הבנאדם יוצא לחופש ליומיים וחצי, וחוזר אל פיד מלא בדברים מגניבים שחייבים לדבר עליהם. אין ברירה, צריך לנסות לסגור את הפער.
"זה" של סטיבן קינג – אחד הספרים הידועים ביותר שלו, זה עם הליצן המפלצתי – איכשהו נשאר בלי עיבוד קולנועי עד היום. היתה סדרת טלויזיה, אבל זה לא אותו הדבר. אפשר להבין למה: זה ספר קשה מאוד לעיבוד, אפילו אם מורידים ממנו את הקטעים ששום מסך לא יסבול. הוא מתרחש במקביל בשנות החמישים ובשנות השמונים, כשאותה קבוצת דמויות – פעם כילדים, פעם כמבוגרים – מתמודדת עם המפלצת הקינגית התורנית.
עכשיו יש עיבוד קולנועי חדש לספר בדרך, והוא נשמע די מבריק: "זה" יעובד לשני סרטים. זה יאפשר לחלק את הספר לשני פרקים נפרדים – הילדים והמבוגרים – שקשורים זה לזה יותר מסתם סרט המשך. והבמאי המיועד של העסק הוא מי אם לא קארי פוקונגה! מיליוני מעריציו כבר קורעים חולצות וקופצים לבריכות משמחה!
בינתיים, במציאות, אם אתם מזהים את השם הזה – כל הכבוד. אבל בשביל היתר: פוקונגה הזה הוא דווקא לא רע בכלל. הוא עשה עד היום שני סרטים: "ללא שם" ("Sin Nombre") המצוין, ו"ג'יין אייר", שהיה מבויים מצוין (והזכיר מאוד סרט אימה, בחלקו) וסבל מהעובדה שהעלילה שלו היתה "ג'יין אייר".
הרעיון של הפרוייקט נשמע מצוין, ומעיד שוב על כך שבתעשייה מתחילים לחשוב מחוץ לקופסה הסטנדרטית של סרט-המשכון-המשך ישר לוידאו. אולי גם ההצלחה של פרוייקט "הנוקמים" השפיעה על זה. אלא מה, הניסיון הקודם לפרוייקט-רב-סרטי-ענק-המבוסס-על-סטיבן-קינג היה "המגדל האפל", ונכון לעכשיו, הוא נראה די אבוד.
[THR]
תודה על הסיוטים
גם התחלתי לראות "סיפור אימה אמריקאי" ועכשיו התמונה הזאת..כן, תהיה לי אחלה שינה הלילה.
לנושא, נשמע מסקרן. למרות שאף פעם לא ממש אהבתי ליצנים, מפחידים או לא. הדבר היחדי שאני מכיר לגבי זה (pun intended) הוא הפרודיה שעשו עליו באחד ה"מת לצעוק"ים. הרעיון עם ההמשכים נשמע מעניין.
מקווה שנהנית בחופש.
אבל... אבל... אבל...
בספר הוא מספר במקביל את שני קווי העלילה האלה, של שנות ה 50 ושנות ה 80. אם יספרו קודם את שנות החמישים זה יספיילר קשות את המתרחש בשנות ה 80, לא?
לחלוטין מסכימה.
זה הקינג שאני הכי אוהבת, ולא ברור לי איך מחליטים לפצל אותו ככה. מלבד עניין הספוילרים, לטעמי חלק ניכר מהאימה מתבסס על פערי מידע שיש לקורא בזמן שהוא מתוודע לדמויות בשנות ה-80, והחוויה מתעצמת כשהעלילה מדלגת לשנות ה-50 וחלק מהפערים מושלמים.
חוץ מזה, מאז ומתמיד הייתה לי בעיה עם עיבודים קולנועיים לספרים של קינג. ברוב העיבודים לספרי 'האימה' של קינג משהו מהאימה תמיד מתפספס (ע"ע 'בית כברות לחיות מחמד', 'קארי','הניצוץ', 'מיזרי', וכו'). דווקא בעיבודים לסיפורים שהם לא סיפורי אימה על פי הגדרות הז'אנר משהו עובד.
מעניין לראות מה יצא מזה.
אגב
זה שהסרטים יחולקו באופן כרונולוגי – אחד יתרחש בשנות החמישים ואחד בשמונים – זאת ספקולציה שלי. בידיעה המקורית לא נאמר איך הולכים לפצל אותם, אבל זה נשמע הגיוני יותר מלהעמיס על הצופים המון דמויות ושני חצאי-עלילה בלתי גמורים שהם צריכים לסחוב איתם מסרט אחד לשני.
אבל כפי שנאמר
זה ששני קווי העלילה מתפתחים בו זמנית הוא חלק הכרחי מבניית הסיפור, כי הדמויות בשנות השמונים שכחו את מה שקרה בשנות החמישים וצריכות להזכר על מנת לנצח את זה. יהיה די משעמם להראות את כל מה שקרה בעבר ואז סרט שלם שבו הדמויות מגלות את מה שקרה בסרט הקודם.
מה גם שהפסקתי להאמין לטענה שפיצול סרט לשניים נובע ממורכבות החומר המעובד. לפצל סרטים אולי מביא בסוף לתוצאות טובות יותר מבחינה אומנותית, אבל המניעים הם לרוב כלכליים.
אולי
בסרט הראשון יראו רק חלק מהאירועים, ובסרט השני הם ייזכרו במה שלא ראינו על המסך, ואז נראה את זה בפלאשבקים. או משהו.
(יצוין כי לא קראתי את הספר)
ספוילר :/
(ל"ת)
לא ספוילר
מה שהוא תיאר קורה ממש בהתחלה.
אה. אם כך, אני מנחשת שאתה טועה
קשה לי להאמין שהם יפצלו בצורה כזו. אבל נחכה ונראה כמובן.
מה אתה רציני? אני לא מכיר אותך יותר!
להעמיס על הדמויות שני קווי עלילה? זה פעם ראשונה שזה נעשה בקולנוע?
חוץ מזה, לעשות שני סרטים שונים שמספרים על תקופות שונות ואמורים להוות חלק מסדרה אחת זה תקדימי בהרבה. בחיים לא שמעתי על כזה דבר. זה נשמע הרבה פחות רווחי והרבה פחות מעניין.
אני שמח.
"זה" הוא, מבחינתי, הספר השני הכי טוב של קינג (הראשון הוא "העמדה").
הדמויות נהדרות וקינג מתאר אותן נהדר לאורך הספר, גם בתור ילדים וגם בתור מבוגרים. בספר יש את סוג הדמויות האלה שנקשרים אליהן נורא חזק. בכללי, חיי העיירה הקטנה שנתונה תחת טרור מועברים היטב בספר.
הרעיון של הסרט מצוין (הפיצול לשניים). אני פחות מתלהב מהבמאי, אמנם. "ג'יין אייר" היה מצולם היטב ומשוחק טוב, אבל משעמם בטירוף. אולי הבעיה היא באמת חומר המקור. לא יודע, לא קראתי. אבל ניתן למר פוקונגה הזדמנות.
ולגבי הנפילה של פרויקט המגדל האפל, יסלחו לי מעריצי הסדרה, אבל באמת שלא קרה כלום. אני מחשיב את עצמי למעריץ שרוף של קינג ואפילו אני לא אוהב את סדרת המגדל האפל (רק לאחרונה החלטתי לקרוא את הסדרה, ונשברתי בספר השלישי). בכל אופן, "זה" הוא בקנה מידה והיקף יותר קטנים מאשר המגדל האפל, ואני מקווה שהאולפנים לא ישברו לפני שהצילומים יתחילו.
מה לא קרה כלום?!
"המגדל האפל" היה יכול להיות נהדר! לא בתור סרט, אבל בתור עבודות רס"ר לעקיבא גולדסמן ולרון הווארד. הוא היה מעסיק אותם במשך שנים! עכשיו כשזה בוטל, הם עלולים להרוס סרטים אחרים!
מסכים עם כול מילה
והיו שמועות שיצא עיבוד קולנועי ל"העמדה" (האהוב עלי מבין ספרי קינג, כרגע אני בקריאה השניה ברציפות)
מישהו יודע מה נסגר עם הפרוייקט הזה?
לפי העדכונים האחרונים,
מפותח בבימויו של בן אפלק.
זה לא בדיוק סדרה אלא מיני-סידרה
כלומר שני סרטים של שעה וחצי כל אחד. וחוץ מהסוף של השני, הם הצליחו להוציא סרטים די טובים (לאותה תקופה).
מעולה!
(ל"ת)
התמונה בראש הכתבה
קשורה לסרט החדש או לקוחה ממקום אחר?
זאת
תמונה מוצלחת מהמיני-סידרה(ככל הנראה).
אכן כן
טים קארי, בתפקיד המפלצת.
לא החלטה מוצלחת בכל כך הרבה רמות.
דווקא המיני-סידרה הייתה חמודה
והיא הייתה גם ארוכה יותר מ-2 הסרטים שהולכים לצאת ביחד.
אנחנו בטוחים ש"זה" זה שם טוב לסרט?
"היי, בא לך ללכת לזה?"
(השאלה שלי רצינית לגמרי, אגב. בתור שם לספר זה זה טוב, אבל לסרט הרבה פחות.)
זה גם יכול להיות מבלבל בקופה
"שני כרטיסים לזה."
"…למה?"
"לזה."
"למה? מה זה 'זה'?"
"נו, זה, הסרט. שני כרטיסים ל'זה'! מה לא ברור פה?!"
*צורח בזמן שהאבטחה מלווה אותך מחוץ למתחם* "אתם לא מבינים! אני רוצה לראות את זה! אני רוצה לראות את זה!"
אני לא זוכר באיזו כתבה זה היה (והחיפוש בגוגל לא עזר),
אבל זכור לי שרד פיש סיפר מתישהו על וויכוח שהיה לו עם מישהו לגבי הסרט "איש אינו יודע", משהו כמו:
"היי, אולי נלך לסרט?"
"איזה?"
"איש אינו יודע."
"מה? אז זאת הליכה ספונטית כזאת?"
"לא, איש אינו יודע!"
"איש אינו יודע מה?!"
וכו' וכו'.
וכמובן:
http://www.youtube.com/watch?v=BlXjIg4fH74
למה אנשים תמיד נותנים את הסרטון הזה?!
זה הרי לא המקור.
http://www.youtube.com/watch?v=sShMA85pv8M&feature=youtube_gdata_player
יש קצת בעיה פה
ללהקה קוראים THE Who, אם הוא היה אומר The Who are on stage המבנה התחבירי המוזר של המשפט היה מראה לסלאפי שלא מדובר בשאלה "מי על הבמה" אלא בהצהרה "ה-מי על הבמה"… היי אייך שניתוח ייתר הורס כל בדיחה.
אבל כמובן שהוריאציה הכי טובה שייכת לסימפסונס:
Chalmers: Well, Seymour, it seems we've put together a baseball team, and I was wondering, who's on first, eh?
Skinner: Yes! Not the pronoun, but rather a player with the unlikely name of "Who" is on first!
Chalmers: Well that's just great, Seymour! We've been out here six seconds and you've already managed to blow the routine!
...וזה יהיה גרוע
(ל"ת)
אני לא כל כך מבין מה הבעיה בלעבד את הסרט הזה לקולנוע
לפחות לא עם העובדה שהסרט מתרחש במקביל בשני זמנים שונים. עשו את זה לא מעט פעמים בקולנוע, אפילו אם רק בצורה של פלאשבקים. אני לא זוכר היטב את הספר, אבל נראה לי שלפרק אותו לשני תקופות בשני סרטים יעוות לחלוטין את כוונת המחבר (זה לא בהכרח רע, זה פשוט יכפה עיבוד מאוד לא נאמן למקור).
אולי גם יוותרו על המאה חמישים עמודים האחרונים
ובכלל יהיה סיכוי שיהיה סרט מצויין (איך זה שהבנאדם פשוט לא יודע לסגור אף ספר כמו שצריך? חוץ מהניצוץ אולי).
ככה זה עם אימה/מתחפשע.
ככל שהרעיון מופרע ומקורי יותר- ככה הפתרון יהיה מאכזב יותר.
ואגב, קינג כותב המשך ל"הניצוץ" ממש ברגעים אלה.
אבל יש כבר סרט
שראיתי פעמיים, ב-10 שנים האחרונות…
בעקבות הסרט קראתי גם את הספר
עכשיו אני רואה שזאת מיני סדרה שמורכבת משני פרקים
מוזר. אני ראיתי את זה בתור סרט אחד
מעולם לא צפיתי ב... אהמ, זה
ולכן לא הבנתי למה בידיעה נטען שעד היום הספר לא עובד לסרט.
כמו כן, עד עכשיו לא ידעתי מה העלילה והכרתי רק את הליצן המפחיד של טים קארי. עלילה דומה (אבל יותר מד"ב\פנטזיה מאשר אימה) ומבנה סיפורי זהה קיימים גם בסדרת המנגה 20th Century Boys.
http://en.wikipedia.org/wiki/20th_Century_Boys
חצי
מודעות גוגל פה באתר כל הזמן מציעות לי בית קברות לחיות מחמד, ואני מוצאת את זה מאד מטריד, במיוחד בלילה, רגע לפני שאני הולכת לישון.
בכל זאת, אתר על סרטים
http://www.imdb.com/title/tt0098084/
חחח לי מציאים מיסטיקנית בעלות 10 שקל לשעה.
זה יותר יקר - זה 9.9 לדקה(!).
(ל"ת)
ללא שם מבוים טוב
הוא פחות חזק מבחינת התסריט והדמויות, אבל פוקונגה יודע לבנות סצנה מבחינה חזותית ולשאוב את המחשבה לתוכה. אני לא זוכר הרבה מהסרט, אבל יש בו קטעים שמלווים בתחושת פרנויה קשה, הנובעת מהאופן בו הסצנות מצולמות (למרות, כאמור, תסריט בינוני). אני בהחלט יכול לראות את פוקונגה מצליח עם תסריט שמראש לא מנסה להיות מציאותי ומתבסס במידה רבה על תחושת רדיפה.
Dont you want it?
דווקא סרט הטלוויזיה "זה" הוא מוכר ומפורסם מאוד ב צ.אמריקה….. ומככב על המדפים בסופר (5 דולר לדיוידי)
איך אפשר לשכוח את הליצן הכי מפחיד (רוצח ילדים מרושע)
"Dont you want abllon"?
מעורר דאגה, אם כי לא לגמרי בלתי מרגש.
אם אני הייתי הבמאית (הו הו) לא הייתי מעלה על דעתי הנלוזה לחלק את הסרט לפי התקופות.
לא צריכה להיות בעיה לבנות את הסרטים באותו האופן שבנוי הסרט. זה דורש חשיבה מסוימת, של במאי מוכשר מספיק.
לא בטוחה שפוקונגה איז קאט אפ פור דיס.
אבל היו הפתעות כבר יותר גדולות מזה. בנתיים- נחכה בסבלנות (וכל מי שמפחד מליצנים מאז שקרא את הספר- שיקום).
אני חושבת ומאמינה בלב שלם שהוא ה-במאי לזה מאז שצפיתי ב'גיין אייר'.
אני לא מבין למה אנים מתלהבים מהשני קווי עלילה בזמנים שו
זה מוציא את העוקץ והמתח מהעניין.
נשמע מדהים! כ"כ מחכה לסרט הזה עכשיו! השם נשמע לי מוכר, אבל לא ישר נזכרתי מאיפה.. תודה על התזכורת! :)
אז דואולוגיה זה הטרילוגיה החדשה?
אולי אפשר לשכנע את ג'קסון לביים איזה סיפור עלום של טולקין במכה אחת, ושוב יהיו סרטים עם התחלה אמצע וסוף?
(וכן, אני יודעת שהוא לא זה שמתחיל עם זה, אבל הוא תמיד שם באמצע…)
נשמע טוב!
את הספר מעולם לא קראתי (וחבל) אבל ראיתי את המיני סידרה וזכור לי שאהבתי.
אין ספק שזה יהיה מעניין.
בלש אמיתי של HBO.
לאלה מאיתנו שהספיקו לצפות בפרק הבכורה של בלש אמיתי- אני חושב שאין צל של ספק לגבי העובדה שקארי פוקונגה הוא הבמאי המתאים לפרויקט הזה.
הדבר היחיד שמדאיג הוא היעדר החדשות לגבי ההפקה. מאד מקווה שזה לא יתבטל.
כבר לא
כבר לא קארי פוקונגה
ו(כנראה) כבר לא 2 סרטים
אבל עדיין ויל פולטר כפניוייז, נכון לעכשיו.
המפ.
אז זה הפך מפרויקט מאוד מסקרן ומיוחד לסתם עוד סרט אימה. אלא אם פתאום יבריקו עם איזו בחירת במאי אדירה, מה שכנראה לא יקרה.
בחירת במאי לא אדירה : הבמאי של 'מאמא'
מדווחים וראייטי. וויל פולטר כרגע עדיין פניוויז, אך הדיווח רומז שאולי הוא יעזוב.
בחירה הגיונית, אבל לא מלהיבה במיוחד ולא הבחירה הראשונה שלי לבמאי אימה מוביל של ימינו אם כבר בוחרים מתוך הז'אנר ולא מחוץ לו.