-
חיפוש דפי סרט
חפש
לפי שם:
עכשיו בקולנוע: סרטים שרק עכשיו יצאו
עוד בקולנוע: סרטים מדוברים שעדיין רצים
בקרוב: מגיעים בשבועות הקרובים
ברחוק: סרטים עתידיים שמדברים עליהם
-
דיונים אחרונים
דיונים מתמשכים
דיונים חמים
מואנה
Moana
אנימציה מבית אולפני דיסני, המתרחשת באיי האוקינוס השקט. מואנה, בתו של צ'יף, יוצאת למסע אפי בסיוע אלים-למחצה כדי לסייע למשפחתה.
השם הכי חשוב לא רשום כאן
(זהו שיחזור והרחבה מעט של תגובה שהייתה כאן, ונעלמה במפתיע)
והוא המלחין לין-מנואל מירנדה, היוצר של המחזמר "המילטון" שכרגע במסע ניצחון מרהיב שלא היה בברודווי כמונו בשנים האחרונות, כולל עצירה בפרס פוליצר, כי מסתבר שזה דבר שיכול לקרות למחזות זמר. למרות שהמחזמר הוא לכאורה מחזמר-ראפ (וליתר דיוק אופרה, מכיוון שאין בו שום דיאלוגים כמעט) מירנדה מוכיח בו שהוא יכול לכתוב שירים נהדרים, מרגשים ומצחיקים בכל סגנון והזכייה שלו בטוני עם המחזמר הקודם שלו מראה שזה לא איזה פוקס חד פעמי.
ולכן, למרות שיש עוד שני מלחינים לסרט ולמרות שהבמאים עשו כמה מהסרטים האהובים עלי של דיסני (אלאדין והרקולס ברור – אבל באזיל העכבר בלש!), מירנדה הוא הסיבה למה אני מחכה לסרט הזה נכון לעכשיו.
כן, היתה בעיה אתמול שגרמה להיעלמות של כמה שעות של הודעות, סליחה.
(ל"ת)
כן כן כןןןןןןן
לין מנואל מירנדה הוא הכוכב החדש האהוב עלי. אני שומע את "המילטון" בלופים בכל הזדמנות שיש לי ועוקב אחרי כל פיפס שהמחזמר הזה עושה. המוזיקה של מירנדה מדבקת והבנאדם יודע לחרוז ברמות אלתרמניות ממש, ככה שמעורבות שלו בסרט דיסני עושה לי צמרמורת. (ד"א, אם הוא יזכה אז הוא ישלים EGOT, ואני מת על אנשים עם EGOT)
תיקון קטן
אם הוא יזכה באוסקר הוא ישלים PEGOT :)
לפי IMDB, מארק מנסינה (המדהים אני חייב לציין) הוא זה שהלחין את הפסקול, כלומר את הפרטיטורה של הסרט. השניים האחרים הלחינו את השירים, שאותם אני לא מכיר. האם התכוונת להלחנת השירים?
יש טריילר
אני מבין שצריך לשים בהתחלה "מהיוצרים של לשבור את הקרח, 6 גיבורים וזוטופיה", כי סרטים שהאנשים שביימו את הסרט הזה אשכרה היו מעורבים בהם הם כבר פאסה? אני לא אאשים אף אחד אם הוא לא ראה את "The Great Mouse Detective", בכל זאת הסרט הזה לא הפך לקלאסיקה (וחבל), אבל "בת הים הקטנה"? "אלאדין"? ילדים של ימינו כבר לא רואים אותם?
https://www.youtube.com/watch?v=C6PbWhWGUrY
ילדים של ימינו כן רואים אותם
אבל הם כבר מעדיפים את 'לשבור את הקרח' . חוצמזה, בדרך כלל בסרטים של אולפני אנימציה, שהם המותג שמושך אנשים לסרט (אף אחד לא אומר 'בוא נלך לסרט החדש של במאי 'בת הים הקטנה' אלא 'בוא נלך לסרט החדש של דיסני') נהוג לציין את ההצלחות האחרונות של האולפן או את ההצלחות שלהם שרלוונטיות לקהל היעד של הסרט החדש.
בנושא הזה
מה דעתכם לעשות טורניר סרטי דיסני שאינם פיקסאר ביורו של הקיץ הקרוב ?
יש מנעד של הרבה יותר זמן. יכול להיות משעשע לתת ל"לשבור את הקרח" ו"זוטופיה" להתחרות בשועלים ותיקים כמו "אלאדין" ו"מלך האריות" (שלא לדבר על ישנים יותר כמו דמבו ושלגיה)
טיזר
https://www.youtube.com/watch?v=yfCOEGyHMwc
יש סצנת פוסט קרדיטים
הסרט כבר יצא בארה״ב, וברשתות החברתיות כבר כותבים שיש סצנה בסוף,
(לא קראתי על מה היא, כדי להמנע מספוילרים)
ובסופו של דבר
אני הייתי הצופה היחיד באולם שאשכרה נשאר עד הסוף בשביל זה.
אז האזנתי לפסקול הסרט
איזו אכזבה!
השירים הם לא יותר מבסדר, ואף שיר אינו קליט וכזה שנחרט בתודעה.
מלין-מנואל מירנדה, זה שעשה את "המילטון" ציפיתי ליותר.
מסכים ולא מסכים.
אני מודה שבשמיעה ראשונה קצת התאכזבתי, אבל מאז בכל פעם שיצא לי להקשיב לפסקול בנסיעות, אני מגלה שאני יותר ויותר אוהב אותו.
הוא בהחלט כולל הרבה בחירות מוזיקליות משונות, אבל אני מאמין שבקונטקסט של הסרט דברים ישמעו קצת יותר הגיוניים.
אנשים שראו את הסרט טענו את אותו הדבר
שבצפייה השירים עדיין לא קליטים במיוחד.
וול, אני שמעתי ביקורות לצד השני.
(ל"ת)
לא קליטים נורא
אבל משתלבים מצוין, ויש משמעות לחזרות על תמות.
אני חייבת להודות
שלא ראיתי את הסרט עדיין, אבל אם זה המצב, זה מעלה אצלי את התקווה שלה לה לנד יזכה בשיר השנה באוסקר.
You're welcome שיר נפלא
ו-We know the way הוא סוג של שיר "מלך האריות" קלאסי, אבל בקונטקסט הנכון מאוד מרגש. את השאר הקפדתי לא לשמוע מפאת חשש לספוילרים.
You're Welcome חמוד
ודה רוק מתגלה בו כזמר לא רע. אבל הוא מאוד לא קליט, לדעתי. משהו בו לא מתחבר.
We know the way הוא בקלות השיר הטוב ביותר מהפסקול, אבל גם הוא לא יותר מחבעב. ואם כבר משווים ל"מלך האריות" הוא לגמרי מחוויר בהשוואה ל… ובכן, *כל* השירים שם.
חביב*
(ל"ת)
אני אזכיר גם את Where You Are שאני חושב שהוא מעולה.
(ל"ת)
למה אין הקרנות 3D באנגלית?
ממש מתסכל, סוף סוף יש סרט שנראה כמו חוויה ויזואלית מרהיבה לצפייה בתלת מימד, אבל המפיצים החליטו שרק ילדים ירצו לראות אותו בתלת מימד משום מה.
אוף.
כי זה עדיף ממצב שבו אין הקרנות 2D באנגלית.
או שאין הקרנות באנגלית בכלל.
בקיצור, מבין כל האפשרויות, זאת באמת הפחות גרועה.
אחלה סרט
מדהים ויזואלית, דמויות מעולות, אקשן טוב. שירים חביבים (לא מדהימים).
העובדה שרוב הסרט מתרחש על המים ועוד הויזואליה היא סיבה מצוינת לראות אותו על המסך הגדול. הסרט, כמו גיבוריו, מרגיש כאילו הוא לא מפסיק לזוז ממקום למקום, וזה מאוד אפקטיבי.
יפהפה אבל מאכזב
אם יש משהו שאני אוהב זה לחזור מסרט ולמצוא מישהו באינטרנט שהצליח לבטא באופן מושלם את כל מה שעובר לי בראש לגביו. במקרה הזה זה דאג ווקר, שאני פשוט מסכים עם כל מילה שלו.
הדבר שהכי בולט בסרט לדעתי זה שהוא יפהפה מבחינה ויזואלית. על זה אני בהחלט לא אתווכח. הדמויות יפות, הנופים יפים. האנימציה של המים פנטסטית. זה ללא ספק הפן החזק של הסרט.
מבחינת השירים, לא התלהבתי. חלקם טובים, אבל חלקם לא ממש (כמו Shiny). וגם אלה שטובים עובדים רק עם הקונטקסט של הסרט. כלומר, די שוכחים אותם אחרי שיוצאים מהאולם. ואני לא רואה את עצמי מקשיב להם בנפרד, על האוטובוס או משהו, כמו עם "המילטון" למשל. השירים ב"פרוזן" היו קליטים וטובים ואנשים זוכרים אותם גם היום. אבל הסרט הזה הוא כמו…"פלונטר". גם אותו מאוד חיבבתי, אבל אני לא אוכל להיזכר בשיר אחד ממנו גם אם חיי יהיו תלויים בזה. אולי עכשיו, אחרי הצפייה, השירים כאן לאנשים קצת בראש, אבל דברו איתי בעוד חודש-חודשיים.
והבעיה הכי גדולה שלו, כמו שדאג אומר, היא הנוסחתיות. כן, בערך כל סרטי דיסני הם נוסחתיים. אבל בסרטים כמו "ראלף ההורס" או "זוטרופוליס" יש דברים שסוחפים אותך לתוך הסרט וגורמים לך להתעלם מזה. כאן זה פשוט ממש בולט. "אה, זה הקטע שהם רבים", "אה, זה הקטע שהם נהיים חברים", "אה, זה הקטע שהיא לא בטוחה שהיא טובה מספיק". אפילו הבדיחה המודעת לעצמה כאן לא עובדת. ב"זוטורופוליס" זה עוד היה מעודן ומשעשע, אבל כאן זה מרגיש שהדמות שסיפרה אותה יכלה באותה מידה להסתכל למצלמה ולהגיד "הבנתם? כי זה סרט של דיסני". אין בסרט הזה מספיק כדי לכסות את הצ'ק-ליסט של דיסני, ומרגישים את זה. זה רחוק מלהיות סרט רע, אבל אחרי כמה סרטי אנימציה מעולים, דיסני די אכזבו אותי הפעם.
מאיזה גיל הסרט מתאים ?
מאיזה גיל הייתם לוקחים ילדה לקולנוע לראות את הסרט הזה ?
לפי מה שאומרים פה הסרט הוא וויזואלית מרשים מאוד, האם יש סצינות שלא מתאימות לילדות קטנות ?
לפי דעתי זה מתאים לילדים
קיימות לקרת הסוף סצנות שיכול מעט להבהיל את הקהל הצעיר. אבל רמת הפחד יורדת מאותה סצנה ברגע שרואים את התרנגול המטומטם…, אל דאגה, זה לגמרי מתאים לילדים. (אולי כדאי גם להשאיר את הילדים בבית ולראות אותו לבד)
הלהיטים הגדולים של מוסקר וקלמנטס
עם "מואנה", הבמאים ג'ון מוסקר ורון קלמנטס מסכמים קריירה. שני הבמאים התחילו את הדרך בתור חלק מדור ילדי הפלא של מכללת Cal Arts – ביחד עם חבריהם לספסל-הלימודים ג'ון לאסיטר, בראד בירד וטים ברטון, הם נחטפו לעבודה בדיסני כמעט ברגע שבו הם קיבלו את תעודות-הסיום. אלא שמהדור הזה, רק מוסקר וקלמנטס הצליחו לשרוד באולפן ולשגשג – לאסיטר, בירד וברטון קיבלו מכתבי פיטורים זמן קצר אחרי שהאולפן לקח אותם בעקבות קיצוצים; כל אחד מהם כמובן הצליח לפרוח אחר-כך, ולאסיטר ובירד חזרו לדיסני בסופו של דבר. אבל מוסקר וקלמנטס, שנשארו באולפן ומביימים בו סרטים ברצף מאז אמצע שנות ה-80, הם היחידים שהצליחו ליצור איזה גוף-עבודה עקבי ודי מרשים בגודלו של סרטים באורך מלא, שאפשר לדבר עליו במונחים של סגנון ומאפיינים. זה לא אומר שהם בהכרח הבמאים הכי מוצלחים בחבורה ההיא: "ענק הברזל" ו-"משפחת סופר-על" של בירד ו-"צעצוע של סיפור" של לאסיטר או אפילו "חתונת הרפאים" של ברטון לוקחים בהליכה כל אחד מהסרטים שמוסקר וקלמנטס ביימו, גם הטובים שבהם*. אבל הפילמוגרפיה שלהם, בכללותה, מעניינת יותר מזו של הבמאים האחרים, דווקא בגלל שברובה הם פעלו בתוך הנוסחאות המוכרות של האולפן.
והנוסחאות האלה מהדהדות חזק ב-"מואנה" שהוא אמנם הסרט הראשון של הצמד באנימציית תלת-מימד, אבל מרגיש כמו אוסף-להיטים מהסרטים הקודמים שלהם. כל המרכיבים המוכרים נמצאים פה – הגיבורה שמשלבת בין אריאל של "בת הים הקטנה" (הקשר שלה אל הים, המרדנות כלפי אבא שלה והרצון לגלות את העולם שמעבר לבית) לטיאנה מ-"הנסיכה והצפרדע" (השאיפה לשנות את העולם, למרות שכולם אומרים לה לרדת מזה), הגיבור שמשלב בין טריקים סטייל הג'יני מ-"אלאדין" (כולל השימוש התכוף במורפינג) לאופי הבעייתי של הדמויות הגבריות מ-"אלאדין", "כוכב המטמון" ו-"הנסיכה והצפרדע" (נטייה להסתבך בצרות ולא לקיים הבטחות) ובסצינת הפיראטים מהדהד משהו מ-"כוכב המטמון" (וגם קצת ממותג אחר של דיסני – "שודדי הקאריביים", שנכתב על ידי התסריטאים של "אלאדין"). לא ראיתי את "הרקולס" שלהם, אבל אני בטוח שגם דברים ממנו הגיעו לסרט הזה (אלים וכאלה? לא יודע).
ב-"מואנה" מוסקר וקלמנטס די חוזרים לאותה תבנית ששירתה אותם בעבר: סיפור על גיבורה אידיאליסטית וגיבור חכמולוג שנאלצים לשתף פעולה כדי להגיע למשהו גדול. קשה לזכור עכשיו, אבל הנוסחה הזו היתה סטייה רצינית מסרטי-הנסיכות הקלאסיים של האולפן, שבהם הגיבורה רצתה בעיקר להתחתן והגיבור היה (כפי שהאנימטורים של האולפן עצמם הודו בפה מלא) בוק משעמם. אפשר היה לראות ניצנים לשינוי הזה כבר בעבודה של הצמד על "בת הים הקטנה", וביתר-שאת בעבודה שלהם על "אלאדין". כשסרטים עכשוויים בז'אנר כמו "פלונטר", "אמיצה" או "לשבור את הקרח" זוכים לשבחים, צריך לזכור כמה מוסקר וקלמנטס תרמו לאבולוציה שהובילה אליהם.
הבעיה נוצרת כשמוסקר וקלמנטס מנסים לרוץ עם הזמן מצד אחד, תוך שמירה על מה שעבד פעם מהצד השני. כשהבמאים שעשו פעם את "אלאדין" – אחד מסרטי האנימציה הפחות תקינים-פוליטית שיצא מאולפן גדול אחרי 1990 – החליטו שהם עושים סרט עם גיבורה-שחורה, יצא להם מרוב הרצון הטוב סרט עם תסריט קלוש, הומור דלוח, ובתור בונוס הסטריאוטיפים הגזעניים מצאו את דרכם פנימה בדלת האחורית.
החדשות הטובות ב-"מואנה" הן שהפעם זה די הצליח להם. אני שותף לביקורת על השירים – אין כאן להיט מסדר הגודל של "לעזוב" וגם לא משהו שיהפוך לקלאסיקה מהליגה של "בתוך הים" או "הנסיך עלי"**. אבל הגיבורה מצליחה להיות תקינה פוליטית – חזקה, עצמאית, לא-לבנה – בלי שהמרכיב הזה יהפוך לניג'וס, והמסע שהיא עוברת מצליח לרתק (סיפורית ובתור דמות), הגיבור שלומד איך להתנהג הוא משעשע מאוד, מאותת (כמו שציינתי קודם) לדמויות אחרות מסרטים קודמים של צמד הבמאים וגם לטיפוסי דמויות מסרטים עכשוויים יותר (נדמה לי שמשהו מהדמות של ראלף ההורס – גם במראה וגם באופי – עבר לדמות של מאווי) והסביבה בתלת-מימד היא פשוט עוצרת-נשימה. התסריט מרגיש פחות מורכב או מחושב מזה של הלהיטים העכשוויים של האולפן, אבל דווקא בגלל זה, יש בו משהו שמצאתי הרבה יותר כובש מזה של "לשבור את הקרח" או "6 גיבורים".
בחמשת סרטי השנה שלי.
* אני מתעלם פה, לצורך הדיון, מ-Great Mouse Detective – הסרט הראשון באורך מלא שהם היו שותפים לבימוי שלו. זה סרט מצוין, במובנים רבים טוב יותר מכל הסרטים הבאים שלהם והוא בהחלט בר-השוואה לסרטים הטובים של בירד ולאסיטר – אבל מוסקר וקלמנטס ביימו אותו תחת השגחה קפדנית של האנימטורים הותיקים יותר באולפן (במידה רבה הסרט הזה היה "העברת לפיד" מהדור המבוגר לדור הצעיר של דיסני) והוא מרגיש פחות כמו סרט אופייני שלהם.
** אם כי אישית, תמיד חשבתי של-"אני כמעט שם" מתוך "הנסיכה והצפרדע" היה מגיע להפוך לאחד כזה. לא קרה, כנראה בגלל הסרט שהקיף אותו.
סליחה, טעות.
ג'ון מוסקר היה אכן חלק מאותו מחזור מיתולוגי ב-Cal Arts, אבל רון קלמנטס לא (למעשה, הוא התחיל את דרכו בדיסני הרבה קודם לכן).
אז אני אשאל את זה גם פה כי נראה לי יותר מתאים - האם מואנה הוא כישלון?
או לפחות אכזבה?
הסרט כבר יצא לפני שלושה שבועות והרוויח עד עכשיו 190 מיליון דולר, ובשבוע הבא יוצא "רוג אחת" שמן הסתם ידיח כל סרט בטבלה בהכנסות.
לא.
(ל"ת)
שלושה שבועות והסרט עדיין לא עבר את התקציב שלו בהכנסות בינלאומיות
כש"רוג אחת" יוריד עוד יותר את ההכנסות שלו, הייתי אומר שהוא בדרך להיות לכל הפחות אכזבה כלכלית.
190 זה יותר מהתקציב שלו.
ולפי בוקס אופיס מוג'ו, הוא עוקב די בסדר אחרי ההכנסות של פרוזן באותה תקופת זמן.
נחכה ונראה.
(ל"ת)
נראה בהמשך
אבל אני כן חושב שיהיה סוג של חוסר הצלחה כמו שציפו(1 מילארלד לפחות לדעתי).
אבל מה שבטוח השנה של דיסני לא מופלאה כמו שנראה במספרים.
אסביר ואגיד שחשבתי כך כבר מזמן מזמן.
מסיבה אחת פשוטה!!!
הם שמו יותר מידי סרטים באותו שנה וסבבה שחלק הצליחו מאוד מאוד, אבל עדיין זה היה בזבוז של כל כך הרבה סרטים שהיו יכולים להצליח יותר.
נניח אליס 2, האם בזמן אחר לא ממש אחרי הג'ונגל לא היה יכול להצליח יותר?
העיג שדווקא הביקורות היו טובות יצא כמעט באותו זמן של דורי, כאילו באמת לא היו יכולים לדחות אותו בכמה חודשיים או שנה?
ישר לאחר העיג ודורי הם הוצייאו את הדרקון!כמה סרטי אגדות באותו שנה?4! לא היה עדיף כמו תמיד לחלק את הסרטים בנושא זה ל2 ועוד 2 שנה הבאה?
3 סרטי אנמיציה דורי זוטררופילס ועכשיו מואנה, לאנשים פשוט נמאס. וישר אחרי מאונה רוג 1 משחק נגדו.דיסני פשוט משחררים סרט אחרי סרט אחרי סרט, מה הם מצפים שכולם יעשו כמו שהם יכולים בשנים נפרדות?ברור שלא…
גם סרטיינג לדעתי לא היה מוצלח כמו שציפוו.
אז מה יש לנו.
אליס עיג ודרקון שנכשלו.
סרטיינג שלא כמו שציפו.
ורק שלושה סרטים עד כה שממש הצליחו.
אם ההצלחות היו מחולקות לשלושה רבעונים לדוגמא זו הייתה שנה בינונית לא יותר, אבל הם ממש התחילו חזק ואז כל סרט עם הצלחה בינונית רק חיזק את השנה הזו, אבל עם חלוקות שנים נכונה יותר יש סיכוי סביר שהם היו יותר מצליחים לאורך זמן.
אתה יודע שזו בערך אותה כמות סרטים שכל אולפן מוציא בשנה, כן?
(ל"ת)
אתם שניכם יודעים שגם רוג 1 זה של דיסני, כן?
(ל"ת)
דיס3 הזכיר אותו,
ואני לא ממש התייחסתי אליו, אז אני לא רואה איך זה קשור למשהו.
כן זו הבעיה
אני לא אבדוק איתך עכשיו כמה סרטים הוציא כל אולפן גדול השנה,לדעתי דיסני הוציאו יותר.
אבל אני יודע שדיסני הוציאו השנה יותר סרטים מתמיד
לא בטוחה שההגיון שלי נכון בעניין הזה
יכול להיות שסוף סוף דיסני התחילו להתיחס ליצור סרטי אנימציה כמו שאולפני סרטים מצולמים מתיחסים לסרטים?
כלומר, עברנו את הניינטיז שבהם היה לדיסני מונופול על השוק וברור שכולם ילכו לדיסני החדש. כבר די הרבה שנים שהרבה מאוד חברות נמצאות בשוק ולוקחות נתח בריא בהוצאה של סרטי אנימציה ובהכנסות מהם. אולי אחת הדרכים להתמודד בתור אולפן כל כך גדול וכל כך עשיר היא ע"י הכנסה של הרבה סרטים לשוק. חלק יהיו להיטים חד פעמיים בהצלחתם (פרוזן) וחלק סתם יהיו ממש ממש טובים/אחלה (זוטרופוליס, את מואנה עוד לא ראיתי). בשנה שיצאו סרטים של דרוימוורקס ואלו מהמיניונים וסרט של לייקה, גם להצליח להכניס 2 סרטים בולטים וסרט המשך עם תשומת לב זו הצלחה די גדולה.
להיפך, דיסניזרו למונופול שהיה לה פעם.
הייתה תקופה שסוני, דרימוורקס, ושאר החברות לקחו קהל מסרטי האנימציה של דיסני. אבל פיקסאר היום שייכים לדיסני ואין שום אולפן שמתקרב אליהם, כמעט כמו שנות ה-90.
יש את הסרטים הבודדים שמפתיעים בהצלחה העצומה שלהם (גנוב על הירח), יש סרטים שמשתלם כלכלית להוציא אבל הם לא שוברי קופות ברמה של דיסני (החיים הסודיים, חסידות, לשיר) יש סרטים שפונים לנישה ומצליחים (לייקה, אנימה, ובינלאומי), ויש את הפרנצ'ייזים שמתו (עידן הקרח, שרק, מדגסקר).
דיסני היום שולטים בשוק האנימציה בצורה שמאוד קרובה למונופול, כלכלית, ביקורתית, וציבורית.
בדקתי מה קורה עם הקופות:
מתוך חמשת סרטי האנימציה המרוויחים ביותר השנה, 4 שייכים לדיסני (החשבתי את ספר הג'ונגל כאנימציה, ובשבוע הקרוב מואנה יעבור את 'קונג פו פנדה 3' ו'טרולים').
ב-2015 רק סרט אחד מתוך החימישייה שייך להם ('הקול בראש'), אבל הם הוציאו רק שני סרטי אנימציה (strange magic לא נחשב) והדינוזאור הטוב היה רע (אירוני).
אותו דבר ב-2014 ('מטוסים מעולם לא היה מיועד לשבור קופות בקולנוע).
2013: שני סרטים, שניהם בחמישייה.
2012: אותו דבר.
נראה שדיסני, למרות ההחלטה להוציא הרבה סרטי אנימציה, יכולים לשלוט על הקופות.
אני תמיד אמביוולנטית
לגבי ההכללה של פיקסאר בדיסני.
ברור שברמה הכלכלית הכסף נכנס לאותם אנשים, אבל האולפן נשאר מובחן מזה של דיסני וזה מאוד משמעותי לחווייה שלי כצופה ושל אחרים גם כן.
אנשים יודעים להגיד שפרוזן ומלך האריות הם דיסני, ושצעצוע של סיפור ונימו הם פיקסאר. לדוגמה, אחד הדברים שכתבתי על זואוטרופוליס (ונדמה לי שלא הייתי לבד) שהיה לו וייב מאוד פיקסארי אפילו שהוא מדיסני ושזו היתה הפתעה חיובית.
ספרנו הרבה סרטים, אבל תאכלס אם תשאל אותי מתוך שינה אני אדבר על 3 סרטי אנימציה של דיסני השנה. (ספר הג'ונגל, מואנה וזואוטרופוליס)
גם אם את מוציאה את פיקסאר מדיסני (שאני לא מסכים עם זה),
זה לא משנה מהמסקנה הסופית. דיסני היום הם מונופול בתחום האנימציה ואין חברה אחת שמאיימת עליהם מהבחינה הזאת. יש סרטי אנימציה מוצלחים ומצליחים, גם יותר מהדיסני השנתיים. אבל זה לא כמו בתחילת שנות ה-2000 שיש אולפן (דרימוורקס) שמאיים עליהם.
אם ספר הג'ונגל אנמציה אז למה לא אליס או מליפינסט או אוז?
לא יודע באמת. אני חושב אבל ש-95% מספר הג'ונגל היה אנימציה, והסרטים האחרים לא?
(ל"ת)
מקבל
ב2012 היה את האנימציה של טים ברטון
הם רק הפיצו אותו. אני גם לא מחשיב את סרטי ג'יבלי כדיסני.
(ל"ת)
זה לא נכון, זה היה סרט של דיסני לכל דבר, זה נעשה באולפנים שלהם, נניח האוסקר היה הולך לדיסני…
לעומת גיבלי שהם באמת רק המפיצים ולא נגעו למעט דיבוב אולי
אוטוטו מתחילים חגים
חגי סוף השנה – אצלנו חנוכה, ואצל הנוצרים כריסמס ו-new years eve
אני מאמין שמואנה ירוויח המון כסף בתור סרט ילדים בחגים….
גם אני התאכזבתי
לכל אחד מהסרטים הקודמים של דיסני מהשנים האחרונות (ראלף, פרוזן, גיבור 6, זוטרופוליס) הייתה עלילה מחושבת, מורכבת יחסית, ומקורית. הפעם זה הרגיש הרבה יותר כמו סרט של דרימוורקס, מאוד נוסחתי ורפטטיבי.
ובכל זאת, יש גם כמה ניצוצות, שירים נחמדים, ואנימציה מדהימה ביופייה.
פישלר ראית את הסרט?
סתם מעניין לדעת אחרי כל ההרצאות שלך על דיסני איך מואנה משתלבת
בכיף ש'לך
טוב, אני, אה, לא יודע מה אני חושב על הדיבוב של הסרט הזה.
מצד אחד, תענוג: משי קליינשטיין שרה יפה כמו שהיא משחקת, וערן מור משחק נהדר כמו שהוא שר.
מצד שני, תרגום השירים של עמוס דיאמנט לוקח את היצירתיות עד הקצה בשם הרצון לשמור על תנועות שפתיים מדויקות. בגדול, זה עובד, אבל בקטן, אני לא בטוח שאני חי בשלום עם שיר שמתרגם את You're welcome ל-"בכיף ש'לך". אם זה לא היה שיר כזה כייפי כנראה הייתי מכריע נגד, אבל ככה אני פשוט מבולבל.
איך עובד באמת התרגום שומר תנועות השפתיים?
המתרגם מקבל את כל הסצינה, או רק את פס הקול?
יש לו דרך לדעת איזה חלק בכלל מצולם בקלוז-אפ ובו כדאי לשמור על התאמה לתנועות השפתיים?
טוב לדעתי אפשר להכריז עליו ככישלון
הוא עשה בכל העולם פחות מ:300 מיליון אני בטוח שלא לזה ציפו דיסני, נכון שיש לו זמן אבל כמה יעשה 350? 4000?אין סרט שיגיע למיליארד או ל800 מיליון שלדעתי ציפו לו.
אם נוסיף לזה שסטריינג גם לא היה אטרקציה אז בהחלט אני יכול לחזור על עצמי שדיסני השנה עם כל הייפ לא היו גדולים כמו שעושים מהם השנה.
עם כל הכבוד לדורי זוטופיה ואמריקה
אתה טועה.
הוא לא הצלחה ברמה של פרוזן, מעט מאוד סרטים מגיעים לרווחים כאלו, אבל הוא בהחלט לא כישלון. הוא כרגע עומד יפה מאוד ביעדים והסופ"ש הארוך ביחד עם תחילת השנה יוסיף לו עוד כמה מליונים טובים. הוא יסיים קרוב מאוד ל-300 מיליון דולר רק בארה"ב.
בשאר העולם הוא יצא רק לפני 5 ימים ועוד לא התחילו לחגוג את כריסטמס. אל תדאג, השבוע הזה אנשים ירוצו לראות אותו כמו ילדים. וכמובן שהוא עוד לא יצא בכל הארצות (כמו יפן) או לפחות לא בצורה רחבה (כמו אוסטרליה). הוא כרגע עומד על 120 מיליון, ויסיים עם קרוב ל-400.
בקיצור, עם 200 מיליון רווח טעות הוא יגיע בין 600-800 מיליון דולר, כאשר הסף התחתון יהיה פיס אוף קייק בשבילו, והסף העליון כמעט בלתי אפשרי (אני מהמר על 670 מיליון בכל העולם). בהחלט לא 350-400 מיליון דולר.
אממ אם אתה צודק למרות שזה רחוק מאוד עכשיו אז זה לא כישלון אבל עדיין לא מה שציפו לו בדיסני אני מאמין.
אבל אני מדבר על משהו יותר רחב, סטריינג עיג אליס לא עשו מה שציפו מהם נוסיף את הדרקון שהיה נחמד מבחינת כלכלית ויש לנו שנה לא רעה אבל לא טובה שלהם.
שוב עם כל הכבוד לשלישיה הגדולה.
אני חושב שבדיסני ציפו
למכור המון המון מרצ'נדייז.
שבוע אחרי, וההכנסות שלו עומדות על יותר מ-400 מיליון דולר בכל העולם.
הכנסות הסרטים משאר הארצות עוד לא נספרו אחרי הכריסטמס ככה שיש עוד לא מעט כסף שאמור להיכנס.
בארה"ב לבדה הוא הצליח להכניס כבר 213 מיליון. הוא יותר מוצלח מפלונטר ופחות מפרוזן, אז אני אקח את האמצע שלהם כדי לנבא את ההכנסות שלו.
*מסתכל בטבלה – הולי שיט איזה הבדלים מטורפים בין שני הסרטים האלה!*
אחרי השנה החדשה, פרוזן הכניס עוד 100 מיליון דולר בארה"ב, ופלונטר 30 מיליון. נגיד שמואנה יכניס עוד 60 מיליון, זה ישים אותו ב-270 מיליון דולר בארה"ב.
ההכנסות של ארה"ב, גם בפלונטר וגם בפרוזן, הם רק 35~ אחוז מסך ההכנסות. אז יש מצב שבכל העולם מואנה יכניס 500 מיליון דולר (או יותר) ככה שהוא אשכרה יושב בטוח על לפחות 700 מיליון דולר. לדיסני, בלי פיקסאר, יש בהיסטוריה רק 3 סרטי אנימציה שעברו את ה-700 מיליון (4 אם מחשיבים את ספר הג'ונגל). אז הוא לא אכזבה בשום קנה מידה.
ושבוע אחרי ההכנסות עומדות רק על 450 מיליון
אני חושב שבהחלט יש כאן אכזבה מסויימת.
אתה אומר שהוא אכזבה יחסית לפרוזן, או פשוט אכזבה?
כי יש מספיק מדינות משמעותיות שהוא עדיין לא יצא בהן, ויש לו עוד הרבה כסף לאסוף.
לפי ההיסטוריה הכנסות ארה"ב הן פחות מ-35% לסרטי אנימציה, כך שהוא אמור להגיע לרווחים של לפחות 650 מיליון דולר בכל העולם. זו ממש לא אכזבה. הוא עדיין רץ בארה"ב (שוב, מוצלח פחות מפרוזן, אבל יותר מפלונטר) אז הוא יגיע להכנסות של 260-270 מיליון.
בכל העולם הוא עוד לא יצא בארצות הבאות (בסוגריים אני אכתוב כמה פלונטר ופרוזן הרוויחו בהן בסופו של דבר):
ארגנטינה (פלונטר- 8, פרוזן – 11.5).
טורקיה (פלונטר -1.7 פרוזן – 4.7)
הונג קונג (פלונטר – 1.9, פרוזן – 2.5)
דנמרק (פלונטר – 5.3, פרוזן – 7.7)
נורווגיה (פלונטר – 4.2, פרוזן – 7.5)
שוודיה (פלונטר – 8 פרוזן – 9.7)
יפן (פלונטר – 31, פרוזן – 249 [הולי פאק!]).
אני מאמין שהוא יצליח להגיע להכנסות של 700 מיליון דולר (או ממש קרוב). לדיסני עצמם יש רק 3 סרטי אנימציה שעברו את הרף הזה. 'מואנה' הוא כרגע סרט האנימציה של דיסני (בלי פיקסאר) הרביעי המצליח בכל הזמנים בארה"ב (לפניו זוטופיה, מלך האריות, ופרוזן) ובדרך להיות אותו הדבר גם בכל העולם. ברצינות כאילו, על איזו אכזבה אתם מדברים!?!?
התמזל מזלם של דיסני שהוציאו את פרוזן וזוטופיה אחד אחרי השני ושניהם היו מסחטות כסף. אבל קצת פרופורציה.
אחרי הדיונים באתר על למה בעצם "מלחמת הכוכבים 7" הוא אכזבה קופתית
אני אישית הפסקתי לייחס משמעות גדולה מדי למילים הללו.
טוב אז מיכוון שאני התחלתי את הדיון הזה אני אגיב,
פלונטר עשה כמעט 600 ברחבי העולם בתחילת תור הזהב הנוכחי של דיסני.
מאז יצאו ראלף, פרוזן זוטופיה ומואנה.
שלל הצלחות.
כרגע מואנה עשה 500 מיליון כמעט.
עבר הרבה זמן, אני לא יודע אם הוא יגיע ל700 אבל גם אם כן אני לא חושב שזו הצלחה, לא כישלון נוראי אבל קצת אכזבה, כי לדעתי ציפו ממנו להגיע ל800 לפחות.
אני רואה אותו כרגע מגיע ל650 בגג.
לגבי סטאר וורס?לדעתי מי שאומר שזה היה אכזבה לא מבין בכלל ולא יודע בשיט מה ציפו ממנו, לדעתי אם הכוח היה מגיע ל1 מיליארד הם היו שמחים, ל2 זו הצלחה מטורפפפפת.
גם רוג 1 שיגיע ל1 שזה מדהים.
אבל אני אחזור על עצמי שוב לדיסני הייתה שנה מדהימה של הכנסות.
עם זאת, היא שלחה מלא מלא סרטים וחלקם הצליחו מאוד חלקם איכזבו במקצת וחלקם נכשלו, לכן לדעתי השנה היייתה טובה בעיקר כי היו הרבה סרטים, פחות כי הם הצליחו בסרט ספציפי או כמה כמו שנה שעברה בכוח או הנוקמים הראשון או פרוזן.
פרוזן הוא היוצא מן הכלל
ואי אפשר להשוות אליו כל דבר, לא מצפים מכל סרט לעקוף את השיא שרק עכשיו נשבר.
סתם ככה, יכול להיות שפרק 8 יעשה חצי מיליארד פחות מהכוח ועדיין ייחשב ל'הצלחה בכל קנה מידה' מסיבות שונות כאלו ואחרות (לא דומה סרט ש'מחיה' סדרת סרטים אהובה לאחר כמה שנים טובות – לסרט המשך שיוצא מיד אחריו)
כתבתי מספיק דברים שמסבירים את דבריי בלי שפרוזן יחשב כחלק חשוב בתגובה שלי, סליחה
גם ראלף ההורס הוא לא חלק חשוב בתגובה שלך?
הנקודה שלי היא שאין קייס בלי פרוזן, לעזאזל – זוטופיה עצמו יכול להיחשב ככישלון לעומתו (לעזאזל 2 – איך הנוקמים עם כל הגיבורים האלו משבע מאות סרטים ביחד עשו את אותו הדבר כמעט?)
יש סרטים שמצליחים יותר, יש שמצליחים פחות – הדבר החשוב הוא שכולם מצליחים כל עוד שדיסני נשארים בתודעה הכללית כמותג איכותי שיכול להוציא מספר כותרים בשנה וכולם יהיו ברמה הכי גבוהה שאפשר (תשאלו את האוסקרים) ובו זמנית מאוד רווחים מבחינה כלכלית – דאבל ווין לדיסני.
אני אומר שלדיסני הייתה שנה טובה אבל כמו תמיד,
לא מדהימה, כי ישנה תחושה שלדיסני היייתה שנה מופלאה והכי טובה שלה זה אי פעם או משהו(כי עם מסתכלים על נתונים יבשים זה נכון),
אבל עם מסתכלים על כמות הסרטים היחס לכסף בשביל דיסני זו שנה רגילה.
ומואנה ספציפית לדעתי לא מוצלח כל כך, לא בגלל פרוזן אלא בגלל מה שציפו ממנו, כנל לגבי סטריינג
ואני אוסיף ואחזור שבשנים עברו היה להם סרט בינגו אחד גדול בכלל ובטח ביחס לתקציבו, אם זה פרוזן 2013 או הנוקמים 2012 או סטאר וורס שנה שעברה.
לעומת זאת השנה לא היה להם סרט כזה, היו להם מלא מלא מלא סרטים.
חלקם מצליחים מאוד-קפטן אמריקה, זוטופיה ודורי וספר ורוג 1.
חלקם מצליחים קצת-מואנה או סטריינג.
וחלקם די נכשלו.
אני חושב וזה רק בא לי הרגע אז לא לתפוס אותי במילה שמבחינת הכנסות רווח לדיסני הייתה שנה קצת פחות טובה משנים עברו
מבחינת רווח, דיסני בכלל לא מסתכלת על הסרטים.
הסרטים הם רק הכלי שעליו בונים מרצ'נדייז (מה שפואטי, כי את זה היא למדה מלוקאס ומלחמת הכוכבים, ואז היא קנתה מלוקאס את מלחמת הכוכבים)
בדיוק!
הן בפרוזן והן במכוניות (שתי דוגמאות בולטות)
זו תשובה מצוינת לשאלה אחרת.
זה נכון ואפילו מאוד אני אוסיף, אבל לא על זה הדיון והשיחה.
אבל אתה צודק בכללי
בעצם לא מדויק, סליחה אני חוזר בי.
זה עדיין נכון אבל רווחי הסרטים חשובים
כתבת כמה פעמים בדיון שמואנה לא הכניס את הסכום שציפו לו
תוכל לפרט מה הסכום שציפו לו, ומאיפה הנתונים?
800 בקלות
תגי, אתה מסתכל על הנתונים לפני שאתה יוצא בהצהרות נחרצות כל כך?
מתוך עשרת הסרטים הכי מצליחים של דיסני אי פעם, שלושה מהם יצאו ב-2016, יותר מבכל שנה אחרת, ועוד שני סרטים בעשירייה השנייה. בשאר השנים רק סרט אחד או שניים הצליחו להשתחל לטופ 20. 2015 המוצלחת הצליחה להשחיל 3.
דורי הוא סרט האנימציה המצליח בכל הזמנים (בארה"ב).
שניים מתוך עשרת הסרטים המצליחים ביותר בארה"ב אי פעם הם סרטים של דיסני שיצאו השנה.
הרבה אנשים קיבלו בונוסים שמנים מאוד מאוד מאוד על כל ההחלטות שהם עשו והתוצאות שהביאו ב-2016. זו כנראה השנה המוצלחת *בהיסטוריה* של דיסני, ואולי של כל אולפן בכלל.
*נ.ב:
אני לא יודע מי חוץ ממך ציפה ל-800 מיליון דולר ממואנה. אני מסכים ש*אני* מאוכזב שהוא לא מכניס יותר כסף. אבל בשום פנים ואופן הוא לא אכזבה כלכלית.
*נ.ב.ב:
אם הטיעון שלך הוא שדיסני הוציאו *יותר* סרטים השנה יחסית לסרטים אחרים, ולכן הרווח נמוך יותר אשמח לראות את הנתונים האלה. אני לא הצלחתי למצוא שום מקום.
אתה יודע לאמריקאים יש נתון על כל דבר?
ה2-1-2017 הכי טוב אי פעם או שטויות כאלה?
אז להגיד שדורי סרט האנימציה הטוב בכל הזמנים באמריקה שבעולם הוא פחות מוצלח בעולם מפרוזן וזוטופיה זה רק להביא נתון לצורך ההוכחה שלך.
כמו גם צעצוע יותר מצליח משניים.
בכלל כל הטענות שלך על ארצות הברית לא מעניינות כי הן לא קשורות להכנסות של הסרט מעבר לסטטיסטיקה.
לגבי המשפט הראשון על פי בוקס אופיס הוא לא נכון אז זהו.
השנה אף סרט שלהם לא נכנס ל10 הגדולה בעולם וזו בעצם כל כוונתי.
ובכל מקרה הנתונים שהבאת הם מאוד ספציפיים כמו שאמרתי ״מואנה הסרט הכי מצליח בתאריך 15-12״ או משהו דומה, בתאכלס זה לא אומר שהסרטים הצליחו כמו שאתה אומר,
אף סרט של דיסני השנה לא נכנס לעשרת הסרטים המצליחים בכל זמנים בהכנסות עולמיות, לעומת כל שנה מאז 2012 למעט 2014 הבאמת חלשה יחסית.
נ ב אף אחד באולפן דיסני לא יצא בהצהרה אנחנו מצפים ממואנה ל800 מיליון, אבל לאחר השנים האחרונות ועם השיווק והטרליירים המדהימים אני די בטוח שהייתה צפייה ליותר:
נ ב ב:
בוא נכנס לבוקס אופיס ביחד
ניקח מ2010 וניקח את הסרטים שיצאו באותה שנה עד 2016, רק נוריד את הסרטי טבע וכאלה כי זה לא לעניין ונשאיר את הגדולים
2010:
סרטי אנמציה-2 -צעצוע 3 ופלונטר
סרטי אגדות-אליס בלבד
שונות- טרון והנסיך הפרסי
2011:
אנמציה-1-מכוניות 2 ופו הדוב(נניח למרות שלא באמת).
אגדות-אין
שונות-1-שודדי הקריביים והחבובות(שוב נניח כי די פחות ממאה מיליון הכנסות)
2012 שנה טובה:
אנימציה- 2-יש את ראלף ואת אמיצה
אגדות שוב אין
מארוול-הנוקמים
שונות-ג'ון קרטר
2013:
אנימציה-2-פרוזן ומפלצות.
אגדות-אוז
שונות-הפרש הבודד
מארוול-תור
2014:
אנמיציה-שישה גיבורים
אגדות-מלפיסנט
שונות-אל תוך היער וחבובות נניח
מארוול-שומרי הגלקסיה וקפטן אמריקה 2
2015:
אנימציה-2- הקול בראש והדינזאור
אגדות-סינדרלה
שונות-בחזרה למחר
מארוול- הנוקמים ואנטמן
ובפעם הראשונה סטאר וורס אז זה פחות מייצג לדעתי אבל נו שויין
2016:
אנימציה-3- דורי זוטופיה ומואנה
אגדות-3- ספר אליס ודרקון
שונות-עיג
מארוול-קפטן אמריקה וסטריינג
סטאר וורס 1 כמו תמיד אז נוריד אותו עוד שנייה
אז ניתן לראות שכל שנה יש לנו
אנמציה בין 1 ל2 השנה 3
אגדות 1 השנה 3
שונות בין 1 ל2 השנה 1 אז כאן פחות אבל אלה סרטים שגם ככה לא מצליחים.
מארוול בין 1 ל2 השנה 2 אותו דבר
אז שני סרטים גדולים יותר משנה רגילה.
מספיק נתונים בשבילך?
שנייה, מה?
גם ב2014, ובטח ב2016 בהכנסות בעולם דיסני נמצאת.
ב2016 הטבלה מראה שחמשת המקומות הראשונים הם של פאקינג דיסני.
וב2014 נכנסו שני סרטי מארבל ועוד מלפסינט.
אז שוב, מה? על פי איזה טבלה דיסני לא הכניסו אף סרט לעשירייה העולמית השנה?
אתה מתכוון לטבלת ה"עשרת הגדולים בכל זמנים" העולמית?
אז קודם כל, זה חתיכת טבלה להיכנס עליה ואני לא יודע אם חוסר כניסה אליה מראה חולשה כלכלית, בייחוד בהתחשב בכך ש5 סרטים שלהם נכנסו עד מקום 40 השנה, לעומת 2 בסך הכל שנה שעברה.
שנית כל, קפטן אמריקה פאקינג מקום 12 אז אני לא יודע למה צריך לחתוך דווקא במקום 10, בטח אם הרעיון הוא להראות הצלחה כלכלית כזאת או אחרת.
אני מניח שהשאלה היא איזה סוג הצלחה אתה מעדיף – אחת יוצאת מן הכלל ומטורפת, או כמה וכמה סרטים שלא שוברים שום שיא אבל כן נוגשים בטבלה מלמטה.
אבל אני לא בטוח איך "5 סרטים עד מקום 32 בטבלת הלהיטים העולמיים", "5 המקומות הראשונים בקופות השנה בעולם" ו"סרט האנימציה הכי מצליח באמריקה" נחשבים לא הצלחה בכלל.
כי אתה קראת את כל הדיון והגבת שזה טוב,
אני בדיוק דיברתי על סרט בינגו אחד לעומת מלא סרטים מוצלחים אבל לא שוברי שיאים,
אני אמרתי שדיסני שלחו מלא סרטים השנה ולכן הם הצליחו אבל לא יוצא מן הכלל או הדנה הטובה בהיסטוריה שלהם שעל פי המספרים מראים שכן אמרתי שזו שנה טובה רגילה לדיסני לא יוצאת מן הכלל.
ו2014 הייתה חלשה יחסית כן.
וברור שאני מדבר על העולמית זה מה שאמרתי.
אני מבקש שתקרא את הדיון ותגיב לא על פי תגובה אחת
בוא נדבר מספרים
ראשית כל, אני מצטער אבל סגנון הכתיבה שלך מקשה לי להבין לחלוטין מה אתה אומר ולכן לא "ברור" כשאתה מדבר על העולמית על איזה עולמית אתה מדבר.
שנית כל, הגבתי על נקודה שבלטה לי במיוחד בדיון ולא על כולו.
אבל בעיקר – בוא נשווה.
דיסני של 2015:
מלחמת הכוכבים – 2068 מיליון
אולטרון – 1405 מיליון
הקול בראש – 857 מיליון
סך הכל: 4330 מיליון
בתוספת סינדרלה, אנט-מן והדינוזואר הטוב – 5624
דיסני של 2016:
קפטן: 1153 מיליון
למצוא דורי: 1027 מיליון
זוטופיה: 1023 מיליון
רוג אחת: 987 מיליון (נכון לעכשיו)
ספר הג'ונגל: 966 מיליון
סך הכל: 5156 מיליון
בתוספת מואנה, אליס מעבר למראה ודוקטור סטריינג': 6062 מיליון
ויש לזכור שהיד עוד נטויה.
שנים קודמות, בקצרה:
2014: שומרי הגלקסיה+קפטן+שישה גיבורים – 2144 מיליון
2013: לשבור קרח +איירון מן 3 + תור 2 + מלצות באונבירסט"ה + מטוסים +הפרש הבודד +אוז = 4861 מיליון
2012: הנוקמים + אמיצה + ראלף ההורס +ג'ון קרטר = 2813 מיליון
תבחר אתה איזה שנה נחשבת השנה הטובה ביותר בהיסטוריה שלהם.
מש''א פלוס
שימו לב שב-2015, השנה היחידה ש'מדגדגת' את 2016 ישנו "חייזר" בדמות מלחמת הכוכבים שעשה הרבה יותר מכל מה שדיסני *לבדם* יכולים לעשות (ותודה ללוקאס) – כמו שיגואר כתב למעלה, כנראה שחילקו הרבה מאוד בונוסים בדיסני השנה (מה שלא בהכרח שיפר את איכות החיים, יש להניח שרוב המשכורות הלכו לאורתופדים שמתמחים בשכם טפוח)
שאתה שולח הרבה חצים אתה פוגע זה מה שאמרתי מהתחלה, תבין מה שאתה רוצה אין לי רצון להגיב יותר מידי…
ואם נוסיף אתה רק מחזק אותי, אני אמרתי שההכנסות עולמיות לדיסני לא היה בום גדול ענק השנה אלא הרבה מאוד גדולים ולכן שיש לך מספר רב של סרטים השנה לעומת פחות סרטים משנה רגילה, גם השנה ואחריה ונראה כרגע שרק 2019 תיהיה גדולה כל כך מבחינת כמות סרטים אז ברור שההצלחה תיהיה גדולה אבל ללא ענק אלא עם הרבה מאוד בינונים קצת קטנים וכמה גדולים.
2012 הנוקמים
2015 הנוקמים 2 וסטאר וורס
2013 פרוזן
השנה? יש מלא גדולים אין ענק זה הכל
בו'אנה פיש ניחסת את האמא של הסרט עם תחזית המיליארד דולר
הכל היה שם כדי שזה יקרה וזה היה נראה די מובטח. קמפיין פרסום מצוין, ביקורות נהדרות, תגובות נלהבות מהקהל אבל הסרט פשוט לא עושה כסף משום מה (יחסית). ריצות נחמדות באירופה, אמריקה הלטינית וארה"ב, אבל לא משהו מיוחד. נכשל בסין. 650 מיליון דולר בסופו של דבר, פחות או יותר.
565 מיליון בכל העולם
לא כישלון, אבל בהחלט מאכזב.
בהחלט
אפשר להכתיר את מואנה כהצלחה, אבל ההכנסות דומות לפלונטר. הרווח ממואנה גדול יותר, אבל לפני שש שנים סכום כזה היה מרשים ומעל לציפיות, היום לא.
640 מיליון.
אולי יש לו עוד קצת רוח במפרשים והוא יצליח להגיע להימור שלי של 650 מיליון. אבל כן, הוא בהחלט פחות מוצלח מה-700 שצפיתי בהתחלה.
כן לא נעים להגיד אמרתי לכם
שום דבר ממה שאמרת לא היה נכון.
(ל"ת)
טוב אפשר להסתכל כמה תגובות למעלה…
אבל בסדר