-
חיפוש דפי סרט
חפש
לפי שם:
עכשיו בקולנוע: סרטים שרק עכשיו יצאו
עוד בקולנוע: סרטים מדוברים שעדיין רצים
בקרוב: מגיעים בשבועות הקרובים
ברחוק: סרטים עתידיים שמדברים עליהם
-
דיונים אחרונים
דיונים מתמשכים
דיונים חמים
קולוסאל
Colossal
אישה צעירה מגלה שיש לה קשר כלשהו למפלצת הענקית שמחריבה את סיאול.
אורך: 1:49
תאריך הפצה בארה"ב: 14/04/2017
תאריך הפצה בישראל: 22/06/2017
מוזר, מפתיע ולעתים קרובות מבריק, ועם מפלצות ענקיות! מה עוד אפשר לבקש.
ביקורת, את זה עוד אפשר לבקש.
(ל"ת)
סרט מיוחד, מקורי ומפתיע. מומלץ בחום!
(ל"ת)
מאז הדרך לטרביתיה לא עבדו עלי ככה
וואו, איזה סרט. לכו לראות, רק אל תצפו למה שאפשר לצפות מהטריילר. יש שם הרבה הרבה יותר.
מים קרים
אני אהיה זה שיקלקל את המסיבה וישפוך קצת מים קרים: לסרט יש רעיון מדליק. פוטנציאל עצום. הוא לא מממש אותו. רוב הסרט הוא בכלל דרמה רומנטית, ולא הכי טובה. אן האת'אווי טובה, אבל כל השאר פחות. וקטעי המפלצות קצרים מדי מכדי להשאיר אימפקט. בסך הכל סרט משעשע ונחמד, אבל היה יכול להיות כל כך הרבה יותר. והוא לא.
כנראה כי הוא לא דרמה רומנטית
אפשר להגיד הרבה מילים על הסרט הזה, אבל אני לא ממש מבין איך "רומנטי" הוא אחד מהם.
ומוסיפה לא תחת ספויילר טאגס
הסרט הזה מקורי, מיוחד ומאוד מהנה מבחינתי, אבל הוא לא איזו דרמה רומנטית קלילה.
יש כאן נושאים די קשים שנמצאים בבסיס הסיפור, ודווקא בגלל שהסרט עוסק בהם בדרך מאוד מקורית ולא קונבנציונלית, הוא איכשהו מצליח להמחיש את הנקודות האלה בדרך שהיא בעיני מאוד אפקטיבית וחודרת הגנות.
היו קטעים בסרט הזה שהיה לי ממש ממש קשה לצפות בהם, וזה למרות שיש בו לא מעט הומור.
בקיצור – יש כאן הרבה מעבר למה שנראה במבט ראשון. לא הייתי מדמיינת בחיים את הכיוונים שהסרט הזה ילך בהם, וזה חלק לא מבוטל מהקסם שלו.
איתן אני יכול לשאול שאלה אישית?
אני עוקב אחרי הבלוג שלך כבר זמן מה,והדבר הראשון שבולט לעין הוא שברוב הסרטים שזכו לקונצנזוס ביקורתי חיובי מאוד,אתה זה שיגיד שהסרט לא כזה טוב או אפילו בינוני או גרוע.
מובן,אין עם זה שום בעיה,כולנו בני אדם שונים,וגם הביקורות שלך לרוב מנומקות להפליא ומרתקות,כך שאני לרגע לא טוען שאתה עושה את זה כדי להיות המיוחד ששונא מה שפופולרי.אבל בכל זאת זה מסקרן אותי כי במקרה שלך מדובר בתופעה די קיצונית.
(אפילו קרקר כפול לא קיצוני כמוך בקטע הזה)
יש לך אולי הסב
יש לך אולי הסבר לזה?ולצערי פיספסתי את קולוסאל,אני אראה אותו בקולנוע בעוד חודש,אז אם אפשר לא להתייחס ספציפית אליו בתשובה שלך
נסיון להסבר
אני כותב בבלוג. אני לא מחויב לאף אחד מלבד לעצמי ולטעם שלי. כך שאני כותב תמיד את התרשמותי שלי. אני לא עושה דווקא. אני לא בודק מה הקונצנזוס, וכותב נגדו בכוונה. אני רואה סרט, מתרגש, צוחק, או מתעצבן, או אדיש, ומנסה לנתח בביקורות שאני כותב מה היה שם על המסך שהפעיל אותי ככה. לפעמים אני לא בקונצנזוס, אבל לפעמים אני כן (למשל: אני חושב שהסרט הכי טוב שמוקרן בישראל בימים אלו הוא "תברח". אני לא חושב שיהיו הרבה שלא יסכימו איתי). לכאורה אני זה שיוצא נגד הקונצנזוס, וזה נראה לפעמים משונה, ומכאן ההתרשמות שלך. זה לא נכון. אני לא יוצא נגד שום דבר. אני נאמן רק לעצמי. אם הרוב מסכים איתי – סבבה. אם לא, חבל, אבל אני לא אשנה את דעתי רק בגלל שהרוב חושב אחרת.
התגובה האחרונה שלי נכתבה בהיסח הדעת,ולכן זה הגיוני מאוד שמצאת בה פגמים.כתבתי למטה תגובה יותר מפורטת שיהיה הוגן יותר להתייחס אליה.
בכל מקרה, מאז עלו לי עוד חורים בעלילה ודמויות שפשוט הופכים את הסרט ללא טוב בעיני,וראיתי שעוד מישהו התייחס לחלקם .(וזה בלי לדבר על הבימוי החלש שלו).אבל למרות שזה סרט בינוני בעיני,המקוריות התעוזה והמגניבות גרמו לי לאהוב אותו.
אני מבולבל ביחס לשם התואר "הוגן" בתגובה שלך.
לא קפצתי להגן על כל בעיה וחור בסרט שהצגת למטה, אלא על הטענה הספציפית שהעלית כאן. סרט יכול להיות עדיין קטסטרופה תלת ראשית עם כתיבת דמויות מהודקת ויכול להיות חוויה מדהימה בלי כתיבת דמויות מהודקת, אבל ספציפית בקולוסאל יש כתיבה דמויות מהודקת, וזאת טענה שאני לא מסכים איתה. איך "הוגן" מתקשר לכאן? העלבת אותך בצורה כלשהי? כי אם כן סליחה, אבל אני מאוד מבולבל בנוגע לאיך.
וואו לקחת את זה למקום מאוד קיצוני.ממש לא העלבת אותי. כל מה שהתכוונתי בסך הכל, הוא שלא השקעתי במיוחד בכתיבת התגובה הקודמת, והיא לא משקפת בצורה טובה את הפגמים שאני רואה בסרט,כך שלא רציתי שתתייחס במיוחד אליה כשאתה עונה לי,מפני שמה שכתבתי למטה משקף את דעתי הרבה יותר טוב.
אבל אתה צודק, הייתי צריך להתנסח אחרת.
ולתגובה שמתחת-זה שדמויות מראות דו קוטביות קיצונית לא הופך אותם למורכבות,אלא רק אם הם זוכות להסבר מספק והדרגתיות נכונה,ובקולוסאל זה נעשה נמהר מדי ולא מפורט מספיק.שוב,הסברתי למטה יותר טוב למה זה כך.
וגארת הוא אמנם דמות משנית,כך שהוא לא אמור להיות עמוק במיוחד, אבל עדיין לא הבנתי איך בדיוק הוא תורם לסרט
זה מה שנקרא "דמויות מורכבות".
(ל"ת)
סליחה, אבל לסרט הזה אין קונצנזוס ביקורתי יוצא דופן.
79 אחוז בעגבניות זה טוב, אבל ציון ממוצע של 7.2 מקרב אותו לתחום ה"נחמד". ב-IMDb הציון של הסרט נמוך יותר מזה של באטמן נגד סופרמן. לא שאני חושב שזה מוצדק, אבל אני רק אומר.
בתכלס הסרט הזה, מבחינתי, היה כמו הרבה סרטי אינדי אחרים שמציפים את השוק: רעיון אדיר, ביצוע בוסרי. סך הכל חוויית צפייה נחמדה ולא יותר. ההבדל הוא שלא לכל סרט אינדי מצליחים ללהק את אן האת'ווי וג'ייסון סודקיס.
זה קצת מזכיר לי את "מנצ'סטר ליד הים" שלגמרי היה מתפספס אם מאט דיימון לא היה מפיק את התסריט הזה. גם שם מדובר בסרט אינדי שפרץ בעיקר כי קייסי אפלק לוהק לשם וממש רצה אוסקר (והקשר לדיימון לא מקרי). רק שההבדל הוא ש"מנצ'סטר" סרט מדהים, ו"קולוסאל" רחוק מזה.
אן האת׳ווי אולי, אבל ג׳ייסון סודקיס?
אם יש תחום שבו יוצאי סנ״ל מצטיינים זה להיות מלוהקים לסרטי אינדי ולא לשום דבר אחר.
ולגבי האת׳ווי, פעם אחרונה ששמעתי אותה מדברת על זה, היא אמרה שהיא צפתה ב-A Field in England של בן וויטלי וישר התקשרה לסוכן שלה וביקשה את התסריט עם הפרמיס הכי מוזר שהוא מוצא, וקולוסאל היה התסריט הראשון שהיא קיבלה חזרה.
היא מתארת שהיא כל כך רצתה לעשות סרט ״שאפתני יצירתית״, עד שלא באמת היה אכפת לה אם הוא ייצא טוב או רע, היא רק רצתה להיות חלק מסרט כזה. אז בכנות, לקולוסאל היה הרבה מאוד מזל (למרות שאני חושב שהוא היה מצליח גם בלעדיה, סרטים כאלו לא באמת צריכים שחקנים מפורסמים בשביל להגיע לקהל היעד שלהם. אולי הם צריכים אותם בשביל לגרום לפרוייקט לקרות מלכתחילה, אבל זה כבר משהו אחר).
טוב האמת שלא הייתי מודע לכל הנתונים שהבאת,אלא התבססתי על התגובות של המגיבים כאן.
בכל מקרה, השאלה שלי לאיתן תקפה גם אם מוציאים מהמשוואה את קולוסאל
ולירושלמים שפספסו את ההקרנות הקודמות:
סינמטק ירושלים מארגן *עוד* טרום בכורה במוצאי שבת הזה (3.6) , ב21:30.
וואו התלבטות קשה עם גמר ליגת האלופות
(ל"ת)
Meh
(ל"ת)
ועוד טרום בכורה, היום , בגיא בין הינום , ב21
http://www.mouse.co.il/special-events/1.4116953
לא מעט פגמים, אבל אהבתי מאוד
קודם כל, הרעיון אדיר. לגבי הביצוע, גם אני הרגשתי שאפשר היה יותר. אם זה בתסריט ואם זה בבניית הדמויות. אבל אני מוכרחה לציין שחלק מתחושת ה"פוטנציאל הלא ממומש" נבע מזה שציפיתי לסרט אחר לגמרי…ואני אפילו לא בטוחה איך להגדיר את מה שקיבלתי בפועל.
מה שבטוח, זה היה מיוחד, וזה היה הזוי, ומטריד, וגאוני, ולעיתים ממש מטופש, ובסופו של דבר זה עשה עליי אימפקט מאוד חזק.
ממליצה בהחלט.
סיפור שקרה לי ביום חמישי,אולי זה יצחיק מישהו
נסעתי הביתה באוטובוס(בירושלים)בערב ושמעתי מוזיקה. פתאום שמתי לב שהאיש שלפניי מדבר בטלפון על איזה סרט,והוא דיבר לעומק,נשמע שהוא מבין עניין.אז התחלתי להקשיב לו.אחרי ששמעתי את המילים "ביזארי" ו"מפלצות" עשיתי אחד ועוד אחד והבנתי שהוא מדבר על קולוסאל,אז הורדתי את האוזניות והקשבתי לו יותר בעיון.הבעיה התחילה כשהוא התחיל לדבר על סצינות ספציפיות מהסרט(עדיין לא ראיתי אותו).מכיוון שהאוטובוס היה מלא,לא יכולתי לעבור מקום,וגם זה מאוד מביך אם בנאדם פתאום מתחיל לאטום אוזניים באוטובוס,אבל בהתחשב בסכנת הספוילרים הקטלנית שנשקפה לי,לא היתה לי ברירה וזה מה שעשיתי עד סוף הנסיעה.אני בטוח שאת הגמול על ההקרבה הזו אקבל בעולם הבא…
אני מוכן להתערב שהאדם הזה הוא מישהו מעין הדג
היי, זה ממש לגיטימי לבקש ממנו להפסיק.
אני בטוח שאם הוא היה בן אדם נורמלי הוא גם היה עושה את זה בכיף ומבין.
לטעמי זה עוד יותר לגיטימי להחזיר את האוזניות לאוזניים
ולא להקשיב לשיחות של אחרים.
זה בדיוק מה שעבר לי בראש כשקראתי את זה
אם לא היתה מוצגת האופציה של האזנה למוזיקה, הייתי מבינה את הדילמה… אבל מה הבעיה להחזיר את האזניות עם המוזיקה לאזניים?
כי האוזניות שלי לא אוטמות רעש,כך שזה לא היה רלוונטי.
אם הם היו אוטמות רעש,סביר להניח שלא הייתי שומע על מה הוא מדבר מלכתחילה
סרט מיוחד ומעניין
אחד הסרטים המקוריים והמגניבים שראיתי לאחרונה. משחק מצויין של אן האתוויי, וגם ג׳ייסון סודקיס. סרט שהוא גם דרמה, גם די מצחיק וגם קצת מדע בדיוני – ועובד טוב בשלושת הז׳אנרים.
חבל שדברים כאלה לא מצליחים קופתית (קולנוע ריק כמעט לחלוטין כשצפינו), כנראה שבכל זאת הקהל מעדיף דברים נוסחתיים ומוכרים ולכן זה מה שהוליווד עושה.
הסרט מצחיק?
זה היה לדעתי על גבול האימה.
מומלץ בהחלט
נכון, יש בלי סוף ניטפוקים טכניים שמעקרים כל בסיס כלשהו למציאות ולעולם שהסרט מתרחש בו, כמו שפירטו כבר בהרחבה למעלה.
עם זאת – הטבע שלי בסרטי אינדי ובסתם סרטים קטנים או כאלו שברור שהרעיון המרכזי הוא העיקר ולא ההגיון הצרוף מאחורי כל מהלך ופריים הוא – סיספונד ברמה הכי גבוהה שאפשר ולו בשביל להינות ממה שהיוצרים באו לומר/ללמד/לספר. אני לא משלה את עצמי שזו הנורמה וכולם זורמים עם מה שיש כי אין אף אולפן גדול מאחורי הסרטים האלו כדי לסגור את כל הפינות (ולראיה יבואו אלפי סרטים קטנים מושלמים שאין בנם ולו פגם אחד קטן) אבל מי שכן מגיע בגישה כזו לכל פרוייקט (קולנועי וגם בכל תחום אחר) "בוסרי" או איך שלא תקראו לזה רק יהנה.
כי בינינו – למי אכפת שהדמות של הת'אווי נהנתה מים של מזל בשואו דאון בסיום? ואם *כן* היה פתרון תסריטאי שהיה גוזל עוד 15 דקות מהסרט, אז פתאום הכל ורוד? דמיינו שזה היה כך בפועל. טוב – זה כבר ויכוח עד כמה אפשר לסספנד קלאסי שאני לא באמת יכול לשכנע אף אחד עם הטענה הזו, ובצדק רב – יש לומר.