סיכום 2023: רגעי השנה

תינוקות, מסדרונות, מרדפים ועוד כמה רגעים מוצלחים מהשנה שהייתה.

10. תחתונות, פספוסים

כן, הזכרתי את זה גם בתמונה הקבוצתית אבל זה ראוי גם לאזכור בנפרד – זה לא שלא צחקתי הרבה מ"תחתונות", אבל נהניתי כל כך מהפספוסים של הסרט הזה. הרי גם כתוביות הפתיחה וגם הקרדיטים בסוף הם חלק מהסרט, והם יכולים להיות יותר מעניינים מסתם טקסט שמופיע על המסך על רקע שוטים של נוף או מסך שחור. קחו למשל את הפתיחה של "מרותקים" או הקרדיטים האייקונים של "רחוב ג'אמפ 22". את טרילוגיית "שעת שיא" ראיתי בתור ילד ואני זוכר חלק מהפספוסים שלה עד היום. רוצה לומר, לא חסרות דרכים להפוך גם את הקרדיטים למבדרים ואני בעד להחזיר את זה לאופנה. לא רק בקומדיות חמודות, אלא בכל מקום. כן, גם ב"אופנהיימר".

 

9. הפלאשתינוקות

בהתחלה של "הפלאש", בארי נקרא לעזור בבית חולים שקורס, וכל התינוקות במחלקת היולדות שלו עפים מהחלון. במה שהיא אולי הפתיחה הכי "מה לעזאזל אני רואה עכשיו?" של השנה שחלפה, בארי משתמש במהירות העל שלו כדי להציל תינוקות פחות אמיתיים מאלו ב"צלף אמריקאי" בשלל דרכים יצירתיות. למרבה הצער, זאת הסצנה הכי טובה בסרט והוא רק מידרדר משם – מומלץ לצפות רק בה בתור סרט קצר ואז להמשיך הלאה. אבל כן, זאת בהחלט סצינת הגיבור-מהיר-בהילוך-איטי הכי מוצלחת ומבדרת מאז אלו של קוויקסילבר ב"אקס-מן".

 

8. חג ההודיה, בלאק פריידי (אזהרה: גרפי)

לא יודע מה איתכם, בדרך כלל אני נמצא בבית בבלאק פריידי, ואם אני עושה קניות זה דרך האינטרנט הנוח והבטוח. אבל יש אנשים שאורבים מחוץ לקניונים ומסתערים ברגע שהם נפתחים כדי להעמיס טלוויזיות, מקררים ואייפונים. סיקוונס הפתיחה בסרט האימה החדש מתרחש בערב שכזה, וכפי שאפשר לצפות, זה לא נגמר טוב. הדבר שהכי הטריד אותי למראה האנשים שרומסים, דורסים ובועטים אחד בשני רק בשביל לאסוף מחבת פנקייק שמחלקים בחינם, הוא שלא הייתי בטוח עד כמה זה רחוק מהמציאות בחלק מהמקומות, אם בכלל.

 

7. קריד 3, קרב אחרון

למרות שאהבתי את "קריד" הראשון, אני לא זוכר אם בכלל צפיתי בסרט השני. בכל זאת המשכתי לשלישי, וטוב שכך – מייקל בי. ג'ורדן מראה שהוא לא רק שחקן כריזמטי, אלא גם במאי מוכשר שאני מקווה ומניח שנראה אותו עובד עוד מאחורי המצלמה. ג'ורדן הזכיר במגוון הזדמנויות את אהבתו לאנימה, ואמר שלקח מהסגנון השראה כשביים את סצנות האגרוף בסרט הזה. לא אתיימר להיות בקיא באנימה, אבל לסצנות האלו אכן יש סגנון מיוחד, והן בהחלט לא נראות כמו קרבות אגרוף שראיתי בסרטים אחרים. מה שכן, לראות עכשיו את ג'ונת'ן מייג'ורס בזירה שנראית כמו תא מעצר נטען במשמעות קצת אחרת…

 

6. אופנהיימר, פיצוץ

כמובן שהרגע שאבחר מהסרט החדש של נולאן הוא זה שבשבילו הלכתם לראות את הסרט הזה באיימקס. אף אחד לא הלך לראות אותו באיימקס בשביל דיונים על פיזיקה או ועדות מינוי בשחור-לבן. לא, זה סרט על פצצה אז באים לראות פיצוץ, ואם כבר פיצוץ, אז למה לא על מסך ענק? אני פחות התחברתי לסרטים האחרונים של נולאן, אבל לכל אחד מהם יש את הרגעים שלו. וזה ללא ספק הרגע של הסרט הזה.

 

5. ג'ון וויק 4 , אקשן עילאי

בסרט הרביעי על המתנקש חובב-האקדחים, הפרנצ'ייז די מזכיר את "מהיר ועצבני" – זה ארוך מדי, האקשן מוגזם והעולם פועל לפי היגיון של "לוני טונס", ספציפית מהבחינה שלגיבור יכול לקרות כל דבר והוא יקום מזה כאילו כלום. ועדיין, בשלוש השעות האלו יש כמה רגעים מוצלחים, והבולט בהם הוא סצנת אקשן שמצולמת מלמעלה בשוטים מתמשכים. זה לא רק יצירתי, אלא גם פשוט מגניב ממש, ואתם יודעים מה, זאת סצנת האקשן הכי טובה בכל הפרנצ'ייז הזה. ואם גם אתם, כמוני, שיחקתם ב "Hotline Miami", כנראה גם הראש שלכם ישר הלך לשם כשהסצנה התחילה (זה המקום שבו מישהו מנטפק אותי ואומר שהסצנה קיבלה השראה ממשחק אחר, אבל גם הוא קיבל השראה מ"Hotline Miami", אז הטיעונים שלכם לא תקפים).

 

4. שומרי הגלקסיה: חלק 3, אין שינה עד ברוקלין

אחת המסורות בסדרה "דרדוויל" של נטפליקס היא קרב המסדרון העונתי. בפרק השני של העונה הראשונה יש סצנת קרב מעולה וקצרה במסדרון שמצולמת בטייק אחד. העונה השנייה מספקת עוד סצנת מסדרון שבה מעלים הילוך מבחינת אורך הטייק וכמות האקשן, ואז בעונה השלישית והאחרונה מעלים אותו אפילו יותר. בשנים האחרונות עורך הדין העיוור האהוב עלינו יושב על הספסל עד שהוא יחזור להילחם במסדרונות בסדרה החדשה, אז את חלל המסדרון שהוא השאיר ממלא ג'יימס גאן.

לקראת סוף הסרט שחותם את טרילוגיית "שומרי הגלקסיה", החבורה צריכה לעבור מסדרון מלא בחייזרים לא נחמדים. גם הם עושים את זה בטייק אחד, ועם שיר של "הביסטי בויז" ברקע (זה הסרט היותר טוב שיצא ב-2023 בכיכוב כריס פראט ועם "No Sleep Till Brooklyn" בפסקול).

 

3. ספיידרמן: ברחבי ממדי העכביש, פתיחה אמנותית

"בואו נעשה דברים אחרת הפעם," אומרת גוון סטייסי בפתיחה של ההמשכון לאחד מסרטי האנימציה המהוללים והמוצלחים של העשור האחרון. והיא מתכוונת לזה. במקום ישר לחזור לעניינים עם מיילס, הסרט מבלה קצת זמן עם גוון, מזכיר לנו מה קרה לה ומזכיר לי שאני רוצה הרבה פריימים מהסרט הזה תלויים אצלי בבית. אם במקרה נכנסתם לאולם עם חשש שהסרט הזה יפול מקודמו ביצירתיות או ביופי הוויזואלי, הסיקוונס הפותח במוזיאון לאומנות בא כדי להסיר דאגה מלבכם ולהתחיל את הסרט הזה ב(הרבה) סטייל.

 

2. משימה בלתי אפשרית 7: נקמת מוות – חלק ראשון, מרומא באהבה

אם היה לי מטבע על כל סרט שיצא ב-2023 שהיה חלק ראשון מתוך שניים ואחת הסצנות שבו כללה מרדף ברחבי רומא, היו לי שני מטבעות. שזה לא הרבה, אבל עדיין מוזר שזה קרה פעמיים.

בכל מקרה, עם כל הכבוד לווין דיזל ומשפחתו, הבריחה של טום קרוז והיילי אטוול מהחבר'ה הרעים (והמשטרה) הייתה יותר מלהיבה, יותר תמציתית ופשוט יותר מבדרת. אני רק מקווה שקרוז לא ינסה לחקות דברים אחרים מסרטי "מהיר ועצבני", כי עם המחויבות שלו לפעלולים פרקטיים, לא נראה לי שהוא ישרוד.

 

1. העיר הזאת, מילים אחרונות

אם בישראל אפשר לעשות סרטים כמו "העיר הזאת", למה שלא יהיה אפשר פיזית לעקוב אחרי הכסף? אחרי כמעט שעה וחצי של שנינויות ומשחקי מילים, רגע לפני שהוא מפצח את התיק, הבלש ג'ו של עמית אולמן תוהה למה בלשים לא יכולים לחשוב קצת מחוץ לקופסה. לפעמים זה מצליח.