בקרדיטים של "הנוקמים: סוף המשחק", אחרי 593 שחקני המשנה, מופיעים קרדיטים מיוחדים לחברי צוות הנוקמים המקורי, כשכל אחד מקבל צללית בדמותו והחתימה של השחקן מופיעה על המסך. בקרדיטים של "דדפול & וולברין" יש מונטאז' חמוד של מאחורי הקלעים משלל סרטי מארוול שנוצרו תחת אולפני פוקס לאורך השנים. אפילו בסוף של "ונום: הריקוד האחרון" יש סצנת פרידה שמראה את הדרך שעברו אדי ברוק והטפיל החייזרי שלו, שאיתם בילינו שלושה סרטים בלבד. ואיך מסתיים "קרייבן הצייד", שחותם את כל היקום הזה של סרטי-נבלי-ספיידרמן-בלי-ספיידרמן? סתם קרדיטים רגילים, בלי תמונות מיוחדות ובלי סצנות בונוס. כאילו גם בסוני רוצים שתלכו הביתה ותשכחו מהיקום הזה כמה שיותר מהר, עד שהם יפענחו את יקום דמויות ספיידרמן הבא.
לא באמת משנה למה סוני המשיכו להוציא את הסרטים האלה. אחרי הכול, בין אם רצינו או לא, היקום המוזר הזה היה איתנו במשך שש שנים – שלושה מתוך ששת הסרטים שלו יצאו השנה – וזה יותר מאורך החיים של יקומים קולנועיים אחרים. ואתם יודעים מה, למרות המוניטין הרע שיש לו – ואני בהחלט מבין למה – אני מחבב חצי ממנו, שזה יותר משהייתי מצפה. "מורביוס" היה קטסטרופה ובסרטי "ונום" הראשון והשלישי יש יותר רע מאשר טוב, אבל "ונום 2" היה מוצלח באופן לא אירוני, "מאדאם ווב" הוא אחד הסרטים המצחיקים של השנה – גם אם לא מהסיבות אליהן התכוון המשורר – וכן, גם "קרייבן הצייד" משתבץ בחצי היותר טוב.
עם זאת, "קרייבן" הוא אולי גם הסרט הכי מתסכל ביקום הזה. בעוד ששום דבר לא היה מצליח להציל סרטים כמו "מורביוס" או "מאדאם ווב", כאן מדי פעם מבליח הפוטנציאל שהיה לסרט בבסיסו. אותו בסיס הוא בכלל סרט פשע – סרגיי (אהרון טיילור-ג'ונסון) ודמיטרי (פרד השינגר) הם שני הבנים של ניקולאי קרבינוף (ראסל קרואו), גנגסטר שדוגל בגישה אולטרה-מאצ'ואיסטית. אחרי שאשתו מתה, ניקולאי לוקח את שני בניו למסע ציד באפריקה, כדי שיהפכו לגברי האלפא שהוא מצפה שיהיו (הם לא יכולים פשוט להקליט איזה פודקאסט קרינג'י ביחד כמו כל גברי האלפא בימינו?). אחרי תאונה שכוללת תקיפה של אריה ושיקוי קסם, סרגיי מקבל כוחות חייתיים ומחליט לברוח מהבית כדי לא להפוך לאבא שלו. הוא מאמץ את הכינוי "קרייבן" ומחליט להפוך לצייד, אבל לא של חיות, אלא של פושעים. פעולה מצד פושע אחר בעיר מוציאה את קרייבן למסע אלים ומדמם (זה המקום להגיד שבניגוד לסרטים אחרים ביקום הזה, לאחד הזה יש דירוג R והוא כולל לא מעט הריגות גרפיות).
את הסרט ביים ג'יי. סי. שנדור, ואפשר היה לתת לו שם של סרט אחר של שנדור – "הכול אבוד". התסריט, העריכה ורוב השחקנים נראים כאילו אין להם מושג מה הסרט הזה אמור להיות. היציאה שלו נדחתה ושוב ושוב, ואנחש שרוב הפעמים זה היה כי האולפנים רצו להוסיף משהו או להחסיר משהו או לקחת כיוון אחר לגמרי. כך, למשל, רוב הסרט דרמטי ורציני, אבל יש רגעים שבהם נראה כאילו איזה בכיר באולפן הבין בדיעבד שאולי כל העסק קצת רציני מדי, אז כתבו מהר כמה רגעים קלילים יותר ושלחו את השחקנים לצלם אותם אחרי שהצילומים כבר הסתיימו.
אהרון טיילור ג'ונסון מגלם בפעם השלישית דמות קומיקס שמתחילה בק' – פעם שנייה כדמות רוסית – והוא בהחלט אחת מקרני האור פה (ועדיין, אין שחקנים רוסים בהוליווד?). לעומת זאת, ראסל קרואו נראה כאילו הוא כל הזמן מזכיר לעצמו את הצ'ק שקיבל, ואת פרד השינגר יותר אהבתי ב"גלדיאטור 2". אריאנה דבוז מגלמת עורכת-דין שעוזרת לקרייבן, אבל הדמות שלה מיותרת לחלוטין והשורות שלה נאמרות בהתאם. כמו כן, ידעתם שכריסטופר אבוט פה? כי כריסטופר אבוט פה, מגלם דמות עם כוחות היפנוזה שאנשים שבקיאים ממני בקומיקס כנראה יכירו, ועדיין, אין לי מושג למה הוא כאן, ורוב הזמן נראה שגם לו אין והוא מילולית סופר את הרגעים עד שיוכל לסיים את הסצנה. כמו שאפשר להבין, זה סרט מאוד עמוס בשביל סיפור אוריג'ין של "נבל" (אולי סוני ביטלו את היקום הזה כי באמת לאף אחת מהדמויות האלו אין סיבה להילחם בספיידרמן).
אז למה בכל זאת שמתי אותו בחצי המוצלח של היקום הזה? כי כן יש בו דברים שהיו מבדרים בעיניי. בדומה ל"מאדאם ווב", גם כאן יש לא מעט שורות שבבירור הוקלטו בפוסט-פרודקשן והוכנסו בעריכה, ותמיד כיף לי לנסות לזהות אותן (לא שזה קשה מאוד). מדי פעם יש שורת דיאלוג נהדרת בטמטומה (מתישהו דמות אומרת על דמות אחרת "זמן קצר לאחר מכן היא מתה, ומעולם לא ראיתי אותה שוב"). אלסנדרו ניבולה, שמגלם פושע אחר שהוא גם דמות הקומיקס "הקרנף", הוא אולי היחיד שמבין באיזה סרט טיפשי הוא נמצא וההופעה שלו קאמפית בהתאם.
אבל הדברים הגרועים האלה שמבדרים אותי באופן אישי אולי לא ידברו לכל אחד, וכשמוציאים אותם נשארים עם סרט שיש בו עריכה מבולגנת, תצוגות משחק גרועות ברובן, טון לא אחיד ותסריט ששוכתב שוב ושוב עד שהסרט הטוב יותר שאולי הוא היה במקור נקבר עמוק למטה; כך שבדומה ל"מאדאם ווב", למרות שהסרט כן מבדר לעתים, הוא לא סרט טוב ואני לא יכול להמליץ עליו בלב שלם (לפחות לא בקולנוע – אולי הוא יעבוד יותר טוב עם כמה חברים ואיזה משחק שתייה). יש פה ושם רגעים שמראים ששנדור כן במאי טוב, אבל אולי במקום להסתפק בהם כדאי פשוט לצפות באחד הסרטים הקודמים שלו.
אולי "קרייבן" היה דרך טובה לסיים את היקום הזה כי הוא בעצם מסמל את כולו – משהו עם פוטנציאל להיות מעניין ומוצלח, שבפועל היה קשקוש קומיקסי מטופש, לא קוהרנטי, ומבדר בלי שהתכוון לכך. אולי כל הזמן הזה הנבלים האמיתיים היו הבכירים באולפן, שעשו עוול לדמויות האלו שוב ושוב ביקום שהסתכם בכלום ושום דבר. בפעם הבאה פשוט תעשו את סרט "ששת המרושעים" שלכם וזהו, סוני. מבטיח שאני אקנה כרטיס.
ברגע שראיתי שאתה אהבת את ונום 2, הבנתי
שאין לך טעם או הבנה בגרוש. זה הסרט הכי גרוע בסדרה. השחקנית הראשית מקיאה טקסט שבטלטאביז היו נמנעים מחמת מיאוס, וגם כנראה מבינה את זה, כי היא פשוט עושה את זה בחוסר רצון בולט. יכול להיות שהייתה עריכת יתר של הסרט, אבל זה לא קשור לזבל שהוא יצא בסוף. זו פשוט כתיבה עצלנית וגרועה.
וכל זה לומר, שאם אתה מצאת משהו חיובי בקרייבן, זה בגלל שהצלחת למצוא משהו חיובי בערימת הזבל המהבילה שנקראת ונום 2. כלומר – זו נבילה וזו טריפה.
אפשר היה לנסח את הסנטימנט הכללי שלך
שהוא "אוקיי, אם אהבת את 'ונום 2' ועל סמך זה חצי ממליץ על 'קרייבן' זאת ממש לא המלצה שתקפה אליי כי ממש שנאתי את 'ונום 2'" בלי להיות תקיף כל כך לגבי הטעם של אנשים, שבוודאי לא קשור להבנה של מישהו לגבי משהו.
לא, לא, זה דווקא הקל עליי
מאז שחזרתי מ"קרייבן" לשום דבר לא היה טעם ופחדתי שאולי נדבקתי (שוב) בקורונה באולם הקולנוע, אבל מסתבר שפשוט אין לי טעם. פיו.
הרגעים הללו שנורא הייתי רוצה שיהיה כפתור דיסלייק לתגובות
ולא רק בגלל שאני בהחלט אוהב את ונום 2 (וגם את שאר סרטי ונום. זו טרילוגיה נהדרת), אלא בעיקר כי זו תגובה מתנשאת שבזה לטעם של אנשים אחרים רק בגלל שטעמו של כותב התגובה הוא אחר.
אפשר לחלוק על האם סרט הוא טוב או רע, אבל צריך לעשות את זה בצורה מכובדת, מה שלחלוטין לא היה פה.
התגובה הזאת מתאימה לטוקבק באתרים אחרים בהם אין תרבות דיון, אך פה באתר בדרך כלל יש תרבות דיון ומקובל לכבד את הצד השני גם אם אתה לחלוטין לא מסכים איתו.
תרבות הדיון היא אחד הדברים שמייחדים לטובה את עין הדג על פני מקומות אחרים ברשת, לא כדאי להרוס את זה.
ראוי לציון שאני לא חושב שכפתור דיסלייק היה משפר את תרבות הדיון
כלומר, אני יודע שרוב הרשתות החברתיות לא משתמשות באפשרות, אבל ממה שראיתי ברדיט לא התלהבתי מהתוצאות.
מסכים איתך במאה אחוז
נראה שהובנתי לא נכון.
זה לא שאני באמת הייתי רוצה שיהיה כפתור דיסלייק, אלא זה מן דרך כזאת להגיד ״על תגובות מהסוג הזה אני מרגיש צורך לבטא התנגדות עזה בדמות דיסלייק״.
כמובן שאי אפשר לשים כפתור דיסלייק רק לתגובות קיצוניות ועל כן אני באמת לא רוצה שיהיה פה באתר כפתור שכזה.
אולי לא התנסחתי הכי ברור, מודה, אבל בכל מקרה חשוב לי להבהיר שאני ממש, אבל ממש, לא תומך בהוספת כפתור דיסלייק לתגובות.
התחלתי לכתוב ברדיט בגלל תגובה בעין הדג ועכשיו אני מצטער שהתחלתי.
מי שנעלב לו מעין הדג מוטב לו שיתרחק משם.
מי נעלב מעין הדג?
(ל"ת)
סינפיל, אלא מי?
(ל"ת)
אגב כך
ראיתי שנעשה לייק לתגובה הבוטה הפותחת של השרשור הזה.
ברגע הראשון תהיתי מי עושה לייק לכזאת תגובה, אבל מייד קלטתי מי זה יכול להיות ובדיקה זריזה העלתה שצדקתי.
יש אנשים שהם פשוט צפויים מדי.
מה הוא עדיין עושה כאן לעזאזל
(ל"ת)
מעת לעת ניתן לראות לייקים שלו
וכמעט תמיד ניתן לנחש מראש שהוא זה שנתן את הלייק עוד לפני שלוחצים על סימן השאלה.
וכן, זה לגמרי הזוי שהוא עדיין גולש באתר הזה שלטענתו יביא לסוף האנושות או משהו בסגנון.
רגע, זה אומר שגם הוא חובב של "ונום 2"?
האיש, איך נגיד, לא מפסיק להפתיע.
אם לתת לייק לתגובה שמשתלחת בחריפות בונום 2 ובכל מי שאוהב אותו נחשב להיות חובב של הסרט…
או שיש פה איזו בדיחה שפספסתי?
סליחה, של סרטי ונום שאינם ונום 2, אני מניח
(ל"ת)
לא הייתי מסיק את זה
הוא יתן לייק לכל תגובה שמשתלחת בסרט הוליוודי בצורה בוטה, כי מבחינתו כל הוליווד זה המיץ של הזבל.
אני בטוח שגם לתגובה שהייתה יוצאת בבוטות נגד כל טרילוגיית ונום הוא היה נותן לייק.
מבחינתו, אם יש פה מישהו שמשתלח בצורה בוטה בסרט הוליוודי, ולא רלוונטי איזה סרט, זה ישר מצדיק לייק.
כמובן, הלייק ניתן רק לתגובות הבוטות ביותר ורצוי גם שיתעורר איזשהו זעם פה באתר עליהם, כמו שקרה פה, ואז הוא ירגיש שהוא מגבה את לוחם הצדק שקהילת עין הדג המרושעת עושה עליו אמבוש.
אם כבר מחמיאים לאתר
אז יש סיבה שעין הדג הוא האתר היחיד שבו התגובות מסודרות באופן ברור שמאפשר ניהול דיון? כפתור ב-'בתגובה אל' הוא גאונות לשמה שאני לא מוצא בשום אתר אחר ובטח שלא ברשתות החברתיות בהן שרשור הוא סתם ערימת תגובות שאם אתה לא משנן את הכינויים של כל המגיבים בו אין איך להבין מי מגיב למי. לצוקרברג (ולאחרים) אין תקציב לגייס את הצוות הטכני המבריק של עין הדג לשורותיו?
אני חושב שגם בדיסקוס ורדיט יש דברים דומים
בנוגע לרשתות חברתיות, אני די בטוח שהבינו שהבלבול הזה מייצר יותר תגובות, אולי כי כשאתה לא מבחין בין ימינך ושמאלך יותר מעקצץ בך להתפרץ לדיון ככה סתם.
ברדיט התגובות מסודרות יפה כמו פה
רק בלי כפתור ה-'בתגובה אל' (אולי קיים. אני לא מוצא אותו, לפחות). הם כן עושים משהו שמאפשר להעלים ולפתוח תתי-שרשור מה שמרגיש לי מיותר.
מוזר לשמוע שהבלבול הזה ברשתות החברתיות מייצר יותר תגובות כי זה בדיוק מה שמונע ממני להגיב שם (או לקרוא שרשורים של יותר משלוש תגובות).
רק חבל שזה כפתור נסתר
יש אנשים שלא יודעים עליו בגלל זה.
לדעתי אין כל סיבה לא לשים את הכפתור הזה גלוי כך שכולם יוכלו להשתמש בפונקציה ולא רק מי שיודע שצריך ללחוץ על הכלום כדי שהכפתור הזה יופיע.
הוא מופיע בריחוף
על כל נקודה במלבן התגובה, שזה שטח די גדול.
ועדיין יותר פשוט אם זה יהיה גלוי
אפשר לגלול את התגובות גם בלי לגעת במלבן התגובה.
ובאמת שאני לא רואה סיבה למה הכפתור הזה נחבא, הוא צריך להיות נעוץ וגלוי.
תפוז הישן היה די דומה
רדיט כמעט כזה, אבל מסרבל בכוונה קינון עמוק מדי.
רשתות חברתיות בכלל לא רוצות דיונים, זה פיצ'ר.
בזבוז כסף...
אגב להבדיל מסוני, במארוול היה את קווין פייגי שהיא מחבר את כל חלקי הפאזל מעיר , מוסיף ואני מאמין עוד במאים שידעו לחבר עוד עלילות
כאן ביקום של סוני במאים חלשים שלא עושים שיעורי בית
ונום 1 ו3 היו נחמדים ( לדעתי 1 היה ממש אחלה )
מאדם ווב אני הפסקתי לראות באמצע
מורביוס לא טרחתי
שורה תחתונה עצלנות , חוסר חשק ,
אני לא מבין את סוני יש להם אוצר ביד
למה הם הלכו על סרטי סולו עבור כל נבל ? כי צריך לעשות אותו ממש ממש טוב ( שזה לא קרה )
על מנת שזה יצליח,
הם כיוונו לששת המרושעים ? קחו את הקינגפין תוסיפו 2-3 נבלים סרט דירוג R
בסרטי ספיידרמן הבאים או אפילו ספיידרמן 3 של גארפליד תכניסו עוד נבלים
כל המטרה זה לבנות תבנית של עלילה ומניע לבניית ששת המרושעים,
פשוט סוני עצלנים באמת עצלנים,