חיכיתם? לא, כי אני באמת שואל, אין לי מושג אם יש ציפייה דרוכה לקראת סרט המטריקס הרביעי. אבל תרצו או לא הנה הוא בא, ושולח סנונית ראשונה בדמות טריילר.
את האמת, אני לא זוכר כלום ממטריקס 3 (הייתה שם מערה או משהו?), וכיוון שלא סביר שבלעתי את הגלולה הכחולה – כנראה שהסרט הקודם היה די גרוע, כך שרמת ההתלהבות שלי מהסרט החדש נמוכה להחריד למרות הטריילר היחסית-סבבה הזה.
"המטריקס הראשון" היה פורץ דרך בגלל שלושה דברים עיקריים: הסגנון, האפקטים והעלילה. את העלילה נראה שהסרט הרביעי משחזר או נוטה לשחזר כמיטב ההמשך-ריבוט של שנת 2015, וזה יכול לצאת טוב ("הכוח מתעורר") או בינוני ("עולם היורה") או רע. את הסגנון קשה לשחזר וגם אין ממש צורך – אנחנו לא ב-1999 שוב פעם, תודה לאל. ומבחינת האפקטים… על אף שוויזואלית הכל פה נראה מתוקתק, אם הסרט עצמו צפוי להעלות את הרף בכל הקשור לאפקטים (כפי שהיה עם סרטי מטריקס הקודמים), בטריילר אין לכך ביטוי. בקיצור, הסרט נראה כמו עוד פרויקט עתיר תקציב טיפוסי מבית וורנר ולא חוויה קולנועית של פעם בכמה שנים, כפי שמתחייב מהמותג.
אבל מי אני שאשפוט ככה? נראה אתכם מביימים סרט פורץ דרך פעם-אחר-פעם. ומי יודע, אולי על מסך גדול הכל ייראה אחרת. בכל אופן, נגלה ב-22 בדצמבר כשהסרט יעלה בבתי הקולנוע וב-HBO Max.
זה נראה מדהים!
וואו איזה טריילר! "מטריקס" הראשון הוא הסרט האהוב עלי, והאמת שאני לא שונאת את ההמשכים.
הטריילר נראה פצצה, האפקטים יפים והכל מסקרן בטירוף. ממש קשה לי לחכות והלוואי שלא נקבל סרט מעפן, אמן.
עדכון:
"מטריקס: התחייה", לא תחיות.
"את הסגנון קשה לשחזר וגם אין ממש צורך" – אני ממש לא מסכים. השפה הויזואלית של הסרטים הקודמים (הcolor correcting לירוק במטריקס וכחול בעולם האמיתי), והדיגיטציה השטוחה הם חלק מהסרטים הקודמים בדיוק כמו האפקטים החדשניים והרעיונות הפילוסופיים.
לראות טריילר של המטריקס שלא צבוע בירוק זה… מה זה? זה סתם סרט אחר עם קיאנו ריבס וקארי-אן מוס… המטריקס – זה לא :(
וואלה, חיכיתי לסרט הזה.
לא ביקשתי אותו ואני לא יודע כמה אקטיבית המעריצים ביקשו, אבל עוד סרט מטריקס? בכיף.
רק השנה מרתנתי שוב את הטרילוגיה ב-4K וסרטים 2-3 ממש סבבה.
האמת שהמפתח להנאה מהם נמצא בסנס8. הסדרה הזאת גרמה לי להבין שהאחיות וואצ'ובסקי פשוט עושות ניו אייג' מסוגנן, וזאת גם הפואנטה במטריקס. לא איזה סרט מד"ב חכם ומורכב, אלא ניו אייג' יחסית קליל ששם דגש על החוויה האישית.
כמה הערות לגבי הטריילר:
א. סגנונית זה מאד שונה ממטריקס. נעלם לו הטינט הירוק והתאורה מאד חמה עם הרבה צבעים של כתום וצהוב. כמו בסנס8.
ב. למה לכל הרוחות מורפיוס צעיר ועדיין זוכר את ניאו? מקווה שהתשובה יותר מורכבת מאשר "מסיבה כלשהי לא יכולנו להחזיר את לורנס פישבורן".
בניגוד לציפיות שלי... אהבתי!
כמו רוב האנשים, אני חושב שהמטריקס 2 ו-3 הם נתעבים, אז חשבתי שבכלל מיותר להמשיך את הסידרה הזו.
אבל דווקא נהניתי לראות מחדש את הגיבורים, במיוחד את דז'ה וו החתול החמוד.
אין לי צפיות אבל הוא בכל זאת מגניב
אין טלפונים ציבוריים?
מה קרה לאחיות וואשובסקי?
למה רק לאנה בקרדיטים?
כי היא ביימה את זה לבד
(ל"ת)
טריילר מדהים
כנראה שאפס ציפיות עשו את שלהם..
נראה שניאו מתעורר מחדש בזמן שברני דוחף לו כדורים כחולים כדי שלא..יתעורר…?
מצידי פחות פילוסופיה יותר פאנסרביס ואקשן מפוצץ.
שיהיה סרט קיץ אבל טוב.
עם נגיעות של אקסנטציאליזם למה לא
פרט מאוד מעניין
זה שפריים מהסרט הראשון מופיע בטריילר, כקטע המוקרן על קיר:
https://pbs.twimg.com/media/E-2Ms3FX0AYZnRg?format=jpg&name=large
מה שאומר… שבסרט החדש הסרט המקורי היה קיים?
ואוו. זה באמת מהטריילר? יודע לציין את השנייה?
ומה הקטע?
הקיר הרביעי?
בטריילר זה ב1:56
מה הסיפור בדיוק אני לא יודע, מצאתי את זה ברדיט ושמה תיאוריות מתערבבות עם הדלפות (לכאורה) אז אני לא נכנס לפרטים.
מה שכן, מכל הדברים זה בעיקר הזכיר לי את אחד ההמשכים של אסקימו לימון, שבו הם צופים בקולנוע בסצינה של סטלה המגמרת כאילו זה סרט שהם השתתפו בו (את זה הזכירו לי פה באתר לפני כמה שבועות). מקווה שפה זה יהיה קצת פחות עצלני
יש עוד פריים, ב-1:02
רואים בו פחות, אבל זה בבירור ניאו הצעיר.
היו לי אפס ציפיות, ואחרי הטריילר... עדיין אפס.
כידוע, 2-3 היו גרועים (לדעת מי שטוען שיש המשכים למטריקס, כמובן). ומה יש לנו פה? ערבוביה של המטריקס, נמר דרקון, ואקשן שהיה מהפכני ב-1999. וכל זה לצלילי שיר שלא סתם רומז לנו, אלא לוקח פטיש אוויר ודופק באוזן חזור ודפוק, כדי שלא יהיה חלילה חשש של עדינות או אנדרסטייטמנט: זוכרים את הסרט הראשון? זוכרים? זוכרים גלולה אדומה וכחולה? זוכרים? זוכרים? זוכרים? מטריקס!!!!
ובלשון קלאסיקה אחרת, "התאכזבתי ממך, ולא לטובה".
מאיפה הציטוט "התאכזבתי ממך, ולא לטובה" ?
גיגללתי ולא מצאתי…
מקטעי "נווה חמציצים" בתכנית הטלוויזיה "פלטפוס".
(ל"ת)
אז מי בדיוק אמר שקיאנו ריבס לא מזדקן?
הטריילר נותן לי הרגשה, לא של ריבוט, אלא של revival. חזרה למטריקס, עשרים שנה אחרי.
ואני אוהב רביבלים. הם יכולים להיות מוצלחים או קטסטרופליים, אבל בדרך כלל יש להם אמירה טובה על ההשפעה של הזמן עלינו.
זה מה שזה.
סרטי ההמשך לא עמדו ברף הציפיות ברמה התסריטאית ושם הבעיה.
אני לא חושב שמישהו התלונן על האקשן.
הסרט השני היה לפחות עם אקשן טוב.
הסרט השלישי היה באיכות דומה לסרט השני, אבל גם האקשן כבר לא מרשים
צירוף מקרים מוזר ומחשיד לגבי הסרט השלישי
בדיוק כששמתי לב שבניגוד לשני קודמיו אין לו דף סרט בעין הדג, ראיתי שגם הורידו אותו מנטפליקס (שני הראשונים עוד שם). האם יכול להיות שמישהו מנסה להעלים את הסרט הזה?
איך אפשר להוריד משהו שלא קיים
(ל"ת)
לא מבין את האנטי לסרט השלישי
אנימטריקס היה אחלה
נראה משעמם ולא מקורי
מה כבר נשאר לספר עם אותן דמויות שלא יהיה מאוס וחזרתי?
לפחות היו מספרים סיפור חדש
יופי של עריכת סאונד
זה לא טריק חדש, אבל יש כמה קטעים שבהם יריות/מכות על המסך מתאימות לקצב של המוזיקה – וזה עשוי יפה. באופן כללי, זה טריילר מצוין, מעביר ויזואלית את תחושת הבלבול של ניאו בחצי הראשון, ואת המגניבות הטהורה של סרטי המטריקס בחצי השני.
כל אחד שראה את אבודים זוכר את הבומבה של סוף עונה שלוש, את הלילה ליד שדה התעופה והזקן המקובצ'ץ, את ה-WE HAVE TO GO BACK! יש הרבה סוגים של היפוכים, והיפוכים הם תמיד הצורה המדויקת והאולטימטיבית ביותר של כל נראטיב. היפוכים של דמויות ושל מוטיבים, של זמן ושל מקום. אתם באמת תתקשו למצוא סיפור, אפילו בסגנונות לא קלאסיים, שלא יכלול היפוכים שכאלה ברגעים המהותיים של התגלגלותו. ההיפוך של אבא לנבל, של חבר נאמן לבוגד, של אישה יפהפייה למנצלת, אבל כל אלה הם היפוכים סטנדטריים. משהו שקורה כמעט בכל סרט. אבל אחד מההיפוכים המעניינים והיחודיים ביותר, הוא ההיפוך של ההשקפה, ובאופן ספציפי יותר, ההיפוך שמתרחש בעונה השלישית של 'אבודים' (וגם ב'מטען הכאב' לדוגמא. הסצינה בסופרמרקט).
הגיבור כעת השיג את מטרתו והיא הייתה, לצאת ממצב אלים ומסתורי, קשה ומסוכן. אבל הרי שהמצב הזה הוא בדיוק מה שמשך אותכם אל לב מסעו. ואתם רוצים שהוא יצא, אחרת הוא לא מעניין אותכם. אבל יותר מכך אתם רוצים שהוא יישאר שם, כי אתם רוצים להמשיך להתעניין. זה ההיפוך המטאיסטי ביותר, מטא עד העצם. זה חודר עד הנקודה הגועשת ביותר, שרוקדת מחול כבד במערבולת שבין האינסטינקט הנמשך, הרוצה, המסתקרן והאלמנטרי לבין הבנייה הסיפורית המודעת לעצמה. לא כאשר הציל את בון, או מימש את קייט, לא כאשר הביס את בן או ברח מג'ון, הזדהתם עמו כפי שהזדהתם עמו באותו הרגע. מכיוון שכל הדברים הללו לקחו מקום בתוך העולם של הסיפור עצמו, אשר אתם בהחלט מסוגלים להבין ולהתחבר, אך הרצון שלו לחזור לאי התרחש מעבר לעולם שלהם; הוא באמת התחבר ישירות אל הרגשות המיידים שלכם.
הסיבה שההיפוך של אבודים הצליח הוא בדיוק מכיוון שהוא נוחת בנקודה העליונה ביותר של המוטיב המקורי. לא היה לנו אפילו זמן להתגעגע, או לרצות לחזור, מכיוון שעבורנו עדיין היינו שם. אנו לא רוצים לחזור. אנו רוצים יותר מכך; אנו רוצים להישאר. לאנרגיה לא היה את הזמן להידלל, למחשבה שלנו לא היה את הרגע לפקפק. להתלהבות להידעך. אילו מטריקס 4 היה לוקח את הכיוון של טרון או פארק היורה, אינדיאנה ג'ונס או כל מיני ריימקים אחרים (שעדיין נשארים בעולם של הסרטים הקודמים ולא פוצחים בעולם אחר) היה לו את הסיכויי להינצל. (לא שהסרטים הללו מוצלחים במיוחד, אם כי הסיבה היא המקצועיות הספיציפית שלהם ולא הכיוון הכללי של העלילה) הפרמיס של הרימקיים הללו היה שהגיבור נאלץ לחזור לעולם הישן האהוב והמוכר. כוחות הרוחשים סביבו דוחפים אותו לכך. זו גישה שונה לגמרי, והיא בונה מערכת שונה לגמרי של ערכים ואלמנטרים, דרמה ורגישות.
אבל נדמה שניאו בראש ובראשונה רוצה, כמונו, לחזור לשם. אבל אנחנו לא באמת רוצים לחזור לשם. לא באמת. כי כבר עזבנו את אותו עולם. כל רפרנס רק יהדד את ניצוץ הזיכרון, והענן הסמיך והקשה, והמכובד של הנוסטלגיה יעמם כל ניסיון. אנשים לא יבינו, לא באמת יהיו מודעים לכך, אבל הם ירגישו שהתמונה הדיגיטלית הנקייה והריקנית, המצומצמת והמשעממת לא באמת מסריטה את אותו עולם ישן. בו הם הרגישו כל פיקסל של הפריים. בו העולם של המאה ה-21 באמת נראה כמו העולם של המאה ה-21, ולא עולם צעצוע. הו לא, אני צופה אסון מזהיר. ואני לא מאלה אשר מאמינים שיש "להשאיר דברים במקומם" ולא לנסות לחזור ולהמשיך סיפורים אהובים, שכן אני מסוגל להפריד בין זה לזה. להיפך, אני מעריך ותומך בתוספת מסקרנת, אף על פי שכעת אני מאמין שזה לצערי לא יצליח להם.
אילו תילי תילים של ניתוח על בסיס טריילר.
מה שאני זוכר מסוף עונה 3 זה שהוא היה כל כך חזק כי הוא היה טוויסט, שבו גילינו שהפלאשבקים, במקום להיות לעבר של העלילה הרגילה, היו בעצם פלאשבקים מהעתיד.
זה חלק מהסיבה, כמובן. אבל אפקט טכני מעולם לא יהיה אפקטיבי ללא דרמה המצדיקה אותו. גם Rendition עם ג'ייק גילנוהל יש משחק כמעט זהה, ועדיין זה סרט מטומטם לחלוטין בגלל שלא עמד מאחורי זה שום דבר.
תשאיר את המשחק בזמנים ותוציא את הדרמה, ותקבל תוצאה הרבה פחות אפקטיבית.
הו שיט.
הסרט הזה הולך לשלהב מתנגדי פסיכיאטריה, לא? "גלולה כחולה" עשוי להיות הכינוי החדש לתרופות אנטי-פסיכוטיות.
כי מה שחסר למטריקס זה עוד השפעות רעילות על הסביבה
(ל"ת)
אם אנחנו כבר בעניין, מעניין אם תהיה בסרט תגובה לתנועה האינטרנטית *ההיא*. בשנה שעברה לילי אישרה את התיאוריה שהסרט הראשון הוא מטאפורה מכוונת לשינוי מגדר (ושהגלולה האדומה מייצגת גלולת אסטרוגן שהאחיות עצמן לקחו), אבל לא ברור לי אם זו היתה תשובה כנה או הטרלת ימנים.
אם אני זוכר נכון היא לא אמרה שכל הסרט הוא מטאפורה
אלא שהדמות שמשנה מגדר היה משהו מכוון שכזה.
אכן, באחד הדראפטים המוקדמים של התסריט.
כנראה ירד כי היה ברור שוורנר לא יזרמו עם אלגוריה טרנסית ב-1999.
האמת, אני תוהה אם הסרט החדש כן ירפרר לחוויה הזאת בצורה כלשהי.
חשבתי לראשונה על המטריקס כאלגוריה טראנסית רק לאחר שצפיתי ב"קשורות"
הסרט הזה היה כל כך מוזר בהתרחשות הכללית ובדמויות שמצאתי את עצמי נוטה לראותו כאיזה סוג של אלגוריה. לא באמת צללתי לתוך זה כדי לחבר ולקשור הכל בריבון צהוב, אך עבורי זה די ברור שבאופן כללי, הדמויות השונות מייצגות ביטויים שונים של סמלים ארכיטלפיים. מזוודת הכסף היא הנשמה, ועליה נאבקות שני ביטויים שונים של דמויות נשיות; אחת תמימה, עדינה, ו"נשית" יותר, וזאת היא אשר נמשכת לפעולה על ידי אישה קשוחה ו"גברית " יותר, כנגד עולם הנשלט על ידי כוחות גבריים אגואיסטים אגרסיביים. התבגרותן, בריחתן והתמזגותן מייצג את את השינוי הסופי של השכל.
הסרט הזה לימד אותי באופן בולט, מדוע כאשר יש תמטיקה אמיתית הסיפור תמיד ימצא דרך לעשות היגיון.
וואלה - דווקא מגניב.
ההופעה הקצרה של המרובינג'יאן מלמדת שהם לא הולכים לעשות את המעשה האמיץ (אך הנכון) ולהתעלם לחלוטין מחלקים 2 ו-3. חיבת הנעורים שאני זוכר ל'מטריקס' המקורי היא מספיק גדולה כדי שאלך לראות את הסרט החדש בכל מקרה, אבל אני נשטף בזעה קרה כשאני חושב שיהיה עלי לצפות שוב ב- 'מטריקס רבולושנס'.
הפסקול הוא מהאספקטים החלשים יותר כאן. נכון, עריכת הסאונד מצוינת, אבל מדובר בבחירה מוזיקלית קלישאתית עד מאוד. פרט טריוויה מעניין – 'בובה זהבה' לא גנב ממנו את פתיחת הבס (הזהה לחלוטין), אם כבר – ההיפך הוא הנכון, היות והתקליט היחיד של 'החלונות הגבוהים' הקדים את white rabbit בחודשיים.
כיוון ש'White Rabbit' הוקלט בסוף 1966, קשה לומר שהוא גנב מ'בובה זהבה'.
תיאורטית, יש אפשרות שמישהו שהיה מעורב בחלונות הגבוהים הסתובב בפילמור בסן פרנסיסקו בהופעה שלהם בסוף 1966, אבל אין לי מושג איפה שמתי את הספר של נועם רפופורט כדי לבדוק.
שמוליק קראוס טוען שהוא וג'ניס ג'ופלין בילו ליל תשוקה וסמים יחד
אני בוחר להאמין שגרייס סליק הייתה סחית מכדי לזרום איתו.
בחירה נבונה מצידה, בהתחשב בהיסטוריה של קראוס
(ל"ת)
טריילר ל"פינץ'"
בעולם פוסט-אפוקליפטי, טום הנקס בונה רובוט (עם הקול של קיילב לנדרי ג'ונס) כדי להגן על הכלב שלו. על כסא הבמאי מיגל ספוצ'ניק, שאחראי לכמה מהפרקים היותר מרשימים של "משחקי הכס".
https://www.youtube.com/watch?v=cfAyNz5xMy0