יאללה, זה כמעט נגמר. הלילה מחולקים האוסקרים (זה משחק הניחושים שלנו, ואלה ההערכות שלי לסיכויים של… דברים). ויש עוד כמה טקסי פרסים שנערכו ממש ברגע האחרון. וכשאני אומר "נערכו" אני מתכוון "נתנו פרסים ל'הארטיסט'".
די מובן מאליו שהסיזאר, האוסקר הצרפתי, יילך לסרט הצרפתי שהוא סנסציה כלל-עולמית. אז ברור ש"הארטיסט" זכה שם בפרס הסרט הטוב ביותר, וגם בחמישה פרסים אחרים – במאי, שחקנית, צילום, מוזיקה ועיצוב. דווקא את פרס השחקן הטוב ביותר, שיש סיכוי טוב מאוד שז'אן דוז'ארדן ייקח באוסקר, הוא הפסיד במגרש הביתי לעומר סי, מהלהיט הענק "מחוברים לחיים" ("Intouchables"). "פרידה" לקח את פרס הסרט הזר.
בינתיים, בצד השני של העולם ובטקס שעוסק כביכול בתחום שונה לחלוטין, התוצאות היו דומות להפליא. גם בפרסי האינדיפנדנט ספיריט לסרטים עצמאיים זכה "הארטיסט". והוא זכה גם בפרסי הבמאי, השחקן והצילום. "פרידה" לקח את פרס הסרט הבינלאומי, שזה כמו סרט זר, רק בלי מגבלת השפה (וזה קצת מוזר, בעצם: למה "הארטיסט" לא היה בין המועמדים לפרס הזה?).
עד היום עוד לא קרה שסרט שזכה באינדי-ספיריט קיבל יום למחרת גם אוסקר. זה כנראה הולך להשתנות בקרוב מאוד.
"הערת שוליים" היה מועמד לפרס התסריט באינדי-ספיריט, אבל באופן לא מפתיע הפסיד אותו ל"היורשים". בקיצור, חלק גדול מהזוכים כאן היו כאלה שעשויים לזכות גם באוסקר, וקשה לומר אם זה מעיד על כוחם העולה של הסרטים העצמאיים, או על כך שהפרס הזה הולך והופך מיותר.
עד היום היה נהוג ש"פרסי" הראזי לסרטים הגרועים של השנה מחולקים יום אחד לפני האוסקר. מסיבה לא ברורה, החליטו בארגון "פטל הזהב" לשנות את המנהג הזה, ומהשנה הם רק מכריזים על המועמדים יום לפני האוסקר, ועל הזוכים הם יכריזו באחד באפריל. לחכות לחודש הרביעי של השנה כדי לחלק פרסים, גם אם פרסי-בדיחה, לסרטי השנה שעברה? הא? אם הם ימשיכו ככה, אנשים עלולים לא לקחת את הראזי ברצינות.
לפרס הסרט הגרוע ביותר מועמדים "רובוטריקים 3", "דמדומים 4", "סילבסטר בניו יורק", "ג'ק וג'יל", ומשהו שנקרא "Bucky Larson: Born to be a Star", שלא הוקרן בארץ וטוב שכך. רשימה מכובדת ומייצגת למדי.
ההישג ההיסטורי של השנה בראזי שייך לאדם סנדלר, שקיבל 11 מועמדויות על שלושה סרטים שונים: הוא מועמד לפרס השחקן הגרוע ביותר על "ג'ק וג'יל" ו"לזרום עם זה"; השחקנית הגרועה ביותר על "ג'ק וג'יל" (בקטגוריה זו הוא מתחרה בין השאר מול מרטין לורנס ושרה פיילין); יש לו חלק בשתי מועמדויות בקטגורית "הצמד הגרוע ביותר"; הוא לוקח חלק במועמדות ל"האנסמבל הגרוע ביותר" על "ג'ק וג'יל"; כתסריטאי שותף, הוא מועמד לפרס התסריט הגרוע ביותר על "ג'ק וג'יל" ו"באקי לארסון"; וכמפיק, הוא מועמד בזכות שני הסרטים האלה גם בקטגורית הסרט הגרוע ביותר ו"ההמשך, רימייק או העתקה הגרועים ביותר", שהיא קטגוריה טפשית מאוד, אבל למה אתם מצפים מהראזי.
פיייייייו. נדמה לי שגמרנו, לא? אם לא סופרים את טקס הכרזת הזוכים בראזי, עונת הפרסים – שהתחילה מעניינת, ונגמרה חדגונית לחלוטין ובשחור-לבן – נגמרה. הלילה אוסקרים! אני אעדכן כאן בלייב את הזוכים בעוד הם מוכרזים, כתבת סיכום תעלה מאוחר יותר.
מה הטעם לקיים את הטקסים האלה בכלל?
שישר יתנו את הפרסים לארטיסט וזהו. נראה לי הבמאי היה המום שיש טקס שהסרט לא מועמד בו, עד שהסבירו לו מה זה 'ראזי'.
Speaking of which, המועמדים בו מתאימים ביותר. ראיתי רק אחד מהם (וטוב שכך) אבל מספיק לראות טריילר של השאר כדי לראות למה הם הגיעו לשם.
וגם נראה שעכשיו הזכייה של 'פרידה' חתומה. אבל אולי נופתע…
לסקרנים, מאמר על באקי לארסון
שגורם לו להשמע כמו הדבר הכי מגעיל בעולם
http://www.avclub.com/articles/miraculous-case-file-198-bucky-larson-born-to-be-a,62424/
אין, אין , אין על ויינשטיין!!
(ל"ת)
'רובוטריקים 3''
היה יותר נוראי מ'ג'ק וג'יל', אני מקווה שהוא ינצח בפרס הסרט הגרוע ביותר.
אני כבר לא יכול לחכות לאוסקר, התחרות של 'הכה את המומחה' גורמת לו להיות הרבה יותר מעניין.
אויש, הרסו את הראזי
כל הקטע היה שמכריזים על הסרטים הגרועים יום לפני שמכריזים על המצטיינים. את מי זה יעניין באפריל?
אם "הארטיסט" יקח גם את האוסקר הוא יהיה השני לעשות זאת.
קדם לו סטון עם "פלאטון" ב-87 (אבל לא בטוח שאז זה היה יום אחרי יום).
כשמסתכלים על הזוכים באינדי ספיריט לאורך השנים, אפשר להגיד שאם האוסקר היה מעתיק מהספיריט ולו רק ב-10% מהפעמים, הוא היה סותם לפחות 50% מהפיות שנפתחות עליו דרך קבע.
אתמול ראיתי את 'הארטיסט'
הוא סרט נפלא, באמת שנהניתי ממנו.
אבל נראה שבלעדיו עונת הפרסים היתה יכולה להיות הרבה יותר מעניינת – לאוסקרים ובמיוחד לאינדי ספיריט.
כל ההייפ הזה שלו, קצת הורס…
אבל זה ככה כל שנה.
לפחות מאז שהתחלתי קצת לעקוב אחרי האוסקר, כל שנה יש סרט שיוצר הייפ רציני ואוסף פרסים כאילו מדובר בפוגים. אם הארטיסט לא היה יוצא השנה, סרט אחר היה עושה את זה- אולי הוגו או היורשים.
יש בעונת הפרסים איזה מנגנון שגורם לכולם לחלק את הפרסים למי שכבר פופולרי- אתה לא רוצה להיות האידיוט היחיד שלא הבין שהארטיסט או נאום המלך או נער החידות מבומביי הוא יצירת מופת על זמנית- מה שרק מוסיף לפופולריות של אותו סרט ממוצע [כנראה, את רובם לא ראיתי כי הרעיון לא הלהיב אותי] ואז בכלל אי אפשר שלא לתת לו כל פרס אפשרי ועד שמגיעים לאוסקר כבר אין זכר למתח או לתחרות שהיינו רוצים.
צודקת, ככה זה באוסקרים
אבל לפחות בפרסי הספיריט, היו מועמדי מעניינים ומרעננים – '50/50' 'דרייב', 'Take Shelter' (את האחרון לא ראיתי, אבל השחקן מייקל שאנון קנה אותי כבר ב'חלון פנורמי' עוד לפני שהערצתי אותו ב'אימפריית הפשע') – וחבל שנכנס זולל הפרסים האילם, כי ממש רציתי ש'דרייב' יזכה לפחות בפרס אחד (אם לא בסרט אז בבמאי או שחקן). טוב נו, אבל לפחות הוא יחסית הצליח בקאן.
נכון, כי הם מוגבלים לסרטי אינדי.
ההערה שלי הייתה כללית כלפי עונת הפרסים. מהאינדי ספיריט באמת אפשר לצפות לקצת מקוריות.
דווקא לא נראה שהפרס הולך ונהיה מיותר
למרות המפגש הרגעי בין שני הפרסים, רשימת הבחירות של האינדיפנדנט מראה שהוא שומר על רעננות יחסית (גם אם אני לא אוהב את כל הבחירות שלו), ביחס לאוסקר שהולך ונהיה יותר מקובע. טוב שיש מי שיתן את הכבוד לסרטים כמו ממנטו או המתאבק.
מצד שני, יש גם מקרים של סרטים כמו האביר האפל שהם לא מספיק "עצמאיים" בשביל האינדיפנדנט ולא מספיק מיינסטרימים בשביל האוסקר, שלהם אין מי שחלק פרסים…
...והם בוכים על זה כל הדרך אל הבנק.
שם נכנסו להם לחשבון כמה מאות מיליוני דולרים כפיצוי.
די נשברתי!! אני הולך לראות עכשיו הארטיסט!
(ל"ת)
מה?! "ג'ק וג'יל" זה רימייק ל"גלן או גלנדה"?!
(ל"ת)
לא
הם טוענים שזה ריפ-אוף של "גלן או גלנדה". כלומר, עוד בדיחה דלוחה.
סליחה על הבורות,
אבל מה זה "ריף-אוף"?
העתק.
(ל"ת)
אתמול הוכרזו המועמדים ל-The Comedy Awards השני
של קומדי סנטרל.
נחשו מי מועמד לסרט הקומדיה הטוב ביותר? הארטיסט, כמובן.
אז זהו? אפשר לסגור כבר על זכייה באוסקר?
נראה לי שזה הכל חלק מהבדיחה.
בכל זאת, זה *קומדי* סנטרל.
*שנאוצר בתחפושת פורים
לא נראה לי. אני חייב לשבח אותם על הטקס הראשון,
הם ניסו לעשות טקס רגיל ורציני לגמרי שפשוט מהלל את ז'אנר הקומדיה בקולנוע ובטלוויזיה. הבדיחות היו הרבה יותר על הבמה מאשר ברשימת המתמודדים.
אגב, גם חצות בפריז גם מועמד לסרט הקומדיה הטוב ביותר.
ז'אן דוז'רדן מועמד על תפקיד ראשי (לצד ג'ייסון בייטמן, סטיב קארל, ז'אק גליפיאנאקיס ואוון וילסון) ומישל הזנוויציוס על הבימוי (לצד וודי אלן, ג'יימס בובין [שולתתתת!], פול פייג [בוזזזז!] וגלן פיקרה ביחד עם ג'ון רקה)
מעניין אם ז'אן דוז'רדן בכלל יטרח להגיע...
(ל"ת)
נראה לך?
הוא ביג-שוט עכשיו. אין לו זמן לטקסי פרסים של 'קומדי סנטרל'.
אם טיפש, מטורף, מאוהב לא לוקח זאת פשוט תהיה בושה.
סצנת המכות הייתה פשוט אחת הסצנות הכי מצחיקות שראיתי אי פעם בקולנוע.