-
חיפוש דפי סרט
חפש
לפי שם:
עכשיו בקולנוע: סרטים שרק עכשיו יצאו
עוד בקולנוע: סרטים מדוברים שעדיין רצים
בקרוב: מגיעים בשבועות הקרובים
ברחוק: סרטים עתידיים שמדברים עליהם
-
דיונים אחרונים
דיונים מתמשכים
דיונים חמים
כח משיכה
Gravity
אסטרונאוטית שניצלה מאסון ברכב החלל שלה מנסה להגיע בחזרה לכדור הארץ בחתיכה אחת.
עמוד הסרט בחסות גולדי
תאריך הפצה בארה"ב: 04/10/2013
תאריך הפצה בישראל: 07/11/2013
מדהים, במובן המקורי של המילה. מבחינה טכנית, אחד הסרטים המרשימים ביותר שנוצרו אי פעם. הסיפור שמתחת קצת רזה.
OK, אז אחרי שנים של תהפוכות בהפקה
הסרט נכנס רשמית לשלב בפוסט-פרודוקשן, ועדיין מתוכנן לצאת ב-21 בנובמבר. בינתיים, נחשף שהוא ייפתח בלונג שוט בודד של 17 דקות, ושרבע שעה יהיה האורך הממוצע של שאר השוטים בסרט. מכיוון שלפי התקצירים כל הצרות בעלילה באות ישר בהתחלה, תדמיינו את סצינת הקרב ב"הילדים של מחר" אם היא הייתה נמשכת שעתיים וחצי. נחמד לראות שהסרט הזה סוף-סוף מגיח מתחת לפני השטח, ואין ספק שהוא יהיה אחד הדברים הגדולים שיש ל-2012 להציע. מחכה לטריילר.
הסרט נדחה ל-2013
http://www.comingsoon.net/news/movienews.php?id=90219
אוי!
(ל"ת)
שמח, כריסטופר נולאן?
עכשיו אין יותר סרטים השנה שעלולים לעקוף את הסרט שלך ברשימת הסרטים שהכי אהבתי השנה.
לא הגזמת קצת
ברמת הדייקנות בדירוג סרטים שעוד לא ראית?
ציפיות לעתיד הן שריטה קטנה שלי.
כמו שאני חוזה תחזיות אוסקר ופרסים, אני אוהב לחזות גם את דירוגי סוף השנה שלי. כמו שם, ברור שיש סרטים שמאכזבים ויש סרטים שלא שמעתי עליהם שנכנסים לרשימה, אבל אני מבסס בסופו של דבר את הכל על תקציר העלילה שכבר יש לי והרזומה של היוצרים. במקרה הזה, ניצב סרט אחד של כריסטופר נולאן וסרט אחד של אלפונסו קוארון, שניהם מוגדרים על ידי כשני היוצרים הקולנועיים הטובים ביותר שפרצו בעשור האחרון, וכמו כן, שניהם יצרו סרטים שלדעתי הם לא רק בין הסרטים הטובים ביותר אי פעם ("האביר האפל" ו"הילדים של מחר", שלדעתי רק "עיר האלוהים" עלה על האיכות שלהם בעשור האחרון). לשניהם יש פרמיס מעולה, לשניהם יש הרבה אלמנטים מבטיחים ולשניהם יש במאים שאני פשוט מאוהב בכל הדברים שלהם שראיתי עד היום, כך שאני בספק אם יקרה מצב שבו אני לא אוהב אותם. אני תמיד חשבתי שאני אשתגע בניסיון לבחור בין סרט של נולאן לסרט של קוארון, אבל נראה שעכשיו זה כבר לא יקרה.
אגב, שאלה,
האם יש סיכוי שהוא בסופו של דבר יוחזר למשבצת המקורית שלו? האם היו פעם סרטים שנדחו לתאריך לא ידוע ואחר כך הוקדמו שוב/חזרו למיקום הרגיל שלהם? כפי שפורסם, הצילומים עצמם כבר הסתיימו והם בטח נמצאים בשלבי העריכה והאפקטים, אז אולי.. רק אולי…
יש מצב
למשל, 'יחידת הגנגסטרים' היה אמור לצאת ב-12 באוקטובר ואז התאריך נדחה למועד לא ידוע. היום נודע כי הסרט ייצא ב-7 בספטמבר.
קורה, אבל לא הרבה.
"כוכב הקופים: המרד" נדחה, אם אני זוכר נכון, מאוגוסט לאוקטובר ואז חזר לאוגוסט. אבל זה נדיר, ולא הייתי בונה על זה. הבנתי שגם התגובות מהקרנות המבחן הראשונות של הסרט לא היו מדהימות. אולי צריך עוד זמן לעבוד על הסרט, ואולי (מקווה שלא!) האולפן החליט שהוא לא מספיק טוב ודחה אותו לאחת מתקופות-הזבל של השנה.
כשאתה אומר שהקרנות המבחן הראשונות אכזבו,
אתה מתכוון להקרנות המבחן של "כוכב הקופים" או של "גרביטציה"?
גרביטציה.
(ל"ת)
מצד שני, זה שלסרט הייתה הקרנה מוקדמת גרועה לא אומר כלום
להרבה יצירות מופת מדהימות היו הקרנות מוקדמות מזעזעות. ל"ארץ יצורי הפרא" הייתה אחת טראומטית, וכנראה שבברנז'ה ההוליוודית הקרנת הניסיון של "פייט קלאב" נחשבת לאסון בקנה מידה מטורף. אני מקווה שזה פשוט אומר ש"גרביטציה" נכנס תחת הקטגוריה של הסרטים האלה, ושהוא באמת יעמוד בסטנדרטים של קוארון.
אני דווקא שמעתי שהתגובות היו מאוד נלהבות.
מקריאה של כמה הסרט נראה כמו "עץ החיים" של השנה (או של השנה הבאה). הבנתי שהויזואליות מרהיבה, ושסנדרה בולוק בדרך לעוד מועמדות לאוסקר (ואולי אפילו זכיה), רק שמדובר בסרט אטי מאוד שדורש סבלנות (וזו הסיבה כנראה שהיו ששנאו אותו, לא לכולם יש את זה).
לינק לכתבה מסלאשפילם :
http://www.slashfilm.com/early-buzz-reactions-test-screening-alfonso-cuarns-gravity/
כן, רק ש"עץ החיים של השנה!"
הוא לא בדיוק תיאור שילהיב את המפיץ הממוצע, מבחינה קופתית לפחות.
בקיצור
הציפיות שלי לא הונמכו, רק נמתחו
אוי, זאת באסה גדולה
כבר כמה חודשים שאני משאיר את "הילדים של מחר" בהוט מג'יק ומסתכל על הוואנשוטים המדהימים שם, כדי לחשוב מה אלפונסו קוארון יכול לעשות עם תלת מימד בגרביטציה.
עם כל הכבוד לוואנשוט באוטו ב"הילדים של מחר",
נראה לי שזאת סיבה מספיק טוב לצפות בקוצר רוח לסרט הזה. ראיתי את הסצנה הזאת היום שוב. הוא פשוט גאון.
מה גאוני בסצנה?
(ל"ת)
אין בה שום דבר חכם מדי מבחינת צילום או עריכה, אתה צודק.
אבל היא פשוט כל כך מהנה שזה כבר כמעט פלילי. אלפונסו קוארון גם יודע איך לביים גם דברים מבדרים, והסצנה הזאת – בעיקר בזכות המשחק המצוין של אמה ווטסון – מוכיחה שיש בו יותר מרק וואנשוטים ארוכים ומסובכים. הסצנה הזאת לא מנסה לצאת יותר מדי משבלונת ה"הבריון מקבל את שלו", אבל היא עשויה פשוט נפלא. אני מת כבר לראות את ה"גרביטציה" הזה.
הדבר היחיד שפלילי כאן היא ההגזמה שלך...
(ל"ת)
"אם אין לך משהו טוב להגיד, אל תגיד אותו".
אני מתעב את הביטוי הזה. לפי איך שחונכתי, בן אדם צריך לומר אם משהו מפריע לו, ואם משהו שהוא רואה לא לרוחו. יחד עם זאת, בן אדם צריך לנמק. כלומר – לא לכתוב שבע מילים שידגימו בסרקזם מטופש למה אני טועה ואתה צודק. כןף יש סיכוי שאני מגזים, ואם תסביר את זה כמו בן אדם אני אולי אסכים איתך. בינתיים, לפי התגובה הזאת, הסיכוי שזה יקרה הוא פחות מאפסי.
הסצנה הזו בנאלית.
היא מצולמת ביעילות, אבל זו יעילות שבלונית – אין ממש סיבה עלילתית או אסתטית לדילוגים בין תקריבים לצילומים מרחוק, וכולם (בלי שום יוצא מהכלל) משחקים בה בצורה מוגזמת ולא אמינה. הדבר היחידי שאני יכול לחשוב עליו שמוסיף לה דינמיות כלשהי היא הבחירה היעילה בגיאוגרפיה, שמוסיפה תנופה להתקפה של הרמיוני.
זו אכן סצנה מספקת מאוד, אבל זה נובע מסיבות עלילתיות, ולא מהחלטות בימוי יוצאות דופן.
אתה לא נימקת למה הסצנה המקורית מהנה, ובוודאי שלא למה היא גאונית או נפלאה. רק תיארת אותה ככזו. אין סיבה להתנפל על מי שמעביר ביקורת לא מנומקת על טענה לא מנומקת.
אם יורשה לי להידחף,
זה בעיקר עניין של פרופורציות. או היעדרן.
יותר מדי פעמים כשאנשים מהללים או קוטלים סרט או שחקן או מוצר או וואטאבר בצורה כל כך קיצונית (דבר שקורה ממש הרבה יותר ממה שצריך לקרות בהתחשב בזה שרוב רובה הגורף והמדגמי של התוצרת הקולנועית בעולם הוא בינוני), או כשמתייחסים לכל פאקינג סרט שני שעולה לאקרנים בהקשר של הסרט הכי טוב/מהמם/משעמם/מאמם/מצחיק/גרוע של השנה/השנים האחרונות/העשור/העשורים האחרונים/כל הזמנים, התחושה היא שזה נובע יותר מהצורך של הדובר להגיד משהו עוצמתי, בלתי רגיל ובעל משמעות שיזכה לתהודה מסוימת מאשר להעביר תחושות כהוויתן.
עכשיו, אני לרגע לא מפקפק בחיבה או באהבה או באהדה שלך לסצינה ו/או לסרט או בזה שאתה מצפה בדריכות לסרט הבא של הבמאי, אבל כשאתה משתמש במלים מפוצצות ובלי יותר מדי הנמקה כדי להגדיר סצינה מאוד רגילה (שהייתי צריך לצפות בה עוד פעמיים רק כדי לוודא שלא פספסתי משהו), או מכתיר כ"גאון" (עוד מילה שמזמן התרוקנה מכל משמעות בגלל השימוש האינפלציוני בה) יוצר שהתכונה הבולטת שלו היא שהוא טכנאי קולנוע מיומן, זה בעיקר מתמיה. מאוד מתמיה.
בדיוק עכשיו עניתי על עוד תגובה שלך בדו"חקו,
ובעקבות מה שכבת פה (וקראתי רק עכשיו) שמתי לב שגם היא הייתה צינית ולא מנומקת, ובמקרה גם יצא שזה על אותו בן אדם. אז דבר ראשון, לא ניסיתי לפגוע. דבר שני, הסיבה שהגבתי ככה (ואני מתחרט, כן?) בשני התגובות שלך היא אותה סיבה: חוסר פרופורציות היסטרי, לדעתי לפחות. Mook תיאר את זה למטה יותר בצורה מצויינת-הנטייה של הרבה אנשים, בעיקר צעירים יותר (באופן כללי. לא יודע בן כמה אתה, מקווה שזה לא מעליב אותך) להפוך כל דבר שהם אוהבים לדבר הכי טוב שבהכי טובים בכל היקום והגלקסיה של ההכי טובים, ולא משנה למה הם עושים את זה, לא מוצאת חן בעניי. זה מוזיל את הביטויים האלה כשמשתמשים בהם על כל סרט שני. בסוף כשתצא יצירת מופת קצת יותר גדולה מהארי פוטר או ממזרים חסרי כבוד כבר יגמרו לך המילים לתאר אותה;)
מקווה שהבנת אותי יותר טוב עכשיו. שולם?
אתה מקבל את ההסכמה שלי, גם עם שבע מילים.
(ל"ת)
אם כבר אנחנו פה
ב-Boxofficemojo הופיעו עדכונים על דירוגים חדשים של ה-MPAA לסרטים – בין השאר, ל"גרביטציה". הסרט קיבל PG-13 בגלל "סצינות אינטנסיביות של סכנה, כמה מראות מטרידים ומעט שפה חזקה". זה, האמת, צפוי ולא מעניין. מה שמעניין זה: הסרט קיבל דירוג?!
אם הסרט נשלח ל-MPAA לקבלת דירוג, זה אומר שהוא גמור. זה אומר שבפועל אפשר היה להוציא אותו עוד השנה, כמו שתוכנן במקור. אז למה הוא נדחה? למה אנחנו לא רואים אותו עכשיו? ומתי כבר יהיה תאריך הפצה ספציפי יותר מ"2013"? לפעמים סרטים צריכים עוד עבודה ונדחים, זה קורה, אבל המחשבה ש"גרביטציה" בעצם מוכן לגמרי, ורק מחכה על המדף באיזה מקום ש-WB יואילו בטובם להוריד אותו משם – כשבינתיים הם לא שיחררו אפילו תמונה, שלא לדבר על טריילר – זה כבר מעצבן.
בIMDB מופיע תאריך הפצה
18 באוקטובר 2013
התאריך הרשמי, נכון לעכשיו, הוא 4 באוקטובר.
די מאכזב. בדרך כלל זה לא תאריך של סרט שתולים בו הרבה ציפיות, לא קופתית ולא אוסקרית (מצד שני, "ארגו" יצא ב-12 באוקטובר. אז לך תדע).
אם כבר ההשוואה לארגו – אז גם 'השתולים' יצא ב-6 באוקטובר.
ו"הרשת החברתית" ב-1 באוקטובר.
(ל"ת)
הטריילר
של הסרט מצוין, אני כבר מחכה שהוא יצא.
http://www.youtube.com/watch?v=xFn7Zr7WKkI
זה ממש לא הטריילר של הסרט.
זאת יצירת מעריצים, ומאוד ישנה, לפי זה שהכותרת מסגירה שהיא נעשתה כשחשבו שהסרט ייצא ב-2012.
האמת שהוא הצליח לעבוד עליי, לפני שקלטתי את התאריך.
חבל שלא הבנתי את זה קודם, כבר רצתי לספר לחברים. וואו, לא התאכזבתי ככה ממשהו מאז… שדחו את הסרט הזה.
אז יש טריילר רשמי לסרט? וסחטיין למעריצים על הטריילר.
פוסטר + טריילר לטריילר
בדרך כלל אני חושב שהרעיון של טריילר לטריילר הוא מגוחך, אבל כשזה מגיע לסרט שאני מחכה לו כבר שנתיים וחצי, אני מוכן לנטוש טיפה את העקרונות שלי. הטריילר המלא יוצא מחר.
http://www.comingsoon.net/news/movienews.php?id=103912
ויש גם פוסטר מעולה
באמת נראה יפה!
אוי ואבוי.
זה נראה כמו חטא (ופשע, ורשע) מוחלט לרוח הסרט.
באמת?
מדוע?
ועל מה בכלל את מדברת, על עצם העובדה שיש טריילר לטריילר (משהו שעושים בדרך כלל לסרטי פרנצ'ייז קיציים ולא לסרט שמכוון עונת הפרסים כמו זה), או על מה שרואים בטריילר עצמו?
על אופי הטריילר לטריילר.
לא כל כך הקטעים מהסרט, יותר האופן האפילפטי בו הם נערכו, ההבזקים הכתומים בהם השרו את העניין, והקריינות המזעזעת שהצמידו לזה.
אני מתנצל.
גם כי אמרו לי כך, וגם כי לא קראתי את המאמר וישר ניגשתי לסרטון, לא ידעתי שהטריילר יוצא בעצם בעוד שבוע, ולא היום. סליחה על ההטעיה ההמונית.
למה?
כתבה שיצאה ביום שלישי ומדברת על this Thursday
הסרט הוקרן בונציה
ובין המבקרים בינתיים, הסכמה מוחלטת: מדהים טכנולוגית, מרהיב, מותח, ההופעה הטובה ביותר של סנדרה בולוק, ובאופן כללי מעולה. ווהו! כנראה שזה לא עוד "אליסיום".
http://www.indiewire.com/article/gravity-soars-with-critics-a-recap-of-the-reviews-so-far
אה, ותוספת:
זה, כמובן, מאוד מאוד זמני, אבל, וואו.
http://www.metacritic.com/movie/gravity
זה בדיוק הזמן להפסיק לקרוא
על הסרט הזה ולו מילה נוספת ולקוות להדחיק את הנתונים האלה, אם רוצים סיכוי סביר להנות ממנו כהלכה.
כרגע המצב די זהה גם בעגבניות הרקובות:
http://www.rottentomatoes.com/m/gravity_2012/
רק שלפי כתבה בידעות אחרונות
התגובות שהוא קיבל היו "מעורבות".
וזה אפילו לא היה זמני.
באמת וואו.
כשפרסמתי את הלינק
הציון היה 100. זה באמת היה, כמובן, זמני. אבל הציון עכשיו (96) עדיין מאוד מאוד מרשים.
צפוי.
(ל"ת)
בישראל הסרט יעלה ב7.11
יש שתי הקרנות טרום בכורה במסגרת פסטיבל חיפה (28.9 בשעות 19:30, 22:00, באולם האודיטוריום המיושן). אם רוצים לצפות בסרט הזה כמו שצריך עדיף להמתין חמישה שבועות לגרסת האיימקס 3D עם הסאונד המטורף ביס פלאנט ראשל"צ.
אוי
(ל"ת)
שאלה מעניינת:
האם הסרט יוקרן ב-4DX?
ההקרנות בפסטיבל חיפה יהיו ב-3D?
(ל"ת)
ענו לי. ההקרנות יהיו ב-2D
התלבטות עכשיו אם ללכת, מצד אחד זה נראה סרט שעושה שימוש טוב ב-3D והאולם לא משהו בכלל, אבל מצד שני דחו את ההפצה בארץ ואני מת לראות.
אוי נו באמת. לא.
פסטיבל חיפה אמור להיות פסטיבל קולנוע אמיתי, לא חלטורה. אני, כידוע, הראשון שיגיד שברוב המקרים תלת-מימד הוא לגמרי לא נחוץ, אחד הדברים שחוזרים שוב ושוב בתגובות על הסרט הזה הוא: אם יש סרט אחד שבשבילו היה צריך להמציא את התלת-מימד, זה הסרט הזה.
פסטיבל קולנוע אמיתי ולא חלטורה?
כל שנה יש כמות גדולה של סרטים זרים, רובם דרמות מדכאות שבחיים לא שמעתי עליהן לפני זה, שמכוונים בדיוק לאנשים הרגילים שבסינמטק חיפה כל הזמן, עוד כמה בכורות ישראליות ובכורה בסרט פתיחה ונעילה. כל האירועים החשובים באולם האודיטוריום שלא הכי מותאם לקולנוע (כי הוא הכי גדול), ויש גם לא מעט אירועים באולם הסינמטק שהוא בכלל מביך. בד"כ קשה לי למצוא 2-3 סרטים שאני רוצה לראות ולא עדיף כבר לראות בקולנוע רגיל אחרי כמה זמן. השנה היחידים שמצאתי הם "כנס העתידנים" (שיש גם באייקון, אוטופיה, וראיתי כבר), "כוח משיכה" (שאולי אוותר בגלל שאין 3D), "בית לחם" (שיוצא כמה ימים אחרי זה בקולנועים רגילים) ו"כידון".
כל מי שאני מכיר מתלהב כל שנה מפסטיבל הסרטים לא בגלל הסרטים, אלא כי בחוץ יש מלא דוכנים וירידים של שטויות.
עכשיו העניין עודכן,
ההקרנה בפסטיבל חיפה הועברה לאולם רפפורט ועכשיו היא תהיה בתלת מימד.
האם מתוכננות הקרנות ללא כבידה?
(ל"ת)
כמובן. אבל אסור להכניס שתייה
זה מסוכן.
ג'יימס קמרון:"סרט החלל הכי טוב כל הזמנים",
יותר מ'אווטאר'?כך קמרון אמר בראיון לוריאטי,עם זאת יש לזכור שקמרון סייע בפן הטכני של הסרט,מן הסתם בתלת. אבל עדיין,הציפיות המאוד גבוהות שלי עלו.
http://variety.com/2013/film/news/alfonso-cuaron-returns-to-the-bigscreen-after-seven-years-with-gravity-1200596518/
לא חושב שאפשר לקרוא לאווטר סרט חלל
.
תרגום השם באמת לא טוב
נכון שלא חסרות דוגמאות לשיבושים קשים של שמות סרטים, אבל דווקא תרגום השם ל'כח משיכה' נוגע בנקודה רגישה. יש רק ארבעה כוחות יסודיים, והסרט נקרא במקור על שם כח אחד מאלו- 'כח הכבידה'. דווקא הכח זה, מבין ארבעת כוחות היסוד, הכי קל לנו לתפוס, כי אנו מרגישים אותו סביבנו כל הזמן וקל לנו לראות את פעולותיו. אין כזה דבר 'כח משיכה'. התרגום של המילה Gravity הוא ברור, קל ומוכר- 'כח הכבידה'.
אז למה לטעות ולהטעות במושג כל כך בסיסי?!
כן, כותב התגובה הוא מורה מתוסכל לפיסיקה.
אני אוהב כשדברים שציפיתי להם מקבלים ביקורות נלהבות
כמו העונה האחרונה של שובר שורות, או גראביטי, או החדש של ארקטיק מאנקיז. נכון, זה לא אומר כלום ובלה בלה, אבל זה פשוט כיף.
^ טוב, לא עד כדי כך חיכיתי לגראביטי
אבל עכשיו כן.
חוויה קולנועית של פעם בכמה שנים.
הסרט קצת מכניס אותך לעולם של נס"א בהם האסטרונאוטים מבצעים משימות שגרתיות כמו התקנת לווינים, תחת הידיעה שכל שנייה מישהו מהם עלול למות מאלף ואחד גורמים. לעיתים הסרט נראה קצת כמו סרטון הדגמה מוזיאוני לתלת מימד בחלל. דברים מרחפים סביבך, ויש הרבה סצינות בהן יש קלוז אפ מרהיב על כדור הארץ כשלידו השמש. אני ראיתי את זה בתור דבר מרהיב אבל אני מניח שיש אנשים שאולי ישתעממו קצת. בנוסף הסרט פורט הרבה על מיתר הקיטש וחוסר האמונה. אין בסרט פצצות שנעצרות במאית השנייה האחרונה מלהתפוצץ אבל הוא קרוב לכך.
כן הסרט לא נטול פגמים. הוא דורש הרבה סיספונד וניטפוק, ולא חסר לו קיטש בעלילה. יש עוד חסרונות שאני יכול לציין אבל אני מעדיף להתייחס לנקודה המשמעותית פה – קיומו הסרט הוא הישג שצריך להעריך. לצלם סרט שלם כמעט בשוט אחד בחלל, כשכל מה שאנחנו רואים ברקע זה שחור משובץ כוכבים, שכל סצינה כמעט תראה אמינה*, לזרוק לצופים כל מיני מאני שוט שהיו יכולים להיות שיא של כל סרט במעין אגביות, לסובב את סנדרה בולוק במהירות בחלל בלי אוויר – מכניס אותך לחוויה. חוויה כזו שאחרי שאתה יוצא מהאולם אתה באמת צריך כמה שניות כדי לקלוט שאתה לא צריך לחבר את עצמך לריצפה כדי לא לרחף באולם קולנוע. צריך אומץ לעשות משהו שונה בתכלית ממה שאנחנו רגילים לראות בקולנוע. רוב האנשים לא מגיבים טוב לשינויים, אבל הסרט הזה עשה את זה בהצלחה. הוא הצליח לגרום לי להשאר מרותק בלי שום גירוי של חדר הבקרה המוכר בכדור הארץ – שעה ומשהו רק של חלל.
אני יכול להבין למה קמרון התלהב מהסרט הזה, רק מהפן הטכני הוא הישג ששווה לראות בקולנוע.
*בנושאי הדיוק הטכני, לא מצאתי אי דיוקים מהותים, אבל אני לא מומחה וגם לא חיפשתי כאלו.
וואו.
ראיתי אותו היום בפסטיבל חיפה (עם משקפי תלת ממד נוחים!) והסרט ללא ספק עומד בציפיות. הוא נראה בדיוק כמו מה שציפיתי שיהיה לפי הטריילר ! הבלאגן מתחיל ישר בדקות הראשונות וזה ללא ספק אחד הסרטים הכי אפקטיביים שראיתי. לא יודע מהי הסיבה הברורה: זאת גם המוזיקה – חזקה, שמתחזקת עוד יותר לאט לאט ועוד קצת ועוד קצת ועוד קצת עד שהיא נהיית חזקה מדי והבום שאנחנו כל כך מצפים לשמוע הוא בעצם דממה מוחלטת, ובעצם רק שם קורה כל האקשן. זה מלחיץ, וזה אפקטיבי. זה גם המשחק המצוין של סנדרה בולוק – אפשר להגיד שהיא טיפה לא מאוזנת: לפעמים היא קצת יותר מדי בלתי נסבלת, ולפעמים היא מדהימה, מה שכן, יש לה משחק אנושי ביותר. כשהיא לחוצה, אנחנו לחוצים. כשהיא רועדת, אנחנו רועדים איתה. עוד דבר לגביה : לפעמים הדמות שלה מקבלת החלטות שייראו טיפשיות בדיעבד, אבל הם החלטות אנושיות שנראות הגיוניות לגמרי בשביל בנאדם שנמצא במצב כזה (ללחוץ על כפתורים אקראים שכתובים בשפה שהיא לא מבינה ולראות מה הם עושים, למשל.) האפקטיביות גם מבוטאת בזה בתנועה של המצלמה- היא זזה בדיוק כמו עצמים בחלל, בלי כוח כבידה, מרחפת. כל כך מרחפת שכאשר יש מצב שעצמים מתנגשים או יש תנועה חדה של המצלמה זה בולט מאוד. בסרט מורכב משוטים ארוכים בודדים של רבע שעה כל אחד (הסרט שעתיים תעשו חשבון אתם כמה שוטים), ואולי בגלל זה הסרט עובר מהר מאוד, וגם מהסיבה שהסרט לא מעמיס יותר מדי על הצופים – הוא היה יכול להראות את ההתמודדות של התחנה ביוסטון במקביל, או להתמקד יותר בדמויות אחרות שהם לא סנדרה בולוק, אבל הוא יודע בדיוק מה הוא רוצה להעביר, ונגמר בדיוק מתי שהוא צריך להיגמר. באמת שחייבים לראות בקולנוע אחרת החוויה לא שווה.
כ"ש (כמעט שכחתי) – התלת מימד הכי מדהים שראיתי.העומק שהוא יצר עשה עד היום מה ששום תלת ממד לא הצליח לעשות – לגרום בחילה.
וואו
טוב, הבנתי שבגלל שזה היה סרט הנעילה של פסטיבל חיפה, היה אמור להיות נאום של ראש העיר, אבל הוא הלך לשעמם את הצופים של פרסי אופיר, אז זה נחסך מאיתנו.
דבר ראשון – זה הסרט הכי מרהיב שראיתי מזה הרבה זמן. כשג'ורג' קלוני (והפרסומת של מכבי) אומר שהזריחה מהחלל זה דבר יפהפה, אז לפחות בסרט הזה זה נכון.
ויזואלית, הסרט תמיד מזכיר שהוא לא נשיונאל ג'אוגרפיק: תמיד מלבד כדור הארץ יהיו בפריים גם חתיכות של חלליות או דמויות, וזה עוזר לנו להישאר בתוך העלילה באופן תמידי.
כח משיכה מאד מזכיר את פסיפיק רים בזה שהוא סרט מאד אמריקאי שבויים ע"י במאי מאד לא אמריקאי – סצנות אקשן עתירות פיצוצים ועשן מצולמות במצלמה יציבה ובשוטים ארוכים. אגב שוטים ארוכים – בכל החצי שעה הראשונה, אני ספרתי 4 שוטים. זה נהיה די מתיש, כששוט אחד מתחיל כצילום נוף, עובר לקלוז אפ, מתעקב על בורג שעף לכיוון המצלמה וחוזר לצילום נוף. אבל בהמשך הוא מתחיל להיות ערוך בצורה "רגילה" יותר.
עלילתית, הוא באמת מתחיל ונגמר במשפט שכתוב בדף הסרט למעלה, ואין יותר מדי מלבד זה. אז בסופו של דבר זה מותחן די רגיל, שחוטא מדי פעם בקלישאות הז'אנר כמו משפטי foreshadowing שקופים כשמש, ומוזיקה דרמתית.
כמותחן אגב, הוא מאד מותח. בהמון רגעים יש באמת חשש לגורל הדמויות, והצילום, שהרבה פעמים נצמד לנקודת המבט שלהם מאד תורם לתחושה הזאת. סצנה מאד ארוכה בסרט מתרחשת כשהדמות של בולוק מסתחררת בחלל, והמצלמה צמודה לפנים שלה כשהרקע מאחוריה מסתובב. אנחנו כצופים, בדיוק כמו הדמות, מתחילים להרגיש סחרחורת ומייחלים לזה שהסיבובים יפסיקו ומודאגים שזה לא ייקרה לעולם.
סנדרה בולוק לא נותנת פה תפקיד של פעם בחיים, אבל היא בהחלט עושה את העבודה, ובהתחשב בזה שהיא לבד על המסך רוב הסרט, זה די ראוי להערצה.
התלת מימד בסרט הזה הוא הכי מוצדק שראיתי. בהרבה מהשוטים יש עצמים שמחרפים ברקע ולפני הדמויות, והתלת מימד עושה שימוש מושכל באלמנטים האלה, ולרוב לא עושה קטעים של "וואו תראו, זה יוצא החוצה מהמסך!"
למרות כל זאת, זה עדיין לא הצליח לשכנע אותי שזה יותר מגימיק.
בקיצור, בהחלט מצויין, אבל צריך לזכור שזה בכל זאת "רק" מותחן מאד טוב, ולא "יצירת מופת" מהסוג של 2001.
סרט מעולה
אם עמנואל לובצקי לא זוכה באוסקר השנה, לאוסקר אין שום משמעות.
ו... "הפסק לעקוב אחרי כתבה זאת".
אחרי הדחייה בחודש, אני לא חושב שאני אוכל לשרוד את כל התשבוחות שהסרט הזה הולך לקבל לפני שאני ראיתי אותו.
התגובות שהסרט קיבל פה באתר דווקא עזרו לי להנמיך ציפיות.
ציפיתי ליצירת המופת של השנה ומתברר, לפי התגובות, שזה "רק" סרט מעולה.
אני חשבתי שהוא יצירת מופת...
(ל"ת)
"חוויה קולנועית של פעם בכמה שנים"
לא נשמע כמו "סתם סרט מעולה".
(מה לעזאזל אני עדיין עושה פה?!)
לא שאני מסתייג מהמשפט הזה,
אבל גם כתבתי כמה מהחסרונות של הסרט ושהוא "לא מושלם"..
מצד שני, אני חושב שהוא קצת מעבר ל"סתם סרט מעולה". כל שנה יוצא לי לראות סרט אחד או שניים לפחות שאני חושב שהם "סתם סרטים מעולים". אבל פה יש עוד משהו נוסף, משהו שגרם לי (וכנראה לאנשים שהגיבו פה וראו אתמול את הסרט בפסטיבל חיפה) לצאת עם איזו תחושה של "וואו". הצילום, התלת מימד, השוטים הארוכים, ועוד כל מיני דברים שאני עדיין לא סגור על איך לנסח אותם במילים.
בקיצור, בתור אחד שיודע כמה ציפיות יכולות להרוס סרטים – אל תצפה לחוויה שתשנה לך את החיים, אבל אתה כן יכול לצפות לסרט ששונה (לחיוב) מכל מה שמוצג בקולנוע לאחרונה.
אני לא ציפיתי לחווייה שתשנה לי את החיים.
הסרט הקודם של קוארון כבר לימד אותי את הכוח של הקולנוע כפי שרק מעט סרטים אחרים הצליחו והוא הסרט האחרון (כלומר, מבחינה כרונולוגית) שהצליח לשנות לי את ההסתכלות על המדיום באופן כללי. מאז שאני מכיר את גרביטי, לא ציפיתי ממנו להיות מהפכני עבורי, רק שיהיה טוב לפחות באותה רמה. אם זה המצב, לא תשמעו אותי מתלונן.
נכון, זה נשמע טוב מאוד.
אבל בתגובה עצמה Matoy מפרט ומציין הרבה פגמים די מבאסים ("הסרט פורט הרבה על מיתר הקיטש וחוסר האמונה", ". הוא דורש הרבה סיספונד וניטפוק, ולא חסר לו קיטש בעלילה").
ואולי זה רק אני שמעדיף להסתכל על החצי כוס הריקה. יש לי רק חודש אחד להנמכת הציפיות ולא אכפת לי איך אעשה זאת.
אוקיי, אוקיי,
מה, היתה צפיה מאורגנת לאנשים שכותבים הרבה (לחיוב). שלוש ברצף זה די נדיר באתר. מגניב!
ועכשיו שוב לדילמה התמידית. אולי הפעם, רק הפעם, התלת מימד ממש שווה את זה, אבל ממש-ממש-ממש. כבר נפלתי בספיידרמן האחרון על זה (אני חושב שזה היה ספיידרמן. או שזה היה אוז?). יהיה מבאס להתאכזב שוב מהגימיק הזה.
הסרט נעל אתמול את פסטיבל חיפה.
(ל"ת)
את זה הבנתי,
רק ששלוש סקירות ארוכות ומושקעות ביחד זה המון. וזה גם כיף. תודה למסקרים.
בוא נגיד
שמאז אווטאר לא נהנתי כל כך מתלת מימד (זה רק מבחינתי, אני לא יודע מה לגבי שאר המסקרים). הוא נותן המון עומק לתמונה, ותורם מאוד למתח. גם אמרתי את זה ואמרו את זה בניסוח שונה קצת – הסצינה שבה נכנסים לנקודת המבט של בולוק ורואים איך היא מסתובבת במעגלים, מביאה סחרחורת שאף פעם לא חוויתי מתלת מימד.
גם אני צפיתי בסרט בפסטיבל חיפה במוצ"ש
צפיתי בו במסגרת פסטיבל חיפה ואין לי מספיק מילים כדי לתאר עד כמה הוא העיף לי את המוח. יצאתי ממנו סופר-מרוצה. התלת מימד בו הוא מהטובים ביותר מסוגו שראיתי אי פעם ולדעתי הוא תורם מ-א-ו-ד לעלילה ולהבנת העומק שבין הדמות של סנדרה בולוק לבין כל מה שנמצא סביבה, זה בהחלט תורם לתחושה שהיא באמת בחלל, שהיא לבד שם. חובה לצפות בסרט בתלת מימד, לא פחות. האמת שקרה לי איזה פעמיים שדברים "עפו" על המסך ונבהלתי, הרגשתי כאילו הם "עפים" עליי – וזו פעם ראשונה שקרה לי משהו כזה.
הסרט הדהים אותי מכל כך הרבה בחינות. הבימוי מחושב ומדויק להפליא, הצילום נהדר בדיוק כמו שכתבת, האפקטים העיפו לי את הראש, התלת מימד יותר מנחוץ כדי להבין גם את הפחד שיש לדמויות שבסרט, הוא מותח בכל שנייה ושנייה בו (מסכנה חברה שלי, מתוך לחץ ומתח ממש מעכתי לה את הרגל בהקרנה ), סנדרה בולוק עושה בו את תפקיד חייה (אני לגמרי מבין למה יש כאלה שמהמרים שהיא תקבל עליו מועמדות לאוסקר, אולי אפילו זכייה) והיא יודעת לרגש בדיוק בכל המקומות הנכונים.
הסרט גם עוצר נשימה ביופי שלו, בדרך שבה הוא מעביר את הסיפור, בעובדה שקורים בו כל כך הרבה דברים בכל כך קצת זמן (הסרט אורך 90 דק' בדיוק), בצורה שבה הוא אפילו מצליח לרגש במה שיכול להיות רגע סופר קיטשי אבל שבזכות עבודות בימוי (אלפונסו קוארון התותח ) ועבודת משחק (סנדרה בולוק המצוינת) מעולות הוא הופך לרגע מרגש באמת שמתעלה על עצמו.
יצאתי מהסרט עם לב שדופק חזק מאוד, אני לא זוכר מתי לאחרונה הייתה לי חווייה קולנועית כל כך חזקה, אינטנסיבית, מפעימה ומרגשת. הרגשתי באקסטזה מטורפת זמן רב גם אחרי שהסרט נגמר, הרגשתי כאילו הייתי בהיי מסוים. אני לגמרי מרשה לעצמי להגיד שנכון לעכשיו זהו הסרט הטוב ביותר של 2013.
מרהיב מבחינה טכנית, השאר פחות
נתחיל מהטוב. הצילום בסרט נהדר. יש לא מעט שוטים ארוכים, והם מאוד יפים. גם המוסיקה ממש טובה, ועולה, יורדת או נפסקת בדיוק ברגעים המתאימים ותורמת הרבה יותר לאפקט הלחץ מאשר הנשימות הכבדות והנהימות של סנדרה בולוק.
זה החלק הפחות טוב. בולוק פחות מעצבנת כאן מהרגיל, אבל יש לא מעט שחקניות שכנראה היו טובות יותר בתפקיד. קלוני חביב ומספק את כל הקטעים המשעשעים, אבל זמן המסך שלו לא גדול כמו של בולוק. גם כל הקטע של אספקת החמצן שלהם נראה לא כזה סביר (לפי מה שאומרים בסרט) אבל מצד שני אני לא ממש מתמצא באיך עובד חמצן של אסטרונאוטים, אז…
בקיצור, הפן הטכני הוא כנראה הסיבה הכי טובה לראות את הסרט. אה, וגם התלת מימד מוצדק לשם שינוי (יאי, דברים מרחפים!). כל השאר…בסדר.
שאלת אוף טופיק קטנה
מאז המיני ביקורת על "חיי עם ליברצה" הסרגל של המיני ביקורות והדפי סרטים החדשים שרד מעלה, הפסיק לעדכן מיני ביקורות. שמתי לב שגם הביקורת הקטנה על דון ג'ון וגם על כח משיכה לא התעדכנו לי. זה רק אצלי או שזאת בעיה של האתר ?
לא רק אצלך.
אם לא היית מציין את זה, לא הייתי רואה את ביקורות הדג (המשמחות) על שניהם. תודה.
חוצפה -הסרט היה צריך לצאת ב10.10
נדחה לנובמבר – עד מתי ימשיכו להתעלל בנו המפיצים?
טריילר מצוין שטרם ראיתי:
אתמול בקולנוע, לפני 'תור: העולם האפל' הקרינו טריילר של 'כח משיכה' שטרם ראיתי. זה הטריילר האפקטיבי ביותר שראיתי זה שנים:
http://www.youtube.com/watch?v=OiTiKOy59o4
מישהו יודע אם אמור לצאת בIMAX ביס פלנט ראשון?
(ל"ת)
מחר נדע.
(ל"ת)
כן בוודאי
(ל"ת)
מתלבט: לראות בIMAX?
אף פעם לא הייתי בIMAX ל יס פלאנט ואין לי מושג במה זה מתבטא..
אני לוקח את כל המשפחה לסרט על חשבוני ביום שבת ואין להם מושג באיזה סרט מדובר. זו תהייה הפתעה טובה במיוחד עקב הביקרות המצוינות שהסרט מקבל ברחבי העולם כך שאני ממש לא רוצה להרוס את הבילוי המשפחתי הנדיר בקולנוע עקב בחירה לא טובה של סוג ההקרנה..
אז אשמח לדעת אלו שכבר היו בIMAX
ממש תעזרו לי תודה!
ה-IMAX מעולה, מאוד ממולץ.
(ל"ת)
מה הסיכוי שיגיע ל 4DX?
(ל"ת)
לא יודע, כרגע זה לא מוקרן שם. לצערי.
באמת שהייתי שמח לראות את זה ב-4DX אם זה היה שם – אבל כרגע נמצא שם "תור 2".
אכן חבל, אבל יש מקום אחר שהוא מוקרן בו
זוכרים את האיימקס המרשים באילת, שמקרין רק סרטי הדגמה מטופשים?
אז מתברר שכבר תקופה הוא מקרין סרטים רגילים, בלי לפרסם את זה בשום מקום מלבד אתר המקום.
עכשיו, למשל, "כח משיכה" מוקרן שם.
וואלה?!
לא היה לי מושג. אז בעצם קיים בארץ (אם כי בקצה) קולנוע שמקרין סרטים באיימקס, ולא ידעתי מזה? הם עושים עבודה ממש גרועה בקידום עצמם.
האתר מאוד מתעקש לא להשתמש בשם IMAX
ממה שאני רואה, המקום היחיד בו מופיע השם הוא בכותרת האתר – "קולנוע תלת מימד לשעבר איימקס."
יכול להיות שגם הם איבדו את הזכיון, ועכשיו הם פשוט מקרינים סרטים רגילים על מסך גדול מאוד?
הם כנראה איבדו את הזיכוי לשם
אבל לפי האתר, הם עדיין מקרינים שם גם סרטי איימקס קצרים. השאלה היא אם סרטים "רגילים" כמו "כח משיכה" מוקרנים שם בגירסאות האיימקס, שלהם או בגירסאות רגילות שסתם מוקרנות בגדול, כמו ב"סינמקס".
שלחתי להם את השאלה הזאת בטופס "צרו קשר"
קיבלתי את התגובה הבאה:
"שלום, עד לתאריך 17/11 לא איהיה במשרד.
נא ליצור קשר עם מרגלית 052-XXXXXXX או רעות 050-XXXXXXX
תודה!"
המכתב לא היה חתום. מרגלית ורעות לא עונות לטלפונים שלהם. This is exciting!
אז הצלחתי לתפוס את רעות.
היא עובדת במתחם, אבל אין לי מושג מה התפקיד שלה. זה מה שהיא אומרת:
– הקולנוע עדיין מקרין סרטי איימקס. הסיבה שהוא לא נקרא איימקס היא כי המתחם כולל עכשיו גם אטרקציות אחרות, כמו מופע אקרובטי וצילום על רקע ממוחשב.
– הם כבר לא מייבאים גלגלי פילם לקולנוע. הכל מוקרן ממקור דיגיטלי.
היא לא ידעה להגיד לי האם הגרסה של "כח משיכה" היא גרסת האיימקס או גרסת תלת מימד רגילה. אבל אם הם באמת מקרינים סרטי איימקס, אני מאמין שזו הגרסה המוקרנת.
הנושא הזה עדיין מעט חשוד בעיני. מישהו כאן יודע האם איימקס בכלל מאפשרים הקרנת סרטים שלהם באולמות שלא נושאים את השם המפורש?
שאלה לרד (או מישהוא אחר שמבין)
מה ההבדל בין סרט "רגיל " לסרט איימקס והאם שווה לראות סרט לא איימקס במסך שהוא כן מיועד לאיימקס ?
איימקס המקורי הוא פורמט הקרנה
שכולל מסכי ענק, בגובה של בניין בן ארבע-שש קומות, והקרנה מפילם 70 מ"מ, שמאפשר חדות תמונה אדירה. השילוב הזה – כשמדובר בסרטים שצולמו במיוחד לפורמט – מאפשר חוויה גדולה יותר משל מסך קולנוע רגיל: אפשר בהחלט לקבל מחלת ים או סחרחורת מסרט איימקס.
מעט מאוד סרטים הוליוודיים מצולמים מראש באיימקס ("האביר האפל" ו"עלייתו של" הם שניים מהם), אבל ישנם סרטים שעוברים הסבה להקרנת איימקס כדי שיראו טוב על המסך הסופר-ענק. אם מקרינים סרט רגיל על מסך בגודל כזה, הוא יהיה גדול, אבל מטושטש; החוויה לא תהיה שונה בהרבה מלצפות בסרט רגיל כשאתה יושב בשורה הראשונה.
"איימקס דיגיטלי", כמו זה שקיים ביס פלאנט ראשל"צ, הוא לא בדיוק אותו הדבר: זה אולם איכותי מאוד עם מסך גדול, יותר גדול מבאולמות רגילים, אבל ממש לא ענק כמו באיימקס המקורי. הסרטים המוקרנים שם הם "רגילים": הם מוקרנים ב-2K, אותה איכות הקרנה כמו בכל האולמות הרגילים. סרטים שמוקרנים באולם הזה בדרך כלל נראים ונשמעים מעולה, אבל לטעמי החוויה לא שונה באופן מהותי מהקרנה רגילה (ובכל זאת אני מתכוון ללכת לראות שם את "כח משיכה" שוב).
אז לפי מה שהוונתי אין בארץ באמת איימקס ואם יש אז אין סרטים שמיועדים לזה?
שאלה טובה
ייתכן שהקולנוע באילת הוא "באמת" איימקס, אבל בלי השם איימקס.
המסך בראשל"צ נושא את השם איימקס, אבל הוא לא "באמת" איימקס.
אם מדברים על איכות הקרנה
יש בארץ אולם שמקרין סרטים ב-4K, ומתי לעזאזל זה כבר יגיע לבתי הקולנוע פה?
האולם הדיגיטלי הראשון בארץ
האולם הראשון שהקרין סרטים דיגיטליים בארץ היה גלובוס עזריאלי ז"ל. בהקרנה הדיגיטלית החגיגית הראשונה ("איירון מן" הראשון) הגלובוסים התגאו בכך שהם לא הסתפקו במקרן 2K, אלא רכשו מקרן 4K עבור האולם. האולם הזה כבר לא קיים, אבל אפשר להניח שעדיין יש מקרן 4K אחד לפחות אי שם בארץ.
אבל 1: זה לא משנה הרבה אם הסרטים שמוקרנים הם בפורמט 2K.
אבל 2: קשה לי להאמין שיש באמת הבדל. כל עוד אתה לא יושב בשורה הראשונה, אני בכלל לא משוכנע שהעין האנושית יכולה בכלל להבחין בהבדל בין 2K ל-4K. עוד לא יצא לי להתלונן על כך שאין מספיק פיקסלים על המסך.
כמישהו שצפה בכמה סרטי 2k ו 4k יש הבדל גדול ומורגש לעין.
כמובן שבקולנוע בשורה אחרונה זה פחות מורגש אבל עדיין יש הבדל (בצפייה בסרטים כאלו על מסך קטן יש הבדל עוד יותר גדול.
חייב לומר
שהייתי באיימקס אמיתי (הקרנת פילם) בTDKR כי במקרה הייתי בחו"ל. זו הייתה הקרנת הסרט הכי מדהימה שהייתי בחיים שלי מבחינת איכות. פשוט מדהימה וחבל שאיימקס "אמיתי" זה משהו ממש נדיר בסרטים מסחריים, כי זו באמת חוויה ברמה אחת מעל לבתי קולנוע הרגילים….
שווה לראות את תור ב 4DX? או אפילו רק ב 3D?
3D - לא.
(לא שהתלת-מימד גרוע, הוא פשוט לא מוסיף הרבה – כמו ברוב הגדול של סרטי התלת).
4DX לא ניסיתי.
אני ממש רוצה לראות את הסרט, אבל לא סובל הקרנות תלת מימד, מישהו יודע אם יש תקווה להקרנה רגילה?
תודה.
עושה רושם שהסרט מוקרן רק בתלת-מימד
אם לשפוט על פי אתר "סרט", יש הקרנות דו-מימד רק בקולנועי VIP (ועוד אחת, בסינמה סיטי ראשל"צ, ביום שני ב-18:15) – אבל זאת נראית לי כמו טעות. כנראה שהסרט מוקרן רק בתלת.
כפיית תלת היא נושא שמאוד מעצבן אותי כידוע, אבל במקרה הזה, אמרתי כבר ואומר שוב: אם יש סרט אחד ששווה את המחיר ואי הנוחות של התלת-מימד, זה הסרט הזה. גם אם בדרך כלל אתה לא אוהב את הפורמט, לא כדאי לוותר על הסרט רק בגלל זה.
הבימוי והעריכה גאוניים!
אין ספק שכל שנייה שבה תחליט לעשות "השהייה" ,אתה תקבל תמונה מדהימה ועוצרת נשימה, ממש כזאת שאפשר לתלות בסלון ולהשוויץ בה בפני החברים הפלצנים שלך (אם יש)… הבעיה בסרט הזה היא העלילה. בעייני, הנסיון הנואש הזה להפוך את הדמות שמשחקת סנדרה בולוק (באמת בהופעתה הטובה ביותר) לדמות עגולה ומלאה הוא יומרני ולא מוצלח. התחושה שלי כשיצאתי מהסרט זה שראיתי מראות שלא אשכח, וגם את העלילה לצערי לא, כי היא לא הייתה טובה. היא הייתה למרות הכל משעממת ובנאלית, ולולא אלפונסו קוארון ועמנואל לובצקי הסרט הזה לא היה עובד.
הסרט חוזר לסבב הקרנות באולם האיימקס ביס פלאנט ראשל"צ
(ל"ת)
מה...?
ימות המשיח!
לא להחמיץ.
ראיתי את הסרט פעמיים – בתלת מימד באולם רגיל ובאיימקס. היכולת של האיימקס למשוך אותך לתוך העולם של הסרט יושבת על 'כח משיכה' כמו כפפת חלל ליד. פשוט חובה.