-
חיפוש דפי סרט
חפש
לפי שם:
עכשיו בקולנוע: סרטים שרק עכשיו יצאו
עוד בקולנוע: סרטים מדוברים שעדיין רצים
בקרוב: מגיעים בשבועות הקרובים
ברחוק: סרטים עתידיים שמדברים עליהם
-
דיונים אחרונים
דיונים מתמשכים
דיונים חמים
בית ספר למפלצות
Monsters University
אנימציה מבית פיקסאר. פריקוול ל"מפלצות בע"מ" המתרחש בזמן שמייק ווזאבסקי וסאלי למדו באוניברסיטה איך להפחיד ילדים.
עמוד הסרט בחסות עידן שרון
אמנם לא ממש מצליח להשתוות ל"מפלצות בע"מ", אבל לא מבייש את הפירמה. מאוד חמוד, מאוד מצחיק, ומוסיף מימדים לעולם המפלצות.
יש טיזר
והוא דווקא די נחמד
http://www.youtube.com/watch?v=sED6FRXIHJc&feature=player_embedded
כנראה ישנו מדבבים
בסרט הראשון מייק דובב ע"י תומר שרון וסאלי ע"י נתן דטנר
בסרט המדובר ידובבו כנראה גלעד קלטר בתפקיד מייק ואוהד שחר בתפקיד סאלי (כנראה בוודאות בגלל ששרון כהן דיבב השנה את הקטע המכונית של מייק ע"י אותם מדובבים)כמה חבל כי תומ"ש יותר מתאים למייק!
בדומה ל"צעצוע של סיפור 3",
ממש קיוויתי לראות את הגרסה המדובבת עם המדובבים המקוריים שהיו בסרט הקודם, שיצא כשהייתי בכתה ג' (היום אני בן 22. זה לקח להם הרבה זמן).
הבשורה על המדובבים החלופיים באמת ציערה אותי, עכשיו אני אראה את "מפלצות בע"מ" המקורי באנגלית בשביל ש"בית ספר למפלצות" לא יהיה לי מוזר מדי. אוף.
לא אומרים "אוף" על בילי קריסטל!
(ל"ת)
למה פיט דוקטר הוא לא מביים את בית ספר למפלצות
פיט הוא במאי נהדר והוא בהחלט הוכיח את עצמו במפלצות בעמ ובלמעלה. למה נותנים לדן סקנלון ולא לפיט דוקטר?
כי פיט דוקטר עסוק
בבימוי "Inside Out", סרט של פיקסאר שנשמע הרבה יותר מעניין.
איזה כיף!
צריך כמובן לקחת את זה בעירבון מוגבל (סטגדש), אבל הביקורות הראשונות חיוביות למדי! אני לא שם לינק כי לא מצאתי משהו מסודר אבל אם תחפשו תוצאות מהחודש האחרון בגוגל ל"mosters university reviews" תמצאו כמה ביקורות מאוד טובות, ביניהן אפילו כמה שאומרות שזה קלאסיקה פיקסארית ושיש בסרט הרבה יותר עומק משנדמה בטריילרים. הלוואי.
יש טריילר שלישי! והוא נראה מצויין
http://www.youtube.com/watch?v=_Fb1IzsOAHs
אכן נראה יותר טוב מכל הקודמים
מצד שני, אני פוחד שהוא מגלה את כל הסרט.
ועכשיו - יש סיבה למה שווה לראות את הסרט.
למה? כי הטריילר הסופי:
http://www.youtube.com/watch?v=xBzPioph8CI
וואו, ממש מגניב.
וצבעוני. ועשיר בהתרחשויות. ועשיר בפרטים.
זה יהיה מתסכל לצפות בסרט הזה בידיעה שיש שם כ"כ הרבה פרטים ברקע שאתה מפספס בצפיה ראשונה בקולנוע.
אבל כן, זה הטריילר שבאמת תפס אותי. יש סיפור, יש כיף, יש הרפתקאות. מוי כיף.
אני לא חושב שציפיתי למשהו אחר מזה.
מעולה.
לשאלה הרגילה, שווה תלת?
(ל"ת)
אני חושב שבכל ביקורת דג של סרט תלת מימדי
צריך להיות רשום אם התלת מימד שווה או לא.
אתה מתכוון כל סרט שהוא רואה בתלת
למרות שלדעתי זה די מיותר..
לא, אני לא חושב שזה שינה הרבה.
(ל"ת)
חמוד להפליא,
ואני לא בטוחה בכלל שנופל ממפלצות בע"מ. מה
שכן, כדאי ממש להשלים את הסרט הראשון לפני הצפייה בסרט השני, אפילו אם כבר ראיתם את הסרט הראשון בעבר כדאי לראות שוב כדי לרענן את זכרונכם. יש המון רפרנסים ודמויות חוזרות שממש מעשירות את הסרט ויעברו מעל הראש של מי שלא זוכר את הסרט הראשון טוב.
איך התלת מימד?
(ל"ת)
למל"מ.
(ל"ת)
מאוד אהבתי
לדעתי הוא יותר טוב מהקודם.
יש בו פחות אקשן, אבל אין בו את החורים בעלילה מהסרט הקודם, שמאוד הפריעו לי.
איזה חורים?
(ל"ת)
לגמרי לא חור.
אין הבדלי שעות בין עולם המפלצות לעולם שלנו, יש הבדלי שעות בין העולם שלנו לעצמו. ב"מפלצות בע"מ" רואים לוח גדול שמציג את אזורי הזמן בעולם שלנו, ומכריזים על תחילת הפעילות באזור גיאוגרפי מסוים. הדלתות מעולם המפלצות יכולות להוביל לדלתות בכל מקום בעולם שלנו – גם מקומות שבהם שורר לילה וגם כאלה שבהם יום.
אולי מישהו ינתח לעומק את לוח איזורי הזמן הזה
וכך נוכל לדעת מאיזו ארץ בו הגיעה?
בלי ניתוח, אפשר להניח אמריקה
(ל"ת)
*ארה"ב
כי אמריקה זה עדיין לא מדינה..
אבל כן, זה סרט הוליוודי למרות הכל, אז זה מאוד הגיוני
רוב החורים האלה הם באמת חורים, אבל לא מציקים לי.
דבר אחד שכן הפריע לי ב"מפלצות בע"מ" (אבל לא מספיק כדי לגרום לי להפסיק לאהוב מאוד את הסרט): כל הדלתות האלה באותו גודל. אלה דלתות של "חדר ארונות" מהסוג שמקובל בארה"ב, ויותר ספציפית, בשכבת אוכלוסיה מסוימת שם. לי מעולם לא היה חדר ארונות כזה – היה לי ארון בגדים, עם דלתות של ארון בגדים, שנראות שונות לחלוטין מהדלתות בסרט (וקטנות מכדי שסאלי יעבור דרכן). ואני לא גדלתי באיזה כפר נידח ליד מוגדישו או משהו – גדלתי במדינה "מערבית" בחברת שפע, שרק המוסכמות האדריכליות בנוגע לתכנון חדרי ילדים בה הן קצת שונות. הסרט מניח שבכל העולם הדלתות הן *בדיוק* כמו שמקובל בפרברים האמריקאיים, וזה מאוד צר-אופק מצד יוצריו.
אתה כישרון מבוזבז,
היית יכול לעבור בקלות ובהצלחה את קורס עיצוב הדלתות.
זה באמת קצר מוזר בהתחשב בכך ש...
בסרט הראשון יש קטע שבו הם יוצאים מארון בבית יפני, עם דלת הזזה, ומהצד השני לא נראה שום דבר אפילו דומה לדלת אמריקאית ממוצעת, הניחוש שלי הוא שהדלתות יכולות להיראות ככה מצד אחד אבל מצד שני הן יכולות להיות אחרות, שזה גם טיעון בעייתי.
ומה עם זה שב"מפלצות בע''מ"
מייק אמר שהוא וסאלי מכירים מאז שהם ילדים קטנים?
אפילו הבמאי של MU מודע לזה ואמר שהוא פשוט החליט להתעלם מזה. קצת תמוה שלא מצאו דרך להתגבר על זה.
אפשר לפטור את זה באובר-דרמטיות של מייק
"כן בטח, אנחנו מכירים מאז שאנחנו ילדים והיינו חברים טובים מההתחלה!". יש לאנשים (ומפלצות) נטייה לצבוע את העבר באור זוהר משהיה.
אכן, ביורוקרטיה יכולה לגרום גם לי לבכות.
(ל"ת)
נהניתי מכל רגע
נכון, זה לא מגיע לרמה של מפלצות בע"מ, אבל אני די בטוח שכרגע, מפלצות בע"מ הוא הסרט האהוב עליי של פיקסאר, ול"בית ספר.." יש חלק בזה. (זה בסדר, גם לרמה של שאר הקלאסיקות הפיקסאריות זה לא מגיע).
זה כן אחד הסרטים הכי מצחיקים של פיקסאר, עם שילוב פשוט מושלם בין בדיחות סלפסטיק לבדיחות מתוחכמות, כשכולן מוצלחות. שלא לדבר על כך שהאנימציה מעלפת והופכת את כל הסצנות של "משחקי הפחד" למשגעות. הבעיה העיקרית עם הסרט ומה שמונע ממנו להפוך לסרט באמת מצויין, היא שהוא נופל יותר מדי למלכודת של קלישאות סרטי קולג'. לא, זה שאתה סרט אנימציה לא נותן לך את הזכות ליפול לקלישאות של ז'אנר גם אם בז'אנר הזה מעולם לא נגעו מהצד של האנימציה. בקיצור, העלילה בשני השליש הראשונים של הסרט היא מאוד צפויה. וחבל כי פיקסאר מאוד טובים בעלילה. וגם מעצבן אותי קצת שהסרט הוא נורא מינורי מבחינת האפיות שלו, הייתי שמח לסרט קצת יותר הרה גורל. hell, מה עם איזה נבל טוב?
אבל אם חיבבתי את הסרט עד האקשן הסופי, האקשן הסופי בהחלט הקפיץ אותו בדרגה. הוא מפתיע, יש בו קטע אחד פשוט גאוני (לא רוצה לספיילר אבל מי שכבר ראה כנראה יודע למה אני מתכוון), והוא מוסיף קצת עומק למערכת היחסים בין מייק וסאלי.
שורה תחתונה- מה שרד אמר.
לאיזה חלק אתה מתכוון?
סרטון משעשע של CH
ג'ון גודמן ובילי קריסטל רואים את הדמויות שלהם בפריקוול בפעם הראשונה
http://www.youtube.com/watch?v=QSgMhkzWNjI
ג'ון גודמן קרע אותי
הפרצוף שלו ב2:00 שווה זהב
מצחיק וחמוד מאוד, אבל.
הבעיה המרכזית של הסרט היא בנאליות – חלק גדול ממנו נופל למלכודות קלישאתיות וסיפור שכולנו שמענו כבר המון פעמים בעבר. הבעיה הזאת משמעותית יחסית לסרטי אנימציה אחרים, מפני שהסרט מיועד לא רק לילדים, אלא גם (ואולי בעיקר) למי שהיו ילדים כשמפלצות בע"מ יצא.
עם זאת, הסרט שנון ומצחיק, ובעיקר מאוד מאוד חמוד. הרפרנסים מקסימים, וגם האנימציה, ויש כמה סצנות אדירות במיוחד – בעיקר בסוף. הקהל באולם שלי צחק ונאנח במקומות הנכונים (מן הסתם הוא הורכב מילדים-לשעבר שגדלו על הסרט הראשון) וזה כמובן הוסיף לחווית הצפייה.
עוד משהו מקסים היה הסרטון הקצר בהתחלה, שהיה עשוי בצורה יוצאת דופן.
אז לא אחד המעולים של פיקסאר, אבל עדיין כיפי, במיוחד למי שאהב כ"כ את הראשון.
מי ראה אותו מדובב?
תיקון טעות על הפוסט הראשון של אומרים מדבבים…..
איך הדיבוב החדש נאמן לדיבוב הראשון או לא?
יכול להיות שהסרט לא מוקרן בתל אביב?
(ל"ת)
מוקרן ברב חן דיזנגוף.
(ל"ת)
איזה תגובה מהירה. תודה
באתר סרט זה לא כתוב., כבר התבאסתי כולי
ראיתי אותו אתמול בערב ונהניתי ממנו מאוד!
כמו שנאמר כאן לא מעט הוא באמת לא מתקרב לרמה של הקלאסיקות של פיקסאר אבל הוא בהחלט סרט טוב מאוד, מהנה, מצחיק, קצת מרגש ואפילו קצת מותח – וזה למרות שהוא נופל לכל הקלישאות הצפויות והברורות מקילומטרים של סרטי קולג'/סרטי אנימציה שפונים (גם) לילדים. בסופו של דבר יש פה אנימציה מעולה עם סיפור מוצלח שפשוט עושה את העבודה כמו שצריך.
כל עוד הוא טוב – אני מרוצה.
טוב, אז עכשיו תורי-
לדעתי מדובר בינתיים בשנה קולנועית חלשה מאוד. הסרט הזה לצערי די מאשר את הטענה הזו.
הוא לא סרט גרוע, הוא פשוט לא ברמה שציפיתי ממנה לפיקסאר-האולפן היחיד שאני מחכה לסרט שלו רק בגלל שמדובר באולפן הזה. לצערי זה קרה גם שנה שעברה עם 'אמיצה' שלהם.
ועכשיו בואו ננסה לגבש את זה לביקורת-
משהו לא טוב עובר על פיקסאר. מאז 'צעצוע של סיפור 3', הברקה אמתית, סרט האנימציה האהוב עלי, היו להם שלושה סרטים אם אני זוכר נכון (מכוניות 2, אמיצה וזה) ובשלושתם יכולתם להבחין בהידרדרות הדי חדה שלהם-הסרטים האלה כבר היו ילדותיים מדי, בעלי מעט יחסית תחכום או שנינות ונוסחתיים להחריד.
ועל הסרט הזה ספציפית-
כמו תמיד אצל פיקסאר- האנימציה מדהימה. יש בדיחות טובות, פשוט הרבה מהן הוצגו כבר בטריילר, אבל חלק יפה מהן גם לא.
הסאונדטראק בסרט הזה היה מדהים (גם בסרט הזה וגם ב'אופטימיות היא שם המשחק' הסאונדטראק בלט לי מאוד, ואני די בטוח שאת שניהם ראיתי באותו אולם. ככה שלפי התיאורייה שלי, שווה לשים עין על אולם 18 ביס פלאנט חיפה), אחד הדברים היותר טובים בסרט.
כמו ב'מפלצות' המקורי, הכימיה בין בילי קריסטל (כמייק) לג'ון גודמן (כסאלי) מצויינת. הופתעתי מאוד לגלות שסטיב בושמי, שחקן נפלא, דיבב את רנדי, ושהלן מירן את התיקן מה-שמה-זאתי. לא ימד"בתי את הסרט לפני.
כמו שכבר אמרו כאן לפני-הסרט הזה כל-כך נוסחתי, ואני לא חושב שיהיה אחד שיחלוק עלי בעניין הזה, וצפוי להחריד-כל טוויסט יכולת להריח מכאן כבר ברגע שחשבו עליו אי שם באולפנים בהוליווד.
דווקא חלקו השני של הסרט (אחרי הטוויסט) היה בעיני טוב יותר (כולל סצינה מבריקה שהיא מעין פארודיה על סרטי אימה) אבל בשלב הזה, אחרי שכבר כל כך הרגשת שהסרט עומד להיגמר, הסרט הרגיש מרוח מדי, על אף שהוא היה החלק היותר טוב.
הסוף גם הוא צפוי, אבל בכל זאת כן נחמד במובן כלשהו.
לסיכום-נחמד, שום דבר מעבר. לא מהטובים של פיקסאר ולא סרט שתיזכרו לאורך זמן.
7.5/10
התאוריה של הכל
מה דעתכם על התאוריה שכל דמויות פיקסאר חיות באותו יקום ?
יעשו על זה סרט ?
http://www.slashfilm.com/theory-all-pixar-movies-exist-in-the-same-universe/