-
חיפוש דפי סרט
חפש
לפי שם:
עכשיו בקולנוע: סרטים שרק עכשיו יצאו
עוד בקולנוע: סרטים מדוברים שעדיין רצים
בקרוב: מגיעים בשבועות הקרובים
ברחוק: סרטים עתידיים שמדברים עליהם
-
דיונים אחרונים
דיונים מתמשכים
דיונים חמים
הרפתקאות טינטין
The Adventures of Tintin
סרט אנימציה בטכנולוגית לכידת-תנועה המבוסס על ספרי הקומיקס של הרז'ה. ההרפתקן טינטין וחבריו מחפשים את אוצר הספינה הטבועה, החד-קרן.
תאריך הפצה בארה"ב: 21/12/2011
תאריך הפצה בישראל: 03/11/2011
נחמד, ולא יותר מזה. הישג טכני מרשים, סצינות פעולה נחמדות, ואין שמץ של אכפתיות או מתח.
הנה כמה תמונות שנותנות מושג איך הסרט ייראה
http://www.slashfilm.com/highresolution-images-steven-spielberg-peter-jacksons-the-adventures-tintin/tintin-gun-high-res/
אני אישית מאוד מצפה לזה, שפילברג פיטר ג'קסון יחד?! איזה יופי
יש, אה, טיזר?
כן, יש.
משום מה ציפיתי שזה יעורר קצת יותר רעש פה:
http://www.youtube.com/watch?v=f3Xwta_XIJo
קשה לשפוט מטיזרים, אבל זה נראה לא-משהו – יותר מדי חושך, והדמויות נראות כמו משהו מתוך משחק-מחשב. אני עדיין חושב שזה הפרויקט הכי מיותר שספילברג לקח על עצמו בעשור האחרון, אבל מצד שני חשבתי את זה גם על "מלחמת העולמות" (שהתברר כאחלה סרט). מצד שלישי, חשבתי את זה גם על ההוא עם ממלכת גולגולת הבדולח (ועצוב כמה שצדקתי). נחיה ונראה.
הפרויקט הכי מיותר של שפילברג
נכון להיום, הוא טרה נובה
לקחו דרמה מתקתקה של הולמרק והדביקו מסביב דינוזארים (לא בצורה משכנעת במיוחד)
ספילברג רק נתן את השם שלו כמפיק ל"טרה נובה"
זה לא מפריע לזמן שלו לביים דברים אחרים כי הוא לא אחראי על שום דבר בסדרה הזו.
תאריך ההקרנה בישראל נכון?
יכול להיות שהסרט יוקרן בארץ יותר מחודש לפני ההקרנה בארה"ב?
משום מה, כן
במקרה הזה, זה לא שהוא מוקרן בארץ מוקדם, זה שהוא מוקרן בארה"ב מאוחר. בניגוד מוחלט למקובל, הסרט יוקרן ברוב העולם לאורך אוקטובר ונובמבר, וארה"ב היא אחד המקומות האחרונים שאליהם הוא יגיע, בסוף דצמבר.
אני מנחש שזה בשביל הבאז
בארה"ב מכירים את טינטין הרבה פחות מאשר באירופה – בעיקר בזו דוברת הצרפתית, אבל לא רק – ולכן אם הסרט יגיע לארה"ב לאחר שיוכתר כ"סרט המצליח ביותר בצרפת אי-פעם!" או משהו בסגנון, יהיה קל יותר לשווק אותו.
"הסרט המצליח ביותר בצרפת אי פעם" נראה לי רעל קופתי.
סרטים צרפתים הם לא ממש שוברי קופות בארה"ב, וממה שהתרבות הפופולארית שלהם משדרת הם נתפסים בעיקר כסרטים-האמנותיים-האלה-שבן-אדם-שנקלע-אליהם-עדיף-שכבר-ירה-לעצמו-בראש.
גם כששפילברג הוא הבמאי?
(ל"ת)
אם מפרסמים כסרט של ספילברג
תארים כמו "הסרט המצליח ביותר בצרפת אי פעם" הם מיותרים. למעשה, גם בלי ספילברג, מאץ' צודקת. הסיכוי שצרפת תתפס בארה"ב כמדינה שאפשר לסמוך על הטעם שלה בסרטים, נמוך למדי. אנשים יחשבו שמדובר בסרט אמנותי משעמם שלא שווה לצאת במיוחד מהבית בשבילו. זה לא כמו בישראל, שהקולנוע הצרפתי זוכה להערכה מיוחדת, בין השאר כי במשך שנים, הקהל הישראלי היה חשוף לבידור מצרפת הרבה יותר מהאמריקאי הממוצע. אני מאמין שגם בארה"ב וגם בארץ, השיווק יתמקד בספילברג, שהוא שם מוכר ואמין עד כדי כך, שמצרפים אותו גם לסרטים שלא הייתה לו נגיעה ישירה ביצירתם. נוסף על כך, לכל מדינה יש את המקום שלה לשים בו דגש. אצלנו ובאמריקה, זה ספילברג. בצרפת ובלגיה, אני מניח שהדגש יהיה על "עושים סרט על פי טינטין, אחת הסדרות הספרותיות הגדולות של המאה ה-20". בבריטניה, יש סיכוי טוב שידגישו את שמותיהם של סטיבן מופט ואדגר רייט, שחתומים כתסריטאים, משום שהם שמות גדולים ומוכרים במולדתם. אני לא יודע מה היחס לספילברג, או לטינטין ביפן, אבל אפשרי ששם ידגישו בכלל את הפן ההרפתקני של הסרט.
לגבי תאריך ההפצה. בארה"ב, די ברור שהתאריך (23 בדצמבר) נבחר בגלל חג המולד. בשאר העולם, אני מניח שהיו שיקולים שונים. הרושם שאני מקבל הוא שגם בארה"ב, היה אמור להיות תאריך מוקדם יותר, אבל הוא נדחה כי חג המולד טוב לעסקים וההפצה בשאר העולם לא הושפעה ממנו.
מה שאותי מסקרן, זה ש"סוס מלחמה", גם הוא בבימויו של ספילברג, יוצא בארה"ב שבוע לאחר מכן, ב-28 בדצמבר (ההפצה בשאר העולם לאחר מכן). מכיוון שמדובר בסרט עם יומרות להיות מועמד לאוסקר, סביר שתהיה הפצה מוגבלת בשבועות שלפני הבכורה הרשמית, אבל לא זה מה שמעניין כאן. מעניין שלמרות ששני הסרטים בוימו בידי אותו אדם, המפיצים מוכנים להסתכן ולהקרין אותם כמעט בחפיפה מושלמת זה לזה. כנראה שנקודת ההנחה היא שטינטין הוא יותר לילדים, בעוד סוס מלחמה הוא יותר למבוגרים, הנחה שלא תהיה קיימת במערב אירופה, שם טינטין פופולרי בשתי קבוצות הגיל. אז אולי כאן קיים קשר להפצה המוקדמת יותר באירופה. בעוד בארה"ב, לא חוששים ששני הסרטים יגזלו קהל זה מזה, יתכן שהגישה באירופה היא שמדובר בסרטים שעלולים בהחלט לבלבל אנשים שיתקשו להחליט בין החדש של ספילברג, לבין החדש של ספילברג, כי שניהם מתאימים גם למבוגרים.
מופט מתסרט בטינטין??
רק בשביל זה הייתי הולכת לראות את הסרט.
כאילו לא באמת כי האנימציה עושה לי אנטי, אבל עדיין…
חבל לשמוע
משום מה, ציפיתי לסרט טוב.
ראית כבר? עכשיו תוכל לענות לשאלה של עצמך!
אני זוכר שלפני שנה\\שנתיים שאלת "מה כל כך מיוחד בטינטין שהוא משך אליו שניים מהבמאים הכי גדולים בתעשייה כמו ספילברג וג'קסון?", ובכן, יש בדמות הזו או בסיפור הזה משהו מיוחד?
או שכמו שזה היה נראה כל הפרויקט הזה היה סתם בזבוז זמן מיותר כשספילברג היה יכול לעשות דברים טובים יותר?
חוץ מזה, למרות כמה שהפרויקט הזה היה נראה לי מיותר, דווקא התחלתי לצפות לו אחרי שראיתי שסטיבן מופט הגאון כתב את התסריט ושצמד הגאונים אדגר רייט וג'ון קורניש שכתבו אותו. לפי זה היית מצפה שהתסריט יהיה מבריק בצורה בלתי רגילה. האם הוא מבריק בצורה בלתי רגילה?
א. לא
ב. לא
ג. לא
פירוט יבוא בהמשך.
שאלה אחרת לא קשורה
כשהגיעו הטריילרים כמה אנשים ואני בינהם התלוננו שלא נראה שיש איזו דמות נשית משמעותית בסרט כמו בקומיקסים המקוריים (מסתבר שהרז'ה היה שוביניסט).
האם הרושם הזה שהשאיר הטריילר נשאר נכון גם בסרט? כי שמעתי שיש איזו דמות של זמרת אופרה, מה היה גודל התפקיד שלה?
קטן מאוד
(ל"ת)
ואין שום תפקיד נשי משמעותי?
כמה נשים בכלל מדברות בסרט הזה?
קרוב מאוד לאפס.
(ל"ת)
וואו. ולחשוב שציפיתי מספילברג לשנות את זה
אז במילים אחרות מדובר בסרט מיושן מכל הבחינות חוץ מהטכנולוגיה שבה הוא נעשה?
בימינו היית מצפה שיוסיפו איזה תפקיד נשי משמעותי, בין אם להוסיף איזו לוחמת קשוחה או סתם מושא אהבה לפחות.
למה?
העולם של טינטין הוא עולם נטול נשים, יש נשים ברקע כסטיסטיות אבל הדמות הנשית היחידה בספרים היא של זמרת האופרה ביאנקה קסטפיורה הבלתי נסבלת. לטינטין אין מושא אהבה, אין לספרים מימד רומנטי בכלל, הוא ספק ילד ספק מבוגר ודמות נטולת מיניות. אם יוסיפו לטינטין לוחמת קשוחה שהוא יתאהב בה פירושו של דבר הוא להרוס את כל העולם הזה ולהפוך את הסיפור למשהו שהוא לא. אז למה לא לעזוב את טינטין בשקט ולעשות סרט אחר על עיתונאי חוקר שמתאהב בלוחמת קשוחה ויחד הם נלחמים ברעים?
מש''א
דמויות נשיות חזקות (או דמויות נשיות בכלל) במדיה זה חשוב מאוד (בעיקר במשהו שמיועד לילדים), אבל לדחוף דמות נשית אל תוך יצירה הדלה במין הזה רק בגלל שצריך עוד נשים לא יעשה כלום חוץ מלעצבן את המעריצים
זוכרים את לולה באני?
היי, אני אהבתי את לולה באני!
(ל"ת)
באיזה גיל?
גם אני אהבתי אותה כשהייתי בת 4, כי ילדים בני 4 הם טיפשים, אבל כשאני רואה אותה שוב אחרי 12 שנה, היא סתם דמות מיותרת ומעצבנת, חסרת אישיות ולא מתאימה בכלל לסגנון של לוני טונס
כשספייס ג'אם יצא הייתי בן 14
אז מאוד מאוד אהבתי את הסרט. היום קצת פחות, אבל אני עדיין נהנה מצפייה מזדמנת. לטעמי לולה ממלאת בצורה טובה את התפקיד שלה בסרט – מעין שילוב של מושא אהבה לבאגס ו-chick with attitude (מצטער, לא מצליח לחשוב על ניסוח בעברית).
האם הייתי רוצה לראות אותה בעוד סרטים? כנראה שלא. אבל בספייס ג'אם היא לא מפריעה לי.
טוב, כאן זה נכנס לעניין של טעם
אבל לוני טונס לא צריכים מושא אהבה, בעיקר לא באגס (אני בכלל לא מבינה מה דוחף כל כך הרבה תוכניות ילדים לשים סיפורי אהבה בעלילות שלהם) – אבל הבעיה העיקרית בה (לפי דעתי) היא שאין לה שום סלאפסטיק , שום טירוף, שום מורפעות, שום צחוק – היא לא הייתה בשום צורה "לוני". ברור שהמחשבה מאחוריה הייתה "טוב, אנחנו צריכים בת" ולא "הנה דמות חדשה שיכולה להיות תוספת מעניינת ללוני טונס", אם היה בה משהו חדש שמתאים לסגנון של המקור (כמו באבס מטיני טונס, לדוגמה) היא אולי יכלה להיות אחלה דמות, אבל לי אישית היא מרגישה כמו משהו מפאן-פיק גרוע
אני לא יודע באשר ל"מושא אהבה",
אבל בסרטוני באגס באני יש המון בדיחות על משיכה מינית. בין אם כשבאגס לבוש כאשה ונמשכים אליו, או ממנו כלפי דברים נשיים אחרים.
כן, אבל זה רק מחזק את הנקודה שלי
הארנב פשוט לא מתאים למערכות יחסים ארוכות טווח, כמו זאת שלולה מביאה ,הוא מתאים לOne-time gags ולאנשים עם כובעים מצחיק מנשקים ארנבים בדראג
לא אמרתי שהלוחמת *חייבת* להיות גם מושא האהבה
בימינו זה מוזר לעשות סרט אקשן שאין אפילו דמות אחת כזו, שלא לדבר על זה שאין נשים שמדברות בכלל.
אין נשים משמעותיות, אז הסרט מיושן מ*כל הבחינות*.
אתן לא הדבר הכי חשוב בעולם.
אולי לא
אבל אנחנו הרוב. וסרט שאין בו אף דמות נשית אחת – או שיש רק "מושא אהבה" חסרת אישיות – תורם לתחושה שעדיין לא מתייחסים אלינו כאל אנשים אמיתיים עם אישיות וכל זה. וכן, זו התייחסות מיושנת, לא פחות מקריקטורות גזעניות.
אין בסרט הזה אף דמות אמיתית.
לא שאת לא צודקת, כמובן (ולא שהקומבינטור לא צודק אף הוא, אגב), אבל לא מסרטי טינטין ודומיהם תצמח הישועה.
הן כל-כך כן.
למרות שאני מסכים שמכאן לא ניתן לקפוץ ולקבוע שהסרט מיושן מכל הבחינות.
בתור מישהו (לא "מישהי", קומבינטור) שראה את הסרט
אז כן, הוא מיושן. הוא סרט מיושן שעשוי בטכנולוגיה החדשנית ביותר.
אבל הגישה שלו היא מעבר למיושנת. ל"שודדי התיבה האבודה", סרט מלפני 30 שנה, היתה גישה שיותר מתאימה לתקופתנו מלסרט הזה.
בגלל זה כל כך התפלאתי. לא ציפיתי לזה מספילברג. אבל אולי הוא פשוט פחד שהוא ירגיז את המעריצים אם יוסיף דמות כזו.
כן, אפשר להגיד שהוא מיושן
הוא מבוסס על סדרת קומיקס שהתחילה בשנות השלושים של המאה הקודמת ושימרה את העולם הזה עד לשנות השבעים, עולם הרפתקאות ילדי בלי סקס ובלי דם, עולם שבו הגיבור תמיד מנצח והטובים טובים והרעים רעים והכל בקוים ברורים ובצבעים בהירים.
שפילברג לדעתי לא פחד מהמעריצים, הסרט מבוסס באופן מאוד חופשי על הספרים (קפטן האדוק וטינטין בכלל נפגשו ב"הסרטן בעל צבתות הזהב", טינטין הכיר את ביאנקה קסטפיורי כבר ב"שרביטו של אוטוקר" וכך הלאה) אבל הוא משמר לחלוטין את רוח הספרים ולכן כמי שאוהבת את הספרים – אהבתי מאוד גם את הסרט וכמוני עוד שני חובבי טינטין ותיקים.
אם הופכים את טינטין לאב"י או מכניסים בו סיפור אהבה מוציאים ממנו את כל הטעם. אני מבינה את מי שאומר שהוא מעולם לא התחבר לספרים ולא אהב אותם והם נראים לו מיושנים ולא רלוונטים להיום ולכן גם הסרט, אבל לקחת את טינטין ולהפוך אותו למשהו אחר – למה? מה ישאר מטינטין חוץ מבלורית ג'ינגית?
אחת מדברת
או יותר נכון לומר, צווחת
סרט חג מולד קלאסי:
הוא כייפי, הוא לכל המשפחה והוא באנימציה. ברור שהם יפיצו בחג המולד.