אז בשורה התחתונה, "איירון מן 3" הוא כל מה שסרט קיץ צריך להיות, ואחד מסרטי מארוול הטובים ביותר עד היום. יש בו אקשן, יש בו אפקטים מוצלחים, יש בו נבל מצוין, הוא מצחיק, יש בו רוברט דאוני ג'וניור מתנהג כמו רוברט דאוני ג'וניור. אם אתם נהנים מסרטי קומיקס אתם בהחלט צריכים לראות אותו. הכל אחלה. אני תוהה למה לא נהניתי ממנו יותר.
הכיוון הכללי של סרטי המשך הוא בדרך כלל כלפי מעלה: כל סרט צריך להגדיל את ההימור ואת הסיכון, להציג אויבים מסוכנים יותר, פעולות מופרעות יותר ויותר סיכון אישי לגיבור. ל"איירון מן 3" יש בעיה: הוא המשך לא רק של "איירון מן 2", אלא גם של "הנוקמים". וקשה מאוד להיות גדול יותר מ"הנוקמים". אז הוא לא ממש מנסה. הוא מכיר בקיומם של האוונג'רס וכל מה שקרה בסרט הקודם, אבל זה נשמע כמו התייחסות ייצוגית בלבד, ובשום נקודה טוני אפילו לא שוקל לקרוא לחבר שלו עם הפטיש. לאורך רוב הסרט, נראה שהוא מתרחש בעולם שבו טוני סטארק והחליפות היפות שלו הם עדיין הדבר היחיד שמזכיר את סופרמן. אז כהמשך ל"הנוקמים" הוא לא מדהים, אבל כסרט שממשיך (וסוגר? אולי) את סדרת "איירון מן", הסרט עושה את העבודה בדיוק כמו שצריך.
זה מתחיל באופן די סטנדרטי לז'אנר: נבל חדש עולה. קוראים לו "המנדרין" והוא משגר הודעות מאיימות לעולם באמצעות אסתטיקה של פאונד-פוטג. הוא רוצה ללמד את העולם החופשי לקח. טוני מכריז עליו מלחמה. טוני נופל. טוני יצטרך לקום. כן, כל העסק הזה הוא מאוד עלייתו-של-האביר-האפל, אבל נראה שבשלב הזה קשה מאוד ליצור סרט כלשהו בז'אנר שלא יואשם בהעתקה מהסדרה של נולאן. ולכל הפחות, אף אחד לא יכול לטעון ברצינות שהמנדרין הוא חיקוי של ביין. בן קינגסלי, שמגלם אותו, הוא שחקן מאוד לא אחיד: לפעמים הוא נראה כמו שחקן פתטי שיעשה כל תפקיד שיציעו לו, אבל כשהוא גדול הוא ענק. זה בדיוק המקרה כאן.
את הקטע ההכרחי שבו טוני סטארק נופל וקם הוא עושה בלוויית ילד, וזה, כידוע, מסוכן. אם הגעת למצב שבו צריך לצוות לגיבור ילד חמוד כדי לשמור על עניין, זה בדרך כלל סימן שהגיע הזמן לאיזה ריבוט. אבל הסרט צולח את המכשול הזה בהצלחה. הילד (טיי סימפקינס) הוא ילד מצוין ושותף מעולה לדיאלוגים עם רוברט דאוני ג'וניור. עוד דמות שמצליחה בנס להימלט מהמוקשים הצפויים היא פפר פוטס, כלומר גווינת' פאלטרו; היא היתה לאורך כל הסדרה בסכנה של הפיכה לקישוט – אבל הסרט הזה נותן לה תפקיד אמיתי.
אז באמת, אין לי שום דבר ממש רע לומר על "איירון מן 3", ובהחלט נהניתי ממנו – אבל להתלהב ממש לא הצלחתי, ואני לא יודע אם הבעיה היא בו או בי. אולי כל העסק הזה של גיבורי על, שתמיד טענתי שאני לא אוהב, סוף סוף מתחיל להימאס עלי. זה לקח בערך עשר שנים יותר מכפי שצפיתי, אז בסך הכל הז'אנר החזיק מעמד לא רע.
אולי זה סטארק שנשחק. תודו: טוני סטארק נהיה לפחות קצת ג'ק ספארו. הוא דמות נהדרת, הוא מגניב, הוא מצחיק, והיה לנו מספיק ממנו. אני פשוט לא צריך עוד. חוץ מזה: מה שהפך את טוני סטארק לעצמו בסרטים הראשונים היה העובדה שהוא היה ההיפך מגיבור. הוא היה אגואיסט שחצן ודי מניאק, ואפילו כשהוא הציל את העולם היה נדמה שהוא עושה את זה בעיקר בשביל שיוכל אחר כך להשוויץ בזה בפני בחורות. אבל מאז באו והלכו כמה סרטים, טוני למד כמה שיעורים חשובים על החיים, ועכשיו הוא בחור טוב. הוא עדיין שנון והוא עדיין שחצן, אבל זאת רק הצגה, כי הרי אנחנו יודעים שמתחת לשיריון החיצוני שלו הוא בעצם נשמה טובה.זה קצת מוציא את העוקץ מהדמות שלו.
איזה עוד בעיות יש לסרט? טוב, העלילה שלו מתגלה כטפשית ברגע שעושים את הטעות ומשקיעים בה מחשבה, ויש לו סיום שפותר בקלות רבה מדי בעיות קשות מדי. כן, אבל גם אלה בעיות ידועות ומוכרות בסרטי קומיקס מהסוג הזה. בעצם, נדמה לי שאני יודע מה מטריד אותי ב"איירון מן 3": זה הציק לי קצת עוד מהסרט הראשון, והסרט השלישי רק חשף את הבעיה ביתר בהירות. זה קשור לקונספט של הסרט. בעצם, "איירון מן" הוא בכלל לא סרט גיבורי-על. הוא שייך לסדרת סרטים אחרת.
הפיסקאות הבאות עשויות להוות ספוילר מינורי לסרט. המשך הקריאה על אחריותכם
הנה העניין. מאז ומתמיד, הרעיון של איירון מן כגיבור על נראה לי קצת מפוקפק. טוני סטארק יכול לטעון עד מחר ש"אני איירון מן", אבל הוא לא: חליפת השיריון המעופפת של טוני סטארק היא איירון מן. הוא זה שבנה אותה, ובאמת כל הכבוד לו, אבל לא צריך להיות טוני סטארק כדי להפעיל את החליפה, כפי שהוכח כבר לעתים קרובות. בעצם, שום דבר לא מונע ממנו לבנות שתיים כאלה, או שלוש, או יותר – וגם זה כבר הודגם היטב.
"איירון מן 3" מרחיק עוד יותר: כבר בשלב מוקדם בסרט מתברר שאף אחד כבר לא צריך להיות פיזית בתוך החליפה כדי שהיא תפעל. כלומר, בעצם אלה כבר לא חליפות בכלל; אלה רובוטים משוכללים, שיכולים להכיל בתוכם אדם, ויכולים גם לא. טוני יכול לשלוט ברובוטים האלה מרחוק, אבל גם זאת לא חובה; הוא יכול בהחלט להאציל סמכויות על ג'ארביס, מחשב-העל-הנמצא-בכל-מקום שלו, ששולט בעצמו בכמה מהרובוטים האלה בו זמנית. כלומר, "איירון מן" הוא לא, ובעצם מעולם לא היה, אדם אחד עם כוחות על שנלחם באנשים עם כוחות על אחרים; בעצם זה תמיד היה סיפורו של מחשב-על אינטליגנטי בעל מודעות עצמית ששולט בקבוצה של רובוטים משוריינים חסיני כדורים וחמושים היטב והופך אותם לצבא הפרטי שלו –
אלוהים אדירים. ג'ארביס הוא סקיינט.
וואו. אם ב"איירון מן 4" ג'ארביס הופך לרשע, משמיד את העולם עם פצצות אטום ושולח בחזרה בזמן את ארנולד שוורצנגר, אני כל כך שם.
בתור חובב קומיקס מושבע...
זה בהחלט חרא סרט, ממש מזכיר לי את טרילוגיית אקס מן הזוועתית…
באמת ניסו לעשות פה קצת האביר האפל אבל עם כל כך הרבה שטויות ובצורה כל כך רעה.
גם הטוויסטים כל כך מעצבנים וגרועים שכל חובב קומיקס ומי שמכיר את הדמות כל כך יסבול בסרט הזה…
טוני סטארק הוא כן איירון מן (הסבר)
גם אני פעם תהיתי האם טוני הוא באמת גיבור העל "איירון מן" הרי כל אחד יכול לשים על עצמו את החליפה
להשתמש בה בלי לקרוא את ההוראות הפעלה, אבל וזה אבל גדול – לאף אחד אין את הראש של טוני סטארק
כלומר גם אם מישהו אחר ישתמש בחליפת איירון מן מה הוא יעשה אם יהיה לה נזק? הוא יודע איך לתקן אותה? איך
לשכלל ולשפר חליפות? אני לא חושב, אז אולי מישהו ישים/ישלוט בחליפה אבל תמיד סטארק יהיה כמה צעדים
קדימה ויביא משהו חדש לעסק.
אז בעצם מורגן פרימן הוא באטמן?
(ל"ת)
אני לא מתנגדת לרעיון הזה בשום צורה.
(ל"ת)
רוצה שאבריח לך את ריטה היירוות' לתא? אני באטמן
(ל"ת)
הייוורת', הייוורת'.
(ל"ת)
מורגן פרימן הוא Q *
ועדיין, עם או בלי חפיצים (יעני גאג'טים), מעבר ללוגיסטיקה צריך גם מישהו שיתכנן את הטקטיקה/אסטרטגיה, ורצוי שהוא יהיה שנון ושרמנטי. טוני סטארק הוא בעצם מבצע של "שניים באחד". עסקת חבילה לא רעה… אז כן, איש הברזל זה הוא ולא אחר.
_____________________
* זו רק אנלוגיה; מורגן פרימן הוא אלוהים, כידוע.
http://www.youtube.com/watch?v=Ch5MEJk5ZCQ
אני מסכים עם כול מה שאמרת חוץ מהפיסקה הראשונה אף אחד לא יכול לשים על עצמו את החליפה כי הם מקודדות אך ורק לטוני עצמו חוץ מחליפה של רודי מכונת מלחמה היא היחידה שכול אחד יכול לשים על עצמו והחליפה קשורה לצבא ארצות הברית אז זה על אחריותם
נורא נהנתי.
יש לי כל מיני אישוז עם הסרט, דברים שהציקו לי או שאני לא אהבתי איך שהם נעשו, אבל נורא נהנתי מהסרט. הוא לא טוב כמו איירון מן הראשון, אבל הוא בהחלט חזרה למה שהיה טוב בו – כיף, אקשן, מינימום אוונג'רס.
אני הולכת לצפות בו שוב עוד יומיים (מנסים את ה-DBox, שאם אני לא טועה הוא כמו ה-4D בארץ) ונראה אם אני עדיין מוצאת אותו כיף.
חייבת להודות שההשפעה של הבמאי (קיס קיס בנג בנג) מאוד ניכרת בצורת הדיבור של טוני סטארק. במהלך הסרט זה הזכיר לי מאוד את הדמות שלו בקיס קיס בנג בנג, אז כשגיליתי שזה אותו במאי זה לא היה ממש מפתיע.
מישהו ראה את הסרט ב4DX? האם זה שווה את זה?
(ל"ת)
כן, לגמרי.
(ל"ת)
ההשפעה שלו מינורית לחויטין.
זה נחמד אבל לא באמת מוסיף משהו
חזרתי עכשיו מהסרט ב 4D
הגימיק נחמד, הקפיצות היו די כיפיות בחלקן, אבל מבחינתי זה קצת הפריע להתרכז בסרט.
זה סרט בינוני
ואין מעצבן מסרט בינוני, עדיף כבר סרט גרוע. המאמץ ליצור סרט לילדים ניכר בתת העלילה המיותרת עם הילד. אני חושב שאם כבר לא התרגשת זה בגלל שהדמויות בסרט הזה הן לא כאלה שבאמת יהיה לך אכפת מהן. סיפור האהבה אינו כזה מרגש ולא נבנה היטב אל תוך העלילה. גם השאר די "מסומן", די בסדר כזה אבל אין כאן דמות בקנה מידה של הג'וקרים ושום דבר, כולל האפקטים לא באמת טוב או מרגש.
אני שמח שנתנו לפוטס תפקיד גדול יותר אבל עדיין אם אני הייתי כותב/מפיק/מביים את הסרט הייתי הופך אותה לגיבורה שווה בסרט ולא מפזר אותו סביב כמה דמויות שלא עושות מדי.
אני אישית מחכה לאיש הפלדה שנראה מהטריילר שלו מושקע יותר מבחינת העלילה, הדמויות והצילום. האמת היא שכבר זמן רב לא היה סרט גיבורי על שהשקיעו בו בצילום. כן, לא באפקטים, ממש ממש בצילום עצמו, בבחירה של הזוויות, של פריימים מעניינים ומרגשים.
סרט ממש טוב, אבל...
בתור אחד שאוהב קומיקס וגם סרטי קומיקס נהנתי מאוד מהסרט, והוא באמת טוב לדעתי, אבל זה לא סרט איירון מן אלא סרט "טוני סטארק".
הוא גם לא בדיוק מרגיש כמו סרט אקשן. נכון, יש כמה סצינות מגניבות, אבל הן מרגישות כמו סצינות בודדות בסרט שהוא על ההתפתחות הרגשית שלו.
הסוף המשמעותי גורם לחשוב על ההמשך של סרטי איירון מן, אם יהיה כזה, אבל אמרו שיש לו תפקיד מרכזע בנוקמים 2, גם רוצים סרט רביעי, רק שלא יודעים עוד כמה שנים זה ייקרה. בקיצור סרט טוב שנותן לסדרה הזאת קצת לנוח עד שיהיה מה לחדש.
וגם רד, לגבי חוסר ההתלהבות,
זה לא אתה, זה הסרט. גם אני הרגשתי אותו דבר.
ואם לבחור סיבה, אז זה אפקט ספארו.
מהתחלה סדרת איירון מן לא הייתה עם דגש אל אקשן
ולראיה, באיירון מן הראשון יש בדיוק 3 סצינות של אקשן.
לא חשבתי שאני אהיה בדעת מיעוט
מפני שאני באופן אישי מאוד אהבתי את הסרט. עבורי הוא טוב כמו הראשון, ומתקרב לדעתי לרמה של הנוקמים. יש בסרט את המינון הנכון של דרמה והומור, והאפקטים פשוט נהדרים. אני לא טוען שהסרט מושלם, הנבל המרכזי למשל לא כזה מעניין, ולאן S.H.I.E.L.D נעלמו פתאום? אך מדובר בסרט קיץ מושלם. עוד לא קיבלתי אוברדוז מטוני סטארק, ואני מקווה שזה לא הסרט האחרון בו נראה את רוברט דאוני בתפקיד המצליח ביותר שלו.
מצטרף למיעוט, גם אם באיחור.
אני ראיתי היום ונהניתי הרבה יותר מב'נוקמים'. דווקא הג'יימס-בונדיות של טוני, שמודגשת בסרט יותר מגיבורות-העל שלו, עמעמה את הרגשת המשחק המכור שתמיד מסתתרת בסרטים מהסוג הזה. ומזמן לא נהניתי מהגווינית כמו כאן, וכן מהאינטראקציה ביניהם. ואולי זה פשוט הכיף של מסך גדול ומשובח, סאונד מצויין*, ובעיקר הצגה יומית אמיתית של 11 בצהרים – מה שלא קרה לי כבר הרבה זמן. אבל הי, הרי בדיוק בשביל זה המציאו את סרטי הקיץ!
אכן היתה קצת הרגשת טקס סיום של טוני סטארק/רד"ג, אבל זה רק הוסיף סנטימנטליות מענגת.
* ואם כבר סאונד – I'm Blue על ההתחלה כבר הכניס אותי למצב הרוח המתאים.
i'm blue היה לא קשור לחלוטין.
בעצם כמעט בכל סרט שהוא לא דרדסים הוא לא קשור לחלוטין.
אולי זה עניין של גיל.
אם אני זוכרת נכון אז אתה עכשיו בן נוער, לא? כי בתור מי שהייתה נערה כשהשיר יצא אני חייבת להסכים עם הפונז – מדובר בשיר שפשוט מכניס אותך מיד לאווירת מסיבה-בשנות-התשעים-יהיי-מילניום.
בהחלט דרך מצוינת לפתוח את הסרט.
בתור עשיר וגאון וזהו?
חוץ מהעובדה שהוא כנראה ימשיך לממן אותם הוא לא יעשה הרבה אז למה הוא צריך לבוא בכלל בבוקר? למה שלא ימשיך לישון?
אני באופן מיידי השוותי את זה למצבים קודמים.
בסוף קפטן אמריקה נכתב "קפטן אמריקה יחזור בנוקמים", לא "סטיב רוג'רס יחזור…".
פה לעומת זאת נכתב על טוני סטארק, לא על איירון מן. ושמע… לדעתי זה בטוח אומר משהו.
ספויילר. סורי.
(ל"ת)
סרט מהנה וזהו.
סרט עם עלילה טיפשית לחלוטין שמצליח לעשות כיף בזכות כל מה שמסביב לעלילה (המשחק, האפקטים, ההומור). מבחינתי הסרט הראשון היה הכי טוב בסדרה אבל סרטי ההמשך שלו לא היו כאלה שהורגים בך את הרצון להמשיך לראות את הזיכיון רץ קדימה (בניגוד למת לחיות 4 ו-5 למשל) ככה שאם מחר היה יוצא איירון מן 4 הייתי הולך לראות אותו בקולנוע בלי לחשוב פעמיים בכלל.
לא ראיתי עדיין אבל...
מה כל כך טוב בסרט הראשון? למה זוכרים לו חסד כזה גדול? מדובר בסרט עם מעט מאד אקשן (חליפת איירון מן עצמה משתתפת רק בשתי סצינות כאלה), לא מספיק בדיחות כדי שיהיה מוצלח לפחות בתור קומדיה, אין התפתחות משמעותית באישיות הגיבור (שמתרחשת ברובה בסרט השני) והנבל שגרתי עד כאב גם אם משוחק טוב. זה לא היה סרט רע, אבל אף פעם לא הבנתי את הרעש שעושים ממנו בחמש השנים האחרונות ולמה מעלים אותו על נס כאחד מסרטי גיבורי העל הכי טובים.
האמת, עד סוף הסרט חשבתי שהוא בסך הכל סרט נחמד
אבל אז הגיע הסוף שלו, שדי הפתיע אותי וזה מה שהעלה אותו אצלי בכמה רמות.
That said הוא אפילו לא בטופ 10 שלי של סרטי גיבורי העל האהובים עלי (אם מעניין אותכם לדעת מה הם: משפחת סופר-על, האביר האפל, כרוניקה, אקס-מן 2, ספיידרמן 2, באטמן מתחיל, באטמן חוזר, באטמן, אקס-מן: ההתחלה, קיק-אס\הנוקמים).
גם לי היה חוסר ההתהלהבות הזה אחרי הצפיה
סרט מהנה והכל, אבל משהו חסר. וזה סרט איירון מן שונה מכל מה שראינו עד עכשיו, בסגנון לפחות. רואים שזה במאי אחר. לאו דווקא רע, אבל… לא יודע. שונה.
והסיום מעניין. שונה לגמרי ממה שהיה בקומיקס של "אקסטרמיס", שציפיתי שבעצם יהיה (למי שמעוניין לדעת: אקסטרמיס בקומיקס זה בעצם וירוס ננובוטי, לא איזה פתיחה של חלק נסתר במוח. בשלב מסוים כדי לנצח את הנבל שעבר טיפול אקסטרמיס, טוני עובר גם הוא את הטיפול, אבל מכניס כמה שידרוגים בקוד של אקסטרמיס כדי שזה יקשר אותו לטכנולוגיה של החליפה – המעטפת המינימלית אשכרה נמצאת בתוך הגוף שלו והוא יכול לזמן אותה החוצה כשהוא רוצה, ו(פה נכנס חלק דבילי נוסח קומיקס) הוא שולט בחלקי השיריון טלפתית כדי להרכיב אותו עליו. בנוסף זה מקשר אותו לכל צורת רשת שיש כמו רשת סלולרית, אינטרנט וכל צורת טכנולוגיה בערך. ככה שזה שבעצם הוא לא עובר את הטיפול הזה ובסוף נפטר מהכור בחזה זה וואחד טוויסט).
בקיצור, נחכה ונראה מה קורה בשאר הסרטים. בעיקר באוונג'רז 2, למרות שקפטן אמריקה הבא מסתמן כסרט לא רע בכלל, או לפחות נשמע כזה.
טוני סטארק הוא ממש לא גיבור על
למעשה, כפי שציינו ב-cracked, הוא אדם שלממשלת ארה"ב יש שלל סיבות לזרוק לכלא. הדמות שלו היתה יכולה להיות מעניינת לדרמה פוליטית או מותחן, אבל כגיבור על הוא מאוד לוקה.
כדי לראות בתלת מימד באיימקס?
(ל"ת)
ממש לא
אין שום סיבה לצפות בו באיימקס.
1. כי זה ממש לא מוקרן באיימקס, לא ברור לי על מה לוקחים תשלום גבוה יותר באיימקס ראשון, אבל הסרט לא מוקרן על כל המסך, אפילו לא לדקה, הוא נשאר לאורך כל הסרט ביחס 1:2.35 כפי שהוא מוקרן בכל קולנוע בארץ.
2. התלת מימד לא מנוצל לשום דבר משמעותי.
אני אהבתי את הסרט.
הוא היה מצחיק לפרקים, האקשן היה טוב, התלת מימד היה גרוע והוא היה סרט קיץ סטנדרטי ונחמד. נהניתי בו, אמנם אפילו לא קרוב למידת ההנאה שלי בנוקמים, אבל זה בסדר.
אין לי שום דבר שלילי מדי לומר עליו, חוץ מכמות החורים המטורפת שהייתה בו. אבל מצד שני, אין לי שום דבר טוב מדי לומר עליו.
3D
דורון ראית בתלת או ברגיל?
ראיתי בדו-מימד, לכן אין לי דעה על התלת-מימד.
(ל"ת)
אני מקנא בך.
התלת-מימד בסרט היה מחורבן ברמות.
שאלה
אם ראיתי את איירון מן 1 ואת הנוקמים ואיכשהו פספסתי את איירון מן 2 (אני נהנה למדי מסרטי האקשן-סופרעל-קיטש האלה, פשוט זה לא משהו כל כך דתי אצלי) כדאי לי לראות את איירון מן 3 או שחשוב לעשות השלמות לאיירון מן 2?
דווקא אהבתי מאוד את סקרלט ג'ונהסן בהנוקמים.
אין שום צורך מיוחד.
(ל"ת)
איירון מן 2
הוא בעיקר הקדמה לנוקמים. הרבה ניק פיורי ובלאק ווידו, הרבה הסברים על S.H.I.E.L.D, ונבל נחמד אבל… טוב, די חלש. אה, וגם הסיפור בו לא באמת קשור למשהו, למעט שני פרטים קצת מינוריים לגבי הדמויות שעוזרים להבין את איירון מן 3.
אם אתה רוצה לראות אותו, בכיף – בתור הקדמה לנוקמים הוא עשוי מעולה, ואני לא מבין למה אנשים כ"כ מתעצבנים עליו. זה לא כאילו הוא יותר רע מקפטן אמריקה, בטח שלא יותר מת'ור.
תודה רבה לכם קסם וממזר חסר כבוד
(ל"ת)
חביב
כמה שורות מאוד מצחיקות, נבלים פחות שכיחים מרוב סרטי מרוול, סצנות אקשן סבירות מינוס (עדיין די טוב בשביל הסדרה הזו), ומנה גדושה של דאוני ג'וניור במיטבו.
הטיפול בפפר היה יכול להיות מעניין אבל בסוף הוא פשוט מבוזבז. אפשר לחוש את הסרט טופח לעצמו על השכם על מה שהוא עושה איתה, ולגמרי ללא הצדקה. אבל גווינת פלטרו מאוד טובה בתפקיד (בלי קשר לעובדה שהקריירה שלה על טייס אוטומטי כבר עשור, זה התפקיד היחיד שלה שבו היא מנסה להיות אפילו קצת עוקצנית, וזה מאוד מרענן) ויש לה ולדאוני כימיה טובה.
מעניין שדוקא בסרט השלישי בסדרה סרטי איירון מן נופלים קורבן לתסמונת ספיידרמן, ומפתחים אלרגיה להסתרת הפנים (או רוב הגוף) של הכוכב שלהם. עם לא מעט הצדקה, יש להודות, וזה בהחלט מתכתב עם הסיפור של הסרט, אבל התוצאה היא סרט איירון מן שבו אין כמעט איירון מן.
אז מי מנצח?
בפסיפיק רים הרובוטים נראים כמו איירון מן ב XXXL. אני חושב שזו התפתחות טבעית לסיום הביקורת של רד.
האם איירון מן המקורי (כפול ארבע או חמש) ינצח את המפלצות?
שאלת הקיץ התאורטית האולטימיטיבית, לדעתי…
בסין לא אהבו את הסצנה שהוסיפו להם
הביקורות הסיניות טוענות שהסצנה שהוסיפו להם בגרסה הסינית של איירון מן 3 לא הכרחית.
הם גם טוענים שיש במשך הסרט פרסומת מגוככת על חלב
שכתוב בה "ממה אירון מן מקבל את הכוח שלו (מחלב!!!) :)
מקור ( http://hmcmovies.blogspot.co.il/2013/05/3_5.html)
ומה המקור למקור?
(ל"ת)
http://www.fisheye.co.il/china_2013/?comNum=517748#li-comment-517748
ביקורת כרגיל טובה מאוד
(ל"ת)
לא התכוונתי לראות את הסרט, אבל אז גיליתי ששיין בלאק כתב וביים. אותו שיין בלאק שעשה את קיס קיס בנג בנג המופתי ומאז נדם. התרגשות.
אחלה סרט.
עוד לא החלטתי אם הוא יותר טוב מהראשון או לא, אבל הוא בהחלט אחד מסרטי המארוול היותר טובים, אולי אפילו יותר מהנוקמים (רק כי הוא מרגיש סרט יותר שלם ממנו).
הוא בדיוק כמו שסרט קיץ צריך להיות – משעשע מאד, משוחק היטב, קליל, עם רע לא מטופש מדי, הילד היה אחלה, ורק אסור אסור אסור בשום פנים ואופן לחשוב ברצינות על העלילה שלו אפילו לרגע כי אז היקום יקרוס לתוך עצמו מרוב חורים. הם גם החליטו החלטה מאד חכמה של להפוך את איירון מן לדרסטית יותר פגיע, וטוב שכך. לי ממש לא הפריע שזה הרבה יותר סרט טוני סטארק מאשר סרט איירון מן, איירון מן בלתי פגיע וזה לא כזה מעניין.
דבר אחד – אני חייבת להבין מה הדמיון בין הסרט הזה לעלייתו של האביר האפל. הם אפילו לא דומים קצת, לא באווירה ולא בדמויות וגם לא בעלילה מעבר לקלישאות הכי בסיסיות שכל סרט עושה. אוקי, אז יש פה גיבור שנלחם בטרוריסט ואז מכים אותו ואז הוא צריך לנצח – זה בערך תיאור של כל סרט אקשן אי פעם.
זה לא פעם ראשונה שאני רואה שיש קלישאה סופר משומשת (מישהו מעמיד פנים שהוא נכנע כדי שיתפסו אותו אבל זה בעצם חלק מהתוכנית הגאונית שלו!) ומשום מה רק בגלל שנולאן השתמש בה כולם מתייחסים לזה כאילו זאת המצאה שלו וסרטים אחרים שעושים את זה גם מחקים אותו.
פאן בויז יהיו פאן בויז.
זה קצת כמו שג'וס ווידון המציא את הפמיניזם, לא ידעת? =]
לא חושב שרד פיש הוא פאן בוי של נולאן...
אבל נסיון יפה.
אתה חושב שרד פיש הוא היחיד בעולם שאומר את זה?
בהנחה שרד פיש חשב על זה לבד מבלי שאף אחד אמר את זה אף פעם, בסדר. אבל זה לא המקרה, וזה לא הסרט היחיד. נולאן הפך להיות הבן אדם המקורי, זה שכולם מחקים אותו ושואפים להיות כמוהו. כמו eclipse אני לא מבינה לאן הזיכרון של כולם הלך. הוא כמעט ולא משתמש ברעיונות חדשים, בטח שלא בטרילוגית בטמן.
אני לא חושבת שהטענה היא שנולאן המציא את הרעיונות הללו
אלא שהוא החזיר אותם לאופנה, ועכשיו כולם משתמשים בהם.
זה בחלט נכון לגבי סרטים מסוימים (כפי שכבר אמרו פה, סטאר טרק 2 נראה כמו חיקוי מדויק של האביר האפל), אם כי במקרה איירון מן 3 אני לא רואה דמיון חזק.
סטאר טרק 2 עוד לא יצא אז אני לא יודעת.
אבל זה מרגיש לי כאילו כמעט כל סרט אקשן שיוצא לאחרונה אומרים שהוא חיקוי (ועוד מדויק, none the less) של באטמן – הנוקמים, סקייפול ועכשיו גם איירון מן 3.
אני מסכימה שיש כמה רעיונות וכמה עיצובים לא חדשים במיוחד שנולאן החזיר לאופנה, אבל סרטים תמיד מושפעים זה מזה – הכלוב השקוף בסקייפול כנראה מושפע מהכלוב השקוף בנוקמים שכנראה מושפע מהכלוב השקוף בשתיקת הכבשים. למה דווקא נולאן הופך להיות המקור של הכל?
יש דברים שאני מוכנה לקבל, אבל אם מישהו רואה באיירון מן 3 משהו מנולאן יש לי הרגשה שזה לא באמת שיש ביניהם איזה דמיון מטורף אלא יותר שזאת פשוט טענה שנזרקת עכשיו באוויר כל הזמן לא משנה כמה היא רלוונטית.
רד פיש לא חשב על זה לבד.
הרבה אנשים אחרים חושבים שהאביר האפל היא אחת הטרילוגיות המשפיעות של העשור. ומיכיוון שהוכחנו שלא כולם חושבים ככה כי הם פאן בויז (כמו רד פיש), נראה לי שהגענו להסכמה.
אני שמחה שאתה עושה את הדיון ביננו עם עצמך.
אל תתן לי להפריע לך עם זה.
כשאת מחליטה מראש שאנשים בעלי דיעה מסויימת הם פאן בויז,
אל תתפלאי כשאנשים מוצאים את זה יותר פרודוקטיבי לנהל שיחה עם עצמם מאשר איתך.
1. אני לא מחליטה מראש שכולם פאן בויז.
אני רואה הרבה פאן בויז שבשבילם נולאן הוא האחד שהתחיל את הכל, האליל הגדול והיוצר המושלם בעולם. ברוב הפעמים שיצא לי לראות מישהו אומר "נולאן עשה את זה קודם", זה בגלל שהוא פאן בוי. כשהרוב הם ככה אני חושבת שזו הנחה די בסיסית להניח שרוב הסיכויים שזה ככה.
2. אני מדברת על כל ההערות שמשוות את איירון מן 3 (ואחרים) לסרטים של נולאן, לא רק על ביקורת אחת. אם אתה רוצה לדבר על הביקורת הזו ספציפית, סבבה, אבל אל תיקח משהו שאני אומרת על A ותכיל אותו על B רק כי מתחשק לך.
3. אם אתה לא רוצה לנהל דיון – אל תענה. כל כך פשוט. זה הרבה יותר נכון, שלא לדבר על נחמד או מנומס, מאשר לנהל את הדיון עם עצמך בפומבי ולהכניס מילים לאנשים אחרים.
טוב.
(ל"ת)
סרט נחמד שמתאים יותר לאנשים שפחות מכירים את הקומיקס והדמויות שבו
מופתע שאני היחיד שסימן 'לא אהבתי'
אחד מסרטי האקשן הכי קליאשתיים שראיתי.
רמז לאחד הסרטים הבאים של מארוול באיירון מן 3?
מארוול בדרך כלל מכניסים רמזים קלים או Easter eggs יותר נכון לסרטים שלהם, באיירון מן 3 ישנה סצנה שקיליאן מגיע למשרד של פפר ובה הוא מציג לה הדמייה של המוח שלו בסטייל. לפני זה הוא מראה לה את היקום בטעות כביכול אני חשבתי שזה רמז פצפון לשומרי הגלקסיה שייצא בהמשך. כן אני יודע שזה לא אומר כלום אבל עדיין… או שזה סתם הדימיון שלי?
סרט ממוצע
הסרט לא הכי טוב, אבל הוא גם לא הכי רע, אני לא יכול להגיד שהתלהבתי מימנו כמו שהתלהבתי מהנוקמים, אבל הוא גם לא כל כך נורא כמו סופרמן חוזר (מקווה שאיש הפלדה יהיה יותר טוב) אני לא ממש אהבתי את הסוף, כי לא הבנתי איך מארוול ימשיכו את הנוקמים 2. דרך אגב- אני לא מבין מה כל כך מתלהבים מבן קינגסלי ששיחק את המנדרין- לדעתי הוא שיחק בצורה די מטומטמת.
אחלה סרט
(ראיתי את הסרט לפני שבועיים, אבל רק עכשיו יצא לי לכתוב את דעתי פה).
'איירון מן 3' הוא הרפתקאה מוצלחת נוספת של טוני סטארק. למרות שבסרט חלה קצת שחיקה בחומר ונראה שרוברט דאוני ג'וניור קצת עייף (בכול זאת, זו פעם רביעית שלו תוך 5 שנים באותו תפקיד) הסרט מוצלח. השחקנים ממש טובים, ביניהם רוברט דאוני ג'וניור בהופעה כריזמטית נוספת. האקשן מעולה ומה שהכי אהבתי בסרט זה שלסרט יש מעין טאץ' אולד סקולי כזה, כמו של סרטי 'נשק קטלני' וסרטי הפעולה של סוף שנות ה-80 תחילת ה-90. זה מאוד הוסיף לי לסרט. בסופו של דבר, אני אהבתי.
מאוד נהנתי
כמו שסרט אקשן-קיץ-גיבורי-על צריך להיות: מצחיק עם אקשן טוב, קצת סאבטקסט, קצת דיון בזהות באישית של הגיבור.
הדבר היחידי שהפריע לי היה כתובת הIP הלא חוקית. :)
בנימה אישית (אולי אישית מידי): לסרטים מהסוג הזה יש פוטנציאל להטריד אותי. כמו שאנשים מוטרדים מחיסונים, רופאים וניתוחים? אז ככה. בעיה שיש לי אינהרנטית עם הז'אנר. אז לסרט היה איזשהו מענה לזה: במקום שאני אוטרד מהסרט (עד לרמה של לצאת באמצע, היו לזה תקדימים) הגיבור של הסרט חטף את התקפי החרדה במקומי.
אני לא יודעת אם זו רגישות היתר שלי לנושא, אבל העובדה שטוני סטארק, עם כל הביטחון העצמי שלו, הכוח שלו, החוכמה שלו והטכנולוגיה שלו חוטף התקף חרדה כאחד האדם – אפילו לא, התקף חרדה יכול להיחשב כחולשה איומה של – זה מה שמטריד אותך? באמת? פחחח. אז את הנקודה הזו בסרט מאוד אהבתי.
ה-IP הלא חוקי בסרט היה כל כך בולט
שזה הפריע לי ממש – זה כנראה החור הטכנולוגי שהכי הפריע לי בקולנוע מאז שטויות ההצפנה וההאקינג בסקייפול.
אבל אז הגענו למסקנה שאיירון מן מתרחש בעולם מקביל בו טוני סטארק כתב את כל שכבת ה-IP מחדש ועכשיו אני רגועה.
זה כמו מספרי הטלפון עם ה 555, לא?
(ל"ת)
לאחרונה קראתי שדווקא קיימים מספרים כאלה.
http://whatculture.com/film/8-more-myths-about-classic-movies-youll-be-shocked-to-hear-are-false.php/3
אני קישרתי לחלק בכתבה שמתייחס למספרי הטלפון. אבל אני ממליץ לקרוא את כל הכתבה.
קיימים, אבל עדיין בעיקרון הם שמורים לבדיון
פשוט עשו שינוי ולא כולם שמורים ליצירות בידיוניות. לפי מה שכתוב בקישור שלך.
הם יכלו לשים IP חוקי שמתחיל ב-224
(שאם אני לא טועה שמור לרשת פנימית), או כל כתובת IP חוקית שמורה אחרת.
כן, אני יודעת שהקטנוניות שלי מגיעה לרמות מטרידות.
יש מליון
פה
אבל גם אם זה היה IP אמיתי, מה כבר הנזק ? כולם יעשו בעולם יעשו לו פינג ?
אקשן עם עלילה, הו כן
ראיתי אתמול שוב את הסרט, ופתאום הבנתי למה נהנתי ממנו כל-כך. כן, הדמויות והדיאלוגים סבירים, העלילה לא רעה, הג'רוויס חמוד, אבל כל אלו, האמת, רק בינוניים. מה שנהדר, מצוין ממש, הוא האקשן.
ב'איירון מן 3' יש בערך ארבע סצינות אקשן גדולות, וכל אחת מהן מכילה סיפור קטן בתוכה. אין שם רק אנשים שהולכים מכות: יש תמיד רציונל פנימי לסצנה, אתגר שצריך להתגבר עליו, חידוש טכנולוגי כלשהו, ובעיקר – התחלה, אמצע וסוף. בגלל זה כל סצנה כזו מרגישה ארוכה ומעניינת, והרגשתי מעורבות רגשית ממשית: הבדיחות הצחיקו אותי, המצוקה הלחיצה אותי, האלתורים הלהיבו אותי.
אז שיין בלאק, בבקשה: תישאר בז'אנר האקשן. צריכים אותך שם.
הדבר הבא שהוא הולך לביים זה דת' נוט
לא בדיוק אקשן, למרות שתלוי איך מסתכלים על זה…
משום מה בכל פעם שמוזכר כאן ג'רוויס
זה מה שעולה לי בראש:
אני יודע שזה מטופש, אבל אני לא יכול למנוע את זה.
צריך לראות את איירון 2
כדי להבין את 3? אני ראיתי את 1, אבל את 2 לא.
לא. ראיתי רק את הראשון, ולא היתה לי בעיה
להבין את השלישי.
(אני סבור ששני הסרטים לא-משהו בכלל, אבל זה סיפור אחר)
לי גיא פירס לגמרי הזכיר דמות אחרת
מסרט גיבורי על משנת 2004, אבל אני מעדיף לא לפרט כדי לא לספיילר (אפילו שם הסרט הוא כבר ספוילר). האמת, חשבתי שכל מי שראה את שני הסרטים ישים לב לדמיון האדיר (למרות שגם בסרט מ-2004 זה לא רעיון מקורי במיוחד).
How It Should Have Ended
"Oh my god, this is totally The Incredibles"
http://www.youtube.com/watch?v=OUYW0JyzydA&feature=player_embedded
לדעתי הכי מוצלח שלהם בזמן האחרון. נוגע בהרבה דברים שנאמרו בביקורת ובתגובות פה. (ספוילרים, כמובן. וגם אחד ממש מינורי ל"עלייתו של האביר האפל").
תישארו אחרי הקרדיטים.
בהחלט הכי מוצלח שלהם
בדרך כלל הם לא מצחיקים אותי בכלל, אבל קטעי סופרמן/באטמן שלהם טובים. הסרטון הזה הוא תחליף טוב ל-It'sjustsomerandomguy שנעלם מהמפה באופן מסתורי.
אני תוהה למה זה מסומן כספוילר.
לא משנה. לפי הבנתי, האקסטרמיס בסרט הוא תהליך שמאפשר את מימוש הפוטנציאל של איזה איזור במוח שאמור להפוך אותך לסופר-אדם – עם עוצמת על, מהירות על ויכולת להצמיח איברים שנכרתו – או, טוב, לפוצץ אותך. לא ברור לי למה.
בקומיקס, האקסטרמיס הוא ווירוס תוצרת-מעבדה (ממנו קיימות רק דגימות בודדות), שאמור לעשות את כל מה שהאקסטרמיס בסרט עושה, רק בלי אש ופיצוצים (תודה לאל).
יש אנשים שאפילו אזכור של פרט מרכזי בעלילה
מפריע להם. אני משתדל לא להרוס לאף אחד את חווית הצפייה. ותודה על המענה!
גרסאות מוקדמות לכותרות הפתיחה
http://imgur.com/a/YImSw
האהובים עלי הם Stark Legacy ו-Nanoscape.
הלינק לא עובד (לפחות אצלי)
(ל"ת)
נראה שהסטודיו מחק את התמונות.
חבל שלא שמרתי.
דווקא הנקודה הזו
הייתה החלק המבדר ביותר בסרט, לטעמי. עד אז פחדתי שהסרט לוקח את עצמו יותר מדי ברצינות.
חייב להסכים איתך
לא הפסקתי לצחוק בסצינה הזאת, והמשחק המעולה של בן קינגסלי בהחלט סייע, אבל מכאן והלאה כבר לא לקחתי את הסרט ברצינות, ומסרט מעניין ומסקרן הוא הפך לסרט קומיקס מטופש מהרגיל. קשה לי להסביר כמה הפער בין הנאתי מהחלק הראשון לבין המגוחכות של החלק השני גדולה. פשוט אכזבה גדולה, זאת לאור שהוא באמת התחיל טוב, וגם קיבל ביקורות חיוביות ביותר.
לגבי ההערה לחוסר אחידות בין החלקים
"בחיים לא ראיתי סרט שחצי ממנו מוצלח ביותר, ואילו החצי השני נראה כמו ערימת שטויות מביכות" –
דוקא משהו די נפוץ לדעתי בשנים האחרונות, מגמה שלטעמי החלה באופן קיצוני בקייץ הארור בו יצאו ספיידרמן 3 והרובוטריקים, בשניהם זה בדיוק מה שהרגשתי, וזמן רב לאחר מכן היה קשה להשיב את אמוני בסרטי קייץ הוליוודיים.
ודאי שהתופעה קיימת הרבה לפני איירון מן 3
אבל כאן זה הגיע בקיצוניות מדהימה בעיניי.
על נקודה זו דעותינו מאוד חלוקות
אני גם לא הרגשתי חוסר איזון בין חצאי הסרט, יותר בכיוון של עלילה מפוזרת באופן כללי, אבל זה סרט שבשורה התחתונה נהניתי ממנו.
אבל זה באמת עניין אישי, אני בכל מקרה מזדהה עם התחושות הקשות, ועם הדאגה לגבי המגמה הזו, משהו בנוסחה ההוליוודית השתנה לרעה לאחרונה, כאילו קשה להם לעבור את נקודת האמצע של הסרט בלי לפקשש לחלוטין, כנראה זה קשור למגמת האובר סיבוכיות של העלילה, אבל לא בטוח.
אני מקווה שזה יעבור להם בקרוב, כי נראה לי שהם מתחילים סוף סוף להרגיש את ההשלכות גם בכיס העמוק שלהם.
אבל זה היה... די צפוי...
היו לכך רמזים מקדימים וזה היה די ברור בערך מהפעם השנייה שראו אותו. אני לא מאלה שמנחשים דברים בסרטים, אבל כאן ממש לא הופתעתי.
ענק הברזל
כל הקטע עם הילד והסצנה שבה החליפה מגיעה אליו לוילה נראו כאילו נלקחו הישר משם.
אה, לא זכרתי את החלק הזה..
(ל"ת)
יש לי השערה להתעלמות מחברי האוונג'רס (אין ספויילרים)
הרי לכל אחד מהם יצא סרט המשך,בו הוא כנראה יילחם בנבל אחר באזור אחר בעולם.אולי בסרטים האלה יוסבר שלא היה להם זמן להתפנות לטוני.
זה אכן דומה למשפחת סופר על
וקווי הדמיון האלו הוזכרו בhow iron man 3 should have ended.
זה הקטע העתקתי את זה מהסרטון כי זה נכון .
ספוילרים מעליי!
זה בהחלט דומה,אם כי במשפחת סופר על זה היה בצורה הרבה פחות מופרכת.
זו גם לא הפעם הראשונה הנימוק של הרשע הוא 'הייתי חנון',זו האלטרנטיבה הראשונה לקשקוש רדיואקטיבי כלשהו.
נקמה היא פשוט לא תמה מקורית במיוחד...
(ל"ת)
אחלה סרט! נהניתי מאוד, יותר מקודמיו בסדרה
הראשון התחיל ריאליסטי מדי (צבא ארה"ב באפגניסטן), השני היה חביב אבל מטופש, אבל הסרט הזה מטופש בצורה מוצלחת ולא לוקח את עצמו ברצינות וזה מצוין. טוני הרבה יותר ציני ומשעשע משזכרתי, היו לו מעט הערות שהצחיקו אותי לאללה (הרבה יותר טוב מ"הנוקמים", יסלח לי ג'וס יקירי), האקשן היה כיפי… היו לא מעט קטעים צפויים (בוא נאמר שאף אחד מה"טוויסטים" לא הפתיע אותי) אבל למי אכפת? כיף כיף כיף!
הייתה אפילו סצינה חמודה אחרי הקרדיטים השאירה אותי עם חיוך על הפנים.
אני מצטרף.
זה כנראה סרט המארוול הכי טוב שיצא עד עכשיו. הרבה יותר כייפי מהסרטים הקודמים בסדרה וגם מ"הנוקמים".
והסצינה אחרי הקרדיטים פשוט הברקה קומית.
לא מבין מה פה ספוילר
(ל"ת)
מבאס כל כך שנטשו את קו הכלילה של פפר פוטס המופלאה כאיירון וומן בסרטים שהגיעו אחר כך בסאגת מארוול המופתית למדי.