-
חיפוש דפי סרט
חפש
לפי שם:
עכשיו בקולנוע: סרטים שרק עכשיו יצאו
עוד בקולנוע: סרטים מדוברים שעדיין רצים
בקרוב: מגיעים בשבועות הקרובים
ברחוק: סרטים עתידיים שמדברים עליהם
-
דיונים אחרונים
דיונים מתמשכים
דיונים חמים
ניצוד
Jagten
לוקאס, גנן בגן ילדים בעיירה זעירה, מנסה לשקם את חייו אחרי גירושין, אבל שקר קטן של ילדה קטנה הופך אותו לניצוד.
תאריך הפצה בישראל: 06/12/2012
בתור גננת, אני יכולה בהחלט להגיד שהסרט הזה הוא
התגשמות הפחד הכי גדול שלנו, אנשי החינוך :S
בתור איש חינוך, אני יכול לומר שאני מסכים.
אם הכוונה היא לפחד מפני סרטים שזורעים דיס-אינפורמציה לגבי האופן בו מזוהים מקרים של התעללות מינית, ודיס-קרדיטציה במערכות שנועדו לטפל במקרים כאלה.
נושא הסרט הוא נושא אמיתי וכואב
אני כבר הספקתי לשמוע על מקרה דומה בסביבה הקרובה שלי. למזלם של אותם אנשים מעורבים הטכנולוגיה הייתה לצידם (הפעם), אבל זה היה יכול להסתיים אחרת.
קשה לי להגיב לפני שראיתי את הסרט
אבל על פניו הוא מציג סיטואציה אבסורדית, ומשתמש בה כדי לערער את התוקף של כל טענה על הטרדה מינית של ילדים, שהם אחת האוכלוסיות הפגיעות ביותר לכזו התעללות.
כן, לפעמים ילד ממציא סיפורים שמקפיצים את המערכת. זה נדיר, אבל זה קורה. הנקודה היא שקודם כל – המקרה ההפוך הוא נפוץ בהרבה. הנטייה היא בדרך כלל להתעלם מטענות של ילדים ולפתור אותן כדמיונות במקום לטפל בסימני הזהרה מפורשים. ושנית – זה בדרך כלל די פשוט להפריך טענות כוזבות. ילד שעבר התעללות מראה סימנים די ברורים: חרדות, דיכאונות, גילויי אלימות, הסתגרות, פחד ממגע, התנהגות מינית מפורשת, ידע שלא מתאים לגיל וכו'. כל אלה הם קשים מאד ל"זיוף".
עכשיו, גם כאשר מופעלת חובת הדיווח בגלל סיפור חסר בסיס ומערכות טיפול מופעלות, יש לי הרושם שהסרט לא מציג התמודדות ריאלית (למרות ששוב, לא ראיתי אותו ואולי אני טועה). אם אכן כל מקרה כזה היה הופך לצייד מכשפות באותה מידה היית צריכה לשמוע על הורים המפחדים שהילד יאמר משהו על התעללות בבית מול הגננת. אבל כמו שידוע לנו היטב, מקרים כאלה מטופלים בשיא הזהירות ומתוך שאלה מתמדת על פרשנות המציאות השונה של הילד, ומודעות רבה לסכנה של עיצוב זיכרון והעמקת טראומה על ידי חקירה לא מקצועית.
נכון, לא כל סרט צריך להיות מחקר סופר ריאליסטי, ומנסתם סרטים מראים דווקא את מקרי הקצה הנדירים. אבל כאשר סרט מבקש כביכול להצביע על תופעה חברתית מסוכנת, הייתי מצפה ממנו לטיפה יותר הגינות.
כמו, למשל, לחקור את מה שהוא מדבר עליו לפני הביקורת?
(ל"ת)
I see what you did there
ולכן הסתייגתי מראש – יתכן שהסרט טוב, מותח, כתוב ומבוים בצורה וירטואזית, מעלה שאלות מעניינות ושווה צפייה באופן כללי. הטענות שלי הן לא כלפיו ספציפית, אלא כלפי השאלה עד כמה העלילה שלו (כפי שהיא מתוארת כאן וכפי שהיא מוצגת בטריילר) מבטאת העלאה לסדר היום של תופעה חברתית אמיתית ומסוכנת או שמדובר בסיטואציה לא ריאליסטית המוקצנת לשם הדרמה.
נחייה ונראה, או שמא, נראה ונחליט.
(ל"ת)
ניתוח של הסרט
כמשעתק ומחזק את הסדר החברתי. כולל ספויילרים.
http://meandiscourse.wordpress.com/2012/12/11/the-hunt/
הסרט הכי טוב שראיתי השנה
חבל שהוא לא קיבל הפצה נורמלית בבתי הקולנוע בארץ.
הוא הופץ באופן נורמלי בהחלט.
ועצם העובדה שסרט דני על אדם שמואשם בפדופיליה מוצג בארץ מסחרית היא לגמרי לא מובנת מאליה. אין מה להאשים את תעשיית הקולנוע בארץ על כך שהסרט לא הוקרן ב-30 בתי קולנוע ברחבי הארץ. זה לא "איירון מן".
של מי השורה הזאת?
מסתבר ש"אתם יצאתם מדעתכם" היא שורה די פופולרית בטריילרים לסרטים שעוסקים (כנראה) בהתעללות בילדים, אפילו בטריילר בעברית לזאב הרע טרחו לשים אותה.
סרט מצויין
למרות המסלול הברור, לא מפסיק להפתיע, דמויות נהדרות, במיוחד השחקן הראשי.
מסכימה עם הביקורת שמורין קישרה אליה
כפיר, כל מה שכתבת הוא עניין של דעה. יש לזה תוקף, אבל אני ראיתי דווקא את הצדדים שהכותבת בבלוג ראתה. גם לזה יש תוקף. וזה לא שטויות פוסט מודרניות, זו דעה ופרשנות אחרת של הסרט.
אוקיי, שאלה.
אז כן, אני יודע שהסרט הזה הופץ פה כבר בסוף 2012. מסתבר, למעשה, שביחד עם צרפת, בלגיה, הולנד, איטליה, יוון, אירלנד ומקסיקו, בין היחידים שקיבלו את הסרט הזה בהקרנות מסחריות עוד ב-2012. בכל שאר העולם, בין השאר, במדינת המקור של הסרט הזה, דנמרק, הוא עלה להקרנות מסחריות רק ב-2013. ובכל זאת, לא נראה שהוא באמת צבר הרבה תשומת לב בחודש ומשהו (או פחות, תקנו אותי אם אני טועה) שבהם הוא היה כאן, כולל באתר הזה (לא לראות בנימה של האשמה). רוב האנשים שאני מכיר שראו את הסרט נחשפו אליו רק ב-2013, ואני יודע על הרבה שלא ממש יוכלו להסתכל על 2013 בלי לחשוב על הסרט הזה.
אני תוהה, האם תהיה אפשרות של מקרה חריג שבה הסרט הזה יופיע גם בסקר סוף השנה הנוכחי? אני זוכר שגם "רד סטייט" הופיע בו גם ב-2011 וגם ב-2012 – מסיבה שונה לחלוטין אומנם, אבל דומה במובן מסויים.