היום הוא יום הולדתו ה-50 של חואקין פיניקס, שנחשב בעיני רבים לגדול שחקני דורו, ולכל הפחות לאחד מהגדולים שבהם. פיניקס עבר מסע לא פשוט – מהטרגדיה של מות אחיו, דרך תפקידי משנה, ועד לשלב הנוכחי שבו הוא מעין כוכב העל לפרויקטים שאפתניים של במאים. אז לכבוד יום הולדתו, בואו ותגידו מה התפקיד הכי טוב שלו?
Loading ...
בו מפחד
די בצדק, כרגע אף אחד לא מצביע לו.
(ל"ת)
אני הייתי מצביע
אבל העבודה שלו במאסטר יותר טובה (זה מה שהוא עשה בג'וקר רק הרבהההה יותר טוב) וזה סרט שאני לא ממש אוהב למרות שטכנית הוא טוב. בכל זאת אתה ממש מגזים ביחס שלך למשחק שלו בבו מפחד (מקום שני רחוק אבל לא רע בכלל), אני רואה את מה שאתה אומר הוא לא מעביר פחד מהדברים שמולו ושוק בצורה טובה והוא נראה יותר בשוק מהבחירות התסריטאיות מאשר מהמכשול מולו אבל הוא מעביר את שאר הקשת הרגשית (פרנויה, עצב, שמחה, נסיונות להביןם את הסביבה שלו ואיך לברוח ממנה) הוא מעביר נהדר. אם כבר מדברים על ביצואים מוערכים יתר על המידה לגו'קר לא ממש מגיע את המקום הראשון בגלל מה שאמרתי בחלק של המסטאר (לצערי אני מבין למה הוא מקום ראשון אבל זה לא הופך אותו למוצדק) והיא ששם זה מקרה של שחקן טוב תסריט פחות טוב. ישנו את אחי הדוב שגם שם יש מקרה דומה למקרה של היא רק ששם אני שונא את הדמות של קינאי כל כך שאני מונע את עצמי מלשפוט את המשחק של חוואקין. (אני מבין את הרצון לתקן את מלך האריות, לפחות הסרט הזה מסביר מה אדם "טוב" צריך לעשות ומהי האחריות שלו בניגוד למלך האריות שמשאיר את זה באוויר ונותן יותר מדי מקום לפירוש לא נכון של הטקסט, אבל הכותבים תיקנו את הטקסט יותר מדיי ופכו את קינאי לכזה מניאק לא אחראי כדי שהיה יותר קל להעביר את האחריות שהוא צריך ללמוד אבל במחיר של אמינות הסרט וותהיה לגבי למה השבט שלו לא גירש אותו מהשבט לפני? , הוא מסכן אותם פיזית ואז מנסה לתקן את זה בלסכן אותם יותר)
אנטר, בבקשה.
בכלליות, כדאי לעבוד על ריווח ופיסוק של התגובות שלך. לא רק כי זה יהפוך אותן ליותר קריאות, אלא כי לרגעים מסוימים אולי תוכל בעצמך להבין מה מהן קשור למה שאתה מגיב ומה לפתע מכניס מחשבה אקראית ולאו דווקא קשורה.
ובעיקר, אנטר.
היי אני משתפר
לפחות הסתרתי את הפסקה האחרונה כי ידעתי שלא כולם ירצו לקרוא אותה. אבל כן הבנתי את הביקורת:
-שתי אנטרים בין הפסקאות
-לעבור על 2 שגיאות המקלדת
-לעבור על שגיאת הכתיב
-פסקאה אחת מתאימה לתגובה, פסקה שתיים תגובה נפרדת, פסקה שלוש לדף סרט של אחי הדוב
לגבי המשפט האחרון
זה לא חד משמעי. כלומר, "אחי הדוב" הוזכר פה ובהחלט אפשר לדון פה. אבל זה פשוט נראה כגוש טקסט אחד עצום וחסר כיוון.
פיסוק נכון יותר לא היה מצריך שלוש תגובות נפרדות אבל כן עושה סדר בתגובה:
זה על הדבר הזה, זה על הדבר האחר, והנ.ב בסוף זה בכלל על משהו שלישי ולא קשור.
זה בסדר שהכל בתגובה אחת, פשוט צריך שיהיה יותר קל לצלוח אותה.
אני חייבת להודות
שכל מה שקרה עם חואקין בתקופה האחרונה סביב הסרט של טוד היינס די הוריד לי ממנו. הפקה שלמה ירדה לטמיון והרבה אנשים איבדו את העבודה שלהם בגלל שהוא חטף רגליים קרות לגביי תפקיד, וזה לא נשמע שעד כה הוא פיצה אותם על כך באיזשהי דרך. בנוסף, הסירוב שלו להגיב ולתת איזשהו הסבר לעניין פשוט מחזק את התחושה שזה בגלל שאין הסבר שיוציא אותו טוב.
זה גם החזיר לכותרות את העובדה שהוא כבר עשה את אותו דבר (או כמעט עשה) בכמה הפקות קודמות. למשל לאחרונה ג׳יימס מקאבוי הזכיר לאנשים שאת התפקיד שלו בספליט הוא קיבל בהתראה מאוד קצרה בגלל שחואקין פרש ברגע האחרון, ומקאבוי נרתם כדי שהפרוייקט לא ייפול. אז סורי, הבנאדם מוכשר ברמות, אבל חוסר מקצועיות כזה לאורך תקופה כל כך ארוכה, צריך בעיני להיענות באיזשהי ירידה במעמדו בתעשייה. אולי זה אכן יקרה עקב השילוב של הסיפור הנוכחי והכישלון הקופתי והביקורתי של שני הפרוייקטים האחרונים שלו. אולי לא.
לא נראה לי ששתי הפריקטים האחרונים שלו ישפיעו על המעמד שלו הרבה
הכישלון שלהם יותר קשור להרגלים ש-"שונים מהנורמה" של הבמאים/תסריטאים ושל ציפיות של הקהל ולא ממש למשחק של פינקס, אז נראה לי שיראו אותם כשני מהמורות בקריירה שלו וימשיכו הלאה, מצד שני הפרוייקט הבא שלו הוא עם אסתר אז נראה.
יצא אפס שבאפסים.
(ל"ת)
לא הכרתי, אז בדקתי- למה בעצם ההפקה קרסה ולא סתם החליפו אותו?
כבר קרה בעבר שהחליפו שחקנים דקה לפני שצילומים התחילו, אפילו קרה שהחליפו בדיעבד, למשל אאל"ט סקרלט ג'והנסן לא היתה השחקנית המקורית ב-היא.
במקרה הזה, ה-Star power שלו היה הסיבה שהסרט קיבל מימון
כלומר, החברות שחתמו על החוזה והסכימו לממן אותו, עשו את זה על סמך המעורבות והשם שלו, וברגע שהשם שלו הוסר מהמשוואה, החוזה שנחתם איבד תוקף.
בשלב הראשוני עלתה השאלה האם לא ניתן להחליף אותו במהירות בשחקן אחר, אבל די מהר הובהר שזו לא אופציה פה. אנשים זרקו כל מיני שמות אפשריים, אבל באופן קונסיסטנטי התשובה הייתה – אם הוא לא בסרט, ההפקה הקיימת לא יכולה להמשיך ויהיה צריך להתחיל לגייס מימון מחדש. לא עזר שהוא פרש שבועיים לפני תחילת הצילומים כך שהסטים כבר נבנו ואנשי הפקה כבר היו בהכנות בשטח. בפרק זמן כזה כסף כבר יצא, ואין מרווח תמרון.
אני לא בטוחה, אבל יכול להיות שיש גם קשר לזה שהוא לא רק עמד לשחק בסרט, אלא גם עזר לפתח, להפיק ולכתוב אותו (או לפחות לתת כיוונים ורעיונות במהלך כתיבת התסריט).