ב16.8 יעלה לארץ העיבוד הקולנועי האחרון לספריו של ניק הורנבי – "ג'ולייט, הגרסה העירומה". מספריו של הסופר המוכשר יצאו שני סרטים נהדרים בתחילת האלף ("נאמנות גבוהה" ו"רווק פלוס ילד"). "ג'ולייט, הגרסה העירומה" מספר על זוג נשוי שמערכת היחסים שלהם מתחילה להתפרק בעקבות הוצאת דיסק חדש של כוכב הרוק האהוב על הבעל. זה הגיוני במסגרת הסיפור, אני נשבע. אולי הטריילר יסביר את זה יותר טוב.
ביום שישי הקרוב (10.8) בשעה 15:00 ברב חן דיזנגוף תערך הקרנת טרום בכורה, ואתם יכולים לקבל כרטיס זוגי אליה.
כדי לזכות בכרטיסים, עליכם לרשום בתגובות על עיבוד קולנועי לספר שעדיין לא קיים והייתם רוצים לראות – בין אם ברצינות, ובין אם בצחוק.
התנאים: זה צריך להיות עיבוד לספר שעדיין לא עובד למסך הגדול (כלומר, אפשר להציע גרסה של "משחקי הכס"). זה צריך להיות ספר, סיפור או קומיקס – לא מחזה, לא משחק מחשב ולא שום דבר שהוא לא ספר, סיפור או קומיקס. אם ישנו עיבוד בתהליכי הפקה, התנאי הוא האם הוא עבר את שלב הליהוקים – אם כן, הוא פסול מלהיות במשחק. אי אפשר להחיות שחקנים מתים, ואין שימוש בטכנולוגיה הקריפית הזאת שבה מחיים שחקנים בעזרת CGI מכוער. אפשר להגיש עד שלוש הצעות, כאשר אם שתי הצעות שלכם יתקבלו בתרועות, עדיין תקבלו רק כרטיס אחד.
חוץ מזה – תתפרעו. יש לכם את כל התקציב בעולם, אתם יכולים להשתמש בשחקנים (חיים) מכל מקום בעולם, לשכור איזה תסריטאים שאתם רוצים, איזה במאים, צלמים, בקיצור – יכולים להרכיב את צוות החלומות שלכם. אתם יכולים לעבד את הספר לסרט מצויר או אמיתי, לקחת ספר ילדים ולהפוך אותו לסרט אימה למבוגרים או לקחת ספר של סטיבן קינג ולהפוך אותו לאנימצית תלת מימד אצל פיקסאר. אתם יכולים לתת כאן פיץ' מפורט עד לרמת הסצנות, או לזרוק משפט אחד וזהו. אתם יכולים להשתמש בתחרות בשביל לדבר על עיבוד ספציפי שהייתם רוצים, או כדי להעלות למודעות ספר שחבל לכם שלא יותר אנשים קראו – בקיצור, זורמים.
הזוכים יהיו אלה שיקבלו את מרבית הפישלייקים, כאשר במקרי תיקו שיקול הדעת יינתן לשופטים (כלומר, אני). שימו לב – במידה ואתם לא יכולים להגיע להקרנה (או לא רוצים) ועדיין רוצים להשתתף בתחרות – אנא רשמו בהודעה (או בתגובה מתחת לה) משהו בסגנון "לא רוצה את הכרטיסים", כדי שנדע לקחת את זה בחשבון.
התחרות תהיה פתוחה עד חצות של יום רביעי. הודעות לזוכים יישלחו למחרת.
עריסת החתול!
של וונגוט
רוברט דאוני ג׳וניור בתור ג׳ונה המספר
פיטר דינקלייג׳ בתור ניוט הגמד כמובן
מורגן פרימן בתור בוקונון
ריהאנה בתור מונה (היא פשוט צריכה להיות מאוד יפה ואקזוטית וזהו)
והאחים כהן בתור במאים שיצליחו לדייק באבסורדיות ובטיפשות שהספר מנסה להציג.
Jetlag Travels - הסדרה
(אני גם ככה לא רוצה את הכרטיסים, אז הבנתי שבסדר להציע גם עיבוד של ספר לסדרה)
כעיקרון זאת סדרת ספרים קומית שנכתבה על ידי 3 קומיקאים אוסטרלים (כשמנהל הפרוייקט העיקרי הוא סנטו סילארו שנחשב למאוד מוכר במדינה), ומהווה בעצם פארודיה על מדריכי טיולים סטייל לונלי פלאנט. כל אחד מהספרים עוסק במדינה בדיונית אחרת, כל אחת היא בעצם התגלמות כל הקלישאות והסטריאוטיפים על אזורים מסויימים בעולם. ההומור בספרים נובע מהפער שבין הצגת המדינות כמזמינות במיוחד וראויות כיעד תיירות, לבין המציאות – מולבאניה היא רפובליקה סובייטית לשעבר שהכל בה אפור, משעמם ויקר מדי למרות ניסיון הצגתה כמקום אירופאי מתורבת וקלאסי; פאיק-טאן היא פחות מקום טוב לבטן גב ויותר חור מלוכלך ורטוב במזרח אסיה, וסאן-סומברו שבמרכז אמריקה הייתה יכולה להיות ארץ לטינית לוהטת ואקזוטית אבל בתכלס היא רפובליקת בננות עם משטר חסר יציבות באופן קומי.
אני אבין אם אנשים שהומור מבוסס סטריאוטיפים לאומיים הוא לא הקטע שלהם ידלגו הלאה, אבל מי שיכול להחליק יימצא סדרה שנונה להפליא, שיודעת להצביע גם אם באופן וגם וצעקני על תופעות אמיתיות, עם אחלה הומור יבש וחתום פנים ("צפונה של פאיק-טאן ידוע גם בכינוי 'ארץ עשרת אלפים הטיגריסים' מימי קדם, אבל כיום המספר יותר קרוב ל-7. אם כולים את החמישה שכלואים בקרקס המחוזי"), משחקי מילים מפה ועד הודעה חדשה (הבירה של פאיק טאן נקראת Bumpattubumpah, והיא נמצאת במחוז Sukkondat) ובעיקר בניית עולם מרשימה יחסית לספר שמטרתו להצחיק, ושחובבי גאוגרפיה ואנתרופולוגיה יהנו מהם כהוגן. למעבר להשקעה ב-worldbulding, צריך להעריך גם את המחוייבות של הסדרה להעמדת הפנים שהיא מותג מדריכי טיולים רציני, מה שמתאפיין באתרים שהוקמו לכל ספר
http://www.jetlagtravel.com/sansombrero/index.html
והעובדה שבמקרה של מולבאניה הם אפילו טרחו והפיקו את קליפ לשיר שהיה אמור לייצג את המדינה באירוויזיון אבל נדחה – ייתכן שבסרטון הזה אפילו כבר נתקלתם פעם מבלי לדעת על כל הספרים שעומדים מאחוריו:
https://www.youtube.com/watch?v=MNyG-xu-7SQ
אז איך מעבדים את זה? קלי קלות. הרי היום כשאנחנו במעין מיני רנסנס של סדרות מוקמונטריות עם הומור בוטה ("Nathan For You" יצירת המופת, ו-"American Vandal", שלא נדבר על זה שסשה ברון כהן עבר עכשיו למסך הקטן עם השטויות שלו), נראה שלעשות סדרת אנתולוגיה בנטפליקס או בקומדי סנטרל זאת הדרך המושלמת להביא את זה למסך. קחו את שלושת הספרים שיצאו ותהפכו כל אחד מהם לפרק, ואז תוסיפו עוד פרקים המבוססים על המדינות שלא קיבלו ספר משל עצמן אבל הוזכרו בספרים במסגרת עמוד של "עוד בסדרה…". אלה כוללים מדינות כמו איי טאקי-טאקי באוקיינוס השקט, פפאפלנד הסקנדינבית ובונגוסוואנה אשר במרכז אפריקה. אפשר בקלות להביא 20 פרקים כאלה בקלות, ולקחת בתור נקודת רפרנס את המקביל של מדריכי הטיולים במסך הקטן, הלא הן סדרות הטיולים כמו Global Trekker (זאת בושה שאני רואה את ערוץ 40 ואשכרה יודע את השמות של הדברים האלה?), כשבמובן מסויים אפשר להפוך את הסדרה לפארודיה ישירה עליהן. זה יכול גם להתבטא בליהוק שיהווה פארודיה על העובדה שבתוכניות הטיולים האלה מלוהקים מנחים ומנחות אטרקטיביים שממש לא נראים כמו האנשים הרגילים שעוסקים בדרך כלל בתרמילאות ושמתלהבים יתר על המידה מכל דבר מקומי שהם נתקלים בו, רק שפה המדינות הבדיוניות שהם מגיעים אליהן מתגלות כגרועות יותר מרגע לרגע וכל פרק למעשה מהווה את התדרדרות השפיות של המנחה של הפרק הספציפי מהחור אליו נקלע/ה ומהסיטואציות הנוראיות שהוא חווה. למעשה זה צריך להיות סוג של "בוראט" הפוך באופי שלו – אדם מערבי ומתורבת שמגיע לחור פרימיטיבי ועויין. כאמור לכל פרק אמור להיות מנחה אחר, אני חושב בכיוון של אנשי SNL כאלה ודומיהם. ביל היידר יכול לשבת בול על זה, למשל.
הייתי מציע עיבוד למסך הגדול של "עולם טבעת"
אבל זה לא נראה לי רעיון יציב במיוחד.
זבנג!
עם ריצ׳ארד לינקלייטר בתור במאי. הדמויות עומדות לסיים תיכון וגל מתגייס ממש יום אחרי זה, והסרט עוקב אחר הימים האחרונים שלו בתיכון ובאזרחות וינסה לזקק את חווית הנעורים בשנות ה90 בסגנון כולם רוצים את זה!! וDazed and Confused.
כיאה לסרטים הללו של לינקלייטר, השחקנים יהיו צעירים ולא ממש מוכרים ולכן אני לא יכול לחשוב על ליהוקים ספציפיים.
רגע, בארץ או בחו"ל?
אנחנו מייבאים את לינקלייטר ארצה בשביל זה, או שלינקלייטר עושה אדפטציה אמריקאית לנושא?
זבנג מאוד מתעסק בתרבות ישראלית ולכן ללינקלייטר לא תהיה ברירה אלא ללמוד עברית ולצלם הכל בארץ הקודש.
מובן. אני כן חושב שגברת זעפני והמנהל יצטרכו ליהוקים יותר מוכרים
אלא אם מוציאים אותם מהסרט.
נקודה טובה
אני אלך על שלמה בראבא בתור המנהל ועל אסתי זקהיים בתור גברת זעפני.
לזבנג יש יופי של עיבוד לטלוויזיה
סדרה עם ליהוקים גאוניים (חוץ מליאון רוזנברג) ועיצוב ובימוי יוצאים מהכלל.
באמת?
אני זוכר את הסדרה הזאת כ"הסדרה שהדבר היחידי הזכור לטוב ממנה זה שהם השתמשו ב"שיר שלי" כשיר הפתיחה" אבל מצד שני אני לא זוכר מהסדרה הזאת דבר וחצי דבר.
באמת
(ל"ת)
בוג'אק הורסמן - הסרט
לא צריך להיות קשה מדי לרשום עלילה שגורמת לכולנו לרצות למות …
המדובבים יכולים לגלם את הדמויות, זה כבר בונוס….
והבמאי?? קל … מייקל ביי. כל שניה יהיה פיצוץ …
הערפילאים
(לא מעוניין בכרטיסים)
הסיבה היחידה שעדיין לא עשו לספרים המדהימים האלה סרטים זה כי הם מסובכים מדי לזה.
על כל פנים:
תסריטאי: הסופר.
במאי: גאי ריצ'י.
שחקנים:
אלן פייג'
מייקל פסבנדר- קלסייר
מייקל קיין – דוקסון
ג'יי קיי סימונס – קביים
ג'ק בלאק – בריזה
אידריס אלבה – האם
עזרא מילר – קפצן
ג'וני דפ – הלורד רנו
שון בין – מארש
כריסטוף וואלץ – הלורד סטראף וונטור
אנטוני הופקינס – הלורד אשוודר קט
יש עוד מליארד דמויות. אך נעצור כאן.
הצעה מעולה
אבל אלן פייג' לא מתאימה לדעתי, אומנם נהוג להגיד שהיא תוכל לשחק בת 16 גם בגיל ארבעים, אבל אני לא חושבת שהיא באמת נראית כמו ילדה…
מעבר לזה, המאפיין הבולט העיקרי של וין זה שהיא לא עברה חיברות עם העולם, ואלן פייג' פשוט כריזמטית ומקסימה מידי כדי להעביר את זה בצורה אותנטית…
מה דעתך לגבי דרך קולנועית להראות איזה מתכות שורפים? אני תמיד מדמיינת הילה בצבעים שונים אבל זה לא אידאלי…
לדעתי את רוב המתכות אפשר להציג בצורה וויזואלית.
האמת שבחרתי בגאי ריצ'י כבמאי, כי ראיתי שהוא עושה בסרטים אחרים דברים שממש מזכירים שריפת מתכות. (למשל בשלב מסויים בקינג ארתור זה נראה ממש כאילו הוא שורף אטיום)
ואפשר להוסיף לזה סאונד מיוחד.
בקשר לשחקנים, ייתכן. אבל היא היחידה שעולה לי לראש שמתאימה לשחק את וין.
יכול להיות שהיא באמת התבגרה יותר מדי מאז אקס מן 3, והתחלה
יש לך רעיון לחלופה? (וגם לסייזד לא מצאתי שחקן מתאים)
וול יש לי 2 הצעות
1. ג'קי צ'אן
2. דניאל וו
ואומנם אלן פייג' כבר לא בת 16, אבל עדיין הליהוק הכי מוצלח שאני יכולה לחשוב עליו כרגע. גם פסבנדר זה משובח אבל עם שאר הליהוקים אני פחות מסכימה
מייקל פסבנדר לא זקן מידי?
קלסייר אמור להיות בשנות השלושים לחייו, לא?
בקלסייר יש משהו צעיר ופזיז. פחות מתאים.. למרות שהשחקן אהוב עלי מאוד.
כל ספר של ניל גיימן
ובמיוחד לעולם-לא-עולם ובין-עולם יכולים להיות סרטים מעולים, אבל יותר מכולם בשורות טובות, נראה איך תהיה הסדרה שלו…
לצערי לא אוכל להגיע אז לא מעוניין בכרטיסים.
המטוטלת של פוקו
בבימויו של טרי גיליאם.
חסד אלוהים
לאלה שאינם מכירים את הספר: https://he.m.wikipedia.org/wiki/חסד_אלוהים
עיבוד קולנועי ראשון לספרו של ברנרד מלמוד "חסד אלוהים" ,
עם אנימציית cgi לקופים ולבבונים.
פתיח מפורט יותר משמופיע בספר..
(תחנות חשובות בחייו של קלווין כהן עד ההרס, הגיבור רואה את הרס האנושות…)
בימוי: האחים כהן
שחקן ראשי: (קלווין כהן) רובין ויליאמס (בשביל הדגשת האבסורד שבקיום)
הוריו של קלווין בילדותו: סאלי פילד, רובין ויליאמס
קולות לקופים: חסר
אל תשכחו להאיר ולהעיר, ולמרות שזה לא מספיק מפותח לסרט תנו פישלייק על הרעיון על עיבוד הספר בבימוי האחים…
(לא מעוניין בכרטיסים)
(ל"ת)
סנו קראש
במאי: דני בויל
תסריטאי: הסופר
הירו: ברונו מארס
YT: קלואי גרייס מורץ
רייבן: דוויין ג'ונסון
מאוד הייתי שמח לתת לך פישלייק על הרעיון,
אם רק הליהוקים לא היו, אמממ, בעייתיים מאוד.
מה מפריע לך בליהוקים?
הירו הוא חצי שחור וחצי קוריאני. הלכתי על ברונו מארס בגלל מראה שהרגיש לי מתאים, הן לתיאור הספציפי הזה והן לווייב הכללי של פרחח צעיר שעף על עצמו. אני מודה שאני לא יודע מה כישורי המשחק שלו.
אני מודה שאני לא זוכר איך מתוארת YT ולא מצאתי תיאור באינטרנט – אם פספסתי (נגיד, אם היא אסיאתית או שחורה ושכחתי את זה), מצעער ופתוח להצעות אחרות.
רייבן הוא אלאוט. ניסיתי למצוא שחקנים מהמוצא הזה ומצאתי רק אחד והוא לא הגניב אותי. דה רוק הוא חצי סמואי ויש לו מראה שלדעתי מתאים.
אולי אם דני טרחו היה צעיר בעשרים שנה אפשר היה ללכת עליו.
שאף אחד מהם לא מתאים.
הירו הוא גם מאוד מגניב וגם לא לגמרי בטוח בעצמו – מישהו שהתחיל מאוד גבוה, ואז ירד מאוד נמוך, אבל גם מבחירה. זה נכון שהוא לא הדמות הכי מורכבת בעולם, אבל עדיין, הוא גדול על ברונו מארס.
לגבי YT, אולי זה בסדר, כי גרייס מורץ בהחלט הייתה מגניבה בקיק-אס, אבל מאז לא ראיתי אותה חוזרת על זה, ואם יש משהו ש-YT צריכה להיות זה מגניבה, עם המון יכולות ושביב קטן של פגיעות.
רייבן הוא אחד האנשים המסוכנים ביותר בפלנטה. דה רוק הוא שחקן קומי טוב, שחקן דרמטי לא רע, ובהחלט יש לו את הגודל המתאים – אבל אני לא מצליח לזכור אותו מאיים אף פעם. אולי באוטיסטה יכול להתאים.
והסופר ממש לא מתאים לכתוב את התסריט, כי הוא לא מצליח לכתוב שום דבר תמציתי כבר שני עשורים – הוא מאוהב מדי בכתיבה של עצמו ושוכח מעלילות.
לגבי דני בויל, אני לא חושב שאקשן – וזה סרט אקשן, בסופו של דבר – זה ממש המדיום שלו, אבל הוא די זיקית, אז אולי.
מארס, כאמור, נבחר בעיקר לפי מראה. אבל אני לא חושב שהירו כזאת דמות מורכבת שתדרוש שחקן דרמה עם טווח רציני.
גרייס מורץ הייתה גם בקרי, ולדעתי היא יכולה לתת אחלה עבודה.
לג'ונסון יש לדעתי טווח רחב והוא שחקן יותר טוב ממה שאפשר לחשוב. אני חושב שהוא יעשה את האיש הכי מסוכן בפלנטה מצוין. אבל באוטיסטה הוא בהחלט רעיון מעניין.
לשים את סטיבנסון בתור התסריטאי זה היה די ברירת מחדל, אבל יכול להיות שאתה צודק. מי לדעתך מתאים?
את דני בויל בחרתי כי אני חושב שהתזזיתיות, הפסיכוטיות ותחושת הטריפ של טריינספוטינג או טראנס הן בדיוק מה שיכול להפוך את הסרט הזה למשהו מעבר לסתם סרט אקשן מד"בי סתמי.
אני לא חושב שהספר תזזיתי, אני חושב שהוא חלקלק
זאת אומרת, יותר מטריקס מאשר טריינספוטינג. צריך במאי שיודע לעשות שילוב טוב בין CGI לעולם האמיתי, שיודע לגרום לעתיד להראות גם טכנולוגי ומעורר תאבון וגם קצת מבהיל ומלוכלך.
נדמה לי שאולי ג'ון פברו יכול לעשות את העבודה (אבל הוא קצת יותר מדי ילד טוב), ואולי דנקן ג'ונס אם הוא יחזור לעצמו אי-פעם, וכמובן, דניס וילנב יכול לעשות הכל. ואולי הגיע הזמן לקמבק של ג'ון וו (סתם, סתם, יותר מדי הילוך איטי ודרמה).
(לא מעוניין בכרטיסים)
כבר הציעו פה ספרי פנטזיה והציעו פה ספר ישראלי, אני אומר נשלב ונעבד ספר פנטזיה ישראלי. אבל רגע מה, אתם חושבים שאני מדבר על ה"לווייתן מבבל"? אויש, איזה אופטימיים חמודים. אני מדבר על על "אלבי – סיפור אבירים" של יאיר לפיד! ספר ילדים מגוחך ומטומטם ועם הומור שאפילו איש משפחה היו מתביישים ברנדומליות שלו אבל איכשהו אני בתור ילד מאוד נהניתי ממנו ודברים מסויימים ממנו מצטט עד היום ("שתיים עשרה וחצי"), ובעיקר מסקרן אותי איך הרבה מהדברים הבלתי ניתנים להסרטה שבו כן יהיו ניתנים להסרטה ("הייתה לו יד בגודל של רגל, רגל בגודל של גוף, וגוף בגודל של כיתה א' בבית ספר איזורי במבוא חמה"). אנחנו אומנם לא מוגבלים בתקציב אבל לדעתי אם כבר עושים סרט כזה שאמור להיות פנטזיה שנכתבה בישראל דווקא כן כדאי להגביל את התקציב – שכולם יילבשו שריונות אבירים של כפר השעשועים וחצי וקשת ומטויז-אר-אס וגם כשהם מדברים על טירות ודרקונים עדיין ייראו את הארובות של חדרה ברקע מבלי שאף אחד יייחס לזה חשיבות. יהיה מצחיק.
קאסט:
אלבי – עוז זהבי
צ'ילו – אקי אבני
אלני – עדי הימלבלוי
בימבול – טל פרידמן
גיגו – שחר חסון
המלכה צילמוס – דורית בר אור
מילאנֶרו מרדכי מיקונוֹ טוּביסיֶינָה צוּקֵר צוּקֵרמָן צוּוַאלַס – אלי גורנשטיין
רבקה וויינברג – אין שום רבקה וויינברג בסיפור הזה
כמו כן אם יאיר לפיד ייקח הפסקה מפוליטיקה כדי להתעסק בעיבוד וההפקה של זה כולנו נרוויח…
Ubik \ ריצ'רד קיי דיק
אני יודע שהגל של אדפטציות ריצ'רד קיי דיק עבר לפני 10-20 שנה, אבל לדעתי זה ספר שבתור מין הכלאה בין סרט ארטהוס למותחן מד"ב יכול לתת חוויה יוצאת דופן שאולי דומה לסרטים אחרים אבל אין ממש עוד משהו כמוה.
זה סרט שכמעט הכל בו קשור לפרזנטציה, הספר עצמו נע גם בין תקופות זמן וגם שובר שמאלה ל"פרסומות" למוצרים פיקטיביים שלא ברור איך הם קשורים לעלילה, ואם יש מישהו שיכול לתרגם את זה לשפה ויזואלית זה נוח האולי (למרות שמישל גונדרי מנסה כבר בערך 20 שנה לעבד את הספר הזה והוא לא בחירה רעה בכלל).
במאי: נוח האולי (פארגו)
ג'ו צ'יפ: קית' סטנפילד (תברח, אטלנטה)
גלן ראנסיטר: טומי לי ג'ונס (הנמלט, JFK)
פט קונלי: מקנזי דייויס (בלייד ראנר 2049, טאלי)
ג'ורי מילר: אוון פיטרס (סיפור אימה אמריקאי)\אחד מהאחים מקלקין
אלה: אליזבת דביקי (שומרי הגלקסיה 2)
בושה גדולה אבל איכשהו התבלבלתי בין ריצ'רד לפיליפ.
הרפתקאותיו של מנחם המשעמם, כמובן
אני רוצה לראות סרט שמבוסס על הדמויות מהעמוד של מנחם המשעמם.
אז נכון שיצא כבר ספר מאת מנחם המשעמם, אבל הספר בעצמו די משעמם ובכלל לא מכיל מספיק דמויות מהעמוד של מנחם. אז אני רוצה שיצא סרט שיראה את כל הדמויות שאנחנו מכירים. מקווה שזה לא יפסול את ההצעה שלי.
דרישות הליהוק שלי הן:
מנחם: סטיב קארל
ירדנה: ירדנה ארזי
איציק: רוברט דה נירו
צפריר היועץ הארגוני: קונאל נייאר (מי שמשחק את ראג'ש קוטרפאלי במפץ הגדול). או זאק וודס (ג'ארד מעמק הסיליקון)
קרן המתכנתת: מים ביאליק. או שרה גילברט (מי שמשחקת את לזלי במפץ הגדול)
אבקש להתחיל טרום הפקה במיידית. תודה.
עיבוד לספר "זה" כסרט ילדים מטופש
החלום שלי הוא להפוך את הספר המבעית "זה" לסרט ילדים מטופש,
בין הדמויות הראשיות:
אדם סנדלר שיגלם את פניווייז( אם הוא מופיע בכל קומדיה אפשרית אז למה לא בזאת?)
אנגלינה גולי בתור בוורלי מארש( כי למה לא?)
גוני דפ בתור בן הנסקום( כי באלי לראות את גוני דפ עם עוד קצת שומן)
טומי ויזו בתור ביל דנברו ( תקשיבו, האיש אגדה)
טומי ויזו בתור סטן אוריס( חחח)
וויל סמית בתור מייק הנלון( זה היה או הוא או שוב טומי ויזו)
ובתפקיד הבמאי: טומי ויזו ( כי רק לו יש פוטנציאל להרוס ספר אימה)
(אני אחסוך לכם את זה במילים ואומר לכם שכל שאר התפקידים הם גם של טומי ויזו)
העלילה:
פניווייז ליצן הילדים מתרושש לאחר תופעת הליצנים ומתחיל לגור ברחוב כהומלס חסר בית,
שבעה ילדים מוצאים אותו שם ומגלים שהקסם עדיין בתוכו, הם מאמצים אותו, ו27 שנה אחרי הוא הופך לליצן ילדים שמח ומאושר שחוטף ילדים להנאתו, ולבסוף שבעת הילדים לומדים להקשיב להורים שלהם ולעשות שיעורי בית…
אני יודע שכבר יצעו המון גרסאות לספר אבל גרסה כזו עוד לא יצאה..
ובבקשה תתנו פישלייק כי לא סתם ישבתי סתם על המחשב חצי שעה במקום לשחק פורטנייט..
קראת את מחשבותיי, דג יקר! (לא מעוניין בכרטיסים)
אז ככה:
1. רוז מאדר של סטיבן קינג (אישה מוכה בורחת מבעלה האלים ומוצאת תמונה מסתורית בבית עבוט. הבעל יוצא אחריה. מכאן זוועות, פחדים וגילוי עצמי במיטב המסורת הקינגית)
במאי: דניס וילנב
בתפקיד רוזי: אמילי בלאנט
רוז מאדר (האישה בתמונה): שרליז ת'רון
נורמן: טום הארדי
ביל סטיינר: ג'יימס מקאבוי
גרטי: אוקטביה ספנסר
2. "סרט לילי" של מרישה פסל (זה שם הספר, לא להתבלבל, כן?) – עיתונאי יוצא להתחקות אחרי נסיבות התאבדות בתו של במאי סרטי אימה, ונתקל בסודות מצמררים.
במאי: מייק פלאנגן
תסריטאי: כנ"ל
סקוט מקגראת: מייקל פסבנדר
אשלי: אניה טיילור ג'וי
סטניסלב קורדובה: כריסטופר ווקן
אגדות רומח הדרקון/ מרגרט וייס וטרייסי היקמן. קרמון וגדילן יוצאים למסע בזמן כדי לעצור את אחיו של קרמון, רייסטלין, מלהביס את מלכת האופל ולהמיט כליה על האיזון השברירי בעולמם.
במאי: פיטר ג'קסון
קרמון: כריס המסוורת
רייסטלין: טום הידלסטון
גדילן קוץ-רגל: ניל סת'י
פיסטנדנטילוס: חביאר בארדם
קריסניה: אן הת'אוויי
אראק: פיטר דינקלג'
לורד סות': קיליאן מרפי
קיטיארה אות'-מאטאר: אווה גרין
טקיזיס מלכת האופל: שרליז ת'רון
פר-סליאן: איאן מק'קלן
Monstress (נובלה ויזואלית)
אני לא קורא הרבה קומיקס, ובכל זאת אני מאמין שמדובר באחת הנובלות הויזואליות הטובות ביותר כיום, ועם אמנות מהשורה הראשונה (גיגול קצר יבהיר עד כמה). חוץ מפרס הוגו, זכתה Monstress לא מזמן בפרס אייזנר, ומרג'ורי לי (הכותבת) נהייתה לאישה הראשונה שקיבלה את הפרס היוקרתי.
העולם סטייל מזרח-אסיה של תחילת המאה ה-20 מתאים לגיירמו דל טורו. לגבי השחקנית הראשית, אם צריך מישהי שנראית כמו הגיבורה וגם יודעת להילחם, ג'סיקה הנוויק (קולין ווינג מ-"איירון פיסט") תהיה ליהוק נהדר.
(לא מעוניין בכרטיסים)
עיבוד של דיסני לעוץ לי גוץ לי.
המחזמר הנהדר של שלונסקי זכה להצלחה אדירה בארץ (עם עדנה מחודשת בגלל עומר אדם וגידי גוב) אך ילדי הגולה לא מכירים את הסיפור הנהדר. ההצעה שלי היא עיבוד אפל של דיסני שטייל מליפיסינט, כלומר לייב אקשן. את האישון ישחק גוני דפ (תפור עליו), בת הטוחן אל פאנינג, הטוחן גארד האריס, המלך אלכסנדר סקאסגארד, חדרונית הלנה בונהכם קרטר וחצרוניץ אימלדה סטאנטון, משרת יהיה טימוטי ספאל ולדעתי צריך לעשות קריינות של איאן מקקלן.
עוץ לי גוץ לי
הוא התרגום לעברית של רמפלסטילסקין, אגדת עם גרמנית שנכללה בכתבי האחים גרים.
אני חושבת שאפשר לומר די בבטחון שילדי הגולה מכירים אותה.
לא את הגרסה האמיתית, זאת של המחזמר מאת שלונסקי.
מניסיון הכתבים המקוריים של האחים גרים הובילו אותי למסקנה שהם היו שני יאבשים.
הסיפור המקורי אפל בהרבה מגרסת המחזמר המוכרת של שלונסקי
וע"פ ויקיפדיה נעשו לא מעט עיבודים קולנועיים של הסיפור, כולל סרט אימה ואפילו מחזמר
https://en.wikipedia.org/wiki/Rumpelstiltskin
עד שאתם דנים בסרטים חדשים, איך זה שהתמונה הראשונה היא לפי כל הסימנים מ"הבלתי רשמיים 2" ולא אמרתם מילה?!
(ל"ת)
אם כבר נראים יותר כמו מפד"לניקים.
(ל"ת)
אני מאוד הייתי רוצה לראות
עיבוד קולנועי ל"המלחמה האיומה על החמאה" של דוקטור סוס.
למי שלא מכיר, זה ספר ילדים שהוא מעין פארודיה על המלחמה הקרה.הפוקים והיוקים החליטו לפתוח במלחמה בגלל ויכוח אם את החמאה מורחים מתחת ללחם או מעל.חייל אמיץ נשלח למערכה כשבכל פעם מצויד בכלי נשק מגניבים חדשים-תותח טרח על פודל,שלוש כפול בום,ואולי בומרו הגדול(פצצת אטום כמובן.
רומן פולנסקי צריך להיות האיש שיביים את הסרט, בגלל היכולת שלו לשלב בין אימה והומור,לסיפור תמים לכאורה שמכיל בתוכו רוע איום.
לפרטים הטכניים-תלבושות,איפור,ובעיקר עיצוב כלי הנשקוכמובן שניקח את הצוות שעשה את מקס הזועם,כי למי עוד יש דמיון כל כך ציורי ופרוע?
לתפקיד הראשי הייתי מלהק את אדוארד נורטון,מפני שהוא השחקן שהכי משעשע לראות מתנהג בפאתוס,בגלל המראה והקול הילדותיים שלו.
לדעתי זה יכול להיות סרט מרתק.מבדר,מפחיד,דמיוני וגם חריף.
לא מעוניין בכרטיסים,שכחתי לציין
(ל"ת)
https://www.youtube.com/watch?v=prL1uva22Do
מוסקבה פטושקי
בבימויו של דני בויל (הייתי מעדיפה את ורה צ'יטילובה אבל היא מתה ב-2014). בתפקיד וניה – רוברט דאוני ג'וניור.
לא מעוניינת בכרטיסים, כי תל אביב באוגוסט וזה.
העץ הנדיב - בסגנון "התבגרות"
לוקחים עשרה ילדים מקצוות שונות של העולם ועשרה עצים (מהסוג שממשיך לצמוח גם אחרי 70 שנה)
מתחילים לצלם – סצינה ראשונה, הילד והעץ, מערכת היחסים, בדיוק כמו בספר.
עוצרים.
חוזרים אחרי כמה שנים.
האם הילד התאהב וחורט את השם שלו בעץ? האם אף אחד לא טיפח את העץ מספיק כדי שהוא יזכור אותו בכלל?
מצלמים.
חוזרים אחרי כמה שנים.
הילד מבוגר. האם הוא יודע לכרות עץ לצרכיו? אולי משהו קרה לילד? אולי העץ נשרף בשריפה? אולי שיטחו את השדה לצורך בניית שכונה חדשה?
עוקבים אחרי הספר דף אחרי דף ולפי כרנולוגיה מסודרת, והסיבה שזה מערב עשרה ילדים שונים כדי לגלות עשרה סיפורים שונים. מקומות שהקשר ביניהם לטבע ישאר צמוד בעוד 70 שנה (האם יהיו כאלו?). ילדים שלא יעזבו לעולם את הסביבה הטבעית שלהם. כאלו שיחזרו, אך העץ לא יהיה אותו עץ..
והעץ היה מאושר.
הכוזרי
'הכוזרי. או: כוונתך רצויה אבל המעשה אינו רצוי':
מלך כוזר: אדם דרייבר.
הפילוסוף: פיליפ סימור הופמן זצ"ל
המוסלמי: ג'ייסון אייזק.
החבר היהודי: מייקל סטולברג.
המלאך: ראסל קרואו.
במאי: אינגמר ברגמן.
ואם מישהו עכשווי אז נלך על דיוויד לאורי.
או:
'הכוזרי, הגרסה העירומה. או: כוונתך אינה רצויה אבל המעשה גם אינו רצוי':
מלך כוזר: ג'ורג' קלוני.
הפילוסוף: מת'יו מקונוהי.
המוסלמי: מייקל פנה.
החבר היהודי: ג'ונה היל\אדם סנדלר.
המלאך: מורגן פרימן.
במאי: טאיקה וואטיטי.
או:
'הכוזרי המטורף'
מלך כוזר: אדי מרפי.
הפילוסוף: אדי מרפי.
המוסלמי: אדי מרפי.
החבר היהודי: אדי מרפי.
המלאך: אדי מרפי.
במאי: אדי מרפי.
האמת, עולות לי עוד ועוד גרסאות, אבל נעצור כאן.
(לא מעוניין בכרטיסים)
אינציקלופדית בריטניקה
(לא מעוניין בכרטיסים)
סרט קומדיה טיפשי של אדם סנדלר, הבמאי של הסרט הוא במאי להשכיר כלשהו.
אדם סנדלר משחק אותה פרופסור בהווה ותלמיד חנון בעבר שיום אחד מוצא בנבכי הספרייה הציבורית את העותק הראשון של אינציקלופדיית בריטניקה. סנדלר מגלה מהר מאוד שאם הוא קורא ערך כלשהו באינציקלופדיה בקול רם, הערך הזה מתעורר לחיים ומכאן מתחילה קומדיה "מטורפת" של טעויות. בשלב מסויים סנדלר קורא בקול רם את הערך על הקוסם מרלין והקוסם קם לתחייה (כנראה יגולם ע"י קווין ג'יימס). אחרי שמרלין מתעורר לחיים, בטח יהיו כמה רגעים קומיים של דמות מהעבר שמתעוררת בהווה ומתבלבלת מכל מה שקורה מסביב. אחר כך אנחנו לומדים שאת העותק הראשון של האינציקלופדיה כתב מרלין בכבודו ובעצמו.
בשלב מסויים מרלין מזהיר את סנדלר לא לקרוא בקול רם ערך באינציקלופדיה שהוא כתב על קוסם רשע כלשהו וסנדלר מן הסתם קורא אותו בקול רם. הקוסם הרשע מתעורר לחיים, מרלין וסלנדלר צריכים להילחם בו באמצעות ערכים מהאינציקלופדיה, בצורה משעשעת כמובן. סנדלר ומרלין מביסים את הקוסם, הכל חוזר לקדמותו וסנדלר זוכה בבחורה (לא יודע מאיפה היא באה).
אני יודע שהאינציקלופדיה היא לא ספר (או סדרת כרכים) עלילתי, בגלל זה הייתי מת לראות את הוליווד הנואשת מעבדת אותה לסרט, ו… למשחק צוללות אין עלילה ועשו ממנו סרט, ו… השקעתי חצי שעה לתפור עלילה לאינציקלופדיית בריטניקה.
השאלה שכולנו רוצים לדעת עליה את התשובה
באיזה תפקיד רוב שניידר?
ןעכשיו ברצינות, אם כי אני עדיין לא מעוניין בכרטיסים -
ספרי שמואל ומלכים, אבל ככה שהדמות המרכזית היא יואב בן צרויה*. עזבו שנייה מה אתם חושבים על התנ"ך, אבל הספרים האלה שבו פשוט מרתקים מבחימה סיפורית נטו, ובחיי שיואב הוא דמות מרתקת. הייתי אומר אפילו שהוא בהחלט אחת הדמויות הממש מורכבות ועמוקות הראשונות בהיסטוריה הפרסומית. כמה רבדים ושכבות יש לבנאדם הזה, איזה קונפליקטים פנימיים, אין יותר מדי דוגמאות לדמויות תנ"כיות שממש אפשר לקפוץ פנימה לתוך הפסיכולוגיה שלהן, ובעזרתה אפילו לחבר את הנקודות ולהבין חמה בדיוק הוא עשה דברים מסויימים שבספר עצמו לא ממש ניתן להם הסבר (אם כי אולי יש פרשנויות חוץ מקראיות שאומרות בדיוק את זה – בתחום הזה אני מודה שאינני מבין). תוסיפו לזה את העובדה שמנקודת מבטו של החבר הכי נאמן של דוד, כ"כ נאמן שהוא למעשה היה הבנאדם היחיד שהעז להמרות את פיו, כל הסיפור של דוד יוצג באור שאולי שונה מהרדיל – והנה, אולי הסרט התנכ"י המגניב בהיסטוריה. זה צריך להיות אפי ואיטימי בו זמנית, ואם יש במאי שיכול לעשות דבר כזה מצויין זה אלחנדרו גונזלס איניריטו. ובחיי שאין לי רעיון לשחקן כלשהו אבל מה שבטוח שמי שייקח על עצמו את זה, צריך לתת את תפקיד חייו.
* כן, אני יודע שקיים ספר ספציפי שהוא בדיוק עם הפרמיס הזה בשם "מדוע רצחת את המלך" אבל לא קראתי אותו, אני לא יודע אם הטון והפרשנות שלו לאירועים היא מה שאני מחפשת
ואם כבר בסיפורים מהתנ"ך עסקינן
כשלמדתי את הסיפור של יוסף והאחים, תמיד היו אומרים שכזה סיפור לא ניתן למצוא אילו בסרטים של הוליווד וכיוצא בזה. שזה אולי לא ממש נכון, אבל יש פה סיפור שיכול מאוד להתאים לסרט הוליוודי.
יש פה דמות שמתחילה מאפס ועוברת מסע שהוא די מגניב עד שהיא הופכת להיות יד ימינו של המלך. הסיום של הסיפור גם הוא מאוד הוליוודי (ספוילרים לספר בראשית) – תפנית מפתיעה בעלילה כשהאחים מגיעים למצרים ומגלים שיוסף בזמן הזה, בניגוד למה שהם חשבו, הצליח מאוד. יש פה גם אפשרות להכניס טוויסט מפתיע שיד ימינו של המלך היא האח השנוא, אבל הבעיה היא שאם עושים את זה כטוויסט, ובמקום להראות איך יוסף הגיע להצלחה הזו מראים רק את ההצלחה בלי הדרך, אי אפשר להתמקד בדמות של יוסף. אפשר לפתור את זה אם שמים את הטוויסט בהתחלה, אחרי שהאחים זורקים את יוסף לבור, ואז מדלגים קדימה בזמן לטוויסט, ואז חוזרים אחורה להראות איך יוסף הגיע לשם. הבעיה היא שזה מסורבל, וחוץ מזה, נראה לי שכולם יצפו את הטוויסט מראש. אבל חוץ מאלה, יש את כאן את הדבר הכי חשוב – סוף טוב. יוסף כביכול מקבל נקמה, אבל לא מרגיש שנאה אל אחיו אלא עדיין אוהב אותם. יש פה מסר חביב וחמוד על חשיבות המשפחה ושגם אם האחים שלך זורקים אותך לבור עם עקרבים, הם עדיין האחים שלך.
במאי – סטיבן ספילברג. למרות שלא בטוח שהוא יוציא מהסיפור את המקסימום, הוא כנראה הכי מתאים.
קאסט –
יוסף – מיילס טלר
יעקב אבינו – אנתוני הופקינס
פרעה – ג'ף גולדבלום
ראובן – אנדי סרקיס
יהודה – סטיב בושמי
רחל אימנו – קייט בלאנשט
רק רוצה להגיד
שהרגת אותי עם הסימון ספויילר.
גיחגכתי שעה.
הלוואי.
אבל אתה מודע לזה שהדמות של יואב בן צרויה כבר הופיעה על המסך, אם כי לא בגיל הנכון:
יש רק שני מצביאים בהסטוריה שלא הפסידו מעולם, והקפידו תמיד למחוץ ולהשמיד את אויבם עד עפר.
האחד דמיוני והשני אמיתי לחלוטין:
האחד הוא אנדר כמובן, והשני יואב.
מקווה שזה יתגשם יום אחד
הייתי שמחה לראות עיבוד כלשהו לטרילוגיות של הרואים למרחק של רובין הוב. כזה שגורם לעולם הכתוב להרגיש כמה שיותר אמיתי ורחב כמו שהיה בספרים.
בכלל בסרטים אני מעדיפה שיביאו שחקנים כמה שפחות מוכרים כדי שהעולם יהיה כמה שיותר אמין (ולא, "היי, זה סטיבן קולבר בתור שוטפת הכלים?")
בשביל סדרת סרטי פנטזיה אפיים הניחוש הראשון היה להביא את ג'קסון כבמאי, אבל אם גם הוא ופינצ'ר היו יכולים לעבוד ביחד זה היה עדיף.
ואם זה יצליח יש מספיק חומר לסרטי המשך לנצח
כשהוב ממשיכה להגדיל את הסדרות במקביל.
הייתי מתה לראות עיבוד של העולם הזה
אבל לא הצלחתי לחשוב על אף ליהוק לליצן חוץ מדיוויד בואי הצעיר :-(
אני רוצה להאמין שאיפשהו
קיים שחקן חיוור שיכול למלא את התפקיד נאמנה
טרילוגיית החוק הראשון (הלהב עצמו, בטרם עלותם לגרדום וטיעונם האחרון של מלכים) של ג'ו אברקרומבי.
במאי: אדגר רייט. מתאימה לו הציניות, המעברים החדים בין הסיפורים המקבילים, האפלוליות שרוחשת מתחת לפני הקרקע והכאוס לקראת הסיום.
קפטן ג'זאל: סם קלאפלין. חתיך בשביל דרישות התפקיד, לרוס נראה דוש ועם זאת עם מנעד רגשי מספיק על מנת לעורר אהדה בעת הצורך.
לוגן תשע אצבעות: ראסל קרואו לפני עשור. אשמח לרעיון כלשהו,/עזרה.
באיאז: וודי הרלסון
גלוקטה: סיימון פג. בגלל הכישרון, ומכיוון שאי אפשרי כמעט סרט של רייט בלעדיו..
לא מעוניינת בכרטיסים..
האמת שההומור בטרילוגיית החוק הראשון יבשושי מדי בשביל רייט
(ל"ת)
small gods של טרי פראצ'ט
ככל הנראה הספר הטוב ביותר בסדרת עולם הדיסק, ואחד מהמצחיקים שבהם. ממליץ בחום לקרוא למי שלא מכיר.
לגבי הליהוק:
ברות'ה – נער אלמוני יחסית, אולי אחד הילדים מ"זה".
וורביס – ככל הנראה ווילם דפו וקווין בייקון מבוגרים מדי לתפקיד. בעולם אידיאלי הייתי בוחר באחד מהם כי זה צריך להיות מישהו קצת מפחיד. אולי קולין פארל.
אום – מישהו קומי אבל לא בצורה מעצבנת. ג'יי קיי סימונס יכול להיות מעולה לזה כי הוא משדר גם סמכות.
דידקטילוס – איאן הולם, מבוגר אך עדיין עם הרבה אנרגיה.
מוות – לא מצליח לחשוב על מישהו ספציפי. כאן אשמח לעזרה
דווקא לא הייתי מלהקת אלמוני לבחור הטמבל
אני חושבת שמישהו כמו גג"ל יכול להתאים לתפקיד, או שבשם ההשתפרות החברתית, אולי בטעות יחליטו ללהק איזושהי צעירה לתפקיד. הזאתי ששיחקה את הגוססת מסרטן למשל תתאים (משהו כוכבים משהו).
מוות זה קשה, כי חבל ליפול לקלישאות וכי אולי מישהו יחליט לעשות סרט המשך עם אחד הספרים שלו. אני חושבת שהייתי מלהקת את מתיו מקונוהי, מעניין איך הוא יגיב לחתולים.
זה לא יתאים לחומר המקור
ברות'ה הוא שוליה בכנסייה של אום ובפירוש מתואר כנער. היחס באומניה לנשים מתואר כמשהו שדומה ליחס לנשים בסעודיה ובפירוש לא כאלו הראויות להיות חלק מהממסד הדתי.
ג'וזף גורדון לוויט מבוגר מדי, אבל אולי מישהו בשנות ה-20 יכול להתאים
איוב
במאי דארן ארונופסקי
איוב: טום הארדי
אשתו של איוב: אליסיה ויקנדר
שטן: חאוויר בארדם
אלוהים: דנזל וושינגטון
אליפז התימני: דונלד גלובר
בלדד השוחי: אוסקר אייזק
צופר הנעמתי: בנדיקט קאמרבאבץ
בעוד שהייתי שמח לעיבוד לאיוב
אם אפשר להרחיק את ארונופסקי מעיבודים תנכ"יים מעכשיו ועד סוף הקיום האנושי זה יהיה נפלא, תודה.
למה המבול היה סרט מוש
(ל"ת)
..מץ ודי בצדק?
סתם, נו, כפי שאפשר להבין אני לא חסיד גדול לא של "המבול" ולא של "אמא!". אם בסרטים אחרים של ארונופסקי אני סימפטי למטרה או לפחות סובל בשקט, כשהוא נוגע בחומרים תנ"כיים הוא נהפך לקטסטרופה שהולכת לאיבוד. הפעם היחידה שהיה בסרט שלו תנ"ך וחשבתי שהסרט עדיין נחמד זה רק "פיי".
אתה צריך להזהר,
התגובה הזאת עוד תזכה בכרטיסים.
וילובי משפחה מהספרים
בימוי: ווס אנדרסון
זה סיפור על ארבעה ילדים שחושבים שעדיף להם לחיות לבדם ומנסים להיפטר מההורים שלהם. גם ההורים לא חושבים שהילדים הם מציאה גדולה ומתכוונים לצמצם את המשפחה.
יש בספר ניתוק רגשי ואבסורד (לשני התאומים קוראים ברנבי א' וברנבי ב', למשל) שמתאימים מאוד לסגנון של ווס אנדרסון.
A God Somewhere
רומן גרפי מבריק שמציע את אחד הדיונים המעניינים (והמרומזים) שנתקלתי בהם על גיבורי על, וכל זה עם המון סיפור, דמויות ברורות והרבה אקשן. אמנם אכזרי, אבל חכם.
אריק: כריס אוונס (ההדהוד לקפטן אמריקה פשוט מתבקש, והוא גם שחקן טוב מספיק להראות את המהפך של הדמות)
סם: דונלד גלובר (שיעשה תפקיד דרמטי, לשם שינוי)
אלמה: רוזריו דוסון (כי היא מוכנה לחפור עמוק בדמויות שלה, כשנותנים לה)
יו: כריס המסוורת' (אם רוצים להשתעשע), או אלכסנדר סקרסגרד
חלום קדחת
מבוסס על ספר מאת: ג'ורג' ר.ר. מרטין (כן, הוא)
העלילה, בקיצור: שנים ספורות לפני פרוץ מלחמת האזרחים בארה"ב, אבנר מארש הוא ימאי ותיק שבעבר עשה חיל בעסקיו על נהר המסיסיפי, ובהווה ניצב על סף פשיטת רגל. הוא מקבל מזר מסתורי בשם ג'ושוע יורק הצעה שאי אפשר לסרב לה – מימון בנייתה של ספינת החלומות של מארש, בה הוא ישמש כקברניט, בתמורה לכך שיורק יתלווה למסעות שלה, יכתיב מדי פעם את היעד ובעיקר יוכל להמקד בעיסוקיו וענייניו-שלו על הסיפון מבלי שאף אחד יפריע לו. מארש מקבל את ההצעה, ומהר מאוד מוצא את עצמו מעורב במאבק בין שתי סיעות של ערפדים – אחת, בהנהגתו של יורק, מאמינה בסופה של ההיררכיה ארוכת-השנים שבה הגזע הערפדי העליון ניזון מבני-אדם; השניה, בהנהגתו של ערפד בשם ג'וליאן, מאמינה שבני האדם נועדו להיות לנצח ה-"בקר" של הערפדים. הכל, כאמור, מתרחש על רקע התדרדרותה של ארה"ב למלחמת האזרחים והמאבק נגד העבדות.
במאי: ג'ף ניקולס מ-"הסיפור של מאד". אני לא בטוח עד כמה הוא מוצלח בבימוי סרטי פנטסיה (לא ראיתי את Mignight Special שלו, שמעתי עליו דברים טובים), אבל הוא נבחר בעיקר בזכות היכולת שלו להוציא משחק מצוין מהשחקן בתפקיד הראשי (ראו להלן).
תסריטאית: ג'יין גולדמן. כאילו, Duh. היא לא רק עובדת על הספין-אוף של "שיר של אש ושל קרח" בימים אלה ממש, היא גם הוכיחה יכולת מופלאה לכתיבת תסריטי ז'אנר תקופתיים ("האשה בשחור" ו-"The Limehouse Golem").
שחקנים:
מתיו מקונהיי בתפקיד אבנר מארש – לתפקיד הזה צריך אמריקאי דרומי אותנטי.
בנדיקט קממברץ' בתפקיד יורק – הוא בהחלט יכול לתת לתפקיד הזה את האופי האצילי והמסתורי הנדרש.
מייקל שאנון בתפקיד ג'וליאן – בשביל הסרט הזה לא צריך סתם נבל; צריך נבל שמשוכנע שהוא בעצם הגיבור של הסיפור. תגידו מה שתגידו על "איש הפלדה", שאנון שיחק שם מצוין נבל כזה בדיוק.
ג'ונה היל בתפקיד ביל החמוץ – ולהבדיל, לתפקיד ההנצ'מן האנושי של ג'וליאן, צריך מישהו שיודע לגלם דמות דוחה.
(דווקא הייתי שמח לקבל כרטיסים, אבל לא בטוח שאוכל לסדר בייביסיטר לילדים בהתראה קצרה כל-כך, אז כנראה שאוותר).
האמת שקראתי את הספר בגלל גורג מרטין כמובן
שכתב את סדרת שיר של אש וקרח והפסקתי אחרי 60%. הייתי בהלם שהוא כתב את הספר הזה שכמעט ולא הרגיש לי שונה מהסבונייה שזאנר הערפדים הפך בשנים האחרונות. עדיף כבר לקרוא אן רייס וזהו.
The Long Halloween
(לא צריך כרטיסים כי יש לי כבר ^^)
עיבוד שממש הייתי רוצה לראות הוא של הנובלה הגרפית (יותר כמו אוגדן של כמה חוברות אבל ניחא) האהובה עלי של באטמן. ברוב העיבודים הקולנועיים באטמן פשוט נראה מגניב ונלחם במי שצריך, אבל הם די מתעלמים מהאספקט הבלשי של הדמות. לא סתם הוא מכונה The world's greatest detective (במשחקים של "ארקהם" זה בא לידי ביטוי הרבה יותר טוב). והסיפור הזה הוא אכן קודם כל תעלומה בלשית – רוצח סדרתי פוקד את גות'האם, וגובה קורבן פעם בחודש, ביום שתואם את אחד מחגי השנה (האלווין, חג המולד, ולנטיין וכו'). באטמן מנסה לגלות את זהותו של הרוצח ובו-בזמן מתמודד עם היריבות בין שתי משפחות הפשע הגדולות של גות'האם, פלוס הופעות של כל מיני נבלים מוכרים.
זה סיפור גדול, כך שסרט של שעתיים לא יעשה לו צדק. מצד שני, זה לא ארוך מספיק לסדרה. נראה לי ששני סרטים זה מספיק. אולי שלושה, אבל רק אם באמת אפשר למלא אותם בצורה טובה, שלא יצא עוד "הוביט". לגבי ליהוקים:
ברוס וויין / באטמן – גבריאל מאכט. עוד כשהתחלתי לצפות ב "Suits" בעונתה הראשונה אמרתי לעצמי שמאכט יהיה ברוס וויין מושלם. יש לו כריזמה טבעית והוא בקלות יכול לגלם את הפלייבוי הנהנתן (הוא מתנהג ככה רוב הסדרה) אבל יודע גם להיות מאיים כשצריך (הוא כבר כיכב בעיבוד קומיקס קולנועי שנקרא "The Spirit", ואני לא אתווכח עם מי שיגיד שזה חתיכת סרט מטומטמם, אבל גם שם אפשר לראות שם את הפוטנציאל שלו להיות באטמן מעולה).
סלינה קייל / קאטוומן – וינונה ריידר.
הארווי דנט – ארמי האמר.
ג'ים גורדון – בריאן קרנסטון.
יש גם את כל הנבלים שמופיעים אבל אין לי ממש זמן לחשוב על ליהוקים לכולם כרגע, אולי יותר מאוחר (מוזמנים גם להציע בעצמכם).
דווקא מאט ריבס אמר לא מזמן שהאספקט הבלשי
בסרט הץשעתיד לבוא יהיה דומיננטי
גבריאל מאכט
כל כך כן.
אני כל כך רואה אותו בתור ברוס ויין/באטמן.
אבל למה וינונה ריידר למה? אחת מהשחקניות שאני לא אוהבת לכלום בערך.
אני דווקא הייתי רוצה אשת החתול שהיא באדאסס. סטייל אמילי בלאנט.
קית' הרינגטון מתאים לדעתי לשחק את באטמן
הקול שלו מדוייק, והאובר-צדקנות שהוא הראה כג'ון סנואו מאוד מזכירה לי את באטמן. הבעיה היחידה בליהוק הזה היא שבאטמן הוא מגניב, שעם זה יהיה לקית' קצת קשה להתמודד, אבל אני מאמין שהוא יכול לבצע את התפקיד בהצלחה.
ההיסטוריה הסודית
אני לא רוצה לפרט יותר מדי על הסיפור (למרות שתכלס הספר עושה ספוילר להמשך בעמוד הראשון) אבל בגדול: נער מתחיל ללמוד בקולג' מרוחק, ומוצא את עצמו מתחבר לחבורת תלמידים אלטיסטית שמקדישה את רוב זמנה בלימודי יוונית עתיקה ומסתירה סוד אפל.
במאי: דיוויד פינצ'ר
תסריטאית: ג'יליאן פלין
פסקול: ג'וני גרינווד.
שחקנים:
ריצ'ארד: טימות'י שלמיי, או איך שלא כותבים את השם שלו.
צ'רלס וקמילה: אם אפשר זמנית להעמיד פנים שאנחנו ב2006, אז ג'וזף גורדון לוויט ואולגה קורילנקו. הם אמורים לשחק אח ואחות ובחרתי בהם בעיקר בגלל שהם דומים ברמה כמעט מטרידה. במידה ומסיבה מופרכת כלשהי אי אפשר לחזור בזמן, אני אקח את אוליביה קוק ולוגאן לרמן.
פרנסיס: לקית' סטנפילד.
באני: ג'ו קירי (או מיילס טלר כשהוא לוקח את עצמו פחות ברצינות)
הנרי: עזרא מילר. זה היה הליהוק הכי קשה, כי פשוט אין לי מושג איזה שחקן יוכל לעשות את הדמות הזאת בצורה שלא תצא בלתי-נסבלת לגמרי.
ג'וליאן: מארק ריילאנס.
אז יש כמה:
מלחמה לנצח (ג'ו הולדמן)
במאי ותסריטאי: כריסטופר נולאן
שחקן ראשי: קלייב אוון
שחקנית ראשית: אמילי בלאנט
פני מועדות לכוכבים (אלפרד בסטר)
במאי: מתיו ווהאן
גולי פויל: מייקל סי הול
הקיבריאדה (סטניסלב לם)
במאי: האחים כהן
מצויר באולפני פיקסאר
אוקיי, אז, זה פעם שנייה שאני רואה את השילוב הזה ואני חיייב לשאול
מה גורם לאנשים להיות בטוחים שהאחים כהן יידעו מה הם עושים באנימציה?
למה שלא יידעו?
(ל"ת)
כי זה שני מדיומים שונים
כמו שיש סט יכולות שונה בין קומיקס וספרים רגילים, יש הבדל מסוימים בין אנימציה ולייב אקשן. אני מאמין שהם יוכלו לכתוב תסריט טוב לסרט אנימציה – אבל לביים? אני הרבה פחות בטוח שיש להם את סט הכשרונות המתאים לזה.
פני מועדות לכוכבים
הקדמת אותי, אבל הליהוק לגמרי אחר:
במאי – ג'יירמו דל טורו, יהיה נפלא גם בסצינות עם הפריקים וגם בסצינות האקשן.
גולי פויל – טום הארדי. או אוסקר אייזק. צריך כאן שילוב של פיזיות בסיסית ופראית מצד אחד וטירוף פסיכי מתוחכם מצד שני.
ג'יזבלה – ג'סיקה צ'סטיין. או מקנזי דייויס.
דאגנהיים – כריסטופר וולץ.
פרסטון איש פרסטון – לאונרדו דיקפריו.
אוליביה פרסטון – טוב, ג'סיקה צ'סטיין? שמקנזי תעשה את הקודמת.
רובין – האלי ברי? אולי צריך מישהי צעירה יותר.
מעניין. גם אני רציתי אותו ספר
אבל עם דיוויד פינצ'ר כבמאי וראסל קרואו בתפקיד הראשי. ושיביאו את מי שאחראי לעיצוב ב-The expanse של נטפליקס כדי לעשות את העיצוב.
פינצ'ר בהחלט ראוי, אבל ראסל קרואו?
הוא כל כך פרווה, שלא לומר סחי מדי לתפקיד כזה.
אני אף פעם לא מצאתי את הכריזמה שלו, אפילו בימי הזוהר שלו עם 'גלדיאטור' המשמים.
אבל אם כבר גלדיאטור, חואקין פניקס דוקא יכול להיות אחלה גולי פויל.
אחד הספרים של קוני ויליס
רצוי מלבד הכלב, או ספר יום הדין. מלבד הכלב הוא אחד הספרים הכי כיפיים על מסע בזמן ובכלל, ואני תמה שעוד לא עשו ממנו סרט.
עוד אפשרות שקשורה למסע בזמן – סיפור מבריק משנות ה-40 ששכחתי את שמו ושכחתי מי כתב אותו, אבל מה שקורה שם זה שמישהו ממציא מכונת זמן, אבל מתברר שהמסע מתבצע בקצב של 60 שניות לדקה – במילים אחרות, הוא פשוט נע אחורנית בזמן, ובעצם תקוע בעולם שנע קדימה כשהוא עצמו נע אחורנית. הוא לא סתם תקוע – אלא תקוע עם העוזר הבוגדני שלו, ששניהם שונאים זה את זה. אני כבר לא זוכר את הסיפור עצמו – רק זוכר שהוא מתחיל בתעלומת רצח (הרצח של הממציא, שכמובן קם אחרי הרצח של עצמו ו"חוזר לחיים") אבל הוא גם מבלבל מאד וגם מגניב לחלוטין. אני אנסה לחפש איך קראו לו ומי כתב, אני פשוט לא זוכר.
אפשרות שלישית של סרט שממש הייתי רוצה שיעשו – עיבוד של "הטירה הקסומה" של אדית נסביט. ופה יש לי אפילו רעיון למסגרת של התסריט: מתחילים בהצגת חקירת היעלמותו המסתורית של איש נודע בסיטי של לונדון – מר ד.ח. לילאי, סרסור במניות ובניירות ערך (גם בבורסה). הבלשים חסרי אונים – הם הגיעו למשרד ומצאו שם דלת נעולה ומאחוריה ערימת בגדים וכמה מקלות גולף ומטריה, ואין להם שום קצה חוט. ואז מגיעים אל הבלש או אל אשתו ארבעת הילדים מהספר (ג'רלד, ג'ימי, קתלין ומייבל) ומספרים את כל עלילותיהם עם טבעת המשאלות שיצרה את כל הדייסה הזו עם הדחליל שחיפש מלון טוב באמת.
עיבוד של הטירה הקסומה זכור לי במעורפל
לא בטוח שזה זה:
https://m.imdb.com/title/tt0291148/
כן, זו היתה סדרה שגם שודרה בארץ
כשהייתי ילד אחותי ואני אהבנו את הסדרה הזו והיא היתה בשבילנו זיכרון נוסטלגי במשך שנים – עד שעשיתי טעות וצפיתי בה מחדש ביוטיוב לפני שנה. וואו, כמה שהסדרה הזו איומה ונוראה על פי כל קנה מידה.. כשראיתי אותה אז עלה לי הרעיון שצריך לעשות מזה סרט, והפעם כמו שצריך..
"עולם הסוף"- אפיר טושה גפלה
כי גם הקולנוע הישראלי צריך סרט פנטזיה מקסים
במאי- אלעד קינן ("היורד למעלה)
בתפקיד בן – איתי טיראן
בתפקיד מריאן – מלי לוי
בתקיד המדף – דבל'ה גליקמן
סחטיין על הבחירה- הסרט שהכי הייתי רוצה לראות ממה שהוצע.
בטח יותר מקורי מלהציע עוד סדרת פנטזיה גנרית ולתת אותה לפיטר ג'קסון, במאי מאז 2003 לא עשה סרט באמת טוב.
למה בקולנוע הישראלי?
אני חושבת שזה סיפור מעולה והייתי רוצה לראות גרסה הוליוודית (שלא תהרוס אותו…)
ואם אפשר להפסיק ללהק את איתי טיראן לתפקידים זה יהיה נפלא. יש עוד הרבה שחקנים ישראלים חוץ ממנו, והוא קצת בלתי נסבל….
the witcher
של אנדז'יי ספקובסקי
במאי: סקוסזה
גראלט : ויגו מורטנסן
סירי : סרשה רונן
טריס : איימי אדאמס
יניפר : אנג'לינה ג'ולי
דנדוליין : גוז'ף גורדון לוויט
הקיסר אמיר : צ'ארלס דאנס
וזמיר : איאן מקלן
אנדי סרקיס בתפקיד טרול
בלי להעליב נשמע נורא.
כתבת שמות שח אנשים שאני נורא אוהבת אבל הקונספט נשמע לא טוב.
כתבתי את זה לפני ארבע שנים בתור סוג של בדיחה, אבל נו שיהיה הנה זה.
http://www.fisheye.co.il/shorts_2014_03//#target-comment-864077
אמור להיות כתוב שם "אריק בלפור", כמובן.
(ל"ת)
המממ
כבר יומיים מזדמזם לי בראש לכתוב שאני רוצה לראות את רומן רוסי מעובד לקולנוע. צריך במאי שיעשה את זה נכון, וכבר צמצמתי לארי פולמן, אבל הוא אוהב מונולוגים וזה לא מתאים. פתאום עכשיו חשבתי על ירון שני שהצליח לתת לוק קצת סוריאליסטי ליפו ויכול לעשות את זה שוב. אפילו מסתבר שהוא בדיוק עושה טרילוגית סרטים סוריאליסטים, קלעתי יותר ממה שחשבתי.
שחקנים זה קשה. המורה (פינס?): טל פרידמן. הילד הראשון, דוד של המספר: אסי כהן (כי הוא יתאים בול לעניין הרומנטי, אפילו שהשיר נכתב כשהיה ילד). הבן השני של המושב (הנודניק שהקים מוזיאון הנצחה): ליאור אשכנזי.
אין לי רעיונות טובים מספיק למספר ולסבא שלו, אולי בן יוסיפוביץ' למספר? (על בסיס נראות)
לא מעוניינת בכרטיסים (כלומר לא רלוונטי עבורי)
והזוכים הם.. כולם!
אז, בטוויסט של הרגע האחרון: כל מי שהגיב פה (ורוצה כרטיסים) יכול לקבל אותם – בתנאי שיהיה לי את השם שלו. לכל מי שמשתמש רשום והגיב כאן זה לא אמור להיות בעיה, אבל למי שהגיב בלי להירשם – נא לרשום את השם שלכם (או לשלוח אליי במייל ביחד עם הכינוי שלכם) עד 12:00 מחר.
ורק בשביל לעשות סדר:
הזוכים הם:
כש, עותק של דינה, yinon1524, לומיו, ryebread, רטקסס, Reemos, דרצ'י, יוגבי, ODDin, Ishi, שלקמו GRAS, Derazne, רז, אדם קלין אורון, lennie james, שירן, הפונז, האסתטיקה של החבובות, רון, המשקפיים של וודי, אברם דוידסון.
לכולם היה אמור להישלח מייל. אם לא קיבלתם ואתם חושבים שיש חשש שאני לא יודע מה השם שלכם – נא לרשום אותו פה במהרה.
ורק בשביל לעשות סדר
מי שלא ביקש כרטיסים לא היה מיועד לזכות בפרס חלופי כלשהו,וההשתתפות שלו היתה רק בשביל הספורט,אני צודק?
זו לא תלונה או משהו כזה,למקרה שזה בטעות נשמע כך.זו פשוט שאלה
אין פרס חלופי, אכן.
(ל"ת)
אני מוותר על שלי. מי שרוצה שייקח.
(ל"ת)
בסופו של דבר לא אוכל להגיע, לצערי
מי שרוצה את הכרטיסים, בשמחה – רק תגידו.
גם אני מחלק את הכרטיסים
אני די מופתע שבכלל זכיתי.
אני לא קיבלתי מייל :(
(ל"ת)
אז המייל שאתה מגיב איתו לא מעודכן, כי זה המייל שאליו שלחתי. בכל מקרה – ברכות! זכית!
מוזר מאוד, המייל איתו אני מגיב מעודכן וקיבלתי בעבר מיילים מעין הדג, אבל עדיין לא קיבלתי את המייל הזה…
אפשר לנסות לשלוח לי שוב?
גם מישי אמורה לקבל זוג כרטיסים, לא?
(ל"ת)
לא
(ל"ת)
היי, לא קיבלתי...
מקווה שזה לא מאוחר מדי….
תודה בכל אופן
היי, לצערי זה טיפה מאוחר מדי. מצטער.
(ל"ת)
אבל אתה מוזמן לקחת את הכרטיסים של מישהו למעלה שויתר
(הם יהיו על שמם)
גם אני מוותר
גם
אני לא אוכל להגיע
מי שרוצה את הכרטיסים בכיף
קצת באיחור, אבל גם אני לא אוכל לבוא
והכרטיסים לא שמורים על אף שם
אני יודע שהתחרות כבר נגמרה
אבל כבר שנים זה מסתובב לי בראש וצריך מקום להוציא: אני רוצה עיבוד ל"צד שמאל של החושך" של אורסולה לה-גויין.
אני כבר בקושי זוכר מה קורה בספר הזה בכלל, חוץ מקרס העלילה הבסיסי: נציג באיזו פדרציה בינכוכבית מגיע לכוכב שמאוכלס בבני אדם חסרי מגדר ובעלי מין ביולוגי נזיל. הוא נשלח לצרף אותם לקהילה הגלקטית, והולך לאיבוד בנבכי הפוליטיקה הפנימית של הכוכב. זה ספר שמנסה להראות כמה חזקה ההתערבות המודעות והבלתי מודעות של המגדר בקשרים שלנו, וכמה אנחנו אבודים כאשר הדבר הזה נמנע מאיתנו. תחשבו על הבילבול שאתם חווים כשאתם פוגשים אדם שלא ברור לכם מיד באיזו צורת פניה לפנות אליו ואז תדמיינו את זה לאורך סרט שלם, תוך כדי שהחיים שלכם תלויים ביצירת קשרים טובים עם האדם הזה. אני חושב שזה דבר שיכול לעבוד אפילו יותר טוב בסרט מאשר בספר.
אני מדמיין מד"ב אפי אך אינטיליגנטי. משהו מהאווירה והדרמה הפוליטית של "המפגש" אבל עם היקף התרחשות רחב יותר. חברה שלמה של דמויות לא בינאריות הוא משהו שהייתי מת לראות יום אחד זוכה לייצוג ויזואלי, וזה אפילו לא דורש איזה CGI משוגע – פשוט ליהוק של שחקנים וניצבים שכולם בעלי מראה לא בינארי.
אני לוקח את דניס וילנב לביים, וממלא את הסרט בשחקנים לא מוכרים שיתאימו מבחינת מראה (בסדר, טווילדה סווינטון תכנס בתפקיד קטן. בתור המלך או משהו). זה משאיר רק את הגיבור – ג'נלי איי, שאמור להיות זכר גבוה ושחור ומספיק כריזמתי כדי להיות שגריר. נגיד צ'דוויק בוסמן? הוא שם די חם עכשיו.