-
חיפוש דפי סרט
חפש
לפי שם:
עכשיו בקולנוע: סרטים שרק עכשיו יצאו
עוד בקולנוע: סרטים מדוברים שעדיין רצים
בקרוב: מגיעים בשבועות הקרובים
ברחוק: סרטים עתידיים שמדברים עליהם
-
דיונים אחרונים
דיונים מתמשכים
דיונים חמים
אנומליסה
Anomalisa
אנימצית סטופ-מושן על אדם רגיל מדי.
תאריך הפצה בארה"ב: 30/12/2015
תאריך הפצה בישראל: 25/02/2016
יצירת מופת. לגמרי.
היי רד
כתבתי כאן תגובה מסומנת בספוילר המציעה פרשנות שלא הוצעה עד כה, נכתבה ללא העלבה או תקיפה אישית כלפי אחד מהמשתמשים ונוסחה (אני מאמין) באופן סביר ושאינו מביך.
מדוע נמחקה? ומדוע כמעט כל תגובה נוספת שלי נמחקת, בעוד אחרות דומות לה מאושרות? אני חייב לציין שכאחד שאוהב מאוד את האתר, את בעליו (ואם אתה זוכר, כשנתקלתי בך בהקרנת העיתונאים של סטאר וורס שפכתי בפניך עד כמה אני וחברי אוהבים את הפורמט ונהנים ממנו שנים) זה די מעליב.
התגובה הזאת פורסמה, היא פה מעליך.
תגובות נכנסות לתור התגובות ה"חשודות" לאישור מכל מיני סיבות, ואז הן צריכות לחכות קצת עד שהן מקבלות אישור – אבל אכן מתפרסמות בסוף, בהנחה שהן לא בעייתיות. לפעמים צריך קצת סבלנות, סליחה.
צ׳ארלי קאופמן חוזר אחרי 7 שנות הפסקה מאז סרטו האחרון – סינקדוכה, ניו יורק, יצירת המופת של קאופמן -, ולמרות שזה סרט קטנטן הוא בדיוק מה שרציתי מקאופמן אחרי סינקדוכה העצום והמלא ברעיונות. הסטופ-מושן יפיפייה ודיוויד ת׳יוליס מצוין.
משונה קצת למצוא את עצמך בוכה שלוש פעמים בסרט קצר כל-כך.
יש סיכוי שהסרט יוצג בארץ?
(ל"ת)
כן.
תודה רבה. כבר אזלו הכרטיסים :-(
(ל"ת)
נשארו עדיין כמה כרטיסים בפינות
ובשורות הראשונות. בהחלט לא מקומות אידיאליים, אבל אפשריים.
כן, שורה 9 ליד הקיר זאת אני :-)
אני לא יודעת איך פספסתי את הסרט הזה ואת כל ההקרנות שלו עד עכשיו. אם לא הייתה מציין אותו בסיכום השנה לא הייתי זוכרת שהוא קיים בכלל.
תאריך יציאה בארץ?
מישהו יודע מתי הסרט יוקרן בארץ?
אין תאריך מדויק
אבל התכנית היא פברואר, אלא אם כן זה השתנה.
סרט מיוחד, אבל לא מומלץ לכל אחד
אם אני צריך לתאר את הסרט בשתי מילים כנראה שאני אבחר ב"עילאי ומתנשא".
אם ייתנו לי להוסיף עוד חצי משפט אוסיף "אבל לא בקטע רע".
כי רואים שהסרט נעשה תוך הרבה מחשבה והרבה אהבה, אבל עדיין, הוא עובדה שהוא מאוד לא שגרתי בכל כך הרבה מובנים הופכת את ה"התמודדות" איתו ללא פשוטה.
כל כך לא פשוטה שאם לא הייתי שומע לפני את ההרצאה (הנהדרת!) על איך עושים אנימציית סטופ-מושיין, בעיות התקציב של הסרט ומיהו צ'אלי קאופמן לא בטוח שהייתי יודע לתת לאנומליסה את הכבוד הראוי.
ביקורת קצת יותר מלאה אפשר למצוא כאן.
https://gal015.wordpress.com/2016/01/15/anomalisa/
הסרט יקבל הפצה מסחרית
או יוצג רק בבתי קולנוע נבחרים כמו קרול?
זה סרט של גלובוס ואין להם בתי קולנוע יעודיים לסרטים כמו זה
(העובדה שהם מפיצים אותו היא בכלל נס) כך שזאת כנראה תהיה הפצה מסחרית מצומצמת יותר ממספר בתי הקולנוע שבהם מוקרן "קרול". קרי, סינמטקים בעיקר.
מה?! לא.
(ל"ת)
כל תיאוריה שעיקרה "הכול חלום והזיה והגיבור רק דימיין את זה" מטופשת ומיותרת באותה המידה.
(ל"ת)
לא, לא באמת
בייחוד שיש סרט אחד שזה אשכרה ההסבר לסרט.
איזה?
(ל"ת)
אתה מודע לזה שלדבר על הסבר *כלשהו* לסרט שאתה מדבר עליו
זה עניין מופרך מיסודו?
לא, לא באמת.
בייחוד שיש לסרט הסבר שמסביר אותו לחלוטין.
ממש לא.
זה שההסברים לא מוצאים בעיניך, זאת, ובכן, הדעה שלך, כמו שאמר מישהו אחר מסרט אחר.
yeah, well
בזמן האחרון בכל מקום (ובמיוחד שאני מזפזפ כאן בין כתבות) אני רואה את המגה-ציטוט הזה. עברו 18 שנה…מה לכל הרוחות? (לא שאני נגד…)
וואט.
(ל"ת)
אני אעשה את החיפוש בעצמי ואז אבין אם יש על מה לדבר או לא
(ל"ת)
האם אנומליסה הוא בעצם הסרט הראשון שמומן בעזרת קיקסטארטר שמופץ בארץ?
והאם הוא גם הסרט הראשון שמומן בקיקסטארטר שמקבל הכרה אוסקרית?
"הלוואי והייתי כאן"
(ל"ת)
נכון! לגמרי שכחתי ממנו.
ובצדק.
בואו נהיה אמיתיים רגע. הוא לא באמת מופץ.
כשחיפשתי מקום לצפות בסרט באיזור חיפה, גיליתי שלא קיים שום בית קולנוע שמציג אותו. בסדר, קורה לפעמים שסרטים שכאלה לא יוצאים מטריטוריית המרכז, אבל הדבר המפתיע באמת הוא שגם לא מצאתי בית קולנוע שמציג אותו איפה שהוא בארץ. זה מפתיע כי בהרבה מאתרי הקולנוע בארץ רשום שהוא מופץ החל מהיום. אז בגדול הוא מופץ, אבל בשום מקום באמת.
בעצם, כשחיפשתי יותר לעומק, הגעתי לטריילר המתורגם ביוטיוב, ולמטה היה רשום שהסרט יוקרן מה-25/02/2016 בסינמטק תל אביב. ובאמת, הנה הוא שם, עם הרבה הקרנות ביום, אבל רק שם.
זו באמת הפצה? מקום אחד ויחיד בכל הארץ, שהוא במקרה גם סינמטק? מילא החלטתם על הפצת סינמטקים, שיהיה, אבל למה רק בתל אביב? מה לעזאזל קורה כאן? למה אנחנו קוראים לזה "הפצה"?
גם עותק אחד זו הפצה.
בשבוע הבא ההפצה מתרחבת לסינמטק חולון, חיפה וירושלים.
א. למה לא ביחד?
ב. ממתי הקרנות בסינמטקים נחשבות הפצה? אני רואה בתוכניות הסינמטקים המון סרטים שלא הוקרנו בבתי הקולנוע בארץ, ומעולם לא קראנו להם מופצים.
ג. לא מצאתי אותו בתוכניית סינמטק חולון, מצאתי אותו להקרנה אחת בחיפה, ולשלוש הקרנות בירושלים. וואו.
אוקי אמר לך במפורש "בשבוע הבא".
בקשר להקרנות בסינמטק, בדרך כלל נהוג להבדיל בין "הקרנה מסחרית" – כלומר הקרנה של סרט באופן סדיר לפחות פעמיים ביום – לבין, נו, הקרנה סינמטקית, שהיא בדרך כלל חד-פעמית פחות או יותר. יש סרטים שמופצים בהקרנות בסינמטקים בלבד, ועדיין נחשבים להפצה מסחרית.
(כל זה לא משנה את העובדה שאני חושב שהסרט הזה צריך להיות מוקרן ביותר מקומות, כן? אבל עצם העובדה שהוא בכלל מוקרן בארץ היא לגמרי לא מובנת מאליה).
סרט לגברים צעירים.
כשיצאתי מאנומליסה, ומקריאה של ביקורות עליו אפפה אותי התחושה של "זה סרט שיפנה לקהל צר מאוד". אותו הקהל הוא קהל שכיף נורא לחבוט בו (ושאני חלק ממנו) – גברים לבנים צעירים, ובעדיפות אינטלקטואלים. היחס שלו לעולם ולנשים נראה כמו משהו כל כך ייחודי לפלח האוכלוסיה הזה, הפנטזיות שהוא מייצג כל כך מדברות עליהם, העומק שהוא מייצג נוגע בנושאים שמעניינים אותם בצורה שמדברת אליהם, שאפילו לא צריך ממש ללכת ולבדוק את הנושא. אבל, התעניינתי ובדקתי בדרך העצלנית והנוחה ביותר שיש לי – פילוג בימד"ב. והתוצאה שיכנעה את המשוכנע – גברים נתנו לסרט 7.6, נשים -7.0 . והפער הגדול ביותר היה בין הקבוצה של גברים מתחת לגיל 18 (8.5) לנשים מעל גיל 45 (6.6 – למרות שנשים מגילאי 30-44 נתנו לו 0.1 יותר בסך הכל)
עכשיו, בשביל לתת לתוצאות האלה קצת משמעות, הלכתי ובדקתי סרטים אחרים.
זכרתי כמה תגובות אצל "הזאב מוול סטריט" שמדברת גם עליו כ"סרט גברים" – הפער בימד"ב? 0.4 לטובת הגברים. "טוב" אמרתי "בוא נלך לבדוק את הבלוקבאסטר הגברי הכי גברי שאני מכיר – מהיר ועצבני 7. וגם פה מצאתי פער של 0.6.. לטובת הנשים. הא. להשוואה, קומדיות רומנטיות קלאסיות זוכות לפער של 0.7 בין המינים ומכל הסרטים שהיו מועמדים לקטגורית הבמאי הטוב ביותר שנה שעברה הפער הכי גדול היה 0.3, ובקטגוריית האנימציה הפער הכי גדול שאפשר למצוא הוא 0.2.
כל זה לא אומר כמובן, שנשים לא יכולות לאהוב את אנומליסה, או שגברים לא יכולים לשנוא אותו. אבל זה כן אומר שיש משהו בסרט הזה שפונה לגברים הרבה יותר מכל קהל אחר.
כל הסרטים של קאופמן כתובים מנקודת מבט מאוד גברית, גם אם הם עוברים בכדל
(ל"ת)
אף סרט שלו לא מתקרב לפנטזיה הגברית של (הקריאה הפשוטה של) אנומליסה
(ל"ת)
אתה מעלה טענה מעניינת, בבקשה תבסס אותה
על אילו פנטזיות אתה מדבר? למה סרט על אדם מבוגר שמתקשה ליצור קשר אנושי קוסם יותר לגברים צעירים?
מה אתה מחפש בדיוק מסרט של צ'רלי קאופמן?
קשתות וחדי קרן? סוף שמח שכולם אוהבים את כולם?
"חוסר משמעות הוא רק משהו שאתה עושה לעצמך", המשפט הזה השאיר אותי פעור פה. אתה יודע, גם החיים באופן כללי הם רק משהו שאתה עושה לעצמך, אפשר לוותר על כל הקונספט הזה מראש. אני מקווה שאתה לא באמת מנסה לעודד אנשים עם הדיבור הזה, כי זה נשמע כמו משפט שיצא מאדם עם ניסיון חיים של שעה ורבע וגם זה בסרט של דיסני, ולא אאשים אותם אם הם היו מנתקים איתך כל קשר.
פגשת פעם אנשים מדוכאים? שמרגישים תקועים במקום למרות שלכאורה יש להם הכל?
על כל קושי בעולם אפשר להתלונן שהוא "רק בראש", זה לא הופך את ההתמודדות איתו לקלה יותר.
איך אני עושה חרם על הסרט אם אני צופה בו ומדבר עליו? זה נשמע כמו החרם הכי לא אפקטיבי אי פעם. מצד שני "הכי לא אפקטיבי אי פעם" עלול להיות תיאור הולם לדברים שאני עושה.
בכל מקרה, אני אומנם מעריך את הדרך הייחודית שאתה צופה בסרט אבל היא רחוקה מלהיות הדרך היחידה לצפות בסרטים. אפשרי (ומומלץ, לדעתי) לצפות בעיניים ביקורתיות בסיפורים, סרטים ושאר ירקות שאתה צורך. כי אם סרט רוצה לעסוק במשהו, אז כדאי שיבין את ההשלכות של המשל שהוא מספר ולא יתחבא מאחורי "אבל מה שניסיתי להגיד בעצם הוא".
אתה צודק, אבל.
אתה לא יכול להיות ביקורתי לפני שהקשבת והזדהית. גם אם גיבור הסרט הוא פושע, הרי כל מטרת הסרט היא להבין אותו מבפנים – כדי שנדע להתמודד.
אם אני מקשיב לטענה שלא אמרת במפורש, אתה מתכוון: בחיים יש סדר עדיפויות, ו'לא לפגוע באנשים' זה ערך חזק יותר מריגוש חולף. וזה עיקרון שאני כמובן מסכים איתו – אבל ברור לך שהוא לא פותר לכל המייקלים בעולם את הבעיה.
למה אני לא יכול להיות ביקורתי לפני שהקשבתי והזדהיתי, בעצם?
מדי פעם (בתפיסתי) ראוי להיות ביקורתי כלפי מגמות מסוימות שאני רוצה לבטל בעולם. עכשיו, אנשים אמיתיים אני חושב שאכן עדיף לנקוט באמפתיה ואהבה על מנת לשנות אותם, כפי שאתה אומר.
אבל סרט? סרט לדעתי הוא דווקא המקום שבו בחופשיות אפשר וראוי לבקר גם בלי להקשיב ולהזדהות. סרט שמציג גזענות, שנאת אחר, הוללות לבורות או תופעות כאלה ואחרות ביודעין או (יותר גרוע) לא ביודעין ראוי לביקורת על הערכים שהוא אומר שהן בסדר.
אני מסכים שלסרט יש יכולת לשים אותך בנעליים של אנשים אחרים ולחוות את העולם מנקודת מבטם כדי שנדע להבין ולהתמודד אבל זה לא אומר שהוא חסין לביקורת בכלל. סרט שיציג סוכן קגב שמתעלל באנשים יום-יום כי הוא סדיסט שנהנה מזה אבל אז בריה"מ נופלת והוא קצת עצובי והסרט מסתיים בטון של "אוי איזה מסכן בוא נרחם עליו" יוציא ממני פלוס-מינוס את אותה התגובה שהייתה לי כאן. איך אמרו חכמים ממני? כל המרחם על האכזרים וכו'
לגבי הטענה שלא אמרתי במפורש – אני לא אמרתי אותה כי אני לא בטוח שאני מזדהה עם מה שרשמת. כלומר, אולי אני כן אבל מה שאמרתי במפורש הוא שהסרט מהווה פנטזיה גברית בכך שהוא מציג גבר שנשים מתבטלות לפניו, שהוא מנצל את הביטול הזה לטובתו האישית ושלמרות שהסרט חושב שהוא מעניש אותו הוא בעצם לא. זה אפילו לא חייב להיות דבר שלילי, כן? מותר שסרט יהיה פנטזיה גברית. גם לגברים מגיע פנטזיות.
פנטזיה גברית?
בשביל זה יש תתי-ז'אנר מתאימים יותר..
ובגלל שאנחנו אנונימיים פה אני מרגיש חופשי לומר: אני אחד שמאוד הולך לו עם בנות. ומאוד נמצא באותה הבעיה של מייקל. אז מבחינתי לפחות הסרט הזה הוא ההפך הגמור מפנטזיה. הוא בעיטה בבטן.
זה שאתה חושב שהוא בעיטה בבטן – זאת הפנטזיה.
השאלה היא האם אתה משתמש בבנות שהולך לך איתן כמו שמייקל משתמש בהן בסרט? האם כך אתה מתייחס אליהן? והאם, כמו בסרט, על אף שאתה מתייחס אליהן ככה, הן ממשיכות לרצות אותך?
הוא נזכר בזולופט (תרופה פסיכיאטרית) במהלך ההרצאה
(ל"ת)
תודה על הביקורת ועל מה שכתבת...נהניתי מאוד לקרוא!
(ל"ת)
איזה ווייס אובר?
(ל"ת)
נשמע כאילו ראית את הגרסא לסרט המיועדת לעיוורים...
שמעתי שהגרסאות האלו הן תמיד כיף גדול!
…כלומר, לא לצפייה הראשונה זה בטוח.
ג'יזס
לא שאני מנסה להיות גועלית אבל סרט לעיוורים מאבד את הפואנטה שלו,לא?
אני מרגישה קצת סתומה עכשיו…
השאלה אם לראות את הסרט שוב בגרסא רגילה או להשאר עם חווית הצפייה ההזויה הזאת?
ברור שזה מאבד את הפואנטה,
ובדיוק בגלל זה הגרסאות האלו קיימות – בשביל שזה יהיה קצת פחות חסר פואנטה.
זה לא שהכינו אחת במיוחד בשביל אנומליסה כי הוא סרט שמאוד כדאי שעיוורים יראו, זה פשוט שמכינים לכל סרט גרסא כזאת, והיא נמצאת ב-DVD, בנטפליקס ואני מניח שגם בשאר כל המקומות שניתן להשיג סרטים בימינו.
אם אפשר לשאול, איך הגעת לגרסא של אנומליסה שבה צפית?
בדרכים לא חוקיות שלא נעלה אותן על הכתב -_-
אולי זה העונש שלי p:
יש כאן לקוחות של סלקום TV?
ראיתי שהסרט מופיע ב VOD שלהם.
צפייה חופשית כמובן.
אני וצארלי קאופמן פשוט לא מתחברים
אמנם זה סרט ראשון שלו בתור במאי שאני רואה, אז אני יכול רק להגיד שמבחינה תסריטאית הוא משעמם אותי נורא.
את שמש נצחית בראש צלול ממש לא אהבתי, אדפטיישן הוא סרט קאלט במשפחה שלי- כסרט הכי משעמם שאי פעם ראינו ביחד. וגם אנומליסה פשוט שיעמם אותי, לא התחברתי ולא הבנתי מה אמור לעניין אותי וחבל כי באמת חשבתי שהפעם אני יאהב.
נ.ב כמו שאמרו יש את זה vod של סלקום tv יחד עם עוד המון סרטים חדשיים וקלאסים כאחד והכול בצפייה חופשית, אז שאפו.