-
חיפוש דפי סרט
חפש
לפי שם:
עכשיו בקולנוע: סרטים שרק עכשיו יצאו
עוד בקולנוע: סרטים מדוברים שעדיין רצים
בקרוב: מגיעים בשבועות הקרובים
ברחוק: סרטים עתידיים שמדברים עליהם
-
דיונים אחרונים
דיונים מתמשכים
דיונים חמים
ברבור שחור
Black Swan
רקדנית בלט (נטלי פורטמן) הולכת ומאבדת את אחיזתה במציאות, לאחר שללהקתה מצטרפת רקדנית חדשה ומוכשרת (מילה קוניס). ביים דארן ארונופסקי ("רקוויאם לחלום", "המתאבק").
עמוד הסרט בחסות עדי מנדלוביץ'
תאריך הפצה בארה"ב: 02/12/2010
תאריך הפצה בישראל: 20/01/2011
סרט אימה פסיכולוגי אפקטיבי ויפה עם הברקות ויזואליות - אבל גם חוזר על עצמו, ולא מבריק או מיוחד כמו שהוא רוצה להיות.
אהרו"כ (זה עוד קיים פה?)
נשמע שילוב מעניין- אחת השחקניות המוכשרות (ויוצאות הדופן, אם חושבים על זה לעומק) עם אחד הבאים הנועזים והמעניינים שעובדים כיום. מחכה לראות את פורטמן מביאה עוד גאווה למולדת (בערך)
סרט מדהים,
ראיתי אותו היום,
הסרט הזה השאיר אותי בהלם לכמה דקות ובאמת שאני לא זוכר מה הסרט האחרון שהצליח לעשות לי את זה.
עם פורטמן לא זוכה באוסקר,האקדמיה הופכת רשמית לחסרת כל משמעות.
גם לקוניס מגיע מועמדות,ולצילום לתסריט לבימוי ולסרט.
אבל מה שיותר הדהים אותי בסרט,זה העריכה שלו,העריכה מבריקה.
איך ראית אם זה לא הגיע לארץ?
(ל"ת)
סקרינר שדלף לאינטרנט
(ל"ת)
יש תאריך!
3 בפברואר בארץ.
וזה אחרי ששבוע לפני כן יוצאים "נאום המלך", "אומץ אמיתי" ו"קר עד העצם". יהיה צפוף.
יש תאריך (אחר)!
הפצת הסרט בארץ הוקדמה ל-20 בינואר.
למה ההפצה הוקדמה?
(ל"ת)
Beats me
מועדי ההפצה של סרטים נובעים מהרבה שיקולים שלעתים קרובות אנחנו פשוטי העם לא יודעים עליהם כלום. במקרה הזה, אולי המפיצים פשוט החליטו שתחילת פברואר כבר עמוסה מדי בסרטי אוסקר. "נאום המלך", "אומץ אמיתי" ו"קר עד העצם" היו אמורים לצאת כולם ב-27.1, כך שלחובבי הקולנוע האיכותי יהיה באותו שבוע לוח זמנים עמוס מאוד ולא בטוח שהם יתפנו גם ל"ברבור" – אז אולי המפיצים החליטו לקחת פור של שבוע על הכנופיה. אגב, אם זאת באמת היתה הסיבה, זה לא עבד, כי בינתיים גם "נאום המלך" הוקדם בשבוע, כך שפקק התנועה האיכותי נשאר כמעט בדיוק כפי שהיה. יותר מדי סרטים עטורי-שבחים, לא מספיק זמן. שאלה יהיו תמיד הצרות שלנו.
סרט מטלטל, מרגש וסוחף חושים.
נטלי פורטמן נותנת את תפקיד חיה, עד כה.
בהחלט אחד הסרטים הטובים שראיתי.
פנטסטי
מה כבר אפשר לצפות מסרט על בלט?
ובכן, הרבה. ארונופסקי בתצוגת בימוי מופלאה מביא את הבלט הקלאסי של "אגם הברבורים" למדיום הקולנועי, ועושה את זה בצורה מרשימה למדי.
ארונופסקי מגיע לארץ לביקור פרטי, ויפגש גם עם סטודנטים
כדי להקרין את הסרט ולדבר עליו.
החדשות הרעות: זה יהיה אירוע סגור ומצומצם, ולא מדברים על אירועים נוספים בהשתתפותו.
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4004787,00.html
מעניין אם הביקור בארץ ייתן לו השראה לסרט.
נגיד, דרמה מתח פסיכולוגית (דא) על נערה חרדית שבורחת מהסביבה המדכאת שלה ומאבדת אחיזה במציאות.
או על פועל ערבי שמורד כנג ישראל ומאבד אחיזה במציאות. או על עובד זר שמנסה להשאיר את בנו בארץ ומאבד אחיזה במציאות. או על הומו מתל-אביב שמגלה שהוא סטרייט ומאבד אחיזה במציאות. או חייל שרוצה… טוב הבנתם ת'קטע.
כן, הוא במאי מצוין, אבל כמעט הכל אצלו הוא סרטי ז'אנר! חשבתי שאנשים כאלה מושמצים בעין הדג. אחחח, אני מתחיל לאבד אחיזה במציאות.
אוקיי, אם מישהו כאן במקרה יודע
איפה ומתי זה נערך ואת מי צריך להרוג כדי להיכנס, ספרו לי עכשיו.
ביס פלאנט ,ובאוניברסיטה תל אביב.....
והפעם באמת נראה שכל עוד אתה לא סטודנט לקולנוע שם, אין סיכוי להכנס.
באסה!!
המוזיקה
אאל"ט, כל המוזיקה בסרט (רינגטונים, המוזיקה במועדון,סתם מוזיקת רקע) היא גרסה זו או אחרת של "אגם הברבורים"
ואני דווקא אהבתי את הסרט,למרות שאני הולכת להיות מאוד חשדנית לגבי מראות ואמבטיות בשבועות הבאים
ראיתי עכשיו,
מעטים הסרטים שהחוייה בהם היא כזו.
וואו
זאת המילה העברה לי בראש כשסיימתי לראות את הסרט.
פשוט סרט טוב, מסחרר, מדהים, ונטלי פורטמן מפגינה משחק מרשים. מעומדות על בטוח. ויכול להיות שגם זכייה.
עדיין מנסה להתאושש
אני חושב שהדרך היחידה שאפשר לתאר את הסרט, לפחות במצב בו אני נמצא, זה דרך תגובות הקהל לכל אורכו.
קצת מצחיק לראות את הסרט הזה עם קהל מגוון כי בכל עת גיליתי שבעוד אני מנסה לעכל את מה שבדיוק ראיתי גם הצופים שמסביב לא נותרו אדישים. היו רגעים בהם הם עצרו את נשימתם (ממש אפשר היה לשמוע את זה), היו לא מעט רגעים בהם התפרצו בצחוק מסיבה לא ברורה (וכידוע, זה מדבק), ועוד אחד בו היה ניתן לשמוע מקהלה צועקת "מה?!"
בסוף הסרט אני שומע באנגלית אישה מבוגרת, כבת 50 אומרת לחברתה "That was intense". אתם יכולים לאהוב את הסרט או יכולים לשנוא אותו. אבל לא תוכלו להישאר אדישים אליו.
הסרט הכי חלש של ארונופסקי.
אין לו את התחכום והמקוריות של "פאי" או "המעיין" והוא לא סחט אותי רגשית כמו "רקוויאם לחלום" או "המתאבק".
הדמות של נטלי פורטמן היתה מעוררת רחמים, בצורה הטובה (רציתי לתת לה חיבוק כל הסרט). ופורטמן לגמרי מדהימה בתפקיד, כמו שכולם אמרו כבר. אבל הסרט לא עשה לי משהו מיוחד ולדעתי הסיום שלו היה מאד סתמי ובנקודה מסוימת די צפוי.
עדיין מדובר בסרט טוב (אני מאמין שארונופסקי, לפחות בשלב הזה של הקריירה שלו, לא מסוגל לעשות משהו רע) אבל לא מצדיק את טונות ההייפ שמסביב.
קצת אוף טופיק, אבל
מה היה מתוחכם ב"פאי"?
טוב, אולי לא כל כך מתוחכם אבל זה בהחלט היה סרטמקורי ושונה מרוב מה שרץ על מסכי הקולנוע. היתה שם אווירה מיוחדת, הרעיון עצמו מאד קסם לי.
פאי מאוד מתוחכם.
בערבוב שלו בין שכלתנות ומיסטיקה, בעיסוק שלו בגאונות, טירוף ובדידות, בכניסה לתוך ראשו של הדמות, בשימוש באור ובצלילים כדי לשנות את המציאות, בשימוש שלו בחזרות שהולכות ומתפתחות ("כשהייתי בן חמש, הבטתי לתוך השמש…") – פאי נוטף תחכום מכל סצנה וסצנה. ובעיני זה גם סרט מצוין.
נו טוב
אני לא זוכר שמץ של שכלתנות בסרט וחושב שהעיסוק ב"גאונות-טירוף-בדידות" היה הכי נדוש (ומופרך) שאפשר. אבל אני לא מכחיש שהרבה טוענים שזה סרט נפלא בדיוק מאותן סיבות.
בזה אני מניח שאתה צודק
אבל כך גם ב"ברבור שחור" (שטרם ראיתי), לא? כמה סרטי אימה מבוססי בלט יש?
היי גליה
קודם כל, ברוכה הבאה. אני רואה שפרסמת את התגובה הזאת פעמיים – גם כאן, וגם בכתבה על הטריילר של הסרט. בבקשה אל תעשי את זה, לפרסם תגובה פעם אחת זה מספיק בהחלט. אם לא בדף הסרט (כאן), אפשר היה לפרסם את התגובה גם בביקורת עליו, שם היא היתה רלוונטית באותה המידה. זה בוודאי עדיף על פרסום בכתבה על הטריילר, שהתפרסמה לפני כמעט חצי שנה והרבה אנשים לא יגיעו אליה.
הצעה - אולי כדאי לסגור דפי סרט לתגובות כשהביקורת
על הסרט הרלבנטי עולה? זה עוזר למקד את הדיון במקום אחד.
היי רד! תודה על ההסבר
באמת לא ידעתי היכן עלי להגיב,
זאת משום שאת הביקורת לא מצאתי מוקדם יותר, משום מה (והיא הייתה הדבר הראשון שחיפשתי אחרי הסרט, אגב, כדי לנסות 'לאכול' את הסרט הזה קצת יותר, וחשוב מכך – 'לעכל' אותו…), אז כתבתי בדף הטריילר. אח"כ גיליתי את הדף הנוכחי, ומרוב רצון להתבטא – העתקתי לכאן… :)
הבלבול שלי נובע כנראה מהגרסה החדשה (או שכבר לא…? כמה זמן זה כבר באמת??) של האתר, כי זכור לי שבעבר הכל היה מרוכז פלוס מינוס בדף אחד, לגבי כל סרט, לא?
anyway, תודה על ההסבר, מקווה שלא אטעה שוב.
(אם תוכל לכווון אותי בקצרה 'איך זה הולך' – אשמח!)
לכל סרט שמוקרן בארץ
(ולהרבה סרטים אחרים) יש דף סרט. לחלק מהסרטים יש גם ביקורת, אבל לא לכל אחד. אם יש ביקורת, יש גם לינק מדף הסרט לביקורת ובחזרה (הוא מופיע למעלה תחת "לביקורת המלאה"). אפשר להגיב או בדף הסרט או בביקורת, שניהם "נכונים" באותה המידה.
עוד שאלות נפוצות על דפי הסרט:
http://www.fisheye.co.il/faq/faq_movie_pages/
אני מקווה שנינה לקחה איתה טוטם.
(ל"ת)
האפשרות הפשוטה יותר נותרת שלילי אמיתית :)
אני מודה שאני לא זוכר אם תומאס הזכיר מפורשות את לילי או לא בסצינה ההיא, אבל עדיין התיאוריה על לילי דמיונית לחלוטין נראית לי מאולצת למדי.
וכשתומאס מדבר על הריקוד של לילי (לא מדויק אבל חופשי יותר), על מי הוא מדבר? רואים שם את הפנים של לילי בצורה מאוד ברורה.
זה גם מה שאני חושבת
אבל עדיין האפשרות השניה מגניבה ושווה בדיקה.
אבל הוא לא מזכיר את השם שלה
כמעט החלטתי לראות את הסרט שוב. אם אראה, אשים לב לפרטים האלה.
הוא כן מזכיר את השם שלה.
(ל"ת)
ואוו ואוו, פשוט מדהים!!
תודה על הקטע המאלף.
אני רואה שוב ושוב ומנסה להבין מה אני רואה ואיך זה בעצם…
אגב, אם נינה מוחלפת שם ברקדנית אמיתית מידי פעם (כשכתוב replacement)
אז לשם מה היה המאמץ?
למה לא החליפו אותה לכל אורך הסרט??
כי למרות הכל,
שנה אחת של אימון זה לא מספיק כדי להיות בלרינה מקצועית. אז בכל פעם שאפשר, זאת באמת נטלי פורטמן על המסך, אבל כשהיא מצולמת מרחוק מבצעת מהלכי ריקוד שהיא לא באמת מסוגלת לעשות, זאת היתה רקדנית מקצועית שלובשת דיגיטלית את הפנים של פורטמן.
זוועה, אל תלכו לראות
סרט גרוע, גרוע, גרוע. במשפט אחד – גירסה הרבה פחות טובה של המתאבק.
כלום לא אמין בסרט הזאת, הדמויות הקלישאתיות, התהליך שעובר על הדמות הראשית לא הגיוני ולא אמין, התסריט כתוב רע ופשוט משדר חובבנות.
גם מבחינה קולנועית הסרט די נכשל. חלק מההבהלות שבסרט כל כך מגוחכות שגם יוצרי "יום שישי ה-13" יתביישו להשתמש בהם, ואווירת האימה לאורכו מיותרת, בעיקר כי עד 10 הדקות האחרונות אין באמת שום דבר שמעורר אימה בסרט.