זה היה יכול להיות יותר גרוע.
כן, אין עולם בו רימייק לייב אקשן שלא מצליח להוסיף דבר אחד בעל עניין הוא יותר מ"מיותר". וכן, אין שום דרך להגן על נאמבר מוזיקלי כמו "בתוך הים" שבו בית שלם מתאר מקהלה של דגים שהסרט נמנע מלהראות כי הוא יודע כמה מגוחך זה יראה באנימציה "ריאליסטית" אז הוא פשוט מקווה שנזרום עם כמה צבים שזזים בהרמוניה. וכן, ישנם כמה ניטפוקים שבאמת ראוי לנטפק כמו החלק שבו השחף נמצאת מתחת למים כמה וכמה דקות ופשוט בסבבה שלה או הספרים העמידים לחלוטין למים או סרטן היבשה שמשום מה שוחה בקרקעית הים או זה שבחייאת, אריאל בקושי מתחבאה מישהו בטח ראה אותה. וכן, אורסולה עוברת מנבלית קאמפית כיפית לנבלית פאוור ריינג'רס שבעיקר מבלה באקספוזיציה מיותרת. וכן, הנסיך אריק מקבל הרבה יותר סיפור רקע משצריך למישהו שעיקר האפיון שלו הוא "זה חתיך סתמי". וכן, אני בטוח שחוויאר בארדם אפילו לא טרח ללבוש מכנסיים לצילומים שלו כי האדם נראה כאילו הוא חותר לזכות בפרס ה"הכי פחות התאמץ לעשות משהו בסרט" אי פעם. וכן, אין לי מושג איזה מחלה סופנית יש לפלאונדר ולמה הסרט לא נותן לו למות בכבוד או לחלופין למה הסרט לא היה מוכן לתת לו חלקיק צבע. וכן, השירים החדשים הם משקל עודף ולא נחוץ. וכן, אני משוכנע שגרימסבי הוא תפקיד שנכתב עבור מארק סטרונג שהיה אולי אפילו קרוב להשתתפות בסרט עד שהוא נזכר שהוא שכח משהו בתנור אז הביאו את בן הבליעל הכי דמוי מארק סטרונג אי פעם. וכן, כל הסיפור על זה שאריאל שוכחת שהיא אמורה לנשק את אריק מרגיש כמו סיבוך לא נחוץ שעונה על תלונה שאף אחד אף פעם לא שאל. וכן, זה סרט ארוך בהרבה ממה שהוא אמור להיות. וכן, האפקטים – בטח מתחת למים – הם נוראיים. וכן, יש סצנת מוות מגוחכת בסרט הזה שגורמת לסוף שלו להיות טיפשי אפילו יותר.
כל זה נכון, ובטח שכחתי משהו כמו זה שההחלטה לתת לאריאל לשיר ב"בתוך הים" מוציאה את כל העוקץ שאמור להיות בשיר, שבו סבסטיאן מנסה להרשים אותה והיא מנפנפת אותו ולא מתרשמת.
ועדיין, בסופו של דבר, אין שום מרכיב ב"בת הים הקטנה" שהוא מכעיס בפני עצמו. ובואו – אם באתם לרימייק לייב אקשן של דיסני, בשנת 2023, זה עליכם. כל הטרוניות על אובדן הקסם ממדיום האנימציה למדיום ה"אנימציה אבל מכוער וחסר הבעות פנים", ההסתמכות על העבר, והפחדנות הכללית של הרימייקים הן בשלב הזה חלק מעסקת החבילה שטוב שיהיה מי שימשיך להגיד שזה המצב, אבל עבור הקהל שהולך לזה, לא על זה קם ונופל הדבר.
לא, סרט כמו "בת הים הקטנה" קם ונופל על השאלה כמה הוא מצליח לשחזר את החוויה של סרט המקור. שוב, לא ברור למה – סרט המקור עדיין איתנו, למיטב ידיעתי, ולא נראה לי שדיסני מתכננים להעלים אותו. ובכל זאת, מהרגע שמבינים שלא מדובר בעיבוד מחדש או ניסיון לעשות משהו קצת אחר (כמו חלק מסוים מהרימייקים) אלא ניסיון לסחוט את הנוסטלגיה עד הסוף, הסרט מצליח לשמר את המרכיבים העיקריים של הסיפור מהסרט המקורי. סיפור שאני לא אוהב בכלל, יש לציין, אבל זאת לא הנקודה. שוב, אם נכנסים לרימייק של "בת הים הקטנה" צריך לצפות שהוא יספר את הסיפור של בת הים הקטנה. זה בשם וכל זה.
בכל מקרה, המרכיבים העיקריים של הסיפור הזה הם שניים: הקול של אריאל, והרגש של בת נוער כלואה עם הורה שלא מבין אותה ועל כן חייבת לפרוץ את הגבולות שהוא מציב, גם אם זה בא עם החלטות טיפשיות למדי.
והסרט די קולע לתחושה הזאת. יותר מזה – הוא קולע לתחושה של מי שכל כך נואשת להשתחרר שהיא מגיעה למקום חדש ועדיין לא באמת יכולה להביע את עצמה, והיא כלואה בין המקום הבטוח שבו יכלה לדבר והמקום החופשי שבו היא עדיין לא מוצאת את עצמה. והוא עושה את זה בעיקר בגלל האלי ביילי, ויותר נכון להגיד – הקול של האלי ביילי.
כי ביילי עוד לא שחקנית מחוננת מדי, והחלקים בסרט שתלויים בעבודת הפנטומימה שלה הם החלקים שבהם הליהוק שלה לא משתלם, אבל היא מפצה על כך, בענק, כל פעם שהיא משתמשת במיתרי הקול שלה. אריאל של ביילי גורמת לנו להרגיש כמה אובדן הקול שלה הוא עצום כי הקול שלה באמת עד כדי כך קסום. הוא קסום עד כדי כך שיוצרי הסרט חיפשו כל פתח קטנטן לתת לה תירוץ לשיר עוד קצת ועוד קצת. ונו, בצדק.
חוץ משני הדברים האלה מעט מאוד דברים הם באמת "טובים" בסרט הזה. אקוופינה כנראה עושה את התפקיד הקולי הכי טוב שלה עד כה והיא חמודה להפליא, ודויד דיגס הוא כנראה השחקן שהכי משקיע בסרט הזה, מה שטוב כי אני די בטוח שהוא השחקן שמדבר הכי הרבה בסרט. לא ברור למה המשכנו עם המבטא הג'מייקני (חוץ מזה שאין קהילה גדולה של ג'מייקנים-אמריקאים שיעלבו ממבטא שכזה ויגידו "אחי מה") אבל הוא לא מוריד יותר מדי.
אז בגדול, "בת הים הקטנה" הוא מעין הזיקוק האולטימטיבי שדיסני חיפשו לו במזקקות הנוסטלגיה של הרימייקים האלה. סרט שהולך על בטוח בכל מובן שהוא, משחזר משהו מהסרט המקורי ולא מעצבן באף בחירה שלו (אלא אם עניין ה"בת ים שחורה" עדיין מפריע לכם, אבל אז אני מניח שלא הלכתם לסרט מראש). באופן עקרוני, קשה לי להגיד שאני ממליץ על סרט שממשיך את הסירוב העיקש של דיסני לנסות להשקיע מינימום של מאמץ בחידוש, המצאה ומקוריות אבל בפועל, יש דרכים גרועות יותר להרוג שעתיים בקולנוע. כי גם אם משהו הוא לא הכרחי ולרגעים עלבון לאומנות באשר היא, זה לא אומר שהוא נורא. כאמור – זה היה יכול להיות יותר גרוע.
כמו כן, שימו את השיר של השף הצרפתי המטורף, פחדנים, מה זה החרא הזה.
אולי זה הזמן להפסיק עם סרטי מתחת למים. זה אף פעם לא נראה טוב (אלא אם אתה גיימס קמרון)
(ל"ת)
אין סיבה להפסיק לספר סיפורים מתחת לים רק בגלל אפקטים גרועים
ואין סיבה לספר סיפורים מתחת לים רק בגלל שהאפקטים טובים.
מסכים עם המשפט השני רק.
לגבי המשפט הראשון צריך לחדד, אם הולכים על גרסה אומותית ויצירתית שלא מצריכה יותר מדי טכנולוגיה חדשנית אז אחלה. גורג מלייס עשה את זה יופי. אם מנסים להנדס עולם ימי מcgi כעור אני לא מעוניין לסבול.
לוקה
(ל"ת)
השיר של השף הוא באמת אנומליה בסרט המקורי. הוא מזכיר לכולנו שהפחד שחשים שאר יצורי הים מבני האדם הוא אמיתי, ושזה שאריאל רוצה להיות חלק מהעולם שלהם הוא למעשה בגידה בכל החברים שלה שרבים מהם ניצודו על ידי בני האדם (נכון שגם "בתוך הים" גם מדבר על זה, אבל הוא שיר הומוריסטי , בעוד שהשיר של השף הוא מקאברי ומפחיד). ביקום אלטרנטיבי יש גרסה של בת הים הקטנה שבה בני הים כולם שחורים ואז האנלוגיה יותר ברורה. אבל כמובן שלא בדיסני שלנו.
מעניין שהזכרת את השיר של השף הצרפתי
ספציפית זו סצינה שכשאני ועוד חבר אנימטור ישבנו וחירבנו על הסרט הזה לפני שהוא יצא, חשבנו עליה. השף הצרפתי מתנהג בכזו אכזריות לסבסטיאן, כל כך נחוש לרצוח ולבשל אותו במגוון דרכים שונות, שהדבר שהופך את הסצינה הזו ל"אכילה" היא בדיוק מה שנעלם ברימייק- אנימציה צבעונית, קרטונית ועליזה, שבה יש מרחק מספיק גדול מהמציאות. אם אתה מסיר את המחיצה הזו מהדימוי שלך והופך אותם בכוונה להרבה יותר ריאליסטיים, זה הופך לסצינת אימה לכל דבר. באמת תהינו אם הסצינה הזו תיכנס בכלל לסרט החדש כי אין לדיסני אינטרס להכניס ממש סצינת אימה לתוך הסרט, והגיוני בעיני שהיא לא נמצאת שם.
תראה
ראוי לציין שדווקא יש סצנה אחרת שכן מתנהגת כמו סצנת אימה לילדים – הסצנה עם הכריש בתחילת הסרט.
בנוגע לשאר ההודעה – טוב, כן, אבל זה לא מונע ממני לדרוש את זכויות הבסיס שלנו שהיא שירים פסיכיים ומפחידים ומטרידים עם מבטא צרפתי מעליב.
לה פואנסונס! הדגים!
באמת, לא ברור לי למה ההורים שלי נתנו לי לצפות בזה (לא שזה המוות של מופסה, אבל עדיין). וגם הסצנה עם הכריש, מסכן פלאונדר, כולם עליו. מישהו יכול בבקשה לשלוח אותו לטיפול פסיכולוגי? איפה ההורים שלו? הם סבבה עם זה שהוא עם אריאל בגרסה האנושית שלה? זאת שלידה יש נסיך שאולי מעוניין בדג טרופי צרוב קלות עם רוזמרין? ולמה הם לא עושים לו כימותרפיה? הוא נראה פשוט נורא
טוב, התפתיתי לבדוק, פלאונדר(פיונית) במציאות הוא דג אפור ומכוער, פלאונדר בבת הים הקטנה הוא פסון מרהיב (royal angelfish) דג עם צבעים בוהקים שנראה בדיוק כמו פלאונדר. במקום לשנות את השם או לתת לו סיפור רקע שהוא מאומץ, דיסני הנאמנים לריאליזם החליטו ללכת על עיצוב היברידי של פלאונדר אפרפר עם כמה פסים בצהוב כחלחל חולני.
הוא דג ממין שנקרא סרג'נט מייג'ור
השכלתי! היו צריכים ללכת על האנג'לפיש
(ל"ת)
מי צריך שף צרפתי?
הביקורת עשתה קציצות דגים מהסרט. צחקתי ונהניתי מכל ניטפוק.
מבין שני המצבים של דיסני נראה שהסרט הזה נופל למחנה "רימייק שלא מחדש שום דבר חיוני ולכן אין בו טעם" (סינדרלה, היפה והחיה, מלך האריות) הרבה יותר מאשר "רימייק שלא מבין את המקור ומבזה אותו" (מולאן, פיטר פן וונדי, אלאדין).
אני מניח שאפשר לראות את הסרט, אבל יש מספיק דברים אחרים לראות בקולנוע, אפילו אם הילדים מציקים.
לדעתי היא יפה וחמודה
לא יפהפייה, אבל מי אמר שהיא צריכה להיות?
גם בסרט המצוייר אריאל לא יפהפייה מדהימה, היא יותר נערה חמודה ותמימה.
מי יפייפיה?
אם תתרגם נסיכות דיסני לנשים בשר ודם, בעצם יש מגוון די גדול של צנומות עם עיניים מאוד גדולות ושיער שופע בצבע משתנה.
בעיני האלי ביילי ממש בחורה יפה, כמובן שזה סובייקטיבי לחלוטין וזה נכון לכל אישה מהמציאות שאמורה לגלם בת דמותה של מישהי מצויירת. למשל, אישית אני לא משתגעת מהיופי של אמה ווטסון, והיא גם לא כל כך הזכירה לי פיזית את בל המקורית. דווקא האלי ביילי, למרות הביקורות (המיותרת) על צבע העור, מאוד עוברת בעיני כאריאל עם השיער הגדול והאדום והעדינות בפנים- ויותר מהכל, הקול שלה שהוא מצויין.
** לא ראיתי את הסרט עדיין **
אקוופינה לא סתם בתפקיד הכי טוב שלה
היא כל כך נהנית מכל רגע שזה משפיע גם על הצופים. בכל פעם שסקאטל פותחת את הפה אפשר לשמוע את החיוך של אקוופינה ואת הרצון שלה להוציא את המקסימום מסקאטל, שהיא באמת מכרה זהב.
חוץ ממנה היה לנו את הנסיך אריק בשיר של יום הזיכרון ובאופן כללי החתיך שעושה כאילו יש לו אופי, האלי ביילי שבשלב מסוים גרמה לי לחשוב "טוב די עכשיו את סתם משוויצה", דויד דיגס שאמנם נשמע כאילו הוא נהנה מהתפקיד שלו, אבל קצת מתאמץ מדי עם המבטא, מליסה מקארתי שהיא בערך הליהוק הכי מדויק בסרט הזה, ומדי פעם טעימות מג'ייקוב טרמבלי שבייסיקלי עושה שוב את לוקה אבל עם הרבהההההההה פחות זמן מסך.
זה סרט נורא פושר, וכל סצנה מצליחה להגיע רק לרמת ה"כמעט". זה כמעט כמו הסרט המקורי. כמעט מספיק קצבי. כמעט מספיק כיפי. כל כך מתסכל. שלוש שנים דיסני עבדו על הדבר הזה וזה מה שאנחנו מקבלים?
סבבה אבל הבעיה הכי גדולה פה זה אורסולה.
זה בדיוק מה שחשבתי שזה יהיה.
בסרט המקורי היא קונטרה מוחלטת לבת הים.
ופה היא גרסת הוניל, הנייטרלית, הדודה שלכם השתגעה והתחפשה למכשפה לסופש – וזה חבל ופספוס.
והנה הכשלון
וכשכבר לא מנסים להשקיע וכל הקהל כבר יודע מה סגנון הריימיקים של דיסני אז בשבוע פתיחה של 4 ימים אנחנו עם פחות מ-200 מיליון דולר וזאת כשהתקציב הוא 250 מיליון פלוס 80 מיליון פרסום ועוד שאר הוצאות ככה שהמשימה של הסרט תהיה לכסות את כל ההוצאות עד שמגיע לדיסני פלוס
מקוה שזה יגרום לדיסני להתעשת מחלום הריימיקים שהכניס להם כבר כמה מיליארדים ולהתחיל לייצר תוכן איכותי לכל המשפחה (ולא חייבים הוספות פרוגרס בכל סרט) כי אילמוניישן ודרימוורקס עוקפים אותם מימין
באיזור 120 בארצות הברית בסופש זה הישג יפה דווקא
זה בערך כמו אלאדין
אבל לאלאדין הין רגלים ארוכות כי הקהל אהב
בכל מקרה אם זה יתן הכפלה נורמלית זה יכול להגיע ל800 כזה(ואם הקהל יאהב אז אולי יותר()
שזה לא הכי טוב של הרימקיים אבל עדיין לא כישלון(בטח אחרי שמארוול יחסית מאכזבים בזמן האחרון) .
צודק
אלאדין באמת פתח בצפון אמריקה באותו סופ"ש עם סכום דומה (מעט יותר) והקהל בינתיים עם תגובה דומה
מה שמעניין פה שכרגע היחס העולמי שבאלאדין עמד על 2/3 בעולם לעומת 1/3 בצפון אמריקה וכאן בדיוק הפוך השאלה אם זה יתהפך ואז צפוי לו גורל כמו אלאדין (שהרוויח המון בשוק האסייתי שמגיע יותר מאוחר) או שזה ישאר כך ואז הוא צפוי לגמור באזור החצי מיליון וזה כבר כישלון
עם ביקורות טובות יכול להגיע ל700-800 כמו שאמרתי גם עם חצי חצי
ובכל מקרה גם 600 זה לא כישלון
אבל זו אכזבה זה כן
היו רימקיים שעשו 500-600(סינדרלה – אוז).
היו כאלו שעשו 800 בערך (נגיד מפליסנט)
היו כאלו שיותר כמו אלאדין היפה והחיה וכו
והיו כישלונות כמו דמבו נגיד
לרוב אפ לסרט יש ביקורות טובות יחסית אז הוא מגיע להישגים לא רעים
אבל אני לא חושב שבינתיים דיסני יעצרו את הרימקיים בגלל 500-600 של בת הים
"לכל המשפחה"?
למה, למי מיועד הסרט הזה?
ומי קובע מה אינטגרלי לסרט ומה "תוספת"? יש תקנים?
סליחה עם נשמעתי תקיף
התכוונתי לגיל הצעיר ובאופן כללי כל הוויכוחים בנושא מתעוררים סביב דיסני
תכלס בת הים הקטנה המצוייר
הוא סרט הדיסני האהוב עליי (שילוב של זה שהוא תפס אותי בגיל המושלם + היה היחיד שהיה לנו בבית בקלטת וידאו בעברית), ואין לי שום כוונה לצפות בסרט הזה.
אלמנט ההפתעה של הרימייקים האלה מיצה את עצמו, ועם כל סרט נוסף שראיתי הבנתי שהם לא באמת מחדשים שום דבר משמעותי, ובטח לא מתעלים על המקור, אז למה? מרגיש לי יותר ויותר מיותר להקדיש להם תשומת לב או עניין מיוחד.
מניחה שדיסני יעשו מספיק כסף בשביל להצדיק את ההשקעה, אבל בקצב הזה לא יישאר להם למה לעשות רימייקים וסיקוולים עוד כמה שנים. אולי זה מה שיידרש כדי לתת מקום לקצת יצירתיות.
הלוואי שכולם היו כמוך
אם אנשים יניחו את רגשות הנוסטלגיה שלהם בצד ויבינו שבכל פעם שהם רצים לרימייקים האלה הם רק מנציחים את המציאות בה דיסני ממלאים את הלו״ז שלהם בחיקויים האלה במקום לעשות תוכן מקורי בלייב אקשן, אז אולי יש מצב שזה ישתנה סוף סוף.
אבל כל עוד אנשים ימשיכו לתת כסף ליצירות חסרות ההשראה האלה, שהן לא יותר משחזורים דהויים, ולהפוך אותם להצלחות ענק, אנחנו נשאר עם עוד ועוד סרטים כאלה ואם אפס סרטים מקוריים ומושקעים.
כי למה להשקיע על סרט מקורי כשאפשר פשוט לשחזר הצלחות מהעבר ולגרוף את כל הקופה?
הגיע הזמן שהציבור יעצור את זה, מה שלצערי עדיין לא ממש קורה, אם כי נראה שאולי אנחנו בכיוון לשם.
הבעיה בקהל היא
הרתיעה מחומר מקורי שקיבל ביקורות שליליות, לא ההתלהבות מהמוכר.
אבל השירים!
לא יודעת אם הוא האהוב עלי אבל הוא בטופ 3 ותמיד היה.
ההורים שלי קנו לנו את הגרסה באנגלית והקליטו עבורינו (בעידן האפל שדרש חיבור שני מכשירי וידאו) את הגרסה בעברית. ואני מכירה ואוהבת את הסרט הזה בשתי השפות.
עדיין לא קניתי כרטיסים, אבל על אף הביקורות הרעות באופן גורף, לגמרי יש לי כבר דייט לצפיה. אני בטוחה שיהיה מזעזע.
אגב למי שצפה בסרט- איפה מקס הכלב? לא ראיתי אותו בפרומואים, והוא הדבר הכי מהמם בסרט הזה (אני משוחדת מאוד עם הגזע)
הם ה-ח-ל-י-פ-ו את הכלב!
התגובה שלי מתחלקת לשני ניגודים.
קודם כל, אני לא מאמינה שהכלב התחלף! לקחו את הגזע הכי מושלם ביקום והחליפו בכלב מתולתל וקטן, שזה סבבה אני ממש אוהבת והכל, אבל איך החליפו לי את הכלב ככה?!
חוצמיזה, אולי זה ממש רעיון טוב. אולד אינגליש שיפ דוג הוא כלב קשה לתפעול וסרטים כאלה נוטים לגרום לאנשים לאמץ כלבים לא מתאימים ואז יש אינפלציה של דלמטים או אקיטות בעמותות. אז כניראה שזה דבר טוב.
אבל עוד סיבה לא לרצות לראות את הסרט.
אגב, חייבת לשאול- למה הכלב הוא אמיתי ולא אנימציה?
אם כבר הזכרת את השירים
אז אני חייב לשאול, מה לעזאזל היה הדבר שהזה שאקוופינה שרה?
אלוהים עדי שאני מחבב בדר"כ את העבודה של לין מנואל מירנדה, אבל השיר(??) הזה ובעיקר הביצוע שלו, הוא משהו שאפשר להשתמש בו לחקור עצירים בגואנטנמו.
בעיניי זה היה כיפי להחריד והקטע הכי טוב בסרט
התלונה היחידה שלי היא שלא היה מספיק קטעי שירה של דויד דיגס.
הערה כואבת: דיסני פישלו בשנות התשעים עם סרטי המשך מיתרים ישירות לוידאו. כשפיקסאר לקחו פיקוד על דיסני, המהלך הראשון היה להפסיק את השטות ההיא.
העניין הוא שכיום דיסני מצאו תחביב נחות חדש; גרסאות לייב אקשן מרושלות. וכמו אס עם סרטי ההמשך, דיסני עושים זאת לכל הקלאסיקות.
אז מה השיפור?
פיקסאר לא לקחו פיקוד על דיסני.
פיקסאר התנגדו לדיסני לעשות סרטי המשך לסרטים של פיקסאר וזה היה הכוח שלהם . דיסני המשיכו לעשות סרטי המשך לעצמם, הסיבה שבעבר דיסני עשו סרטי המשך היא שהם שלחו אותם ישירות לוידאו וזה עשה הרבה כסף , שהוידאו מת אז הם הפסיקו עם זה.
רימייק הלייב אקשן זה בעצם סוג של המשך למה שהיה הוידאו – דרך קלה להרוויח כסף נוסף(אם כי לא כל כך זולה באופן מפתיע).
אגב עכשין שיש את הסטרימנג נראה שהוא קצת מתפקד כוידאו וסרטים לא ״חשובים״ אפשר לשלוח ישר לשמה- פיטר פן, פינוקיו וכדומה
הרימייקים האלה לא זולים יותר על הנייר, חוץ מזה שהם סוג של כן.
כשעושים רימייק לנכס שקיים אין האוס, יש משמעותית פחות כסף שצריך לשלם כדי להביא אנשים מבחוץ. זה גם מזרז את תהליך ההפקה.
עדיין התקציבים גבוהים ביחס לסרטי וידאו
(ל"ת)
למעשה, זה כן קשור לפיקסאר
עם רכישת פיקסאר, ג׳ון לאסטר קיבל את הפיקוד על אולפני האנימציה של דיסני וגם על ״דיסני טון״ שהיה האולפן שהפיק את סרטי ההמשך ישירות לוידאו.
עם כניסתו של לאסטר לדיסני טון, הוא שינה את אופי האולפן וגרם להפסקה מוחלטת של הפקת סרטי המשך, ובמקום זה האולפן עבר להפיק סדרות ספין אוף יותר עצמאיות (טינקרבל ומטוסים).
בסופו של דבר, ולאחר הימור טיפשי של הוצאת סרטי מטוסים לקולנוע שנכשל באופן חרוץ, האולפן נסגר סופית.
כך שבתכל׳ס, בהחלט יש קשר בין רכישת פיקסאר והענקת הסמכויות הרבות לג׳ון לאסטר לבין הפסקת הפקת סרטי ההמשך להפצה ביתית.
טינקרבל ומטוסים נוצרו ע"י אותו אולפן אנימציה Prana Studios
(ל"ת)
נכתבים כאן דברים מאוד עובדתיים, ללא ידע.
פיקסאר בפירוש לקחו פיקוד על דיסני ב-2006.
המשכי הוידאו בפירוש נפסקו לדרישת פיקסאר. הם גם אמרו בפירוש שזה המהלך הראשון שלהם.
אם אתה לא יודע על קיומו של מקרה, אל תכתוב שזה לא היה. מה שאתה יודע אתה יכול לכתוב, אבל לא לשלול דברים כי לא יצא לך להתעדכן. לוגיקה פשוטה.
אלו היו מחלקות שונות לחלוטין
מחלקת הוידאו הייתה הרבה יותר צנועה בתקציבים והפיקה סרטים באיכויות מאוד משתנות (לדוגמא, אלדין 2 זוועה, 3 סביר) וללא פרסום כמעט.
כמו שכתבו מעליי: זה נעלם יחד עם הוידאו והדיסקים, עכשיו חוזר לדיסני פלוס.
פיקסאר היא מחלקה נפרדת, וגם שם מפוצל בין קולנוע לטלוויזיה. אבל כשהסרט מכוניות מכר מרצ'נדייז ב 10 מיליארד דולר, כל העקרונות הלכו לפח וגם שם נולדו המשכים. לא חושב שמישהו בעולם היה מקבל החלטה אחרת…
כל סרטי ההמשך הללו טובים ככל שראית אותם בגיל מוקדם יותר
(ל"ת)
אני לא יודע
מלך האריות 2/1 1 היה דיי סביר וראיתי אותו בגיל 16
מדברים כאן על היעלמות הווידאו
עדיין יש DVD ובלוריי ושירותי סטרימינג.
וורנר אנימציה עדיין מוציאה בכל שנה כמה סרטים בהפצה הזו.
בהחלט
מספיק להסתכל בפילמוגרפיה של ריצ׳רד ריץ׳ (במאי שפעם היה על רמה וביים את הקדירה השחורה והשועל והכלבלב, והיום מביים זיבלוני וידאו בלתי נגמרים על סוד הממלכה הקסומה שאף אחד אפילו לא שומע עליהם) כדי להבין שזבלוני וידאו עדיין כאן (הסרט האחרון הוא ממש טרי מהשנה הנוכחית).
כמות די מפתיעה של סרטים עם תוכן דתי. אולי מצא את ג'יזס ובגלל זה הפסיק לביים סרטים טובים?
(ל"ת)
עשרת הדיברות, מורמונים, אסלאם ונסיכות
(ל"ת)
אחלה כותרת לאתר :)
(ל"ת)
סוף סוף ראיתי!
בתור מעריצה מושבעת של הסרט המקורי, שזה סרט הדיסני האהוב עלי בעולם, סרט שמלווה אותי מאז אני בת 5 כשאני עכשיו נושקת לגיל 29, סוף סוף ראיתי את הסרט החדש! למרות כל הדעות הלא טובות על הסרט הזה, אני חושבת שהוא היה טוב. הוא העביר לי שעתיים של הנאה, והרגשתי שחזרתי להיות בת 5 שעיניה נפערות ליופי שהיא חוזה על המסך, חיכיתי לכל סצנה בהתרגשות, במיוחד לשיר של סבסטיאן, השיר של אריאל והשיר kiss the girl שהיו עשויים נפלא!!! השינויים שעשו דווקא נחמדים מאוד, הסצנה בחדר החפצים של אריק הייתה תוספת חביבה מאוד, והקטע עם גילוי השם של אריאל על ידי הכוכבים היה חינני ביותר ומצחיק. מה שאיכזב אותי שהדמות של סבסטיאן שהיא אחת הדמויות המקסימות בסרט המקורי ובסרטים הבאים בסדרה, לא קיבלה יותר נפח!!! איפה הסצנה עם השף הצרפתי? איפה ההומור שלו? איכזב קצת. גם הסצנה בסוף עם אורסולה האנושית שהיא מגלה את צורתה הימית הייתה אנמית, במקור יש בלאגן במסיבת החתונה של אריאל ואריק בספינה שגורמת לצחוקים כמו עם השחף וגולת הכותרת שהכלב של אריק נושך למכשפה את הישבן, זו סצנה קורעת והיא נעדרה, זה היה חסר! סוף הסרט היה נחמד אבל התאכזבתי שאריאל לא עולה מהים לפגוש את אריק, זו סצנה כל כך יפה!!
כך או כך, למרות ההערות שלי, עדיין סרט מוצלח מאוד שהחזיר אותי לשעה לילדות ולהאמין שאהבה אמתית מנצחת וזה העיקר!!
כבר 24 אלף דירגו 1/10
https://www.imdb.com/title/tt5971474/ratings/
"Our rating mechanism has detected unusual voting activity on this title.
To preserve the reliability of our rating system, an alternate weighting calculation has been applied."
ונשאלות השאלות:
כמה מהם מאוכזבים מעצם הרימייק?
כמה מהם מאוכזבים מהלייב אקשן / CGI?
כמה מהם קיימים – נרשמו והצביעו פעם אחת?
בפירוש שונאים מראש
וחבל לי שהורסים את ימדב
בסוף עוד 15 שנים שאני אצטרך להחליט אפ לראות סרט מסוים, אני אעדיף שהוא לא יהיה נגוע בהתקפות של פאנטים, לשני הצצדים (אמנם זה לא קשור לבת הים כי אותו ראיתי אבל בכללי).
גם לא הייתי רוצה שיעשו רימייק לנסיכה והצפרדע וישימו שמה נסיכה לבנה ויתקפו את הסרט על כך(לדוגמא אני אומר ).
הם כבר הרסו את מטאקריטיק ואת ימד״ב מזמן.
כל פעם שיוצא סרט עם ״גיוון״ ויש לו ציון נמוך פשוט אין דרך לדעת מה אנשים באמת חושבים ומה הקונצנזוס.
כרגע בתחום הקולנוע הדבר הכי טוב הוא לטרבוקס לדעתי, שהוא יחסית חף מבכייני אנטי ווק. ושם בת הים הקטנה יושב על 3.6 מתוך 5 על בסיס 121 אלף משתמשים, שזה מרגיש לי טיפה יותר הגיוני.
ואגב, בלטרבוקס יש בסיס משתמשים הרבה יותר פעיל שמדרג. בימד״ב לסרט הזה יש ״רק״ 57 אלף דירוגים – פחות מפי שתיים מלטרבוקס.
נ.ב. כרגע בימד״ב הסרט יושב על 7.2 אז נראה לי שהתחילן לנקות הצבעות חד פעמיות וכפולות.
(ל"ת)
אני אסתכל בו
אבל
*3.6ֶמתוך 5ֶ זה 7.2ֶ שזה בערך מה שימדב אומר – כנראה הסינון שלו איכשהו עושה עבודה טובה
**מעניןן מי מצביעי האתר, אם הוא לא פופלארי יחסית אז אולי הוא ליודע דבר ואז מהתחלה הם חובבי קלנוע ? ולא מסחרי כאילו?
***בכל מקרה אני אסתכל עליו גם מעכשיו, תודנ רבה (:
ענית בדף אחר על ה 7.2 (:
(ל"ת)
רק מוסיף בהערה שזה לא תמיד עניין של ווק וזה
סרט יכול לקבל הצבעות לא רלוונטיות משלל סיבות. בין אם זה פאנבויז (ויעידו על כך סרטי מארוול או נולאן), סרטי קלאסיקה מתוקים שאנשים נוטים לזכור בחיבה גם אם הם לא באמת מחזיקים (אלו חיים נפלאים, האצ'י וכו) או מריבות פוליטיות על המקום הראשון (הסיפור של הסנדק, חומות של תקווה והאביר האפל).
אני חושב שימד"ב משמש סך הכל כאינדיקציה כללית סבירה, אבל כשיורדים לסרטים ספציפיים צריך לדעת גם מה ההיסטוריה שלהם ולקבל החלטה לפי זה.
אני בודקת את ההתפלגות
ומתעלמת מהקצוות.
סרט שבאמת אהבו יקבל גם הרבה 9, 8.
סרט שבאמת שנאו יקבל גם הרבה 2, 3.
גישה טובה
אני חושב שמחסום זמן כלשהו יכול לפתור את זה (נניח שדירוגים שניתנים בחודשיים הראשונים הם בעלי משקל מופחת ביחס לדירוגים מאוחרים יותר)
שתי הדוגמאות שנתת אסימטריות
מדרגי 10 הם מתלהבים (תראו לי סרט אחד שלא קיבל 10 יותר מ-9 וגם יותר מ-8) או קונטרה (שהיו מדרגים פחות לולא מדרגי 1).
מדרגי 1 החליטו לדרג 1 עוד לפני שיצא הטריילר, וידרגו 1 ויהי מה.
ההשוואה השנייה – עד שכבר יש נסיכה לא לבנה, לשכתב דווקא אותה? מה האמירה כאן?
בלי קשר אליך, ההשוואה השנייה נפוצה בהתנגדות לסוואפ.
זה תמיד מתחיל עם "אין בעיה עם נשים ומיעוטים רק תכתבו דמויות מקוריות", וכשמתגלה שהמתנגדים דווקא בעד דמויות מעובדות, עוברים ל"הבעיה היא שזה חד-כיווני".
עובדתית זה לא מדויק, ועקרונית זה מעיד על רצון לשמר את ה"איזון" הקיים.
לא אמרתי שלא. את מכירה את הדיעות שלי בנושא לא מאתמול, לדעתי.
(ל"ת)
הגבתי לאבי
כלומר, כתבתי על שתי דוגמאות עם שתי השוואות, לא ברור שזו התייחסות לתגובה של אבי?
לי זה נראה שזה משורשר אלי. מבלבל העניין הזה.
(ל"ת)
זה בקו של התגובה שלך
מה שאומר שזה לא משורשר אליה אלא כמוה אל אותה תגובה.
תמיד אפשר ללחוץ על "בתגובה אל" ולדעת בוודאות.
לא אסמטרי לדעתי
לגבי מצביעי 10 – לא התכוונתי אליהם האמת אלא לגבי שאני לא רוצה פאנטים משמרנים או ליברלים כאחד (לא למצביעי אחד מול 10 ), אני מסכים איתך לגבי מצביעי 10- לעומת נגיד בגוקר של נולאן שהיה טירוף אבל הוא חד פעמי למיטב ידעתי בקטע של 10.
לגבי הנסיכה הלבנה- זה היה לצורך הדגמה , אם נניח דיסני יעשו סרט כזה אני לא ארצה שתיהיה אליו התקפה מצד ה״שמאל״ ואז יצביעו 1 סתם ככה, אני רוצה כשאני רואה ביקורות באתרים,ֶכשאני רואה את ימדב או אתר דירוג אחר, אני רוצה שאדע שהציון הוא בעיקרו לפי אהבת / שנאת קהל ולא בגלל שהדמות לבנה /שחורה/ סינית וכו .
זה פשוט לא מעניין אותי , העיקר שהסרט יהיה טוב.
הבעיה העיקרית של הסרט: הווליום המונמך של המוזיקה
איזשהו עורך קיבל החלטה אומללה ואידיוטית להוריד את הווליום של המוזיקה לכמעט אפס, ורק את קולות השחקנים השרים ומדברים להותיר על כנם.
גם בסרט רגיל, לא מיוזיקל, הפסקול הרבה יותר נשמע ומשמעותי, והמוזיקה היא חלק גדול מאד ממה שיוצר את החוויה הדרמטית של הסרט.
קל וחומר בסרט מוזיקלי, שהעלילה בו דלה יחסית ועיקר החוויה שלו זה השירים והמוזיקה – שהמוזיקה בו צריכה להיות נוכחת ומורגשת ועוצמתית.
היד הקלה על הסליידר של אותו בוס שונא מוזיקה – היא שהותירה את הסרט הזה ערום וריק.
הגזענות בסרט היא מאוד מעניינת
זו לא העלילה של the sea beast?
יכול להיות, לא זוכר אותו
(הוא כן סרט טוב. זה ששכחתי אותו לגמרי עד כדי כך שאני כבר לא זוכר אף דמות אפילו או על מה הוא היה זה יותר באשמתי)
הוא על חיות ים שנצודו בגלל פרופגנדה
גם אני אוהב את הסרט מדובר על סרט עם אנימציה מושקעת, כוונה טובה, עלילה טובה (עם מסתכלים אליה מרחוק). אבל לאחרונה אני רואה ביקורות של אנשים אחרים על הסרט ויש להם נקודה. הדמויות הראשיות מתחברות מהר מדי אחת לשניה (כולל המפלצת עצמה) והעובדה שהממלכה מספקת את החומרים על מפלצות הים ולא הימאים עצמם או היסטוריונים לא מספקת כדי לבסס תיאורית קונספירציה מלאה במקום. אישית שניהם הביסוס בשני המקרים מספיק סביר עבורי (הדמויות הראשיות כן רואות איך מפלצות הים חיות באמת גם אם לרגע וזה שכל החומרים ההיסטורים בספינה בין עם אלו אגדות עם או ספרים לימודיים מסופקים מהממלכה עצמה זה רמז מספיק טוב לעיוות היסטוריה עבורי) אבל אני מבין למה אפשר לחשוב שהסרט פשטני מדי.
בקיצור זו לא רק בעיה אצל דיסני עצמם גם יצורים שעבדו אצלהם בעבר יכולים להיתקל בזה.