-
חיפוש דפי סרט
חפש
לפי שם:
עכשיו בקולנוע: סרטים שרק עכשיו יצאו
עוד בקולנוע: סרטים מדוברים שעדיין רצים
בקרוב: מגיעים בשבועות הקרובים
ברחוק: סרטים עתידיים שמדברים עליהם
-
דיונים אחרונים
דיונים מתמשכים
דיונים חמים
אסיה
Asia
סיפורה של אסיה בת ה-35, עולה ותיקה ואם חד הורית שמטפלת בבת היחידה שלה, בזמן שמצבה הבריאותי של זאת הולך ומסתבך.
אורך: 1:25
תאריך הפצה בארה"ב: 11/06/2021
תאריך הפצה בישראל: 24/06/2021
באתר של לב, לצפייה
החל ממה שנראה כמו עכשיו – https://ticket.lev.co.il/feature/3263
...ועד ה-29 בדצמבר.
אז מי שרוצה לראות: תמהרו.
אחרי שצפיתי אתמול
אז בארבעים דקות הראשונות קצת תהיתי מה העניק לסרט את פרס הסרט הטוב ביותר: המשחק היה טוב מהרגע הראשון, אבל הסיפור עצמו נראה פשוט ודטרמיניסטי, והתפלאתי שזה נחשב לסרט הטוב הישראלי הטוב של השנה (גם אם לא היה לי למה להשוות), בעיקר כשמבחינה קולנועית הוא הרגיש כצעד לאחור ביחס לקולנוע הישראלי של השנים האחרונות. אבל בשלב כלשהו הסרט מגביר את קצב ההתרחשויות, ולפתע הוא "נפתח" מבחינה קולנועית, והעשייה שלו הופכת לקצבית, אינטנסיבית ומרתקת יותר. לקראת הסוף יש גם לפחות בחירה תסריטאית אחת אמיצה שמעוררת אי נוחות ומורידה את הסרט מהמסלול הצפוי שלו. כמו שאמרתי, המשחק פה באמת נהדר, כשאיב והאס מאוד משכנעות כאם ובת, גם בדינמיקה וגם במראה. אלונה איב מושלמת כאישה עסוקה, עייפה תמיד וכאם לא מושלמת אבל כזו שמבינה היטב את הבת שלה, והאס מביאה את הנסיון שלה כדי לשחק עוד-פעם-אחת בת 17 – ובניגוד לבני 26 שמשחקים ילדים בני 17 בסדרות אמריקאיות, זה אף פעם לא נראה מזוייף.
הדבר היחיד שהפריע לי באמת הוא הסיום – דווקא כיוון שמדובר בסיפור דטרמיניסטי לחלוטין, יכלו לסיים אותו בהרבה נקודות בדרך, ונראה לי שסיום סצינה אחת או שתיים מוקדם יותר היה אלגנטי יותר.
נקודה טכנית לסיום – הנגן של לב עבד לי היטב אפילו על הדפדפן הכי פחות סטנדרטי שקיים (זה של הטלויזיה החכמה שלי), אז מהבחינה הזו כנראה שאין לי תלונות ללב (גם אם casting מהטלפון יכל להיות אפשרות נוחה יותר).
לא, הסרט בהחלט לא היה ראוי לזכייה גם השנה
״הנה אנחנו״ של ניר ברגמן היה פי עשר יותר משובח וראוי לזכייה מבחינתי. ואם כבר רוצים גם זוכה מקורי קצת יותר משני אלה שהציג קולנוע ראוי לציון אז גם זכייה של ״אפריקה״ היתה מקובלת בעיניי. שניהם סרטים מספיק טובים, גם ביחס לזוכים של שנים קודמות. ״אסיה״ היה בעיקר גם סיפור מאוס וגם השאיר אותי עם התחושה שתוארה מעליי של ״זה הכל?״.
מבחינתי, ובלי לראות את "המתים של יפו" - בהחלט "אפריקה"
עם זאת, מבחינת אוסקר (וזה לא היה השיקול השנה, כך התרשמתי עם ה-9 פרסים ש"אסיה" גרף): אין ספק ש"הסרט בכיכובה של שירה האס" זאת בחירה בטוחה יותר.
הסרט הזה אשכרה יוצא בארה"ב לפני שיצא בארץ
(ל"ת)