בתחילת סיפורנו, קרול דאנברס (ברי לארסון) – הרי היא קפטן מארוול – עושה דברי גיבורים ביקום הרחב, מטפלת בגוס הלא-לגמרי-חתול, ומדי פעם מתקשרת לניק פיורי לשאול מה קורה. במקביל על כדור הארץ קמאלה קאן (אימאן ולאני), נערה ממוצא פקיסטני ומעריצה שרופה של גיבורי העל בעולם ובמיוחד של קפטן מארוול, קיבלה כוחות על מצמיד משפחתי והיום היא מנסה לשלב בין שיעורי בית, ציור קומיקס וכתיבת ספרות מעריצים על קפטן מארוול והצלת העיר שלה, ג'רזי סיטי.
במקביל במקביל, בתחנת החלל של ש.י.ל.ד (או ח.ר.ב, או איזה ארגון שלא אחראי בימינו על כדור הארץ) משרתת מוניקה רמבו (טיונה פאריס), בתה של מריה רמבו שקיבלה גם היא כוחות על לא מזמן, ועסוקה בחייה המוצלחים מכדי להתגעגע לדודה קרול שנטשה אותה יחד עם כדור הארץ אי אז ב"קפטן מארוול".
זה הזמן לציין שאומנם הספרה 2 לא מופיעה בשם הסרט, אבל זה בבירור סרט המשך ל"קפטן מארוול". הסרט לא מניח שהצופים ראו את הסדרות המציגות את הגיבורות האחרות בסרט (מוניקה רמבו ב"וונדהוויז'ן", וקמאלה קאן ב"מיס מארוול") והוא עושה תקציר עלילה חמוד ומספק בהצגת הסיפורים שלהן והחיבור שלהם לעולם. היקום של מארוול מתקיים עם המון סתירות ואירועים, ובשלב הזה לא סתם קשה לעקוב, כי גם כל הסרטים והסדרות שיוצאים מתרחשים בסדר מעט מבולגן מהתכנון המקורי שהיה להם. אבל בסרט הזה, בניגוד לרוב סרטי שלב 5, זה לא כל כך משנה.
בכל מקרה, בגלל סיבות קוסמיות לא מוסברות שמוצגות בתחילת הסרט בקטע פתיחה כיפי ומוצלח במיוחד, קרול, קמאלה ומוניקה נקשרות אלה בכוחות של אלה וצריכות לשתף פעולה כדי להפריד אותם (לא לפני שילמדו לעבוד ביחד, כמובן) ולהילחם בנבלית התורנית. הנבלית הזו היא דאר-בן (זואי אשטון), לוחמת מגזע הקרי שרוצה לעשות דברים רעים בכללי ובפרט גם להשמיד את קפטן מארוול כנקמה על משהו כזה או אחר. דאר-בן (הבת) היא המשך ישיר לכל אותם נבלי מארוול חסרי השפעה, עניין או כריזמה. זה נכון שבימינו הנבלים נחשבים ליותר מוצלחים אבל אישית, עדיין ייקח לי כמה דקות אחרי כל הופעה שלהם להיזכר מי הם. והקטע המעצבן הוא שלו רק היינו זונחים את קרב הבוס בסרט והצורך בעלילה הזאת, "המארוולס" יכול היה להיות סרט מדהים.
התוספת של אימאן ולאני ליקום הסרטים מבורכת, ומכניסה משב רוח רענן עם הצעירה האנרגטית שבאה לעשות כיף בנוסף להיותה מעריצה גם בחיים האמיתיים. הדמות של קמאלה בעצמה מייצגת את המעריצה המקומית ואת האינטראקציה שלה עם האלילה שלה קפטן מארוול – והיא אמינה בצורה כואבת ונפלאה, מעין ייצוג אידיאלי למה קורה כשהחיים שלך מצטלבים עם חיי הגיבורים שאתה מעריך. נכון שהחיבור של שלוש הגיבורות מאולץ להחריד, אבל הוא גם בדיוק מה שצריך כדי שהסיפור יהיה גם מפתיע וגם מרגש.
העלילה, בניכוי הנבלית, אפקטיבית ומעבירה את הזמן בין מקגאפין לטכנובאבל. באותו הזמן הצופים מקבלים פתח לרגשות וההתפתחות האישית של שלוש הגיבורות, אבל בעיקר של קרול. האינטראקציה של מוניקה עם קרול מזכירה לנו את הכוח הרגשי שיש לסרטים האלה, החשיבות של החיבור ביניהן והעובדה שקרול, עם כל כוחות העל שלה, היא בסופו של דבר אישה שרצתה להגשים את עצמה כבת אנוש אבל נאלצה לקחת על עצמה את תפקיד מושיעת היקום. קמאלה מזכירה לקרול שאפילו שהיא לא ביקשה את זה, היא מודל לחיקוי ויש השפעה לדברים שהיא עושה בעולם. ההתלהבות של קמאלה גם עוזרת למוניקה לקבל את הכוחות שלה והמשמעות שלה ביקום, ואין ספק שהנוכחות שלה מאלצת את שתי הנשים האלו לדבר על העבר ולהתחיל להחלים מהפצעים של משפחה מפורקת.
בעיקר, יש לי המון מחמאות לתת לאווירה שהבמאית (ואחת התסריטאיות) ניה דה-קוסטה יוצרת בסרט. הכיף וההומור נמצאים לאורך רוב החלקים שלו ומכיוון שהסרט מתרחש בחלל ברובו, אנחנו פוגשים בסרט הזה זנים שונים של חייזרים, שכמובן נראים אנושיים, אבל לפחות הפעם יש לאחד העמים כוחות מעניינים ויצירתיים מהרגיל ביקום הזה, שמתקשרים בשירה בלבד.
תוספת מקסימה לקאסט הוא פארק סאו-ג'ון – שחקן שאין לי מושג מי הוא, בעיקר כי אני לא צופה בדרמות קוריאניות, אבל מספרים שהוא כוכב גדול. פארק משחק את הנסיך יאן, השליט של העם המזמר, דמות בלי המון אופי אבל עם נוכחות שובה שמנוצלת לטעמי בעיקר כפלסטר "נו הומו" על גבי המיניות הלא ידועה של קרול. אין לי טענות לפארק עצמו אבל בחייאת, הסרט הזה יותר מתמיד גרם לי לחשוב שקרול לא בדיוק בקטע של גברים וחבל שלא הלכו עם זה עד הסוף, ואפשר לראות את זה מאוד בסצנה בסרט עם הופעת האורח שלדעתי דרשה את זה במיוחד.
עוד ראוי לציון השימוש במוזיקה בסרט: הפסקול המקורי לא השאיר עליי רושם מיוחד, אבל השימוש בנעימות מוכרות ובשירים מעצים את החוויה ועשה לי נעים בלב.
לא אתיימר לטעון ש"המארוולס" הוא הסרט הגדול של השנה עם חשיבות להמשך היקום הקולנועי של מארוול, אבל הוא כן סרט שבפחות משעתיים גרם לי לקצת נחת ושמחה. יש בו רגעים מוצלחים, בדיחות פנימיות כיפיות יותר או פחות ושימוש ראוי במיוחד לגוס הלא-חתול.
כיאה לסרטי מארוול, יש סצנת פוסט קרדיט אחת.
קצת מוזר לכתוב ש.י.ל.ד ולצד זה ח.ר.ב
או שזה ״ש.י.ל.ד״ ו״ס.ו.ר.ד״ או שזה ״מ.ג.ן״ ו״ח.ר.ב״.
הנבלים יותר מוצלחים? באיומי אקדח לא זוכר מי הנבל של שומרי הגלקסיה 3
שלא לדבר על כך שטאיקה ואטיטי הצליח באופן מפואר לקחת שנים מהשחקנית הידועים בהוליווד ולהפוך אותם לנבלים לא זכירים.
קאנג
נבל אגומניאיקל שחשב שהוא יותר טוב מאלוהים ונכשל בזה שוב ושוב ושוב. כל כישלון היא יותר ברור מקודמו.
יודע שדיסני פמפמו לנו אותו אבל הוא לא עבד בשבילי.
גונתן מייגורס מנסה מאד, אבל היא לא באמת נבל מוצלח (לפחות ביציאה הקולנועית שלו באנט מן). יש סיבה למה החליטו במארוול להיפטר ממנו לגמרי במקום להחליף שחקן.
(הנבל בשאנג צי הכי קרוב לאחלה. מישהו זוכר מי היה באלמנה? הנצחיים? הזוי כמה הנבלים לא זכירים).
וגם הנבל בשאנג צ׳י זה נטו יכולות המשחק והכריזמה של טוני לונג.
ולא העובדה, שחלילה, התסריט מוצלח.
לגמרי
(ל"ת)
באמת?
איך אפשר לשכוח מישהו עם שם נהדר כמו "הוד התפתחותו"?
גם הניסויים המוזרים שלו מאוד זכירים, לדעתי.
לא ראיתי את הסרט
אבל אני די מבולבל בנוגע לסצינת הפוסט קרדיטים.
ממה שנכתב פה באתר מדובר בסצינה שכביכול עושה הכנה (בפעם המיליון ואחת אמנם, אבל עדיין) לכניסה של האקסמן ליקום של מארוול, כך שלא ברור לי איך זה מסתדר עם מה שנכתב פה על כך שזו סצינה ״לא חשובה או קריטית בשום צורה״ ו״בדיחה אחת נוספת כיפית״.
מהתיאור פה זה נשמע יותר כמו סצינת הפוסט קדריטים של דוקטור סטריינג׳ 2, אך מהתיאור של מה שקורה בסצינה זה ממש לא נשמע כמו משהו כזה.
איך סצינה כזאת יכולה להיות מוגדרת כאיזה בדיחה קטנה חסרת חשיבות להמשך?
סרט כיפי אבל מפוספס
לאחרונה מארוול הכריזו שהסדרה "אקו" תהיה הראשונה מתוך פרוייקטים עתידיים שיייוצרו תחת התווית Marvel Spotlight. משמע, פרוייקטים שעומדים בפני עצמם ולא מצריכים היכרות עם היקום הנרחב, וגם כאלו יותר מקורקעים ועם סיכונים "ברמת הרחוב", בדומה ל"דרדוויל" ו"ג'סיקה ג'ונס" של נטפליקס.
בזמן הצפייה ב"מארוולס", קצת התבאסתי שהתווית הזאת לא התחילה כבר כאן. כי אם להתחיל מהטוב, היה לי כיף בסרט. לפעמים מאוד. וזה בעיקר בגלל הדינמיקה בין שלישיית הגיבורות שלו. אהבתי את האינטראקציות ביניהן ויש ביניהן קשר שבהחלט היה אפשר לחקור יותר.
אבל משום מה הסרט הזה החליט שהוא צריך סיכון ברמה של השמדת העולם, עם נבלית שהיא בהחלט מהיותר נשכחות של מארוול. באמת שבכל סצינה איתה אפשר לצאת לשירותים בלי חשש לפספס משהו. חבל שלזואי אשטון, שמגלמת אותה, אין את הכריזמה של בעלה, טום הידלסטון. לפחות לא בסרט הזה.
אז כן, בהחלט היה לא מזיק לסרט הזה קצת lower stakes. תנו להן סרט רוד-טריפ בין גלקטי או מקגאפין כלשהו למצוא, משהו שיאפשר יותר התמקדות בדינמיקה שלהן ולא יצריך קרב עם רעים גנריים כל כמה סצינות. כמו כן, איך אתם מראים לנו כוכב שבו מדברים רק בשירים ובקושי מגרדים את השטח של הפוטנציאל שלו? כפיצוי, אני מוכן לקבל סדרת דיסני+ שלמה שמתרחשת רק שם.
בקיצור, נהניתי, גם אם יכול היה להיות יותר טוב. יש כאן גיבורות כיפיות – הצירוף של אימאן ולאני הוא לחלוטין מההחלטות הטובות ביותר של מארוול פוסט-אנדגיים, ואולי אי פעם – שלמרבה הצער נכתב סביבן סרט סתמי למדי (אבל לחלוטין מבדר יותר מ"אנטמן" או "תור" האחרונים). אה, וגם אחלה פסקול, כולל שימוש נהדר בשיר ברודוויי מוכר.
אחרי הצפייה הלכתי לחפש מה כתבו ברשתות, וכמובן שמופיעה הרבה פעמים מה שהיא אולי המילה המאוסה ביותר בימינו – "ווק" (שהרבה מקרים היא תחליף ל"אני לא גזען / שובניסט, אבל…" ואני בספק שרוב האנשים שקוראים לו ככה בכלל צפו בסרט). בעקבות התגובות האלה, הלכתי ללטרבוקסד והעליתי קצת את הציון שלי לסרט, כי כל סרט שמצליח לגרום לתינוקות מגודלים באינטרנט לבכות ראוי להערכה בעיניי.
זה לא נראה זה באמת הודבק פשוט תת רמה
זה נראה כל כך מאולץ כמו הקטע שהכניסו את איירון הארט לווקאנדה לנצח,
ואני ראיתי את הסרט מארוולס סרט נחמד, אולי היה יכול להיות יותר פוטנציאל, לא יודע לא ריגש אותי שום דבר, הנבלית חלשה מאוד אולי בגלל שבטריילר מראים לך סרט מפוצץ.
האמת הסרט היה קצר אבל היה בו המון מידע ופרטים קטנים שהיה צריך לשים לב ולקחת בחשבון.
בכל אופן כנראה שאני אוגר אכזבות מהסרטים והסדרות האחרונים שלהם שככל הנראה כבר נמאס לצפות ולחכות למשהו יוצא דופן.
טוב מאוד שהם לוקחים הפסקה של שנה צריכים לעשות חושבים ולהעיף את כל הכותבים והתסריטאים ההזויים שלהם ולהתחיל ליצור תוכן ואיכות,
אה כן הבנתי שמארוול גם עובדים על נצחיים 2 חחחח מה ?
מה בדיוק ווק בסרט הזה?
שיש בו נשים גיבורות? אני לא רואה את ההגדרה של ווק ככה
אני מבינה כמובן מהתגובה שלך שאתה לא נגד ״ווק״ אבל גם אני מתנגדת לזה אני מצפה מאנשים ברשת מעט להיות הגיונים (חחחחח)
הסרט הזה הוא המשכו של קפטן מארוול , באופן הגיוני וברור הוא יהיה יותר עם דמויות נשיות.
אפ הכוונה לשחורים או משהו, אז גם פה אני לא מבינה . הגיבורה הראשית לבנה בלונדית ממש כמו סרט של דיסני
יש לצידה דמויות לא לבנות אבל אוקי זה לא חדש
ווק איך שאני רואה את זה, זה להחליף דמות לבנה מההיסטוריה (האמיתית או אגדה / סיפור) כמו שלגיה נניח או בת הים ולשים שמה שחורה, האם בעד או נגד זה אפשר להתווכח , אבל לפחו
שיהיה ויכוח ענייני
חוץ מיזה מסכימה , אני אישית נהנתי מהסרט בסהכ גם אם הוא לא מהגדולים של מארוול
רוד טריפ בין גלגטי נשמע לי מעולה. יש מצב שזה מה שגאן יעשה עם סופרגירל.
(הקומיקס שהוא בחר לעבד הוא רוד טריפ בין גלקטי של סופרגירל וילדה שניצלה מטבח בידי פיראטי חלל במסע נקמה).
הלוואי
אבל עיבוד טוב לקומיקס הזה יהיה סרט שהוא כמעט stand alone, מה שאולי לא יתאים ליקום שמעמיס את גרין לנטרן והוקגירל ומיסטר טריפיק על הסרט של סופרמן.
לא בטוח שדין סופרגירל הוא כדין סופרמן.
דווקא המבנה של הקומיקס הזה מאפשר להכניס דמויות אורחות בצורה הרבה יותר אורגנית (לא שיש לנו ידע על המסגרת בה יופיעו הדמויות האורחות בסרט של סופרמן).
לזכותו של גיימס גאן הוא אף פעם לא נפל במלכודות היקום המשותף באף אחד מסרטי הקומיקס שביים,
אני מתכוון גם לשומרי הגלקסיה וגם יחידת המתאבדים. במקרה של יחידת המתאבדים זה לא ממש מרשים כי זה קרה בשלב שכבר די סי ויתרו על יקום משותף קוהרנטי. אבל זה די מרשים איך הוא לא נתן לסמטומת הmcu להשפיע על סרטי מארוול, במיוחד בסרט האחרון שלא נתן ליקום הקורס להשפיע והמשיך כרגיל. כן יש חיבורים עם היקום המשותף כשמתאים אבל הם אף פעם לא השתלטו על סרטיו או הרגישו כמו טיזר לסרט אחג. בקיצור הוא אומנם לא הבמאי האהוב עלי, אבל אני מכבד אותו, במיוחד כאחד מהיחידים שממש הצליחו לבטא את קולם האישי באופן מוצלח בסרטי גיבורי העל.
בתפקיד במאי
בתפקיד אחראי על יקום? אולי יאפשר ביטוי אישי, אולי יגביל וישליט את קולו.
הפסקתי לנסות להבין איזה סרט יכשל ואיזה יצליח
באופן כללי, מארוול בתקופה רעה (או בדרכה למטה אם רוצים לתת לפסימיות הכללית להשפיע על יקומים קולנועיים).
מצד שני, לא ברור לי למה זה הסרט ש"נבחר" להיות הגרוע ביותר שמארוול שחררה.
הוא לא טוב במיוחד, קפטן מארוול היא לא דמות מוצלחת ועצוב מה שעושים לפיורי אבל הוא לא עצבן אותי כמו אנטמן האחרון, לא שעמם אותי כמו נצחיים ובטוח שלא איכזב אותי כמו פלישה סודית (שאומנם לא היה בקולנוע אבל לדעתי, הזיק ליקום הקולנועי של מארוול יותר מ 3 קוונטומאניה).
לא נראה לי שהגיע לו להיכשל בצורה כזו.
מקווה שמארוול יתקנו מה שלא עובד. לכל הפחות, מגיע לנו להנות מסרטים שלהם.
אהבתי שהתוכנית המרושעת של מי שלא הייתה הרעה הייתה אותה תוכנית של ה SPACEBALLS, רק בלי ההומור
הסרט הזה הוא קצת השעיר לעזאזאל.
הוא נושא את כל כשלונות מארוול המצטברים של השנתיים שלוש האחרונות בקולנוע וטלוויזיה (פלישה סודית, מה זה היה לעזאזל?)על גבו כך שהוא היה צריך להיות סרט ממש טוב בשביל להצליח להדוף את גל השנאה. לפי הביקורות התקבל סרט סביר מינוס במקרה הטוב, ומכאן הוא נושא את מירב הכישלון. ויש שמחה לאיד בנוגע לביצועים הקופתיים, כאילו כבר רוצים לראות את מארוול נכשלים כי הם חנקו לנו את בתי הקולנוע. וכמובן יש את האלו שפשוט שמחים שהסרט הכי נשי אבר של מארוול נחשב אחד הכושלים. מעניין אפ ישחררו את לארסון מהחוזה כי נראה שהיא ממש לא נהנית להיות חלק מהיקום ואני לא חושב שהיא נחשבת ממש נכס למארוול. מאז חדר היא לא הביאה הופעה דרמתית או קומית טובה וזה חבל כי היא הייתה שחקנית שממש כיף לראות על המסך.
ברי לארסון עושה כימיה
מסכים לגבי הכל חוץ מלהגיד שלא היה לברי לארסון מה להציע מאז חדר. היא נהדרת ב-Lessons in Chemistry שבה היא בהחלט נותנת "הופעה דרמתית או קומית טובה" (ולרוב שניהם בו-זמנית).
שמעתי ביקורות שליליות על ההופעה שלה (ועל הסדרה).
בכל מקרה, הקריירה הקולנועית שלה לא ממש המריאה אחרי החדר. התחרבשה עם מארוול (וקינג קונג), הלכה על אוסקר בייטים צפויים כמו טירת הזכוכית ו…זהו בערך. וזה לא שהיא שבתה את לב המעריצים במארוול כמו רוברט דאוני גוניור או טום הולנד או אפילו גל גדות.
(תכלס אש חופשית היה אחלה סרט, יותר טוב מכל מה שטרנטינו עשה בעשור האחרון, אבל עברו 10 שנים כמעט מאז החדר וסרט קטן אחד ממש לא מספיק).
הסדרה בסדר גמור
קצת "cheese" ולטעמי הביצוע של ברי לרסון הוא טיפה יותר מדי "פמיניזם=תוקפנות לאי צדק" אבל בסך הכל זו סדרה חמודה מאוד על אהבה, התגברות על גאווה ושימוש בה למען שינוי, המחיר ויתרונות של שינוי ועוד. השחקנים טובים,התסריט טוב, סדרה נחמדה.
הערה : יש מדיה הרבה יותר גרועה על בישול. למשל abe(2020).
אנשים יעלבו מהיחס של abe לבישול ולדימויי הבישול בסרט הרבה לפני שהם יתיחסו למסרים בעד שלום בין ישראלים לפלסטינים (לפחות אצל אותה משפחה) בסרט (זה "סרט אמריקאי" במובן הקלישאתי של המילה המסר שלו מועבר בהתאם)
רגע אש חופשית הוא סרט טוב?
ציפיתי בו ואני זוכר שהוא היה סביר מינוס מינוס מינוס
סרט סבבה כזה, לא משהו ענק או מעורר מחשבה. שזה יותר מהסרטים הבלתי נסבלים של טרנטינו בעשר השנים האחרונות
(ל"ת)
אני ממש מחבב את לרסון ושיעורים בכימיה היא אחלה סדרה…
אבל זאת לא מההופעות הטובות שלה.
עניין של מומנטום שלילי
צריך לומר את האמת הסרט הראשון של קפטן מארוול שעשה מעל מיליארד דולר לא היה כזה טוב כדי לעשות מיליארד דולר אבל נהנה להיות חלק מיקום מאוד מוצלח ועכשיו שהמומנטום מאוד שלילי הוא סובל בהכנסות כנראה יותר ממה שמגיע לו . אבל אם לומר את האמת הסרט הראשון לא היה טוב בכלל ודי בינוני אבל הכי גרוע זה שהוא לא נתן שום סיפור רקע לדמות מעבר לפלאשבקים ולכן קשה היה להתחבר אליה בשום צורה(לא מבין למה לא מספרים לנו את הסיפור שלה כבנאדם לפני הכוחות) ,נוסיף את העובדה שהשחקנית לא אהובה ע"י הקהל ואתה מקבל פלופ .
הבעיה של מארוול מאז אנדגיים
אני מניח שמארוול יקחו את השנה הקרובה שבה הם לא מוציאים הרבה סרטים, כדי לתכנן מחדש את היקום שלהם ולחתוך הרבה דמויות . אבל הבעיה הכי גדולה שלהם היא שהם לא הצליחו לתת לאף אחד מהדמויות החדשות מהסרטים אחיזה בקרב המעריצים, שאנג צ'י ,קפטן מארוול, eternals(שכנראה יחתכו את רוב הדמויות שלהם), לחשוב שבסרט אנסמבל הבא שלהם הם אמורים לשים את הדמויות האלו בחדר אחד יחד עם הפלקון (שהוא עכשיו קפטן אמריקה ) וטום הולנד , בלי להעליב החדר יתפוצץ מאנמיות בהשוואה לחבר'ה המקוריים. אני מניח שהם הולכים לחתוך לכיוון יקום אקסמן כמה שיותר מהר .
put a chick in it and make her gay
הביקורת שגרמה לי לפרוש מעין הדג אחרי 15 שנים
אפשר הסבר?
(ל"ת)
זה ציטוט מפרק הפנדרוורס של סאות' פארק.
למה ההערה הזאת נכנסה לכאן, את זה אני לא יודע.
כשמעריצי מארבל מתנהגים כמו אינסלים
4 שנים אחרי קפטן מארבל ומעריצי היקום הקולנועי מתנהגים בעצמם כמו האינסלים בסרט ההוא. על מנת להגן על המוצרים המשעממים והגרועים של החברה הם מאשימים אותה. במקום לפקוח את העיניים ולראות שמאז סוף המשחק לא היה למארבל שום להיט )מלבד ספיידרמן שהיה בכלל להיט בזכות הסרטים הקודמים של סוני.
הבעיה היא דיסני ומארבל וקווין הכושל שרכב על רוברט דאוני גוניור וגוס וודון וגיימס גאן פייגי. ובלעדיהם רואים כמה חסר ערך הוא תמיד היה. תפטרו אותו.
אבל לא, השחקנית זוכת האוסקר היא הבעיה. בוא נפתח שרשורים המשמיצים את כישורי המשחק שלה.
קדימה consoomers, תפציצו בתגובות!
נגעת פה בכמה דברים נכונים אבל אי אפשר לברוח מהעבודה שברי לרסון פחות טובה בסרטים מהסוג הזה.
היא גם היתה ממש גרועה במהיר ועצבני 10 ונישת האקשן לא מתאימה לה.
ועזבו אפילו את חדר (שקיבלה עליו אוסקר מוצדק), היא היתה צריכה לקבל את האוסקר שלה עוד על Short Term 12 איפה שהביאה את אחת ההופעות הכי טובות.
אגב פייגי, אני באמת חושב שב-MCU הוא באמת הרכיב צוות סבבה, שעכשיו התפזר ופייגי חוזר לרמת הסרטים שאפיינה את ההפקות שלו לפני ה-MCU שהיו שקית מעורבת שרובה אינה אכילה (אם כי ראוי לציין שרוב ההפקות שלו אז היו הצור אקזקיוטיב, להוציא דרדוויל ואלקטרה שהרגישו כמו פארודיה על דרדוויל ואלקטרה).
אויש, תלמד לקרוא. בדיוק באותה תגובה כתבתי שהסרט נושא על גבוהאת רשימת הכשלונות המצטברת של החברה,
אם מה שהצלחת להסיק הוא שכישלון הסרט הוא ברי לארסון אז אתה ממש לא טוב בקריאה. באותה נשימה ציינתי שחבל שברי לארסון נשאבה למערבולת מארוול שנראה כאילו שאבה ממנה את חדוות המשחק, פשוט כי בעשור האחרון היאמלא עשתה דבר ראוי לציון (ומדיבר בשחקנית צעיהה שזכתה באוסקר, אמורה להיות בשיא העשיה). איפה כתבתי שהסרט נכשל בגלל ברי לארסון? כנראה ממש בער לך לכתוב תגובה על האינסלים של עיי הדג וחיפשת בכוח מקפצה לדיון הזה למרות שליטרלי אין פה אדם שהאשים אותה בכישלון הסרט
התגובה שלי לא כוונה אליך או לאף תגובה פה
למעשה לא קראתי את הדיון פה בכלל. אלא התגובה מכוונת לדעה הנפוצה ברשת באופן כללי.
אבל מהאגרסיביות וההשמצות שלך כלפי ניתן רק לומר "על ראש הגנב בוער הכובע".
הרגיש כאילו אתה מנסה לעורר איזה ריב, למרות שאין פה אינסלים באתר. גם אני לא אינסל, על אף ההיגיון המעוות שלך ש״על ראש הגנב בןער בכובע״.
מוזמן לצאת על האינסלים האלה בטוויטר , לא הבנתי מה התגובה שלך משיגה בביקורת. ובאמת לגבי המשפט האחרון שלך אין לי מה להוסיף. חצוף , דוחה, מנסה בכוח לעורר ריב במקום שאין רצון לריב.
אבקש מהנהלת האתר לבדוק את התגובה שמעלי
כמות ההשמצות והבריונות בה כלפי חוצה כבר גבולות. האתר אמור להיות מרחב בטוח לדיונים.
לקרוא לי אינסל בלי סיבה היא לא השמצה דוחה? אם אתה מחפש לחרחר ריב לך לטוויטר
(ל"ת)
כפי שהבהרץי מההתחלה לא כיוונתי אליך
מי שמנסה לריב פה זה אתה. התנפלת בבריונות ובהשמצות. ואחרי הבהרה פשוטה תקפת שוב ובבריונות קשה יותר. מעבר לכך אתה ממש מנסה לגרש אותי מהדיון פה כבר כמה פעמים. איפה ישמע שמגיב באתר מגרש בבריונות אלימה מגיב אחר רק כי אינו מסכים איתו?
לא להיתמם. ההבהרה הפשוטה שלך כללה את הביטוי ״על ראש הגנב בוער הכובע״ , כלומר האשמת אותי שאני כמו האינסלים.
ודווקא כן הסכמתי איתך, פשוט הייתה אי הבנה כי התנהל במקביל דיון על הקריירה הכושלת של ברי לארסון והנחתי שהתייחסת אליו . מתנצל שהנחתי שהתכוונת אלי וזה היה נגמר שם, אם לא היית בוחר לרמוז שאני אינסל בהערה המיותרת והמביכה שלך. באמת גן ילדים מה שקורה.
בהחלט שני הצדדים יכלו להיות פחות אגרסיביים
אבל די.
"מעריצים" מול "אינסלים"?
יש חפיפה רבה ורועשת בין הקבוצות בפנדומים גיקיים.
אלה אותם מעריצים אינסלים מ-2019, רק שעכשיו יש להם קלף בקופות.
כמו ווק-ברוק: כל ההצלחות יתומות, וכל כישלון הוא פרי בטנה של ה"אג'נדה".
טוב, אני אשמח להבין
מה הקטע של "אינסל" ולמה זו קללה \ כינוי מזלזל?
עד כמה שאני מבין זה בערך כמו לקרוא למישהו "בתול".
זו רמת עלבון של כיתה ג'. אני חושב שלנסות להעליב מישהו לפי הבחירות המיניות שלו זה לא דבר נכון או חכם במיוחד לעשות, בטח לא בתקופה הזו.
כי אינסל זה לא סתם בתול.
אינסל זה מי שרוצה לירות בנשים ולדרוס זקנות בגלל שהוא בתול.
נכון שאינסלים לרוב דוחים מבחינה חיצונית/אופי ובתולים. אבל הם מאמינים שמפני שהם גברים הפ ראויים לסקס, ואין קשר להסכמה.
על פי האינסלים המופרעים, התפקיד של נשים בעולם הוא לספק לגברים סקס, בלי קשר להסכמה. לזה אתה קורא לא מזיק? אוי ואבוי. הם במפורש מצדיקים אונס.נכון שזה באסה לגברים שאינם מושכים מבחינה חברתית או חיצונית שקשה להם להשיג סקס, אבל אף אחת לא חייבת להן ושיתמודדו.
וכדי לסבר את האוזן,
״מאז 2014 התרחשו לפחות שמונה רציחות המוניות, שהובילו לסך של 61 מקרי מוות, שבוצעו על ידי גברים שהזדהו בעצמם כאינסלים, או שהזכירו שמות וכתבים הקשורים לאינסלים בכתביהם הפרטיים או בפרסומים שונים באינטרנט״על פי ויקיפדיה
האינסלים תומכים גם בעוד כמה דברים.
שאת רובם אני לא אזכיר פה, כי הם די טריגריים, אבל הנה שניים קצת יותר מצחיקים (או עצובים?): האינסלים מאמינים במשהו שנקרא ״גלולת הכלב״, שזאת האמונה לפיה בנות יפות מעדיפות להכניס למיטותיהן כלבים מאשר אותם. חוץ מזה, רובם גם אנטישמים. למה? ככה. בלי קשר לכלום. הם פשוט אנטישמים, וטוענים שהם בתולים כי פורנו זאת המצאה יהודית שנועדה לגרוף כסף כדי לשמור אותם בתולים. חלקם גם מפיצים פייק ניוז מוחלט וטוענים שנערות ונשים יפות תומכות במחבלי החמאס ומרחמות עליהם, ובגלל זה הם בתולים.
בטח יש חפיפה רבה לכל הטיקטוקרים האמריקאיים שמצדיקים את ה11 בספטמבר בגלל איזה מכתב שפורסם של בן לאדן.
נשמעים אותו טייפ.
אגב אני חושב שגוקר סרט נורא אבל בחיי צריך להיות אינסל בשביל לצאת ממנו או ממועדון קרב ולחשוב שהזרטים עצמם תומכים בכת (איך לקרןא להם בכלל) האינסלים המטונפת.
לא בטוחה שזה אותו טייפ
בעיקר כי אינסלים נוטים לדעתי להיות יותר מזוהים עם ימין קיצוני, והטיקטוקרים שהחליטו שבין לאדן הוא בסך הכל לוחם חופש לא מובן, משתייכים לרוב לשמאל קיצוני.
תכלס, זה אכן מבלבל לפעמים, כי נראה שהמקום היחיד שבו ימין קיצוני ושמאל קיצוני נפגשים, הוא בהסכמה שיהודים אשמים בהכל.
האינסלים לא התחילו מהמכתב של בין לאדן וגם לא מאליוט רודג׳ר.
הם קיימים עוד משנות התשעים. (בעצם, הם קיימים עוד מהפרההיסטוריה, אבל הפעם הראשונה שבה גברים התחילו להשתמש במילה הזאת שמייצגת את האג׳נדה הזאת הייתה בשנות התשעים.)
קבוצות שונות, אותו טייפ
כולם מדקלמים את כתבי הקודש של הקבוצה, ממציאים ומשכתבים מונחים, שונאים את האחר או את המצליח, ונפגשים במקום שבו האחר האולטימטיבי מצליח.
אבל
לא מובן לי מדוע הכינוי 'אינסל' מוצמד למי שחושב כך או אחרת על סרט כזה או אחר של מארוול, במיוחד כי במישור של התכלס יש עוד דברים שאפשר לדבר עליהם חוץ מקולנוע של גיבורי על (אני לא סינפיל במסווה אפשר להירגע.) כאילו, ברגע ש-X חושב משהו על D.C./מארוול אבל Y חושב הפוך ממנו, זה כבר הופך אוטומטית את אחד מהם לאינסל?
לא
😕⁉️
ככה הדיון הזה התחיל. ולא רק זה.
יש גם כאן.
חוץ מזה
בניגוד למה שרנדל כתב לעיל, רוב המחקרים והסרטונים מראים שחיצונית, רוב האינסלים דווקא נראים בסדר. לא בראד פיט אבל בסדר, כלומר לא זאת הבעיה.
חוץ מזה, חלק II
מתמיה למה אינסלים מזדהים דווקא עם מועדון קרב והג'וקר, כי מעבר לתחושת אאוטסיידריות כללית כזאת שיש בכל סרט, הגיבורים של שני הסרטים האלה אינם בתולים, ובוודאי שאינם אינסלים. (אגב רנדל אתה חייב לחזור להשתמש בגרש כי בהתחלה לא הבנתי שאתה מדבר על הסרט הג'וקר אלא על האתר Gawker.)
מאיפה לך שג׳וקר לא בתול?
(ל"ת)
ראית פעם סצנה משותפת שלו ושל הארלי קווין? אז זהו.
(ל"ת)
גוקר 2 עוד לא יצא?
ודווקא הגיוני שאינסלים יתחברו לסרטים על גיבורים שהם לא בתולים.
ממה שקראתי פעם
הרבה מהם דורשים ייצוגים חיוביים לאינסלים בסרטים ובסדרות בדיוק כמו שבעין הדג דורשים ייצוג הולם למיעוטים ולנשים.
אבל דיברת על הסרט "הג'וקר", לא?
הארלי קווין לא מופיעה שם, בפעם האחרונה שבדקתי.
ובכל זאת, המשכה של הקשת העלילתית של הג׳וקר ידוע לכל.
הנקודה שלי היא שהעלאת דווקא הסרט הזה על נס בידי אינסלים היא די שרירותית, כי קיימים מספיק סרטים אחרים בהם הדמות הראשית אכן נשאר בתול ולפעמים גם אינסל. כמו פפה הצפרדע, אין ממש קשר הגיוני או סיבתי מלבד תחושה כללית של חוסר צדק, מרמור וקיפוח.
גם לא בטוח שיהיה סקס בג׳וקר 2.
(ל"ת)
מה זה משנה?
רוב הבתולים לא אינסלים.
אפילו רוב הבתולים המיזוגינים לא ספציפית אינסלים.
יש סטטיסטיקה? שואל ברצינות.
(ל"ת)
יש אינסלים שלא מגדירים את עצמם כחלק מהקבוצה הזו אז קצת קשה להתייחס לסטטיסטיקות.
(ל"ת)
מרגיש לי שיש פה קצת היצמדות יתר
למובן המילולי של מילה, כשתכלס משתמשים בה כדי לתאר טייפ מסויים, בין אם הוא באמת בתול או Celibate (שני דברים שונים, דרך אגב).
כשקוראים למישהו אינסל זה בדרך כלל על בסיס היחס שלו לנשים. יש אנשים שמתנהגים כמו אינסלים בלי קשר לסטטוס הזוגיות ולמצב חיי המין שלהם.
אמינם?
(סתם, אמינם דווקא מכבד נשים למרות שהשירים שלו עושים רושם הפוך.) אבל אם את רוצה להוציא מהמשוואה את הבתולים שאינם מרצון ולהגדיר התנהגות בלבד אז המילה ׳אינסל׳ פשוט מיותרת ועדיף להגיד ׳מיזוגן׳.
מיזוגן זה כללי מדי
אינסל זה סוג ספציפי של מיזוגניה שמסתכל על נשים כמי שתפקידן החברתי הוא לספק את הצרכים המיניים של הגברים, וכל השאר נגזר מזה. אין ספק שיש הרבה מיזוגניה בגישה הזו, אבל זו לא המיזוגניה היחידה שיש…
לא יודע.
זה נשמע לי כמו הרחבה של המיזוגניה הקלאסית מז׳אנר ה״מקומה של האישה הוא במטבח״. לא רואה הבדל גדול בין זה לבין ״מקומה של האישה הוא במיטה ותפקידה לספק אותי״.
אני חושב שמה שמייחד את האינסלים היא ראיית העולם המתקרבנת
כלומר, הם לא מנסים לשמר פטריארכיה, אלא בראייתם זאת כבר נעלמה והוחלפה במערכת יחסי כוחות שבהם הנשים הם המין החזק וגברים הם הקורבנות. ולכן גם רואים אותם, במקרים קיצוניים, פועלים כטרוריסטים, כיוון שזה הנשק של החלש המדוכא.
משהו כזה.
(ל"ת)
תקף לכולם, לא מייחד אותם
ההתקרבנות הזו רחבה מהמיעוט הזה.
היא קשורה לתחושה שצמצום פריווילגיות הוא אובדן זכויות.
זה פשוט תיאור של "קבוצה אידיאולוגית פאנאטית"
יש מאות ואלפים כאלה.
(ולרוב במה הבדיוק הקבוצה מאמינה בכלל לא משפיע על מה הקבוצה עושה.)
אינסל הוא מילולית "לא פעיל מינית שלא מבחירה", ואומרים שהביטוי והניסיון להקים קהילה אינטרנטית סביב זה בכלל היה ביוזמת קהילה לסבית או קווירית (שמקימיה לא הצליחו למצוא בני זוג ופעילות מינית גם בגלל מיעוט בני זוג בכלל, כמותית, ובטח באזורים מרוחקים).
משם והלאה הביטוי התפתח לקהילות אינטרנטיות של גברים שפיתחו אידיאולוגיית שנאה מגדרית נגד נשים, מתוך טענה (עיקרית, יש לזה גם הסתעפויות) שהם לא מוצאים בנות זוג בגלל שנשים מעוניינות רק בסוג ספציפי של גברים ובתכונות פיזיות מולדות שלא ניתנות לשליטה, ובשל כך מקפחות את מי שאינם "גברים יפים מלידה" ולא מספקות להם מין וזוגיות וסטטוס חברתי ודנות אותם לחיים שאינם פעילים מינית בעל כורחם, כשמנגד לגברים אין שום העדפות לנשים ולכן יש להן יתרון מובנה בהשגת יחסי מין. בקיצור, הם טוענים שהם מופלים בגזענות מבנית בגלל תכונות מולדות מזכויותיהם הטבעיות…
עם הזמן התבסס בתרבות סטריאוטיפ, או פרופיל, של "אינסלים", כגברים צעירים, מובטלים או עובדים בקושי, לבנים, גרים אצל ההורים (מרקע מעמדי מגוון), מבלים את כל זמנם באינטרנט ובחלק מהסטריאוטיפ גם צורכים קומיקס וסרטי פנטזיה בכמויות עצומות, (נראה לי שהשיוך לתרבות הפנטזיה והאקשן נועד לייחס להם ילדותיות קיצונית, כביכול) לצד סרטי אקשן ואסונות למיניהם.
התרחשו לפחות 3 פיגועי שנאה ורצח נגד נשים מטעם "אינסלים" צעירים, שהשאירו מסמכים ארוכים (64 עמודים, לפעמים) הפורשים את משנתם המיזוגנית ואת המדקתם העצמית לצאת לתחנות אוטובוס עם רובים ולרסס נשים. כלומר, זאת תופעה אמיתית מאוד.
ככינוי גנאי "אינסל" לפעמים מתייחס למיזוגנים ולפעמים, וזה מרדד את השיח סביב התופעה מאוד, מכוון לגברים ילדותיים כביכול, לוזרים, מובטלים וכולי, שגם שונאים ווק ומצביעים טראמפ.
אז מה הפואנטה?
ממילא חנון בתול ולוזר נחשבים לכינויי גנאי בחברה, אז בעצם לשיטתך כל ההבדל בין להגיד חנון בתול ולוזר ללהגיד אינסל זה שאינסל הוא חנון בתול ולוזר שהוא גם מיזוגן רצחני.
אכן, מבחינת העלבון, אינסל זה להגיד לוזר ילדותי שגר אצל ההורים + רוצח נשים. אין לי כוונה להיכנס לדיון האם להוסיף כוונות רצח זה מעליב יותר או פחות. אני חושבת שזה מעליב יותר אבל כל אחד וטעמו בעלבונות (או סולם הערכים שלו, אני מניחה).
מבחינה חברתית אני חושבת שהשימוש באינסל כעלבון הוא טעות.
אין לי התנגדות עקרונית לעלבונות (מטומטם, אידיוט, לוזר, חדל אישים, עלוב ואפס הם עלבונות מצוינים), אבל השימוש במושג אמיתי של אידיאולוגיית שנאה וסוג של טרור כעלבון מרחיק אותו מהמשמעות האמיתית והופך את הסכנה האמיתית לסוג של פולקלור וגוזמה. כמו שהמילה "דוש", שגם ככה המשמעות שלה הייתה מעורפלת, הפכה מתיאור התנהגות ספציפית ל"כל גבר שלא מצא חן בעיניי" ואז לכלום מוחלט. ככה גם "אינסל" הולכת ומאבדת את המשמעות שלה כמילה, אבל האתרים מלאי השנאה הרצחנית לנשים והקוראים שלהם לא נעלמים. נעלמת ונשחקת רק היכולת שלנו לתאר אותם ולזהות אותם ולקרוא להם בשם.
בשחיקה של "אינסל" אנחנו לא עוזרים לעצמנו להשתמש בשפה למטרה לשמה נוצרה- לעזור לנו לתאר את המציאות סביבנו באופן מדויק שיועיל לנו. ההפך, אנחנו מטשטשים את עצמנו.
ממש ולגמרי כך.
אבל ככה עלבונות עובדים תמיד. גם בין מילות גנאי גסות יותר כמו זונה או motherfucker לבין משמעותן המילולית אבד כל קשר.
מה, כבר לא משתמשים בהם לתאר גיבור טרגדיה יוונית?
(ל"ת)
זה נכון חלקית שכל עלבון מרדד את המשמעות המקורית, לכן אמרתי שאני מתנגדת לשימוש בזה כעלבון, אבל רציתי להצביע על ההבדל בין המשמעות המקורית למשמעות בתרבות. זה כבר לא עלבון חריף במיוחד בימינו, למרבה הצער.
***
אגב, ואוף טופיק כמובן,
מאחר ולזונה תמיד היה כפל משמעויות… לא כל כך אבד הקשר במקרה הספציפי הזה. משמעות אחת היא עובדת תעשיית המין, משמעות ברורה וקונקרטית. משמעות שנייה היא כל טווח ההתנהגויות המיניות הלא ראויות בחברה, וכמה שיותר מעורפל יותר טוב, ומכאן חוסר מוסריות כללי.
והכפל הזה חוזר גם בתנ"ך- מצד אחד, רחב בספר יהושע היא זונה כמקצוע, ואישה אמיצה ונאמנה למשפחתה מצד שני. היא כל כך מוסרית ואחלה בעיני חז"ל שהם נותנים לה להינשא ליהושע בן נון באחד המדרשים. גם אמו של יפתח מספר שופטים היא זונה כמקצוע ואות למעמד חברתי נמוך, אבל ללא תיוג מוסרי כלשהו.
מצד שני, כשדינה בת יעקב נאנסת, האחים שלה מצדיקים את נקמתם ב"הכזונה יעשה את אחותנו?" למרות ש"הוא אנס אותה ואז התחתן איתה" רחוק מאוד מההגדרה למקצוע "זונה". המילה "זנות" חוזרת בתנ"ך שוב ושוב ככינוי כללי ל"התנהגות מינית לא מוסרית ולא ראויה" ונאמרת פחות או יותר על הכול. הצירוף "זנתה תחת…" + מישהו (מישהו שזנה תחת מישהו זה פחות נפוץ) זה כל מיני דברים כמו "בגדה באמונו, ביישה אותו, עצבנה אותו, בגדה בו מבחינה מינית, עם ישראל עבד עבודה זרה". אפילו "בני זנונים" נאמר כמשהו חלופי ל"מניאקים חצופים ובוגדניים" בנבואה של הושע על דובל, ו"בן נעוות המרדות", שזה "בן זונה" מליצי, נאמר על ידי שאול המלך לבנו יהונתן וכמובן שהכוונה לא מילולית שאשתו של שאול זונה במקצועה, אלא שיהונתן בוגד וחצוף.
השימוש בעברית מודרנית לזונה גם כעובדת מין וגם כתיוג של בוגדנות וחוסר מוסריות הוא לגמרי השימוש המקראי במילה ובהטיותיה. השימוש ב"בן זונה" כ"חכם וערמומי", חצי מחמאה כמו "ממזר", הוא הרחבה של ייחוס הבוגדנות והמניאקיות לביטוי.
מסקנה: התנ"ך חיבב זונות מסוימות אבל ראה בתעשיית המין דבר לא מוסרי בכללותו (ובעוד מיליון דברים אחרים). לראיה, פילגשות לא הפכה לכינוי כללי לחוסר מוסריות.
כלומר
זונה במשמעותה השנייה היא המשמעות שבה משתמשים גם כלפי גברים לפעמים, כשהמילה 'זונה' (כן, סתם זונה, בלי 'בן') מחליפה את המילה 'מניאק'.
(למה לדעתך אינסל זה כבר לא עלבון כל-כך נוראי? אם מישהו בתול שלא מבחירה וסובל מזה, אבל איננו מיזוגן ולא קורא לרצח נשים ויהודים רק כי הוא בתול, ומישהו אחר יקרא לו אינסל במהלך איזה ויכוח אינטרנטי מטופש, נראה לי שאותו אדם די ייפגע.)
כי רוב האנשים שתשאל ברחוב כבר לא ממש זוכרים שאינסלים גם רצחו נשים בפיגועים אמיתיים ושלא מדובר במקבילה לטראמפיסט או לגרסה הלוזרית והלא תלויית מיקום של רד ניק.
המיניות של קפטן מארוול
לא ברורה רק למי שחתול חייזרי שרט לו את שתי העיניים ושתי האוזניים.
עד כמה שזה נדוש להסיק לפי סטראוטיפים – התסרוקת, הגישה, הבעת הבוז הנצחית, השנאה לגברים מאצ'ואים, המבטים העמוקים בסרט הראשון עם הטייסת שהיא הכירה.
זה לא מקודד, זה שלט ניאון גדול עם אורות מהבהבים וחץ שכתוב עליו Eat at Joe's.
לפי מה שאתה מתאר זה מקודד.
מבטים בסרט זה לא מספיק. כשמדובר בסטרייטים הרי לא צריך להסתיר, אין בעיה להציג את הדמויות מתנשקות או מדברות במפורש על רגשותיהם. מבוים זה לא מספיק, ושאר הדברים שציינת הם סתם סטיגמות על לסביות (שיכולות להיות נכונות לחלקן אבל גם יש סטרייטיות עם כל מיני תספורות או גישות כלפי גברים, אז מה). לא צפיתי בסרט אבל מבאס שככה בחרו להתייחס למיניות שלה. או שמצד שני, אולי בחרו לא להתייחס למיניות שלה בכלל כי היא לא אלמנט משמעותי בחיי הדמות וזה נשאר מעורפל שזה לגמרי אחלה. הייתי צופה בשביל לבחון אבל לא בטוח אם באלי לצפות . לפחות זה קצר.
התגובה ממש שעשעה אותי כי כל הלסביות המוצהרות שהכרתי בחיי הקצרים ממש חיבבו גברים מאצ'ואיסטיים ורק גברים מאצ'ואיסטיים וקשוחים הסתדרו איתן טוב :)
כנראה פער דורי?
באתי קרבית אבל...
בסוף נאלצתי להודות שבניגוד לכל הביקורות והתחזיות הסרט היה מעניין ומצחיק.
קודם כל בגלל מה שכתבו כאן – הוא היה פאן, הוא היה נאמן לרוח הקומיקס, ופשוט היה מבדר.
קצת נראה כמו שמארוול עצרו ואמרו "טוב, הכיוון של לנסות לחשוב איך לחנך את הקהל בכל סרט פחות הולך, אז במקום להחליף את הקהל, בואו נחזור לשורשים הישנים, פשוט לבדר בלי לדפוק חשבון:
בואו נלהק צוות מוצלח שכולל את הרצינית, החכמה, והליצנית.
בעוד מיקום נשים משפחה (שזה תודו, תמיד גימיק מעניין וקומי) עם כל הדאחקות שלה בתחנת חלל. וניתן לה לתפקד ולדאוג לילדה שאינשאללה תחזור הביתה בשלום.
נוסיף מנות גדושות של בידור טהור באלדנה, לא יודעת מה איתכם אבל אני הרצתי את הקטע הזה שוב ושוב בהנאה מרובה. מנסה לחשוב על המתמטיקה והכללים הלשוניים שעומדים מאחורי שיטת התקשורת שלהם,
רק כדי לחטוף שבץ קל עד בינוני ולהבין שיש להשאיר מחשבות אלה לאנשים קצת יותר מוכשרים ממני, ג.ר.ר. טולקין למשל, או באך, שיהיה.
הנבלה אכן לקחה את התפקיד שלה למקום קצת שונה וחבל, היה לה רקע טראגי מספיק
כדי לשכנע אותנו בצדקת דרכה, בסוף האדרנלין שלה לפגוע באחרים היה, איך לומר? פחות משהו.
מי יתן לנו כתאנוס או ארן ייגר כדי לצעוד עם הסופר ויליינס יד ביד.
והסצנה בסוף? בסוף בסוף? (לא פוסט קרדיט) גרמה לי לדמעות בעיניים, עזבו שהיא היתה יפה, ומתכתבת עם כמה וכמה אגדות אלים מקומיות. בסוף הבדידות של קפטן מארוול זעקה מכל פיקסל.
ולי זה חדר ללב.
מי היה מאמין
שמארוול יתדרדרו מאיירונמן ושומרי הגלקסיה לגירסה העלק פמיניסטית של פאואר ריינג'רס
אתה מדבר על סרט עם עץ ורקון מדבר, כן?
(ל"ת)
נו ו…?
הז'אנר של מד"ב / פנטזיה וכיוב' חדש לך שנראה לך נכון להגיב ככה? לא נורא, לאט לאט תכיר.
מה שלא היה ב10 שנים, כבר לא יהיה.
https://www.fisheye.co.il/comic_con_shorts/
אני חושב שהם רצו לעבור לסרטים יותר קלילים אחרי סגת האינפיניטי שהייתה רצינית יותר
לא נראה שזה הצליח. ובבקשה תגידו לי שספיידרמן אין דרך משתפר אחרי החצי שעה הראשונה.
יש מצב
אבל אפשר גם לעשות קליל נהדר (ת'ור אולי?) זה היה פשוט… סתמי, לא טוב. באופן כללי מאז הנוקמים לא כיף לראות מארוול, לי לפחות. חבל, מאוד אהבתי
תקשיבו זה סרט ממש סבבה.
כמה מהדברים הכי שנואים לגביו היו מצוינים בעיני, כמו הנאמבר המוזיקלי או ברי לרסון השנואה משום מה. בקיצור סרט חמוד ומבדר, ברמה של רוב תכני מארוול ורחוק מלהיות ממש גרוע כמו כמה מהיציאות האחרונות.
וזאת הבעיה
בהחלט סרט ממש סבבה ומהנה לצפייה אבל מבחינת הMCU זה לא מספיק וככה הוא נהפך לסרט הכי לא רווחי של הMCU כי בשביל סרט סבבה אנשים לא צריכים את מארוול
זאת הרמה של רוב הסרטים שלהם. זה היה ככה מאז ומתמיד.
(ל"ת)
התאוריה שלי
הסרטים המפורסמים בשנות האלפיים המאחורות עד 2018 היו כל כך "רציניים" ו/או בעלי חשיבות עצמית עד שמרוואל הייתה מנוחה נחוצה. עכשיו הוליווד חזרו לקומדיות וdramaedys לא צריך אותם יותר לאתנחתא.
הבעיה העיקרית של הסרט הזה
היא שהוא כל כך סתמי וזניח, שהוא אפילו לא באמת מעלה כלפיו רגשות שליליים או רצון לנתח מה לא עבד כאן. ההגדרה המילונית של "סתם סרט".
מה שכן, בצפייה בו אפשר לחלוטין להרגיש שזו הייתה הפקה הבעייתית, עם לא מעט השלמות צילומים ועם עריכה נרחבת.
זה היה ממש חמוד וכיפי.
לא הייתי בטוחה שמארוול עדיין מסוגלים לזה. היו שם כמה החלטות תמוהות, כן, אבל לא יותר מבכל סרט אחר בז'אנר, והאקשן היה נהדר והדמויות היו חמודות וטובות זו לזו, וזה היה בדיוק מה שרציתי בנקודה הזו בזמן. קצת חששתי בעקבות הביקורות, אבל נראה שהביקורות הן פחות על הסרט ויותר על מה שהסרט מסמל לאנשים, או משהו.