-
חיפוש דפי סרט
חפש
לפי שם:
עכשיו בקולנוע: סרטים שרק עכשיו יצאו
עוד בקולנוע: סרטים מדוברים שעדיין רצים
בקרוב: מגיעים בשבועות הקרובים
ברחוק: סרטים עתידיים שמדברים עליהם
-
דיונים אחרונים
דיונים מתמשכים
דיונים חמים
בייבי דרייבר
Baby Driver
נהג מילוט, המשמיע לעצמו מוזיקה באזניות באופן תמידי כדי להתגבר על הטנטון ממנו הוא סובל, נאלץ לקחת חלק בשוד המועד לכשלון.
תאריך הפצה בארה"ב: 28/06/2017
תאריך הפצה בישראל: 29/06/2017
הסרט הכי מיינסטרימי ו"רגיל" של אדגר רייט עד היום, מה שלא מפריע לו להיות מגניב, כיפי, ווירטואוזי מבחינה קולנועית.
על מה הסרט הזה!
סוף סוף, קצת מידע:
Baby Driver, the new film from Shaun of the Dead and Hot Fuzz director Edgar Wright, stars Ansel Elgort as a getaway driver who attempts to leave the criminal life behind after meeting the girl of his dreams (Lily James). The twist? Elgort’s titular character suffers from tinnitus and the movie’s action is choreographed to the music he plays to drown out the ringing in his ears.
בהמשך רייט מבהיר: זה סרט אקשן שמבוסס כולו על מוזיקה. יש בערך 35 שירים בסרט, חלקם ידועים מאוד וחלקם לא, והם משקפים טעם "מאוד אקלקטי".
טוב, אני ידעתי גם קודם שאני רוצה לראות את הסרט החדש של אדגר רייט, אבל עכשיו אני גם יודע למה.
אדגר רייט ותשעת הגמדים
איכשהו, נראה לי שסקר "מה הסרט שאתם הכי מצפים לו בשנת 2017" יהיה מאוד לא הוגן.
כלפי המתמודדים שאינם אדגר רייט, that is.
בגלל שלא ידעתי מהזה tinntus בדקתי בויקיפדיה
ולבורים כמוני:
טִנְטוּן (שם מדעי: Tinnitus, הגייה בלטינית: טִינִיטוּס) היא תופעה שבה אדם שומע צליל שאין לו מקור חיצוני אמיתי, בדומה ל"אשליה שמיעתית". הרעש, לרוב מונוטוני, יכול להיות בעל אופי שונה מאדם לאדם (צפצוף, זמזום, צרצור וכו'), ויכול ללוות את האדם במשך כל שעות היום, בעיקר בסביבה שקטה, כמו למשל בשעות הלילה וכשמנסים להירדם. חלק נרחב מהחולים סובלים מתופעות נלוות של דיכאון, חרדה, מתח ומחסור בשעות שינה. רבים מהחולים סובלים במקביל מתופעה של חוסר סבילות לרעשים (היפראקוזיס) ואפילו רעשים יומיומיים כגון המולת רחוב, מזגנים, מוזיקה וכו' עלולים לגרום להם לאי נוחות ניכרת.
רייט הוא כנראה הבמאי האהוב עלי כיום, שיגיע כבר אוגוסט:)
לא יודע למה...
אבל יש לי הרגשה שיהיה בפס קול לפחות שיר אחד של סימון וגפנקל ואני מוכן לשים כסף גם על איזה שיר זה יהיה…
הטמבל הזה הורס את מה שנשאר מהשמיעה שלו.
(ל"ת)
לא בהכרח.
יש הרבה גורמים לטינטון, ואובדן שמיעה הוא רק אחד מהם. זה יכול להיות קשור, למשל, לגידול במח.
סטרלינג ארצ'ר
לארצ'ר מארצ'ר יש טיניטוס מכל הרעשים החזקים שהוא סבל בקריירה שלו (יריות פיצוצים וכו')
מצד שני הוא דמות אנימציה בקומדיה אז לא בטוח שהוא דוגמא טובה.
רק עכשיו שמתי לב, אבל - מגניב! יש תאריך הפצה בישראל!
(ל"ת)
בנוסף לתאריך הפצה
עכשיו יש לו גם עמוד רשמי באתר של יס פלאנט עם התאריך הפצה הזה! מצטברות הראיות לכך שסרט נוסף של אדגר רייט באמת יופץ כאן! ועוד עם השם המקורי!
(כמובן שעד אוגוסט דברים יכולים להשתנות, אבל בינתיים יאייייייייייי)
טריילר ראשון לזוכה דג הזהב לשנת 2017
https://www.youtube.com/watch?v=UfoWyZvDCEc
(סליחה על הנאחס)
העדפתי דווקא את השני
(דומה אבל לא בדיוק)
https://www.youtube.com/watch?v=z2z857RSfhk
אבל אף אחד מהם לא גרם לי להתלב נורא. היו חייבים לתקוע את "עבודה אחת אחרונה", ואת "I have to end this"? אני בטוח שנאמרים בסרט משפטים אחרים. למה לבחור דווקא את אלה שגורמים לו להישמע כמו סרט השודים הכי גנרי והכי משעמם בעולם? הטריילרים לא מראים שום דבר שיבדיל את הסרט הזה מכל סרט אחר בסגנון. אני עדיין מצפה לו לא פחות, אבל הטריילרים לא עזרו.
אנשים שראו את הסרט ב-SXSW מדווחים שהסרט בהחלט יותר דומה לטריילר הבינלאומי,
אך למרות זאת, שניהם בהחלט מורידים הרבה מהרייט-יזם בשביל להתאים לקהל הרחב.
דורון, אני מוכרח לשאול ומקווה שלא להעליב אבל
מה קורה עם האתר? למה הוא מתעדכן רק פעם בכמה חודשים? אני מרגיש כאילו הוא עבר לפייסבוק כי שמה אתה מעדכן בשפע (נכון, אני מודע לזה שיותר קל להעלות דברים לפייסבוק מאשר לאתר אינטרנט, ובכל זאת).
אם אין לך זמן, או מסיבה אחרת כלשהי, למה לא פשוט להביא אחרים שיעזרו לך לעדכן את האתר, לכתוב ביקורות, עדכוני חדשות/טריילרים וכדומה?
בייבי בום
ובכן, דאם. הקהל של SXSW פאקינג השתגעו מהסרט הזה. סופרלטיבים עפים באוויר. בהחלט מסיר מהחששות (שלא ממש היו לי מלכתחילה) שזה "עוד סרט שודים".
הולי שיט!
אומרים שהוא יותר טוב מלה לה לנד.
אז יש לנו סרט גיבורי על ברמה של "האביר האפל" ועוד סרט מוזיקלי ברמה של "לה לה לנד". נראה שהולכת להיות שנה מצוינת לסרטים גדולים.
באמת אפשר להגדיר את זה כ'סרט מוזיקלי'?
לבנאדם פשוט יש פלייליסט (כנראה) מעניין. ראיתי עוד הרבה שמשתמשים במינוחים מוזיקלים כאן אז אני רק מוודא.
למיטב זכרוני, הדיבור היה על 36 שירים שנשמעים לאורך הסרט,
והפתיחה של הטריילר הבינלאומי ממש תפקדה על תקן נאמבר מוזיקלי באיזשהו מקום. אני מניח שלא יהיה מדובר במיוזיקל כמו ״לה לה לנד״ שבו אנשים שרים באמצע הסרט, אבל כן משהו מאוד וידאוקליפי.
טריילר חדש
קצר יותר, מתמקד פחות בעלילה ויותר בסטייל. גורם לסרט הזה להיראות קצת כמו טרנטינו המוקדם (וזו מחמאה).
https://www.youtube.com/watch?v=YR8cerFfWZo
אני חושב שבשלב הזה אדגר רייט בנה לעצמו שם וסגנון כל כך ייחודיים,
שלומר שהסרט החדש שלו מזכיר משהו אחר זה לא מאוד מחמאה.
הסרט יופץ בקרוב בארץ?
כי ראיתי פוסטרים שלו בגלובוס מקס שלשום.
האתרים של גלובוס ויס פלאנט אומרים כרגע 10.8
זה היה יחד עם ארה"ב (11.8), אבל בינתיים הסרט הוקדם שם ליוני.
למה לפרסם עכשיו סרט שיוצא באוגוסט?
(ל"ת)
לפי יס פלאנט, הוקדם ל-29.6
http://yesplanet.co.il/movies/Baby%20driver
יוני הולך להיות חודש מאושר בשבילי.
גם בייבי דרייבר, גם המומיה וגם וונדר וומן? יאי!
עוד לפני צאתו, לסרט הזה יש כבר די הרבה fan-art (איך אומרים את זה בעברית? "אמנות חובבים" נשמע נורא)
https://www.theverge.com/tldr/2017/5/16/15646288/baby-driver-fan-art-snapchat-geofilter-contest-edgar-wright
טריילר חדש, והטוב ביותר עד כה
https://www.youtube.com/watch?v=YirEgK7yJCg
הייתי עם חיוך מרוח מאוזן לאוזן
במשך כל הטריילר – נוטף סטייל ייחודי ומגניבות מעולם אחר. אה – והקאסטינג נראה מושלם
ביקורת ראשונה - ויש מצב שאכן אכן...!
כריס סטאקמן, שבזמן האחרון לא בדיוק מתואם איתי (החוצפה!!), אבל עדיין – אני רוצה להאמין… אדגר רייט מעולם לא איכזב אותי, ו- למרות שאני יודע שתהיה מתישהו פעם ראשונה – נראה לי שאנחנו עדיין לא שם!
סתם אם כבר מדברים
כריס סטאקמן הוא משהו חוץ מאיש שמדבר ביוטיוב? הוא אחד המבקרים שאני רואה הכי הרבה רפרנסים אליהם, כלומר הוא בהחלט ידוע בתור מבקר, ואני לא מצליח להבין למה. זה לא שהוא טיפש או שהדעות שלו שגויות או משהו, זה רק שתמיד אפשר לסמוך עליו שיגיד את הדבר הכי צפוי וסטנדרטי להגיד על סרט. אין לו שום סטייל מיוחד או שנינות או ניתוחים עמוקים במיוחד או זוית מעניינת, הוא מין "הקונצנזוס" של רוטן טומטוס בפורמט וידאו.
הוא בכלל לא קונצנזוס
הבן אדם אוהב כל כך הרבה סרטי שמאלאן שזה גובל בפלילים (כן, גם "סיינס")
אז דווקא אולי בגלל זה הוא כל כך פופולרי
רוב האנשים אוהבים מבקרים שהם מסכימים איתם, וכריס סטאקמן נותן תחושה של משהו שפונה למכנה משותף רחב – הוא לא אדג'י, הוא לא מתחכם, הוא לא מעמיק מדי – הוא נותן לך כל פעם בערך מה שאתה מצפה, וזה מה שרוב האנשים מחפשים כנראה. מן middle of the road כזה שייתן לך תחושה מרגיעה שאתה בקונצנזוס, שרוב האנשים חושבים כמוך.
אני כן חייבת לומר שיתרון ניכר שיש לו לעומת אחרים הוא שהביקורות שלו קצרות, תמציתיות, מוגשות בצורה מקצועית יחסית ובאופן קונסיסטנטי. יש מבקרים אחרים שהסגנון שלהם פשוט פחות נעים (ג'רמי ג'אנס), שעושים ביקורות ארוכות מדי (גרייס, Double Toasted) או שפשוט מבקרים כל פעם בפלטפורמה שונה (Schmoes).
ג'רמי ג'אנס מעולה
הבעיה עם ג'רמי ג'אנס
זה שהוא מסוג המבקרים שלא מסבירים למה הוא אוהב משהו מסויים – הוא פשוט מציין שהוא אוהב אותו ולא מסביר למה.
"ככה וככה קרה ואהבתי את זה" "המוסיקה הייתה ככה ולא אהבתי אותה" "הצילום היה יפה" "השחקן הזה והזה היה סבבה".
כריס סטאקסמן מסביר את עצמו, גם אם הדעה הסופית שלו היא לב הקונצנזוס, לפחות הוא מפרט מה יש בסרטים שהוא אוהב שהופך אותם לטובים.
נראה לי שזה אכן העניין.
אני עוקב אחרי אנשים אחרים בנושא סרטים – למשל Nostalgia Critic (השיחות שהוא מנהל עם אחיו בנושא סרטים חדשים וישנים הן בדרך כלל מאד מפורטות וסופר-גיקיות, מבלי להידרדר לסאחבקיאדה של אתרים כמו Collider ו-Screen Junkies), או Partick Willems שעושה חפירה קצת יותר לעומק אבל שומר על הפאן; סטאקמן טוב בלהגיש דברים בצורה ישירה ופשוטה, ואני בדרך כלל פונה אליו כדי לקבל את ההתרשמויות הראשונות. עם זאת, הרושם שלי הוא שחל בשנה-שנתיים האחרונות שינוי, והוא הרבה יותר "סלחני" והולך עם הקונזנסוס – אולי זה משהו שבא עם הפיכה לאושיית אינטרנט (ומפרסם לא-קטן)?
הוא איש מדבר ביו טיוב
הסרטונים שלו נראים ונשמעים טוב. הוא מסקר כל סרט שהוא רואה, והוא רואה הרבה סרטים.
אני מתחברת אליו בתור חובב סרטים נלהב שיודע להציג את הדעה שלו לגבי סרט בצורה לא רעה. הוא מסביר בצורה ברורה (גם אם חוזרת על עצמה לעיתים) מה הוא אהב ומה הוא לא אהב בסרט. אני מוצאת את הביקורות שלו חביבות למדי.
סרט סתמי
לא מאמין שמכל הציפיה וההייפ בסוף יש כאן סרט שודים סתמי לחלוטין. מאכזב…
סרט סתמי, קלישאתי, צפוי ונראה כאילו מייקל ביי צילם אותו.
פעם חשבתי שאדגר רייט גאון.
היו לו סגנון ויכולת עריכה מדהימים.
ואז הוא הוציא את ״סוף העולם״, ולא הצלחתי להבין למה כולם עפו על הסרט. בחיי.
את ״סקוט פילגרים״ אהבתי מאוד, אם כי גם שם היו בעיות (בעיקר זה שהגיבור הוא מניאק אנוכי ועצלן), אבל ״בייבי דרייבר״ הוא פשוט סרט גרוע.
זוכרים איך ב״hot fuzz״ דני נחרד מזה שאנג׳ל לא ראה את ״בחורים רעים 2״? אז בראיון עם רייט הוא סיפר שהוא אישית ממש אוהב את סרטיו של ביי, ואיך הוט פאז זו פארודיה על סרטי האקשן/שוטרים אבל מהסוג שאוהב את המקור. אז חשבתי שזה מגניב ומצחיק איך שהוא משתמש בכל קלישאות האקשן באופן אירוני ומודע לעצמו, כשהיום אני מבין שזה לא היה אירוני בכלל.
ב״בייבי דרייבר״ יש כל קלישאה וטוויסט שראיתם בסרטי מייקל ביי אי פעם, רק שבמקום אירוניה זה מבוצע ברצינות גמורה ובנסיון רע להיות ״מגניב״.
כל זה עוד היה נסלח, אם הסרט היה מציג לנו מרדפי מכוניות מגניבים ויפים באור יום באמצע העיר כמו שהבטיח רייט בראיון אחד:
״אני שונא איך בסרטים היום מרדפי המכוניות תמיד מתרחשים בחושך, באיזה רציף נידח ומשעמם ללא סיכון לאף אחד. אצלי הכל באור יום ובאמצע העיר, בלי פעלולי מחשב כמעט בכלל!״
הכל טוב ויפה, אבל זה לא שווה כלום אם אתה מצלם ועורך הכל בקאטים של חצי שניה מאלף זויות שונות באופן שגורם לסצינת הכביש של ״בחורים רעים 2״ להיראות ברורה ופשוטה לעומתך!
ברצינות, אני יודע שחצי מכם כבר מתים להגיב ולסקול אותי על ששחטתי ככה את יקיר האתר, אבל חי שפמי שסצינות המרדף והפעולה היו החלק החלש בסרט.
בכלל, הוא התחיל חמוד וכיפי ביותר, ובערך באמצע הפך לסרט שוד אחרון לפני פרישה/אקשן מייקל ביי/מיחזור, וחבל.
הערה אחרונה, שאולי איתה מישהו מלבדי יסכים בכל זאת:
מה הטעם בגימיק אם הוא לא משפיע על העלילה או על הדמויות בשום צורה?
כן, אני מתכוון לנכות הזאת של בייבי, שבגללה הוא נאלץ לשמוע מוסיקה כל הזמן, כדי להשתיק את הזמזום ולהיות שפוי או משהו.
חוץ מתירוץ לשים שירי שנות השבעים בפסקול סטייל שומרי הגלקסיה (שאגב אפשר לראות מחווה ברורה אליו בדקות הראשונות של הסרט), מה היה שונה בסרט אם לא היה את הסיפור הזה?
ואגב, בעצם המקגפין פה די זהה לש״ה, שזה גם מעצבן אותי.
בכל פרק של spaced היתה יותר השראה ויותר מקוריות מאשר בסרט הזה.
יוחזרו הבמאים הבריטים לאנגליה לאלתר!
(עכשיו תורכם להשמיד אותי)
לא מתכוון לסקול
אבל חושב שפשוט התייחסת לסרט יותר מידי ברצינות, או…שבאת אליו עם יותר מידי ציפיות.
האם יש לו חסרונות? ברור. אין ספק.
האם החצי השני פחות טוב מהראשון? גם עם זה אני מסכים.
אבל עדיין, בכללי, נהניתי מהסרט. הוא הכניס אותי למן מוד כיפי לאחריו, ומבחינתי זה אומר שהוא עשה את העבודה.
הדבר היחיד שממש ממש הפריע לי אלו השירים. ז"א, לא השירים עצמם, כי הם היו סבבה לגמרי, אלא עומס השירים. בקושי הייתה סצינה אחת בלי שיר ברקע. ואומנם "הבנתי" למה עשו את זה, אבל זה לא הפך את זה לפחות מעיק.
דוגל בגישה שלך, אבל צריך להגן קצת על רייט
דבר ראשון, מאוד אהבתי את הפתיח של "שומרי הגלקסיה 2" במהלך הצפייה בו, אבל מאז האינטרנט מתעקש לגרום לי לשנוא אותו כשעכשיו עושים לכל סרט "הפתיח של X בסגנון שומרי הגלקסיה 2" וב 90% מהמקרים זה לא מתאים בכלל, מה שמראה שלאנשים אין מושג למה הפתיח של הסרט ההוא עובד מלכתחילה.
מה שכן, רייט היה הרבה לפניהם. הוא אמר בכל ראיון בערך שהסרט נולד מכך שהקשיב ל "Bellbottoms" בגיל צעיר ודמיין מרדף מכוניות לצלילי השיר. ואת הדקות הראשונות של הסרט הוא כבר די עשה בקליפ שביים ללהקת "מינט רויאל"ב 2003 (שגם מופיע בסרט, בקטע של מצמצת-פספסת).
אני לא מאמין שאחרי 4 שנים של ציפייה לסרט החדש שלו
הולך להגיע סרט סתמי. אבל בניגוד אליך אדגר רייט עדיין לא אכזב אותי ואני חושב ש"סקוט פילגרים" ובמיוחד "סוף העולם" הם סרטים מצוינים ועדיין יש תקווה שאני אוהב את "בייבי דרייבר" (קראתי ביקורות מאד אוהדות בארה"ב).
ולפי ימדב הסרט הבא שלו
הוא סרט אנימציה של דרימוורקס בשם "צללים". מה לעזאזל הולך איתו, שיעשה כבר טרילוגיית המשך לקורנטו עם סיימון פג וניק פרוסט.
תוריד ציפיות
עד עכשיו כל סרט של אדגר רייט היה (בעיניי) טוב יותר מהקודם, ולצערי "בייבי דרייבר" שבר את הרצף. שיהיה ברור, זה עדיין סרט של אדגר רייט. הוא קצבי ומהנה, לבחור יש ים כשרון, אבל הפעם אין את הטוויסט הז'אנרי המגניב שהיה בסרטים הקודמים.
כמו כן, הוא ממש מתאמץ להיות מגניב ו… זה לא כל כך עבד לי. היו תלונות כאלו כבר על סקוט פילגרים, אבל ממש לא הסכמתי איתן ונהניתי ממנו בטירוף. פה הרגשתי המון רגעי "וואו" פוטנציאלים שלא באמת עבדו עליי, כי קיבלתי תחושה של מאמץ יתר להיראות קליל ומגניב.
טוב, אבל לא מעולה
לצערי זאת מנטרה שאני חוזר עליה המון בשנים האחרונות. מרגיש כאילו מיציתי כבר קווי עלילה סטנדרטיים של הוליווד, ואני מתקשה ליהנות מסרט בלב שלם כשהעלילה כל כך דלה, אפילו אם האקשן והעריכה מעולים. לזכות הסרט ייאמר שהוא לא משעמם רגע, ויש כמה סצנות מצויינות שערוכות נפלא. לרעתו ייאמר שהוא קלישאתי למדי ולא מספיק קליל וכיפי. היתרונות עולים על החסרונות, אבל לא במספיק בשביל להפוך את הסרט למצויין.
סרט חמוד מאוד
הסרט מוצלח אבל הוא ממש לא להיט. סיפור מעניין עם שחקנים טובים ודיאלוגים נהדרים.
המרדפים יצרו רף חדש בסרטים. הם מצולמים נהדר בצורה כזו שהאנדרלין מורגש בכל שנייה.
זה הסרט הכי הוליוודי של רייט. זה לאו דווקא רע.
דמויות של אנשים רגילים שמדברים רוב הזמן רגיל ומצולמים – יחסית לרייט – רגיל גמרי.
עם זאת הבעיות התחילו לקראת הסוף.
בסוף הסרט רייט נזכר שהוא אדגר רייט והתחיל לביים כמו, ובכן, אדגר רייט.
ויצא סצנה נהדרת אבל שקצת קשה לעיקול בגלל שהיא כל כך שונה משאר הסרט.
אני לא בטוח שאהבתי. החבר שאיתי אהב.
בנוסף, הסרט נמשך הרבה מעבר לזמן הסיום.
היה סוף. ואז יש עוד אחד. דיי מיותר לדעתי ולדעת כל האנשים ששמעתי מפטפטים ביציאה בקולנוע.
ותודה לעין הדג על הכרטיס!
אני מאוד חיבבתי את הסרט!
אויש, כתבתי תגובה ואז העכבר החליט לסגור את הדפדפן. טוב, ננסח בשנית:
מאוד חיבבתי את "בייבי דרייבר". בייחוד בגלל שהוא מרגיש שונה לחלוטין מסרטים אחרים של אדגר רייט. עם שאר הסרטים עד עכשיו היו גוונים שונים של קורנטו נהדר, נחמד לראות את רייט מבשל משהו אחר לחלוטין. רק הדבר הזה גורם לי לחבב את הסרט יותר. האם הוא טוב יותר מטרילוגיית הקורנטו או סקוט? לא יודע, אישית אני מחכה לצפייה שנייה כדי לשפוט. אבל הוא בבירור יותר טוב מהסרט הראשון של אדגר "בעבור חופן אצבעות", אבל זה לא קשה.
הקטע הוא שאני לא בטוח מי קהל היעד של הסרט הזה. הוא מוזר מדי לקהל מיינסטרימי מדי, לא עונה על דרישות מסוימות שיחבבו אותו בקהל הגיקי ואקשני מדי לקהל הסינמטקים. עקרונית, זה נראה כמו סרט לקהל הספציפי שהיה רוצה שסרטי "מהיר ועצבני" יהיו סרטים טובים: עם דמויות מוגדרות, סצנות אקשן כיפיות, עלילה הגיונית ברובה ובכל זאת לשמור על הכיף של הז'אנר הכללי כולל ה"ג'וב אחד אחרון" וכו'. אני מניח שאלה ואנשים שמוכנים לשים סטייל מעל הכל, כי הסרט נוטף מסטייל.
אני מניח שארחיב על הסרט עצמו בביקורת אבל אני מאוד נהניתי וממליץ בחום.
מאוד נהנתי
קודם כול, תודה רבה על הכרטיסים! תענוג לראות סרטים עם קהל עין דגי.
אחרי שראיתי את 'בייבי דרייבר' שאלתי את עצמי שאלה אחת: איך שרדתי 4 שנים בלי סרט של אדגר רייט? האיש הוא פשוט קיסר הקולנוע המגניב. כמעט בכול סצנה בסרט אפשר לראות כמה רייט אוהב קולנוע. ספציפית: סרטי אקשן (אהבה שהופגנה היטב גם ב'שוטרים לוהטים'), קומדיות ומוזיקה. בכיתי בסרט פעמיים: בסצנת הפתיחה המושלמת בגלל שזה היה כול כך טוב וכשהסרט נגמר כי רציתי עוד.
'בייבי דרייבר' לא פסיכי כמו 'סקוט פילגרים' והוא לא מבריק כמו 'שון של המתים' אבל באמת שזאת הבעיה היחידה שלו. סרט פשוט מגניב וכיפי ברמה לא חוקית. אני כבר לא יכול לחכות לצפייה הבאה שלי בו. נכון לעכשיו סרט השנה שלי (לצד 'לוגאן' ו'תברח').
מה ההבדל בין האקשן והמרדפים פה לאלו שבמהיר ועצבני-ים למינהם?
האם הם מסוגננים יותר / מזכירים את זה / שונה מהותית מהם?
מצטער להיות זה שייכנס לכולם באמצע ההתאכזבות,
אבל בכנות, אני חושב שזה אחד הסרטים הטובים ביותר של אדגר רייט, לחלוטין הסרט הטוב ביותר שראיתי השנה. הצפייה בסרט הזכירה לי את הצפייה הראשונה בכמה מהסרטים האהובים עלי אי פעם, ובגלל שדבר כזה לא הולך ברגל, אני ככה קרוב מלצאת לגביו בהצהרות הייפרבוליות… אבל אני אחכה לעוד כמה פעמים איתו בשביל להחליט סופית.
יופי של סרט
אדגר רייט עושה כאן בחירה אחת מאוד לא אמיצה, ואחת אחרת אמיצה מאוד.
הלא אמיצה: לעשות סרט שודים סטנדרטי לגמרי. כאילו, באמת, אני יכול לתמצת את עלילת הסרט הזה במשפט אחד. אין כאן את שילוב הז'אנרים שאפיין את טרילוגיית הקורנטו, יש כאן, ברמת התסריט, רק ז'אנר אחד.
האמיצה: הוא יוצר סרט שלמרות שהוא מגניב מאוד, הוא גם מעיק מאוד. למרות שגם בסרטים אחרים שלו קרו דברים רעים, האווירה תמיד הייתה קלילה. כאן היא, לפרקים, ממש לא קלילה, ואתה חושש לגורל הגיבור.
אבל את שני אלו רייט עושה בלי לוותר על קורטוב מהסטייל שלו. להפך, במובנים מסוימים – בעיקר בשילוב בין מוזיקה, עריכת קול, צילום ועריכת ווידאו – הוא אפילו מגביר. זאת אומרת, זה עדיין מאוד, מאוד, מאוד סרט של אדגר רייט.
לשלב קלישאות ז'אנר עם מועקה, וכל זה בתוך סרט מבוים על סטריאודים, זה חידוש גדול בשביל רייט – ואני יכול לראות למה הקהל הרגיל שלו לא יאהב את זה.
בשבילי, זה היה כל-כך שונה מכל מה שראיתי קודם, לא רק מרייט, אלא בכלל, שאין לי שום תלונות: שימשיך להפתיע ולהמציא את עצמו, וז'אנרים, מחדש, כל הזמן.
הבחירה האמיצה היא מה שעשתה את הסרט בעייני
אני מסכים שהדמויות הן לא משהו שלא נראה כבר בעבר אבל הבנייה והכתיבה שלהן כול כך טובה שהיה לי אכפת מכול אחת ואחת מהן. גם אלו הרעות וגם הטובות.
נוסע בדרכים מוכרות
החדשות הטובות הן שבאופן כללי זה סרט מעולה. כיפי, אחלה פסקול, וכצפוי – סטייל נהדר. החדשות הפחות טובות הן שזה הסרט הכי פחות טוב של אדגר רייט. לא כי הוא הכי "הוליוודי" או מיינסטרימי, אלא כי ברגע שמסתכלים מעבר לכל הסטייל נשאר סיפור מאוד גנרי. ובכל זאת, גם סרט פחות טוב של אדגר רייט עדיין נמצא כמה רמות מעל הרבה סרטים אחרים. ארחיב בקרוב.
נ.ב. למרות הרבה קטעים מרשימים של נהיגה ויריות, הסצינה האהובה עלי היא וואן-שוט ממש בהתחלה (אחרי הסיקוונס הראשון של הסרט), שהיה יכול להיות סתם שוט מרשים מבחינה טכנית אבל רייט הלך צעד קדימה ושילב את השיר ברקע ברקע של הסצינה. וזה נהדר כל-כך (כמה אנשים שראו אמרו שהם לא שמו לב, אז כותב את זה כאן כדי שמי שלא ראה עדיין כן יסתכל כי חבל לפספס את זה).
לי הסרט היה עצוב לכל אורכו בעוד אחרים צחקו הרבה
אין לי מושג למה אצלי זה עבד אחרת.
סרט טובעם גרוביות , קצב , צילום יפה וחוש הומור בהחלט.
רק שאותי העציב מאוד.
הקהל האנגלי אהב מאוד. היו הרבה צחוקים ואוירה של מבסוטיות בקהל
לגמרי ממליצה על הסרט.
וואו.
קשה לי למצוא מילים להביע את האכזבה מהסרט הזה. היא לא נובעת מזה שרייט החליט שהוא מביים "סתם" סרט שודים (הוא כבר עבד בעבר עם ז'אנרים שחוקים יותר), גם לא מזה שהוא החליט שמה שדחוף לו עכשיו זה לחקות את טרנטינו (גם בתור חיקוי, "בייבי דרייבר" מבדר יותר מהאחרון של טרנטינו), זה פשוט העובדה שהיא לא השקיע כלום, נאדה, גורנישט, בגיבור שעל שמו הסרט נקרא.
ב-"טרילוגיית הקורנטו" שלו, הגיבורים התמודדו עם אפוקליפסת זומבים, או חייזרים, או עם דרמת משטרה שירדה מהפסים. אבל הם בעיקר התמודדו עם החסרונות שלהם-עצמם. סיימון פג, בכל אחד מהסרטים האלה, גילם דמות בשלב אחר של דפקט רגשי, והיה בכל אחת מהדמויות האלה משהו שהרגיש אמיתי וכואב.
בדמות של בייבי אין שום דבר כזה. לאורך רוב הסרט, מה שאנחנו יודעים על הדמות מסתכם ב-"הוא סובל ממצב רפואי נדיר" ו-"המצב הזה נובע מאיזו טראומה בעבר שלו". וזהו. וזה לא מספיק – כי לאורך רוב הסרט רייט לא ממש מתאמץ לנסות לקשור בין המצב שבו הגיבור נתון לסאגת חריכת-הצמיגים (המבוימת בכישרון עצום, אני לא מכחיש) או לסיפור האהבה הדי-מביך שמלווים את הסרט. לאורך רוב "בייבי דרייבר", הגיבור שלו לא ממש עושה קולות של בנאדם, למרות שבחצי שעה האחרונה של הסרט נראה שהוא משתדל. אבל זה לא מספיק.
עוד משהו שלא עובד בסרט הזה – הצורה שבה הוא מכניס אותנו לעולם שלו. שוב טרילוגיית הקורנטו מספקת פה השוואה לא מחמיאה – היא הציגה מציאות מאוזנת, מנומנמת אפילו, שמתדרדרת לאט למחוזות מטורללים. ב-"בייבי דרייבר" אין את זה: מהרגע הראשון אנחנו נמצאים במציאות של מרדפים בלתי-אפשריים ודמויות שמדברות בשורות-מחץ ושנינויות (לא כולן כאלה מוצלחות, אגב). ברמת העקרון זה לא פסול, אבל כשרייט מביים סרט שזו נקודת המוצא שלו זה יוצא כל כך פחות מוצלח מהתעללות השיטתית שלו באנגליה הבורגנית.
ואולי זו השורה התחתונה – אדגר, מותק, תחזור לאנגליה. הוליווד לא עושה לך טוב.
אבל הוא עושה טוב להוליווד.
כשאדגר רייט מוריד את הרגל מדוושת פיתוח הדמויות, נשאר יותר מקום לאקשן (שהיה חלש מאוד בטרילוגיית הקורנטו). כשהוא מוריד הילוך בדיאולוגים, נשאר יותר מקום למוזיקה. כשהוא מכבה את ההומור.. טוב, האמת שמזה לא הרווחנו כלום.
'בייבי דרייבר' הוא לא סרט חלש של אדגר רייט. הוא סרט שודים מהטובים ביותר שנעשו אי-פעם, שהוא עדיין – באופן מובהק – סרט של אדגר רייט. את בלנדר הז'אנרים שלו והשליטה המוחלטת שלו בחוויה של הצופה הוא לא כיבה, ולכן קיבלנו סרט שהוא גם מאוד הוליוודי, וגם מאוד לא סטנדרטי.
תישאר בהוליווד, רייט. אם עוד סרטים כמו שלך יצליחו, יש סיכוי שגם בז'אנר הבידור להמונים נקבל יצירות מקוריות ויוצאות דופן.
מהרהרת בקביעה שלך "סרט שודים מהטובים ביותר"
מיקמתי אותו מקום 6 אחרי
Reservoir Dogs
The Usual Suspects
Ocean's Eleven
Inside Man
Bonnie and Clyde
אבל אם כל סדרת מת לחיות נחשבת סרט שודים אז הוא מתחת לכל הסדרה.
sucker for ברוס וויליס בסדרה המטופשת הזו!
סרט מחורבן
כמה חפירות רייט שמייט. לא יודע על מה הרעש אובייקטיבית ונטול חפירות שווה בקושי 4
הערות מהקומנטרי של בייבי דרייבר
לא מאוד מאיר עיניים אבל נחמד ביותר
מה היה קורה אם אדגר רייט היה ישראלי:
https://youtu.be/J3tXt4S8KeI
ספויילרים לסרט…
בעיניי התוצאה סתמית למדי... (מנגד, זו גם דעתי על המקור)
אני רק תוהה איך הוחלף רק השיר בפסקול אבל נשארו הקולות האחרים (או שוחזרו מחדש?).