במקור: Me, Myself & Irene
במאים: בובי ופיטר פארלי
תסריט: פיטר פארלי, מייק
קרון
שחקנים: ג'ים קארי, רנה
זלווגר, אנתוני אנדרסון,
מונגו ברואנלי
יכול להיות שאני לבד במחשבה הזו, אבל עבורי ג'ים קארי הוא מקרה שהייתי מרחיק לכת ומגדירו כמסמך אנושי קורע לב. תחשבו על זה: בנאדם שעושה קומדיות מטומטמות, מזוהה איתן וחי מהן לא רע, מגיע לשלב בחיים בו הוא מחליט להוכיח את עצמו גם כשחקן רציני ואפילו זוכה להערכה – אבל לא מספיק. בלית ברירה הוא שב לזרועותיו הפתוחות של עולם הקומדיות המטומטמות. סימפטיה? מישהו? עוד פעם מיעוט… טוב נו, אני רגיל.
עכשיו, למען הסר ספק אני אצהיר ואדגיש שאני לא אומר "קומדיות מטומטמות" בתור דבר רע. למעשה אני בעד טמטום פה ושם. אני לא רואה כל פסול ברגיעה של שעה וחצי פלוס-מינוס מול קומדיה מטומטמת, מטורפת, אינפנטילית, שוברת מוסכמות – כל התכונות הללו ביחד וכל אחת לחוד – לשיפור מצב הרוח, או סתם כי אין כוח לסרט עמוק ומעורר מחשבה. מחפשים לא יותר משטות מצחיקה? פאק איט, לכו על זה. יש לכם את ברכתי.
אבל ג'ים קארי המסכנון מאס בקומדיות מטומטמות. למיטב הבנתי הסיבות העיקריות לכך הן שהוא הרגיש סוף סוף שהן גם לא תמיד מצליחות ('כייבל גאי'); שהוא עלול לחתום על חוזים לסרטי המשך שאולי לא ירצה לעשות ('אייס ונטורה'), והסיבה העיקרית – הוא לא מוערך בתור שחקן. אז ב98-' הוא הפתיע ב'המופע של טרומן', סאטירה נוקבת על עולם התקשורת, שם הוא אפילו בכה בכמה סצינות. שנה לאחר מכן גילם את אנדי קאופמן ב'איש על הירח', סיפור חייו של הבדרן, שם הוא "נאלץ" לחזור להיות דביל פה ושם כיאה לקאופמן. על שני התפקידים האלה קארי אפילו זכה בגלובוס הזהב. אבל אוסקר? גורנישט. אפילו לא מועמדות.
קארי המסכן, שניסה לעשות הסבת טום-הנקס בקריירה שלו ולהתבגר, ראה שהאקדמיה תמיד תראה בו לא יותר משטותניק שעושה פרצופים, לא משנה עד כמה יוכיח את עצמו – ואי לזאת חזר לסורו. יכול להיות גם שאני טועה, ושקארי חזר לקומדיות מהסיבה הפשוטה שהוא אוהב לעשות אותן ולא שם קצוץ על האיש עם המטאטא. אני, בכל מקרה, עדיין קצת מבואס בשבילו.
חשב לעצמו ג'ים קארי: "אם כבר אני שוב עושה קומדיה מטומטמת, אז עד הסוף", וכך עשה. בתור הקאמבק הקומי שלו, בחר ב'אני, עצמי ואיירין', ובכך חזר לשתף פעולה עם האחים פארלי – סולטני קומדיות הסלפסטיק (או קומדיות האיכסה, אם תרצו) שביימו אותו ואת ג'ף דניאלס ב'טפשים בלי הפסקה' ב94-', ואחראים גם על 'משחקים בלי הפסקה' ('Kingpin'), 'משתגעים על מרי' ולאחרונה גם 'הפנטזיה של הל'.
קארי מגלם את צ'ארלי, שוטר על טוסטוס, אדם נוח לבריות. בתחילת הסרט אשתו נוטשת אותו לטובת גמד שחור ומשאירה את צ'ארלי המסכן עם שלושת הילדים – שדומים יותר לגמד השחור מאשר אליו ולכל העולם פרט אליו ברור שהם לא שלו (עד כמה תמים אפשר להיות), אך הוא נקשר אליהם והם חיים יחד כמשפחה חמימה ואוהבת בדרכה הגסה והמיוחדת.
צ'ארלי הוא תמים, חסר בטחון וטוב-לב באופן בלתי מתקבל על הדעת, וכל סובביו מנצלים זאת היטב. כדי לסייע במצב מגיע האנק – איש אלים, ערמומי וגס-רוח שלא דופק חשבון לאף אחד. בדיוק מישהו כזה צ'ארלי צריך בתור חיזוק חיובי: בכל פעם שמישהו דורך על צ'ארלי מגיע האנק ולוקח את העניינים לידיים. רק בעיה קטנה אחת – האנק הוא אישיותו השניה של צ'ארלי המפוצל.
לאחר שמחלת הנפש שלו אובחנה, פוגש צ'ארלי בתחנת המשטרה באיירין (רנה זלווגר הכובשת), שהחבר המאפיונר שלה מתכנן למחוק אותה מן העולם אחרי שהיא מלשינה על עסקיו. צ'ארלי מתנדב לקחת אותה בטוסטוס בחזרה לניו-יורק, ומכאן מתחיל כל השישו ושמחו הצפוי: סיבוכים עם החוק והמאפיה, ומאבק עיקש בין שתי האישויות של צ'ארלי על לבה של איירין.
כמו שאפשר להבין, בעלילה האחים פרלי לא השקיעו הרבה מחשבה, והתרכזו במומחיות שלהם. ועל כן אזהרה קטנה ומתבקשת: לאחים יש נטיה ללכת בכל סרט רחוק יותר ויותר ברמת החולניות שבהומור הגופני שלהם, לפחות עד 'אני, עצמי ואיירין'. הסיטואציות הקומיות הן לרוב לא נעימות לצפיה ועוברות את גבול הטעם הרע במופגן. בין היתר אפשר למצוא כאן את ג'ים קארי מתחלף עם תינוק באמצע הרחוב ויונק מאישה גדולת חזה לאור יום; מנסה שוב ושוב לגאול פרה שרועה על הכביש מייסוריה; נוקם בכלב של השכנים שעושה את צרכיו יום יום על העיתון שלו ומחזיר לו באותו מטבע – שוב, לאור יום; ועוד מנפלאות החיים.
בתור קומדיה מטומטמת של ג'ים קארי זה בהחלט סרט מייצג, ומאוד מומלץ למעריצים שרוצים לראות את ג'ים קארי הישן והטוב שנותן מעצמו את מלוא פרצופו הגמיש והשטיקים הליצניים, שמגיעים לשיא כשהוא הולך עם עצמו מכות תוך כדי נהיגה. הקהל הלא פחות גדול שמתעב את ג'ים קארי בשל כל הנ"ל יתעב אותו כאן יותר מאי פעם.
כאמור, לי אין בעיה עם הומור מטומטם, נמוך, אינפנטילי, גס, חולני, מגעיל וזול, ואם יש – זה לא בגלל שהוא כזה, אלא בגלל שהוא לא מצחיק. אותי 'אני, עצמי ואיירין' הצחיק למרות הכל, ובגלל שהאחים פארלי, בדרכם הבלתי מתחסדת, יודעים ללחוץ אצלי על הכפתורים הנכונים, ובכל קומדיה שלהם אני מוצא קסם בלתי מוסבר כלשהו. כך שאת הדרישה הבסיסית שלי ושל כל אחד מקומדיה השגתי מהסרט הזה – צחקתי ונהניתי. אז אני? למה לא, אני אומר.
אהרו''כ
יופי של ביקורת.
יש לציין שהסרט ישודר בסינמה 1 בדיגיטלי היום ב- 21:30.
האם זאת הסיבה לכתבה?
בכל מקרה, אני אוהב כתבות על "מה היה". תמשיכו כך.
נ.ב. אני מאוד אוהב את קארי. גם בשטויות כמו אייס ונטורה, וגם ביצירות מופת כמו טרומן.
תודג וכן.
ציינתי את קיומו של הסרט בפני לונג, שבעד יותר "מה היה" לא פחות ממך (גם רד, גם רד! אני מניח), מאחר וידעתי שהוא ישודר היום כבר כמה שבועות מראש (לא שזה היה קשה או משהו) וגם כי רציתי לכתוב עליו כבר הרבה זמן – וקיבלתי את האור הירוק.
אבל זה אני…
היום? בסינמה 1?
אתם בטוחים? כי עברתי על שלושת הסינמה'ות במדריך ובאף אחד מהם לא היה כתוב הסרט. טוב, אני פשוט אזפזפ ב21:30 ואבדוק אם זה שם.
אהרו''כ פוטנציאלי
לדעתי, זהו הסרט שהחזיר את כבודו האבוד של ג'ים קארי כנסיך הסלפסטיק של שנות התשעים או משהו, סרט טוב! (יחסית לז'אנר, כמובן)
ברכותי, זוחל-שטיח, על כתבה מרתקת
אני, בשל סלידתי הכמעט-עקבית מהאחים הנ"לוזים, אוותר – תודה. הסרט היחיד שהצליח ממש להצחיק אותי היה "משתגעים על מרי" (אגב, סוף סוף תרגום גאוני לעברית!) – וגם הוא עשה זאת תוך כדי גועל נפש מוגזם למדי. הומור סלפסטיק אני מחבבת – על בדיחות ההפרשות אני אוותר.
וגם מקארי אני לא מתלהבת.
ביקורת שבאמת מגיע לה
צל"ש.
ואגב, בסוף לא הוסכם שאריאל הורוביץ' כתב את השיר לרנה זלווגר בעקבות 'בטי'?
לא ממש סוכם...
בכל מקרה, רוב הפרטים נכונים.
לצערי לא מצאתי את הדיווח שבו תואר אריאל הורביץ
כ-"Israeli Superstar Heartthrob".
טוב, או 'האחות בטי' או 'ג'רי'.
כתבה מספר 67
פה הוא מדבר על ג'רי
http://www.ynet.co.il/articles/1,7340,L-1497868,FF.html
אבל הקונטקסט באמת יותר מתאים לבטי
אוי, אני לא מרגיש טוב
אני כנראה מאוד זקן, או לפחות בעל נטיה חזקה לנוסטלגיה. כי שמעתי את השיר הזה הרבה פעמים, ותמיד חשבתי שהוא מדבר על רנה רוסו. רק עכשיו שקראתי את מה שכתבו פה…
וזה עוד אני! שראיתי את ברידג'ט ג'ונס ארבע פעמים. אבל מה לעשות שרנה רוסו שיחקה ב"בקו האש", ועוד קלינט אומר עליה שם את המשפט הנצחי "If she looks back, She's interested".
חוץ מזה, אני היחיד שחושב, שאם ההגדרה שלו לרומנטיקה, היא שרנה תכנס למיטה עם ספר, בזמן שהוא והחברה יראו כדורסל, אז הוא זקוק לטיפול זוגי דחוף?
שירים, מה לעשות,
לא באים עם סימן .
''נגור במוצקין בדירה קטנה''
ואת תעשי סרט עם איבגי, פעם בשנה. אכן תכנון קריירה, ששווה לגור בעיר השינה ההיא, מוצקין, בשבילו.
במוצקין יש יופי של סרטים.
במוצקין יש מוזיקה טובה.
במוצקין אין טלוויזיה מצויינת.
לא מחכה למוצקין.
כמה פעמים ימחקו את הפתיל הזה?
ביקורת שבאמת מגיע לה
בראיון איתו ב"7 לילות", הוא אמר שהוא כתב את השיר אחרי שהוא ראה את "ג'רי מגוויר". השיר שלו הוא אנטי-תזה לשיר שאמא שלו כתבה: "הכל פתוח, הכל עוד אפשרי".
אחח כמה טוב להיזכר...
מזל שיש "מה היה"
בכל אופן
אל תשכח שאחרי הסרט הזה כבר בא הגרינץ' ואחרי ההצלחה שלו אי אפשר לדעת לאן תלך הקריירה של ג'ימי..
כבר מכינים הגרינץ' 2?
שובו של חתול תעלול?
דווקא הגרינץ איכזב.
גים קארי מעולה בתור הגרינץ. כול השאר ממש לא עשה לי את זה.
מצד שני גם לא קראתי את הסיפור המקורי.
הגרינץ' אכן איכזב, אבל פשוט כי
לא היינו מוכנים לסרט ילדים.
כשהלכתי לראות הגרינץ' ציפיתי לסרט של ג'ים קארי על הגרינץ'.
הסרט הוא סרט טוב, אבל הוא שייך לקטגוריית "סרטי ילדים", בעוד שלי פשוט אין סבלנות לכזה סוג של סרט.
לא שכחתי.
לא ראיתי, אבל לא שכחתי.
ובאמת אי אפשר לדעת, כי סרטו החדש של קארי, "The Majestic", שנוחת בארץ ביום חמישי הבא (כך לפי ימד"ב לפחות), הוא דרמה לכל דבר מאת פרנק דרבונט, במאי "חומות של תקווה" ו"גרין מייל". וסרטו הבא אמור להיות "Bruce Almighty", בו הוא משתף פעולה זו הפעם השלישית עם טום שדיאק, שביים אותו ב"אייס ונטורה" הראשון וב"שקרן שקרן" (ואגב על התסריט אחראים שניים מכותבי "סיינפלד", לא פחות) ומתוכנן גם סרט משותף עם ניקול קידמן אבל זה לא סגור, ולא הבנתי בדיוק איזה ז'אנר זה אמור להיות.
בכל אופן, הוא כנראה פשוט ממשיך לנסות דברים.
אבל זה הוא…
..אבל הכי כדאי ''אייס ונטורה''...
אהם, לא ידעתי שהסרט הוא של האחים פארלי.
מה שאני כן יודעת:
1. אני לא נהנית מסרטים של האחים פארלי.
2. אני מאוד אוהבת את ג'ים קארי.
3. ראיתי ואהבתי את "אני עצמי ואיירין", וגם את "טיפשים בלי הפסקה" (גאוני!!).
לכן הגעתי למסקנה הבאה: סרטי האחים פארלי הם לא בשבילי, אלא אם כן מופיע בהם ג'ים קארי, שהרי אז הוא שולל את האחים והופך את זה ל"סרט של ג'ים קארי".
בקיצור, זה סרט של ג'ים קארי, כמו שאמר הזוחל, ומתאים למי שאוהב אותו. וחוץ מזה זה עם רנה זלווגר הנהדרת (נראה לי שזה הסרט הראשון שלה שראיתי), ככה שיש עוד קהל שלם של אוהבי זלווגר שהסרט הוא גם בשבילם.
רק משהו אחד – לפי דעתי זה סרט גס יותר מסרטיו האחרים, וגם לא מהמוצלחים ביותר שלו. לכן אם כבר להשלים סרט שלו שעוד לא ראיתם, הכי כדאי זה "אייס ונטורה" (1). אבל בעצם, מי לא ראה אייס ונטורה?
עדיין נשארו אוהבי זלווגר?
זה לא שהיא כזאת שחקנית מזעזעת, 'יומנה של' נחמד, וגם ג'רי מגוואייר חביב והאחות בטי סביל. אבל איך אפשר לאהוב אותה שכל רגע (עד לפני שבועות ספורים) 'תגידי רנה/רנה/אני לא עשוי מגומי/איתי יהיה לך סבבה/נלך ביחד למשחקים של צפרירים/ונעשה כיף חיים/'
חלאס! וזה בא מזמר שהסו קולד להיט קודם שלו היה לא רע בכלל (יאללה ביי).
בהחלט!
לדעתי רנה היא מהשחקניות הטובות ביותר כיום, להגיד עליה שהיא לא שחקנית מזעזעת זה כמו להגיד על ביל גייטס שהוא לא כל כך עני.
רנה זלווגר היא שחקנית מעולה, וגם אם לא אהבת את ישב"ג ואת האחות בטי (שאני אגב מאוד אהבתי) אין לזה קשר לאיכות המשחק המצויין של רנה.
ובקשר לשיר של הורוביץ, מה אשמתה של רנה שמישהו כתב עליה שיר וגלגל"צ אימצו אותו להיות ההמנון הלאומי?
מה?
זה לא "דרכנו"?
מהשחקניות הטובות כיום?
כריסטינה ריצ'י מהשחקניות הטובות כיום, אנג'לינה ג'ולי מהשחקניות הטובות כיום (אם לא מחשבים את הזוועתון טומב ריידר), ג'ניפר קונלי היא מהשחקניות הטובות כיום, שאני אמשיך? רנה זלווגר לא. היא שחקנית חביבה ותו לא. לא היה לה עד היום איזה תפקיד שרתה רואה אותו ואומר 'וואו'.
ההמנון הלאומי זה כבר מזמן 'דרכינו', 'רנה' זה שיר הרעות .
מהשחקניות הטובות כיום?
על יער ועל פרח אין להתווכח וכו'.
סרט עם איבגי
אני היחידה שחושבת שהרעיון של השיר ממש חמוד? השורות האהובות עלי הן –
"נגור במוצקין בדירה קטנה
ואת תעשי סרט עם איבגי פעם בשנה…"
למעשה שקלתי לצאת עם שיר בשם "קווין", בו אני מציעה לקווין ספייסי ללכת בעקבות הלב ולעבור איתי לחדרי בפתח תקווה, אבל אריאל גנב לי את הרעיון…
זה רעיון פחות מקורי
ויותר נפוץ ממה שאנשים חושבים.
דוגמה זעירה:
http://search.mp3.com/bin/search?section=song&query=natalie%20portman
(הידעתם? נטלי פורטמן אינה ג'ירפה)
לא ולא
סרט הקומדיה הכי טוב של ג'ים קארי הוא המסכה לא אייס ונטורה.
על טעם וריח וכולי...
אייס ונטורה היה הראשון שבו ג'ים קארי היה במרכז, והראשון שהשתמש בכשרון שלו. המסכה, לעומת זאת, היה סרט הרבה יותר גדול, הרבה יותר מגובש, והרבה יותר משתמש בפני הגומי של ג'ים קארי. אני אוהב יותר את המסכה. למרות שגם החלקים שלו ב"באטמן חוזר" היו נהדרים (והחלקים של ניקול קידמן. והחלקים של טומי לי ג'ונס).
ככלל אצבע, הייתי אומר שכל סרט שהוא עשה לפני "כייבל גאי" הזוועתי היו טובים, בחלק של הקומדיה.
ובקשר ל"אני עצמי ואיירין"- כשלוקחים את ג'ים קארי ואת האחים פארלי ביחד מקבלים פיצוץ. חוש ההומור המעוות של הפארלים וחוסר הגבולות (הפיזי בין השאר) של קארי יוצרים תערובת מגעילה לעיתים קרובות, ומצחיקה ביותר לעיתים אחרות. הסרט בהחלט לא רע- אבל בהחלט קל לסבול ממנו ולא לסבול אותו.
התכוונת ל''באטמן לנצח''
באטמן חוזר זה השני (והכי טוב). באטמן לנצח זה השלישי, ותחילת ההדרדרות.
צודק.
אם כי לדעתי, למרות שבאטמן השני הוא ללא כל ספק הטוב שבסדרה, באטמן השלישי מתמודד בכבוד עם הראשון, כאשר מול העיצוב הקודר של בארטון ישנו העיצוב הצבעוני להחריד (שגם הוא בארטון, רק בארטון אחר) של השלישי, עם הרבה יותר הומור. ב____ ו____ הוא ללא כל ספק הרע שבסדרה (ואת זה אני אומר גם כאשר מחשיבים את הסרט החמישי).
החמישי?
אני כבר רואה את העתיד.
סרט *משעמם*!!!
משעמם…. מעשעמם…. אחרי חמש עשרה דקות פרשתי…. אימאל'ה, כמה משעמם.
ואני עוד אהבתי את המסכה, אייס ונטורה, ומשתגעים על מרי.
מומלץ לוותר בחום.
מ-ש-ע-מ-ם-!
אם ראית רק 15 דקות מהסרט,
את לא באמת יכולה להגיד האם הוא משעמם או לא.
מקסימום, "15 הדקות הראשונות מה זה משעממות".
לא בסרטים כאלה.
זה לא איזה סרט דרמה, שצפויות לו התפתחויות מעניינות, טוויסטים מפתיעים, דמויות חדשות וכו'.
בקומדיות גועל כאלו, אם לא אוהבים את ההתחלה- לא אוהבים כלום.
ובלי קשר, ה15 דקות הראשונות מה זה משעממות.
למה לא?
כל עוד לא ראית את כל מה שבא אחרי ה-15 דקות הנדונות אז מאיפה לך? יכול להיות שחצי דקה אחרי שפרשת בדיוק הייתה תפנית שלא יכולת לחשוב עליה.
ורגע, בדרמה תמיד יש טוויסטים, תפניות ודמויות חדשות אחרי רבע שעה? נתקלתי בהרבה דרמות ש-15 הדקות הראשונות שלהן אולי היו החלק הכי מעניין ומשם זה התדרדר.
אם היית אומרת שראית את כל הסרט ושהוא שיעמם אותך, לא הצחיק אותך וכו', אמנם לא הייתי מסכים איתך אבל הייתי מקבל את הטענה. אבל לשפוט סרט רק על פי 15 דקות מתוכו זה כבר סיפור אחר.
ובסרט הזה- עוד יותר.
כמדומני שהאנק לא מופיע ב15 הדקות הראשונות. ולמרות שיש כמה דברים נהדרים בתחילת הסרט- בלי האנק זה לא זה.
אקסמנית, בושה עליך!
עזבתי כשהאנק הגיע.
(זה קרה אחרי יותר מ15 דקות? מסכנה שכמותי!)
חוץ מזה, אני מכירה את סוג הסרט, השחקנים, והבדיחות. הסרטים האלה לעולם אינם משתנים (אבל אני בכל זאת מתביישת לעצמי, בלי קשר).
למה ג'ים קארי הוא גאון?
האמת, אין לי מושג, אבל הוא פשוט כזה. אולי בגלל שכל דמות שהוא נוגע בה הופכת בקלילות למלאת הבעה ועומק, ממש כאילו הוא נכנס לתוכה כמו לבובת גומי. אני באמת לא מבין איך אפשר לא לאהוב אותו, ועוד יותר לא ברור לי איך אפשר להשאר אדיש כלפיו אחרי התפקיד הכפול שלו ב"איש על הירח", אחת ההופעות הקומי-טראגיות המבריקות ביותר שאני יכול לחשוב עלין בשנים האחרונות.
למה האחים פארלי משעממים אותי? באמת לא יודע. אני אוהב סלפסטיק, גועל, משחקי מילים מטופשים, פרצופים אוויליים ואת כל הדברים שהם אמורים להתמחות בהם, אבל הם פשוט עושים אותם גרוע. ממש ממש גרוע. "משתגעים על מרי" היה פשוט סרט דוחה. את "אני, עצמי ואיירין" הלכתי לראות רק בגלל קארי, והוא גם הגורם היחיד שמצליח לעשות משהו מהסרט. סצינות הפרה והפרצוף המתייבש שלו הן קלאסיות, אבל לא הרבה יותר מזה.
כהערת אגב, עוד מישהו סולד משימוש בגמדים? אני לא יכול להסביר למה, אבל גם בסיינפלד וגם באוסטין פאוורס, החלקים בהם היו מעורבים גמדים תמיד הצליחו להגעיל אותי. מה כל כך מצחיק בגמדים, למען השם? זה שהם מכוערים ונמוכים בלבד אמור להיות מצחיק?
הוא משחק תפקיד כפול באיש על הירח?
נראה לי שהכוונה
לאנדי קאופמן ולאנדי קאופמן בתפקיד טוני קליפטון.
אבל זה אני…
כן, היה ברור לי
(סתכל על הניק שלי)
אבל זה לא תפקיד כפול.
לדעתי הסרט 'איש על הירח' מצוין, אבל לא כ"כ עושה צדק עם קאופמן. יש לא מעט וידאוים (וגם דוידים) עם הופעות שלו, מאוד מאוד מומלץ, אחד הפרפורמרים הגדולים בהסטוריה.
גמדים
(או "רעש מצלמים". סרט נפלא של טום דיצ'ילו)
אגב, אני לא חושב שעצם הנוכחות של גמד מיד מעוררת צחוק, אבל אני גם דיי נרתע מהקצה השני של הסקאלה, שם נוכחות של גמד מיד מעוררת גועל.
מה עוד מגעיל אותך, סתם, שנדע?
נוודים, כרוב, הדברים הרגילים
טוב, אני מניח שלשחק את קאופמן וקליפטון זה לא ההגדרה המילונית של תפקיד כפול, אבל זה בהחלט קרוב להיות כזה.
אתה קראת למיקי גמד? כי הוא לא גמד – הוא פשוט איש קטן. זה דבר ראשון, שכדאי שתזכור, כי מיקי הוא טיפוס עצבני במקצת.
אני ממש לא חושב שמיקי הופיע בסיינפלד על תקן "הגמד". הוא היה דמות נהדרת, קומית, שגלגלה אותי לפחות מצחוק.
הוא היה דמות קומית,
שחלק נכבד מההומור שלה נבע מהניגוד בין קרמר הטאוויל לבינו, ומול זה העובדה שהם כל כך דומים. אז הגובה שלו אפשר כמה בדיחות נוספות. זה רע?
הממ
לפני שאני עונה לך, אני רוצה לשאול – איפה היו ב"סיינפלד" בדיחות על הגובה של מיקי?
המקום היחיד שזה הופיע, למיטב זכרוני, הוא בפרק שבו הוא "מגביה" את עצמו, בגלל שהילד שהוא אמור להתאים את עצמו אליו, גודל כל הזמן. אבל אני משער שלא לזה התכוונת – מכיוון שזאת פשוט רמאות בסיסית, מהסוג שקרמר וג'ורג' עושים כל הזמן, ללא הבדל דת, מין, גזע ואורך.
אהמ.
נכון שאת השאלה הזו יכלת גם לשאול אותו באימייל?
ונכון שגם התשובה תגיע באימייל?
ואני תמיד חשבתי שסיינפלד
זה און-טופיק בכל מקום ובכל מצב.
גיחי.
זה מה שמעריצי הסדרה חושבים.
המציאות – מה לעשות – עולה על כל דימיון.
אני שונאת את ג'ים קארי
וגם על רנה זלווגר אני לא משתגעת… (את השיר אני בכלל לא אוהבת). שתי מילים לגבי רנה לפני שנגיע לעיקר: אהבתי אותה ב"יומנה של" והיא היתה בלתי נסבלת ב"אחות בטי" (הקול המלחשש וההבעה האינפנטילית עיצבנו אותי, ולא הייתי לבד). פרט לשני אלה ראיתי אותה רק ב"אמפייר רקורדס" (איך זה שעוד אין עליו כתבה באתר? זה קאלט!).
הפרצופים והומור הסלפסטיק הרדוד של סרטי ג'ים קארי עושים לי רע רק מהטריילרים שלהם, ואי לכך לא ממש טרחתי לראות אותם. את קארי ראיתי באורך מלא ב"מופע של טרומן" (היה לא רע בכלל) וב"מסכה" שראיתי בוידאו לפני כמה שנים. קארי התאים לתפקיד, אבל הסרט היה זוועה וממש לא נהניתי ממנו. בדיעבד טוב שלא היו כרטיסים כשרציתי לראות את "המסכה" בקולנוע – במקומו ראינו את "מלך האריות" וזה היה טוב בהרבה.
אגב, סרטים של האחים פארלי לא ראיתי עד היום (למיטב ידיעתי לפחות).
למי ששאל/ה "יש מישהו שלא ראה את אייס ונטורה?" אני גאה להיות הראשונה שעונה בגאווה: אני!
אני השניה!
אני לא אוהבת את ג'ים קארי, בגלל הפרצופים והטיפשויות. אהבתי, למרבית ההפתעה, את המופע של טרומן, שם הציג דמות נוגעת ללב ומשחק משובח. את איש על הירח לא ראיתי, למרבית הבושה, אבל אהבתי את השיר של R.E.M.
אני מאוד אוהבת, לעומת זאת, את רנה זלווגר. יומנה של ברידג'ט ג'ונס הוא סרט שאני אוהבת לחזור ולראות (כל כך הרבה יתרונות – קולין פירת', מבטא בריטי משובח, תאור משעשע של חיי רווקה זקנה ו- אהבה וסוף טוב). האחות בטי גם הוא סרט שקל לי להזדהות איתו בתור אחת שמפתחת קראש על חתיכים מסרטים ומסדרות טלוויזיה. לצערי, לא ראיתי את ג'רי מקגווייר.
לסיכום, את הסרט הזה לא ראיתי, מכיוון שהגדרתי אותו כסרט של ג'ים קארי ולא כסרט של רנה זלווגר .
הגדרה נכונה.
זה בהחלט לא סרט של רנה זלווגר. עוד דבר בולט אצל האחים פרלי זה שהם לוקחים בכל סרט שחקן/ית שלא עושה בדרך כלל סרטים מהסוג שלהם – ב"טפשים בלי הפסקה" זה היה ג'ף דניאלס, ב"משחקים בלי הפסקה" (דומני הסרט הכי פחות מצליח שלהם) זה היה וודי הרלסון, ב"משתגעים על מרי" קמרון דיאז ושות', וב"אני, עצמי ואיירין" – רנה. זו גם הסיבה שבקושי הזכרתי אותה בכתבה.
אישית ג'רי מגווייר הוא אחד הסרטים האהובים עליי משנות התשעים (ראיתי גם בקולנוע בשעתו. תראי ומהר! אם בא לך זתומרת), ואני בדר"כ לא משתגע אחרי סרטים מסוגו. את "יומנה" ראיתי לאחרונה בוידאו… חביב אבל שכחתי את רובו מיד לאחר הצפיה. את "האחות בטי" לצערי טרם יצא לי לראות, אך הפער יושלם בקרוב.
אבל זה אני…
ג'רי מגווייר:
ראיתי לא מזמן בערוץ 2 ובאמת נהניתי פחות ממה שציפיתי.
כשראיתי את יומנה של ברידג'ט ג'ונס, חשבתי שרנה שחקנית מצויינת. אחרי שראיתי עוד 2 סרטים איתה, אני מתחילה לחשוב שיש לה שטיקים מסויימים שחוזרים בכל הסרטים (המבטים הביישניים, עיקום השפתיים החינני בכל פעם שהיא עושה איזה שטות והפגיעות שהיא משדרת לסביבה, אפילו כשהיא דעתנית כמו ב"ברידג'ט ג'ונס").
על טום קרוז אני לא רוצה בכלל להרחיב. הוא כל כך מרוצה מעצמו תמיד, שבא לי שמשהו ימחק לו כבר את החיוך מהפרצוף.
אני ראיתי את הסרט זה בקולנוע בזמנו ועד היום אני מצטערת על זה… סרט לא מצחיק, הומור רדוד… רציתי לבכות כשראיתי אותו.
אני לא מבין מה יש לאנשים נגד
איש הכבלים?
אז זה לא קומדיה, לפחות לא לפי הסטנדרטים הרגילים. זאת קומדיה שחורה שהופצה בצורה גרועה.
בפני עצמו הסרט מדבר על בנאדם בודד ואובססיבי ובתור אחד כזה אהבתי אותו מאוד. מכל אלה שאומרים שהוא זוועה, מי באמת טרח לראות אותו פעם-פעמיים?
בוא נתחיל מהשאלה
מי אמר שהוא זוועה? מישהו פה?
אני רוצה לבקש אות אהוי..
סתם – אני רוצה לבקש ספויילר לעלילת Cable Guy. ראיתי בערך חצי שעה, ועוד כמה דקות פה ושם ודווקא הסתקרנתי.
ה לא סרט של ספוילריזם :-)
זה סרט חביב מאד לדעתי אם לא מבקרים אותו בתור סרט קומדיה כי הוא לא קורע במיוחד .. הוא רק סרט נחמד על בחור נחמד , קורבן להתעללות הטלויזיה במוח של האדם שאין לו חיים חוץ מהטלויזיה בילדותו (הזדהותי הנמשכת לדמותו של ג'ים קארי )
האמת שהסרט קצת מלחיץ בקטעים מסוימים כי הדמות של מתיו חסרת אונים למעלליו של החבר וואנאבי שלו.
אם כבר, אני אמרתי
ולו בגלל שכייבל גאי גרם לי את רמות הסבל שבהמשך קיבלתי בפגוש את ההורים ומאז אני מנסה להתחמק ממנו.
למרות שאני חושב שאפשר להסכים שכייבל גאי די עצר את הקריירה של ג'ים קארי, לפחות עד שהוא התחיל לעשות סרטים רציניים.
אני לא מקבל החלטות בהוליווד
(לפחות לא החלטות חשובות. פעם החלטתי שם האם לאכול צהריים בטאקו בל או באין-אנד-אאוט-בורגר)
אבל הטענה כאילו 'כייבל גאי' עצר את הקריירה של ג'ים קארי נשמעת לי מופרכת לגמרי. לפני 'כייבל גאי' ג'ים קארי השתתף במשך שנה אחת בשלוש קומדיות מצליחות מאוד, והקריירה שלו היתה בנסיקה היסטרית שסרט אחד שהוא לא להיט ענק לא יכול לעצור. כל מה ש'כייבל גאי' הוכיח הוא שקארי *יכול* להשתתף בסרט לא מצליח. כלומר, הוא לא טום הנקס. נו. את זה יכולתי להגיד לבד. הוא בכלל לא דומה לו.
ברור שג'ים קארי לא דומה לטום
הנקס.
הוא הרי כבר דומה לג'וש הרטנט.
המממ
"מדורת ההבלים" זה אומנם סרט שאני מאוד מחבב, ואני נוטה לצטט פה ושם את המשפט הנצחי שבו האמא מסבירה לבן שלה ש"אבא הוא ברוקר, וזה אומר שהוא פורס עוגות ולוקח את הפירורים שנופלים מהן", ואז הוא מגיב בזה שהוא אומר לילד "כן, אבל תדמיין לעצמך עוגה ע-נ-ק-י-ת, עם פירורים בגודל של מיליון דולר כל אחד".
אבל…. לפחות עד כמה שאני זוכר, זה היה כשלון קופתי לא קטן. למרות שבטח הוא החזיר את ההוצאות ביפן או משהו כזה.
נ.ב. יש בסרט עוד משפט ראוי לציטוט שאני זוכר, אבל לא נכתוב אותו כאן. אני מקווה שלפחות מישהו אחד מבין על מה אני מדבר.
לא נחשב
זה היה ב-1990, לפני שהנקס הפך באופן רשמי לסופרמן. מה, לפני זה הוא עשה גם את 'מסיבת רווקים'.
חוץ מזה, אתה כנראה האיש היחידי בייקום שאוהב את הסרט הזה, וזה כולל את צוות ההסרטה והשחקנים (אישית: לא ראיתי).
שלא לדבר על התחלת הקריירה שלו
באיזה סיטקום מעפן בשם bossom buddies, בו הוא ושותפו לדירה התחפשו לנשים בשביל לגור בדירה הזאת, או משהו כזה. בהחלט לא מעפ"ג.
תגידו,
במישור העקרוני,
תום האנקס – מתעלה על פורסט גאמפ?
אז אולי ''עצר'' זה מוגזם
אבל הוא בהחלט עצר את המומנטום הנפלא שהיה לג'ים. אז אמנם קיבלנו את טרומן ואת איש על הירח, אבל אני הייתי הרבה יותר שמח אם היינו מקבלים עוד סרט-שניים ברמה הקומית של "המסכה" או "באטמן 3".
הנה, הוכחה מימד"ב: http://us.imdb.com/Name?Carrey,+Jim
לפני כייבל גאי- אייס ונטורה, המסכה, טפשים ללא הפסקה (שלושתן היו קומדיות טובות, ברמה זו או אחרת)-1994, באטמן לנצח ואאיס ונטורה 2 ב1995 (אייס 2 הוא בהחלט לא הרע שביןסרטיו): זה 5 סרטים בשנתיים, שנעים בין קומדיות מעולות לקומדיות בינוניות.
ואז: כייבל גאי- 96. שקרן שקרן- 97. לקח לו שנתיים (תקופה זהה כמעט לקריירה הגדולה שלו מקודם) כדי לקבל את טרומן ב98.
אז אולי כייבל גאי לא הרג את הקריירה של ג'ים קארי, אבל הוא בהחלט עצר את הקריירה הקומית שלו (שהיה לה פוטנציאל עצום), ודחף אותו לסרטים דרמטיים, שלמרות שהיו מוצלחים ביותר, והרבה יגידו טובים מהסרטים הקודמים שלו- הם לא מה שאני חושב עליו כשאומרים לי "ג'ים קארי".
אמנם בכתבה רק ציינתי את העובדה
ש"כייבל גאי" לא הצליח קופתית, אבל אולי זה הזמן לחשיפה הבלעדית והמתוקשרת ש… גם אני לא אהבתי אותו. ראיתי אותו בזמנו בקולנוע, כשידעתי שהוא כשלון בארה"ב אבל די אהבתי את ג'ים קארי גם אז.
יש משהו בטענתך שהסרט הופץ בצורה גרועה. אני זוכר בערך את הטריילר שלו, שבין היתר דאג להכריז "הוא חוזר!", והראה ברצף את הפרצופים והשטויות שקארי עושה גם בסרט הזה, ונתן את הרושם שמדובר בעוד קומדיית-ג'ים-קארי טיפוסית, מה שהיא לא.
אבל בלי קשר, בקולנוע די התייסרתי, כי הסרט פשוט לא זרם. הרעיון שהדמות של ג'ים קארי בסרט היא של אדם בודד ואובססיבי נקלט די מהר, והתסריט פשוט חוזר על עצמו ובחלק גדול מהסרט לא מתקדם מעבר ללהראות שהוא אובססיבי ומשוגע. לקראת סיום הסרט אני ושותפי לצפיה פשוט התחלנו לדבר ביננו על שטויות כי איבדנו כל עניין בסרט. לאחרונה באחת הפעמים שהוא שודר בכבלים נתתי לו עוד צ'אנס גם כדי לראות אם דעתי לא תשתנה כי בכל זאת עברו כמה שנים, וגם בכדי להשלים את הכמה דקות האחרונות שלו, בהן כאמור לא ממש התרכזתי. דעותיי על הסרט נשארו כשהיו.
ואגב אם כבר הוא הוזכר אז גם "שקרן שקרן" לא היה מהטובים של קארי, אבל עדיף על "כייבל גאי" לדעתי.
אבל זה אני…
איש הכבלים ושקרן שקרן הם שניהם
לא קומדיות היסטריות אבל לא הייתי מבטל אותם מייד כסרטים גרועים. הם סרטים בינוניים, אני מסכים אם זה, אבל עדיין סרטים ששווה לראות, לפי דעתי.
האתר שלי בעיברית על המלך ג'ים קא
וכדי שיהיה לו לינק שעובד
http://www.jimcarrey.too.co.il
תודה
פספסתי שם משהו.
ובפרט, את ההוכחה המדעית לכשרונו ולהיותו של קארי "האיש הכי מצחיק בעולם, מדעית".
חוצמקה, אתר דווקא די מקיף.
סתם עוד תגובה
אני אישית מסכימה עם זוחל השטיח לגבי אופי הסרטים בהם שיחק קארי עד השנים האחרונות. אכן, החבוב כיכב בקומדיות. ההנחה, המוטעית לפי דעתי, היא שמשחק בקומדיות הוא אינו משחק רציני…
מהימים הראשונים בהם החלו עם ההומור על המסך, מבאסטר קיטון וצ'אפלין הופגנה יכולת פיזית, לפחות, יוצאת דופן.
אמנם קטונתי מלהגיב… אבל אני חושבת שמטרתם של שחקנים אינה תמיד זכיה בפרס האוסקר הממוסחר, למרות שבדרך כלל הוא מייעד להם קפיצה בקריירה.
ישנם שחקנים המסוגלים לבצע הופעות יוצאות דופן בסרטים מז'אנרים שונים.
קארי, ביסס את מעמדו שקומיקאי ללא ספק, לפי דעתי, בתור השחקן שהוא חקר את הדרמה. הציבור האמריקאי הוא שדחף אותו חזרה אל הדפוס בו היה קודם לכן, מאחר ואליו הוא הורגל.
בדיוק כמו אנדי קאופמן (מצחיק קצת לא?)
זאת התגובה הראשונה שאי פעם כתבתי, אז אני מתנצלת מראש על איכותה:)
ברוכה הבאה.
וממש אין לתגובה שלך שום בעית איכות
אני לא יודע, יש קצת פיקסליזציה.
אויש רד פיש...