אולפני סוני היקרים, אפשר לדעת מה בדיוק אתם עושים ולאן כל היקום-עם-דמויות-ספיידרמן-בלי-ספיידרמן הזה שלכם הולך? האם יש לכם בכלל איזה נקודת סיום שאתם מכוונים אליה?
לא, ברצינות, אני מבולבל. אחרי שעשיתם טיזינג לסרט של "סיניסטר סיקס" עוד בתקופת סרטי אנדרו גארפילד רק כדי שהתוכניות האלו ייגנזו, הנחתי שישר תקפצו על זה בהזדמנות הבאה האפשרית. אבל במקום פשוט לעשות סרט כזה, עכשיו אתם רוצים להפוך את זה ל"הנוקמים", משום מה, ולתת לכל נבל כזה סרט משלו קודם. אוקיי, נניח, אבל היה לכם קשה גם לעשות את הסרטים האלה, נו, טובים? מבין "ונום", "ונום 2" ו"מורביוס", רק בשני הרגשתי שקיבלתי תמורה לזמן שלי, וגם זה באופן חלקי.
אבל בסדר, החלטתם לעשות סדרת סרטים גרועה על נבלים של ספיידרמן כך שעד שבאמת תגיעו לסרט של "סיניסטר סיקס" לאף אחד לא יהיה אכפת. מה לעזאזל קשור סרט של מאדאם ווב? ממה שאני זוכר מהסדרה המצוירת, היא הייתה אישה זקנה ועיוורת שריחפה לה על כסא ואולי גם עברה בין יקומים או משהו. היא לא נבלית של ספיידרמן, עד כמה שידוע לי. וזה אפילו לא סרט על הדמות הזאת בתור מנטורית זקנה, אלא סיפור אוריג'ין על אישה צעירה עם ראייה 6/6 שחיה בעולם שבו ספיידרמן עדיין לא נולד. אז שוב, מה הקטע?
אז כן, "מאדאם ווב" הוא סרט שקיים, משום מה. מצד אחד, הוא כן ממשיך את המסורת של הסרטים האלה וגרוע מכל בחינה. מצד שני, לפחות הפעם זה גרוע באופן מבדר ולא סתם גרוע כמו "מורביוס". ועדיין, אין לי שמץ של מושג למי הסרט הזה נועד ומי האנשים שהולכים לראות אותו (הדמוגרפיה באולם שלי הייתה מגוונת באופן מפתיע). אז כדי לחסוך לכם את הצפייה וכדי להסביר מה לעזאזל קורה פה – אולי גם לעצמי – בואו נבחן את אירועי "מאדאם ווב".
***ספוילרים מפה והלאה, כמובן***
1. הסיפור מתחיל בג'ונגל בפרו, שם מתגוררים בני הדודים הקטנים דורה ודייגו. סליחה, טעות, העתקתי את זה מהפוסט של נעמה על "דורה". אבל היי, רק החצי השני של המשפט לא נכון, כי גם הסרט הזה מתחיל בג'ונגל בפרו, בשנת 1973. אישה בשם קונסטנס ווב מסתובבת שם כשהיא בהריון מתקדם, בחיפוש אחר זן נדיר של עכביש. היא שם יחד עם מאבטח בשם איזיקיאל סימס, ומכיוון שהסרט רק התחיל, אנחנו מקבלים אקספוזיציה מאוד מעודנת:
-"העכביש הזה יכול להעניק כוחות מיוחדים, כמו ה'לאס ארניאס'".
-"'לאס ארניאס'? אנשי העכביש האגדיים שמתרוצצים על צמרות העצים ומענישים אנשים רעים עם מגע הרעל שלהם?"
קונסטנס מוצאת אחד מהעכבישים הנדירים האלו, אבל איזיקיאל בוגד בה ויורה בה, לוקח את העכביש ובורח. אז מגיעים אותם "לאס ארניאס" ולוקחים את קונסטנס למערה, שם הם מדברים איתה באנגלית רהוטה (כמובן) ונותנים לאחד העכבישים הנדירים לנשוך את קונסטנס. היא יולדת תינוקת ומתה מייד לאחר מכן.
אוקיי, נחמד מצידם לעזור לה ככה והכול, אבל למה הם נותנים לאיזיקיאל לברוח עם העכביש? הרגע אמרתם שהאנשים האלה "מענישים אנשים רעים" והם נמצאים באמצע הג'ונגל, לא חמש דקות משדה תעופה או משהו. רק אומר, "לאס ארניאס" האלה היו יכולים לעצור אותו כבר אז ולחסוך לנו את כל הסרט הזה. אולי הם לא כאלה מוצלחים.
(הערה – מכיוון שאיזיקיאל זה כמו יחזקאל, מכאן והלאה אני פשוט אקרא לו "חזי". קול? קול).
2. אנחנו קופצים אל ניו יורק של שנת 2003 – ה"פוטרמאניה" בעיצומה, "באפי" הסתיימה ושוורצנגר נבחר להיות מושל קליפורניה. התינוקת שבדיוק חזינו בלידה שלה גדלה להיות פרמדיקית בשם קסנדרה "קאסי" ווב (דקוטה ג'ונסון). אם אתם תוהים איך תינוקת שנולדה במערה בפרו כשמסביבה רק אנשי עכביש מוזרים הגיעה לניו יורק, אתם כנראה חושבים על זה יותר מהתסריטאים (אם יש לקאסי אבא, הוא לא מוזכר. אולי שמרו את זה בשביל סרט המשך שלא יקרה).
אגב, הסרט לא מזכיר את כל הדברים שציינתי קודם, אבל כדי להראות לנו שהשנה היא 2003, האמבולנס שבו קאסי נוהגת חולף על פני חנות של "בלוקבאסטר". זה קצת עצלני, "קפטן מארוול" כבר עשו את זה כדי להראות שהסרט מתרחש בשנות התשעים. לא יכולתם להראות במקום זה פרסומת לאייטונס או משהו?
3. הקולגה של קסנדרה באמבולנס הוא בן פרקר. כן, כן, ה-דוד בן, זה שהתפקיד שלו בסרטי ספיידרמן הוא למות ולהגיד את המשפט ההוא שכולם מכירים. הפעם הוא איש צעיר שמגולם על ידי אדם סקוט. האמת? יש משהו מרענן בלראות גרסה צעירה של הדוד בן, כמו לראות פתאום סרט עם ברוס ויליס שבו יש לו שיער. בכל מקרה, תזכרו שאנחנו בסרט גרוע, אז אל תצפו לדעת יותר מדי על הדמות שלו. הוא מזכיר משהו לגבי זה שירו עליו כשהיה בצבא וקאסי שואלת אותו "מה, אף פעם לא ירו עליך בקווינס?" בטח אחרי שהיא תקבל את יכולת הראייה לעתיד, השאלה הזאת תשאיר אותה ערה בלילות.
4. לפחות זה אחד מהרפרנסים הבודדים להיסטוריה של ספיידרמן שכן זוכה להתייחסות בקול רם. את רוב הרפרנסים האחרים הסרט כמעט יעשה, אבל בגלל שהוא יודע שאתם יודעים לאן הגעתם, הוא לא יגיד אותם במפורש. זה כמו הילדים המעצבנים בבית ספר שהיו מנופפים מולכם בידיים ואומרים "אני לא נוגע בך, אל תיגע בי". כך למשל, קצת אחר כך בן וקאסי מנהלים שיחה בארוחת צהריים והוא אומר לה שהוא הכיר מישהי ונראה שזה רציני. הסרט והצופים יודעים שהוא כנראה מתכוון לדודה מסוימת שהולכת ונעשית יותר צעירה בכל עיבוד, אבל זה לא ייאמר במפורש. הייתי נותן לסרט כמה נקודות אם בן היה אומר שם אחר והיינו מגלים צד חדש נוסף שלו, אך זה לא מה שקורה לצערנו.
5. אנחנו מגיעים לאירוע המחולל שלנו: קאסי ובן מגיעים לתאונה שהתרחשה על גשר, ויש אדם שלכוד בתוך רכב. קאסי מחלצת אותו אבל נלכדת ברכב בזמן שהוא נופל לתוך המים. במקום למות, היא רואה כל מיני הבזקים של דברים שיקרו בהמשך הסרט. בן מחיה אותה, אומר לה שהיא הייתה מתה למשך 3 דקות, ובזמן שהוא בודק אותה, פתאום הזמן קופץ חצי דקה אחורה והיא לא מבינה למה בן חוזר על מה שאמר לפני רגע. זה כי זה היה חיזיון. היא רואה את העתיד עכשיו. אבל היא לא מבינה את זה עדיין, ואומרת לבן שהיא רק רוצה לחזור הביתה ולצפות ב"איידול" (פססססססט, אנחנו ב-2003).
טריוויה אקראית – שוחרר קטע קצר מהסצנה הזאת לפני עליית הסרט, שבו זה נראה כאילו קאסי פותחת את דלת הרכב ואז… רואה את עצמה בפנים? חשוב לציין שבקטע הזה היא עדיין לא רואה את העתיד, פשוט מי שערך אותו עשה עבודה גרועה ובסרט זה ברור יותר. שלא תגידו שאני לא מפרגן איפה שצריך.
6. זמן לחזור אל הנבל! חזי שלנו נכנס להופעת אופרה באמצע (ככה יודעים שהוא נבל, אין כבוד לתרבות. אם זה היה מתרחש היום הוא בטח היה שולף טלפון ומצלם). הוא פוגש שם אישה ושניהם חוזרים לדירה שלו, איפה שהוא עדיין מגדל את העכביש הנדיר מתחילת הסרט. מתברר שהוא פיתה את אותה אישה כי היא עובדת בסוכנות לביטחון לאומי.
למה הוא צריך את זה? ובכן, לחזי יש בכל לילה את אותו החיזיון: מתישהו בעתיד, שלוש נשים שלבושות בחליפות ספנדקס עם תמה עכבישית יהרגו אותו. אז הוא רוצה למצוא אותן ולהרוג אותן לפני שהן יהרגו אותו. והדרך הכי טובה לעשות זאת היא להשתמש בטכנולוגיית זיהוי פנים של הסוכנות לביטחון לאומי (אני הייתי בן 12 ב-2003, אז אתם מוזמנים להגיד לי אם הטכנולוגיה אכן הייתה כזאת מתקדמת אז). אחרי שהאישה נותנת לו את הסיסמה הסודית שלה, הוא מרעיל אותה באמצעות מגע, שזה דבר שהוא מסוגל לעשות עכשיו.
את חזי, אגב, מגלם השחקן טאהר ראחים. אני לא ממש זוכר אותו מדברים אחרים ולא יודע עליו משהו פרט לזה שהוא צרפתי. הנה משהו שאני כן יודע: הרוב המוחלט של השורות שלו כאן עברו ADR, כלומר הן הוקלטו מחדש אחרי הצילומים. זה לא ניחוש או משהו, זה ברור למדי לכל אחד עם עיניים שצופה בסרט. לפעמים אפשר לראות שמה שהוא אומר לא ממש תואם לתנועות השפתיים, אבל רוב הזמן זה ברור כי לא רואים את הפרצוף שלו בזמן שהוא מדבר. וכאילו… אם הוא כזה גרוע בלדבר אנגלית, לפחות על הסט, למה לא ליהקתם מישהו אחר? לא שחזי הוא נבל מורכב או מעניין במיוחד, אבל זה מוריד מהנבליות שלו אפילו יותר כשבקושי רואים אותו מדבר במהלך הסרט. וזה שקוראים לו איזיקיאל לא עוזר.
7. הסצנה הבאה שלנו היא במסיבה לקראת הלידה של מרי פרקר (אמה רוברטס, בהופעה אקראית). כן, אמא של ספיידרמן – שהיא גיסתו של בן – אמורה ללדת אותו ממש אוטוטו. מן הסתם ציר הזמן לא מסתדר עם שני הספיידרמנים הקודמים שהיו לנו, ואם לסמוך על מעריצי מארוול אדוקים, פיטר פרקר של טום הולנד נולד ב-2001. אז זה יקום עם ספיידרמן חדש? לא שזה משנה, בסוף סוני יכופפו את היקום הזה וכל המקבילים אליו כדי להגיע לנקודת היעד שלהם, זה פשוט מוזר. אחד המשחקים במסיבה הוא לגלות את השם שמרי בחרה לתינוק שלה, אבל רגע לפני שהיא חושפת אותו, בלון מתפוצץ, הזמן חוזר אחורה, וכן, זה היה עוד חיזיון אקראי של קאסי שהראה לה דקה לתוך העתיד, והיא שוב מתנהגת מוזר לגבי זה.
נכון הקטע בסוף של העיבוד האחרון והגרוע של "ארבעת המופלאים" שבו בן גרים אומר "זה פנטסטי" ואז ריד ריצ'רדס אומר לו "תגיד את זה שוב" ואז יש קאט לשם הסרט לפני שהם אומרים אותו בקול? כל רפרנס לספיידרמן פה מרגיש ככה. "אה, כמעט הראינו מודעות לכך שזה יקום של ספיידרמן, אבל לא! איזה צחוקים". לא, סוני, לא צחוקים.
8. אחר כך יש קטע קצר שבו קאסי ובן מגיעים לזירה של שריפה, ושם שוב יש לה חיזיון, הפעם על כך שאחד הפרמדיקים שם ימות. אחרי שזה באמת קורה, היא מתחילה סופסוף לקלוט שאולי, רק אולייייי, מה שהיא חווה זה יותר מרצף של דז'ה-ווים מוזרים. מרגיש לי שאת כל מה שקרה עד עכשיו היה אפשר להעביר ברבע שעה במקום משהו כמו חצי שעה, אבל בסדר.
9. אנחנו חוזרים אל חזי, עם עוד סצנה שמעלה הרבה שאלות. קודם כל, מסתבר שיש לחזי "אישה בכיסא". נו, אשפית טכנולוגיה שיושבת מול מסכים ועוזרת לו. אם לאישה הזאת יש שם, הוא לא מספיק חשוב כדי שהסרט יציין אותו, אז נישאר עם "אישה בכיסא" (שזה תכלס גם תיאור הולם למאדאם ווב, אבל עדיין לא!). בכל מקרה, היא הצליחה לייצר תמונות מדויקות של שלושת הנשים על סמך החיזיון של חזי בלבד, ואחרי כמה הקשות מקלדת גם מצליחה לגרום למחשב להציג תמונות של איך הן אמורות להיראות בהווה ובלי המסכות. שוב, יש לי ספקות לגבי היכולות הטכנולוגיות האלו ב-2003, אבל בסדר.
האישה בכיסא: "הן נראות צעירות, לא חשבתי שנרדוף אחרי נערות."
חזי: "הן נערות עכשיו, אבל בעתיד יהיו להן כוחות והן ינסו להשמיד אותי. הגעתי משום דבר, אני לא אוותר על כל מה שבניתי."
קודם כל, לרגע אחד הייתי בטוח שהוא יגיד "הן נערות עכשיו, אבל בעתיד הן יהיו מבוגרות." אפילו לא בצחוק, זה משפט שלחלוטין לא היה מפתיע אותי לשמוע בסרט כזה.
דבר שני, הסרט ימשיך להתעקש שהן נערות, אבל אני מצטער, הן לחלוטין נשים בשנות ה-20 המוקדמות. ודבר שלישי, חוץ מהעובדה שהוא ליווה את קונסטנס בתחילת הסרט, גנב ממנה עכביש ויש לו חזיונות, אנחנו לא יודעים על חזי שום דבר בשלב הזה. מה הוא בנה? מה הוא עושה למחייתו? מהיכן הגעת, לאן אתה הולך? מהיכן הגעת, חזי עין-המשי?
9. מוכנים לכך שהעלילה תתחיל לזוז? חבל, כי יש עוד סצנה שבה יש לקאסי חיזיון. היא יושבת בדירה שלה ומכינה פופקורן, כשפתאום יונה נתקלת בחלון הדירה שלה ומתה. חוזרים חצי דקה אחורה, הפעם קאסי פותחת את החלון והיונה שורדת! אבל רק למקרה שמישהו בשורות הרחוקות לא הבין מה קרה, היא אומרת בקול רם "אני מניחה שלא מתת הפעם." אלוהים אדירים, ילדים בגן חובה מפענחים דברים מהר יותר מזה.
10. עכשיו אנחנו בתחנת גרנד סנטרל, שם בצירוף מקרים נמצאות גם שלוש הנערות מהחיזיון של חזי – שנקראות ג'וליה, מאטי ואניה – וגם הגיבורה שלנו. כולן עולות על אותה רכבת, ואז קאסי רואה חזיונות של חזי הורג כל אחת מהנערות בנפרד (עם ג'אמפ-סקיירס של הצרחות שלהן, כי למה לא להיות סרט עוד יותר מעצבן אם אפשר). קאסי גורמת לשלושתן לרדת מהרכבת, הן חושבות (בצדק) שהיא מנסה לחטוף אותן ואז היא מצביעה על הבחור שזוחל על התקרה ואומרת "זה מקרה החירום שלכן".
הבחור הוא, ניחשתם נכון, חזי, שלובש חליפה מוזרה וירוקה, מהסוג שמוכרים עכשיו בחנויות תחפושות עם שם שלא מפר זכויות יוצרים כמו "איש עכבישי", רק שבמקרה הזה זה יותר כמו "איש צפרדעי". השוט שלו זוחל על התקרה עם החליפה נראה כל כך מטופש שאני לא יודע איך אף אחת מהנערות – בתוך העולם של הסרט – לא פרצה בצחוק למראה הזה.
כמו כן, דקוטה ג'ונסון אולי כן יודעת לדבר אנגלית, אבל נשמע שהמנעד הקולי שלה לא מאוד רחב. היא אומרת שורות כמו "אתן חייבות לרדת מהרכבת" ו"האיש הזה מנסה להרוג אתכן" באותה צורה מונוטונית שבה תגידו למישהו "מה עם העשרים שקל שאתה חייב לי?". אולי אפילו עם פחות רגש מזה.
11. קאסי והנערות מצליחות לברוח מהתחנה בזמן שחזי נלחם בשוטרים, והן נכנסות למונית שקאסי גונבת. הנערות מתווכחות ביניהן, כשספק-קאסי-ספק-דקוטה אומרת להן "מספיק, הקולות שלכן קודחים לי בתוך הגולגולת." למרות מה שקרה בתחנה, המשטרה מחפשת אחר קאסי בחשד לחטיפה, אז כדי להראות לנערות שהיא בכלל לא חוטפת אותן היא נועלת אותן במונית ואומרת שהן חייבות להישאר יחד כי רק הן יודעות מה באמת קורה. אם אתם שואלים משהו לגבי, לא יודע, הורים או חברים אז אל תדאגו – זורקים גם באגביות משפטים על כך שההורים של כל הנערות לא בסביבה ולאף אחד לא ממש אכפת מה קורה להן. הצלה יפה, תסריטאים.
זאת אולי נקודה טובה לעצור ולשאול, למה קאסי עושה את מה שהיא עושה? כלומר, גם עכשיו ספציפית, אבל גם בכללי, למה היא פרמדיקית? בתחילת הסרט, ילד קטן בבית החולים רוצה לתת לה ציור כאות תודה והיא מתנהגת כמו חייזר שזה המפגש הראשון שלו עם בן אדם. עכשיו היא הצילה שלוש נערות, ובזמן שאני יכול להבין תחושות כמו בלבול או תסכול ממה שקורה, היא נראית כאילו כל המצב הזה מעצבן אותה והנערות האלו הן עול. האם היא לא רואה בעבודתה שליחות? האם חיי אדם לא חשובים בעיניה? האם הזמן שלי כצופה לא חשוב בעיניה?
12. בכל מקרה, קאסי מחליטה שהמהלך ההגיוני הבא יהיה להסיע את הנערות לאמצע היער. הן שואלות אותה שאלות הגיוניות כמו "מי את?" ו"מי היה האיש הזה?" ו"מה זאת אומרת את רואה את העתיד?", והיא עונה בעיקר "אני לא יודעת" בטון מעוצבן. היא אומרת להן להישאר שם במשך כמה שעות בזמן שהיא הולכת לברר מה קורה, למרות הטענה ההגיונית למדי של ג'וליה שהימצאותן של שלוש נערות לבד ביער מרגישה כמו ההתחלה של סרט אימה.
13. אנחנו חוזרים לנהג שהמונית שלו נגנבה ורואים שהוא מפוטר מהעבודה, אשתו עוזבת אותו והמשפחה שלו מפנה לו עורף. טוויסט, זה בעצם היה סיפור האוריג'ין שלו כל הזמן הזה! טוב נו, לא באמת, אני סתם מנסה להפוך את הסרט הזה ליותר מעניין ממה שהוא. קאסי חוזרת לדירה שלה וקוראת ביומן של אמא שלה על אנשי ה"לאס ארניאס". הסרט גורם לזה להיראות כאילו זה מידע חדש שקאסי נחשפת אליו לראשונה, אבל א. היא כבר פתחה את המזוודה עם החפצים של אמא שלה בסצנה מוקדמת יותר, וב. זה נראה כמו משהו שהיא הייתה מספיקה לקרוא מתישהו ב-30 ומשהו שנים האחרונות. בכל מקרה, קאסי מנסה לטפס על הקיר (בלי הצלחה) ומוצאת תמונה של אמא שלה עם חזי.
טריוויה אקראית #2: בטריילר של הסרט רצו לתת אקספוזיציה לעלילה, אז ערכו פנימה שורה של קאסי שהיא אומרת "הוא (חזי) היה באמזונס עם אמא שלי כשהיא חקרה עכבישים בדיוק לפני שהיא מתה." בגלל שהאינטרנט הוא האינטרנט השורה הזאת הפכה למם, אבל השורה לא נאמרת ככה בסרט עצמו. יש לי תחושה שאחרי שסוני פירשו לא נכון את הממיפיקציה של "מורביוס" והפיצו אותו בקולנוע פעם שנייה רק כדי שיתרסק, הפעם הם הבינו שלא צוחקים איתם אלא עליהם, והחליטו שהם לא נופלים שוב בפח הממים.
14. הנערות מחליטות שהן פחות בקטע של להישאר באמצע יער עד שמחשיך, אז הן הולכות קצת ברגל ומגיעות לכביש שלידו יש דיינר. הן אוכלות שם ואז מחליטות לעלות על השולחן ולרקוד לצלילי "Toxic" של בריטני ספירס. למרות שכל הקטע בתחנת הרכבת קרה לפני כמה שעות, נראה שזה כבר התפרסם בעיתון של אותו יום* ומישהו בדיינר מדווח למשטרה שהוא מצא אותן. חזי מנטר את השיחה ויוצא לשם בדיוק כשקאסי חוזרת ליער ומגלה שהנערות אינן.
* זוכרים את הסדרה ההיא על האיש שמקבל את העיתון של היום למחרת? אני זוכר רק את הפרמיס אבל לא מה קורה שם, הוא פתר פשעים או משהו כזה? אולי צריך לעשות לזה חידוש. זה לא קשור לסרט, אני סתם חושב על דברים מעניינים יותר.
לבסוף קאסי מגיעה לדיינר ומוצאת את הנערות. לפני שהיא מספיקה להגיד שהיא לא כועסת אלא מאוכזבת, חזי גם מגיע. הוא הורג שתיים מהנערות, קאסי מנסה לתקוף אותו עם סכין ואז הוא דוקר גם אותה. אל חשש, גם כאן לא יהיה ניסיון לעשות משהו מעניין או לגרום לכם לדאוג אפילו קצת, ישר מתברר לנו שזה – דינג, דינג, דינג – עוד חיזיון! הפעם חוזרים אל לפני שקאסי נכנסת לדיינר, ועכשיו היא מחליטה לנקוט בגישת "לחכות שחזי ייכנס ואז להתפרץ לדיינר עם המונית ולפגוע בו". הן בורחות במונית, וקאסי נוזפת בנערות על כמה שהן פזיזות וש"העתיד שלכן היה יכול להיראות מאוד שונה." קשה להבין מהניסוח שלה אם החיים שלהן היו בסכנה עכשיו או סיכויי הקבלה שלהן להרווארד.
כמה מילים על ה"אקשן" בסרט: מכירים את זה שדמות אחת עושה תנועה כלשהי בזמן קרב והמצלמה נוטה הצידה כדי לחקות את התנועה? זה מופיע בסרטים כמו "הפשיטה" ו"משודרג". כאן יש… ניסיון לעשות את זה? רק שלפעמים השוט של התנועה קצר מדי ולא ברור מה קורה, ולפעמים התנועה של המצלמה היא נגד כיוון התנועה של הדמות וזה פשוט יוצא מבלבל.
15. קאסי לוקחת את השלישייה למלונית, וכזה… אם זה נראה לך בטוח, למה לא עשית את זה מלכתחילה? לא שאני חושב שזה כן בטוח, במלוניות יש מצלמות אבטחה, לא? ובכל זאת חזי לא מוצא אותן תוך רגע. בכל מקרה, יש עוד סצנה שבה הן מדברות על כך שההורים של כל אחת לא יכולים לדאוג לה מסיבה כזאת או אחרת. אחת מהן אומרת שהיא מהגרת לא חוקית שאבא שלה גורש אז היא חיה לבד ולא יכולה לפנות למשטרה לפני שהיא תהיה בת 18 (קול של וודי מ"צעצוע של סיפור": את! אישה! בוגרת!). זה כבר ניסיון שלישי או רביעי של הסרט לעשות להן סצנת בונדינג ושנתחבר איתן, אבל כולן משחקות בצורה כל כך גרועה ולא משכנעת שאני באמת עדיין יותר סימפטי כלפי נהג המונית מלפני כן.
16. בזמן שהנערות ישנות, קאסי חוזרת לדיינר שהיא הרסה יחד עם המונית שהיא גנבה (כי למה לא), ושם היא מנהלת שיחה עם חזי. כלומר, הוא לא נמצא שם, הם מנהלים שיחה… טלפתית? סרט, מה אנחנו עושים? חזי אומר לקאסי על החיזיון שלו ושבעתיד לנערות יהיו כוחות וכו' וכו', ואז היא מתעוררת במיטה שלה במלונית. אז זה היה… חלום? עוד חיזיון? האם היא בכלל יצאה מהחדר? אני כל כך מבולבל. אולי הם סיימו את הצילומים בדיינר מוקדם מהצפוי והלוקיישן עדיין עמד לרשותם אז נתנו לעוזר תאורן לחרטט איזו סצנה חדשה שמתרחשת שם.
17. למחרת קאסי מחליטה ללמד את הנערות איך לבצע החייאה, מהלך שהומצא על ידי הרופא המפורסם דוקטור הטרמה עלילתית. היא מגיעה למסקנה שכדי לקבל עוד תשובות היא צריכה לטוס ליערות בפרו, כי כמובן. אלוהים, לא מספיק שההורים של הנערות לא בתמונה, זאת כבר פעם שנייה שהיא עוזבת אותן. לפחות הפעם היא לא משאירה אותן לבד, אלא עם בן, שלגמרי סבבה עם כל המצב. היא נפרדת מהם ואז, אני רציני, נוסעת לשדה התעופה עם המונית שהיא גנבה ושהחלק הקדמי שלה עדיין הרוס מההתפרצות לדיינר. כניסה חשאית בסטייל, כמו שאומרים.
18. קאסי מגיעה לפרו, פוגשת את אחד מאנשי ה"לאס ארניאס" (שחיכה לה באמצע הג'ונגל ומזהה אותה תוך רגע) ואני מקווה שאתם מוכנים לעוד אקספוזיציה, כי הנה – אה סליחה, זה אפילו גרוע יותר, זאת חזרה על אקספוזיציה – האיש דוחף את קאסי לתוך המים במערה שבה היא נולדה, והיא רואה שוב את כל סצנת הפתיחה של הסרט: אמא שלה חוקרת עכבישים, חזי יורה בה, קאסי נולדת. פשוט מראים לנו את זה שוב, רק שעכשיו גם הגיבורה רואה את זה. הסרט היה יכול להיפתח עם קאסי המבוגרת בניו יורק ולא היה הבדל. למה הסרט הזה כל כך מטומטםםםםם@#&$*!
סליחה, הייתי צריך לאתחל. אחרי זה אנחנו כן מקבלים קצת מידע חדש: כשאמא של קאסי הייתה בהריון, נאמר לה שלתינוקת תהיה מחלת שרירים. אמא שלה חיפשה את העכביש בשביל סגולות הריפוי שלו, כדי לעזור לבת שלה. בתוך שתי דקות אנחנו מגלים שקאסי תמיד חשבה שאמא שלה שנאה אותה, אבל אחרי התגלית הזאת היא מחליטה לסלוח לה באופן מיידי ומחבקת אותה (שוב, לא ברור אם זה פלאשבק, חיזיון או מה). הבחור מ"לאס ארניאס" אומר לה שהיא לא קיבלה יכולות-על פיזיות מהעכביש, אבל ש"הקורים" מאפשרים לה להיות ביותר ממקום אחד בו-זמנית. והוא מסיים עם "אחרי שתקבלי את האחריות, יגיע כוח גדול."
…הגענו למערכה השלישית, רק עוד קצת, רק עוד קצת.
19. למרי יורדים המים והיא צריכה שבן יקח אותה לבית החולים, אז כמובן שהנערות עוזבות את הבית הבטוח שבו הן שהו בימים האחרונים ומצטרפות אליהם. מה זאת אומרת למה? כדי שהסרט יקרה! קאסי מגיעה לבית של בן ומגלה שאין שם אף אחד. בדיוק מגיע אמבולנס למקום (שאותו בן הזמין לפני שהבין שאין זמן ויצטרך להסיע את מרי בעצמו) אז כמובן שקאסי גונבת אותו כי מסתבר שהיא דמות ראשית במשחק GTA. לא, הכול טוב, אני בטוח שהאנשים הפצועים שהפרמדיקים האלו יצטרכו להגיע אליהם אחר כך יהיו בסדר, הם פשוט יצלעו את דרכם לבית החולים עם פצעי דקירות.
אנחנו מקבלים קצת מרדף ברחבי העיר, כשאיש הצפרדע המרושע רודף אחרי הרכב של הנערות, ובדיוק כשהוא מתכוון לפוצץ אותו, קאסי עוצרת בעדו. הנערות עוברות איתה לאמבולנס בזמן שבן ומרי ממשיכים לבית החולים. אנחנו כבר יודעים שקאסי אישה מאוד שקולה והגיונית, אז היא בורחת מחזי עם הנערות היישר למפעל זיקוקים נטוש. בטיחות מעל הכול. היא מזמינה מסוק שיאסוף אותן מהגג – כי זה מה שהיא רואה בחיזיון שלה – והן נכנסות פנימה.
20. הן בורחות מחזי בתוך המפעל, יש הרבה ריצה ופיצוצים וצעקות וזאת אולי המערכה השלישית הכי משעממת שראיתי בסרט קומיקס כבר הרבה מאוד זמן. הן מגיעות לגג, ואכן יש שם מסוק אבל חזי שולח אליו איזה זיקוק תועה ומפוצץ אותו. מכירים את הסצנות האלו שבה הגאוגרפיה של מקום כלשהו מאוד ברורה ואפשר לדעת בכל שלב איפה כל אחד נמצא באופן כללי וגם ביחס לאחרים? כן, זאת לא אחת מאלו. חזי תוקף את קאסי והנערות מנסות לעזור לה, אבל הוא זורק אותן הצידה ואוי לא, נראה שכל אחת מהן בנפרד בסכנת נפילה אל מותה.
היא נזכרת במה שהבחור ביער אמר לה לפני עשר דקות, "משתמשת בקורים" ומפצלת את עצמה כדי להציל את כולן בו-זמנית. חזי ממשיך לתקוף אותה, וזה זמן טוב להזכיר שעל גג המפעל הזה יש שלט ענקי של "פפסי", כי זה לא סרט של סוני בלי קצת פרסומות. קאסי רואה בחיזיון שבנקודה מסוימת אחת האותיות מהשלט תיפול על חזי, אז היא פשוט… נסוגה ממנו אחורנית עד שהוא במקום המתאים. תשמעו, אני על קצה המושב פה. האות אכן פוגעת בחזי, ורגע לפני שהוא נופל אל מותו, קאסי מצליחה להגיד לו משפט אחרון:
"ניסית לשנות את העתיד שלך. אבל הבנות מעולם לא היו העתיד שלך *זום מאוד קטן אך מובחן לעבר הפנים שלה* אני הייתי."
ואז חזי נופל לקרקע ומת, אבל אוי לא, השלט מתנתק מהמקום וגם קאסי נופלת, אבל לתוך המים. לו רק היו איתה שלוש נשים שלמדו החייאה. אמרתי, לו רק היו איתה – כן, נו, הן מחיות אותה. בזמן שהיא במים היא נפגעת מזיקוק בפרצוף, ואני מניח שהיא נפלה בעוצמה מאוד חזקה, אז כשהנערות מצליחות להחיות אותה, היא גם עיוורת וגם משותקת בפלג הגוף התחתון. סוף שמח!
בסצנה הבאה קאסי נמצאת עם הנערות בבית החולים, וג'וליה מדווחת לה שבחדר אחר מרי פרקר ילדה תינוק קטן וחסר שם ושבן "אוהב להיות דוד". מאטי מגיבה על זה ב"כן, כל הכיף ובלי שום אחריות."
חכו רק דקה. סליחה. כבר חוזר… אוקיי, סליחה, רק הזמנתי מקום באחד מ"חדרי הזעם" האלה שנותנים לך לשבור דברים.
21. תוציאו את הקונפטי, כי הגענו לסצנה האחרונה! נראה שקאסי והנערות גרות יחד בדירה חדשה, כי היא… אימצה אותן, אני מניח? היא עדיין עיוורת ובכיסא גלגלים, אבל מסוגלת לראות הרבה מעבר לדקה הקרובה עכשיו, ואומרת לבנות שהיא רואה אותן בעתיד כגיבורות ואנחנו מקבלים עוד כמה הבזקים, ואז הסרט מסתיים בקריינות של קאסי עם משפט שהוא קלאסיקה מיידית: "אתם יודעים מה הדבר הכי טוב לגבי העתיד? הוא לא קרה עדיין."
זהו, זה נגמר! עשינו את זה. זה היה "מאדאם ווב". ואחרי כ-4,000 מילים, אני יכול לומר שאני עדיין מאוד מבולבל. למה הסרט הזה קיים? עבור מי הוא נועד? למה שום דבר פה לא עובד אפילו קצת? אם אלה הדברים שסוני יוצרים כדי לשמור את הזכויות לדמויות, לא עדיף כבר למסור את הזכויות וזהו?
אם בהתחלה תהיתי למה הסרט מתרחש ב-2003, סוף הסרט די עונה על זה – כי ככה ה"נערות" האלו יהיו בשנות ה-30 לחייהן בהווה של היקום הזה ויוכלו להילחם בפשע בתלבושות שאותן הן לובשות בסרט הזה למשהו כמו שתי דקות במצטבר (ורק בחזיונות של העתיד). מסיבות נשגבות מבינתי, סוני כנראה ממש בנו על זה שהסרט יצליח ויוביל פרנצ'ייז חדש של שלישיית נשות-העכביש. אני רק זורק פה הימור, אבל בהתחשב בעובדה שהציון של הסרט ב"רוטן טומייטוז" יותר נמוך מזה של "מורביוס", שאחרי חודש שלם בקולנוע הסרט אפילו לא הגיע ל-100 מיליון דולר בכל העולם ושדקוטה ג'ונסון מקדמת את הסרט באותה התלהבות של מישהו שעומד לעבור כריתת רגל (ואם להאמין ל"דיילי מייל", גם באולפנים שמו לב), יש לי תחושה שלא נראה שוב את קסנדרה ווב, בנותיה המאומצות או חזי. לו רק מישהי הייתה יכולה לחזות את הכישלון הזה.
כן נהניתי לצפות בסרט עם חבר בקולנוע בתור משהו כל כך רע מכל בחינה שהוא מבדר, אבל אני לא יכול להמליץ עליו בלב שלם אם הזמן הפנוי שלכם יקר לכם. אני הולך עכשיו לעשות משהו – כל דבר – שיפעיל את תאי המוח שלי, ואני ממליץ לכם לעשות את אותו הדבר כל עוד אתם יכולים. כי אתם יודעים מה הדבר הכי טוב לגבי העתיד? שמצפים לנו עוד שני סרטים ביקום הזה בהמשך השנה. אם הם יצליחו להיות גרועים יותר, זה יהיה מאוד מרשים.
אני לא חושבת שסוני צריכים
לשחרר סרטי מאדאם ווב כדי לשמור על איזשהן זכויות. הם כן צריכים להפיק ולהפיץ סרטי ספיידרמן כל פרק זמן מסוים, ואת זה הם עושים באופן קונסססטנטי, ולמרבה המזל בשנים האחרונות גם באופן מוצלח (תודה מארוול).
אבל אם היו איזשהן זכויות מעורבות בסרטי יקום ״הנבלים של ספיידרמן ללא ספיידרמן״, הם היו מתחילים לצאת הרבה לפני וונום. זה לא שסוני חייבים לשחרר סרט של מאדאם ווב, או של קרייבן, או של מורביוס. אין חוזה שלפיו כל נבל ספיידרמן שלא מקבל סרט משלו חוזר למארוול. הם פשוט חשבו שהם יוכלו להרוויח ככה הרבה כסף במינימום מאמץ. זה די משמח לראות שהטריק הזה לא עובד להם יותר. אני מקווה אחרי קרייבן ו-וונום 3, לא נראה יותר סרטים מהיקום הקולנועי המביש הזה.
התכוונת למהדורה מוקדמת
סדרה מצוינת על אדם שמקבל את העיתון של מחר ומנסה למנוע את האסונות שכתובים בו.
שכחת לציין את החלק הכי מפגר בסרט
ממתי מישהו שמקבל חזיונות, הולך לרופא עיניים חחחח לא הבנתי מה הקשר
תענוג רצוף
אני מתייחס כמובן לביקורת, תודה.
רק משהו אחד – הבדיחה על דוד בן "כל הכיף בלי אחריות" דווקא משעשעת.
נ.ב
התלבטתי לשניה אם לסמן 'ספוילר' ואז נזכרתי ש
אם הסרט לא היה של מארוול הוא היה הרבה שובר קופות
אני באמת אהבתי את הסרט, למרות שהיו רגעים שממש צחקתי מהם וחשבתי לרגע שמדובר בקומדיה. כמו כשקאסי עשתה החייאה כשהיה אר"ן (אירוע רק נפגעים), מה שבפועל לא עושים כשיש אירוע אר"ן. או ,כשהיא עשתה החייאה נוספת לאחר מכן לאו'ניל, הפרמדיק, ישר בלי לוודא לפני שיש צורך בכך ובמיוחד כשהוא היה מדמם. וממתי עושים החייאה לפצוע מדמם בלי לעצור קודם את הדימום ?! מפרמדיקית, מי שמשחקת תפקיד של איש צוות רפואי בכיר, זה משהו שאני אישית מצפה לדעת ולעשות, אחרת זה באמת תלוש מהמציאות מהבחינה שלא צריכה להיות. חוץ מזה, אולי קצת אכזבה שרק ממש בסוף, בשתי דקות האחרונות שמראים את הכוחות שלהן, שזה היה ממש מעט. הייתי מאוד שמחה לסרט המשך, נוסף, באותו היקום. שתהיה להם הזדמנות להשתפר אולי במדאם ווב 2. אבל זו פנטזיה שלי לפחות. בסך הכל, אני חושבת שזה סרט טוב, לא רע בכלל, מאוד אהבתי, אבל אני מבינה את מי שלא אהב וחושבת שאם הסרט לא היה של מארוול הוא היה ממש טוב, אפילו מעולה ושובר קופות.
ברוכה הבאה ל"דברים שאני ממש מבינה בהם מוצגים בסרט"
ואיך שזה קצת הורס.
דוגמא שאני אוהב להשתמש בה היא איך אני ואשתי צפינו בסדרה האוס: עונה ראשונה הייתה וואו! , אבל בכל שנה שחלפה, אשתי התקדמה בלימודי הרפואה שלה: הגיעה לרמה שאבחנה את המקרה בחמש דקות ראשונות של פרקים, ידעה לומר פרוגנוזה ומה העלילה כנראה תהיה וכו. בגדול, למרות שעדיין הייתה סטודנטית, אכלה את הגיבור הגדול בלי מלח. אבל איזה מגניב הוא, אה?!1
אנחנו לא צפינו בהאוס בשביל הפרוגנוזה, אנחנו צפינו בהאוס כדי לראות אותו מתעלל וורבלית בסביבתו. דבר שאני מקווה שאשתך לא למדה בלימודי הרפואה
או-אה, אני חש שיש לך מטען עצור בבטן
שלא יהיה לך אולקוס..
יש שלי תאוריה שסקראבס זו הסדרה הכי מציאותית על רופאים.
* המגיב אינו, לא היה, ולא יהיה סטודנט לרפואה.
זה מעבר לתיאוריה
היה איזה סקר בקרב רופאים בארה"ב באותה תקופה, שאמרו שסקראבס היא הכי ריאליסטית. אולי זה שהיא צולמה בבית חולים אמיתי (נטוש) עזר.
ולמי שפספס, הפודקאסט צפייה המחודש של זאק בראף ודונלד פייזון הוא אחד הדברים היותר כיפיים בעולם ההסכתים. ומדי פעם הם אפילו באמת מדברים על הסדרה!
יש לי מסקנה מופרכת לא פחות מהסרט עצמו.
איכות המשחק של דקוטה ג'ונסון תלויה בתספורת שלה. בכל הסרטים שבהם המצח שלה היה גלוי – סוספיריה, זמנים קשים באל רויאל, אפילו ג'אמפ סטריט 21 – היא שיחקה לא רע. כשהשיער מכסה לה את המצח – הסרט הנ"ל, טרילוגיית 50 גוונים של אפור – המשחק שלה משעמם ומרדים.
(קצת טריוויה משעשעת שליקטתי מהאינטרנט: מייק אפס, שמשחק את הפרמדיק ביש המזל, גילם את אבי הגיבורה בסרט "50 גוונים של שחור", פרודיה מ-2016 על סדרת הסרטים בכיכובה של ג'ונסון. החיים הם מעגל).
ב"צ'ה צ'ה חלק מאוד" השיער כיסה לה את המצח
וזו כנראה ההופעה הכי טובה שלה