מוזמנים לבקש דפים לסרטים וסדרות שאין להם. את הדפים הקודמים אפשר למצוא בתגית סיכום דפים.
סרטים
2 מהיר 2 עצבני (בעבר. השם שהוליד אלפי ממים)
אגדת חורבן (בקולנוע. חורבן בית שני, בלא-אנימציה)
אדומה אש (בעתיד הרחוק. ילדה הופכת לפנדה אדומה ענקית)
אויב בדלת (בקרוב. הילדות בצופים רוצות למכור לו עוגיות…והן לא יקחו "לא" כתשובה)
אופסססס! 2 – ההרפתקה ממשיכה (בקרוב. יש הרפתקאות שמתחילות בגלל "אופס". כשהן ממשיכות בגלל "אופס", זה מתחיל להיראות כמו רשלנות)
אחרי ש…התנגשנו (בקרוב. החלפנו פרטי ביטוח?)
אינסופי (בסטרימינג. איך שהסרט הזה הרגיש. תודה, אני פה כל השבוע)
אלו חיים נפלאים (בעבר. מעניין אם הפוסט הזה היה נכתב אם מעולם לא הייתי נולד)
אמונייט (בקולנוע. המשך ל"אמודיי")
אנט (בעתיד. סרט תיעודי על נמלים)
אנטבלום (בעתיד. סרט תיעודי על נמלים וליאופולד בלום?)
אנקאנטו (בעתיד. תהיו מופתעים: עוד סרט מצויר עם שירים של לין מנואל מירנדה)
אסקייפ רום: השלב הבא (בקולנוע. החבורה מהאסקייפ רום מבינים שאסקייפ רום זה נחמד והכל, אבל הכיף האמיתי זה במבוכים ודרקונים)
בו ברנהם: בפנים (בנטפליקס. מודה שהזדהתי עמוקוה. גם אני לא הצלחתי להסתפר בכל הסגרים האלו)
ביגפוט ג'וניור 2 (בקרוב. סרט המשך ל"סנדק 3")
בעבור חופן אצבעות (בעבר. אדגר רייט מתחיל)
בקצב הג'ונגל (בקרוב. "אי.טי." פוגש את "מדגסקר")
געגועים מתוקים (בקולנוע. בניגוד ל"געגועים מלוחים" ו"געגועים אוממי", כמובן)
דימון סלייר (בקרוב בקולנוע. שובר הקופות מיפן מגיע ארצה)
דרך הקרח (בקולנוע. ליאם ניסן מחלץ אנשים מהקרח)
דרקון המשאלות (בנטפליקס. מה אם אלאדין אבל בדרקון ובסין)
האביר הירוק (בקרוב. ספין-אוף ל"נסיך הירוק")
הארווי (בעבר. הרפתקאות ג'ימי סטיוארט והארנב שלו)
הבאג של רון (בעתיד. ילד נופל במלכודת פישינג ברשת)
הברך (בעתיד. לא לעשות בדיחת "חץ לברך", לא לעשות בדיחת "חץ לברך"..)
החנות מעבר לפינה (בעבר. ג'ימי סטיוארט ברימייק ל"יש לך הודעה")
הטורף (בעבר. תגיעו למסוק!)
הטיהור לנצח (בקולנוע. "מה אם הטיהור אבל עוד טיהור")
הנוסעים (בקרוב. משהו שנשמע כמו בעל זבוב בחלל)
הסוד: האומץ לחלום (בקרוב. היי, אל תשפטו, גם "ילדות רעות" מבוסס על ספר עזרה עצמית)
הרפתקאות בוקארו בנזאי (בעבר. קאלט שנות שמונים מופרע למדי)
הרפתקאות תום ואווזי הבר (בקרוב. נילס בתגובה: חקיין)
חברים לרצח (בעבר. השיער של יואן מקגרגור ושאר אנשים מסתבכים ברצח)
חופשה באיביזה (בקרוב. משפחה הולכת לאיביזה וזה מצחיק)
חסרי האהבה (בעבר. קתרין ביגלו מביימת את וילם דפו במעיל עור)
חתונה על תנאי (בקרוב, אולי. הורים צרפתיים מתנהגים בצורה רכושנית לילדות שלהם)
יפה בורוד (בעבר. משולש רומנטי בבית ספר בשנות השמונים)
כלבים נובחים אינם נושכים (בעבר. אבל אל תתפסו אותנו במילה)
לא לנשום 2 (בקרוב. מתי כבר אפשר להוציא אוויר?)
לשחרר את שולי (בקולנוע. לתת להם צ'אנס?)
מהיר ועצבני (בעבר. תחילתה של המשפחה)
מהיר ועצבני: טוקיו דריפט (בעבר. פחות משפחה, יותר יפן)
מהיר ועצבני 4 (בעבר. הרגע שבו הסדרה העבירה הילוך מסרטי מירוצים לסרטי שודים)
מיה ובוני החלומות (בקרוב. ילדה מתעללת בבת הזוג של אבא שלה)
מסע בזכרון (בעתיד. יו ג'קמן נוסע בזכרון)
מפרץ ההרפתקאות: הסרט (בקרוב. כנראה הסרט הכי מצופה של האחיינים שלכם)
סוכנת במלכוד (בקרוב. ג'סיקה צ'סטיין מבזבזת את הכשרון שלה)
סוכנות בילוש לחיות מחמד (בקולנוע. חיות מחמד הם סוכנים חשאיים)
סוס מנצח (בקרוב. אבל למה ספויילר ככה בכותרת?)
ספיי דוג (בקולנוע. חיות מחמד הם רובוטים או סוכנים חשאיים או משהו)
ספיריט לחופש נולד (בקרוב. סרט המשך ל"ספיריט" שאתם ודאי זוכרים)
עיני נחש: ג'י איי ג'ו ההתחלה (בקרוב. אני בטוח שזה יוליד פרנצ'ייז מוצלח בדיוק כמו שעשה "וורקראפט: ההתחלה")
קיץ 85 (בקרוב. פרנסואה אוזון עושה "קרא לי בשמך")
קליפורד הכלב האדום הגדול (בעתיד. אני כל-כך מרחם על מי שצריך לנקות אחריו)
רובוקופ (בעבר. חצי שוטר, חצי רובוט, 100% קלאסיקה)
שבעה בייבי (ב"היה בכמה הקרנות בסינמטק בת"א". הפריקוול המאוד מבלבל ל"בייבי דרייבר" ו"שבעה חטאים")
שובו של דיסטרי (בעבר. מתי הוא הלך?)
סדרות
סוויט טות': נער עם קרניים (בנטפליקס. ילד עם קרני אייל יוצא למסע בעולם אפוקליפטי)
שמיגדון! (באפל. זוג נקלע לתוך מחזמר, ואז הזוגיות שלהם מתפרקת)
כתבות שאולי פספסתן (בחודש יוני)
גבי מדבר על הטריילר החדש ומעורר החששות של "הקדושים של ניוארק"
יש סרטים! בקולנוע! זה מרגיש כבר הרבה זמן שזה ככה אבל זה תכלס רק חודש (וחצי, בסדר, אנחנו באיחור). אז בין הסרטים שמוקרנים והוקרנו וזכו לביקורות ניתן למצוא את: אסיה (ותודה למאיה על הביקורת), טום וג'רי (רם), מהיר ועצבני 9 ומקום שקט 2 (מתן), לוקה (נעמה), ופריקי, שומר טינה וקרואלה (יהונתן).
יש גם סרטים לא בקולנוע, אגב: קסם סיפר על "היום שאחרי" ויהונתן התלהב מ"הרפתקאות בוקארו באנזאי", ביקורת שנכתבה כפרס לזוכה ב"הכה את האוסקר".
ויש גם לא-בדיוק-סרטים לא בקולנוע, כמו "בו ברנהאם: בפנים", ואם יש לכם איזה סוף שבוע פנוי, אולי תצליחו לקרוא עד הסוף את מה שיהונתן כתב עליו.
רם דיבר על חצי שנת האנימציה שלפנינו בקולנוע, בסטרימינג ובמחוזות אחרים.
בנוסף, למי שרוצה להצטרף: אתגר הקיץ של עין הדג בדיוק מתנהל, ואתם יכולים לבחור סרט, לרשום את דעתכם עליו ואז לראות את הדעה שלכם מתנוססת בכתבות מיוחדות!
דף סרט לסרט "Pig" מהשנה הנוכחית, בבקשה.
(ל"ת)
מצטרף.
סרט שכבש אותי עם המוזרות שלו. לדעתי הביקורות החיוביות קצת הגזימו אבל מדובר בחוויה.
חוזר שוב על הבקשות שלי, למקרה שהתפספס
1. דף סרט לאמור תפילה קטנה (אוסטרליה, 1993)
2. דף סרט ללוליטה מ-1997 עם ג'רמי איירונס ודומיניק סוויין
3. דף סרט למלחמת המינים, גם הוא מ-1997
בתודה מראש לאחראים.
אחי, אולי כדאי שתבין
אף אחד, אבל אף אחד, לא הולך לתת *לך* (כלומר, וגם לא לאף אחד, אבל במיוחד כשזה מגיע ממך) פלטפורמה לדבר על פאקינג "לוליטה", אוקיי? והיית צריך להבין את זה כבר עד עכשיו.
ציפיתי שהערה כזאת תגיע מההנהלה (אני לא בטוח/לא עוקב אם אתה בהנהלה עכשיו)
אבל אם כבר הגבת, אכבד אותך בתשובה רצינית.
האמנות בכלל והאמנות הנרטיבית בפרט (הקולנוע, הטלוויזיה והספרות על כל סוגיה, ובכלל זה כמובן גם רומנים גראפיים) מיועדת (לא רק, אבל גם) להצפת נושאים מסוגים שונים, ביניהם גם נושאים קשים וטריגריים, וביניהם, מה לעשות, גם הנושא דנן. מי מבין באי האתר שחושב.ת שאנצל את הבמה על-מנת להצדיק חו"ח מעשים לא חוקיים ו/או לא מוסריים כאלה או אחרים – הטעות בידו והפנטזיה בראשו בלבד. עין הדג איננו זר, והטעם הקולנועי/טלוויזיוני/ספרותי של שנינו בוודאי שאיננו זר, גם לעיסוק בנושאים שלעתים לא נוח ולא נעים לדבר עליהם. בעין הדג בלבד, זכורות הן הביקורות והן הדיונים על וודסמן והארד קנדי (שלא אני כתבתי את אותן ביקורות וגם לא השתתפתי באותן דיונים) וכן היומית על כלב ציד בכיכובה של דקוטה פנינג שדורון עצמו פירסם וכתב שעוררו ברבים בעין הדג (ואני ביניהם) אי-נוחות גדולה, ובכל זאת לא אני ולא אחרים קראנו להורדתם מהאתר. היו פה כבר דיונים גדולים וארוכים על נושאים כמו דת, פוליטיקה, אוטיזם ואייבליזם מיני, אונס ורצח בסרטי דוגמה 95, אלימות גראפית ומחרידה בסרטי טרנטינו, וכמובן גם הנושא ההוא שהזכרתו תפר את חוק גודווין, לכן אין סיבה לצנזר ולהשתיק דווקא נושא אחד ולסמן מגיב אחד כאילו הוא "מסוכן". הנה, למשל, רשימת נושאים מרתקים (ולא-טריגריים בעליל, יש לציין) שעולים מלוליטה (הספר והסרט כאחד):
* ההשפעה האדירה של ג'יימס ג'ויס (ולא רק של יוליסס) על יצירתו של נבוקוב.
* ההיסטוריה של הצנזורה על הספר (בהקדמת הספר מאוזכר יוליסס כעוד דוגמה לספר שהוחרם וצונזור במדינות רבות בשל התכנים המיניים הבוטים הנכללים בו.)
* ההיסטוריה של הצנזורה על שני העיבודים הקולנועיים לסרט, הן בשנות השישים והן בשנות התשעים, שתי תקופות שאופיינו דווקא בפתיחות מינית (וראו מאמרו המצוין של אורי קליין במוסף גלריה של הארץ.)
* העובדה שהקליפ לשיר הנושא מתוך הסרט שודר פעמים רבות ב-MTV בתחילת 1999 (ולמה את לוליטה ראוי לצנזר אבל קליפים של בריטני וכריסטינה לא? נושא חשוב ומעניין בפני עצמו.)
* העובדה שנבוקוב היה רוסי אבל בחר לכתוב באנגלית דווקא, ובכל זאת העלה על הכתב את אחת מיצירות המופת של המאה העשרים ואחד הספרים המשפיעים של כל הזמנים, לטוב ולרע (והאם זאת ספרות רוסית או ספרות אנגלית או גם וגם?)
* ועוד כהנה וכהנה. בקיצור, הספר והסרטים קיימים, והספר נמכר כיום לכל דורש, לא בהיחבא ומתחת לשולחן אלא ברשתות הספרים המובילות בקניונים ובאינטרנט, במקור האנגלי וכן בתרגומה (הבעייתי, יש לציין) של דבורה שטיינהרט משנות השמונים. מכיוון שכיבדתי אתכם בתשובה מנמקת וברורה אצפה שתענו לי באותה המטבע ולא בטיעונים אד הומינם לגופו של מגיב, אבל שוב – מי שבאמת חושב שאני או אחרים ננצל את הבמה להצדקת פדופיליה מעליב בעיקר את האינטליגנציה של עצמו, וכן את זו שלי ושל שאר באי עין הדג.
אם זאת הייתה תקרית סינגולרית, מילא.
אבל סורי, כשזה מגיע ממך, והעובדה שאיכשהו *תמיד* כשהנושא הזה עולה באתר לפחות ב-11 שנים האחרונות אתה תמיד מעורב בדיון הזה – מצטער (או שלא), אתה לא עובד על אף אחד.
ביקשתי תשובה מנומקת ורצינית (וגם לא אד הומינם), גם אם היא שלילית. "סורי" זה אמנם מנומס אבל לא מנומק ורציני, צר לי.
אני מכבד את האתר ואת חוקיו, חוץ מזה שכרגע נתתי לך שלוש דוגמאות (שלדעתי יש הרבה יותר מהן) שלא קשורות אליי. ואחת עשרה שנים? בן אדם, קצת הרבה נסחפת. כן עין הדג החדש קיים כבר אחת עשרה שנים אבל היו חודשים שלמים ושנים שלמות שלא הגבתי פה על אף נושא. (ושוב, זה לא שיש לי בראש איזו התחלה מפוצצת לדיון על לוליטה שממש בא לי לפתוח עכשיו, אבל הצנזורה דווקא בנושא הזה נראית לי מגוכחת.)
לא נראה לי שהבנת אותי.
אולי היו חודשים ושנים שבהם לא הגבת על אף נושא, אבל זה לא מה שטענתי. מה שטענתי זה שבמשהו כמו 90 אחוז מהמקרים, כשיש באתר דיון על משהו עם ניחוח פדופילי קל, אתה או זה שהתחיל או זה שליבה את האש של זה.
זה כבר נשמע יותר רציני, תודה.
וגם אין לי בעיה שתגידו לי "לא" ושבמקום זה נפתח פה דיון על צנזורה (מה שנראה לי שכבר נפתח) אבל בכל מקרה אני מבטיח שלא ללבות שום אש, ובכל מקרה גם דיונים לוהטים אפשר לפתור באמצעות מחיקתם וסגירתם; אבל באמת, לא דיון מהסוג הזה עובר לי בראש כרגע. באמת שהלוואי שהייתה לי דרך להוכיח לך שממש שום דיון משום סוג לא עובר לי בראש כרגע, מעבר לכך שחשוב לי דף הסרט הזה. אגב גם הספר עצמו לא מצדיק פדופיליה או עבירה על החוק בשום צורה (אבל להרחיב יותר מזה יהיה בגדר ספוילר.) הייתי ממליץ לך ולאחרים לפחות לקרוא (אם הנושא לא מטרגר אתכם מדי כמובן, אם כן גם זה בסדר) את המאמר המצוין של אורי קליין שצירפתי פה שאין מחלוקת על היותו און-טופיק לקולנוע וכן את המאמרים האחרים המצורפים למאמרו, שגם הם אינם טריגריים כלל ועיקר.
היי, הנהלה* כאן
נכון להיום מי שאחראיות לפתיחת דפי הסרט (זה כולל גם גברים, אבל יותר נשים) ביקשו ממני במפורש להימנע מלפתוח את דף הסרט [לוליטה], וגם ביקשו שבכלליות לא יפתח. אחרי דיוני עבר שעדיין פה על לגיטימיות ההימשכות למתבגרות מצד גברים בוגרים, אני יכול להבין את המניעה שלהן מהנושא, שכן גם אני מתלבט האם מראש לפתוח דף שכמעט כל מה שהוא יעשה זה להצית קן צרעות שכזה (או משהו, בלבלתי כאן מטאפורות). זה לא "אנחנו אף פעם לא נפתח דף סרט כזה", ושני הדפים האחרים בוודאות יפתחו, אבל זאת כן הבהרה בנוגע לשאלה למה הוא מתעכב/עלול לא לעלות בסופו של דבר.
(ובנוגע לשאלה הסמויה פה: ברור שאפשר לדבר על הנושאים שהעלית, אבל כמו שיש הרבה דיונים שנעשו פה, יש הרבה דיונים שנמחקו פה, ולא פעם על אותו נושא אבל בגלל שהטונים הגיעו לגבוהים ביותר באופן מהיר מאוד. על כן אני לא שש למצוא סיבה חדשה לדיון נפיץ)
* – ולהבהרה: גבי לא כרגע בתפקיד "הנהלתי"
ברור ומובן. תודה על התשובה הרצינית.
אבל באמת שאם דרושה ממני (לא יכול לערוב לגבי אחרים) הסכמה מראש שלא להצדיק משיכה כזאת או אחרת (מה שגם לא הייתה לי כוונה לעשות מלכתחילה) אני מוכן להבטיח את זה כבר עכשיו.
צוות האתר מורכב מ"גברים" ו"בנות"?
(ל"ת)
פספוס שלי, כמובן
(ל"ת)
זה לא אתה, זה החיים
כי ככה זה. גברים ובנות, רופאים ואחיות, מנהלים ומזכירות.
זה כל כך טבוע שאנחנו כבר לא שמים לב (גם אצלי).
ומצד שני, יש שיגידו שלהגיד "בחורות" מקטין נשים.
(לא יודע לגבי "בחורים", אף פעם לא חשבתי שזה מקטין גברים או שזה מיני או משהו כזה.)
אין לנו בעיה עם "בחורות" וגם לא עם "בנות"
כל עוד זה בהקבלה ל"בחורים" או "בנים".
לא השתמשו כאן במונח "בחורות".
קרקר כתב בטעות "בנות" ותיקן את עצמו, זה הכל.
טעות
טעות של "גברים" ו"בנות" בהודעה על הבעייתיות של לוליטה. המטא כאן עובד שעות נוספות
טוב, כן, אבל רק את עצמי ידעתי לתקן
(ל"ת)
הבעיה הולכת עמוק יותר משחשבתי
גם ב"קארמה פוליס" של רדיוהד מוזכר גבר, ומיד אחר-כך בחורה.
מתוך סקרנות
מה חשבת לפני ששמעת את השיר?
לפני... מתי? אני מכיר את השיר הזה מגיל שתים עשרה.
(ל"ת)
אז אם אתה כבר מכיר את השיר
למה כתבת "הבעיה הולכת עמוק יותר משחשבתי" כאילו השיר חדש לך?
כי גרמתן לי לשים לב לזה בפעם הראשונה.
(ואגב, אהבתי איך שבמקום דף סרט ללוליטה נפתחו כאן דפי סרט שנושאים את הכותרות ״חזיר״ ו״ממש לא״.)
לדעתי ההנהלה הבהירה מצוין
את הרציונל מאחורי ההחלטה שלא לפתוח כרגע דף סרט ללוליטה. לא ברור לי למה זו סוגיה כזו הרת גורל עבורך.
אני חושב שאפילו לבמאי של הסרט לא כזה אכפת ממנו כמו לך
(ל"ת)
בהתחשב בכישלון המסחרי המפואר של הסרט
נראה לי שהבמאי יעדיף למחוק אותו מהפילמוגרפיה שלו, ואם אפשר גם מהמציאות.
אציין שהבמאי דווקא אמור לחזור לימינו בקרוב (ינואר 2022 כזה)
עם עוד מותחן אירוטי כמו שהוא אהב לעשות, הפעם עם בן אפלק ואנה דה ארמס.
וג'ניפר לופז משקשקת
(ל"ת)
יש לי תחושה הסרט הזה הולך לקבל ביקורות רעות
אבל לספק אחלה אייטמים רכילותיים בגיא פינס. לא היה משולש אהבה כזה לוהט מאז ימי בראד, גניפר ואנגלינה והסערה סביב מר וגברת סמית.
דווקא אייטמים רכילותיים נראה לי כבר לא
אם אני לא טועה, אנא דה ארמס ובן אפלק כבר היו ועכשיו הוא עם ג'ניפר לופז, כי הסרט בעצם כבר מוכן ורק מחכה להפצה ולא בשלבי הכנה.
לא הבנתי אותך
ברור שאנשים יעוטו על זה שצילם סרט עם האקסית ומאז חזר תאקסית המיתולוגית. כולל השמועות המתבקשות האם הסרט הוא סיבת הפרידה כפי שהיה עם קרוז וקידמן ב"עיניים עצומות לרווחה". וכמובן מעניין מה יהיה בשטיח האדום (אם יתקיים) או בריאיונות שיתנו לסרט ואני כבר תאר לעצמי מה הכתבים ינסו לשאול. אני לא יודע אם זה חומרים שגיא פינס מתעסק איתם או שזה יותר מסוג הדברים שיחרשו עליהם בתוכניות אמריקאיות, אבל ברור לי שזה יצור עניין.
אה כן נכון לחלוטין
(ל"ת)
במאים אמריקאים לא קוראים וכותבים בעין הדג.
(אלא אם כן אני טועה, אשמח להתבדות.) ואם לענות על זה ברצינות, ברור שלבמאים הכי פחות אכפת מהמוצר המוגמר, כי זאת העבודה שלהם וזאת עבודה קשה, גם אם היא יצירתית, אז ברור שמתישהו הם כבר רוצים לגמור עם כל הפרויקט וללכת הביתה ואם זה סרט שנכשל ביקורתית וקופתית אז טבעי שהם לא ירצו לדבר עליו. לוודי אלן, בלי קשר להאשמות נגדו, אכפת מאיכות הסרטים שהוא עושה כל שנה שהם כבר במגמת ירידה איכותית משנות התשעים ואילך? (בסדר, אני אתן דוגמה פחות טריגרית – לג׳ורג׳ לוקאס אכפת מהסרטים שהוא עושה בדרגת האובססיה של טרקיז?)
מצטער לבשר אבל זה לא תגובה שדורשת תשובה רצינית.
וברצינות אתה רוצה לדון עכשיו על אם אכפת או לא אכפת לבמאי מהסרט שיצר? עזוב את זה שאת מי זה מעניין בכלל אבל גם איך אפשר באמת לדעת. זה עניין סובייקטיבי ואישי ועדיין לא מצאתי יכולת להיכנס למוח של גורג לוקאס ולנבור מה הוא באמת מרגיש כלפי סטאר וורס (אגב טרקיז זה לגמרי לא הכינוי הנכון, אין לי מושג מה כן) וגם לא ממש מרתק אותי.
לא יודע אם פספסת בכוח את הפואנטה של המשפט שלי, אבל הכוונה הייתה שלא נראה לי למישהו אכפת כל כך מסרט זניח מסוף הניינטיז שלא הצליח ביקורתית ובקופות כמו שאכפת לך (לפי הקרבות לפתיחת דף סרט שלו שכנראה אתה תהיה הבן אדם היחיד שיזרוק שם איזו מילה).
אז שלחת אותי לגוגל ומתברר שמעריצים של מלחמת הכוכבים פשוט נקראים קולקטיבית...
(ספוילר?) מעריצים של מלחמת הכוכבים. ברצינות, אין להם איזה שם קיבוצי מפוצץ כמו ווידוניסטים או סוויפטים. אני ממש לא נמנה על מעריצי סדרת הסרטים הזאת אבל ידוע שלוקאס מתייחס למעריצים האובססיביים בסוג של התנשאות וזלזול ומחשיב את הסרטים כסרטי ילדים ולא כתופעה המטורפת שהם היום. בנושא "רק אתה יהיה זה שיכתוב בדף הסרט" אתה כנראה צודק, ובכל זאת לפעמים חשוב לי לכתוב שם גם אם אני היחיד שיכתוב, שזה עצוב כשמדובר בסרטים אזוטריים (כמו ג'ס + מוס, שאני מאוהב בו עד כלות והוא מתעלה על לוליטה בכל מובן אפשרי, ובכל זאת מעטים האנשים ששמעו עליו, לא רק בעין הדג אלא בכל העולם.) לפעמים חשוב לי להגיד את דעתי על סרט גם אם לצערי לא יגיבו לי, ואת האמירה "אפילו לבמאי הסרט לא אכפת מהסרט הזה כמו לך" אתה אמרת, אז ברור שאני אגיב עליה. בנושא השאלה "למה כל-כך אכפת לי", איך אומר זוהר, "אכפת לי כי אכפת לי". אבל יותר ברצינות, אחד העקרונות שדורון קבע כשהאתר החדש נפתח הוא "לא יהיה מצב שסרט קיים ואין לכם איפה לדבר עליו". בנושאים הטעונים שהסרט עצמו מעלה, יהונתן עצמו כתב, ואני מצטט:
(מקור.) אם יש ביקורת כלפיי שכתבתי התבטאויות טריגריות מדי בנושא, אני מוכן לשנות ולשפר את סגנון הכתיבה שלי ולהימנע מהן (גם באותו דיון בעל הספקטרום לא עודדתי פדופיליה או שום דבר טריגרי למרות האשמות כאלה ואחרות, בעצם גם על שינוי חקיקתי כמעט ולא דיברתי, אבל העיקר להעמיד אדם במצב שבו הוא צריך להוכיח שאין לו אחות). אם הנושא שהספר והסרט מעלים מטרגר נשים מסוימות באתר, בהחלט אפשר להגיע לפשרה מסוימת, כמו לפתוח את דף הסרט כאשר התגובה הראשונה שם תהיה תגובה של יהונתן או מי מהמנהלים שמבהירה את כללי התגובות בדף (למשל, שיהיה אסור להצדיק משיכה X או מעשים Y, או שיהיה אסור לשתף בסיפורים אישיים וכדומה.) אבל לשמוע "לא" מוחלט זה קצת תמוה. ההחלטה היא של האחראים כמובן ולא שלי, אבל מדהים איך ספר שיצא שנתיים לפני שאימא שלי נולדה עדיין מצליח לעורר בא.נשים כאלה פחדים גם בשנת 2021. רק על זה שווה לדבר. כי אז העקרון של האתר החדש מ-2010 הופך פתאום להיות "לא יהיה מצב שסרט קיים ולא יהיה לכם איפה לדבר עליו, חוץ מ…"
אני אומר לך את האמת גם אם היא לא נעימה
יש משהו נורא מעיק באופן שאתה מנסה לפתוח דיונים שאנשים מאד לא נהנים מהם. אין בעיה להפגין אובססיה לסרטים איזוטריים אבל צריך לעשות את זה באופן שלא עולה על העצבים ואם אתה רואה שאנשים פחות זורמים או אפילו מביעים התנגדות כמו עם לוליטה, אין דבר פסול בלוותר. ושוב, אתה עונה נורא ברצינות לדברים שסתם נזרקו באוויר. לא באמת אכפת לי מה לוקאס חושב על סטאר וורס. וזה שהוא קשקש בכמה ראיונות לא אומר שאתה *באמת* יודע איך הוא מרגיש כלפי היצירה שלו, אני בטוח שזה יותר מורכב מסתם סרטי ילדים. ומה עם טרנטינו שלא מפסיק לחפור על היו זמנים בהוליווד, יש לטענה הלא מעניינת הזאת גם מלא דוגמאות נגדיות. אבל ההיתפסות שלך על הקטנות והדברים הלא רלוונטיים חוזרת, כאילו כל הזמן אתה מנסה לפתח דיונים שאף אחד לא מעוניין להשתתף בהם. ממש לא מעוניין לדון ביחס של לוקאס או וודי אלן לגבי היצירה שלהם. גם שים לב שהפסקה האחרונה שלך גלשה עוד פעם לחפירות על לוליטה (ליתר דיוק,על למה אנשים לא רוצים לדבר על לוליטה). זה פשוט מעייף. לפעמים אפשר לקחת צעד אחורה ולהבין שאנשים לא זורמים עם הנושא בלי להמשיך לדוש ולנתח למה.
אני מגיב על מה שנראה לי נכון להגיב עליו בגבולות האון טופיק, המותר והסביר.
אתה ואחרים גם ממש לא חייבים לענות לי, בעיקר אם צורת הדיון שלי מעיקה בעיניכם. לא נעלבתי, גם אחרות ואחרים פה מתדיינים בצורה מעיקה לפעמים. ככה זה באתר שמעודד דיונים ארוכים ולא טוקבקים פוליטיים של שורה אחת. דיונים ארוכים נובעים מאי הסכמה. אני לא מסכים במקרה הזה עם אחרות ואחרים והם/הן לא מסכימות ומסכימים איתי, ולכן זה מתארך. קטונתי מלגרש אינספור מגיבות ומגיבים שהעיקו עליי לאורך השנים, פשוט התעלמתי, ואתה יותר ממוזמן לעשות את אותו הדבר.
פדופיליה אינה "מין ומיניות"
פדופיליה היא פשע שהורס לאנשים את החיים. הבעיה כאן אינה הספר (שקראתי), הבעיה היא הניסיון שלך לנרמל פדופיליה בדיונים כאן כ"מיניות". הספר והעיבודים שלו הם רק תירוץ, כפי שאפשר לראות מההתעקשות החוזרת ונשנית שלך לעסוק בנושא.
לא היה שום ניסיון כזה מצדי או מצד הספר.
א.נשים באתר פשוט קוראות וקוראים לתוך דבריי דברים שאינם שם. אם הנושא מטרגר מדי זאת סיבה אחת אבל לדחוף לי מילים לפה ורעיונות שאינם שלי זה כבר דבר אחר לגמרי. דווקא הספר הוא בדיוק משל מעולה למה שאמרת (״פשע שהורס לאנשים את החיים״) ולא לאי-אילו רעיונות ומשגים שאת מייחסת לי שאני כבר מפחד לשאול על טיבם.
ובזאת בדיוק גם טמונה הבעיה
אנשים ונשים שמפחדות ומפחדים לא מהספר ומהסרטים וגם לא מהדיונים שאפתח או לא אפתח שם (שכרגע הם רק או דון פיאנו אחד גדול) אלא מהסרטים שעוברים להם ולהן בראש מסביב לנושא. בזה אני כבר לא יכול לעזור (כלומר, בלהרגיע אתכם ואתכן מדברים שאתן ואתם מייחסות ומייחסים לי שמעולם לא אמרתי ולא חשבתי) אבל העיוות והסילוף הזה של דעות ותגובות חוזר על עצמו לצערי פעמים רבות כאן, לא רק כשזה נוגע לנושא הזה ולא רק איתי.
אני יודעת בדיוק במה עוסק הספר
כי כפי שהזכרתי, קראתי אותו. אתה לא מחדש לי. ואם א.נשים באתר קוראים וקוראות לתוך דבריך דברים שאין להם שום קשר למציאות, לטענתך, אולי כדאי לך לחשוב למה.
למה? כי זה מה שקורה בדיונים מאז ומעולם (לאורך ההיסטוריה, לא בעין הדג)
אנשים שומעים את מה שהם רוצים או את מה שהם מפחדים ממנו בתוך דבריו של האחר ואת זה תוקפים, לא את מה שהוא באמת אמר. זה קורה הרבה בפוליטיקה כידוע וגם אני לפעמים עושה את זה בטעות (אם כי דווקא יותר באופליין) כי ככה דיונים על נושאים בוערים עובדים. אם מה שמפחיד אותך הוא שמישהו (שהוא לא אני, כי חלאס) ייכנס לאותו דף סרט ויתחיל לעודד שם פדופיליה, הרי שבעיה כזאת תיפתר בהינף מחק, אז מה הבעיה? שבגלל שהנושא טריגרי האתר עצמו חוטא לעיקרון שבשמו הוקם? כבר היו פה סרטים ודיונים הרבה יותר ארוכים וקשים, אף אחד לא ימחק פה את הביקורות והדיונים על להרוג את ביל או על וודסמן שהם הרבה יותר גראפיים ושמציגים פדופיליה בצורה הרבה יותר מזעזעת מחשש שאני או איזו דמות ערטילאית שקיימת בראשכן ניכנס לשם וננסה להצדיק פדופיליה, העיקר לעשות לינץ' במגיב הבודד כאילו הוא הבעיה.
חוץ מזה שאת עושה כאן בדיוק את מה שהאשמת אותי בו בדיוני חברים: משתיקה דעות שלא מתאימות לך.
כאילו יש דעה אחת או נושא אחד בעולם שאנשים פשוט לא רוצים לשמוע. לא שלא רוצים להתדיין עליו, לא שלא רוצים להסכים איתי או עם אחרים – לא רוצים ולא מוכנים בכלל לשמוע! וזה חמור מאוד וזאת השתקה, כי ממילא את לא באמת מתווכחת איתי, אלא עם גרסה מסולפת ומעוותת שלי שיצרת אצלך בראש.
אני לא משתיקה אותך
אני מבקרת אותך. אני לא רוצה ולא יכולה, טכנית, להשתיק אותך. הנהלת האתר, כפי שהסבירו לך בנימוס ובפירוט, היא זו שהחליטה שלא לפתוח בשלב הזה את דף הסרט.
סבבה, גם דף סרט למיוזיק נראה לי כמו פשרה הוגנת, לפחות בינתיים.
הייתי רוצה רק להוסיף עוד משהו, אם יורשה לי ונדמה לי שיורשה לי – הסיבה שהנושא הזה כל-כך טעון (מעבר לטראומות אישיות של בני אדם, שבהן אני כמובן לא מזלזל ושאותן אני כמובן שלא מצדיק) היא בדיוק זאת, שלוליטה הפך להיות האבטיפוס ליצירות על קשרים זוגיים בינדוריים – סיפורים מפחידים בחדשות על אונס, מניפולציות, ניצול, פדופיליה, תקיפה. את התופעות הללו יש להוקיע והן אכן מוקעות, אך לא כל זוגיות עם פערי גילאים היא כזאת. יש הרבה סיפורי אהבה בינדוריים יפים ומרגשים שאינם לוליטה ולא דומים ללוליטה ולא מזכירים את לוליטה, אבל המדיה הבידורית, החדשותית והחברתית פשוט לא יראו לך אותה, כי לא מתיישב עם אג׳נדות ההפחדה שלהם, בדיוק כמו בנושא הקורונה או כל נושא אחר בעצם (תרגיעו, אני מחוסן.) על זה כדאי וראוי ורצוי ושווה לדבר, כי אונס/ניצול ותקיפה מיניים/פדופיליה אף אחד כאן בוודאי שלא הצדיק.
טוב, די
כאמור, הסיבה המקורית לחוסר הרצון לפתוח את לוליטה הם דיונים שכאלה שגולשים מהר מאוד לקווים פחות נעימים ו-הפתעה! הנה זה קרה גם בדיון על השאלה האם בכלל לפתוח את דף הסרט.
שוב, זה לא אומר שבעתיד לא נפתח, אבל כרגע נראה לי שהיה לכולנו מספיק.
בכיף, האמת שזה כבר התחיל לעייף גם אותי.
(ל"ת)
אוקי, מתנצלת
התגובה האחרונה נכתבה לפני שקראתי את שלך.
תנוח דעתך
יש אינספור יצירות שמספרות את סיפורם של זוגות בפער גילאי גדול. לדוגמה:
קסם לאור ירח
הכי טוב שיש
כל סרט עם טום קרוז מעשר השנים האחרונות.
WandaVision
אני יכולה להמשיך, אבל נראה לי שהבנת את העיקרון. לא ברורה לי הטענה שהמדיה לא מראה סיפורים כאלו, כשסרטים מצליחים ורווחיים מציגים "סיפורי אהבה בינדוריים" לרוב.
אכן, וונדויז'ן מספרת את סיפורם של זוג עם פער גילאים גדול.
(ל"ת)
"פשרה הוגנת בינתיים"?
עצה קטנה וחינמית – זאת לא הגישה שתשים את הבקשות שלך בראש הרשימה. גם לא הרמיזות המוזרות על כך שדפי סרט נפתחים כדי לרמוז משהו לך באופן אישי.
צודק, הגזמתי קצת עם הבדיחות האלה. טעות שלי.
(ל"ת)
זו הזדמנות לומר
תודה על ההערות המצחיקות כאן, ועל אלה שבתיאור בדפי הסרט. פשוט גאונות ותענוג לקרוא אותן.
אוף טופיק שאני לא יודע איפה לשים
אולימפדיה בדרך. האם ישנה מחשבה על משהו בסגנון סרטידה או משהו?
כפי שאפשר לראות, התשובה היא לא
האתר די עמוס בתכנים גם ככה, מה עם ביקורות מתגלגלות, דוחק"ו, מצאנו, פודקאסט ותקופה לא בלתי עמוסה בבתי הקולנוע, שכרגע לא ממש היה לי זמן לחשוב על תחרות שלא תרגיש לי גימיקית ותהיה מעניינת. כמובן, זה לא מונע ממי שרוצה לנסות לארגן סרטידה שכזאת בתגובות (זכור לי שעשינו משהו כזה מתישהו), אבל לא יהיה משהו "רשמי".
כן טוב שאלתי ב18 שהאולימפדיה התחילה ב23 כרגע ברור לי שלא
(ל"ת)
אני מבין שכנראה אני היחיד שראה את ויוו (אני יודע, המילה הזאת לא נראית משהו בעברית, אבל זה מה יש) ובוודאי היחיד שחושב שזה אחלה סרט
אבל בכל זאת מגיע לסרט דף סרט.
אישית, הייתי מבקש גם ביקורת, אבל אם אני היחיד פה שראה את הסרט אז אני אצטרך להיות זה שכותב את הביקורת וגם היחיד שנכנס לביקורת וקורא אותה ואולי מוסיף איזה תגובה, אז אני מניח שזה לא יקרה.
היחיד שראה את הסרט עד עכשיו
(הכנס גיף של הומר סימפסון)
יש עוד כמה אנשים שראו (אני למשל)
אבל אני לא בטוח שיש לי משהו עם יותר מדי תוכן להגיד עליו
היה סרט מאוד חמוד
ואפילו מקסים עם שיר אחד שנכנס לי לפליליסט אבל מעבר לזה, לא בטוחה שיש לי מה להגיד עליו בשביל ביקורת שלמה.
בכל מקרה דף סרט נפתח :)
דף ל"הלוטוס הלבן"?
בעיניי הסדרה-עם-פרקים-של-שעה הכי טובה מאז "יורשים".
עוד לא צפיתי
אבל לפי כמות התגובות וההייפ בטוויטר זו בהחלט הסדרה הבאה שאני הולכת לראות.
כן, האמת שהופתעתי מכמות הבאזז שהיא קיבלה
כי היא די מוזרה, ולא מאוד "נעימה", מעניין שהרוב המוחלט כן הצליח להתחבר.
(אגב, אני בכוונה משתמש במינוח המסורבל סדרה-עם-פרקים-של-שעה, כי פשוט "דרמה" זאת לא ממש הגדרה מדוייקת, לא לה ולא ליורשים.)
אני חושבת שהמונח הוא דרמדי
לא צפיתי עדיין בלוטוס אבל יורשים נופלת תחת הקטגוריה הזאת מבחנתי
נכון
אבל הרוב המוחלט של ה"דרמדיז" הן סדרות של חצי שעה (פליבג, בארי, אטלנטה, מיסטר אינביטווין וכו'), אז מרגיש לי שבכל זאת יש בהן (בלוטוס וביורשים) משהו יוצא דופן.
נכון, זו החלוקה ה״קלאסית״
דרמות של שעה, קומדיות של חצי שעה.
בשנים האחרונות עם שבירת כל מיני ״חוקים״ אחרים גם מתרבות הסדרות ששוברות את החלוקה הזו.