בהצלחה לכל מי שחזר ללימודים.
את הדפים הקודמים אפשר למצוא בתגית סיכום דפים.
סרטים
אח ואחות (בקרוב. זוג אחים שלא דיברו עשרים שנה נאלצים להיתקע אחד עם השני בצל אירועים משפחתיים)
אינו-הו (בעבר. ביג אין ג'פאן של המאה ה-14)
אימה במצולות 2 (בעתיד. הוא יצטרך קרחת גדולה יותר)
איש ושמו אוטו (בעתיד. הוא גדול וירוק?)
אליזבת: דיוקן בחלקים (בקרוב בקולנוע. סרט תיעודי על המלכה אליזבת והפעם ההיא שהיא נלחמה במפלצת מלוך נס)
אמריקה (בעתיד. סרטו החדש של הבמאי של "האופה מברלין", גם הוא על משולש אהבה ואנשים מחו"ל)
ארבעת המופלאים (ברחוק. ברייקינג: בן אל תבורי הוא ריד ריצ'רדס, ז'ראר דפרדייה הוא סו סטורם, קארדי בי היא בן גרים וקווין פייגי הוא הלפיד האנושי)
אשליות אבודות (בקרוב. סרט רומנטי צרפתי שסבא וסבתא שלכם כנראה יראו בשלישי בשלייקס)
בחורים טובים (בקרוב. קומדיה רומנטית חרדית)
בת האמן (בקולנוע. לכו לצפות כל עוד אפשר)
גארפילד (ברחוק. כריס פראט הוא הנשיא ה-20 של ארה"ב, והוא לא אוהב ימי שני)
ג'ייסון והארגונאוטים (בעבר. למרבה הצער, לא סרט של "יום שישי ה-13" שמתרחש ביוון העתיקה)
גן עדן לכלבים (בעבר. כל הכלבים הולכים לגן עדן. חוץ מרקסי, ההורים שלי לקחו אותו לחווה גדולה בצפון, שבה הוא עדיין נמצא)
האח הגדול (בקולנוע. סרט הודי שלא קשור בשום דרך לריאליטי או ג'ורג' אורוול)
הוט קוטור (בקולנוע. לא סרט ההמשך של "הוט פאז")
החותם השביעי (בעבר. שח-מט, מוות, ומה שביניהם)
היה שלום, מר הפמן (בקרוב. נוצרי עוזר לחברו היהודי להסתתר מהנאצים)
המסור 10 (בעתיד. לא אמרנו "פוס משחק" אחרי הקודם?)
הרוצח (בעבר. יונתן: "אני צריך דף סרט של The Killer". אני – "יש לך מושג כמה מעט זה מצמצם את האפשרויות?")
טאר (בקרוב, כנראה. על פי הביקורות, אוסקר שלישי לקייט בלנשט)
טייסת משנה (בקרוב. זה על 11/9, נכון? אני מאוד אופתע אם לא)
כל מה שאני יכולה (עוד רגע. בחום הזה? מקסימום לעבור מהספה למיטה)
כשהארי פגש את סאלי (בעבר. קרוס-אובר של "הארי פוטר" ו"מפלצות בע"מ")
לאל סינג צ'אדה (עכשיו בקולנוע. פורסט גאמפ אבל בהודית)
מוזר: הסיפור של אל ינקוביק (בקרוב. ביופיק פארודי על וירד אל)
מותק של מפלצת (בקרוב. יום אחד אני אצור חידון ג'אנקימציה של 'קשר את שם הסרט לתמונה' וכולכם תיכשלו. כנראה שגם אני)
משמרת יום (בנטפליקס. בשביל מי שתמיד רצה לראות את סנופ דוג יורה בערפדים עם תת-מקלע)
נפילה (לא בארץ. שתי חברות תקועות על מגדל)
נראתה לאחרונה (בעבר. תחילת קריירת הבימוי של בן אפלק)
סוד החיות הקסומות (בקרוב. בפוסטר כתוב "כשהחיות מדברות, הקסם מתחיל" אבל נראה לי שזה אולי משהו אחר שמתחיל)
סטריאו (בעבר. סרטו הראשון של דיוויד קרוננברג)
סינמה סבאיא (בקולנוע. יהודים וערבים נפגשים ליצור סרטים)
סכנה מיידית (בקרוב. לא להתבלבל עם "טרנספורטר: סכנה מיידית". טוב שאני פה)
ספוילר: הגיבור מת (בעתיד. חסכתי לכם 42 ש"ח, אין בעד מה)
עשה את הדבר הנכון (בעבר. זה בהחלט מזג האוויר המתאים לצפייה בסרט)
פינוקיו (עוד רגע. לא ההוא. גם לא ההוא. גם לא ההוא ההוא. גם לא ה-עזבו, בקיצור, הזה בדיסני פלוס)
צעקה 6 (בעתיד. הפעם ללא נב קמפבל)
ראביט גיבור של כולם (בקרוב. "גיבור של כולם"? מה הוא, בקמפיין בחירות? בכל מקרה, מסתבר שזה סרט המשך)
רוזלין (בעתיד. גם "רומיאו ויוליה" מקבל את גרסת ה"נקודת מבט של דמות אחרת")
שדה החלומות (בעבר. "אם תבנה את זה" וכו')
שומר הברים (בעבר. פטריק סווייזי הוא שומר ראש של אנשים בשם בר)
ת'אנדרבולטס (ברחוק. משהו משהו קבוצת אנטי גיבורים של מארוול אין לי מושג מה זה ואני בטוח שיש עשרות ערוצי יוטיוב שישמחו להסביר לי)
תחנת שידור לקריינים מתחילים (בעבר. לפני שמגיע הביופיק של ווירד אל יקנוביק, בואו לראות את הסרט שהוא כתב וכיכב בו)
תתקשרי לג'יין (בקרוב. אליזבת בנקס היא עקרת בית בארה|ב שזקוקה להפלה ונאלצת לפנות למחתרת. בשנות השישים, למרות שאני מניח שהוא היה יכול להתרחש גם היום)
סדרות
ונסדיי (בעתיד. אם נטפליקס יעלו את זה ביום שישי אני אכעס)
פנתיאון (עכשיו בשירות הסטרימינג AMC+. סדרה על אינטליגנציה מועלת, מה שזה לא יהיה)
פרוד (בנטפליקס. ניל פטריק האריס מחפש את גבר חלומותיו)
ציפור שחורה (באפל. כלא זה לא פיקניק)
קווין יכול ללכת קיבינימט (בעבר. פייגי? סמית'? ספייסי?)
תחנה אחת-עשרה (בעבר. האם בעתיד הפוסט-אפוקליפטי ייצרו סדרות עם עתידים של שגרה נורמלית או כאלו שאפילו יותר גרועים?)
כתבות שאולי פספסתם
יצחק כתב על שני סרטי אקשן: "האיש האפור" ו"רכבת הקליע". רם כתב על "אינו-הו" לכבוד הקרנתו בפסטיבל אנימיקס. יהונתן כתב על "פשעי העתיד", "אין מצב" ו-"Cha Cha Real Smooth". תום כתב על "הטרף". בטלוויזיה, יצחק כתב על "מיס מארוול", יהונתן סיים לגלגל את העונה השנייה של "רק רוצחים בבניין" ורם סיים עם "סמוך על סול" וישר עבר ל"בית הדרקון".
חוץ מביקורות, הייתה גם תמונה קבוצתית שבה כותבי האתר בחרו את השחקנים הגדולים הבאים, רז המליץ על סרטים קצרים של דיסני ויהונתן הגן על טקס האוסקר בנחרצות, ניסה להמר מה יהיה בטקס הקרוב וניסח כמה עקרונות ליוצרים תיעודיים. בינתיים, רם אסף לרשימה אינסופית את כל הסרטים שיצאו בחודשים הקרובים, יהונתן ותום סיימו עונה נוספת של הפודקאסט – הפעם על ביופיקים. ואנחנו באתר סיימנו בתחילת החודש את אתגר הצפייה, ואפשר להתרשם מכל הרשמים של כולם בנוגע לעניין.
מישהו צופה ב-the patient?
סדרה חדשה מבית היוצר של האמריקאים, משודרת בהולו (בארץ בדיסני פלוס?) בפורמט שבועי.
אני לא כל כך אוהבת מותחנים כי הם מעיקים עלי, והסדרה נכון לכרגע מהטריילרים מרגישה בעיקר כמו מותחן. ראיתי שיצאו שני פרקים והשלישי בדרך.
מישהו צופה בזה? איך הסדרה?
האמריקאים היא הסדרה הטובה בעשור האחרון, אולי אפילו בכלל, ואני יודעת שאני לא היחידה כאן שחושבת כך. אז משהו חדש של אותם יוצרים נשמע מאוד מפתה, גם אם הז'אנר נשמע מאוד קשוח. אשמח לקרוא קצת התרשמויות של אחרים כדי לדעת אם שווה צפיה.
הפציינט חביבה מאוד בינתיים
לא הייתי אומר שהיא מותחן, היא עושה רושם של סדרה די קלילה, והיא יותר על הדמויות הראשיות – בעיקר מנקודת המבט של הפסיכיאטר.
אגב היא גם קצרה יחסית – יצאו שני פרקים של 20 דקות, והבנתי שמתוכננת רק עונה אחת.
לפי נעמה רק יגיע בקרוב לדיסני פלוס ישראל
(ל"ת)
אני כבר כמה ימים מנסה למצוא שתי כתבות ישנות באתר ונכשל
מהתקופה של הדג האדום (2010 ומטה, אם אני לא טועה). ניסיתי הרבה צירופי מילים בשורת החיפוש, וניסיתי סתם לשוטט הרבה מאוד בארכיון (שזה מסוכן כי להיתקל בתגובה מביכה שלי מאותה תקופה יכול להרוס לי את היום) אבל לא הצלחתי למצוא.
אם למישהו יש רעיון איך למצוא אותן אני ממש אשמח.
הראשונה הייתה כתבה בה רד פיש בדק ורשם את החיפושים הכי נפוצים בגוגל שהובילו אנשים לאתר עין הדג. והמגיבים סיפרו איך כל אחד מהם מצא לראשונה את האתר.
בכתבה השנייה התבקשו הקוראים לפרסם את הסרטים הקצרים שהם עשו (לרוב אלה היו הפקות תיכון).
בבקשה.
הכתבה הראשונה.
את השנייה לא הצלחתי למצוא, אבל אני זוכר שהיא לא מלפני 2010 אלא מאמצע העשור הקודם, משהו כמו 2014-2015.
לגבי השני:
הרבה מהלינקים בדף כבר לא עובדים (לפחות ככה זה אצלי) אבל אני מניח שאתה מתכוון לזה. זה החלק השני (וגם שם הלינקים באותו מצב). לא זוכר אם היה גם המשך.
מושלם! תודה רבה לשניכם!
(ל"ת)
אפשר דף סדרה לאייבי ובין?
(ל"ת)
איך ידעתי שיביאו לפחות שחקנית שחורה אחת למרות שבספרים שתיהן לא?
ולפני שקופצים עליי: אני מתנגד לבין שחורה בדיוק כמו שהייתי מתנגד לרוזה פארקס לבנה.
הנהג לא היה מתנגד
לרוזה פארקס לבנה.
יש לך אחלה וואנליינרים לאחרונה.
(ל"ת)
אבל פיצלתי
לשתי שורות.
כן, כי דמות בדיונית מספר ילדים היא בדיוק כמו פעילה היסטורית לזכויות האזרח שנאבקה בהפליה
(ל"ת)
זה לא משנה. זאת דמות שכתובה ומאוירת X ולכן היא לא צריכה להיות Y.
בדיוק כמו שיהונתן התנגד שהשוטר דיבלס יהיה שחור בסרט של חתול בצמרת (כן, בסדר, אני יודע שזאת הייתה תגובה פארודית, ובכל זאת העיקרון זהה. עיבוד זה עיבוד ולא יצירה מקורית במאת האחוזים של התסריטאי.ת.)
לא, העיקרון לא זהה בכלל
כי התגובה ההיא לעגה בדיוק לשמרנות ספרותית כמו שאתה מציג בו ולא תמכה בו, ולא הציגה אפילו בדל אחד של טיעון אמיתי אלא סתם "נגעו לי בדמות שאני אוהב >:(".
עיבוד הוא בהחלט עיבוד, ולכן מצופה מאנשים לעשות בו שינויים, כי את חומר המקור כבר יש. השאלה למה עשו איזה שינויים ומדוע היא שאלה אחרת, אבל למען השם, אי אפשר להשתמש בסאטירות כדי להצדיק את הדברים שהם צוחקים עליהם.
בכל מקרה, ראו את כל הדיון הזה ככרטיס צהוב בוהק ובו תגובות עלולות למצוא את עצמן נעלמות במפתיע.
אם זה כבר דיון שתגובות עלולות להימחק בו,
איך זה בדיוק שיש הוביט שחור? איך הוא היחיד שפיתח כל כך הרבה מלאנוציטים?
למה, בעצם?
שתי ילדות לבנות הן אמנם לא צוות הומוגני מדי שדורש גיוון בשם האמנות והמסרים, אבל הן גם לא חוזה מחייב.
ולפני שקופצים עליי: התנגדתי גם לקביעה שמוטוקו קוסאנאגי חייבת להיות יפנית.
כי ככה הספר כתוב ומאויר וזה צורם.
בדיוק כמו שלא היינו רוצים ריבוט של אקילה והדבורה שכולו שחקנים לבנים.
🐝
מהי האמירה בריבוט "לבן" לאקילה?
שהיוצרים מזלזלים בחומר המקור בדיוק כמו כאן?
(ל"ת)
אני לא מבין איך אפשר להתלונן על שינוי גזעים פוטנציאלי כאשר כבר שינית את נושא הסרט מתחרות איות לדבורים
(ל"ת)
אקילה והתחרות זה שם הרבה פחות מסקרן לסרט.
(ל"ת)
ג'ק ריצ'ר הספרותי יותר גבוה מטום קרוז
הרמיוני הספרותית לא דומה לאמה ווטסון ושחקן X שבקומיקס המקורי לבן / שחור גולם ע"י שחקן לבן / שחור בסרט (מחק את המיותר).
עיבוד זה עיבוד, הרבה מהם לוקחים חירויות אמנותיות. בטח כשמדובר בדמויות בדיוניות. ואיכשהו העולם ממשיך להסתובב.
הרמיוני של האיורים הרשמיים דווקא מאוד דומה לאמה ווטסון.
וגם ג'יני וויזלי של האיורים הרשמיים דומה לבוני רייט ולונה לאבגוד של האיורים הרשמיים דומה לאיוואנה לינץ'.
במקרה של ג'ק ריצ'ר
מעריצים רבים התרעמו על הליהוק של טום קרוז (את עצמו, למיטב זכרוני, הוא גם היה המפיק של הסרטים האלה) לתפקיד. הגובה של ג'ק ריצ'ר הוא מאפיין מהותי לדמות.
לי צ'יילד הסביר את זה בזמנו
שזה היה או קרוז, או שלא יהיה סרט. המפיקים לא היו מממנים בלי כוכב, וזה הכוכב שהיה להם.
ואז הגיע הסטרימינג, ונמצא מי שישקיע גם בלי כוכב. יופי, כי הסדרה באמזון באמת סבבה לגמרי.
וואי זה כל כך לא משנה. אני באמת מעריץ של הסדרה הזו, והעיבוד של נטפליקס הוא העיבוד הכי טוב שיכולתי לחשוב עליו – הם ממש הבינו את הספרים ועשו אותם כמו שצריך. אז לא אכפת לי ששינו את צבע העור של בין וליאו, או שהפכו את אחת התאומים לבן, או שהוסיפו שורות דיאלוג שלא היו במקור – העיקר שאת משחקי הדמיון שלהם הם הכניסו לסרט.
זה קטע כזה של חתולים...
גם שרדינגר השתמש בדוגמא של חתול כדי לנסות להמחיש את הבעייתיות בתורת הקוונטים, בלי לדמיין שזה מה שיהפוך להיות הדוגמא המייצגת של התורה עצמה…
אני תוהה באיזה צבע הריבוט הנוכחי לדיון הזה
לא
כי זה סרט. נראה לי. כלומר, יש שלושה מהם אבל הם לא מאוגדים תחת אותו דבר אז אני מניח שהם שלושה סרטים נפרדים. מה קורה פה.
שלושה סרטים, כל אחד באורך שעה, שמבוססים על סדרת ספרים (ספציפית, הספר הראשון, השני והשישי) – נראה לי כמו סדרה יותר מאשר סרט (ובכל מקרה ברור שאין טעם לפתוח שלושה דפי סרט). אבל זה חלק מהיופי של נטפליקס, שהם לא מחוייבים למבנה קבוע דווקא.
Marcel the Shell with Shoes On
מקסים וחמוד אבל כל המתיקות הזאת לא מצדיקה את האורך המוגזם שלו (והוא כולה 70 דקות). פחות מחצי שעה לתחילתו כבר ליוותה אותי המחשבה של 'זה היה נחמד אבל מציתי. הגיע הזמן לסיים' ובגלל זה אני חושב שזה היה יכול לעבוד הרבה יותר טוב בתור סדרת טלוויזיה בת פרקים של 20 דקות יותר מאשר סרט באורך מלא.
הבימוי והתסריט דווקא כן לקחו את הגישה הנכונה של איך הסרט צריך להיות עם מעט מאוד עלילה, מעט מאוד דמויות, מוקומנטרי ועם אווירה קצת יותר מהורהרת ורגועה. הבעיה היא שבתוך האווירה המדויקת הזאת לא היו שום רגעים בעלי משמעות או כאלה שהיה בהם קסם כשלהו (יש, בעיקר בכל הקשור לסבתא, אבל מעט מעט מדי). בלילה של סצינות חסרות ייחוד האחת מהשנייה בהם ג'ני סלייטר עושה קול חמוד.
הייתי מעדיף אם היו מורידים לגמרי את כל הקו עלילה של חיפוש המשפחה האבודה והיו הופכים את הסרט לאפיזודות של מרסל (שהוא בן, אגב, למרות הנעליים הורודות) מגלה את העולם עם סבתא שלו ומשפיע על חייהן של כל מיני דמויות.
אבל זה אחד הסרטים הכי מהוללים של השנה (ואני מופתע שאין לו קמפיין אוסקרי חזק). כלומר, 99% בעגבניות רקובות, 8.1 בימד"ב ו-4.3 ב-letterboxed (שזה אחד הדירוגים הכי גבוהים שראיתי שם). ואנשים כן מצאו אותו מצחיק, עמוק ומאוד מחמם לב. אני פחות התחברתי ובעיקר השתעממתי אבל התגובה שלי לסרט היא מהנדירות ביותר. כך שאולי כן שווה לבדוק אותו.
איכשהו סרטים שמקבלים דירוגי 99-100 בעגבניות משאירים אותי לרוב קצת אדיש
(ל"ת)
יש מין דירוג כזה
0 – 50: ג'אנק
50 – 65: לחובבי הז'אנר
65 – 80: סביר, לעיתים אנדרייטד
80 – 95: הזהב האמיתי
95 – 100: קלישאות הוליוודיות
מעניין. אני לא יותר מדי בודק ציונים באתר אבל מהניסיון שלי זה די נכון.
(ל"ת)
מבקש דף סדרה לכראמל
כנראה סדרת הילדים והנוער עם דרגת הגימור הטובה ביותר שנוצרה בישראל.
בקשה לדף סדרה-
"ביוויס ובאטהד של מייק גאדג'" (הסדרה החדשה מ2022, פוסט הסרט, זאת שכוללת גם את ביוויס ובאטהד המבוגרים)