-
חיפוש דפי סרט
חפש
לפי שם:
עכשיו בקולנוע: סרטים שרק עכשיו יצאו
עוד בקולנוע: סרטים מדוברים שעדיין רצים
בקרוב: מגיעים בשבועות הקרובים
ברחוק: סרטים עתידיים שמדברים עליהם
-
דיונים אחרונים
דיונים מתמשכים
דיונים חמים
שנות-אור
Lightyear
סיפורו של באזז שנות-אור "האמיתי", מה שזה לא אומר.
תאריך הפצה בארה"ב: 17/06/2022
תאריך הפצה בישראל: 16/06/2022
טריילר
https://youtu.be/BwZs3H_UN3k
ואני מבולבל
זה אמור להיות הסיפור של הדמות האמיתית שהיוותה השראה לצעצוע מהסרטים, לא?
אז עכשיו יש ביקום של צעצוע של סיפור חייזרים אמיתיים וטכנולוגיית חקר חלל מתקדמת?
לא נראה לי שהבנת
זה אמור להיות הסיפור של הדמות הבידיונית של באז שנות אור שצעצוע שלו השתתף בסרט צעצוע של סיפור.
בעולם של צעצוע של סיפור יש מותג בידיוני של באז שנות אור, עליו מייצרים צעצועים וגם סרטים כמו הסרט הזה (סביר שקודם כל היה סרט ואחר כך הגיעו המרצ׳נדייז כמו הצעצועים).
במילים אחרות: זה סרט שתיאורטית אנדי יכל ללכת לראות בקולנוע (חוץ מהעובדה שהסרט שהוא היה רואה כנראה היה סרט לייב אקשן ולא אנימציה מאוד ריאליסטית, בהתחשב בתקופה בה פותחו צעצועי באז שנות אור שאמורה להיות התקופה בה יצא הסרט הזה).
הסרט באמת יהיה כזה
או שזו רק הטעיה?
נראה לי מוזר שיבנו על ביקוש לסיפור הבדיוני של באז.
זה באמת סרט די מיותר שכל מטרתו היא לסחוט מותג שכבר נסחט עד תום
חיפשו איפה אפשר לסחוט עוד את מותג צעצוע של סיפור, מלבד רק בהמשכונים, ואז הגיעו למסקנה הטיפשית שיש להם סיפור על מגן חלל וקיסר מרושע וחייזרים וכו׳ והחליטו לעשות על זה סרט.
אם זה יצליח אז בטח גם יגיע מערבון בכיכובם של הבוקרים וודי וג׳סי וסרט דינוזאורים בכיכובם של רקט וטריקסי וכמובן שיצא גם ״ראש תפוד – הסרט״ ועוד היד נטוייה.
בקיצור, כדאי לכולנו שהסרט יכשל.
למה להניח שזה יהיה גרוע?
הגיוני מאוד שרצו לעשות סרט חלל, ואז מישהו הציע לשים את באז בתור הדמות הראשית כי זה יעזור לסרט למכור. זה אומר שהסרט עומד בפני עצמו גם בלי הדמות המוכרת ששמו בשביל המכירות. וגם אם זה לא בדיוק מה שקרה, למה העובדה שזה מבוסס על דמות מצעצוע של סיפור אומר שזה בהכרח יהיה גרוע? בכל זאת, פיקסאר לרוב הוציאו סרטים טובים, גם במקרים שזה היה נראה רעיון גרוע בזמן ההכרזה. האם זה אומר ששנות אור יהיה סרט טוב? לא. אין לי מושג אם הוא יהיה טוב, אבל בנתיים אני אופטימי שכן.
ומערבון של פיקסאר נשמע אחלה דבר.
אני אמרתי שזה יהיה בהכרח גרוע?
אני פשוט לא הייתי רוצה שזה יצליח, גם אם זה באמת יהיה סרט טוב, כדי שפיקסאר לא יהפכו להיות מסחטת צעצוע של סיפור.
מערבון בפיקסאר יכול להיות משהו טוב, אבל זה אם באמת מגיע מישהו עם רעיון טוב למערבון מקורי ומעניין.
אבל אם הסרט הזה יצליח, פיקסאר יפיקו מערבון על וודי וג׳סי, בין אם יהיה להם רעיון טוב לסרט ובין אם לא.
זה בגדול הבעייה עם המשכונים וספין-אופים למיניהם, שמפיקים את הסרטים האלה בלי קשר לשאלה אם יש להם משהו מעניין לספר או לא.
סרט מקורי יקבל את האישור לצאת לדרך רק אם באמת יהיה בו משהו מעניין, בעוד וסרט המשך או ספין-אוף יקבל אישור להפקה לפני שבכלל יש איזשהו רעיון לסיפור.
כך שלא, אני ממש לא חושב שהיה להם רעיון לסרט חלל ורק לאחר מכן ״הדביקו״ אליו את באז, אלא שהאולפן היה מעוניין להרוויח עוד כסף על מותג צעצוע של סיפור המאוד מצליח ורצה לפתוח אפיק במסגרתו ניתן יהיה גם לפתח סרטים בסדרת צעצוע של סיפור וגם סרטים נלווים (וכמובן המשכונים גם להם) וכך לסחוט את המותג ככל שניתן. וכך רק לאחר שההפקה החלה, כשהאולפן בטוח שעם מותג כמו באז הסרט יצליח לא משנה איזה סרט הוא יהיה, התחילו לחשוב על עלילה (אבל ספק כמה זמן השקיעו בפיתוח העלילה בהתחשב בכך שהם ידעו שסרט על באז יצליח בכל מקרה. יותר הגיוני שהם השקיעו את הזמן בפיתוח המראה הריאליסטי של האנימציה כדי שכולם יתלהבו כשהטריילרים יצאו מ״כמה שזה נראה אמיתי״).
אבל מצד שני לא נראה שפיקסאר עושים רק את זה
שנים אחרונות – נשמה, קדימה, לוקה , אדומה אש.
וגם צעצוע 4 והדבר הזה
אז כאילו כבר הרבה שנים פיקסאר (וככל הנראה דיסני הם הסיבה לכך)
עושים סרטי מקור בנוסף לסרטי המשך או ספין אוף .
צעצוע הוא דוגמא מובהקת בגלל שהוא הפרה החולבת של פיקסאר, סבבה
אבל 3 סרטי מכונויות(פלוס מטוסים של דיסני אמנם אבל נו )
מפלצות 2 , מוציאים את נמו 2(מוצאים את דורי כמובן)
לצד זה היה לנו מה שאמרתי מעל ועוד הרבה מקור אחר
אוקי אעשה סיכום אולי כי קצת עברתי מנושא לנושא-
מאז 2006 (הרכישה של דיסני) פיקסאר היא ממש לא רק סרטים מקוריים, יש לה גם סרטים מקוריים וגם המשכים והם חיים זה לצד זה. לפעמים רמה גבוהה יותר לפעמים פחות לשני הסוגים (המקור וההמשך)
אני אשמח שהסרט יהיה טוב ומצליח
(וכבר בצעצוע 2 אמרו שהדמויות של וודי וג׳סי היו מסדרת טלוויזיה אז אפשרי לעשות להם וזה לא יהיה כזה מוזר)
הבעייה היא אחרת
כל עוד האפיק היחיד שיש לסחיטה של מותג הצעצועים הוא סרטי צעצוע של סיפור, אז אפשר לדעת שלא נקבל יותר מדי סרטים מהמותג הזה בתדירות יותר מדי גדולה, כי אי אפשר כל שנה להוציא סרט של צעצוע של סיפור בלי שזה ימאס.
אבל ברגע שיפתח האפיק החדש של סרטים נפרדים מסרטי צעצוע של סיפור עם דמויות מצעצוע של סיפור, אנחנו עשויים להגיע למצב שונה מהיום בו כל סרט שני יהיה קשור לצעצוע של סיפור. לפעמים זה יהיה סרט בסדרה הראשית, לפעמים סרט בסדרת החלל של באז שנות אור, לפעמים סרט בסדרת המערבונים של וודי וג׳סי ולפעמים סרט על דמות חדשה מצעצוע של סיפור שעוד לא קיבלה סרט משלה (ואז כמובן גם לו יהיו המשכונים).
זה יגדיל באופן ניכר את כמות ההמשכונים של פיקסאר כשכולם שייכים לאותו מותג על, וזה לא דבר שהייתי רוצה שיקרה.
ואגב, דווקא דיסני היו אלה שמנעו מפיקסאר לשחרר המשכונים בשנות האלפיים (כשפיקסאר לא היו שייכים לדיסני, אבל היה להם חוזה הפצה איתם) מתוך מטרה לשחרר המשכונים ישירות לוידאו ע״י אולפן קטן שהוקם לצורך כך (Circle 7 Animation).
כחלק מעסקת הרכישה של פיקסאר, אולפני Circle 7 Animation פורקו ופיקסאר החלו לפתח סרטי המשך לקולנוע.
כך שהרצון להמשכונים לא מגיע דווקא מדיסני אלא היה תמיד אצל פיקסאר ודווקא דיסני היו אלא שהצליחו לעצור את זה לכמה שנים.
אתה אומר שהם יעשו מצעצוע מארוול שהמקורים זה הנוקמים
ועכשיו יש לנו סרטי אוריגן
ויש יקום קולנועי של צעצוע .
לא יודע אם זה מפריע לי יותר מאשר מארוול.
שוב כל עוד אני ממשיך בהנחה של סרטים מקוריים פעם בשנה- שנתיים בנוסף לצעצוע בצד
כאילו השנה באוסקר מועמדים 3 סרטי בית דיסני וכולם מקוריים
אז אם זה ימשיך כך אני מקבל גם יקום קולנועי כזה
הבדל קטן
למארוול יש עשרות שנים של קומיקסים מהם הם יכולים לקחת שפע של רעיונות וקווי עלילה, בעוד ולצעצוע של סיפור אין שום דבר להתבסס עליו.
האם באמת יש כל כך הרבה מה לספר על דמויות צעצוע של סיפור? בכלל לא בטוח. מה שכן בטוח הוא שבדיסני/פיקסאר לא שואלים את השאלה הזאת בכלל. השאלה היחידה שהם שואלים זה ״כמה אפשר לחלוב את המותג הזה כך שיאפשר לנו לא להשקיע יותר מדי בסיפורים יחודיים ומקוריים, כי כשיש לך מותג אנשים תמיד ילכו לראות?״.
סרטי מארוול זה כמו סדרת סרטי הארי פוטר או כל סדרת סרטים מבוססת על סדרת ספרים אחרת.
כל סרט במארוול מבוסס על איזשהו קומיקס של מארוול, כך שלא מדובר במקרה רגיל של המשכון שמתחילים להפיק אותו בלי שיש איזשהו רעיון ורק אחר כך מתחילים בכוח לחשוב על משהו. במארוול מראש יש לך בנק של רעיונות לאלפי סרטים ויותר, כך שאין מה לדאוג מחוסר מקוריות.
אבל בסרטי המשך שלא מבוססים על כלום, בדרך כלל ישקיעו הרבה פחות בפיתוח סיפור מקורי, כי מותג מצליח לא צריך סיפור טוב במיוחד כדי להצליח (מוצאים את דורי הצליח מאוד למרות הסיפור המאוד בסיסי שלו שלא מתקרב לרמה של הראשון, ומשפחת סופר על 2 הצליח מאוד למרות שהוא מיחזר לא מעט אלמנטים עלילתיים מהסרט הראשון).
כן נכון ולכן אם זה לא יהיה טוב לא נראה
מי שיראה עניין שלו
כל עוד יש גם וגם אין לי בעיה לא לראות
בינתיים נראה שיש רעיונות דווקא(כמו הסרט הזה שעל הנייר נראה מעניין)
העניין הוא
שאם הפטנט החדש הזה (להוציא סרטי המשך לצעצוע של סיפור לצד ספין-אופים והמשכונים גם להם) יצליח להם, אז להערכתי פיקסאר יוציאו הרבה פחות סרטים מקוריים.
אם הרעיון הזה ילך להם במותג הזה, סביר שהם ינסו את הרעיון גם בעוד מותגים (יש לא מעט דמויות של גיבורי על בסרטי משפחת סופר על. אפשר לעשות לכל אחד מהם סרט סולו) ולאט לאט כמות ההמשכונים והספין-אופים תשתלט על האולפן ותגרום לכך שסרט מקורי נקבל אולי רק אחת לכמה שנים.
ודווקא לגבי הסרט הזה, אני מתקשה למצוא איפה הרעיון המקורי (ממה שראינו עד עכשיו כמובן). זה נשמע כמו עוד סרט חלל בנאלי (כי למען האמת הוא בוסס על מותג שנוצר בכוונה כאופרת חלל בנאלית עם דימיון יותר מדי גדול למלחמת הכוכבים, במיוחד בכל הנוגע לקיסר זורג).
וזה שהטריילרים לא זורקים לנו שום עצם מעניינת מהעלילה, גורם לי לחשוב שפשוט אין להם מה לזרוק.
תראה במציאות של נטפליקס והתחרות יהיו מספיק סרטים וסדרות בדיסני פלוס
אז אם הם ינסו לעשות הרבה שטויות עם צעצוע או משהו אחר לא נורא
אני גם סומך על הקהל להבחין בין פח למשהו טוב גם אם הוא ממוסחר
ושוב הרי יש תחרוץ רבה , דיסני יהיו חייבים שיהיו להם מספיק דברים טובים ואיכותיים
לגבי דברים מקוריים? אני עדיין מאמין שיהיה אחד בשנתיים כזה כך או כך , אבל זה רק העתיד יגיד
יכול להיות שהסרט יהיה טוב
כן יש כאלה שאומרים שהסרט יהיה גרוע אבל אחרי טריילרים שצפיתי בהם הגעתי למסקנה שזה יהיה מטורף .
אז...
לבאז שנות אור (הדמות הבדיונית, להבדיל מהבובה) יש רובוט חתול מדבר. שהוא (במציאות של סרטי צש"ס) כנראה פשוט פרופ קולנועי מופעל בשלט שמישהו דיבב. אבל במציאות של סרטי צש"ס בובות הם גם יצורים חיים, שמנהלים חיים סודיים כשהבעלים שלהם לא מסתכל. אז רובוט החתול… באמת חי ומדבר? ובהפסקות על הסט עובר הרפתקאות יחד עם הבובה של הטי-רקס ואי-טי?
וכנראה יש אי שם ביקום צש"ס מארצ' של בובת החתול הזו שנמכר בחנויות, שגם הוא חי ומדבר. האם הבובה הזו בטוחה שהיא רובוט חתול חי ומדבר אמיתי? האם שאר הצעצועים בחנות צריכים להסביר לה שהיא לא רובוט אמיתי של איש חלל, אלא סתם בובה שבמקרה גם זזה ומדברת בדיוק כמו הרובוט של איש החלל?
כל כך הרבה שאלות!
יצא קטע ראשון מהפסקול
ואני חייב להגיד: זה ממש טוב.
מייקל ג'אקינו נותן פה מחווה נוסטלגית לפסקולים של ג׳ון וויליאמס משנות השמונים, ואני בהחלט אוהב את זה.
עושה רושם שזה הולך להיות פסקול מאוד כיף ונוסטלגי.
טוב, זה הרי ידוע שבפיקסאר מייקל גאקינו נותן את המיטב שלו. אחרי הכל, שני הפסקולים היחידים שלו שהיו מועמדים לאוסקר (ועל אחד מהם הוא גם זכה) היו סרטים של פיקסאר.
אני לא מי יודע מה מחכה לסרט הזה, שנראה די משעמם מהטריילרים, אבל לפסקול אני כבר מחכה בקוצר רוח. בתקווה, כמובן, שכל הפסקול יהיה טוב כמו הרצועה המהנה הזאת.
פער עצום בין עגבניות רקובות וימדב
בעגבניות הסרט עם ביקורות חיוביות מאוד – 100% צופים ו82% בביקורות.
בימדב המצב הפוך לגמרי – 4.4 בקהל ו61 במטאסקור. לא זכור לי פער כל כך קיצוני, בייחוד לסרט שיצא ממש עכשיו.
למה זה ככה?
הציון הממוצע בעגבניות הוא 6.8. שזה לא אסון אבל לא להיט.
לגבי ימד״ב – אני מניח שיש שם review bombing, השאלה על מה.
זהו תיארתי לעצמי שזה בומבינג
אבל לא מבין למה, מה כבר הסרט הזה עשה למישהו?
אני קראתי הפוך
שהסרט לא אושר להקרנה במדינות מוסלמיות בגלל הסצנה הזו
נהפוך הוא
דיסני בהתחלה לא אישרו את הנשיקה, ולאחר לחץ ציבורי ופנימי החליטו בסוף להכניס אותה. אם לזה הbombing קשור אז הוא משמרנים שמתנגדים להחלטה. אבל נראה לי שמדובר כאן יותר באנשים עם סנטימנטים נוסטלגיים לדמות המקורית של באז, שלא מוכנים לקבל גרסא שלה שנראית ונשמעת אחרת ממה שהכירו.
ובשביל אולפן כמו פיקסאר, 6.8 זה בהחלט נמוך
במיוחד שזה שייך למותג של צעצוע של סיפור שזוכה לביקורות משתפכות גם כשאין בסרט כמעט כלום (צעצוע 4).
מועמדות לאוסקר הוא כנראה כבר לא יקבל.
זאת בשורה טובה ל״לא רעים בכלל״ הנהדר שעשוי לקבל מועמדות במקומו (והייתי שמח מאוד שזה יקרה)
הסרט לא נראה טוב בשום טריילר אז אני בהחלט לא מופתע שהוא בינוני במקרה הטוב
(אגב גם צעצוע 4 היה גרוע לדעתי)
אבל הזוכה באוסקר יהיה מבית העכבר(לדעתי אדומה אש)