המשגיחים

שלושה חסידי ברסלב בבת ים מגינים באלימות על צניעותה של השכונה.

תאריך הפצה בישראל: 12/07/2012
מתחיל מבטיח, נגמר מאכזב. התיאור של השכונה הברסלבית אמין, אבל התסריט לא לוקח סיכונים ולא הולך עד הסוף, או אפילו עד האמצע.

34 תגובות פתח ספוילרים פתח תגובות ישנות

  1. לא הבנתי את התיאור.

    טווידלדי

    מה זאת אומרת 'לא הולך עד הסוף, או אפילו עד האמצע'? האם אפשר להסביר את זה בלי סנל"לים?
    תודה!

    • קצת קשה להסביר בלי לספיילר

      (וגם מה שאני אומר כאן עשוי להיחשב לספוילר למחמירים, למרות שאין פה שום דבר ספציפי):
      תסריט טוב מכניס את הגיבור לבעיה ומאלץ אותו לקבל החלטה קשה. ב"המשגיחים" אין באמת בעיה, וההחלטה נורא קלה. בעצם לגיבור לא קורה שום דבר רע לאורך כל הסרט, וככה גם כל אמירה שהיתה עשויה להיות לסרט מתמסמסת.

  2. אני רק רוצה להגיד שהסוף לא מאכזב

    קרקר כפול

    הוא לא קיים.

    שום קו עלילה לא נגמר וזה נורא מעצבן.

    אבל חוץ מזה סרט נורא נחמד ומעניין, ולא כזה טיפוסי בנוף הסרטים הישראלים

  3. תגובה שמכילה ספוילר להמשגיחים מאת שמבוב
    • תגובה שמכילה ספוילר להמשגיחים מאת קרקר כפול
      • רייט! מה שהוא אמר.

        (ל"ת)

    • תגובה שמכילה ספוילר להמשגיחים מאת רד פיש
      • מדוע כינית את מירי פרחה?

        גיא

        מעיין באתר חצי עשור, והתגובה הראשונה שלי מגיעה עם בונוס של איחור בשנתיים-
        דג אדום – אני לא מבין מדוע כינית את מירי פרחה.

        • תשובה:

          זהו כינוי גנאי שמדגיש את חוסר ההערכה שלי לאינטליגנציה של הדמות המפגרת הזאת.

          (וברוך הבא!).

    • תגובה שמכילה ספוילר להמשגיחים מאת שמבוב
      • תגובה שמכילה ספוילר להמשגיחים מאת רד פיש
        • תגובה שמכילה ספוילר להמשגיחים מאת שמבוב
          • תגובה שמכילה ספוילר מאת רד פיש
        • מגורשת, מגורשת, מגורשת?

          netta

          (ל"ת)

          • את מתכוונת למקודשת מקודשת מקודשת?

            קרקר כפול

            אין טקס של גירושין. יש רק ועדה רבנית.

            • עולם אסוציאציות בעייתי כנראה :-)

              netta

              נדמה לי שבאיסלם זה טקס הגירושין, או אולי זה סתם מיתוס.

              • זה לא מיתוס.

                Jaguar

                (ל"ת)

        • תגובה שמכילה ספוילר מאת יפעת
      • תגובה שמכילה ספוילר להמשגיחים מאת קרקר כפול
        • תגובה שמכילה ספוילר מאת יפעת
          • זה פרשנות ממש יפה

            קרקר כפול

            ונחמדה לסוף הסרט – אבל היא פרשנות. בשום מקום בסרט לא נאמר " הוא השתנה".

            אני גם הבנתי שהסרט חושב שהוא אומר את הדברים האלה – שהוא באמת השתנה, אבל הוא לא באמת אומר אותם. מצפייה שטחית בסרט, הדמות של אבי לא השתנתה ועדיין יכול להיות ששנייה אחרי השוט האחרון הוא הולך לג'יהאד האיסלאמי ואוכל חסה כל ימיו.

            זאת הבעיה של הסוף – הוא לא " אולי כן אולי לא אבל זה לא משנה " כמו כל מיני סרטים. הוא " איש אחד הלך הלך הלך הלך."

    • טל

      מחד, סרט חזק מאד. מאידך, לא הבנתי איזו מציאות הוא מתאר. בשכונת מאה שערים? יתר על כן, אני יצאתי בתחושה קשה: מדוע היו צריכים להציג את הדתיים בבת ים כמזרחים, פשוטים, חסרי השכלה, אלימים, קיצוניים, אכזריים, שאינם מגלים סבלנות וסובלנות כלפי השונה מהם? המסר של הרב היה ברור, אך לאורך כל הסרט הדגישו את הצד האפל של הדתיים. אני , באופן אישי, לא נתקלתי בתופעה שנחשפה באופן חריף וקיצוני בסרט. אני מצרה על כך.

  4. לא אמין

    נחושת

    לנסות להציג חסידי ברסלב כאלימים?

    זה כמו להציג את הרייך השלישי גומל חסדים מתוך אלטרואיזם טהור..

    • לא מכיר מקרוב את חסידות ברסלב

      סר ג׳ון

      אבל אני מניח שהכלל של ״לא להכליל״ תקף גם לכיוון השלילי. והכלל של ״אנשים יעוותו טקסטים ורעיונות עד שלא יהיה אפשר לזהות אותם״ תקף בעיקר לכיוון השלילי לכן הסיטואציה אפשרית.

      נ.ב הרייך השלישי מן הסתם חשב על עצמו שהוא גומל חסדים מתוך אלטרואיזם טהור.

      • (נ.ב. ממש לא. הרעיון של אלטרואיזם הוא חלק מהמוסר היהודי

        טווידלדי

        הנקלה, לפי מר היטלר).

        1
        UriK ?
        • באמת?

          סר ג׳ון

          זה נשמע קצת מוזר, יש לך מקורות?

          • כן. מיין קאמפף.

            טווידלדי

            תוכל למצוא גם ב'שיחות עם היטלר' של ראושנינג כמה אזכורים לתזת האנטי-מוסר של היטלר.

            • מכיוון ששניהם ספרים שלא ממש נמצאים בהישג ידי

              סר ג׳ון

              אני אקבל את המילה שלך לגבי זה.

    • הם לא מוצגים כברסלבים נטו

      קרקר כפול

      יש להם ממשק איתם, אבל הם לא ברסלבים " כל הזמן באוטו מחלקים עלונים ברחוב "ברסלבים. הם חוזרים בתשובה שמושפעים גם מברסלב.

      1
      UriK ?
  5. מסכים, סרט די מאכזב.

    מיכאל גינזבורג

    (ל"ת)

  6. הסרט בעיניים חרדיות

    האנס זימר

    ראשית אני אמיין שהסרט דווקא טוב והמשחק של רועי אסף מעורר התפעלות. גם בתחום הבימוי היו כמה הברקות יפות.
    יש כמה דברים שחרדים לא עושים אבל לכו תדעו, אולי חוזרים בתשובה כן..?
    לדוגמה, כמות הפסוקים שציטטו גיבורי הסרט היא ללא ספק פי אלף מאשר בעולם האמיתי, אם הם כל כך מקפידים על הדת אז למה הם מקללים כל הזמן? זה ממש חמור. גם 'אמן' שנשמע כל דקה בסרט הוא תלוש. אסור להגיד את זה סתם אלא רק אחרי ברכה.
    חוץ מזה הסרט מתקדם מהר מדי. לא נותנים לדמויות זמן להסביר את עצמם בעומק.. ובכלל לפי הטריילר הבנתי שהרב הוא מסיט כשבסרט זה לא ככה..
    לסיכום, הסרט טוב בהרבה מסרטים חילונים שנעשים על דתיים אבל עדיין יש הרבה לאיפה להתקדם.
    היה נחמד!

    2
    גבי קוגן, האיש ללא שם ?
    • הסרט הוא לא על חרדים

      UriK

      הוא על חוזרים בתשובה (וגם זו לא הגדרה מדויקת לגמרי בעיני), בני עדות המזרח, עם רב חסידי, בשכונה בעלת מעמד סוציו-אקונומי נמוך. מהיכרותי בכל מיני מסגרות (ריכוז גבוה במיוחד אפשר למצוא לדוגמה בצבא ביחידות הקרביות, וכן בשכונות כמו זו שמתוארת בסרט) המשחק הוא spot on.
      כמות פסוקים המוגזמת, כמות ה'אמן'ים המוגזמת עוד יותר, השילוב עם הקללות. מדויק

      1
      esh ?
      • גדלתי בישוב כזה

        esh

        אחד לאחד.
        יש יותר חזק, את גרסת המסורתיים, שם הכיפה רק בבית הכנסת וקידוש, ושאר התיאור הוא כמו שרשמת רק פי 9000.

        תמיד מצחיק אותי איך אנשים לא מוכנים לקבל ייצוג שונה מהסביבה הקרובה שלהם. דוגמא מעולם אחר: מגיבים שכתבו שהסצנות ב"המפקדת" לא אמינות, כשיוצרת הסדרה אמרה בפירוש שקרו במציאות אצלה בבסיס (וקרו גם אצלי בצבא).

        2
        Morin, UriK ?
        • הבהרה: לא אמרתי שכל המסורתיים כך

          esh

          יש תת קבוצה שהסרט מתאר. חצי ממשפחתי המורחבת כזו.

 

כתיבת תגובה

(חובה)

Optionally add an image (JPEG only)