-
חיפוש דפי סרט
חפש
לפי שם:
עכשיו בקולנוע: סרטים שרק עכשיו יצאו
עוד בקולנוע: סרטים מדוברים שעדיין רצים
בקרוב: מגיעים בשבועות הקרובים
ברחוק: סרטים עתידיים שמדברים עליהם
-
דיונים אחרונים
דיונים מתמשכים
דיונים חמים
בית (2024)
Home (2023)
צעיר חרדי שזה עתה התחתן רוצה לפתוח חנות מחשבים בשכונת גאולה, מה שיוצר לו בעיות עם הממסד החרדי באזור.
נראה כמו השם הכי גרוע ביקום לסרט מגניב למדי. גיק חובב אלקטרוניקה שנלחם על חנות המחשבים שלו זה קו עלילה מקסים גם אם הוא לא היה במקרה חרדי והעלילה מבוססת על המציאות וההווה. הטריילר נראה טוב וכיפי (וגיקי).
אבל למה "בית"??? למה לא "מחשב"? "טלפון"? "אי.טי. הביתה טלפון"? דווקא בית אין בטריילר הזה.
שם לא טוב בכלל לסרט לא טוב בכלל
(ל"ת)
ועכשיו שראיתי את הטריילר - טריילר טוב למדי, ודי מטעה
זה בגדול טריילר לשעה השנייה של הסרט, וזה יוצר רושם שהסרט יותר מפוקס ממה שהוא, ושהגיבור יותר לא-טמבל-שמוק-אפס ממה שהוא.
מעניין, דווקא הסרט היה ממוקד יותר מדי בעיניי....
(ל"ת)
צפיתי בסרט הזה ביום הקולנוע הישראלי, ולשמו "בית" יש רלוונטיות גדולה לסרט, הן ברמה הפרקטית והן ברמה המטאפורית… לא אכביר במילים כדי לא לקלקל שום דבר אבל אציין בהזדמנות זו שהוא אכן מעולה ומאוד מומלץ לצפייה!
ואחרי שצפיתי בסרט בית....
1. מאוד מאוד נהניתי ממנו.
2. אולי הנאה ילדותית מאוד, אולי הנאה פרימיטיבית מאוד.
3. אין ספק שהסרט שוביניסטי, במובן שהדמות הנשית עוברת מסע נפשי…. היא לא ממש עוברת מסע בעצמה, היא עוברת עם הגיבור חלק מסוים מהמסע שלו. ולא שזה מצדיק, אבל מסביר, לתחושתי זה חלק מהריחוק והאיפוק של אשתו של התסריטאי בחיים האמיתיים (וגם כדמות)- היא לא באמת תיחשף ותספר מה עבר עליה ומה המסע שהיא עברה, ובמקום להמציא לה מסע, התסריט משאיר אותה רק בחלקים שחשובים לגיבור. וזה מאיר אותו באור…. מאוד מרוכז בעצמו, בלשון המעטה. כי ככה זה כשהסרט עוסק בגבריות המסורסת מאוד של הגיבור שלו, שזה מבין החלקים הבודדים שבאמת ביקורתיים בסרט כלפי החברה החרדית כולה. כשהדמות הנשית רק מגיבה למיניות המתפתחת שלו, מן הסתם רוב חותמה בסרט הוא מיני. וכביקורת, זאת לא ביקורת שמישהו בעולם החרדי יכול להכחיש- היא מסרסת את חבריה, ואת הגברים במיוחד, ומעבירה גם את הפרנסה וגם את הבית והילדים לממלכתה של האישה. שזה גם מוסיף לאור הלא מחמיא של הגיבור, כמובן.
4. אבל שחקנים מעולים וכימה מצוינת. רועי ניק נהדר.
5. זה לא סרט על החברה החרדית, זה סרט גנגסטרים בחברה החרדית. וזה הבדל עצום בעיניי. הוא לא חוטא בהצגה חד ממדית של החברה החרדית, אלא בהצגה חד ממדית של גנגסטרים. זה גם סרט גנגסטרים שגיבורו הוא חנון מוחלט שרוצה סדר, משטרה ומדינה- ועליי, באופן אישי, זה עובד. גם כל הזעם שבו הסרט נעשה ונכתב והצורך העז להגיד "כל זה היה ואת כל זה עשו לי, תאמינו לי" נוגעים לליבי מאוד.
6. ועוד יצירה שמתרחשת בחברה החרדית ואלוהים נוכח בה עוד הרבה פחות מאשר במגילת אסתר. אומרים את שמו הרבה פעמים אבל זה חסר משמעות, אומרים גם את שמה של שכונת גאולה והיא אשכרה דמות בסרט בניגוד אליו.
7. ניכר שהחבר'ה של הארט והתפאורה ממש נהנו.
איני ממגני הסרט
אבל אין ספק ש-6 לא רק מכוון (ולו בשל היציאה בשאלה של הגיבור הראשי שממסגר לנו את הסרט), אלא גם ביקורת כלפי הממסד שמעמיד פני דת אך נעדר קשר לאלוהים, והכל זה כוח והפגנתו.
ואני אתמצת יותר:
ליבו של יאיר לא נשבר בסרט כי הוא גילה שאין באמת אלוהים בחברה החרדית או משהו כזה, וכולם משתמשים בשמו רק לצורך שליטה. אלא כי הוא גילה דברים לא נעימים על החברה החרדית ולא יכול להשתייך אליה יותר. וזה מעניין, כי זאת לא היצירה היחידה שעוסקת בחרדים ומציגה את זה ככה. וחלקן יצירות שחרדים ממש אוהבים.
וואו הגיבור הראשי פשוט זבל של בן אדם
כאילו, מסתבר שיש עוד הרבה דברים לומר על הסרט הזה, (בגדול נראה לי שאני מסכים עם טקרוי, וגם אם הבמאי התכוון לעשות סרט על חרדים יצא לו סרט גנגסטרים ואין כל כך מה להתלונן על הצורה שהסרט מציג חרדים כי הוא לא ממש מציג אותם) אבל זה פחות או יותר הרגש היחיד שליווה אותי לאורך הצפייה וזאת הנקודה המשמעותית שם בפער. הוא אפס שלא איכפת לו בכלל מהקרובים והיקרים לו, ולכן לי לא אכפת משום דבר אחר שקורה שם. כמובן, העובדה שהיותו אפס היא הכוח המניע מאחורי כמעט כל אחת מהתפתחויות העלילה גם לא עוזרת לסרט במיוחד.