בהתחלה – כלומר, לא התחלה, אבל לצורך העניין – היה "ההנגאובר", קומדיה פרועה שעסקה בקבוצת חברים שמסתבכת בצרות לקראת חתונתו של אחד מהם. זה היה סרט מצליח באופן היסטרי, ולכן מלבד סרט המשך, הוא הביא גם חיקויים והשפעות. בין השאר, הגיע "מסיבת רווקות", סרט שעוסק בקבוצת חברות שמסתבכות בצרות לקראת חתונתה של אחת מהן. החידוש המבריק ב"מסיבת רווקות" היה שעל אף שהיה מדובר, כמו "ההנגאובר", בקומדיה גסה שאומרים בה "פאק" הרבה מאוד פעמים, צוות השחקנים הראשיים היה על טהרת המין הנשי. ומה אתם יודעים- זה הצליח! הסרט היה הצלחה גדולה, וקיבל אפילו חיבוקים מהביקורת. מתברר שנשים לא מקבלות התקף לב בכל פעם שהן שומעות בטעות דיבורים על סקס, והן אפילו צוחקות לפעמים מבדיחות על פלוצים! מי היה מאמין!
התגלית המופלאה הזאת פתחה עושר עצום של אפשרויות, ובהוליווד מיד ניגשו למלאכה כדי לנצל אותה, ויצרו את "הרווקה": קומדיה שעוסקת בקבוצת חברות שמסתבכות בצרות לקראת חתונתה של אחת מהן. עם קללות. וסקס. בקיצור, לא למדו כלום, ורק החליטו לחקות אחד לאחד את "מסיבת רווקות", כי מה שעבד פעם אולי יעבוד שוב.
כל זה לא אומר ש"הרווקה" הוא איום ונורא, אבל קשה שלא לראות אותו כחיקוי שלא מגיע לרמת המקור, ורבים יטענו שהמקור לא היה שווה חיקוי מלכתחילה.
זה בהחלט לא הצ'יק-פליק המנומס והוורדרד האופייני, אלא סרט עם פה מלוכלך ונשמה מלוכלכת. צוות השחקניות מבטיח: קירסטן דאנסט, ליזי קפלן ואיילה פישר הן שלוש החברות הטובות ביותר של הכלה מאז התיכון, שמגיעות לליל החתונה, ותחת השפעה של התרגשות מהאירוע וקוקאין, קורעות את שמלת הכלה. ומכאן, כמובן, מתחיל מירוץ נגד השעון כדי להחזיר את הכל לקדמותו, ניסיון שכמובן הולך ומסתבך. מתחת להומור הנמוך וההסתבכויות הסיטקומיות הרגילות, יש בסרט מתחת לפני השטח אומללות וקדרות. כל שלוש החברות הן קורבנות של עצמן: כל אחת בדרכה ניסתה לנווט את חייה ונתקעה במקום בו היא לא רוצה להיות. קירסטן דאנסט היא הלחוצה והקפוצה, שמקפידה לעשות הכל נכון ומושלם, וכמובן, לא מאושרת – ואם אתם מפקפקים ביכולתה של קירסטן דאנסט לגלם דמות קודרת מתחת למעטה של עליזות ומושלמות, יש לי רק מילה אחת בשבילכם: "מלנכוליה". ליזי קפלן היא הפרועה, ששוכבת עם כל מה שזז ומעשנת את מה שלא, והחיים שלה, כמובן, בזבל. איילה פישר פשוט מסוממת. ביחד, השלוש סוחבות איתן מאגר של טראומות מגוונות, מבולימיה ועד הפלה. אם זה לא היה מצחיק, זה היה ממש מדכא. וכאן בדיוק הבעיה: זה לא ממש מצחיק.
יש מקום להעריך את הסרט על כך שהוא לא בוחר בדרך הקלה, ובמקום להציג בעיות-אינסטנט ייצוגיות שאפשר יהיה לפתור בתוך 23 דקות ומונולוג נרגש אחד, מביא דמויות פגועות ובעייתיות עם בעיות קשות, ונותן להן להבין דברים לא נעימים על עצמן לאורך העלילה. על כך הסרט עובד קשה, ומגיע לו כפיים על כך. אבל בתוך כל זה, החלק הקומי של הקומדיה הזאת לא כל כך עובד. יש רגעים מצחיקים, בהחלט, רובם מהסוג המצחיק מרוב זעזוע. אבל על כל בדיחה שעובדת יש שש בדיחות ששרועות על הרצפה בפרפורי גסיסה, לאחר שנפלו לשם בחבטה לצלילי שתיקתו הרועמת של הקהל. אולי זו הבמאית-תסריטאית חסרת הניסיון, לזלי הדלנד, שידעה לכתוב מצחיק, אבל לא לצלם מצחיק. יש לסרט כוונות טובות ושחקניות טובות, והוא בהחלט לא הדבר הכי גרוע שתראו בקולנוע כל עוד אין לכם בעיה עם סקס, סמים ורוקנרול. אבל הוא לא לגמרי עובד, לא כקומדיה ולא כדרמה.
פורסם במקור בוואלה
ואני תוהה...
איך ממציאים את העלילות של הסרטים האלה? זה תמיד כ"כ מופרך, שרק מהמופרכות אתה צוחק קצת.
אני בטוח שלתסריטאים יש מספיק סיפורי חיים מצחיקים בשביל קומדיות. חבל שרק הסיפורים הבינוניים מגיעים להפקה.
קירסטן דאנסט
אם מישהו מפקפק ביכולת של קירסטן דאנסט לגלם דמות קודרת מתחת למעטה של עליזות ומושלמות, כנראה שאותו מישהו לא ראה את Interview with the Vampire וצריך להשלים את הפער הזה בהקדם.
קירסטן דאנסטX2
או את "חמש ילדות יפות"
או בעצם כמעט כל מה שעשתה שאינו "ספיידרמן" ו"מעודדות צמודות"
.גם בספיידרמן
גם בספיידרמן הרגשתי שזה בדיוק מה שהיא משדרת, עגמומיות ויאוש עמוק, מה שבוודאי לא היו דרישות התפקיד.
או יותר נכון בכל תפקיד שראיתי אותה מגלמת, לפעמים ברמזים חשאיים ולפעמים בצורה בולטת יותר.
הייתי אומר שהבחורה פשוט משחקת את עצמה… אני תוהה מאיפה באה העצבות הזאת.
בדרך לחתונה לא עוצרים
נראה לי שהזכרתי פה כבר פעם או פעמיים שאני חושב ש"מסיבת רווקות" זה אחד הדברים הכי גרועים שנוצרו אי פעם. הסרט נורא, הבדיחות נוראיות, השחקניות נוראיות, הכל פשוט נורא, ואחרי הצפייה התחרטתי שלא עשיתי משהו אחר במקום, כמו חרקירי.
את ליזי קפלן אני מחבב, איילה פישר בסדר (תמיד מוזר לי לחשוב שהיא נשואה לסב"כ) אבל על קירסטן דאנסט אני לא מת כל-כך. ובנוסף, גם בסרט הזה, כמו ההוא, יש את רבל ווילסון, שכמו "גנגנאם סטייל", ההצלחה שלה לא מובנת לי בכלל. מישהי פה אמרה לי לתת לה צ'אנס ב"פיץ' פרפקט". אז ניסיתי, ולא. בשניהם היא לא מצחיקה, אבל כנראה ממש חושבת שהיא כן, ואני לא אתפלא אם גם פה זה המצב.
בקיצור, למרות שזה לא המשך ישיר ל"מסיבת רווקות", לפי מה שכתבת זה נשמע כמו "האנגאובר 2" – אותו דבר, אבל פחות טוב. ואם המקור היה נוראי, הפעם נראה לי שאלך על החרקירי.
לגבי ההמלצה - זו הייתי אני
טוב, זה כנראה עניין של טעם :)
אני אגב לא חושבת שמסיבת רווקות היה נורא כל כך (הקומי לא כל כך הצחיק אותי, הדרמתי היה לא רע), אבל האהדה לסרט, בעיקר באמריקה, בעייני ממש לא פרופורציונלית.
סרט נוראי.
קומדיה משעממת, לא מצליחה, לא מצחיקה, לא מעניינת, הבדיחות חוזרות על עצמן והסרט פשוט לא מבדר.
למה עכשיו? אם בכלל
הסרט הזה הוצג בסאנדנס כבר בינואר וזמין ב VOD של נטפליקס ואייטיונס (לא עלינו) אלוהים יודע כמה זמן.
מה שאומר שסביר שהוא כבר ב DVD
למה להציג אותו עכשיו? אם בכלל…
זה רק אני,
או שקירסטן דאנסט מתחילה להראות כמו מרפי בראון?
אני דווקא אהבתי
אני מסכים עם רוב מה שרד כתב, אבל אני יצאתי מהסרט עם חיוך.
שחקניות ממש טובות, במיוחד ליזי קפלן, אותה לא הכרתי בכלל לפני כן. קריסטין דאנסט, כמובן.
בתור אחד שממש אוהב קומדיות גסות /וולגריות (משתגעים על מרי, סופרבאד וכו') ממש מגניב בעיניי אם יתפתח ז'אנר כזה שבחורות הם אלו שעושות את כל הדברים המפגרים. אז נכון שהיה סרט אחד שעשה לפניהן, אז מה?
אמנם הסיפור לא מי יודע מה מקורי והסוף נגרר להפי-אנד שבלוני, משהו בדרך שזה קורה היה נראה לי הרבה פחות מזוייף בסרט זה מאשר באחרים.
נכון שבתור קומדיה הסרט לא מספק את הסחורה, אבל בתור שילוב קומדיה / דרמה אני חושב שכן. ברמה הזו כל הטריילרים והשיווק שלו עושים לו עוול, כמו במקרה של "הורג אותם ברכות" ששווק כסרט אקשן.