ספיידרמן: ברחבי ממדי העכביש
Spider-Man: Across the Spider-Verse
המשך ל"ממד העכביש", כנראה בעקבות סצנת האחרי הכתוביות של הסרט הראשון.
תאריך הפצה בארה"ב: 02/06/2023
תאריך הפצה בישראל: 01/06/2023
כתבות העוסקות בסרט זה
- אוסקר 2024: את מי זה מעניין? הגיגים 7.3.2024
- תוצאות טופס האוסקר של עין הדג 2024 הגיגים 6.3.2024
- כל הסרטים המועמדים לאוסקר ה-96 (חוץ מגודזילה מינוס אחת), מדורגים הגיגים 18.2.2024
- סיכום 2023: פסקולי השנה הגיגים 26.1.2024
- המועמדים לאוסקר 2024 חדשות 23.1.2024
- אוסקר 2024: 9 שאלות לקראת המועמדויות הגיגים 18.1.2024
- סיכום 2023: רגעי השנה הגיגים 17.1.2024
- סרט השנה 2023: הגמר סקרים, סקרים ראשי 12.1.2024
- הדמויות וההופעות שהכי אהבנו בשנת 2023 הגיגים 10.1.2024
- מצאנו באינטרנט 80: בכל מקרה, אפסו כוחותיי חדשות 26.12.2023
- דוח קופות שבורות, 30.07.2023: נגעת שילמת חדשות 1.8.2023
- דוח קופות שבורות, 25.07.2023: לבקע את הקופות חדשות 25.7.2023
- דוח קופות שבורות, 16.07.2023: כסף בלתי אפשרי: חלק ראשון: ההתחלה חדשות 18.7.2023
- דוח קופות שבורות, 02.07.2023: אינדיאנה ג'ונס ופאשלת הגורל חדשות 4.7.2023
- מצאנו באינטרנט 73: כמיטב המסורת, מה-שמו גנרי תורן חדשות 4.7.2023
- 2023: סיכום חצי שנה בקולנוע הגיגים 29.6.2023
- דוח קופות שבורות, 25.06.2023: מפרקים את הקופות בפרקים חדשות 27.6.2023
- דוח קופות שבורות, 11.06.2023: עליית הקופות חדשות 13.6.2023
- מצאנו באינטרנט 72: רק בדקתי שאתם עדיין ערים חדשות 11.6.2023
- דוח קופות שבורות, 04.06.2023: ברחבי ממדי הכסף חדשות 7.6.2023
- ביקורת: ספיידרמן - ברחבי ממדי העכביש ביקורות 1.6.2023
- ארצ'י אחלה, ענת גוב ו"גיבורי על אמיתיים": מה עולה השבוע? וידאו 31.5.2023
- אביב 2023: כל הסרטים שיצאו בתקופה הקרובה חדשות 5.4.2023
- לאיזה סרט אתם הכי מצפים בשנת 2023? סקרים, סקרים ראשי 23.12.2022
- לאיזה סרט אתם הכי מצפים בשנת 2022? סקרים, סקרים ראשי 24.12.2021
- מצאנו באינטרנט 37: זהו, איזה עוד פרטים אתם צריכים לדעת? חדשות 5.12.2021
- קצרצרים: כנס העתידנים זה כאן חדשות 12.11.2019
54 תגובות פתח ספוילרים
תגובות מקבילות
בימד"ב כבר יש פרטים על הבמאי (חואקים דוס-סנטוס, שברזומה שלו יש די הרבה הפקות על פי די.סי. קומיקס, וגם פרקים של "אווטאר" ו-"האגדה של קורה", וזה מסקרן)
ושל התסריטאי (דייב קאלאהם, שכתב את "וונדר-וומן: 1984" וגם את סרטי "הבלתי נשכחים" ואת "גודזילה" מ-2014, ואת הסרט על פי "דום" וזה, אה… אה-ברוך). אני חושב שאפשר לעדכן אותם פה בעמוד, לא?
אני אחכה שזה יהיה ממקום *קצת* יותר רשמי
כי ההוספה הזאת בימד"ב מתבססת על אתרים-לא-אתרים, ובכל הידיעות על התאריך לא הייתה התייחסות לבמאי/תסריטאי/וכו'. אז כרגע אחכה.
הידיעה על במאי / תסריטאי הופיעה בסוף שנה שעברה
הנה כתבה מהוליווד רפורטר שבין היתר מדברת על זה:
https://www.hollywoodreporter.com/heat-vision/spider-man-spider-verse-sequel-spinoff-works-sony-1164210
הצצה ראשונה לסרט
https://youtu.be/hnBzcLQUhYQ
הסרט הראשון היה מבחינתי יצירת מופת ואחד מהסרטים הגדולים של העשור האחרון, ואמנם מהקטע הקצר הזה אי אפשר לדעת הרבה על סרט ההמשך, אבל כן אפשר להגיד, לפי הקטע הקצר הזה לפחות, שהאנימציה המופתית מהסרט הראשון נשארה מופתית בדיוק באותה מידה. וגם הקטע ההוא בסוף… חלק 1? זה אומר שיהיה גם חלק 2?!?
כמויות ההייפ הם בשמיים הולי שיט!!!!!!!!
זה הכל. לילה טוב:)
יאפ
לורד ומילר אישרו שחלק 2 יגיע ב-2023.
(פרס האוסקר לאנימציה יהיה מאוד עכבישי למשך שנתיים)
נניח 2023( בלי לראות את התחרות )
מה ב22?
הסרט שאתם בדף הסרט שלו
(אני לא בטוח שרם צודק. אבל זה מה שהוא רומז)
אהה לא קלטתי שזה המשך בעל שני חלקים. התבלבתי
תודה
יגיע רק בקיץ 2023
בחדשות המנחמות: לא תהיה המתנה ארוכה כמו זאת לחלק 2, שנקבע למרץ 2024.
יצא טריילר
וזה נראה פצצה!
הבחירה לשלב בטריילר סצינה דרמטית מהסרט ביחד עם אקשן קומיקסי והפסקול המצויין של הסרט הראשון, היא בחירה מצויינת שמבהירה שזה בדיוק הסרט למי שאהב את הסרט הקודם.
וכמה ספיידרמנים, וואו!
נראה שזאת הולכת להיות חגיגה מטורפת של ספיידרמן כמו שלא היה מעולם, לא בסרט הקודם ולא באין דרך הביתה.
כמות כזאת של ספיידרמנים בסרט השני, גורמת לי לתהות מה הם הולכים להביא לסרט השלישי שיסגור את הטרילוגיה? מה הם עוד מתכננים לנו שיעיף לנו את הסכך? נראה שזאת הולכת להיות טרילוגיית האנימציה הטובה ביותר בהיסטוריה, לא פחות.
נראה טוב, אבל נשמע לא-משהו
הנאום הסנטימנטלי של האמא של הגיבור (?) לא מבשר טובות לגבי איכות הדיאלוגים בסרט.
יצא טיזר לטריילר
https://youtu.be/bGsVCQFvX1w
אין פה באמת הרבה לראות, אחרי הכל, זה רק טיזר לטריילר. אני שם את זה פה רק כי זה מצחיק שיצא טיזר לטריילר.
הטריילר המלא.
מדהים מדהים מדהים.
הוא קצת מלא בספויילרים לא?
הפסקתי לראות באמצע.
אבל ממה שראיתי, זה באמת נראה מדהים.
לא נראה לי.
אמרו שכל יקום יהיה בסגנון אנימציה אחר ויש רק יקום אחד שמקבלים ממנו הצצה קצרצרה. לדעתי רובה הסצינות שם זה מהשליש הראשון של הסרט. כמובן שזה עשוי להיות "מלא בספוילרים", תלוי בהגדרה.
לי זה דווקא נראה כמו הרגע שבו הפרמיס של הסרט מתגלה.
(ל"ת)
אני בכלל מרגיש שאין לי שום מושג על מה בדיוק הסרט הולך להיות
אני מרגיש שהטריילרים עשו ההפך מלספלייר: הם דאגו לשים חלקי קטעים וחלקי משפטים ביחד בבליל שגורם לכך שאני עדיין לא יודע במה הסרט עוסק בכלל.
מעניין אם הפתיחה של הטריילר מרמזת משהו על הסרט….
(ל"ת)
אנימציה מדהימה
אולי הפעם ישקיעו גם בעלילה.
נראה מצוין ונשמע קצת יותר טוב מהטריילר הקודם
אופטימיות זהירה, כי התסריטאי של הסרט הזה כתב עד היום בעיקר סרטים רעים.
עכשיו בדקתי בימד״ב מי זה. יאייקס, קשוח.
(ל"ת)
לורד ומילר גם חתומים על התסריט
ואני מאמין שהתרומה שלהם לתסריט גדולה בהרבה מהתרומה של דייוויד קלהאם, בהתחשב בכך שזה פרוייקט שלהם ושהם גם המפיקים של הסרט.
ספוט חדש של הסרט חושף כיוון ממש ממש מגניב שהסרט הולך אליו (כנראה)
אם אתם רוצים להשאיר את ההפתעה לסרט אז אל תצפו, אבל אם בכל זאת סקרנותכם גוברת ואתם רוצים לראות משהו שיגרום לכם לספור את הדקות ליציאת הסרט אז צפו בזה.
אני נוטה להניח שאם מראים את הגיחה לונום, זה אומר ששומרים לסרט עצמו גיחות מגניבות יותר לשלל סרטי ספיידרמן ואולי אפילו הופעה של ממש של שלושת הספיידרמנים מהלייב אקשן.
נראה שזה הולך להיות חגיגה של ממש, שתשאיר אבק (כך אני מקווה, לפחות) לאין דרך הביתה.
אני כבר לא יכול לחכות לראות את הסרט.
שבוע נראה פתאום זמן ארוך מאוד.
פשוט מושלם. מתעלה על קודמו, וגורם לך להרגיש שהפחות משנה שיש עד הסרט הבא זה הרבה יותר מדי זמן.
אני, דווקא בגלל ההתלהבות שלי מסרט, הייתי אפילו דוחה את יציאת הסרט הבא בכמה חודשים
אני דווקא מאוד מרוצה מהזמן שמפריד בין שני חלקים.
אני רוצה שזה יהיה מספיק זמן כדי לפתח ציפייה מטורפת, ולא רק לסרט עצמו אלא אפילו לטריילרים שלו.
אני רוצה פרק זמן בו אראה את הסרט הזה ואת החלק הקודם עוד כמה וכמה פעמים כשכל פעם זה רק יגביר את הציפייה עוד יותר.
אני רוצה פרק זמן שבו אני כבר אתחיל להריץ לעצמי בראש תיאוריות לגבי מה הולך להיות בפרק הסיום של הטרילוגיה המושלמת הזאת וכמה הוא הולך להיות ענק ואדיר ולא מהעולם הזה.
אני רוצה להגיע למצב שבו אני סופר את הימים עד יציאת הסרט כבר חודשים מראש וכשהזמן מתקרב ממהר להיות מהראשונים שיקנו כרטיס לסרט כך שאוכל לתפוס מקום טוב.
אני רוצה שבכל פעם שאלך בזמן הזה לסרט ולא הכי אהנה ממנו (מה שבהחלט יכול לקרות), אגיד לעצמי ״טוב, לא נורא, חכה ל״מעבר לממדי העכביש״, זה יהיה הדבר הגדול באמת״.
אני רוצה שכשזה יגיע לבסוף, זה יבוא אחרי ציפייה כל כך גדולה ועם התלהבות כל כך גדולה, כך שכשזה באמת יהיה כל מה שאני מצפה ומעבר (ולאור שני הסרטים הראשונים בטרילוגיה, זה כמעט בטוח יהיה), אז אני בכלל אהיה בענננים.
אני מקווה שעשרה חודשים זה מספיק זמן כדי לספק את הסחורה הזאת.
השתחררו ביקורות
כרגע 33 מבקרים.
רק אחד מהם לא אוהב את הסרט.
הציון הממוצע הוא 8.8
וואו!
לא סרט עד כדי כך טוב. ביקורת מחר.
(ל"ת)
אבהיר שזה כן סרט טוב, כן? פשוט לא ברמה שציינת בתגובה
(ל"ת)
על אין דרך הביתה השתפכת בלי סוף, וכאן אתה אומר שזה לא עד כדי כך טוב?
באסה, קיוויתי שהפעם תשתפך כמו שעשית באין דרך הביתה, ותגיד כמה זה אירוע מולטיוורס מטורף ולא יאומן וכמה שהוא דן לעומק בנושא הזה של ״מה זה אומר להיות ספיידרמן״ ושזה ממש לא פאן סרוויס רדוד אלא יצירה רבת עומק ומחשבה, והפעם אני אסכים איתך.
זה היה יכול להיות כל כך כיף.
אבל לא, דווקא עכשיו אתה לא הכי מתלהב.
טוב, לפחות אתנחם בזה שהפעם דעתי המתלהבת בטירוף על הסרט היא הקונצנזוס הרשמי על הסרט.
פאן סרוויס רדוד זה לא
אבל דיון על מה זה ספיידרמן אין כאן, פשוט כי עדיין אין, נו, את המסקנות של הסרט בנוגע לזה. (אם כי יש לציין גם שהסרט הקודם די כיסה את זה היטב).
אכפת לך להזכיר בקצרה
מה היו המסקנות של הסרט הקודם?
ואם כבר, גם לסכם בקצרה את האמירה של 'אין דרך הביתה' על גיבורים, נבלים ומה שביניהם – שהזכרת פה כמה תגובות למטה.
להפנות אותי לתגובות שמסכמות בקצרה – גם טוב.
את הבקשה הראשונה אני מבקש כי אני כבר לא זוכר, את השנייה אני מבקש כי מעולם לא ידעתי. (לא אהבתי את אין דרך, ושערתי שזה בגלל שלא ראיתי לפני כן את סדרות הספיידרמן האחרות. עכשיו אתה כותב שיש יותר מזה, מעניין אותי מה פספסתי)
מה יש לדון בעומק בדרלה הכה פילוסופית ״מה זה אומר להיות ספיידרמן״
(ל"ת)
עכשיו שיש ביקורת נראה לי שאפשר להעביר את זה לשם
אבל: מבין שני הזיכיונות המקבילים של הסרט שמושווים פה (קרי, מארוול ומוראלס), "ברחבי ממדי העכביש" הוא מקום רביעי סולידי – לא שטות כמו "רחוק מהבית", אבל גם לא, נו, סרט שעומד בפני עצמו.
לפניו נמצא "אין דרך הביתה", שאני לא אוהב אותו בגלל הקריצות, אלא בגלל היותו אירוע ייחודי שמשתמש במיתולוגיה קולנועית באופן יוצא דופן שיוצר דיון חכם יותר משנותנים לו קרדיט. זה לא "הולי שיט, XXXX" זה מפגש קולנועי שיוצר דיון על נבלים, גיבורים ומה שביניהם שפשוט לא נעשה בסרטי קומיקס אחרים ושמתאפשר בזכות "פאנסרוויס". הייתי אומר שלקרוא לו ככה בסרט הזה זה רידוד של מה שקורה שם, אבל בכנות – "אין דרך הביתה" הרוויח בכמה וכמה סצנות מיותרות את התואר "פאנסרוויס".
ובמקום ראשון, כמובן – הסרטים הראשונים בכל זיכיון, כל אחד מסיבותיו שלו ויום אחד אחליט מי עדיף עליי. אולי.
דעה נגדית:
כן סרט עד כדי כך טוב
ובינתיים אפילו עלה ל-8.9. יש למה לחכות.
(ל"ת)
A total mess.
איזה תסריט פח ומבולגן, כואב הראש מכמה שהסרט הזה מסתבך בתוך עצמו, חוזר על עצמו, ארוך בלי סיבה (כולם מדברים על שביתת תסריטאים, אבל נדמה שיש שביתת עורכים כבר תקופה ארוכה מדי), משעמם חלק גדול מהזמן ומצליח להצחיק מעט מאוד פעמים (עשרות בדיחות על חורים, גיחי גיחי, תהנו). האנימציה יפה מאוד שלא במפתיע, התסריט מעייף ברמות פושעות.
זה לא כזה רע
בעתיד זה יכול להיות רע מאוד, אבל כרגע יש עוד דמויות טובות (או לפחות פוטנציאל לכאלו).
לידיעת הקורא ג׳ון וואטס: ככה עושים אירוע מולטיוורס מטורף כמו שצריך!
איפשהו במולטיוורס יש ממד שבו הסרט הזה מרוויח יותר מ״אין דרך הביתה״ ובנוסף על זכייה באוסקר גם מועמד לסרט הטוב ביותר. בממד הזה הייתי רוצה להיות עכשיו, אבל אני קצת סקפטי באשר לאפשרות שהממד שלנו הוא הממד המושלם הזה.
כי בסופו של דבר הסרט הזה מצליח בכל מקום שאין דרך הביתה נכשל בו.
הוא מצליח לקחת את הקונספט של המולטיוורס ולעשות איתו דברים באמת מגניבים וגדולים, הרבה מעבר למה שאולפני מארוול עשו ב״אין דרך הביתה״ ו״דוקטור סטריינג׳ בממדי הטירוף.
אחת הסיבות לכך היא המדיום.
האנימציה, שהייתה מרהיבה כבר בסרט הקודם, עולה בכמה רמות והופכת ליצירת אומנות שומטת לסטות.
זה פשוט מדהים לראות לאן החבר׳ה האלה לוקחים את מדיום האנימציה. לורד ומילר קידמו את עולם האנימציה יותר מכל אדם בשנים האחרונות, הם הוולט דיסני של תקופתנו.
אבל זה לא רק האנימציה.
הסרט יודע לעשות את השילוב הנכון בין פאן סרוויס לעלילה.
יש בו בהחלט פאן סרוויס מוצלח למדי, אבל הוא לא בא להחליף את העלילה הראשית ואת הסיפור הראשי והסרט יודע לא לשקוע יותר מדי בפאן סרוויס ולהשאיר מקום לסיפור עצמו ולדמויות עצמם.
בגדול, מדובר בסיפור טוב ומעניין, שבשונה מ״אין דרך הביתה״, פה באמת הרגשתי שהסרט דן באופן מעמיק בסיפור הגדול שנקרא ״ספיידרמן״ ובמה מתבטא הסיפור הזה.
השילוב שהסרט עושה בין הומור לדרמה הוא דוגמא ומופת לאיך צריך לעשות את זה נכון.
ההומור מצחיק מאוד והקטעים הדרמטיים מרגשים עד דמעות (לא זוכר מתי בפעם האחרונה דמעתי בקולנוע. פה זה קרה, ולא פעם אחת), ואף אחד לא בא על חשבון השני.
הלוואי שאולפני מארוול היו עושים כך את הסרטים שלהם.
בכלל, אני מרגיש שאם יש למנהלי דיסני טיפת שכל, אז שיגידו שלום יפה לקוין פייגי ויביאו במקומו את לורד ומילר, זה ללא ספק יעלה את ה-MCU לגבהים שלא מהעולם הזה.
בקיצור, אני עוד צריך לעקל את כל מה שראיתי (וסביר להניח שאלך לראות את הסרט פעם שנייה), אבל נכון לכרגע זה סרט השנה שלי, והסרטים הבאים השנה יצטרכו לעבוד קשה מאוד כדי לנצח אותו עד סוף השנה או אפילו רק להיות בתיקו איתו.
*לסתות. *לעכל. לא יודע מה קרה לי פתאום
זה המולטיוורס, אני אומר לכם.
כל שגיאת כתיב היא כתיב נכון בממד אחר כלשהו, וצפייה בסרט שמכיל מלא ממדים עשויה להחדיר כתיב מממד אחד לאחר.
אני אומר לכם, זה מדעי.
המטרות של וואטס והמטרות של הסרט הזה שונות מאוד
וואטס לא רצה ליצור "אירוע מולטיוורס מטורף", אלא סיפור שמלכד שלל דמויות מהעבר של ספיידרמן למפגש שמאפשר מבט מחדש על המורשת של העסק הזה.
הסרט הזה הוא צלילה אל תוך שלל יקומים ועשרות אם לא אלפי ספיידרמנים. אם יש סרט שאפשר להגיד לו "רואה, ככה עושים!" זה "דוקטור סטריינג'". אם יש סרט כלשהו שאפשר להשוות את השימוש במולטיוורס שלו לעומת "אין דרך הביתה" זה יותר "הכל בכל מקום בבת אחת".
הולי שיט
איזה סרט מדהים. אני אשכרה בהלם שהוא מצליח להגיע לרמה של הסרט הראשון, ועם כמה שהמשמעות של המילים הבאות גדולה, אני בכל זאת אסתכן ואגיד שיכול להיות שהוא מתעלה עליו.
הם הצליחו להרחיב את העולם שהם בנו בסרט הראשון בצורה מאוד מרשימה (אם כי מעט חלולה) שלוקחת את הסיפור לכמה כיוונים מאוד מעניינים; להתעמק הרבה יותר בפיתוח של חלק (מאוד קטן) מהדמויות ולהוסיף להם רבדים חשובים שלא היו בסרט הראשון, או שהיו שם אבל רק ברמה מאוד שטחית; ולספק אנימציה מרהיבה שמתעלה על הסרט הראשון ולא מפסיקה לתת עוד ועוד חידושים עם כל מיני סגנונות ושילובים מעניינים ככל שהסרט מתקדם. גם כשאנחנו לא נמצאים בכל מיני יקומים מקבילים משונים אלא נמצאים בסביבה סטנדרטית ומוכרת כמו למשל ניו יורק סיטי, הסרט מעוצב בצורה פשוט יפהפייה ועוצרת נשימה, והוא מונפש בצורה מנקרת עיניים. האנימציה בסרט הזה יותר טובה מהסרט הראשון, ולדעתי האנימציה בסרט הראשון זה האנימציה הכי טובה שראיתי אי פעם בסרט.
בנוסף לזה, כמו בסרט הראשון, יש גם לסרט הזה את היכולת המדהימה לספק דמויות חדשות ולהצליח – אפילו אם זה באמצעות כמות מאוד מצומצמת של שורות – להפוך אותם לאייקוניות.
בניגוד לסרט הקודם שבו העלילה הייתה פשוטה יחסית ומוכרת (לפחות מבחינת המבנה), בסרט הזה העלילה הרבה יותר שאפתנית ולוקחת את הסיפור למקומות מפתיעים ומפתלת אותו ברמה שלא ציפיתי מהסרט הזה, וזה נעשה נהדר.
אז אולי עוד מוקדם לצאת עם אמירות כאלה, ואולי כשיעבור מספיק זמן וכשאעכל לגמרי את הסרט אני אחזור במה שאני אומר פה (או מצד שני, אאשר את זה), אבל נכון לעכשיו אני חושב שזה בטוח לומר שיש סיכוי מאוד טוב שהסרט הזה טוב יותר מהבאנשיות של אינישרין.
הולי שיט.
......
להתחיל דיון עוד פעם על מה אני חושב על הבמאי ששמו מתחיל ב-מ'? וחבל כי למרות שיש לי בעיות עם סרטי ספיידרמן מימד העכביש, אנושיות ומגוון רחב של דעות הן לא חלק מהן, בניגוד מר מ'.
כאילו... לא?
אתה ממש לא חייב לענות לכל אזכור של במאי שאתה לא אוהב.
בטח כשמדובר בהערה שולית בדף של סרט לא קשור.
אבל, אבל, xkcd/386!
(ל"ת)