כרגיל – מוזמנים לבקש דפי סרט בתגובות.
את הדפים הקודמים אפשר למצוא בתגית סיכום דפים.
סרטים
RENAISSANCE: A FILM BY BEYONCÉ (בעבר. מי מנהל את העולם?)
20 אלף מינים של דבורים (עולה השבוע. תודה על הסיוט הבא שלי)
אהבה זה כל העניין (בקרוב. לא קשור ל"אהבה זה כל הסיפור", תודה לאל)
אחוות השלג (בנטפליקס. הבמאי של "הבלתי אפשרי" חוזר עם אסון אמיתי חדש)
אי של שפיות (בקולנוע. מעון יום למתמודדים עם מחלות נפש. שהוא גם סירה)
אם אין נסיך לי (בקרוב. מילי בובי בראון נאבקת בעברותים גרועים של נטפליקס)
אניו (בקולנוע. אלקסה, נגני את הנעימה של "הטוב, הרע והמכוער")
אלוהים אתה שם? זאת אני מרגרט (בעבר. שלום, אלוהים לא זמין כרגע, אנא השאירו תפילה לאחר הביפ)
את מה זה לא מוזמנת לבת מצווה שלי (בנטפליקס. אדם סנדלר בסרט לכל המשפחה. שלו)
בורדרלנדס (בעתיד. איליי רות' עובר לעיבודי משחקים)
במלכודת הסערה (בקולנוע. מעניין אם הסופות הן מטאפורה למצב הנפשי של הגיבור)
דאנקי – המסע ללונדון (בקולנוע. סיפור המקור של חמור העופרת מ"וורמס" ו/או סרט הודי תורן)
די כבר עם השקרים שלך (בקולנוע. אוקיי, בסדר, אני זה שלקח את העוגייה מהצנצנת)
דיסקו בוי (בקולנוע. לצערנו, לא סרט על גיבור על חדש)
דמיוני (בקרוב. מה אם החבר הדמיוני שלכם היה מרושע?)
האקדמיה לאמנות 1994 (בקרוב. בחיים לא תנחשו מתי ואיפה זה מתרחש)
הזיכרון הנצחי (בקרוב. כן, זה אכן סרט על הדבר המביך ההוא שעשיתם מזמן ותזכרו לנצח)
החלילן (עולה השבוע. לא להתבלבל עם סרט אחר בשם "The Piper" שיצא השנה, על הרוח של החלילן מהמלין שהורגת אנשים)
הכוורן (בקרוב. ג'ייסון סטיית'האם חוזר לתת מכות, הפעם רק לאנשים, אין כריש או משהו. כלומר כנראה, לא ראיתי את הסרט עדיין. וואו, זה יהיה פסיכי אם גם פה יש כריש)
הכל בסדר עם ג'ורג'י (בקולנוע. ילדה בריטית לומדת להכיר את אביה המנוכר שמופיע בחייה)
הלילה האחרון (בקולנוע. נשמע כמו קומדיה רומנטית, אבל זה סרט אקשן, משום מה)
המתמחה (בעתיד. סבסטיאן סטאן הוא… דונלד טראמפ)
הסמוי (בקרוב. לא תאמינו איך אמיל הירש נראה היום! מבוגר יותר)
העבריינים (בקולנוע. לא רק בהוליווד עושים סרטים של 3 שעות)
התכריכים (בעתיד. עוד סרט מוזר של קרוננברג)
ואוו! (בקולנוע. סרט צרפתי על סוכני נדל"ן)
ווטרלו (בעבר. למי שרוצה גרסה ישנה יותר של "נפוליאון")
זאווים (בעתיד. קלוני ופיט מתאחדים לסרט הראשון של וואטס שלא כולל איש עכביש מאז 2015)
חבר במתנה (בקולנוע. שטויות של הקפיטליזם המאוחר)
חזרה גנרלית (בדיסני+. החוויות שלי במחנה קיץ אמריקאי היו קצת שונות)
חיית אדם (בעבר. לא עיבוד הודי של "חיה רעה")
חתול במוזיאון (בקולנוע. לא יודע, נראה לי שחתול יהיה טוב יותר בשמירה על המונה ליזה מאשר, לדוגמה, אדוארד נורטון)
טוויסטר 2 (בעתיד. עוד סרט על רודפי טורנדו. שיהפכו את זה ליקום קולנועי, ה-TCU)
ילדים של אף אחד (בקולנוע. דרמה ישראלית עם טוויסט, או לפחות כך מספרים)
ים של סכנה (בקולנוע. כשהגלים מתחזקים, פשוט תצאו מהים???)
ירושה בהפרעה (בקרוב. עברות בהנפצה)
מאבדים את הצפון (בקולנוע. לא סרט לראות בטיסה)
מגלופוליס (בעתיד. רק מהשם זה נשמע כמו סרט של 3 שעות לפחות)
מושבע מספר 2 (בעתיד. קלינט איסטווד ימשיך לביים גם אחרי שימות. הוא ימצא דרך.)
מטפלות בעניינים (בקרוב. גם למטפלות מגיע יחס שווה)
מכסחי השדים: אימפריה קפואה (בקרוב. יהיה לזה טאגליין כמו "המצנן הרשמי של הקיץ". חכו ותראו)
מלחמת אזרחים (בעתיד. הפעם מהסוג הרגיל, בלי גיבורי על בחליפות)
מלכודת למתנקשים (בקרוב. זה נראה כמו סרט שלא שווה אפילו מדיה ביתית, אז קולנוע?)
מקקקסין (בעתיד. מיה גות' נוסעת להוליווד)
מתחת לפני המים (בקרוב. הבנו, הבנו, מים זה מפחיד)
נוספרטו (בעתיד. תזמינו אותו להיכנס?)
נפש אחת (בקרוב. סיפור של ברוקר בריטי שהציל ילדים יהודים מהנאצים. או, כמו שחלק מהאנשים פרסמו את הסרט: מציל ילדים "מרכז אירופאיים")
סוב וסוב (בעבר. גם ליהודים מגיע סרטי חג ז'אנריים)
סוג של חסד (בעתיד. יורגוס לנתימוס עושה אנתולוגיה)
סיפור אהבה (עולה השבוע. גם ב"אהבה זה כל העניין" וגם בזה אין את המילה "אהבה" בשם המקורי. רק אומר)
פברוטי (בקולנוע. סרט דוקו של רון הווארד שמגיע לפה באיחור קל)
פרויקט ארטמיס (בעתיד. בחלל אף אחד לא שומע אותך מתאהב)
צוות ג'ונגל – מטריפים ת'עולם (בעתיד. למי שיהיה ממש נואש עם הילדים בחופש פסח)
ריי ליין (בעבר. רום-קום בריטי קטן וחמוד)
רק לא אתה (עולה השבוע. אמרתם רום-קום עם גלן פאוול, אני מסוקרן)
שובו של ג'יפרס קריפרס (בקרוב. זמן שלא תקבלו בחזרה)
שוטר על הכוונת (בקולנוע. יהיה מצחיק אם השוטר מילולית על הכוונת ויושב על אקדח של מישהו והוא כולו "אחי השוטר היקר אתה יושב לי על הכוונת" ושאר הסרט לא קשור לכלום. בכל מקרה, עוד זבלון שניצל את מצבו הקוגניטיבי המדרדר של ברוס ויליס)
שחייה לילית (בקולנוע. מתי יהיה סרט על ג'קוזי מרושע?)
סדרות
אדוני האוויר (בקרוב. תראו! למעלה בשמיים!)
אווטאר: כשף האוויר האחרון (בקרוב. נטפליקס מנסים להתעלות על העיבוד של שאמלאן)
אקו (בקרוב. קינגפין ודרדוויל ואה כן, גם הדמות ההיא מ"הוקאיי")
דוקטור הו (משודרת כיום. אז מי בבסיס השני?)
דור הוי (באמאזון פריים. ספין-אוף של "הבנים" במכללה שהייתה גורמת לפרופסור X להתקף לב)
האחיין שלי בנץ (בכאן. שטן על הזמן)
הגופה (בנטפליקס. תעלומת רצח בין-דורית)
הדוב (בדיסני פלוס. לא כדאי לצפות על בטן ריקה)
הנסיך המדליק מבל אייר (בעבר. לספר על חיי הייתי רוצה ועל איך השתנו מן הקצה אל הקצה…)
הסמוראית כחולת העין (בנטפליקס. עוד בעיה שנגרמת בגלל גברים לבנים, כמה מפתיע)
סוסים איטיים (באפל. לא יודע, צפיתי בכל חומרי הקידום ולא ראיתי אף סוס)
עצבים (בנטפליקס. מתי הרימייק הישראלי?)
פרירן: אחרי סיום המסע (בעבר. אלפית נוסעת להודו יוצאת לחפש את עצמה)
קופה ראשית (בכאן. *להכניס כאן איזה קאצ'פרייז של מישהו מהתוכנית*)
כתבות שאולי פספסתם
ביקורות: למרות שבילה לא מעט זמן במילואים, יונתן הצליח איכשהו גם לכתוב על "תשעה ימים", "הרוצח", "רוצחי פרח הירח", "וונקה" ושלושה סרטים בנטפליקס. מתן כתב על "המסור X", יצחק גלגל את עונה 2 של "לוקי", קסם כתב על סרט ההופעה של טיילור סוויפט, אור כתבה על "המארוולס", תום כתב על "ווטרלו" ועל הסדרה המצוירת של באטמן ויבגני על "הסמוראית כחולת העין" בנטפליקס, אדם כתב על "ואן פיס" (גם כן בנטפליקס) ורז כתב על "הגופה", גם היא של נטפליקס.
חוץ מזה, כמו שאולי שמתם לב, אנחנו באמצע סיכום השנה, ואת כל הכתבות בנושא אפשר למצוא כאן. גם שאלנו אתכם לאיזה סרט אתם הכי מצפים בשנה הקרובה, עשינו קצת סדר במי שכנראה יהיו המועמדים הבולטים בטקס האוסקר הקרוב ותקצרנו את היקום הקולנוע של מארוול
מבקש שוב כי כנראה נשכח
1. דף סרט ללפגוש אנשים זה קל (1998)
2. דף סרט לבבוא מותי (2013)
דף ל undone והאיכרים 2023
(ל"ת)
מה אם...? עונה שניה
שיהיה איפה לכתוב נגד זה…
יש כבר דף סדרה ל״מה אם״
כך שיש איפה לכתוב על העונה השנייה
דף ל'מונארך: מורשת המפלצות' בבקשה
(ל"ת)
דיקפריו משלים את הקלף שחסר לו בסדרה ומלוהק לסרט של פול תומאס אנדרסון
כזכור הוא היה אמור להופיע במקום בראדלי קופר בליקריץ פיצה ֿ(וסמטת הסיוטים). ועכשיו,אצל איזה במאי אמריקאי גדול שחי דיקפריו לא שיחק? טוב, המון. אבל עדיין מבחר הבמאים שהוא עבד איתם הוא מהפסיכיים שראיתי. הבעיה שאני לא חושב שהוא הכי מתאים לאיכויות של פןל תומאס אנדרסון, אבל מצד שני, פול אף פעם לא אכזב אותי.
מבקש דף לסדרה Outlander (זרה כפי שהיא נקראת בארץ)
(ל"ת)
מבקש מקום לחפור בו על הסדרה "מר וגברת סמית" החדשה
(שברור שהייתה גאונית, זה דונלד גלובר, למה פקפקתי לרגע בכלל)
אתה חושב שהיא גאונית?
היא מאוד חמודה, יש בה את הקסם הדני גלוברי שהיה גם באטלנטה (ראיתי רק עונה אחת כי אין לי גישה לנטוורק שמשדרת אותה)
מצד שני, בשורה התחתונה זוג מרגלים שהם בעצם שיעור על זוגיות זה הטאגליין של האמריקאים, והאמריקאים היתה עשויה דרמטית טוב יותר.
בינתיים, ואני עוד לא בסוף, זו סדרה אחלה להעביר את הזמן, הדמויות כתובות טוב, העלילה משאירה אותי על המסך, אבל אני כניראה לא אזכור את פרטי העלילה עד שתצא עונה 2.
זאת הייתה גם העלילה של שקרים אמיתיים, רק ששם זאת הייתה קומדיה.
(ל"ת)
לא ראיתי, לכן זה לא קיים
אני אשמח דווקא לקרוא הסבר למה הופך את מר וגברת סמית לגאונית. אני פשוט לא חשה שיש שם מספיק חידוש, וזו לא ממש קומדיה, יותר דרמה קומית, שזה אמנם לא אותו ז'אנר כמו האמריקאים, אבל אני לא יודעת. אולי אותה תחושה שבגללה לא נלחמתי לראות את העונות הבאות של אטלנטה. משהו בזה לא מספיק מחזיק אותי על המסך, אע"פ שהכל נעים לצפיה.
בגלל שהגבת לזאב כאן
אני אניח שלא קראת את התגובה שלו בדף הסדרה שאכן נפתח לבקשתו. ובכל מקרה, אם תשתכנעי ואם לא, יהיה יעיל יותר להמשיך את הדיון שם.
תודה, אכן לא ראיתי את דף הסדרה (חיפשתי ולא עלה לי הדף)
(ל"ת)
וואו, איזה באסה על אטלנטה. עונות 2-3 יצירת מופת.
(ל"ת)
טוב, סחבנו איכשהו עד לפרק 6
ויש לסדרה שלוש בעיות שמאוד מציקות לי:
1. היא בכלל לא מתעניינת בעלילת הריגול שלה. מעבר לחורים העצומים שיש ב"מה לעזאזל זאת החברה הזאת ומה המטרה כאן", גם ההתנהלות של הדמויות הופכת ליותר ויותר רשלנית ואין שום סיכוי שהם היו יוצאים בחיים או לא נתפסים אם לא היו מסתמכים על "שריון עלילה" ועושים איזה שהוא ניסיון להפוך את המשימות או את שיטת העבודה של הדמויות למשהו אפילו חצי הגיוני.
2. יש פה אפס התייחסות למוסר. כמעט בכל סדרה אלימה הדמויות הם הוא נבל ברור (שובר שורות), פושעים כמעט בעל כורחם (הסמויה) כאלו שמנסים להמעיט בהרג, או כאלו שפועלים מתוך אידיאולוגיה (האמריקאים). הדמויות במר וגברת סמית הם סתם אנשים רוצחים שאפילו לא יודעים לשם מה הם פועלים, ורצים שוב ושוב לתוך קהל של חפים מפשע בירי, וצוחקים על החפים מפשע שחייהם נהרסו. לא שאין מקום לסדרות כאלו, אבל זה חייב לבוא עם המון טון סאטירי וציניות שלסדרה הזו פשוט אין, ובעיקר עם בניה של דמויות שברור מאיפה קור הלב שלהם (ובטח שמדובר בדמות של דונלד גלובר, זה פשוט לא עובר ככה).
3. הסדרה עוסקת בעיקר בזוגיות של מר וגברת סמית, אבל מה שעבד די טוב בתקופת ה"התאהבות" שלהם, עובד הרבה פחות כשהם רבים כל הזמן, והסדרה מתרוקנת מהומור ומקלילות. הנסיון להפוך את מערכת היחסים ל"כבדה" מתנגשת עם עומס הגופות והסתמיות של המשימות – יש כאן כאילו נסיון להתייחס בראליסטיות לקשיים של מערכת יחסים תחת לחץ, שלמה שאמור להיות המשקלות האמיתית של היחסים יש אפס התייחסות.
יכול להיות שאמשיך עד הסוף רק כדי לראות אם זה משתפר, אבל אחרי הפרק הראשון הדי מוצלח הסדרה הפכה עבורי די מהר למטלה.
שים לב (כפי שהסבו גם את תשומת ליבי)
שיש דף סדרה: https://www.fisheye.co.il/movies/mr_mrs_smith
ואם כבר הגעתם לפרק 6, תסיימו, כי הפרקים הסוגרים הם המוצלחים בסדרה (זה קצת נידון בדף הסדרה)
ספר קלארנס
זוהי המלצה למי שיש כוח לסרט, אפשר לומר בעדינות, נסיוני. תחשבו על סטודנט לקולנוע שעבד לבד ולא נתן לאף עורך להתערב לו. אבל כזה עם חזון ואמירה שקשה למצוא בסרטים יותר מיינסטרימיים.
הקטע של הסרט, למי שלא מכיר, זה שהוא מתרחש ביהודה של שנת 33 לספירה עם כל הדמויות של הברית החדשה ועוד קצת, רק שהיהודים הם שחורים והרומאים לבנים (חוץ מבנדיקט קמברבאץ' בתפקיד קאמפי מאוד שלא קשור לכלום). לאקית' סטנפילד הוא קלארנס, פרחח עירוני שמנסה לתחמן את דרכו להצלחה, ומוצא את עצמו מנסה להיות המשיח כדי להתחמק מהצרות שהוא נכנס אליהן.
בתור ישראלי ברור שאני לא קהל היעד של הסרט. אחד כי הכתובות בעברית שמדי פעם מופיעות על בניינים בבירור לא נכתבו על ידי דובר עברית שפת אם, שתיים כי אני די בטוח שיש בסרט טייקים על הברית החדשה שפספסתי כי אני לא מכיר אותה מספיק, ושלוש כי הרעיון שהשחורים הם היהודים האמיתיים פחות מגניב כשאתה יהודי בעצמך. ובכל זאת, כאמור, אני ממליץ.
קודם כל בגלל המשחק – אולי זה סרט נסיוני, אבל יש כאן שחקנים מהשורה הראשונה. כמובן לאקית סטנפילד שאמנם משחק כאן את אותה דמות שהוא רגיל אליה אבל עושה את זה מעולה וסוחב את הסרט על עצמו. אבל גם עומר סיי, דייויד אוילוו וג'יימס מקאבוי כאן, וגם השחקנים הפחות מוכרים עושים את העבודה.
אבל יותר מזה, זה סרט חכם, שמדבר על אמונה באופן לא פשטני. השורה החוזרת של הסרט, "ידע חזק יותר מאמונה", מקבלת משמעות חדשה בכל פעם שהיא נאמרת. אנחנו בתור הצופים יודעים שישו של הסרט הוא הדבר האמיתי, אבל קלארנס לא יודע, והוא ניצב שוב ושוב בפני הבחירה להאמין או לא. והרעיון בסרט, שהאמונה האמיתית היא הנסיון לדעת, זה מה שהופך אותו לכל כך יפה.
כאמור, זה סרט קצת נסיוני, מאוד לא מהודק, ועם אווירה שמתחלפת בין סאטירה מודעת לעצמה לסרט דרמה. אבל למי שמוכן לסלוח לזה צפוי סרט שהוא, לכל הפחות, מקורי.
עד שסרט עבר את מבחן הכתיבה מימין לשמאל, דווקא העברית מפריעה לך?
זה דווקא כן מראה שהיה דובר עברית על הסט, גם אם לא ישראלי. בחירות המילים לא תמיד היו הדבר הראשון שאני הייתי כותב, אבל בהתחשב בזה שהסרט מתרחש לפני אלפיים שנה, זה עבד לי שהמילים קצת שונות. הפאק העיקרי באמינות מבחינתי כישראלי היה שמטרה האיטלקית יפהפייה, אבל היא פשוט לא ירושלים.
וכן, מסכים עם מה שכתבת. באתי אליו מאהבה גדולה ל-The Harder They Fall, הסרט הקודם של ג'יימס סמואל, והסרט הזה פשוט לא סגור על עצמו, לפעמים "בריאן כוכב עליון", לפעמים "הפיתוי האחרון של ישו" ולפעמים "שודדי הקאריביים". יש פה סיקוונסים בודדים שאני מאוד אוהב, במיוחד איך שג'יימס משלב מוזיקה בסרט, אבל זה פשוט לא מתגבש למשהו מעניין כי הוא מתעקש על כל מיני מסרים על אמונה.
צפייה לא מתגמלת וסרט שהוא לא טוב, אבל אני לא מתחרט שצפיתי בו.
אה זה הבמאי של The Harder They Fall?
סרט מפוזר שלא סגור על עצמו שגם חטא למטרה: הוא מראה את ההיסטוריה השחורה של הקאובויז שנמחקו אבל דווקא הדמות של לקית׳ סטנפילד היא דמות לבנה שהפכו לשחורה. היה חסר להם עוד קאובוי שחור מההיסטוריה? בחירה הזויה.
אני מוכן להאמין שהיה דובר עברית לא ישראלי, אבל "ישיבה אשר גלדיאטור" זה לא צירוף מילים הגיוני בשום צורה. דווקא עם הנוף הייתה לי פחות בעיה, כלומר ברור שזו אינה ירושלים, והחול הוא לא ממש חול, אבל הבתים לפחות נראים שעשויים מהאבן הנכונה.
ולגבי המסרים על אמונה – כן ברור לי שזה לא יעבוד לכל אחד. אבל זה מראה שיש כאן אמירה, ובכל אופן אני אסתקרן לגבי הסרט הבא שלו.
מודה שחתכתי די מהר
אבל אולי עוד אחזור יום אחד כשיהיה לי כוח למשהו שכזה