-
חיפוש דפי סרט
חפש
לפי שם:
עכשיו בקולנוע: סרטים שרק עכשיו יצאו
עוד בקולנוע: סרטים מדוברים שעדיין רצים
בקרוב: מגיעים בשבועות הקרובים
ברחוק: סרטים עתידיים שמדברים עליהם
-
דיונים אחרונים
דיונים מתמשכים
דיונים חמים
האיש האפור
The Gray Man
לאחר שסוכן סי.איי.איי מגלה סודות אפלים על הסוכנות שלו, מוצע פרס על ראשו למיטב המתנקשים.
תאריך הפצה בארה"ב: 22/07/2022
תאריך הפצה בישראל: 22/07/2022
אגב, למי שתהה
עכשיו מספרים שזה הסרט הכי יקר של נטפליקס.
נשמע כמו תרגיל שיווקי של נפטליקס בהתחשב בכמות הפעמים ששמעתי את המשפט הזה
כמו כן, ממתי עלות ההפקה אמורה להיות ערובה לכך שהסרט שווה צפייה? במיוחד כאשר ראינו שבהודעה אדומה עלות ההפקה לא בדיוק באה לידי ביטוי בסרט עצמו.
מאז שהם סיימו עם מארוול, האחים רוסו לא הצליחו לייצר שום הצלחה אחרת
אבל מצד שני, מאז שהם עזבו את מארוול הם גם נפרדו מצמד התסריטאים שלהם כריסטופר מרכוס וסטפן מקפילי (שזה, אגב, השם שלו, לא סטיבן) שכתבו את התסריטים של כל הסרטים שלהם במארוול.
אז רק נותר לקוות שאולי החזרה של שיתוף הפעולה בין האחים רוסו למרכוס ומקפילי תניב סרט שיהיה ברמה של ארבעת הסרטים המצויינים שהם עשו למארוול.
נשמע שהם חוזרים כאן למקורות המארווליים שלהם
פחות prestige drama ויותר מותחן ריגול אקשן סטייל חייל החורף, אז אני מניח שלכל הפחות זה יהיה סרט מבדר כי את הם כבר עשו טוב בעבר.
מאז שהם סיימו עם מארוול, הם עשו סרט אחד בדיוק
אז קצת קשה לקרוא לזה "לא הצליחו לייצר שום הצלחה אחרת".
למרות שאני פחות שותף להתלהבות מהם. הם במאי אקשן טובים (גם על פי סרטי מארוול שלהם אבל בעיקר בזכות פרקי 'קומיוניטי' שביימו) ולא הרבה מעבר (לפחות נכון לעכשיו).
התייחסתי בכללי לסרטים שהם עבדו עליהם מאז מארוול, הן כבמאים והן כמפיקים
(ל"ת)
הנוקמים סוף המשחק הצליח להשאיר את הצופים מרותקים למסך למרות שלאורך רוב הסרט הארוך הזה לא היה כמעט אקשן
השעה הראשונה נטולת אקשן כמעט לחלוטין וגם בשעה השנייה המינון של האקשן יחסית נמוך, רק בשעה השלישית מתחיל להגיע אקשן רציני.
אם באמת הם היו טובים רק באקשן, המוני האנשים שרצו שוב ושוב לאנדגיים לא היו שורדים שעתיים בלי כמעט אקשן בכלל ועם הרבה מאוד ״ראשים מדברים״.
אבל בהתחשב בכך שאנשים רצו שוב ושוב לסרט ולא השתעממו לרגע (התגובה הנפוצה הייתה שזה עבר הרבה יותר מהר ממה שחשבו), כנראה שיש להסיק שהאחים רוסו הם לא רק ״במאי אקשן טובים״.
כתבתי מה אני חושב עליהם ("אני לא שותף להתלהבות...")
ואני אכן לא לא הייתי מאלה שהיו מרותקים לאורך כל 'סוף המשחק' (חביב ומבדר, לא מעבר). למרות שלדעתי 'סוף המשחק' עובד (וגם נכשל איפה שנכשל) בזכות התסריט. האחים רוסו עשו עבודה סבבה ויעילה מאוד בסרט (אמרתי שבאקשן הם טובים, לא שביתר הסצינות הם לא יעילים. הם לא יהרסו תסריט טוב אבל גם לא ימנפו אותו), שוב, לדעתי. אני מבין שרוב העולם מתלהב מהם ואני סבבה עם זה גם אם לא לוקח חלק.
הפ עובדים עפ כיאוגרפים טובים בhand to hand combats
(בעיקר בחייל החורף וכאן) אבל לצערי הבימוי שלהם לא מצליח לגרום לקרבות המבוצעים נפלא להתרומם. הביקורת הידועה-יותר מדי חיתוכים ותזוזות. אני הרגשתי שלעיתים הם אוהבים להסתיר את ריב הקרב עם פרצי עשן או צל. בכל אופן לפעמים אני מרגיש שבמקופ סצנת אקשן קיבלתי רושם של סצנת אקשן. בתור סרט אקשן טהור מייקל ביי עשה יותר טוב עם אמבולנס.
51 אחוז בעגבניות, ציון ממוצע של 5.6.
סרט בינוני נוסף אחרי צ׳רי.
בקצב הזה האחים עוד יחזרו למארוול עד שסיקרט וורס יצטרך להיכנס להפקה. מעניין אם הקהל יפרגן להם סיבוב נוסף באיוונט ענק.
מבאס. כל כך מבאס.
מה הבעייה איתם? הם לא יכולים להצליח מחוץ למארוול?
הם עובדים עם התסריטאים שעבדו איתם במארוול ועם מלחין שעבד איתם במארוול ועם שחקנים שעבדו איתם במארוול, ועדיין הם לא מצליחים לשחזר את ההצלחות שהיו להם במארוול. למה? באמת שאני לא מבין.
זה לא שהם ביימו סרט אחד מוצלח במארוול, ואז אפשר להגיד שהתפלק להם בטעות סרט טוב כשהם בעצם לא כישרוניים. לא, הם ביימו לא פחות מארבעה סרטים שכולם הצליחו בענק וכולם נחשבים בין הטובים ביותר של מארוול.
מצד שני, אולי יש גם משהו טוב בזה.
אם באמת הם טובים מאוד במארוול וגרועים מאוד מחוץ למארוול, אז הגיוני שהם ישתקעו במארוול, מכיוון שרק שם צפוייה להם הצלחה.
ובהתחשב בכך שיכולותיו של קווין פייגי מתחילות להיחלש והוא כבר לא מוצלח כמו בעבר, אולי כדאי לרענן את השורות ולמנות אותם לעמוד בראש אולפני מארוול. זה יכול להיות מה שיחזיר את מארוול למסלול.
הימור שלי - previs
שלחו את הסרטון הזה כבר כמה פעמים (וגם אני), אבל הרבה יותר קל לביים כשיש לך את זה מוכן, ונשמע שהסרטים שלהם במארבל היו השיא של השיטה הזאת.
שלא נדבר על זה שמחוץ לאותן סצינות שיא שמערבות מלא דמויות ומתוכננות מראש, לפעמים עם במאי היחידה השניה ואפילו לא עם הבמאי עצמו, בסרטי האחים רוסו אין ממש שואוקייס של בימוי. הסצינות בין לבין מאד בסיסיות.
לא מובן לי איך הצליחו לשפוך כאן 200 דולר.
זה לא שהסרט נראה קטן במיוחד אבל הוא ממש לא נראה סרט של מאתיים דולר. מבין שזה חלק מהשיווק של הסרט לתייג אותו כסרט סטרימינג הכי יקר אבר אבל אני מרגיש שהם ירו לעצמם ברגל עם ההכרזה הזו, כי הציפיות אינן מותאמות.
200 דולר 🙃
(ל"ת)
מה לעשות, נטפליקס נאלצים להדק הוצאות לאחרונה.
(ל"ת)
הסרט אכן נראה זול.
אני מניח שכשליש מהתקציב הלך על משכורות לגוסלינג ואוונס, וגם הרוסוז כנראה לוקחים לא מעט בימנו.
סרט חלול ופלסטיקי. ג'ייסון בורן לעניים.
הסרט הזה הזכיר לי קצת סרט נטפליקס אחר – חילוץ.
כלומר, משהו ששמים ברקע שיהיה משהו שירצד על המסך. רק מינוס סצינות האקשן המצוינות. הבעיה העיקרית באיש האפור היא שהאקשן מבולגן וערוך לא טוב, או בצורה לא מספקת. הכוריאוגרפיה מכוונת לטריטוריות של דירוג R אבל הסרט הוא PG-13 והאקשן ערוך בצורה ששואבת את האימפקט של חלק נכבד מהתנועות.
גוסלינג משחק כאן את הטייפקאסט הרגיל שלו (שהוא עושה טוב ולי עדיין לא נמאס ממנו) וכריס אוונס מתענג על תפקיד הנבל אבל שאר השחקנים (אנה דה ארמס, בילי בוב ומה שמו מבריג'רטון) לא מצליחים להסוות את העובדה הפשוטה שמשעמם להם להיות על הסט הזה.
הסרט גם ממש לא מרגיש כמו הפקת פרימיום. הצילום חסר מעוף, התמונה נראית מאד רכה ולא קונטרסטית, בחירת שירים קלישאתית וסאונד חלש.
אני חושב שאחרי הסרט הזה וצ'רי אפשר רשמית לסמן את הרוסוז כבמאי קולנוע לא טובים במיוחד.
גנרי
לא מרגיש שהבימוי היה כזה גרוע כמו שהתסריט היה פשוט משעמם וגנרי , כמה פעמים אפשר לראות סרט על מישהו שרודפים אחריו כי הוא גילה סוד שלא רוצים לדעת אותו. אני כבר מעדיף את הסרטים של ליאם ניסן , בלי צחוק יש שם רעיונות יותר מעניינים(באחד הסרטים הוא מנסה להעביר סחורה במשאיות במעבר על קרח, דבר שהיה דווקא מעניין לראות) . ומה הקטע ששחקנים שמים איזה משהו על הפרצוף שלהם כדי להיראות יותר מאיימים . כריס המסוורת שם משקפים בספידר הד כדי להיראות כמו פרופסור מרושע וכריס אוונס בסרט הזה מגדל שפם כדי להיראות כמו נבל. תלמדו מאנתוני הופקינס איך משחקים נבל . ודבר אחרון נמאס לי שבסרטים הללו כולם משחקים אותה מגניבים ואף אחד לא מפחד למות . נמאס לי מאנשי הסופר על האלו.
לא הייתי אומר ברמה של משימה בלתי אפשרית, בימוי אקשן משמעותית פחות טוב (מתייחס בעיקר לשניים האחרונים אבל למעשה בכולם יש קטעי אקשן יותר טובים, אפילו בשני).
(ל"ת)
בקלות מהסרטים הגרועים של השנה
כולי תקווה שיום אחד נטפליקס ילמדו שגם לזרוק את כל הכסף בעולם על סרט לא יהפוך אותו לטוב אם היסודות שלו גרועים.
התסריט גנרי וקלישאתי להחריד, תצוגות המשחק סתמיות והבימוי והעריכה משעממים במקרה הטוב ונוראיים בסצינות האקשן (סיקוונס שמערב מטוס מטען גורם לסצינה דומה מ"אנצ'רטד" להיראות ראויה לאוסקר). שעתיים וחצי חיכיתי שיקרה שמשהו מעניין על המסך ואז עלו הקרדיטים.
אחרי "צ'רי", זה עוד כישלון חרוץ של האחים רוסו מחוץ למארוול. אני כבר מוכן להיראות לא מופתע בכלל כשקווין פייגי יכריז – בין אם היום בקומיק-קון או באירוע של דיסני בספטמבר – שהם מחזירים אליהם את האחים בשביל סרט האנסמבל הבא.
נטפליקס אומרים שהם מקווים שהסרט הזה יתחיל עבורם פרנצ'ייז קולנועי. אחרי הצפייה בו, זה בעיקר נשמע כמו איום.
תראה, אם זה יכשל תמיד יש את הפרנצ׳ייז של רד נוטיס.
(ל"ת)
זה הדדי
עם הכישלונות של האחים רוסו מחוץ למארוול, הם זקוקים לקווין פייגי שיחזיר אותם לחממה המוגנת שלהם שבה כל סרט שהם מביימים הוא הצלחה אדירה.
מצד שני, גם קווין פייגי, שלא ממש מצליח עם שלב 4, במיוחד לאחרונה (דוקטור סטריינג׳ 2 ות׳ור 4 פתחו שניהם בגדול, כי היו המון ציפיות, ואז החלו ליפול עקב אכזבת הצופים. גם הביקורות של שני הסרטים לא היו מי יודע מה בכלל), זקוק למשהו שיחזיר את מארוול למסלול. ומה יכול להיות טוב יותר מסרט אנסמבל ענקי בבימויים של האחים רוסו? עצם הידיעה שהולך להיות סרט כזה, גם אם מדובר על עוד 3 או 4 שנים, תחזיר בענק את העניין במארוול.
כך שבסופו של דבר פייגי זקוק לאחים רוסו לא פחות ממה שהם זקוקים לו. מסתבר שהם צריכים להיות ביחד. מאז שנפרדו דרכיהם, הרוסואים כבר לא מצליחים וגם פייגי כבר הרבה פחות מצליח (ונכון, היה איזה ספיידרמן אחד, אבל שם זה הפקה משותפת עם איימי פסקל והחבר׳ה של סוני, כך שלא בטוח כמה מהקרדיט הולך אליו).
קראתי את הטענה הזו בעוד מקום ואני לא ממש מסכים איתה
קווין פייגי לא ניסה לעשות האחים רוסו עד עכשיו בשביל לומר שהוא נכשל בו. הכי קרוב לזה, זה בלאק ווידוו שהיה יותר טוב מכל הסרטים של האחים רוסו מחוץ למארוול. וגם היא הסרט שלה היה בהרגשה של after thought ופחות שחקני חיזוק. בכל הסרטים של האחים רוסו במארוול היו להם שחקני חיזוק מסביב. בכל מקרה עד אז שקווין לא יעשה סרט סטייל מרגלים עם שחקני חיזוק מסביב או סרט אנסמבל גדול הוא לא נכשל במשהו שהאחים רוסו היו מביאים לשולחן. (ובלי קשר הייתי גם מוסיף שדיי ברור שקווין הסכים לעצמו יותר אחרי הפסגה של אנדגיים לעשות יותר ניסויים, אבל החוש הביזנסי יחזיר אותו מהר למקום כשהוא רואה שמשהו לא עובד).
לעומת זאת האחים רוסו ניסו כמעט לשכפל את העבודה שהם עשו אצל מארוול, עם אקשן ריגול, קרבות, סאונד, אווירה ואפילו שמות הערים ונכשלו כישלון צורם. אפילו אין זיכרון לדברים שהם הודגשו שטובים בהם במארוול בסרטים החדשים שלהם, שזה מוזר בפני עצמו אבל זו התוצאה שהם הביאו בעצמאות החדשה שלהם.
אני לא רואה את זה בחלוקה שאתה רואה
מבחינתי אין ז׳אנר שנקרא ״האחים רוסו״.
שני סרטי קפטן אמריקה שלהם שונים מהותית משני סרטי הנוקמים שלהם, ואפילו שני סרטי קפטן אמריקה עצמם שונים במידת מה האחד מהשני.
כך שלהתייחס לסרטי האחים רוסו כאילו מדובר באיזה תת ז׳אנר, כדי שאפשר יהיה להגיד שאמנם קווין פייגי פחות מצליח היום אבל מכיוון שהוא כבר לא עושה ״סרטי האחים רוסו״ אז האחים רוסו זה לא מה שהוא צריך, זה בעיני לא נכון כלל.
בסך הכל אמרתי שגם פייגי וגם הרוסואים החלו בירידה בהצלחה מאז שנפרדו דרכיהם ולכן שהגיוני שיחזרו לעבוד ביחד.
לא התכוונתי שכל סרט במארוול צריך להיות מבויים ע״י האחים רוסו כדי להחזיר את מארוול להצלחה, אלא שעצם הידיעה שבאופק מחכה סרט אנסמבל של האחים רוסו עשוייה להחזיר את ההתלהבות למארוול.
מאז שכתבתי את התגובה ההיא כבר פורסמו שני סרטי הנוקמים הבאים, כך שבצורה יותר מעודכנת אומר שאם מחר מוכרז שהאחים רוסו יביימו את מלחמות סודיות, זה עשוי להגביר את הציפייה ואת ההתלהבות הכללית ממארוול בשנים הקרובות.
הידיעה שמי שאחראים לאנדגיים יהיו אחראים גם למלחמות סודיות, תגרום להתלהבות בקרב הרבה מאוד מעריצים, וזאת למרות הכשלונות שלהם מחוץ למארוול. כך לפחות אני חושב.
בכל מקרה, הסימנים מראים שכנראה שזה לא יקרה, כך שנראה שזה לא ממש רלוונטי בכלל.
נכון הסרטים שלהם שונים קצת במבנה
אבל מה שאני מנסה לומר שלא היה אפילו משהו דומה במארוול בפייז 4, שקווין היה משתמש בהם.
לגבי ההכרזות העתידיות, אני גם הייתי שמח שהם יביימו את מלחמות סודיות אבל האמת? כל כך התפעלתי מהטריילר של בלאק פנתר 2 שבאופן מפתיע יותר בא לי שראיין קוגלר יביים, כי מרגיש לי שאני קצת יודע איך הסרט שלהם יראה כביכול והסרט שלו נראה לי יכיל יותר עומק ופאתוס לצד הקרבות. אני אחדד את הדעה שלי יותר אחרי צפייה בסרט, אבל יש לי הרגשה מאוד טובה ובעיקר מרעננת כלפיו. בנוסף זה יהיה נחמד תמיד להתקדם במארוול ואתה רואה את הגדילה של הבמאים. ג'וס ווידון 2 אוונג'רס, האחים רוסו 2 אוונג'רס+ 2 קפטן אמריקה. וכיף שגם דניאל וראיין יביאו את גרסת האוונג'רס שלהם ליקום הזה.
תנועת המצלמה המהירה מאד ומלאכותית בשדרות אירופאיות הרגישה ילדותית בפעם הראשונה.
בפעם העשירית כבר סתם עשתה כאב ראש. מביך למדי. למה כל מעבר סצנה נראה ככה. זה ניסיון שלהם לעשות מעביר סצנה איקוניים סטייל מעברי הפאוור פוינט של לוקאס בסטרר וורס. ולמה נראה שצוות הצילום של אוזרק ייעץ איך לגרום לכל סצנה להרגיש עמומה וחסרת חיים. ההחלטות שנעשו בסרט הזה פשוט תמוהות.
סרט לא טוב, לא ברור לי מה ראיתי כאן?
הכול היה כל כך מוזר, מהבימוי, לתסריט, למשחק, הכול היה מגוחך. שפכו ושפכו כסף על מה? לא הבנתי מה המצלמה רוצה ולא הייתה סצנת אקשן אחת טובה, או שאתה מבין את הגיאוגרפיה או שהיה איזה מתח באוויר בין הדמויות. וזה מוזר, כי זו ההתמחות של האחים רוסו אצל מארוול, איך כל זה יכול להעלם. באמת ככל שהסרט התקדם קוויתי שיהיה משהו אחד שאפשר להגיד עליו טוב, אבל אין.
וראיין גוסלינג? בחיי שאני לא מבין, מי חושב שהוא שחקן טוב. הוא לא, הוא משמים ברמות שציפיתי כל הסרט שהוא ימות. האינטרקציות שלו תמיד מאוד מוגבלות והוא תמיד נותן הרגשה שהדמות שלו לא מבינה מה היא עושה שם, אז גם אני לא מבין מה הוא שם? הוא מתנהג ממש כמו בובה אז או שזה יהיה ממש טוב לסרט של ברבי, או שהוא יראה בובת חסרת חיים.
החוזק העיקרי של האחים במארוול זאת ההתמודדות עם אנסמבל של דמויות
כמו אינפיניטי וור ואנדגיים, שם לפחות הדמויות היו כתובות טוב.
צ׳רי והאיש האפור פשוט כתובים רע, אז יש גבול לכמה במאי יכול לשפר את זה. האקשן באמת לא טוב וההישענות על צילומי רחפן פשוט מחבלת בתחושה של הסרט.
מה שכן, אני תוהה למי באמת מגיע הקרדיט על זה שחייל החורף היה כל כך מוצלח כי לסרט הזה היה גם תסריט סבבה וגם בימוי טוב בקטעי האקשן – משהו שפשוט אין לאחים מחוץ למארוול. מעניין כמה היחידה השניה אחראית לאקשן בחייל החורף ואם האחים רוסו היו מעורבים…
בדיוק אני מתכוון לסיפא, נכון הם חזקים בסרטי אנסמבל
אבל מה שקנה אותי בחייל החורף, זה המתח שנוצר באוויר תוך כדי האקשן. כל תנועה מורגשת, כל תזוזה מרגישה מאיימת, צילום שיוצר לך עניין, כיאוגרפיה, אחד האהובים עליי זה החלק שהם נלחמים עם חייל החורף על הגשר. וזה גם המשיך למלחמת אזרחים בחדר מדרגות, בלאק ווידוו על הוואן. באיש האפור פשוט לא היה שום דבר מזה. ומהבחינה הזו הסרט של בלאק ווידוו היה עדיין יותר טוב באקשן. אולי באמת יש למארוול צוות של אקשן שמשדרג כל במאי.
השורה האחרונה שלך:
משדרג, משנמך, בעיקר ממצע.
1. Unit2 שעושה את האקשן זה לא הבמאי העיקרי.
2. יש את הקטע שהם עושים הדמייה של כמעט כל הסרט מראש באנימציית מחשב והבמאי הוא הרבה יותר איש ביצוע. מישהו פרסם לינק לזה פה באתר פעם, נדהמתי לראות לאיזו רמה זה מגיע.
שאלה לקהל: גם לכם ממש נמאס מכתוביות של שמות ערים על רקע שוט בנאלי שמשקיף על אתר תיירותי?
כאילו מה הקטע עם זה? אני אמור להתלהב שהגיבורים טסו לפראג (מבין שזול לצלם במזרח אירופה, יותר סרטים הוליוודים צולמו בבודפשט מניו יורק בשנים האחרונות)? הם חושבים שאנשים עדיין מתלהבים מהקונספט הזה של "תראו חול" כאילו טיסות מסחריות לא נהיה דבר יחסית נגיש (אני יודע, אוגוסט זה לא הזמן לדבר על מחירי טיסה נגישים). באופן כללי אני מעדיף בהרבה סרט ריגול שמתרכז במדינה אחת (אפילו עיר אחת) במקום כל מיני קפיצות גאוגרפיות לא הגיוניות שרק מחוררות את העלילה. כך אפשר גם באמת להרגיש תחושה של מקום בניגוד לצילומי סטוק גנריים ובנאליים של איזה רחוב בפריז ויאללה למרדף מכוניות. זה טרנד שקצת נמאס לי ממנו ואשמח להפחתה (ושזלג גם לטלוויזיה, בפרק ממוצע של קילינג איב יש כמות לוקיישנים שמספיקה למלא סרט של טום קרוז).
יש בזה משהו. זה איי-קנדי, אבל לא כזה שמשרת את העלילה.
בכללי, כל תעשיית הקולנוע מבוססת על כלכלת צילומים – שלא נדבר נקודות זיכוי מס. יש כלכלה שלמה מאחורי זה ומזרח אירופה זה בהחלט חסכוני מהרבה בחינות.
מצד אחד זה תמיד כיף לראות את פראג או וינה למשל (ערים מדהימות, את בודפשט דווקא לא אהבתי) אבל אתה צודק – אשמח לקבל סרט ריגול שיתמקד בלוקיישן אחד גדול ואשכרה יגרום לי להכיר את המקום ולשדר לי תחושה כלשהי. עיר אחת גם יכולה להעלות את סף הפרנויה ברמה העלילתית.
רוב הסרטים שמצולמים בבודפשט לא מציגים אותה בתור העיר עצמה,
פשוט יש בה אולפנים שממש זול לצלם בהם. נגיד אני יודע ש"חולית", "האלמנה השחורה" ו"מונייט" צולמו שם. ושותף לחוסר החיבה כלפי העיר.
אני דווקא מאוד אוהב את הקטע הזה
להבהרה: את האיש האפור עוד לא ראיתי.
אני אוהב את הקפיצות בין לוקיישנים שונים בעולם (או מחוץ לעולם, בסרטי אופרות חלל) ואני מאוד אוהב את הכיתובית שמבהירה לי היכן אנחנו נמצאים.
מה שאני ממש לא אוהב הוא כשסרטים מחליטים שאנחנו אמורים להבין לבד איפה הם נמצאים בעולם ושאין ממש צורך להסביר, או שחושבים שמספיק להגיד את שם העיר כדי שכולם ידעו באיזו מדינה אנחנו נמצאים (לא כל הערים באירופה הן לונדון או פריז. יש לא מעט ערים שהרבה אנשים לא ידעו באיזו מדינה הן).
כנ״ל לגבי תקופה: כל עוד הסרט לא מתרחש בימינו, תנו לנו מידע מתי הסרט מתרחש. תכתבו על המסך, או שתמצאו דרך אחרת לומר לנו מתי התרחש הסיפור.
זה הפריע לי, לדוגמא, בקפטן מארוול. אף אחד לא מספר לנו מתי הסרט מתרחש בשום שלב. מי שבא עם ידע מוקדם יודע שמדובר בשנות ה-90, אבל לא יודע מתי בדיוק בשנות ה-90. רק באמצע הסרט, אחת הדמויות זורקת באגביות את התאריך שהיה לפני שש שנים ואז אפשר לדעת מתי הסיפור מתרחש. ואני יודע שיהיו שיגידו שזה לא אמור לשנות כי זה ממיילא סרט בדיוני, אבל לי זה משנה. אני עוקב אחרי היקום הזה ומרגיש שאני רוצה לדעת מתי כל סיפור קרה.
טוב, הם באמת הגזימו עם זה
להבהרה: עכשיו ראיתי את האיש האפור.
עד כמה שאני אוהב את הרעיון, הם הגזימו איתו בכמה וכמה רמות.
כל חצי שנייה הסרט עובר למקום אחר בעולם ומופיעה הכיתובית על המסך בענק.
בחלק מהמקומות מרגיש לי שהיו לחצי שנייה רק כדי שאפשר יהיה לרשום את השם של המקום על המסך.
זה כבר מוריד את כל הכיף שיש בהגעה למקום אחר בעולם והופך את זה לטפשי ומבולגן.
כמו כן, צילומי הרחפנים שדוהרים קדימה במהירות ואז עושים סיבוב של 60 מעלות הצידה היו דביליים לגמרי. אין לי בעייה עם צילומי רחפנים, אבל למה כל כך מהר? ולמה לעשות את השמינית סיבוב של המצלמה? באמת טיפשי.
ודבר אחרון: אני חייב לציין שהסרט הרבה יותר אלים ממה שציפיתי מסרט PG-13.
סצינת תלישת הציפורניים הייתה מזוויעה, גם אם לא הראו לנו את הפעולה עצמה (למרות שכן הראו לאחר מכן את הציפורניים וזה בהחלט היה מצמרר).
ואגב
אם כבר החליטו להציג חצי עולם בסרט, לא היה מזיק אם גם היו מראים את תל אביב בליווי כיתובית ענק של ״TEL AVIV”, במקום רק לספר לנו שהגיבור אומן בתל אביב בלי להראות לנו שום דבר מהאימונים האלה.
בהחלט נמאס
נראה לי שמיציתי את זה לחלוטין ב"קפטן אמריקה: מלחמת האזרחים" כשבכל עיר חדשה השם שלה מופיע בפונט ענק באופן קומי.
ספציפית, נמאס שעושים את זה על רקע של מקומות שכולם מכירים. אם עוברים לסצינה שמתרחשת בתוך מבנה או רחוב כלשהו אז אולי כדאי לציין איפה אנחנו. אבל אם יש אסטבלישינג שוט שרואים בו את מגדל אייפל, כנראה שהצופה הממוצע יבין שאנחנו בפריז עכשיו. לא נראה לי שמישהו יבלבל אותו עם המגדל אייפל הקטן שנמצא בוגאס.
ואם כבר עושים את זה, להיות יצירתיים לא יזיק. דוגמאות שאני אוהב: "יחידת המתאבדים" של ג'יימס גאן או קרדיטי הפתיחה של "Detention" (הבקשה ליצירתיות מתייחסת לכל כיתוב בסרט / קרדיטים, לא רק של מקומות)
ג׳יימס גאן בהחלט עשה את זה נהדר ביחידת המתאבדים.
(ל"ת)
למען האמת, האחים רוסו עצמם סוג-של התבדחו על זה
כשבנוקמים מלחמת האינסוף אנחנו עוברים מכדור הארץ לשוט שמציג את החלל, מופיע כיתוב בגדול: ״space״.
לי לפחות זה הרגיש כמו פארודיה עצמית מכוונת.
הטריילר הכנה של הסרט הגיע.
סרטים טובים בדרך כלל מקבלים טריילרים כנים לא משהו, כי אין מה לצחוק. מזל שהאיש האפור לא סרט טוב והטריילר הכנה שלו די משעשע.