-
חיפוש דפי סרט
חפש
לפי שם:
עכשיו בקולנוע: סרטים שרק עכשיו יצאו
עוד בקולנוע: סרטים מדוברים שעדיין רצים
בקרוב: מגיעים בשבועות הקרובים
ברחוק: סרטים עתידיים שמדברים עליהם
-
דיונים אחרונים
דיונים מתמשכים
דיונים חמים
חיות הפלא: הסודות של דמבלדור
Fantastic Beasts: The Secrets of Dumbledore
אה, אנחנו ממשיכים עם זה? טוב, בסדר..
סנייפ, סנייפ, סווארוס סנייפ
(ל"ת)
דמבלדור !
(ל"ת)
הסודות של דמבלדור זה שהפרנצ'ייז מת?
(ל"ת)
אני מחכה לסרט הזה בעיקר כדי לדעת האם וכמה הולכת להיות מעורבות של נאצים בסיפור
כי אם יש משהו שיכול להרים את הסיפור לגבהים ולהחזיר את ההתעניינות בו, זה היסטוריה חלופית בה גרינדלוולד חובר לנאצים ומאחד איתם כוחות במה שמוביל לבסוף למלחמת העולם השנייה שונה מזו שאנחנו מכירים (אחרי הכל, יש להם מטרה זהה: להכפיף את הגזעים הנחותים לגזע העליון, בין אם זה גזע הקוסמים טהורי הדם או הגזע הארי. זה די הגיוני שהם ישתפו פעולה כדי לשלוט יחד על כל הגזעים הנחותים וכמובן שגרינדלוולד ישמור לעצמו את האופציה לבגוד לבסוף בנאצים לאחר שישיגו את הניצחון).
אז נכון, זה מגיע למקום של היסטוריה חלופית, אבל מצד שני זה תמיד יכול להסתיים בכך שהקוסמים מוחקים את הזיכרון של המוגלגים ומובילים לכך שאף אחד מאיתנו כיום לא יודע על מעורבות של קוסמים במלחמת העולם השנייה.
בכל מקרה, זה משהו די מתבקש היות והסרט הולך להתרחש בגרמניה בשנות השלושים והסיפור הרי אמור להסתיים בקרב של דמבלדור וגרינדלוולד ב-1945 בעיצומה של מלחמת העולם השנייה.
אממ
האמת שלא חשבתי על הכיוון הזה עד לרגע זה, אבל תוך כדי שקראתי את מה שכתבת התגובה האינסטינקטיבית שלי הייתה 'וואו אני ממש מקווה שלא'.
אולי אם אחשוב על זה עוד זה ייראה לי הגיוני, אבל באופן בסיסי הרעיון הזה נשמע לי כמו מתכון לאסון (והאמת שאם לשפוט לפי איך שהסדרה התנהלה עד עכשיו, זה מעלה את הסיכויים של קו העלילה הזה להיכתב /-: )
צודק ולא צודק;
אני לא מאמין שגרינדלוולד יחבור לנאצים (הוא מתעב את כל נטולי הקסם), אבל זכור לי שאיפשהו בהסברים הקאנוניים של עולם הקסמים מוסבר שכל (או כמעט כל) אירוע בעולם הקוסמים מקביל בחשיבותו ובזמן היארעותו לאירוע דומה בעולם המוגלגים, ולכן לא מן הנמנע ומאוד הגיוני שהמאבק נגד גרינדלוולד יתכתב במובנים רבים מאוד עם מלחמת העולם השנייה (אולי אפילו נראה את היטלר בקמאו ;) )
זה להפוך את הסאבטקסט לטקסט.
(ל"ת)
טריילר ראשון
https://youtu.be/VkJs6T6OWyw
מצד אחד זה נראה נחמד והאפקטים בהחלט עשויים טוב, גם הלוקיישנים נראים בחלקם מעניינים.
אבל מצד שני:
לא נחשף שום קצה קצהו של משהו מהעלילה של הסרט שיגרום לי להרגיש שהעובדה שהפעם סטיב קלובס כתב את התסריט ביחד עם ג׳יי קיי רולינג תביא לתסריט טוב יותר מזה של הסרט הקודם.
הגרינדלוולד החדש לא נראה מרשים כלל בהשוואה לשני הקודמים וגם באופן כללי. לא פלא שלא הראו אותו כמעט בטריילר.
ומה, לכל הרוחות, הקטע עם השרביט של ג׳ייקוב?
הם רוצים להגיד לי שכל השנים הוא היה קוסם ולא ידע את זה כלל? ילדים קוסמים מגלים את הכישרון עוד לפני גיל 11 והוא גילה אותו רק בתור בן אדם מבוגר?
או שהם מצאו דרך להפוך אותו איכשהו לקוסם?
שתי האופציות לא הגיוניות כלל, אז לא ברור לי מה הם מנסים לעשות פה.
ולסיום, הוגוורטס, יותר מדי הוגוורטס.
הסרט הראשון בסדרה הזאת הראה שאפשר לספר סיפור מעולם הקוסמים בלי להראות את הוגוורטס ולו לרגע אחד, הסרט השני כבר לא התאפק ונתן לנו רצף קטן יחסית של הוגוורטס, אבל עכשיו זה כבר נראה שהרבה דברים הולכים להתרחש בהוגוורטס וזה פשוט חבל.
כאילו באמת, למה שג׳ייקוב ישב לאכול עם ילדים קטנים באולם הגדול של הוגוורטס? זה לגמרי מטופש.
ובכל זאת ואחרי הכל אני כן מקווה שיהיה שיפור בסרט הזה.
יש בי עדיין אמון בסטיב קלובס שעד עכשיו לא ממש פישל בכל הנוגע לתסריטים מעולם הקסמים.
נקווה לטוב.
עזוב למה שיישב באולם, הוא לא אמור להיות מסוגל לראות את הוגוורטס בכלל
אני היחידה פה שקראה את הוגוורטס: תולדות????
כן, הרמיוני, את היחידה
כמה פעמים צריך להגיד לך את זה?
ואם מצרפים את זה לשרביט שהוא קיבל, התחושה היא שבאמת הסרט הולך לשבור את כל הכללים ולהפוך את ג׳ייקוב לקוסם.
מה אני אגיד, זה לא קל לשמור על תקווה בנוגע לסרט.
נראה סתם
כזה סרט קוסמים סתמי כזה , לא הארי פוטר לצערי
באמת בתחילת הסדרה קיוויתי מאוד להמשך מסוים לעולם של הארי פוטר , אבל זה נהרס פעם אחר פעם אחר פעם.
וגם מה שאחד אמר לגבי שבירת המוסכמות מראה שלמרות כל הטענות על מארוול הם שומרים על קונסטנטיןת וזה דבר חשוב
מה רע ביותר מידי הוגוורסט אני מת על זה
בסדרת הארי פוטר זה אכן התאים ואז באמת לא היו לי תלונות
אבל אחרי שג׳יי קיי רולינג סיימה את סדרת הארי פוטר היא ניסתה להפוך את עולם הקוסמים שלה לעולם יותר נרחב מהפן המצומצם שלו שהופיע בסדרת הארי פוטר.
ובסרט הראשון (חיות הפלא והיכן למצוא אותן) זה היה נהדר לגלות שעולם הקוסמים הוא נרחב הרבה מעבר לפינה הקטנה שלו שאנחנו מכירים.
למדנו להכיר תקופה חדשה בעולם הקוסמים, מדינה אחרת שהיא לא בריטניה (ארה״ב) ואיך הדברים עובדים בצורה קצת שונה שם וצוות של דמויות חדשות שאף אחת מהם היא לא תלמיד או מורה בבית ספר. וזה היה כל כך מרענן לגלות זוויות חדשות בעולם הזה שסוף סוף הפכו אותו לעולם קצת יותר נרחב ושלם.
ואז הגיע הסרט השני וקיבלנו שוב את משרד הקסמים הבריטי ושוב את הוגוורטס ושוב את דמבלדור וזה קצת הרס את הניסיון של רולינג להרחיב את העולם.
ועכשיו התחושה היא שחזרנו לסרט שהוגוורטס די במרכזו וזה כבר ממש הורס את הרחבת העולם.
כל זה מזכיר לי את מלחמת הכוכבים.
גם שם יש להם עולם שלם לפתח ובכל זאת נצמדים למשפחה אחת ולקונספט החרוש של מורדים נגד אימפריה.
שילמדו ממארוול, הם יודעים ליצור עולם נרחב שיש בו הרבה מה לספר ולא עולם שסובב כולו סביב משפחה אחת או סביב בית ספר אחד.
אם יש כבר משהו שלמדנו מהטריילר של באטמן 2022, זה שכמה שחופרים על משהו בטריילר, ככה זה זניח בסרט עצמו, ולראיה סצנה מאוד ספציפית שתפסה את כל (או את רוב) המשקל בטריילרים של באטמן, ככה היא נגמרה תוך 10 דקות בסרט של שלוש שעות.
ועל כן עכשיו אני לא מתרגש במיוחד מהוגוורטס (עם כל אהבתי אליה), ממידת הנפח שלה בשני הטריילרים, אני מעריך שהיא תזכה לזמן מסך של 20 דקות גג
זה נראה נורא.
בעיקר החזרה המאולצת להוגוורטס, ככל הנראה לאחר הכישלון של הסרט הקודם בסדרה.
וזה ממחזר את הבעיה של הפרנצ'ייז הזה מהקונספציה: הם לקחו את חיות הפרא, ומשום מה הפכו את זה לפריקוול להארי פוטר והתוצאה היא מפלצת הזויה ולא מאד מעניינת.
נו, לפחות מדס מיקלסן בתור גרינדלוולד זה אש אבל אפילו הוא (כנראה) לא יכול להציל את הסרטים האלה.
השתחררו ביקורות
והן חיוביות מינוס, מה שהיה יכול להיחשב ללא מוצלח בכלל אלמלא הסרט הקודם בסדרה שקיבל ממש ביקורות שליליות.
כך שנראה שיש פה שיפור ביחס לסרט הקודם, אבל לא עד כדי כך כדי לחזור להצלחה הביקורתית של סרטי הארי פוטר.
עכשיו השאלה רק מה הולך להיות המצב בקופות, שכן הסרט הקודם היה גם הסרט הכי פחות מרוויח של עולם הקוסמים.
רגערגערגע
אתה אומר בעצם שסרט בסדרה של חיות הפלא מקבל ביקורות לא טובות? אוי לא, מי יכל לראות את זה מגיע?
הנקודה היא לא שהוא מקבל ביקורות לא טובות
אלא שהוא מקבל ביקורות יותר טובות מהסרט הקודם בסדרה, מה שמהווה שיפור מסוים.
אני לא חושב שבשלב הזה מישהו באמת מצפה שסרט בסדרה הזאת יקבל ביקורות מאוד חיוביות.
בנקודה הזאת כבר כולם מבינים שהכי הרבה שהסדרה הזאת יכולה לשאוף אליו זה ביקורות חיוביות במקצת עם הסתייגות שזה ״פחות טוב מהארי פוטר״.
אבל אחרי שהסרט הקודם ממש קיבל ביקורות שליליות, הייתה את האפשרות שגם הסרט הזה יקבל ביקורות כאלה שליליות ואולי אפילו יותר שליליות, כך שזה בהחלט מעניין (וממש לא הדבר הכי צפוי) שהסרט הזה בולם במקצת את מגמת הירידה בביקורות מסרט לסרט שהסדרה הזאת הביאה ומצליח לצאת עם ציון טרי.
בוא, הוא כרגע על 62% ולביקורות יש נטייה
להתחיל חיוביות ולהפוך ליותר קוטלות בהמשך. אני לא חושבת שהוא יישאר טרי לעוד הרבה זמן.
יש פער מסוים באחוז הביקורות החיוביות,
אבל הציון ההמוצע כמעט זהה בין שני הסרטים.
לדעתי עדיף תמיד לבדוק את הציון הממוצע כדי להפיק את המיטב מעגבניות רקובות.
5.9 זה בכל זאת גבוה יותר מ-5.3
ומבחינתי אפילו אם זה היה 5.4 זה בהחלט היה שיפור.
עצם זה שמגמת הירידה בביקורות לא נמשכת זה כבר משהו.
וזה שהביקורות לא רק שלא שליליות יותר אלא אפילו קצת חיוביות יותר, זה כבר מגמה של שיפור בעיני.
גם שיפור קל עדיף על שום שיפור ובוודאי שעדיף על נסיגה נוספת.
כן אבל אני מרגיש שזה חסר משמעות לחלוטין כל עוד זה שיפור בשברים.
אין באמת הבדל.
למה בשונה מהסרטים הקודמים,
אין את רולינג תחת הקטגוריה תסריט? זה קשור לזה שכולם שונאים אותה עכשיו או סתם כי הקודמים היו גרועים?
לא זה ולא זה
קשור לכך שמדי פעם מקימים דפי סרט לפני שיש את כל המידע ושוכחים לעדכן.
באסה קיוויתי למשהו יותר עסיסי
האמת אפילו קצת מפתיע אותי שעדיין מכירים בקיומה
אין להם ברירה
למזלה (ובזכות חכמתה) רוב הזכויות של הזיכיון אצלה ביד עדיין.
וורנר היו שמחים להיפטר מהעול הזה (גם סתם ככה כי זה פשוט יותר, וגם) כדי לחסוך את הביקורות והפגיעה הכספית שאולי תתרחש בעקבות ההעסקה שלה אבל הם לא יכולים.
ולראיה – בספיישל האיחוד לרגל 20 שנה לסרטים היא פשוט לא מופיעה.
רולינג לא צפויה לאבד את הזכות לזיכיון כל עוד היא בחיים.
זה לא משהו שקשור לחוכמתה אלא חוזה די סטנדרטי כשמדובר בספרים כאלה מצליחים.
לגבי וורנר – לכל סטודיו גדול יש את הזכות לבטל באופן חד צדדי חוזה. קשה לי להאמין שאחרי הכישלון של הסרט השלישי הם יעמדו בהתחייבות לסרטים 4-5. יש מצב שרולינג תפוצה במקרה וזה יקרה אבל האפשרות לחלוטין על השולחן.
לגבי העתיד של הארי פוטר – זה ברור שוורנר לא יוותרו על הזיכיון. בין אם יבטלו את חיות הפלא או לא, אני צופה עתיד כלשהו לעולם הזה. אבל בכל הנוגע לסרטים וסדרות – כנראה שבעתיד הם יעשו עם התערבות מינימלית מצד רולינג. הכסף עדיין ילך אליה, אבל ינסו למזער אותה בתור הפנים של הפרנצ'ייז.
החריגה של חיות הפלא לא קשורה לחוזה, אלא לעובדה שהיא גם התסריטאית של הסרטים.
יש מתחם מתקנים ענקי של הארי פוטר בפארקי שעשועים
המותג ימשיך עוד שנים רבות.
מקרה דומה הוא ההתנעה מחדש של זיכיון פארק היורה, שגם שם יש מתחם מתקנים שהתרוקן משנה לשנה והיה צריך לעורר מחדש. במקרה הסרטים הצליחו, אבל היו מאשרים את ההמשכים גם אם היו מרוויחים חצי: אלו בסך הכל פרסומות ענקיות.
מקרה מענין הוא המתקנים של מארוול, שעכשיו שייכת לדיסני שגם בונה מתקנים: מתקנים של אותן דמויות בשני פארקים מתחרים!
למי שלא זוכר מדיוני עבר: ההכנסות מהפארקים גדולות מההכנסות מסרטים.
גם יש את האטרקציה חצי שעה מלונדון של סיור באולפנים של הארי פוטר.
גם משם מכניסים לא מעט (חוויה מומלצת).
ברור, ברור. עיקר ההכנסות של עולם הקוסמים זה ממרץ'.
אני התייחסתי נטו לעתיד של ייצוגים במדיה – בסופו של דבר הסרטים הם פרסומת למרץ' במותגי הענק האלה. ומדי פעם צריך לתחזק גם את זה.
לדעתי הם יעשו כמו סטאר וורס וילכו על איזו סדרה בHBO MAX
(ל"ת)
הסרט כבר יצא, רק מזכיר.