תנו לי להבין מה קורה עם טריילרים היום: רולנד אמריך החליט שהוא שייקספיר, אז לארס פון טרייר החליט שהוא רולנד אמריך?
"לא עוד סופים שמחים", זה מה שפון טרייר – האיש שכמעט לכל הסרטים שלו יש סופים נוראיים – אמר על הסרט החדש שלו, "מלנכוליה". יכול להיות שבסטנדרטים שלו, סוף לא-שמח הוא לא פחות מהשמדת העולם. הטריילר הוא, כמובן, מוזר, ומשלב דרמה משפחתית, בהשתתפות שתי שרלוטיות – רמפלינג וגינסבורג – וקירסטן דאנסט, עם איום קוסמי (אלגורי?).
זה כנראה הטריילר הכי מוזר שראיתי בחיי
AND IVE SEEN SOME WEIRD SHIT
זה לא שהטריילר מוזר
אלא שנראה שהוא מערב בין שלושה דברים שלא יכולים להתערבב: סרט מד"ב-אפוקליפטי, דרמה משפחתית ולארס פון טרייר.
ארבעה דברים
כי בלי הפתיחה ל'טריסטן ואיזולדה' של ואגנר זה ממש לא היה אותו דבר.
אני נוטה לסמוך על לארס.
הטריילר מעורר ציפיות, במיוחד אחרי העומק הרגשי והטקסטואלי של "אנטיכרייסט". ובכלל, כל אחד מהסרטים של פון טרייר, בלי קשר ישיר לאיכות המוצר, הוא אירוע בפני עצמו.
נראה כי האיום הקיומי (?) בסרט הנוכחי יהווה רק טריגר להשתלשלות האירועים הדרמטיים בתוך הבועה הסיפורית
פון טרייר שוב לא מחמיץ הזדמנות לעירום אם אתם זוכרים את שרלוט גינזבורג מאוננת בפורנוגרפיות מחרמנת בשיתוף הפעולה האחרון עם הבמאי . לא זיהיתי בצורה מוחלטת מי העלמה היחפה כאן, אם כי יכול להיות שמדובר בקריסטין דאנסט- בעיקר בגלל שלפון טרייר וודאי נמאס מגינזבורג האירופית והוא החליט לבחון את האורגיניזמים האמריקאים. בנוסף, טרייר משתמש במטאפורה החכמה של סיפור העקבים- אדם הרואה את חייו כאילו היו טביעות של צעדים על החול, ומזהה עוד זוג טביעות לצד שלו, כאומר, מישהו תמיד הולך לצדך וכשרואה האדם את צעדיו שלו לבד, תמה לאן נעלם שומרו – אף על פי שזה לא נעלם ולמעשה, דווקא אלו הצעדים שלו, והוא נושא את האדם בידיו.
בקיצור, יהיה מעניין.
נראה מדהים.
ללא ספק, כשאני רוצה קצת מלנכוליה מצולמת ומבוימת היטב- לארס תמיד יודע לספק את הסחורה והטריילר הזה אשכרה נראה מרגש ומעניין.
ומה עם 'וושינגטון'?
ללא ספק טריילר מסקרן, וסרטים של פון טרייר, גם אם הם גרועים, תמיד כיף לראות. אבל מה עם 'ווישנגטון'? האם הוא זנח אותו לחלוטין, או שיש עוד סיכוי שהטריאולוגיה האמריקאית שלו תושלם (גם אם באיחור של חצי עשור. בימד"ב הפרויקט אפילו לא מופיע)? מישהו?
תשמע, אני לא יודע.
אבל אחרי 'מנדרליי' האיום אני לא בטוח ששווה בכלל לצפות למשהו.
פון טרייר לא חזק בלסיים טרילוגיות
גם "הממלכה" כנראה לא תושלם לעולם.
אבל זה לא היה באשמתו, לא?
הוא לא כבר כתב את החלק השלישי, ואז פחות או יותר כל השחקנים מתו?
(טוב, אני מגזים, אבל לפחות שני השחקנים הראשיים ואולי עוד כמה…?)
ומצד שני
"רכבות לילה" היה סיום נהדר לטרילוגיה האירופאית (במחשבה שנייה, אני קורא לו "אירופה") והוא ראה ב"לשבור את הגלים" "האדיוטים" ו"רוקדת בחשכה" טרילוגיה, כך שדומה שהוא בעד אחד כן-אחד לא בטרלוגיות…
וברצינות: "מנדרליי" חשף כי פון טריייר הגיע לשלמות מסוימת ב"דוגוויל" וכי הניסיון להמשך רק מחליש את המקור, מכך נובע כי דרוש מרווח של זמן על מנת לייצר פרק שלישי בעל ערך, עם בכלל יש צורך בפרק שלישי
אני לא מאמין שדווקא לא הזכרתם את ג'ון הרט
ואני מוותר לכם על קיפר.
עוד לא יצא לי לראות סרטים אחרים של לארס פון-טרייר, אבל האווירה של הטריילר מזכירה לי את הכבדות הרוסית (והגם כן ספק-אפוקליפטית) של "הקורבן" של אנדריי טרקובסקי. אם זה דומה איכשהו, אולי הוא גם יכיל מחשבות פילוסופיות הנוגעות לאופי האדם המתייחסות לחורבן האנושות, אך יכולות לשמש מטאפורה להתנהגות יומיומית.
במילים אחרות- אפלוליות אירופאית, אפילו אולי אינגמרברגמנית. נראה טוב (ומושקע ויזואלית )
אין מצב שיהיה סוף רע, ג'ק באוור שם, הוא במסווה של בריטי או משהו. אל דאגה, הוא בקשר עם קלואי שנמצאת בCTU והם יצילו את המצב.
LOL
אם כי לפני שג'ק באוור מחק כל יכולת לראות את קיפר סאת'רלנד ככל דבר אחר, הוא עשה כמה דברים לא רעים כולל מד"ב איכותי. וכולל סופים רעים (או לפחות אמביוולנטים). אז מי יודע?
וואו איזה פחד
לא יהיה סוף שמח. איך אני אחייה אם הגיבורים לא יחיו?
סתם סתם.
הטריילר נראה די מוזר ודי מעניין. האם זה סרט האסונות האיכותי הראשון?
אגב, למישהו יש מושג מתי הסרט יוצא בעולם?
אין לו עדיין תאריך יציאה בשום מקום
הנחה סבירה היא שהוא יוקרן לראשונה בפסטיבל קאן הקרוב, אבל אפילו זה עוד לא הוכרז רשמית.
ניחוש: הטוויסט הוא שסוף העולם לא באמת מגיע.
בשביל מיזנתרופ כמו טרייר, זה בהחלט יכול להיות סוף לא שמח.
אלא אם כן הוא אוהב לעשות סרטים שחוגגים את המיזנתרופיה
שלו. הרי סוף העולם ימנע ממנו לעשות עוד כאלה, לא?
התגובה הזו, אגב, מגיעה בערך 5 דקות אחרי שסיימתי לראות את "אנטיכרייסט" שלו. לא לחלוטין הבנתי מה הוא מנסה להגיד, פרט לזה שעכשיו אני מבין את כל הטענות שהוא שונא נשים.
יאללה, שפוך
http://www.fisheye.co.il/movies/antichrist/
הרעיון שפלנטה מתחבאת מאחורי השמש,
ואז פתאום נמצאת במסלול התנגשות, דורשת התעלמות מופגנת מכל עקרון אסטרונומי קיים.
בדיוק מה שאני חשבתי. תגידו שזה לא נכון.
(ל"ת)
הדבר היחיד שהבנתי פה
זה שככל שהסרט מתקדם נראה יותר עירום מקריסטין דאנסט :)
נראה מדהים.
(ל"ת)
Planet x?
seriously?…… SERIOUSLY?
וול אני מניח שהיה ניתן לצפות לסרטים בסיגנון שיתחילו לצוץ כפטריות אחר הגשם ככל ש2012 תתקרב לה יותר… אבל ברצינות לא ציפיתי להם כל כך מוקדם.
מה גם שלא מבמאי כל כך מוערך.. (כלומר, אני אישית לא סובל אותו, אבל אני מודע לכך שיש אנשים שמכנים את עבודותיו "אמנות").
ישר לקטגוריית "לפעמים המד"ב הוא רק תירוץ", כנראה.
אני מניחה שפון טרייר פשוט נזקק לאפוקליפסה על מנת לשקף את עולמן הפנימי של הדמויות ו/או ליצור אלגוריה למצב האדם בעולם המודרני, והחליט שכוכבי לכת מצטלמים טוב יותר מזומבים.
ועכשיו מתחיל הקידום:
"ישראל היא קוץ בתחת … אני נאצי … אני מבין את היטלר"
http://e.walla.co.il/?w=/6/1824576
גם בוואלה וגם ב-YNET מייחסים את ההתבטאויות האלה
לחוש-ההומור של האיש. אני הייתי בודק אם הוא לא צורך כימיקלים אסורים. או שאולי הוא סתם נולד אהבל.
ברור שזאת בדיחה
אתה יכול לטעון ובמידה רבה של צדק שיש לו חוש הומור מחורבן, אבל צריך להיות ממש טיפש כדי לקרוא את כל מה שהוא אמר ולחשוב שהוא מתכוון לזה ברצינות.
אויש, אל תהיה כזה שבדי.
(ל"ת)
שקלתי לכתוב את זה ובסוף ויתרתי
(ל"ת)
גם מל גיבסון לא התכוון ברצינות?
(ל"ת)
אני חושד שמל גיבסון התכוון לכל מילה.
(ל"ת)
חוש הומור מחורבן או פרובוקציה?
ובכל מקרה אין לי יותר מדי סימפטיה.
פרובוקציה דבילית במיוחד
הוא היה צריך לומר שהוא בעד ישראל, זו הייתה פרובוקציה ראויה לשמה שהייתה מכה גלים בתקשורת.
הניחוש שלי לגבי הלך המחשבה שלו
"כולם שונאים את ישראל! אם אני אגיד שאני מבין את היטלר, זה יהיה פרובוקטיבי, אבל לא פרובוקטיבי מדי!" אז זהו, שלא.
להגנתו יאמר שאני לא חושבת שהוא הראשון שנפל בפח הזה.
מה שאהבתי בסיפור הזה
זה להסתכל על כריסטין דאנסט שישבה לידו כל הזמן. מרוב ההתבטאויות היא התעלמה בצורה מאולצת כזאת והיו קטעים בהם אפילו היא לא הצליחה לשמור על איפוק. איך אף אחד לא נתן לו בירכית כדי לרמוז לו שעדיף שיסתום?
אני מניח שיש סעיף בחוזה של שחקנים בסרטים של פון-טרייר:
רק לבמאי מותר להכאיב לשחקנים, לא להיפך.
בקאן לא מרוצים מהפרובוקציה
לארס פון טרייר הוכרז אישיות לא רצויה והורחק מהפסטיבל. ממה שהבנתי, זו הפעם הראשונה אי פעם שאדם מורחק מפסטיבל קאן שבאופן כללי, דווקא חובב פרובוקטורים.
http://www.nrg.co.il/online/47/ART2/242/421.html?hp=47&cat=308&loc=2
מה שכמובן רק מגדיל את עוצמת הפרובוקציה
ויתן לו אפשרות לשחק את "האמן הרדוף בעקבות דעותיו".
וכל הכבוד לקאן, הפתיעו אותי לטובה הצרפתים האלה.