה זו ממנו. יום אחד, לאחר שהסתבך ונעצר, פוגש אגזי בהארי הארט (קולין פירת' בתפקיד המגניב בקריירה שלו) שמספר לו על סוכנות הריגול "קינגסמן", בה אביו של אגזי היה שותף. הארי מעוניין לצרף את אגזי לסוכנות הזו, אבל קודם לכן, על האחרון לעבור מבחני קבלה נוקשים ומתישים. אם יצליח, יהפוך לסוכן "קינגסמן" מהשורה ואז, רק אז אולי יהיה לו סיכוי לעצור את הנבל העשיר שמאיים להשתלט על העולם – ריצ'מונד ולנטיין (סמואל ל. ג'קסון, שמהות הרשע שלו בסרט, מזכירה מאוד את דמות הנבל שגילם בסרט "בלתי שביר" של מ. נייט שאמלאן משנת 2000).
זו בעצם הנקודה החלשה של "קינגסמן", העלילה שלו. על פניו, נראה כי מדובר בעוד עלילה שגרתית בה נער צעיר ומרדן מקבל הזדמנות לעשות שינוי בחייו. אלא שהפעם, הבעיה היא לא בדיוק כאן. הבעייתיות העיקרית, טמונה בעובדה שהסרט מתיימר להכניס אותנו לעולמם של הסוכנים החשאיים בסוכנות הספציפית הזאת. הקושי המסוים נוצר כי מדובר בסרט שעוסק בשירות חשאי. ומסרט כזה, הציפייה היא אכן לראות את השירות הזה. ההתמקדות היא בשלושה סוכנים בלבד ולא קיימת הרגשה ממשית של גוף מחתרתי אמיתי. נראה כי השלושה המוזכרים, הם היחידים שמפעילים את הסוכנות ונוצרת הרגשה של זיוף כלשהו. כאילו, אין אנו צופים עדיין בדבר האמיתי. למרות זאת, בעזרת דמויות מרעננות ויוצאות דופן, משחק כיפי ומצוין ובימוי סטייליסטי וייחודי, ווהן מצליח לקחת את הצד הסיפורי והפרובלמטי ולעשות איתו פלאים.
הפלא הראשון הוא טארון אגרטון. השחקן הבריטי הצעיר, שזהו סרטו השני בסך הכל, מתגלה כסוג של כישרון ומצליח ליצור דמות ראשית סוחפת ומהנה לצפייה. הוא לא הנער המרדן הרגיל. נראה כי הוא מאוד מודע לעצמו ולדמות אותה משחק, ולכן מוסיף לה בנינוחות מן הקסם האישי שלו. קולין פירת' שמלווה אותו לאורך הדרך, נכנס לנעליים של סוכן חשאי בצורה מדהימה אף יותר. הכריזמטיות, הביטחון העצמי שהוא משרה וכמובן יכולותיו האתלטיות, הופכים את הצפייה בצמד חמד הזה למרתקת, מסקרנת ובמיוחד מהנה.
אך להנאה הזו מצטרף גורם נוסף. בשתי מילים, חזרו אחרי, נו אתם יודעים: מת'יו ווהן. מי שביים לפני חמש שנים את "קיק-אס", סרט גיבורי העל הריאליסטי ונוטף הדם ושנה אחרי את "אקס מן: ההתחלה", חוזר כאן בגדול ומוכיח שוב שהוא מבמאי האקשן הגדולים שפועלים כיום. קטעי האקשן ב"קינגסמן" מבוימים בצורה פנומנלית. תנועות המצלמה מהירות, אך לא מדי. מדויקות, אך עדיין חדשניות. הכישרון נוטף מווהן, בדיוק כמו שהדם נוטף מקרבנותיהם של אגזי והארי. ומדובר כאן בהרבה דם.
בדיוק כמו ב"קיק-אס", גם כאן גפיים נקטעות במפתיע ואנשים מאבדים את הראש מבלי שהם בכלל שמים לב. זאת, בעיקר הודות לסמואל ל. ג'קסון ולעוזרת שלו, בעלת רגלי הסכין. נקודה זו, ואיתה גם בדיחות סקסיסטיות, על יחסי-מין אנאליים בין השאר, עלולות לפגוע בצופים מסוימים. כי, כן, מדובר בסרט שפשוט, בלשון עגה מסורתית, "לא דופק חשבון" לאף אחד. האלימות גרפית ומומחזת למדי, השפה בוטה, הבדיחות הפוגעניות קיימות. ואם צופה מסוים נפגע מהן, כך לפי הסרט, כנראה שמישהו עשה את עבודתו כראוי.
ומישהו בהחלט עשה את עבודתו בצורה מעולה. סרט לא יכול להתאים לכולם, במיוחד לא סרט שעיקרו הוא באקשן סוחף וחסר מעצורים ובסצנות רוויות יריות, סכינים וסטייל מטורלל. לעיתים, העלילה נראית מופרכת, אפילו הזויה ואכן, ברגעים מסוימים היא כזו. אמנם, בין קטע פעולה מטורף אחד לאחר ובין גמגום אחד של הנבל ולנטיין, לניבים מפיו של הסוכן הותיק הארט, שמטרתם להפוך את הצופה לג'נטלמן – "קינגסמן" משכיל ליצור חווית אקשן מקורית ובלתי-נשכחת, מבוימת להפליא ומשוחקת נהדר, שתגרום לכם לפחד לבקר בכנסיות. וגם אם המסר קצת מתפספס, אלו – בשילוב האקשן והסטייל הקצביים ופס הקול המסחרר, המהולים בסיפור ריגול קלאסי – נשזרים להם יחדיו והופכים למכתב אהבה פתוח ומרגש לסרטי ג'יימס בונד. והם, בהחלט מספיקים כדי להפוך את "קינגסמן" לממתק אמיתי.
מש״א לגמרי
סרט מעולה
אקשן מופרך וחסר רגשות אשם, כמו שג'יימס בונד היה פעם.
דרך אגב, הבנתי אחרי הצפייה משהו מעניין
הדחייה של הדמות של ג'קסון מדם היא סוג של פרודיה על כל סרטי האלימות ב PG13, תהרוג כמה שתרצה, העיקר שלא תראה דם
איזה סרט כיפי ומשוגע ואדיר ויאי
אני מת על סרטים שלא מפחדים להיות קצת מגוחכים ומטורפים ופשוט נותנים גז והולכים עד הסוף- בקתת הפחד וכנסיית הפחד הן שתי דוגמאות טובות לסרטים כאלה (אמנם כנסיית הפחד בקטע פחות "כיפי" אבל העיקרון דומה), והסרט הזה נכנס בקלות לרשימה. כיף צרוף, בשליש האחרון לא יכולתי להפסיק לצחוק לרגע.
מכיל ספויילרים
משעשע
מאוד משעשע.
סורי לא מקבלת את זה
ברור שהכל נעשה בהומור, אבל זה היה יותר מידי בשבילי, סתם דבילי. כן כן מלא אלימות גרפית וההומור לא היה בדיוק גבוהה, אבל הבדיחה הזאת בסוף סתם השאירה לי טעם רע מאשר להצחיק אותי. זה גם הרגיש קצת לא קשור, כמה שאפשר להיות קושרים בסרט שכזה.
עכשיו אל תבינו אותי לא נכון, אני לחלוטין ממליצה על הסרט, הוא היה כיפי ומצחיק והכל, אבל הבדיחה הספציפית בסוף? מיותר.
לגמרי
(ל"ת)
מבחינתי, יש שני קטעים שלא עובדים בכלל בסרט,
הגאג המדובר, והסצנה שבה שולחים את המועמדים למשימת פיתוי במועדון לילה.
הסיבה שהם לא עובדים היא פשוטה: הקטעים פשוט לא מתאימים.
לסרט היה עד כה רצף מרשים ביותר של אי התייחסות לנושאי מין/אהבה. חוץ מאמא של אגזי, לאף דמות יש בן/בת זוג. ואולי יש, אבל הם פשוט לא שווים הזכרה – כי זה לא חשוב לעלילה.
אף דמות חשובה לא מתנשקת עם אף אחד או אומרת את המילה ״אהבה״ בהקשר רומנטי, וזה נהדר שסוף סוף לסרט יש את הביצים להבין שלא חייבים לדחוף סיפור אהבה אם זה לא משרת את העלילה.
לעזאזל, עד סוף הסרט היה בכלל אפשרי להניח שאגזי נמשך לגברים, וזה לא היה משנה כלום.
ובהקשר שלו, אני אפילו עוד יותר מעריך את הסרט על העובדה שהוא לקח את הכימיה בן רוקסי לאגזי ומקסם אותה לאחת החברויות המקסימות שראיתי על המסך כבר הרבה זמן, ולא הפך אותה ללאב אינטרסט כפי שהיה ניתן לצפות.
האמת היא שלי יותר הפריע עצם הקיום של רוקסי
שעשה יותר רושם שהיא שם כי חייבים דמות נשית.
ברצינות, בכל הקטעים שלה היה אפשר להחליף אותה בכלום או במישהו חסר שם וזה לא היה משנה את העלילה בכלל.
היא שם כי צריך דמות שתהיה בצד של אגזי ב״טירונות״ הזו.
אני אזכיר משהו שלפעמים שוכחים – כשבוחרים מין לדמות, יש בדיוק שתי אפשרויות.
הדמות של רוקסי, כמו הרבה מהדמויות בסרט, היא דמות שהמין שלה פשוט לא חשוב, ולכן ההחלטה שהיא תהיה בת או בן לא משנה, למרות שבמצב כזה ברור שהשיקולים יגיעו לשיקולים טכניים של ״מה חסר לנו״.
למעשה, אני חושב שהבחירה שהיא תהיה בת היא נהדרת, היא ייצוג נשי ראוי בהחלט.
פיישלייק על שתי הפסקאות הראשונות
סתם לא הפריע לי כ"כ שהסצינה בכניסה הייתה ללא הזדהות. דווקא האלימות המוגזמת שם הייתה עוצמתית ברמה שהסצינה רק המשיכה וישבתי באולם עם פה פעור, עדיין נהנת, ושנגמר חשבתי "מה לעזזל ראיתי" בעיקר במובן הטוב.
לטעמי זה מה שהפך את הסצנה לכל כך אבסורדית ומשעשעת
אני אוהב לראות דברים בלתי רגילים בקולנוע.
לא היה סיפור אהבה?
בעיני, סיפור האהבה בין ולנטיין לגאזלה היה מהטובים שהגיעו לקולנוע בשנים האחרונות. לא דרמטי, לא פומפוזי, לא מתבלט- אהבה קטנה ושקטה ויפה, דווקא בין הדמויות ה"רעות" של הסרט. סיפור אהבה שמצליח להשתחל בקלילות בין הקלישאות מכל עבריו- זו מערכת יחסים בין גבר עשיר ומבוגר לבחורה צעירה ויפה, בין אדם נכה לאדם בריא, בין אדון למשרתת, בין פחדן למתנקשת- ואיכשהו, זה הדבר הכי אמיתי, מתוק, וכנה בסרט המצויין הזה.
אותי זה הטריד מבחינה אחרת:
עד לסצינה הזו חשבתי לקחת את הבן הגדול לצפייה חוזרת יחד איתי, כי כיף והכל. אחרי זה אמרתי לעצמי שזה לא מתאים.
ועל זה נאמר: אלימות גרפית מאוד זה בסדר, אבל התייחסות אחת לסקס ותמונת עירום חלקי אחת זה לא בסדר?!
משהו בסולם הערכים שלי דפוק.
מיזוגניה?
יש החפצה של אשה אחת, והיא מיותרת לחלוטין. אבל כל דמויות הנשים המשמעותיות בסרט הן דמויות חזקות, עצמאיות, ולא מאופיינות על ידי המין שלהן (להוציא הסצנה ההיא).
מה הסרט הזה רוצה?
הערה להתחלה: אני אצטט לשנייה את יאיר לפיד ואשאל "איפה הדם?" (אני חושב שזה מה שהוא אמר בכל מקרה). איך זה שאפילו סרט שמדורג R מצליח להיות כל כך PG13? אנשים נחתכים באמצע, לצדדים, דופקים מכות לכל כיוון – ואין טיפת דם אחת. כל חתך גפיים נראה נקי ומסודר למהדרין. האם זה אמור להיות חלק מהפארודיה?
כי אני לא ממש הצלחתי לראות את הפארודיה בסרט. עכשיו, אולי אני מתיישן או שפשוט הסרט לא הצחיק אותי אבל הסרט נראה לי פחות כמו פארודיה על בונד סטייל אנשים שיודעים לעשות פארודיות ויותר פארודיה על בונד כמו מרבית הפארודיות של שנות ה2000. פחות פירוק ולעג למרכיבים המגוחכים/בעייתים בז'אנר הסרטים ויותר מחווה והגדלה שלהם. אם ניקח לדוגמא את המרטיני – אני לא ממש מצליח להבין את הערך של הבדיחה בזה מעבר ל"זה כמו שהוא עשה! אבל קצת יותר! לא בצורה מוגזמת או משהו! סתם קצת יותר! צחוקים!". אם אגסי היה מתחיל לשרוף חצי דקה שלמה על תיאור המרטיני, ואז כשהמלצר מתחיל ללכת ממשיך לדבר על הדרך הספציפית שהוא רוצה אותו – הייתי צוחק. או לפחות, הייתי מבין שזה פארודיה. הסרט הזה נמנע אי פעם מלחצות את הגבול הזה ותמיד נשאר בגדר " פי 2 סרטי ריגול".
ולכן כשמנסים להגן על הסיום המפגר של הסרט בפארודיה, זה פשוט נופל. זה לא איזה טוויסט מתוחכם על הז'אנר או בדיחה על הסקסיזם שלו – זה פשוט תחת. ותחת זה לא בדיחה.
המסר שהרבה מהמגינים עליו אומרים זה שהמטען הפארודי של הסרט הוא בכך שבעצם אנחנו אמורים להיגעל מהאלימות והסקסיזם ושבעצם אנחנו לא שמנו לב אבל אנחנו בכלל לא בקינגסמן של ווהן אלא במשחקי שעשוע של הנקה עוד פעם איך לא שמתם לב? ואני מוכן לקבל את הטענה הזאת אם מישהו יצביע לי איפה הקריצה כי אחרת זה מרגיש כמו חוק פו: הסרט. ב"לירות כדי להרוג" הקריצה היא באלימות הלא סבירה בעליל שיש לכל אורך הסרט. בסרטי מל ברוקס הקריצה היא בהגחכה של הדמויות הטובות והרעות כאחד (בין השאר). קינגסמן לא ממש מצליח לקרוץ בשום שלב אלא רק לזרוק אזכורים. "זוכרים שיש סרטי ג'יימס בונד?" הוא שואל. " כן" הקהל ספק עונה. " לא, זהו. רק רציתי לדעת אם אתם זוכרים." הסרט מסיים כסטנדאפיסט שלא הצליח להביא את הבדיחה שלו לידי ביצוע.
שורות של " זה לא כזה סרט" לא גורמות לסרט להפוך למצחיק או מלהיב יותר אלא מוסיפות לו איזה שהוא אלמנט של ראליזם שלא ממש מתיישב יפה עם ראשים שמתפוצצים כפצצות אטום קטנטנות.
אולי זה מה שחסר לסרט בעיקר: מיקוד. איזה מין סרט הוא סרט שמשלב בין הערות מטא שיצאו הישר מפיו של עאבד מקומיוניטי, אלימות מלהיבה ויציבה, אלימות מגוחכת לחלוטין, קריצות לסרטים אחרים, ניסיון כושל לביקורת חברתית, סצנות שמנסות לגרום לתת עומק לדמויות הראשיות שלו ושוט סיום של תחת? הוא לא פארודיה, הוא לא סאטירה והוא לא סרט-מטא אבל הוא גם לא סרט אקשן רגיל … מה הוא בעצם רוצה להיות כשהוא יהיה גדול? אולי הוא רוצה להיות גדול ומופרך יותר אבל אז הוא תוקע לעצמו מקלות בגלגלים ונשאר עם עלילה סטנדרטית וסצנות אקשן נורמליות לחלוטין. אפילו הסצנה בכנסייה, כיפית ככל שתהיה היא לא איזה אקשן מטורף ובלתי מוסבר. אולי הוא סתם מנסה להיות כיף, ואני מכבד את זה, אבל אז שייצמד לסוג אחד של כיף וירוץ איתו.
מדוייק.
(ל"ת)
למה, מתיו ווהן
למה מכל הסרטים הטובים שעשית ויכלת ליצור להם המשכים החלטת דווקא לדבוק בפאקינג קינגסמן?!
אז כן,במקום להמשיך ל'עתיד שהיה' או לגרום ל'קיק אס 2' לא להיות נוראי – ווהן עובד על תסריט המשך לקינגסמן בגלל שלטענתו הוא "כל כך מאוהב בדמויות". שעל זה צריך לשאול: באמת? בדמויות? איזה דמויות למען השם?! הסרט האחר שהוא עובד עליו? רימייק לפלאש גורדון. ווהן, אתה עושה את המלאכה של לאהוב אותך מאוד קשה.