ייפ, אני ממשיך להשלים טריילרים שיצאו כבר לפני מיליון שנה. כלומר, יומיים.
לפני הרבה שנים, מארק אוסבורן עשה את סרט האנימציה הקצר והמופלא "More". הסרט היה מועמד לאוסקר, והיה ברור שלבמאי יש עתיד. ואכן, היה לו. רק שזה לא היה בדיוק העתיד שקיווינו לו. מארק אוסבורן הלך לדרימוורקס, השתתף בבימוי "קונג פו פנדה" (הראשון) וכמה פרקים של בובספוג, וזה בסדר גמור, כן, אבל זה לא בדיוק מה ש-"More" קורע הלב הבטיח.
אז עכשיו אולי הוא יקיים את ההבטחה. מארק אוסבורן, מתברר, עסק בשנים האחרונות בצרפת בבימוי גירסת אנימציה חדשה ל"הנסיך הקטן". או אולי, אם לשפוט על פי הטריילר, מין סיפור-נלווה ל"הנסיך הקטן". והעובדה שזה לא סתם עוד סרט אנימציה ממוחשבת בסגנון האולפנים האמריקאיים מעוררת תקווה.
ואם מעולם עוד לא ראיתם את "More", הנה הוא. אבל תעשו טובה ותפנו לעצמכם כמה דקות לבד בלי הפרעות, לא יפה לראות את זה בלי סאונד, בקטן, בין סטטוס על בוז'י וליבני לבין תמונה של חתול.
אפשר כבר מעכשיו לבקש רק את הנסיך הקטן בלי סיפור המסגרת?
(ל"ת)
הלוואי שלא יהרסו את יצירת המופת הזאת
בתור מי שרגיש מאוד לשינויים בין הספרים לסרטים, נחרדתי לראות שמרבית הטריילר לא עוסק בנסיך עצמו ומסעותיו אלא באותה ילדה צרפתית. לצערי הרב אני חושב שהחששות שלי יתאמתו ואני ארגיש שהרסו לי את ספר הילדות.
מצד שני, אם הסרט יצליח לשלוח אנשים רבים ככל הניתן (ולא משנה באיזה גיל) לשוב ולקרוא בספר, או לקרוא בו בפעם הראשונה, הוא יהיה שווה עבורי כמעט כמו נאום השועל על הידידות והדברים שבלב.
להפך
ספר כזה, שהוא כזו קלסיקה – אי אפשר לעבד *כמו שהוא* לסרט בלי להרוס אותו, כי סרט זה לא ספר, וכשאתה כל כך חרד מאנשים שיגידו שנתת את המשפט של רון להרמיוני, אתה מסורס לגמרי מבחינה יצירתית, ומה שיוצא לך זה כלום בפיתה. נכון, אתה יכול ללכת במדוקדק משפט אחר משפט – ואז מה עשית בעצם? לקחת את הספר והשארת אותו כמו שהוא, רק בסרט. זה חסר טעם, ויתרה מזאת, זה לא סרט. מה גם שבנסיך הקטן אין ממש עלילה, זה פרקים פרקים שכל אחד עוסק במשהו קצת אחר, עם יותר "אווירה" מאשר עלילה, עם ניסיון להגיד משהו על ילדים, על מבוגרים, על העולם המודרני, על חברות.. אז או שתדחף בכוח עלילה לתוך הספרון הצנום הזה, ואז, כמובן, תחטא לספר, או שתנסה ליצור את האווירה הזו בסרט, תנסה ליצור יצירה חדשה שתגרום לצופים (לא לקוראים) לצאת עם הרגשה דומה לזו שהרגישו כשקראו את הספר. וצריך להשתמש לשם כך בכלים של סרטים, לא בכלים ספרותיים. זה אתגר, זה נכון, וזה דורש גם היכרות עמוקה עם הספר וגם מיומנות ורגישות גבוהה. ואני גם מניח שעם ספר כמו הנסיך הקטן, חוויות הקריאה בו משתנות מאדם לאדם, ומי שיוצר סרט על פי זה ייצור את "הנסיך הקטן" שלו. והוא בחר לעשות את זה דרך סיפור מסגרת, שזו יכולה להיות בחירה מאד מעניינת, כי זה לתרגם את הרעיונות של הספר לאנשים בשר ודם מהמאה ה-21. זה יכול להיות לפחות ניסיון להראות כמה הוא רלוונטי, שזה לא סיפור על טייס משנות השלושים שפגש ילד במדבר. כלומר, זה כן, אבל זה סיפור נצחי, שמדבר גם על מה זה להיות ילד היום. אני מניח שיש עוד דרכים לעשות את זה – בכולן אפשר לפשל ואפשר לזהור. ככה שעד שלא תראה את הסרט אתה לא יכול לדעת מה הוא הולך לעשות עם זה.
ובכל אופן – יתכן שהוא יצליח לשחזר בדרך שהוא בחר בה משהו מהקסם והמתיקות של המקור. יתכן שלא. מה שבטוח לדעתי זה שהוא לא יכול "להרוס את הספר". אני לא ממש מבין את החרדה הזו, שמישהו "יהרוס לי". מקסימום זה יכול לעצבן אם תרגיש שהוא לא הבין את הספר כמו שלדעתך צריך להבין, או שתרגיש שהוא מרדד או משתמש בספר באופן ציני ו"מחלל" אותו. פחות או יותר כמו שאני מרגיש שפיטר ג'קסון עושה ל"הוביט". אבל זה לא פוגע בכלום באהבה שלי לספר. אי אפשר להרוס יצירות מופת, אפשר רק לשאת את שמן לשווא.
הכל שאלה של מה ההגדרה שלך ל"הרס"
החלפה של שורה פה או שורה שם היא כמובן אינה הרס.
אבל לפי הטריילר נראה שמרבית הסרט בכלל יתמקד בדמות שבכלל לא הופיעה בספר, וכאן כבר מדובר בסיפור אחר, תרתי משמע.
אם רוצים לעשות סרט שבו מזכירים את הנסיך הקטן, בבקשה, רק אל תקראו לו "הנסיך הקטן".
הפחד הגדול שלי הוא שהסרט יהיה כל כך שונה שיקום דור חדש שיחשוב שהספר הוא כמו הסרט (אני יוצא מנקודת הנחה שהסרט לא יצליח להיות טוב כמו המקור בגלל הקושי הרב שתיארת בהפיכת הספר לסרט). דור שלא ייקרא את הספר כי הוא ראה את הסרט.
אבל אם ייקרה מצב שבו הסרט כן מצליח לקדם אנשים לקרוא את הספר צריך לשכוח מכל מה שאמרתי ולזרוק אותו לפח.
מה הבעיה לקרוא לו כך?
בימיי כמתנדבת-נוער מכופכפת באייקון, זכור לי סרט אימה קוראני בשם "הנזל וגרטל" שבוודאות לא היה הגרסה המוסרטת לעמי ותמי
אמנם את הגרסה המוסרטת הקודמת ראיתי רק בילדותי,
אבל למיטב זכרוני היא:
1. הייתה נאמנת יחסית למקור,
2. לא הרסה אותו.
אני לא חושב שזה יהרוס את הספר
אבל אני כן חושב, כמו שכתבתי בתגובה לקצרצרים, שהפתרון שבחרו כאן לאופי המינימליסטי של המקור הספרותי הוא פתרון גרוע. נכון, הסיפור המקורי הוא "צנום" מאוד – אבל אני לא חושב שהפתרון לזה הוא להעמיס עליו מה שנראה כמו משקולת של טונה שלא קשורה אליו בכלל.
אני לא יוצא מנקודת הנחה שהסרט יהיה בהכרח רע – כמו שדורון כתב, הבמאי שלו מוכשר מאוד, והתסריטאית עשתה עבודה טובה מאוד עם "הקופסונים", אבל הטריילר בהחלט הוריד לי את הציפיות.
דווקא לדעתי הפתרון שלהם הוא טוב
במקום לחטוא למקום ולשנות אותו לגמרי (נחש איזה סרט גרם לי להפסיק לחבב את טים ברטון ולהתחיל לשנוא אותו ואת כל מי שגידל אותו ).
במקרה הזה הם רק הוסיפו סיפור מסגרת 'מסביב', במקום לשנות את העלילה המקורית
משהו שמפריע לי בטריילרים לאחרונה
מישהו כאן יודע למה בכל הטריילרים שיוצאים בתקופה האחרונה משתמשים באותו טריק של לשים מישהי שרה בלי מוזיקה על רקע כל מיני דברים דרמטיים שקורים על המסך? וזה תמיד זמרת פופ בינונית ששרה משהו לא קשור.
ואגב, עוד יצירה חמודה של אוסבורן
הקליפ שהוא ביים ל-"פארק היורה" של ויירד אל ינקוביץ':
https://www.youtube.com/watch?v=gh4zvQfDhi0
אין ספק שאוסבורן הוא מאוד מגוון
מצד אחד, יצירת מדע בדיוני פוסט אפוקליפטית(?) מדכאת וסוריאלסטית ב-More, מצד שני קומדיות קורעות כמו בובספוג, הקליפ ההוא של "פארק היורה" ו"קונג פו פנדה"*, ועכשיו נראה שהוא עושה דרמת התבגרות(?) עם פנטזיה ב"הנסיך הקטן".
*שם אגב, הוא גם הוכיח שהוא יודע לביים אקשן כל כך טוב שהוא גורם להרבה סרטי אקשן גדולים להחוויר בהשוואה.
רק לי more (כמעט)עשה סיוטים?
(ל"ת)
(בקרוב) לא
אני די חוששת ללכת לישון עכשיו
לא גרם לי סיוטים, אבל קרע לי את הלב.
האימג'ים שלו בהחלט ירדפו אותי בימים הקרובים, ואולי גם בימים רחוקים יותר.
אני מניח שזה בגלל האנשים שהוא אסף איתו אחרי קונג פו פנדה,
אבל הילדה נראית בול כאילו היא בסרט של דרימוורקס.
יש מצב שפספסתי הכל בגלל הצרפתית
אבל אם אני מבין נכון, זה בכלל לא הולך להיות סרט על הנסיך הקטן, אלא על כתיבת הספר על ידי אנטואנט דה סנט-אכזופרי.
הקטעים של הנסיך מונפשים אחרת בכוונה, כדי להעביר את ההרגשה שזה הסיפור ולא "העולם האמיתי".
אם אני צודק, השם מוצדק בהחלט אבל אין פה בכלל ניסיון ליצירת סיפור נלווה אלא סיפור רקע, בסגנון של "למצוא את ארץ לעולם לא".
נ.ב. אני יודע שסנט-אכזופרי לא אמור להיו זקן במציאות, לא יודע מה הקטע.
נ.ב. 2 – בסצינה שבה היא הולכת לישון, נראה שזה בבית של הקשיש, מה שדי הרס לי את האווירה הקסומה, עם מחשבות על פדופיליה סטייל לואיס קרול. סליחה שהרסתי גם לכם…
פדופיליה כמו כאן לדוגמה?
https://www.youtube.com/watch?v=F2ZyhC4awCQ
כדאי אולי להבהיר
שאין ביסוס היסטורי לטענה/השמצה שמופיעה בסוף התגובה לעיל. אז נא לא להתייחס אליה כמובן מאליה.
ספיקינג על טריילרים,
רדפיש, אני סקרנית. זה מקרי ששלושת דפי הסרט+טריילרים החדשים שהוספת היום הם כולם דרמות בכיכובן של שחקניות מפורסמות בנושא נשים שנאבקות במחלות קשות?
צפיתי בכל הטריילרים ועכשיו ממש בא לי לקבוע תור לרופאה, ככה לוודא שהכל בסדר.
גם אותי זה מאוד שיעשע.
זה מקרי לגמרי – או, בעצם, לא לגמרי. "עוגה" ו"עדיין אליס" שניהם סרטים שהשחקניות הראשיות בהן מועמדות לגלובוס הזהב, ויש סיכוי טוב שיהיו מועמדות גם לאוסקר, וזאת הסיבה שעדכנתי את דפי הסרט עכשיו. אז חוסר המקריות כאן הוא בכך שהדרך הטובה ביותר, כנראה, לקבל כשחקנית מועמדויות לפרסים היא להיות שחקנית מפורסמת ממילא שמגלמת אישה שמתמודדת עם מחלה כלשהי.
"כמו שאת", לעומת זאת, לא מועמד לכלום, ורק הגיע לרשימת ההפצה לאחרונה. אז, צירוף מקרים.
כי 'כמו שאת' זה סרט נוראי
(ל"ת)
זו תוצאה של דף הסרט שנוסף לפניהם:
"כוח עליון".
אגב למי More הפסיד באוסקר?
קשה לי להאמין שזה שזכה אז היה ראוי יותר.
"Bunny".
של כריס וודג', מי שעשה אחר כך את "עידן הקרח", "רובוטים" ו"epic". סרט טוב ("Bunny", כלומר). אבל לא ראוי יותר מ-"More". ככל שזה נשמע אבסורדי היום, נדמה לי שהיה לו יתרון משום שהוא היה סרט אנימציה ממוחשבת, מה שעדיין נחשב אז לחדשני ומעניין.
והנה הוא:
https://www.youtube.com/watch?v=Gzv6WAlpENA
וואו, כמה שהאנימציה של הסרט הזה התיישנה, וכמה זו של More נשארה רעננה.
מתברר שיש יתרונות בלעשות דברים בצורה קלאסית.
אני היחידה שממש מתרשמת מהאנימציה של Bunny?
כלומר, השנה היא 1998- זה נראה ממש ממש מרשים. התנועות של הארנב זורמות וחלקות, הסאונד פשוט מעולה, רואים שהושקעה הרבה עבודה בסרטון. האמרה שהוא "לגמרי לא ראוי" עושה לו עוול לא קטן. אני חושבת שאפשר להסכים שלסרט "More" עלילה טובה יותר,גם העיצוב שלו יפיפה והוא בהחלט ראוי לזכייה. הוא מבריק. אבל יש לזכור שהאנימציה 'התיישנה' בזכות סרטים כמו "Bunny" המהווים מקפצה רצינית בעולם האנימציה.
אתה רוצה להגיד לי שלבמאי של "עידן הקרח", "רובוטים" ו"Epic" יש אוסקר?
ושהוא זכה בו על פני מארק אוסבורן?! O_0
זה WTF רציני, ואחרי שצפיתי בסירטון הקצר, גם לגמרי לא היה ראוי, הסרט חביב אבל לבחור בו על פני More זה פשוט אבסורד, וכמו שנמרוד אמר מבין שני הסרטים לא רק ש-More טוב יותר הוא גם נשאר עדכני ומרענן לעומת Bunny שהתייבשן מאוד. וואו, פשוט… וואו.
אני סקפטית.
ולא בגלל שאני מין טהרנית כזו שתמיד תתלונן כשספר שהיא אוהבת יהפוך לסרט. היו מקרים שבהם שנאתי את זה, אבל היו גם מקרים שבהם נהניתי מאד מהתוצאה ויש עוד ספרים שאני אוהבת שהייתי שמחה אם היו מעובדים לקולנוע. אבל הנסיך הקטן… לא. הספר עובד כל כך טוב כמו שהוא ואני לא חושבת שאפשר לגעת בו – אפילו לשנות פרט קטן – בלי שהכל יתפרק וייפול. אם הסרט יספר איזה סיפור מסגרת לנסיך הקטן, ניחא, אבל אם יוסיפו לסיפור עצמו זה יהרוס את הכל. אי אפשר לגעת בסיפור כל כך מושלם. האנימציה הידנית [אני מקווה?] מקסימה אבל הטריילר גורם לי להרגיש שיהיה פה עיסוק נרחב במסר של "אל תהפכו למבוגרים" [שבספר הוא רב מימדי, עם רמיזות על כך שזה בלתי נמנע], למרות שהספר מציג עמדות חכמות ורגישות לגבי כל נושא שספרים וסרטים נוטים לעסוק בו, וחלק מהן כמעט לא זוכות ליחס, לצערי.
MORE
תודה, זה אחד הדברים הכי טובים שראיתי בזמן האחרון.
more מדהים !!!