במקור: Legally Blonde
במאי: רוברט לוקטיק
תסריט: קריסטן סמית', קארן
מק'קאלה לוץ
על פי ספרה של אמאנדה בראון
שחקנים: ריס ווית'רספון, לוק
ווילסון, סלמה בלייר, מת'יו
דייויס
תופעת הבלונד היא תעלומה גמורה בעיני. השאלה מדוע עושים מהומה גדולה סביב קצת פיגמנטים התחרתה רק בשאלות הגדולות של החיים (האם יש חיים בחלל החיצון? מהו למעשה הזוהר הצפוני? ולמה האחרונים תמיד בסוף?). מכל מקום, תמיד ידעתי שסדרי עולם אני לא אשנה, ולכן החלטתי שאם איני יכולה לנצח אותם – אני אצטרף אליהם. מה שאני כן יודעת בבטחה הוא שאת אמונת קלות-הדעת המיוחסת לבלונדיניות הפיצה קבוצת ברונטיות ממורמרות. מאז המשיכה האמונה להתגלגל, מחוזקת בעשרות בדיחות שחוקות. לפעמים נדמה לי שאני אתפוצץ אם עוד מישהו אחד יטרח לספר לי מה עושה בלונדינית כשהיא קמה בבוקר. או אז בא "לא רק בלונדינית" ומנסה לטעון כי הדבר הראשון שבלונדינית עושה בבוקר הוא לא להתלבש וללכת הביתה, כפי שנהוג לחשוב, אלא דווקא להתלבש (בוורוד) ולשנן אינדוקציות מתמטיות מורכבות. הייתכן הדבר?
מכאן מתחיל הסרט שיקח אותכם עמוק לעבר מחוזות הבלונד הבלתי ממופים של האדם. את המסע מדריכה אל וודס, המגולמת על ידי ריס ווית'רספון, כוכבת בהתהוות ('פלזנטוויל', 'אמריקן פסיכו'). ריס היא הצפונית האמריקאית העשירה מ-א' (סנדלים נוצצים דקי עקב) ועד ת' (כלבלב פקינז עכברי). מלבד זאת, ישנם קווי דימיון רבים מדי בינה לבין פנינה רוזנבלום: מובילה חברתית, עומדת על שלה, חובבת הצבע הורוד על גווניו (הרבים מאוד), דקת גזרה ובעלת חבר ייצוגי לתפארת, בעל השם מעורר הרושם וורנר האנטיגטון השלישי(!). אמנם לא הייתי בוחרת באל וודס בתור החברה הטלפונית שלי ב'מי רוצה להיות מיליונר', אבל בהחלט הייתי מוכנה לצאת לסיבוב שופינג מקיף איתה. את חיי הזוהר המושלמים קוטע באופן מפתיע וורנר (השלישי), שנפרד מעל אל ובוחר לטוס חופשי ומאושר ללימודי המשפטים שלו בהארוורד. עניין מביש שכזה מלכת הבלונד לא יכולה לסבול. אל, מן הסתם, יכולה להשיג עשרות בחורים בהינף ציפורן ורודה, אבל היא רוצה דווקא את הפוץ הספציפי הזה. כל כך רוצה שהיא מחליטה להשקיע את ארבעת האיי-קיו שלה כולם בלימודים לשם קבלה לפקולטה למשפטים של הארוורד. היא שוקדת על לימודיה, ובאורח פלא (שכולל ועדת קבלה גברית לחלוטין וביקיני זערער) מגיעה אל שעריה האפרוריים של אוניברסיטת הארוורד הנחשבת.
כל מי שראה בחייו קומדיות נוער יכול להבין לאיזה כיוון הולך הסרט – חיכוכים משעשעים בין החנונים המדכאים של הארוורד לבין הצבעוניות המתפרצת של אל. כולנו יודעים בעד מי אנחנו (הגיקים, אלא מה), רק שהצלחתה הבלתי מפתיעה של הגברת בלימודיה קוטעת את הכיף בעיצומו. אם קודם ידענו לאן נושב התסריט, הרי שבשלב זה השתוללה סופה איומה ברעיון הכללי. ההומור הצפוי נזנח ואת מקומו תופסת דרמה משפטית כביכול סוערת: קומץ סטודנטים נבחר לסייע במשפט רצח, כשאל מתייצבת לצד ההגנה במשפט, ותוך כדי כך מנסה להוכיח את חוכמתה ופיקחותה. משם הסרט ממשיך לנסות לשעשע-לרגש-למתוח-להפתיע בו זמנית. התפנית הלא ברורה הזו, שלא לדבר על לא הגיונית, דפקה לטעמי את כל הסרט. ברגע שמרכז ההתרחשויות עובר מהארוורד לבית המשפט הסרט נהיה פשוט קשקוש מוחלט ומאבד את הגובה במהירות (וחבל).
יש המשווים בין 'בלונדינית' ל'קלולס', למרות שלדעתי אין הרבה מה להשוות. נכון, הכיתוביות של שני הסרטים הן וורודות ושתי השחקניות הראשיות הן בלונדיניות, אך בדיוק כמו שווית'רספון, גם אם תתאמץ במיוחד, בחיים לא תהיה סילברסטון – כך גם 'בלונדינית' לעולם לא יהיה 'קלולס'. 'קלולס' היה סרט נעורים מאוד מודע לעצמו שדבק ברעיון הכללי שלו כמו חייל גבעתי מורעל במסע כומתה. 'בלונדינית' התחיל ברגל ימין ואז החליט ללכת לחפש את עצמו במרחב הז'אנרים הקולנעיים. כל הניסיונות להפוך את אל וודס לשר-קלולס-הורוביץ משופרת עולים בתוהו.
שפע דמויות המשנה לא מצליח להפיח רוח משעשעת בסרט. תוכלו לפגוש את אמא של סטיפלר מ'אמריקן פאי' בתפקיד שונה לחלוטין, ואפילו לחזות בהופעת אורח תמוהה במיוחד של רקל וולש (הפנסיה עד כדי כך נמוכה?!). המשחק של ווית'רספון, אגב, לא מרשים מאוד, אבל אני מוכנה לוותר לה לאור התסריט המחפיר ולאור הפגנת כישורים סבירים ביותר בעבר. לנוכח הסיפור גם מאמצי פסקול ועיצוב טובים לא מצילים את המצב. לא מזמן יצאה משלחת חיפושים אחר מוסר ההשכל, ובינתיים הסרט נשאר – כמו הערה בתעודת סיום כיתה ג' – "בעל פוטנציאל לא ממומש". הוליווד כבר סיפקה יומיות קלילות מוצלחות יותר לשעות אחר הצהריים. 'בלונדינית' מספק בעיקר תקוות לסרט משעשע שנותרות בגדר תקוות בלבד.
- האתר הרשמי
- אתר ישראלי
- קנו את הספר – ב'אמאזון'
- ריס ווית'רספון – אתר מעריצים
- הכל על בלונד
- הומור בלונדיני
- שאל את הבלונדינית
- בלונדי
- ורוד זה טוב
- מתמתטיקה בורוד
- הזוהר הצפוני
מדהים לחשוב שזאת היתה אמא של
סטיפלר.
אותה אלילה בלתי מושגת הופכת ל… דבר אומלל כזה?
לא יעלה על הדעת.
מישהו אמר לי פעם שאני תמיד מותח ביקורת על סרטים על מה שהם לא. לא על מה שהם כן.
אני מוחה, כמובן, אבל \דווקא במקרה הזה זה נכון – הסרט אינו קומדייה משפטית חביבה, למרות שהיה יכול להיות כזה.
ריס וויסתרפון זכאית להגנתי
רק בגלל הסיבה שהיא שיחקה בסרט האהוב עלי מאוד (מאוד) משחקי פיתוי עם עלילה אחרת (שרה משהו), איך זה באמת שעדיין אין כתבה באתר?
שרה משהו? שרה משהו???
שרה מישל גלר, כוכבת באפי קוטלת הערפדים, איף יו דונט מיינד!
והסרט שמו המקורי "כוונות זדון". כרגיל, השם כנראה היה מסובך מידי למפיצים המוכשרים והם הפכו אותו ל"משחקי פיתוי", בעל צליל פורנוגרפי-משהו, לטעמי. או אולי זו הייתה הכוונה?
בקשר ל''כוונת זדון''
נדמה לי שהיה סרט כזה אי-שם בתחילת שנות התשעים עם אלק בולדווין (יכול להיות???), זה זכור לי בעיקר מאיזה פרסומת ישנה שיש לי על קלטת שהוקלטה מימי תחילת ערוץ 2 והסרט הזה מוזכר שם.
שרה משהו? שרה משהו???
כמובן שזה היה ב שרה מישל גלר היא לא רק אחת השחקניות האהובות עליי אלה גם מתנוססת לי בססגניות על הקיר.
ומי שפיספס את הסרט הטוב מאוד הזה יכול לראות אותו בשבוע הבא (סרט השבוע בערוץ 4).
תזהיר בפעם הבאה
שאתה מבהיל אנשים בצורה כזאת… :-)
שמבוסס, דרך אגב, על מחזה בשם אחר בכלל, "יחסים מסוכנים". הנ"ל עובד לסרט מתישהו בתחילת שנות ה-90 עם גלן קלוז בתפקיד שרה מישל גלר וג'ון מלקוביץ' בתפקיד ריאן פיליפה, וגם שלל כוכבים אחרים כמו קיאנו ריבס הצעיר ואומה ת'ורמן. אז הגרסא הקודמת היתה די משעממת, "משחקי פיתוי" המחודש גם הוא לא משהו (בעיקר כי הם עיוותו את כל העלילה), אבל את ריס ווית'רספון אני בכל זאת זוכרת משם לטובה, וזה מה שישכנע אותי אולי לראות את הסרט החדש שלה. זה, והעובדה שמקבלים כרטיס שני חינם אם מביאים כרטיסיית אגד לקולנועי רב-חן.
ואני דווקא מאוד אהבתי את הגירסא
עם קלוז ומלקוביץ', שנראה, נדמה לי, 'הפיתויים האסורים של ואלמונט' אן משהו כזה.
(לאחר בדיקה לווידוא)
לא, הגרסא עם גלן קלוז אכן נקראה "יחסים מסוכנים" כמו שאמרתי (Dangerous Liaisons באנגלית), היא נעשתה בשנת 88' ואורכה היה 119 דקות – הסיבה העיקרית לשיעמום מבחינתי (למרות שהמשחק כמובן היה טוב).
"הפיתויים האסורים של ואלמונט" (או בקיצור Valmont) היא גרסה נוספת של המחזה מ1989 עם קולין פירת' ואנט בנינג, שלא ראיתי.
ד"א, הנגיעה האישית שלי למחזה היא בעקבות הצגה שראיתי פעמיים שבה אחותי שיחקה את סלמה בלייר/אומה ת'ורמן/ססיל דה וולנאז', ומאז פשוט כל גרסא שאני רואה של המחזה עוברת השוואה אל ההצגה וביקורת קטלנית. אה, ויש גם "משחקי פיתוי 2" שיצא לי לראות עם אחותי לא מזמן בווידיאו, והסרט הזה כבר מחפיר. ממש ממש לא מומלץ.
(לאחר בדיקה לווידוא)
רק לא בלונדינית
1. ריס ווית'רספון נמצאת אצלי במעמד אלילה-לעתיד, ולא רק בזכות הסרטים שהוזכרו אלא בעיקר בגלל Elections החמוד.
2. מה הקשר בין משפטים לאינדוקציות מתמטיות מורכבות? הכרתי כמה סטודנטים למשפטים וביניהם לאינדוקציה לא היה שום קשר.
3. דבורית שרגל טענה שלסרט יש אג'נדה פמיניסטית מעניינת. למה?
4. 'ההוא עם הבלונדינית' נשמע טוב יותר מ'ההוא עם השוטרת'.
5. נראה לי שבקומדיות נעורים, קירסטין דאנסט לוקחת.
רק לא בלונדינית
1. היא מעצבנת אותי. בלונדינית מדי. באופן פוגעני שכזה.
(ומעבר לבלונדיניות, באמת אני לא רואה בה שום דבר)
3. עם שם כמו דבורית, אתה עוד מצפה להבין אותה?
יתכן שהיא סבורה שהסרט מוחה על התוויות המשוייכות בחברה המודרנית לבחורות רדודות וצהובות שיער, ופועל כדי להראות שגם בחורות רדודות עשויות ל"הצליח" אם יהיו נאמנות לעצמן, ולא יקשיבו כשמסבירים להן שהן טפשות.
מצד שני, יתכן שלא.
(ובכלל, מה הקשר בין פמיניזם ללימוד משפטים? הרי אין זאת שהיא היתה הבחורה היחידה שם. האחרות גם היו אינטיליגינטיות, בניגוד אליה-*-.)
5. בשבילי, רק אלישייה סילברסטון. בין הבלונדיניות, התכוון.
(ולא ב-Eccess Luggage המחורבן, בו הסתובבה עם עודף איפור)
———-
-*- שכחתי, אינטליגנציה היא תכונה גברית, וכל אחת שלוקה בה בוגדת בכל המין הנשי, בעצם הסכמתה להכנע לאמות מידה שוביניסטיות ומפלות אלו.
רק לא בלונדינית
להזכיר את אלישיה בלי להתייחס ליצירת המופת "___ ו ____" ?
כמו לדבר על הקריירה של יאן דה בונט מבלי להזכיר את ה S2 פיאקסו.
אבל בחזרה ל"אחי, אמא של סטיפלר נראית רע כיום" –
ציטוט מהסרט הבלונדיני :
"אתה זורק אותי כי אני בלונדינית מדי?" –
במילים אחרות, סרט פולחן זה כבר לא יהיה.
וכמבון, טכניקת ה"התכופפי וזקפי" הנוראית, שגרמה לקהל שלם של ילדות בנות 12 לצאת ממהצגה של שבע ולנסות את זה בדרך החוצה מאולם.
וזה עוד גרף יותר מA.I…
לא הבנתי מאיפה היא שלפה לו את המשפט "אני יותר מדי בלונדינית בשבילך". סליחה?
מה הקשר? אני לא מצליחה לחשוב על בחורה אחת שהיתה אומרת משפט כזה. הוא מדבר איתה על קלילות דעת ועל מש שהיא משדרת לסביבה, והיא עונה לו בפיגמנטים?
נו באמת!
גם פרחה ברונטית היא פרחה.
הדקות של טכניקת ה"התכופפי והזדקפי" היו מהמביכות שראיתי מזה זמן רב בקולנוע. זעתי על כסאי בחוסר נוחות והתפללתי שיגמרו כבר עם הטמטום הזה.
רוב הסרט היה חביב, גם אם דיי פושר. לא הייתי מתנגדת לראות בוידאו/טלויזיה/ריפ (יש לידיד שלי אותו בריפ, אגב) אבל לשלם עליו 31 ש"ח זה ללא ספק מוגזם.
הסיבה שבכלל טרחתי לראות אותו בקולנוע היתה שהייתי אחרי מבחן שהלך לי על הפנים (התוצאות כבר הגיעו, והן אפילו גרועות משחשבתי) והייתי חייבת קומדיה. בהעדר היצע ראוי (כמו תמיד) וכיוון שאת כל השאר ראיתי… נשארתי עם הבלונדינית.
לא הבנתי מה הקשר לפמיניזם או כל שבירת מוסכמות אחרת: בתור סרט שמתיימר (או שלא?) לשבור מוסכמות ולהראות לנו שיפה!=טפשה, הוא רק מתחפר עמוק יותר בתוכן.
מה הקשר בין אינטליגנציה לפיגמנטים? במקום לשבור את הקשר הזה, הסרט הזה רק מעמיק אותו.
אז הפרחה מצליחה, אבל כל פעם שהיא נתקלת בבעיה, היא לא מנתחת ופותרת אותה באמצעות חשיבה, נניח, אלא מנצלת את הידע הקוסמטי העשיר שלה. אין ספק – לא רק פתרון אלגנטי ואינטליגנטי, אלא גם פתרון אמין ביותר!
לכל שאלה תשובה, והכל ניתן לפתור ע"י שימוש ב"פרחיזם" למתקדמות.
ואגב ריס ווית'רספון – היא אמנם חמודה, אבל יש לה סנטר מזדקר ומכוער למדי, למען האמת.
מה שיותר מדהים, הוא שבגילה הצעיר היא כבר נשואה כמה שנים לריאן פיליפה (הוא שווה!) ויש להם בת משותפת בת שנתיים-שלוש.
חוצמזה, ווית'רספון כבר שיחקה עם סלמה בלייר ב"משחקי פיתוי" (שם שיחק גם בעלה – הידד).
עינת
בעלה של ווית'רספון....
שווה ביותר. לא ברור לי האם הוא התחתן איתה בשביל המצח, בשביל הסנטר או בשביל עיני העגל. בסרט "קוד…מסוכן" הוא משחק גיק מחשבים מדופלם. הו, לו כולם היו נראים כמוהו….
גם אשתו של בעלה של רויס
נראית כמו פצצה לא נורמלית.
הוא שיחק גם
ב"אני יודע מה עשית בקיץ האחרון" בתפקיד החבר של שרה מישל גלר (כן, עוד מפגש של שחקנים מ"משחקי פיתוי" – זה פשוט לא נגמר!).
אני לעולם אזכור אותו כאהובה המיוסר וכחול השיער של אנג'לינה ג'ולי ב"משחקים מהלב".
אין ספק שזו הפעם הראשונה שנאלצתי להודות ששיער כחול הולם מישהו! (האמת שרוב הסרט הייתי עסוקה בלהתווכח עם ידיד שלי, שטען בתוקף שהשיער שלו ירוק. אני ניסיתי להסביר לו שוב ושוב שזו התאורה מטעה, אך ללא הואיל. בנים!)
עינת
בדקתי ו-
א. זה כחול, כמובן, לא ירוק.
http://www.thespiannet.com/actors/P/phillippe_ryan/playingbyheart1.shtml
ב. בסרט הזה יש המון המון שחקנים מוכרים, אני זוכרת ששמתי לב כשהוא יצא אבל לא יצא לי לראות אותו… איך הסרט?
ג. ריאן פיליפה לא נראה טוב בשיער כחול, לפחות לפי התמונה הזאת. מצד שני, הוא תמיד נראה טוב, אז זה סותר את עצמו.
ד. ראית את "מועדון 54"? סתם, נזכרתי בסרט הזה פתאום.
תשובות:
א. בוודאי שכחול – בנות מבינות בצבעי שיער (ולראיה – הסרט לשמו נתכנסנו כאן).
בנים, כידוע, לא מבינים בשום דבר שקשור לאופנה או קוסמטיקה, אלא אם הם הומואים (מה, לא?)
ב. הסרט סביר – משהו שבהחלט יכול להיות נחמד להעביר איתו ערב בוידאו, לא יותר מזה. גלריית השחקנים אכן מרשימה, חבל שהתסריט לא מלהיב במיוחד.
ג. ריאן נראה מגניב בשיער כחול. כיוון שראיתי אותו זע על המסך הגדול ולא בתמונת סטילס, אני חושבת שדעתי מהימנה יותר.
קביעתי הסופית: ריאן תמיד נראה טוב, גם בשיער כחול.
ד. לא (אפילו לא שמעתי עליו).
עינת
ריאן פיליפה נראה טוב בכל צבע!
את הסרט "משחקים מהלב" לא יצא לי לראות למשך יותר מחמש דקות, אבל הוא משודר בערך אחת לשבועיים בכבלים הדיגיטליים.
מלבד ריאן ואנג'לינה משחקים שם שון קונרי, אלן בורסטין, וג'יי מור אהובי (זוכרים את "אקשן"? אחת הסדרות הכי טובות שהיו בטלוויזיה לדעתי. אני לעולם לא אסלח לאמריקאים שהיו יותר מדי טיפשים בשביל לקלוט את הדאונות הזו, ובגללם לא היה מספיק רייטינג, שהוביל למות הסדרה בטרם השלימה עונה אחת).
ו"מועדון 54" זה אחלה סרט.
ריס נראית טוב גם בשחור-לבן.
מועדון 54?
במילה אחת- משעמם.
וראין פליפה נראה איום בכחול.
מועדון 54? זה לא הסרט סקס הזה?
עם נב קמפבל? בכמה מיליםת נשמע טוב..
בכמה מילים:
היא מופיעה שם בערך 5 דקות
(אם אני זוכרת נכון)
''אקשן''!!!
איזו סדרה נהדרת! עוד הוכחה לכך של- HBO יש ביצים מברזל. רק חבל שערוץ שלוש שידר אותה לא לפי הסדר, ושלא המשיכו אותה לעוד עונה. רק בזכות הסדרה התלהבתי מג'יי מור כשראיתי אותו ב'סטייט פינת מיין'.
ואני חשבתי שאני היחיד שאהב את הסדרה הזאת.
''אקשן''!!!
דמעות עולות בעיני. אני לא לבד.
הלכתי עכשיו לימד"ב – טעית. הוא לא הופיע בסטייט פינת מיין.
(נחסוך לך זמן –
http://us.imdb.com/Name?Mohr,+Jay
האמריקאים האלה, תחכום לא מדבר אליהם. סדרות פארודיות לא החזיקו אצלהם מעמד: משפחת אובלונג – תכנית גאונית, ששודרה אצלנו בשעה הכי לא נוחה שאפשר (שישי בשבע וחצי). לא החזיקה אפילו עונה. גרוס פוינט – קצת צלעה אבל היו הברקות – עונה אחת. צעירים לנצח – נעה על הגבול הדק בין גאונות לטמטום. 2 עונות.
התוכנית החתרנית שמחזיקה זו משפחת סימפסון, וזה בגלל שבניגוד לאחרות, היא מתאימה לכל המשפחה וגם ילדים יהנו ממנה.
אמריקאים טיפשים!
מה לגבי ''סאות'פארק''?
מה איתם באמת?
תוכנית שדי הצליחה, לא? גם היה סרט (שלא אהבתי).
המקרה של סאות'פארק דומה לסימפסונס. את הסאטירה/ פארודיה/ ביקורת נוקבת/ חציל אי אפשר היה להביא נקי. פה הגימיק הוא הרבה הרבה קללות וציורים ילדותיים, שמושכים מבוגרים וילדים כאחד, בתוספת הרבה הרבה סנסציה ציבורית. כך אפשר להביא את התוכנית לקהל הרחב- חלק יראו בה תוכנית בידור דבילית, וחלק יראו בה יותר מזה.
סאות'פרק הוא *לא* לילידים
הוא מסווג TV/MA ונועד רק לאנשים מבוגרים אך ילדותיים במחשבתם…
אני יודעת.
אבל ילדים אוהבים אותה מאוד. אני מניחה שרוב הילדים שרואים אותה לא בדיוק רואים את החתרניות, אבל הסדרה מצחיקה אותם, וכנראה זה נראה להם מגניב במקללים בטלוויזיה. (אני לא סתם אומרת. יש לי אחים קטנים
ואפילו את סימפסונס
מעברים מסע יסורים שבסופו אין לך מושג מתי היא משודרת. ערוץ אחד, ערוץ אחד..
ו"אקשן" סדרה ענקית!
ג'יי מור דרך אגב, היה ענק גם בג'רי מגווייר, שם הוא עושה תפקיד דומה לזה שבאקשן, רק (מן הסתם) קטן בהרבה.
בנוסף ראיתי לא מזמן סרט בשם "200 סיגריות" שגם בו הוא מופיע, ושם הוא דווקא לא משהו. אולי כי כל הסרט לא משהו.
''אקשן'' -
גם אני זוכרת את הסדרה הזאת לטובה, ולא האמנתי כששמעתי שלסדרה המצוינת הזאת אין המשך.
עוד סדרה מעולה שנזרקה מלוח המשדרים לאחר עונה אחת בלבד היא "קופידון".
מה שעוד חיובי ב"אקשן" זה שלמדתי לסבול את הפרצוף של השחקנית ששיחקה לידו – איליאנה דאגלס, שלדעתי היא שחקנית בכלל לא רעה. היא גם הופיעה בפרק אחד בסיינפלד, בתור הבחורה השזופה מדי שיצאה עם ג'ורג'.
ואיך אפשר לפתח דיון כזה
בלי להזכיר את "דילברט" הגאונית שהספיקה לעבור עונה אחת, בה היא הוכיחה שאפילו לסיינפלד יש עוד מה ללמוד, לפני שנעלמה במסתוריות.
אמריקאים טיפשים!
ואיך אפשר פשוט לא לפתח דיון כזה?
ואיך אפשר לפתח דיון כזה
אוי, אוי, איך שכחתי.
סדרה מושלמת!!
אוף, אמריקאים טיפשים
אקשן! קופידון!
שתי סדרות כל כך נהדרות (בלי ציניות!). באמת שהאמריקאים חסרי טעם באופן מזעזע. ואיליאנה דגלאס שחקנית נהדרת, ולטעמי גם הכיעור שלה חינני ביותר.
…טוב, מה אכפת לי, כל עוד יהיו עונות חדשות של באפי.
אקשן!
אני מציע (כהרגלי בקודש) להקים מועדון מעריצים לג'יי מור.
דווקא יש סדרות שכדי להפסיק
כול עוד הן מעולות. נכון לסדרות כמו שהוזכרו עונה אחת או פחות זה באמת לא מספיק.
אבל הבעיה היא שיש סדרות מעולות שמיתדרדרות ואני אישית הייתי מעדיפה שידרה שאני אוהבת תיפסק ואני אוכל לזכור אותה לטובה מאשר שסידרה שאהבתי תיתדרדר ותהרוס לי את כול האהבה אליה כמו שכרגע קורה לבאפי.
באפי הייתה סידרה מעולה, שנונה ומצחיקה. זה לא שהיא לא טובה עכשיו, עדיין בהשוואה להרבה סדרות שרצות זו סידרה מעולה, אבל העונות הראשונות היו טובות בהרבה. ואני לא בטוחה שאני ארצה לראות לאן יכולים לדרדר את הסידרה הזאת עוד.
ככה שלדעתי צריכים לבטל סדרות טובות לאחר זמן מסוים שניגמרים להם הרעיונות.
אבל למה לבטל סדרות טובות שיש עוד המון לאן לפתח אותן אחרי עונה או פחות?
אפרופו גל האהדה
המוצדק לחלוטין לסדרה "אקשן", הסדרה שבה לשידורים חוזרים בכל יום שישי (מהיום) בשעה 00:30.
מומלץ.
רק לא בלונדינית
מצטערת שאני ככה מגיבה לא.ב.ברגר אבל את ממש לא צודקת
הסרט נועד לסטירה וטמטום את זה אני מצדיקה אבל הכול ברוח של צחוק ולפי דעתי היה קטע נורא יפה " תתכופפי וזיקפי" זה מצחיק כי זה מטומטם ואם הילדות עשו את זה אחר כך זה בעיות שלהן שהם לא מבינות את "הסטירה " על הבלונדיניות… אני ממש אהבתי את הסרט … זה ממש היה מצחיק
סטירה?
בהחלט מגיע לריס על הסרט הזה.
בהנחה שתקראי את זה, אני שואלת, באמת, איפה לעזאזל מצאת שם סאטירה?
רק לא בלונדינית!
2: אני יכולה לענות על זה בצורה פלצנית או בצורה ישירה. מכיוון שבחרת אתה בניטפוק אני אגיב בפלצנות: האינדוקציות שהזכרתי הן, לצורך העניין, משל לבעיות שדורשות לשם פתרונן יכולות שכליות מתקדמות. נכון שאינן קשורות למשפטים, אך גם עיסוק בעריכת דין דורש יכולות מוחיות גבוהות. לשם כך בחרתי בדרך ההשאלה את מושג האינדוקציה.
אגב, התשובה הלא פלצנית היא: "בחייך, אין לך דברים יותר טובים להתקטנן עליהם?".
3: הביטוי "אג'נדה פמיניסטית מעניינת" פירושו "חצי סרט נמנמתי ואין לי מושג או עניין במה שקרה שם".
עלילת בית המשפט
היתה מפגרת, זה מה שמפריע. שום דבר בה לא היה הגיוני, ומה שיותר גרוע, מבחינת התחכום העלילתי המשעשע, כל פרק של 'אלי מקביל' היה מוצלח יותר.
חוץ מזה, הסרט באמת לא היה נורא, אלא סתם לא משהו. היו כמה בדיחות מוצלחות.
וזה רק אני, או שסלמה בלייר (הביצ'ית) נראית בול, אבל בול, כמו אקי רוס?
הגיון? מי מחפש הגיון?
אני יכול לקבל כל שטות, אם אך היא תשעשע אותי מספיק. שעשעו אותי דווקא האלמנטים הבלתי מסתברים של סצינות בית המשפט, אך לרוע המזל – הם היו הדבר היחיד בסרט ששעשע אותי.
שקרן.
אני שמעתי אותך צוחק, וזה לא נשמע כמו צחוק של "אח, כמה בלתי מסתבר!".
שקרן?
איך נשמע צחוק של "אח, כמה בלתי מסתבר!" בניגוד לצחוק אחר?
יותר נחרתי כזה.
כלומר, מגיע יותר מהאף ופחות מהגרון. במקרים קיצוניים – פתיחה קלה של הפה בחיוך רחב תוך נשיפות קצובות. צחוק בפה פתוח במלואו, המגיע עמוק מתוך הגרון, הוא בדרך כלל צחוק בשל פאנצ'ליין מוצלח שבו זה עתה חזית.
אז אני ממש לא מבין אותך.
אחד הדברים עליהם מתבסס פאנץ' ליין מוצלח (או "הומור", כפי שנהוג לכנות אותו לרוב) הוא החריגה ממה שאתה מצפה לו. אתה לא מצפה, למשל, שמישהו ינצח במשחק טניס בגלל צבע העור שלו, ואם קורה כן, זה עשוי להיות מאוד מצחיק.
סקוט אדאמס, הפילוסוף הנודע, טוען שכדי שבדיחה תצחיק צריך להיות בה שילוב של לפחות שניים מששת ה-'מימדים' הבאים –
לדעתי בסצינות המשפט האמורות היו אלמנטים המשתייכים לקטגוריות 1, 3, ו-6, ובמידה זעומה יותר גם המשתייכים לקטגוריה 4.
סטטיסטית – הסצינה היתה די מצחיקה.
אקי רוס
טוב,אז כבר יש לנו שתי שחקנים להפקה של "final fantasy- the real version".
ארררג.
אני מחזיק את עצמי. מחזיק את עצמי.
זהו, עבר.
ממממ....
אני מנסה להבין. מנסה שוב.
לא הצלחתי.
לי זה נשמע קצת
כמו 'ביג דדי'.. חצי סרט שטותי אבל מצחיק (הרבה יותר מנער המים או כל השטויות שסנדלר עשה לפני), ואז, מגיעים לבית משפט ולדעתי היו שם ה-30 דקות הכי גרועות, מגוחכות ודביקות שראיתי..
בעע.
אלה לא שאלות כל כך קשות.
1. סביר מאוד להניח שיש חיים בחלל החיצון אבל עדיין אין הוכחות אמינות לשום כיוון.
2. הזוהר הצפוני הוא תוצאה של השדה המגנטי של כדור הארץ שמתעקם ומתרכז ממש יפה בקטבים. אם אני לא טועה מעורבים בזה גם פוטונים וחלקיקים אחרים אבל התופעה מוסברת טוב.
3. השאלה השלישית היא באמת קשה יותר ואין לי תשובה לה עכשיו.
באינדוקציה לא צריך לשנן, צריך רק להבין את הבסיס ומשם זאת רק אלגברה.
עכשיו כגמרתי להתקרצץ אני יכול להגיד שעדיין לא ראיתי את הסרט הזה, אולי אני אראה אותו בוידאו.
בכוונת זדון הוא סרט מ-1993 שנקרא Malice, בכיכובו של אלק בולדווין, ניקול קידמן וביל פולמן.
http://us.imdb.com/M/title-exact?Malice+(1993)
הסרט ואני
*בעיני הסרט נראה כמו "אורלי ויינרמן הולכת לקמפוס". בלונדינית, יוצאת דופן, עם גרדרובה מאוד צעקנית ויקרה, נראית לכאורה אהבלה אך מסתירה איזה משהו בפנים.
*סרט מאכזב למדי. היה יכול להיות מצחיק, אבל…
*ריס וויתרספון, שאני אוהבת, איכזבה למדי, כמו הדמויות הדי-שטוחות והמאוד מעצבנות.
*אמא של סטיפלר: האם היא-
א. ממש השמינה בפנים
ב. דחפה צמר גפן ללחיים אז איפ שי ווז ברנדו
ג. לא עשתה כלום והזכרון שלי בתחת.
*ישבה לפני אשה שצחקה כמו משוגעת בתזמונים לא מובנים. צריך והוציא חוק נגד זה.
אהבתי איך שהראו שכל הסטודנטים הם אפורים ומשעממים אשר פריט הלבוש המהודר ביותר בארונם הוא סוודר מעויינים, לעומת אל הבוהקת בורוד.
לא שווה 31 ש"ח.
מצטער להרוס לך מיתוס
אבל לאורלי ווינרמן אין שום דבר בפנים. כלום.
יש לי משהו לחלוק איתך:
יש לי בעיה, כמה שאני מנסה אני לא מצליחה להיפטר ממנה – אני מאמינה למה שאני קוראת בעיתונים. (תגידו לי לא לקרוא עיתונים – לא יעזור. כשיש לידי עיתון, אני חייבת לקרוא אותו. אפילו אם זה "לאשה")
לפני המון זמן קראתי עלי אורלי ויינרמן כתבת אופי, וציינו שהיא אינטילגנטית (לא זוכרת מה בדיוק אמרו) ושהיא מחזיקה בציוני בגרות מעולים.
ומכייון שהכתבה לא הייתה בפנאי פלוס… אני מאמינה עד שיוכח אחרת.
נראה לי שקראת את זה
במגזין מועדון המעריצים של אורלי ווינרמן.
אני מסתמך רק על דברים שראיתי או קראתי בעצמי, ועד שלא יוכיחו לי אחרת אני נאלץ להאמין לאמין ולא לבלתי יאמן.
בכל כתבה עליה
טורחים לציין כמה היא אינטליגנטית, וכמה היא חכמה ובלה בלה בלה. ואז מראיינים אותה והיא פולטת שטויות, או לפחות מנסה באופן מודע להשאיר על כנה את תדמית הבימבו הפוסטמה.
כמו krelian, אני אאמין רק כשאראה הוכחות חותכות לכך שהיא לא טיפשה.
ולא נראה שמישהו מנסה להוכיח אחרת
בתקופה ששמש היה להיט (זה קרה פעם), היא התארחה כל חודש בערך בטוקשואו הדביק של רפי רשף, ושניהם כל הזמן הדגישו כמה היא בחורה מעניינת ואינטיליגנטית.
רק שהוא לא חשב באמת *לדבר* איתה על משהו אחר חוץ מזה.
אורלי ויינרמן.
היתה מתאימה יופי לסרט הזה. אם היא אכן אינטליגנטית – היא מצליחה להסוות זאת בצורה מצויינת. יישר כוח!
יש לי משהו לחלוק איתך:
למעשה, היא קפצה שתי כיתות ע"פ איזה ראיון שהיה איתה פעם בטלוויזיה.
ובזמנה החופשי היא
עוזרת לנזקקים, מטאטא רחובות, ויוצאת עם סופרמן.
למה לא?
כי סופרמן תפוס...
לייק דה,
היא הרגה את לואיס, כאילו.
(רק שניה, זה היה לפני או אחרי שהיא זכתה בפרס נובל לספרות ושלום?)
תשבי שנה ביציע 4
בקרית אליאזר באיזור של יציע הכבוד .
ונראה כמה הוכחות תרצי אח"כ
לאט לאט אני מתחיל לחשוב
שבאמת מעורבת כאן בדיחה קטנה ומרושעת של אלוהים.
אה, טוב שהערת את הפתיל
רציתי לומר לכם שאני חוזרת מהצהורתי המטופשות, לאחר שראיתי קטע קצר איתה בטלוויזיה, ואם הבחורה לא על סמים קשים, אז המקרה עצוב.
היא בקושי מרכיבה משפטים!
איך ייתכן
שבסרט שעוסק בסגולותיה האינטלקטואליות של בלונדינית, עם כל הלינקים שפרסמתם, לא פרסמתם את האחד הזה?
http://www.britneyspears.ac
שמרנו לך את הכבוד הזה.
או את הלינק לפתיל
בו אני מכריז שבלונדיניות הן זן נכחד, מגלים כמה אלמנטיים גנטיים בבלונדיניות וגל מזהיר מפני הורקת השיער?
וואי!
מי יכול עלי, מי!?
כתבה מספר 318
ובל נשכח
שהדיון הזה התחיל כשאמרתי שיש פיחות במעמדן של הבלונדיניות בהוליווד.
(אין לי כוח להביא לינק. תכנסו לזה של שפן הלוח ותעלו קצת למעלה)
(וזה לא שאני רודף קרדיטים. באמת שלא…זה רק שחייבים לציין את העובדה הנ"ל בכל דיון על בלונדיניוֹת ובלונדיניוּת…)
ביקורת טובה, סרין
ואני לחלוטין כמעט ולא מסכים עמה.
אני מאוד נהניתי מהסרט, מצאתי אותו משעשע, מעט פארודי למען האמת, ואני דווקא חושב שריס משחקת לא רע ומחזיקה יפה את הסרט, ביחוד כפי שציינת בגלל דמויות משנה שנמצאות די הרחק ברקע.
אני דוקא מצאתי את עניין משפט הרצח תפנית מבורכת במקום להמשיך במסורת סרטי הנוער של חנונים נגד קולים או משו כזה.
הקטע המביך היחיד היה ההתכופפות וכו.
בסך הכל, אני דווקא מאוד נהניתי מהסרט.
אל תאמינו לביקורת הזאת...
רוצו לראות את הסרט. במיוחד מי שאוהב סרטים כמו קלולס. זה סרט מקסים ביותר, ומשאיר בסופו הרגשה מצויינת כזו, כאילו אם נרצה, נוכל גם אנחנו להשיג כל מה שנפשנו תחפוץ בו. מעורר השראה ממש!
עזבו מה שביקורת אחת אומרת, אני אומרת לכם – הסרט הזה מדהים!!!
''הרגשה מצויינת כזו''
את/ה מתכוונ/ת לבחילה, נכון?
נ.ב- לכל מי שרוצה לתקוף אותי על חוסר פתיחותי לדעות שונות:
אני איתך!
הסרט חמוד רוב הזמן, אבל נוטה לקיטש ביותר מדי רגעים, ויש בו כמה סצינות מביכות במיוחד שאני לא מבינה איך לא נחתכו בעריכה… (או אפילו בשלב התסריט).
עינת
סרין, אף אחד לא יתקיף אותך
אחרת יש לו עסק איתי.
בווידאו -
זה דווקא סרט לא רעת בעיקר בגלל האפשרות המבורכת של פאסט פורוורד, שפעל במלוא המרץ בקטע של להתכופף ולהזדקף, או איך שלא קראו לו.
בעיות נוספות:
כל עלילת המשנה של פולט היתה מיותרת.
הסרט חסר זהות – זה סרט קולג'ים? דרמת בית משפט? חנונים נגד יורמים? חיקוי לקלולס (נורא ציפיתי שהיא תעשה מייק-אובר למישהו).
יו וילסון – ההוא עם האף – מכוער בתכלית.
אין מספיק בדיחות מצחיקות.
אין שום מסר פמיניסטי.
המעבר של הפריג'ידית מביצ'יות לנחמדות מוגזמת ולא אמינה.
ועוד ועוד.
לא חשוב. לחות לא בזבזתי על זה ערב ופופקורן.
בווידאו -
בקומדיה לא חייבות להיות בדיחות שפשוט ניפול מהכסא!
וחוץ מזה, מי אמר שהסרט נועד בשביל להעביר מסר פמניסטי כלשהו?!
לא רק בלונדינית
לדעתי הסרט שווה ביותר .אני ראיתי את ה-1 ואת ה-2 ולדעתי 2 הסרטים מהממים.חוץ מהסרטים בישבילי ריס וויסטרספון היא השחקנית האהובה עלי והיא גם תישאר כך.
לא רק בלונדינית
הסרט לא רע בכלל ודווקא חמוד מאוד ובמיוחד הכלב של אל ברוזו גם אני רוצה אחד כזה.
אני מצפה כבר לראות את הסרט השני.
אני דווקא אהבתי
אני דווקא אהבתי את הסרט, למרות שכל הטיעונים בביקורת היו נכונים, הם לא גורעים אלא דווקא מוסיפים ליופי של הסרט.
עובדה שהוא נהיה סרט פולחן ממש.
איך בדיוק הוא נחשב סרט פולחן?
מצוטטים ממנו סצנות שלמות? מחקים את התלבושות ממנו? צופים בו בהקרנות מיוחדות? יש עליו פרודיות? מישהי קראה לחתולים שלה על שם דמויות מהסרט?
סרט פולחן
דבר ראשון לא אני המצאתי את זה אלא שמעתי המון אנשים אומרים את זה, בטלויזיה וכו'
דבר שני משתמשים בסרט הזה המון בשביל לתאר בלונדיניות ככה שהוא נהיה סןג של סטיגמה
דבר שלישי איך אפשר לעשות סרט פארודיה על משהו שהוא כזה מטבעו?
באמת שאין צורך להתייחס אליו ברצינות.
ועוד הערה. ייתכן כי ייצא סרט שלישי שישים אותו במקום הכבוד של "הטריולוגיות" ככה שכנראה הוא שווה משהו..
ולסיכום.. אין מה לעשות קלולס שולט בזאנר של הבלונדה הורדרדה וקשה להתחרות בסילברסטון…
מה שהצחיק אותי בכתבה היה
שהמבקר כתב שהמשחק של ווית'רספון לא מרשים במיוחד.
ומה שעוד מצחיק אותי זה שבביקורת השבו את ווית'רספון לסילברסטון מ'קלולס'.
אולי זה מה שהם חשבו רק בגלל הסרט שדרך אגב הוא מצויין לדעתי. אבל ווית'רספון זכתה באוסקר והיא שחקנית מצויינת. אז או שהיא השתפרה פלאים או שהמבקר סתם מכפיש אותה ואני חושבת שהתשובה השנייה היא נכונה.
נכון שהסרט הזה לא מצרייך יכולת משחק מדהימה אבל בכל זאת רואים שיש את זהה לריס.
הסרטט ממש חמודד ומצחיקק
נו, כל אחד צוחק מדברים אחרים.
נשמע כאילו את אומרת שבגלל שווית'רספון זכתה באוסקר, היא אוטומטית צריכה עכשיו לקבל הערכה גבוהה יותר על כל סרט שהיא אי פעם שיחקה בו.
עכשיו, *זה* באמת מצחיק.
את יודעת מה מצחיק אותי?
שכביכול, על פי התגובה שלך, טרחת לקרוא את הביקורת, ואף על פי כן, הצלחת להחמיץ לחלוטין את העובדה שזו מבקרת, ולא מבקר, וזה על אף שהיא מתייחסת אל עצמה שוב ושוב בלשון נקבה.
אני לא יכולה שלא לתהות מה עוד החמצת. ומה צבע השיער שלך.