אין לי מושג מה קורה יותר עם ימי הקולנוע. נראה שיש כאלה פעמיים בשנה, אבל לא בתאריכים קבועים, וכך נראה שאחרי קצת פחות מחמישה חודשים אנחנו מקבלים עוד יום קולנוע ישראלי ביום רביעי ה-7.2. הידד. כתמיד, כל הסרטים הללו יהיו בשווי של 10 שקלים, אלא אם יש לכם מנוי לפיס ואז הם שווים רק 5 שקלים.
יש משהו קצת מוזר, צריך להגיד, ביום הקולנוע הזה – כמות הסרטים החדשים לעומת יום הקולנוע הקודם היא קטנה מאוד: שבעה סרטים בסך הכול. זה לעומת סרטים שנראה שההקרנות שלהם קיימות רק במסגרת ימי קולנוע ישראלי ושהם איתנו 3 פעמים, המצטיין מביניהם בקטגוריה הוא "הבית ברחוב פין", שזה יום הקולנוע הרביעי שלו, שכן הוא נמצא בימי קולנוע שכאלה עוד מ-2021; אם כי לאור העובדה שהוא הופץ בסוף השבוע האחרון, נראה שזה גם יום הקולנוע האחרון שלו. אולי.
להלן תקציר או כל המידע על הסרטים שעתידים להיות מוקרנים (כרגע נמצאים פה הסרטים שיוקרנו בבתי הקולנוע הגדולים מתישהו. יש עוד כמה וכמה סרטים שיוקרנו בכל מיני היכלי תרבות שגיליתי עליהם רק הבוקר, אעדכן אותם אחר כך או בתגובה). אם יצטרף מידע כשתצא ההודעה הרשמית לעיתונות, נעדכן. כתמיד, לא כל הסרטים מוקרנים בכל הארץ לאורך כל היום – חלק מהסרטים האלה הם מעין רטטה שמופיע בכל מקום ואחרים הם יותר גנגאר שצריך לעשות עסקאות מפוקפקות עם אנשים חשודים כדי להשיג אותו.
סרטים שכבר הוקרנו או מוקרנים בארץ וכתבנו עליהם
לרוץ על החול – כל ששת הסרטים הבאים מומלצים במידה כזאת או אחרת, אז אם כבר הם פה, בואו נסדר אותם על פי סדר העדיפות שלי. אם לא היה ברור מהביקורת – אני מאוד מאוד מאוד אוהב את קומדיית הפליטים/כדורגל הזאת. אם לא ראיתם כבר – באמת שפשוט לכו לראות.
7 ברכות – ושוב, אם זה לא ברור מהביקורת: סרט נהדר שמגיעה לו כל אהדת הקהל שהוא השיג. אני קצת התאכזבתי מהסיום אבל זה באמת בקטנה.
המזח – לאחר ששידור המיני סדרה נדחה בעקבות המלחמה, לפחות יש אפשרות לראות את הסרט הזה בקולנוע.
גן קופים – סרטו החדש של אבי נשר קיבל ביקורות טובות (ממבקרים) וקטילות רבות (ממגיבים אקראיים בדף הסרט שלו) והוא לא ממש שם או שם. הוא סרט ממש בסדר של אבי נשר (שזה יותר טוב מסרטים מעפנים של אבי נשר, שהוא ידע לתת לנו), ולראשונה בקריירה שלו גם סרט שהוא יותר רומנטי מחרמני, אז לפחות יש את ההישג הזה.
הענקים של אי הפסחא – הסרט האחרון של קוסאשווילי הוא בסדר גמור, תודה ששאלתם.
ילדים של אף אחד – הסרט האחרון של ארז תדמור הוא בסדר גמור, תודה ששאלתם.
סרטים שכבר הוקרנו או מוקרנים בארץ ולא כתבנו עליהם
הבית ברחוב פין – סרט על צעירה שנקלעת לעולם הזנות והסמים. אחלה של פוסטר.
תוכנית א' – האחים פז ("הגולם", "ג'רוזלם") עוזבים את ז'אנר האימה לטובת הפעם ההיא שקבוצה של יהודים אחרי השואה רצו להרעיל את מקורות המים של הגרמנים כנקמה.
סרטים שעוד לא הוקרנו אבל כתבנו עליהם
החייל הנעלם – "החייל הנעלם" הוא מקרה בוחן די מעניין לשאלה האם משהו השתנה בחברה הישראלית בכל הנוגע ליחס שלנו לסרטי צבא. הרי "החייל הנעלם" הוא סרט "פוקסטרוט" קלאסי שכזה, עם תיאור עלילה שהוא "באמצע מבצע בעזה, חייל כלשהו מחליט לברוח ולחזור לתל אביב, שם הוא רוצה לפגוש שוב את בחירת ליבו". סרט שנראה מנותק מהצבא שבשטח לטובת דיון על הצבא שהיה אז ועל היחס לצבא של יוצרים שמבוגרים באיזה שני עשורים מחיילים בני ימינו, אבל זה בסדר כי גם הצופים המיועדים הם לא החיילים הצעירים, אלא אנשים באותו גיל של היוצר. כמו שכתבתי עוד בחיפה – בעיקר פספוס של קונספט שהיה יכול להיות מעניין, ואני רק מקווה שלאור המצב עצם הקונספט לא יהפוך את הסרט ל"דיון חשוב ומעניין", כי באמת שהסרט לא עושה איתו כלום. לסאטירות על צבא והיחס לחיילים לכו כבר ל"עולה בראש".
המנצחים – מדובר במחזמר על תקופת ששת הימים שבו אנחנו אמורים להאמין שתל אביב היא בגודל של כיכר אחת מאוקראינה. אני יכול לספר את דעתי על הסרט (מבולגן ואף פעם לא ממש מבריק), אבל במקום זה נעשה את המבחן הבא: תראו את הקטע הבא מהסרט, שהוא יחסית בלי הקשר. אהבתם? סבבה, יש למה ללכת לראות. פחות התחברתם? ובכן, אז אל תבזבזו את הזמן שלכם כי זה (עם עוד קטע אחר) בין הקטעים היותר טובים של הסרט.
המשלחת – סרט בסדר עם פוטנציאל די גדול שמנסה מאוד להיות רגיש ומינורי ואינטימי ולא ממש ביקורתי על המשלחות אבל כן להציג אותן "כמו שהן מלמטה" ולא יודע, אולי כל הסיפור הזה היה עובד עליי אם הייתי הולך למשלחת שכזאת אבל בשורה התחתונה זה פשוט סרט סביר לחלוטין.
הפילגש – נסיים את קוואדרולוגית "סרטים עם קונספט נהדר ולא ממוצה" עם "הפילגש": סרט על מעצבת תלבושות שהייתה מאהבת של יוצר תיאטרון שמת במפתיע, ואז היא מגיעה לשבעה שלו. ובהתחלה נראה שזה ממש הולך ללכת לאנשהו ולהיות מגניב ומצחיק ואפל ואז זה… לא עושה את כל זה. אם כי מהשלושה האלה, אין ספק ש"הפילגש" הכי קרוב למיצוי הקונספט שלו והוא בהחלט הטוב מהשלושה – מה שאומר שהוא, אה, אחלה בסך הכול.
חדר משלו – ומסדרת סרטים לא רשמית אחת שהמצאתי פה לטרילוגיה חצי רשמית אחרת: מתן יאיר ("פיגומים", "בגרות") אוהב מורים, אוהב תלמידים ואוהב תיכונים, ואין ספק שהוא טוב בזה. סרטו האחרון עוסק בתלמיד תיכון שאביו עוזב את הבית, ובקשר שלו עם המורה לספורט סביב השאלה של יציאה למסע לפולין. מכיוון שאני הולך בקרוב מאוד להיכנס חזיתית בשני סרטים שדרור קרן היה שותף לכתיבתם, חשוב לי לציין שהוא נהדר כאן.
סרטים שעוד לא הוקרנו אבל ראינו אז הנה בקצרה עליהם אבל לא כמו הפעם הקודמת אני מקווה שאתם מעריכים שאני לא מידרדר להעתק-הדבק
בית – "בית" הוא סרט שלא אהבתי בכלל ואפילו קצת, אבל אני לא מבטל אותו לחלוטין משתי סיבות: הראשונה היא שבמאי הסרט טען שהסרט אמור לתפקד כמערבון, מה שאולי אם רואים אותו ממש מראש ככזה הופך אותו ליותר טוב. אני לא משוכנע – ומדובר בסרט שראיתי בעצם פעמיים כבר – אבל אני אחזיק לו לטובתו שיש סיכוי ששינוי פרדיגמה שכזה ישפר אותו, או לפחות יגרום לצופה הממוצע למצוא מה להעריך בו. השנייה היא שמדובר בסיפור אישי של הבמאי וככזה קשה לבקר את כמה הכל פה מוקצן לא כי זה בהכרח אומר שככה קרו הדברים, אלא פשוט כי זה לא כזה מנומס להגיד למישהו שמספר לך סיפור "אחי, תרגע".
בתי אהובתי – חיבבתי מאוד את הסרט החדש של איתן גרין, על אדם מבוגר שבא לבקר את הבת שלו ומגלה שהנישואין שלה מתפרקים. אלברט אילוז, כחבר שלו, גם נפלא ובכלליות, החוזקות של גרין – מוותיקי הבמאים בארץ שכיף לראות שעדיין עושים סרטים – מתבלטות כאן. זה לחלוטין "סרט ישראלי™" (למרות הצרפתית הכבדה) אבל הוא פשוט עובד. אולי זה מה שקורה כשיש לך את ששון גבאי בתפקיד הראשי.
טור פרידה – דרור קרן כותב ומככב בדרמה בשחור לבן (בלי סיבה) על כותב טורים שמאלני שבתקופת הקורונה פרטיו דולפים והוא מתחיל לקבל איומים מגורמי ימין. פרט לסצנה אחת, בלחץ, מדובר בסרט תעמולה שמשוכנע בכל ליבו שכל הימין הוא המון נבער רצחני ואלים שדרדר את המדינה בכל צעד וצעד. יש רגע לקראת הסיום שאתה חושב שהסרט אולי בעצם מבין כמה פסיכי זה לעשות סרט סביב הנושא "ימנים >:(" ובערך באותה רמה של אינטלקטואליות בניתוח שלו, אבל אז לא! זה כל הסרט! פויה ימנים! בחיי שאפילו פלשתינים זוכים לייצוג מחמיא יותר בקולנוע – גם ישן – מאשר איך שהסרט הזה תופס את הימין. כמעט מתבקש להמליץ בקטע "צריך לראות בשביל להאמין" אבל כאן נכנס הקטע שגם חוץ מכל זה, זה לא ממש סרט… נו, טוב. דרור קרן סבבה לחלוטין בתפקיד הראשי.
יוני 0 – דרמה תקופתית על שלושה סיפורים סביב ההוצאה להורג של אייכמן, ושלושתם נהדרים, וזה בכלליות סרט מומלץ מאוד – חכם, מעניין, מגניב… חוץ מאפילוג לא נחוץ ולא מוצלח.
מלך החגיגת – כתוב שהסרט תיעודי אבל אני לא בטוח מה הופך אותו לכזה – מדובר בסרט שכולו ערוץ קריינות על ידי אושרי כהן בגוף ראשון, ולמיטב ידיעתי אושרי כהן אינו ביולוג שנכנס לעסקי הסמים. בכל מקרה ומחוץ לשאלה הנ"ל, מדובר בסרט די מוצלח חוץ מהחלק של אושרי כהן. הוא ויזואלית חריג לא רק בנוף הישראלי (שם הוא ממש חריג) אלא בכלל – שילוב של מונטי פייתון ו-Happy Tree Friends וויזואליה פסיכדלית מייצרים חוויה מעניינת בסיפור די מעניין שהבעיה היא, כאמור, שאושרי כהן לא מוכר את האירוניה העצומה שיש בסיפור. אפשרי גם שהיוצרים מספרים את הסיפור הזה באופן נקי מאירוניה ואז הבעיה אצלם, אבל קשה לחשוב שמישהו מצליח לקחת את הגיבור המבלשט הזה ברצינות, והסרט עצמו רומז לא פעם לעובדה שזה מישהו שמחזיק מעצמו טיפה יותר מדי ומשקר לעצמו הרבה יותר – רק שאושרי כהן בקושי מצליח לשדר חלק אחד של המשוואה הזאת, ובטח שלא את החלק השני. אבל מבין הסרטים המציגים, ובטח למי שמחפש חוויה אחרת ובסך-הכל מוצלחת – מומלץ.
צ׳קאאוט – מדובר בסרט שהוא קומדיית ריגול שמוצגת כתחקיר של המוסד (או השב"כ? זה לא באמת פרט חשוב) סביב סוכן שלו שעשה פאשלה כלשהי. מדובר בסרט שהוא ויזואלית יצירתי למדי, אבל מכיוון שאנחנו אמורים לשפוט אותו כקומדיית ריגול שהיא אפילו לרגעים סאטירה, הבעיה היא שחוץ מהאלמנט הוויזואלי אין לסרט מה להציע: השחקן הראשי מעצבן, הדיאלוגים לא שנונים ומצחיקים כמו שהם חושבים שהם ויש גבול כמה אפשר לסחוט את הלימון של "סצנה מתרחשת ומי שמקריין אותה נמצא בתוכה ומגיב אליה". בקיצור, לא מומלץ. מצד שני, היה מי שאהב.
סרטים שעוד לא הוקרנו ולא ראינו, עם כל המידע הרלוונטי שהצלחנו למצוא (אוקיי, פה כן נפלתי להעתק הדבק, אני מצטער)
אמצע החיים – יריב הורוביץ ("רוק בקסבה") ודני רייספלד ("אל תחכי לי", "פנתר לבן") מביימים את צחי הלוי ושלום אסייג בסרט על מתחים משפחתיים ודתיים ובריאותיים ועוד כל מיני דברים. פעם לפני אלפי שנים הסרט הזה היה נושא שיחה חם בפייסבוק של יוצרי קולנוע ישראלים בגלל שהוא מומן דרך קרן שומרון. טריילר.
ארוגם ביי – ג'וי ריגר ומאור שוויצר מככבים בסרטו החדש של מרקו כרמל ("כמעט מפורסמת", "פרא אציל") על שלישיית חברים שיוצאים לטיול בסרי לנקה אחרי הצבא. הצצה לסרט.
ברווזים: אגדה אורבנית – קומדיה שחורה על אנשים שחיים בשכונת התקווה, בצד ה"לא נכון" של תל אביב. בסרט חמש דמויות ושלושה סיפורים ששזורים זה בזה. התמונה בראש הפוסט היא מהסרט הזה. "הצצה ראשונית".
הילה – סרטה החדש של מיכל בת אדם. דרמה משפחתית על אם חד הורית שעולמה מיטלטל כאשר אבי ילדתה חוזר ארצה. טריילר.
המהנדס – מבוסס על הסיפור אמיתי מאחורי מבצע החיסול של יחיא עיאש, המחבל המבוקש מספר אחד של ישראל בשנות התשעים, על ידי השב"כ. יהיה קטעים אם הוא בעצם לא מת ועשו את הסרט על הפאשלה שלנו. מככבים אמיל הירש (אה כמובן), אנחל בונני, אושרי כהן וצחי הלוי. כמו כן בפוסטר משום מה הטאגליין הוא "הצוות שהמתנקש בטרוריסט מספר אחד" שכזה… אה… זו אינה עברית חברים. טריילר
עד שתחזור – סרט על נערה שבורחת מהבית במטרה להגיע ללרנקה ולמצוא את אביה. הצצה ראשונה.
קרב אווירי – בגדול זה פשוט ניסיון ישראלי לעשות "אהבה בשחקים: מאווריק" עם קצת פטריוטיות ו"היידה מלחמת ששת הימים" אבל אני מחבב קשות את התקציר המסורבל ללא צורך שנתנו לסרט בסינמה סיטי אז הנה הוא במלואו:
לאחר שנשפט על מעלליו ויוצא על תנאי, סרן רן נשר הצעיר מקבל משימה חדשה: לפקד על טייסת מטוסי מיראז' שלא- מכבר שכלה בקרב את מפקדה הנערץ. סגן מפקד הטייסת, סרן איתן רום מאוים מהופעתו של מפקדו החדש, שנראה בעיניו חסר אחריות וניסיון עד כדי סכנה לטייסים. מאבק הכוחות ביניהם גורם למתחים ותפקוד לקוי של הטייסת. כאשר השניים מתרסקים יחד בשטח אויב, הם נאלצים ללמוד לעבוד אחד עם השני כדי לשרוד. עם שובם לטייסת ופרוץ מלחמת ששת הימים, השניים עומדים בפני קרב מכריע ומבינים כי רק באמצעות שיתוף פעולה יצליחו להוביל את הטייסת לניצחון. גם לאהבה יש מקום. איתן, שמאוהב בגליה, קצינת המבצעים, לומד דווקא מיריבו רן איך להתגבר על חששותיו ולהצליח.
מאור שוויצר, אקי אבני וליהי קורנובסקי בקאסט. הצצה לסרט.
תמונות יפואיות – סרט אנתלוגיה על סיפורים שונים ביפו אבל פחות "עג'מי" ויותר קומדיה חמודה. עם אורי גבריאל, שלומי קרויאט ויגאל עדיקא (חולה עליו). הצצה לסרט.
להכליל את המנצחים ל"איזה גבר אני" בלבד נראה לי קצת מוגזם
אם כבר להכליל "ללה לנד". סרט שאמור להיות על מערכות יחסים אבל משלב כל כך הרבה מידע על קולנוע מחזות זמר והתרבות של שניהם שהנושא נאבד בין ההמולה. אישית אהבתי את 2/3 האחרונים של הסרט אז לדעתי יש מה לראות אחרי התחלה (מאוד!) מקרטעת
לא הבנתי איפה אני מכליל את "המנצחים"
אני אומר ש"איזה גבר אני" הוא בין הנאמברים המוצלחים בו, לא שכולו "איזה גבר אני".
אוקי, לא הבנתי אותך מקודם
לדעתי יש עוד תוכן לצפות אחרי השליש הראשון (כן אני מחשיב את איזה גבר אני לחסר תוכן חוץ מהכיארוגרפיה). אגב אני חושב שהיחידה שהשיגה את חוסר הזרימה של מלים במחזמר היא ויוזיפופ (he's medium is getting bloody rare אאוץ'. לא סדרה רעה אבל המילים ) https://www.youtube.com/watch?v=Ig6PrTLOtlE
גן הקופים
בערך ממש ממש בערך.
לחלוטין כזה
ומספיק לראות די כל סרט של אבי נשר כדי לראות את ההבדל בדברים הללו. אין ב"גן קופים" התענגות איטית על גוף האישה, עירום מיותר או כל דבר שאפיין את סרטיו הקודמים של נשר. האהבה של הדמויות זו לא חרמנות שלבסוף מתמוססת כאהבת כזב אלא דווקא להיפך – אהבות אמת שדובקות אחת בשני לא בגלל הבשר אלא בגלל הנפש ואפילו ואין ביניהן מגע.
לא יודע
כל המלודרמה של המערכה שהשלישית גרמה לי להרגיש שזו מלודרמה שנועדה לחרמן אחרים. הייתי אומר שזו בעיה נפרדת לולא הסיפור לא היה מתמקד בתשוקה של הדמיות אחד לשניה שוב ושוב. יכול להיות שאני לא בכיוון אבל זה הייתה מערכה ממש מוזרה (גם עם היא בתכלס סיפור אחר עם טון מוגזם יותר או אותו טון של סצנת הסטירה) לא יודע למה היא הייתה טובה חוץ מאולי סקס אפיל וגם אז לא נראה לי שזה עובד.
אגב ברשימה של הפיס משום מה יש את מעלה קרחות רק שהוא לא נמצא באף אחת מההקרנות.
אולי נקבל אותו בסוף השנה?
הימים האלו הופכים למוזרים מפעם לפעם
חלק גדול מהסרטים (הילה, ברווזים, יוני 0, צ'קאווט, בית, הפילגש) שעוד לא הופצו נמצאים בעיקר בסינמה סיטי (הרשת של יונייטד קינג שגם הפיקה אותם), או בהקרנות צהריים בודדות. חלק מהכיף, שלי לפחות, היה לתפוס את הסרטים האלה, כי לחדשים אני גם ככה הולך בשגרה. נראה שלא אצליח הפעם. אני מבין שרוצים גם להרוויח מהעסק בסוף, אבל עם 700 הקרנות של "7 ברכות" ו"לרוץ על החול", שני סרטים שהיו זמינים בלי הפסקה כבר תקופה, יש הרגשה שהיום הזה מסחרי מהרגיל, ואז למה שהמדינה תסבסד אותו? נראה שהסרטים האלו החזירו את ההשקעה כבר לבד.
זאת לא קריאה לדיון הקבוע של "קרנות קולנוע ואירועי תרבות במימון מדיני בעד ונגד". אני עדיין בעד, אבל עם הזמן מרגיש שהימים האלה הופכים לימי "בוא נהפוך את יונייטד קינג לעשירים יותר" ולא "בואו נחגוג קולנוע עם סרטים שלא יגיעו לקהל בלי עזרה", וזה באסה.
מה קורה עם "קרב אוויר"? לא יכלו להוציא איזושהי הצצה? אנחנו שנייה אחרי ש"טייס קרב", ה"טופ גאן"+פרופגנדה ההודי, הפציץ בקופות בכל העולם. מצאתי רק את הסרטון הזה מהימים שניסה להשיג מימון, מה שהצליח לקבל מקרן שומרון, ו… מקווה בשבילם שהסרט הסופי יותר טוב.
וגם, איפה "העיר הזאת"? הוא ירד כבר מהקולנוע אבל (עוד?) לא זמין באף שירות סטרימינג. ביום הקולנוע הקודם הוא השתתף. למה הוא לא מוקרן הפעם? זה כי הוא מופץ עצמאית או משהו? חושב שיש לו פוטנציאל בימים כאלה.
הכיוון שלי כרגע הוא לראות שוב את "המנצחים" שראיתי כבר בפסטיבל חיפה. לא יצאתי ממנו בהרגשה של "יאללה שוב", אבל הבטיחו פתיחה חדשה וגם נראה לי מעניין לראות אותו שוב במצב הנוכחי. וגם את "הבית ברחוב פין", כי אלך אחרי גיא רז לכל מקום.
ויונייטד העלו הרגע הצצה ל"קרב אוויר"
לא מראה כמעט כלום ואני לא בטוח מה שאני חושב על זה.
לא שמעתי על פתיחה חדשה ל"מנצחים"
זה… קצת מתסכל בהתחשב בכך שעכשיו כל ביקורת שאוכל לכתוב על הסרט היא קצת לא הוגנת. ומצד שני אין שום דבר ב"מנצחים" שדוחף אותי לתת לו הזדמנות נוספת רק בגלל ששינו לו את הפתיחה.
הגעתי לזה מפוסט של הבמאי לקראת ההפצה
"…יש הקרנת טרום בכורה של הסרט (שצולם לו פתיח חדש לאור המצב)".
בהתחשב במילה "צולם" אני מאמין שזה איזו סצנה חדשה ולא סתם שקופית של "עבדנו על הסרט הזה לפני ה-7 באוקטובר".
טוב, "שינו לו את הפתיחה" זה קצת גדול
(זה תיאור של הדקות הראשונות של הסרט, לא הפתעה או משהו אם ראיתם את הטריילר, אבל אם מישהו רוצה להגיע נקי לגמרי הייתי מדלג)
במקום לפתוח את הסרט ישר בכותרות הפתיחה הצבעוניות (כלומר, הטקסט היה צבעוני, תמונות הארכיון של הקיבוץ בשחור לבן), עכשיו הן בשחור-לבן לגמרי. וחוץ מזה, יש כמה צילומי ארכיון של איזה סט ישן, ואז נטע עולה לאודישן ושרה את "פרח הלילך" על כותרות הפתיחה, כל זה בשחור לבן וממשיך ברקע של כותרות הפתיחה.
זה גורם לסיקוונס הראשון בסרט של הקיבוץ מתכונן למלחמת ששת הימים להיות קצת יותר "אוי שיט, מלחמה מתקרבת" ופחות "אנחנו ששים לקרב להגן על המולדת", צעד מובן בהתחשב במצב. אבל גם אם אתם טהרים מסוג "מספיק להחליף טיפה סדר של שוטים וזה סרט אחר לגמרי", זה שינוי מאוד מינורי. לא חושב שזה יהפוך ביקורת ללא הוגנת.
מישהו יודע באמת מתי "העיר הזאת" אמור להגיע לסטרימינג?
או ל VOD או משהו כזה?
או אפשר לבדוק לבדוק בכלל דבר כזה? המידע הזה מתפרסם איפשהו?
אני גם אשמח לדעת
מאוד רציתי לצפות בו שוב ולחלוק את החוויה עם בני משפחה שלדעתי יהנו ממנו, אבל מסתבר שהוא מקרין רק פעם בשבוע בסינמטק תל אביב, וזה לא היה נגיש מספיק עבורנו.
אני שמחה שהוא עדיין מוקרן איפשהו, כי זה עדיף מכלום, אבל לא כולם יכולים להגיע לתל אביב במוצאי שבת בשביל סרט.
עלה היום בתשלום ב-VOD-ים הישראלים
אין לי מושג מתי ייפתח גם בחינם, זה בדרך כלל עוד כמה חודשים.
תודה על העדכון!
(ל"ת)
אני עדיין מחכה שבחורים טובים (2022) והבלתי רשמיים (2018) יגיעו ל-VOD הכללי של השירותים הישראלים
נכון לכרגע זה עוד לא קרה ויכול להיות שזה גם לא יקרה.
כך שבכל הנוגע לסרט ישראלי, זה שהוא נכנס ל-VOD בתשלום, ממש לא אומר שהוא עתיד בעוד כמה זמן להגיע לספריית ה-VOD ללא תשלום נוסף.
עם סרטים לא ישראלים הכלל הזה דווקא כן תקף, אבל לא עם סרטים ישראלים.
חדר משלו
דווקא לא הרגשתי שזה בעיקר מתמקד בתיכון אלא בחיי הנער השאלה של היציאה למסע לפולין היא חלק משאלה על העצמאות שלו (ושל האב בעקיפין אני מניח). החיסרון היחידי בסרט זה שאין לו סוף חוץ מזה הוא מקסים. סרט מאוד דומה לו הוא אני אוהב סרטים, תחליף את המורה בבוסית ואת הידע בהיסטוריה בידע בקולנוע ותוריד את האב ויש לך כמעט זהה לחדר משלו.
מה שמביא אותנו לגל יצירות נעורים סביב מסעות לפולין...
אחרי "כל עוד בלבב" החמוד של כאן חינוכית, הסרט "מסע לפולין" שזכה בפרס כלשהו בחו"ל ומתישהו בשנים הקרובות יוקרן בארץ (אלא אם כן החמצתי משהו וכבר הגיע), "מסע לפולין VIP" של כאן חינוכית שלא ראיתי אז אין לי מושג, הנה גם סרט סביב השאלה *האם* לצאת למסע לפולין.
שיש משהו כל כך מקסים שזה קורה דווקא אחרי רצף שנים שבקושי יצאו מסעות- קודם הקורונה, אחר כך ההגבלות השנויות במחלוקת, בלשון זהירות, של פולין תחת ממשלת PIS, אחר כך מלחמה, ונראה אם בשנה הבאה תהיה התלהבות. זה כמו שיגיע רצף של סרטי נעורים בסגנון מדורת השבט סביב מדורות ל"ג בעומר אחרי שיבוטלו דה פקטו המדורות ויוחלפו בסיורי עששיות וקמפינג בפארקים ציבוריים….
(אני בתיכון הייתי בצד שהתנגד עקרונית למסעות האלה והסיבה היחידה שגם לא עשיתי נפשות להתנגדות הזאת היא שהיו לי עוד אחים שהתכוונו ללמוד בבית הספר הזה והיה גבול איזו מורשת יכולתי להשאיר להם)
ויש גם את ״המשלחת״
הסרט השאפתני של אסף סבן שאמור לצאת ב״לב״ בהמשך השנה (ויש לו גם מספר הקרנות באולמות של ״לב״ ביום הזה).
נראה לי שהתכוונתי למשלחת ב"סרט שזכה בפרס בחו"ל"
למרות שנראה שהוא לא זכה בסוף בפסטיבל ברלין, מבדיקה שטחית באינטרנט.
זה אומר ששני סרטים ביום הקולנוע יעסקו בזה. כאמור, אני הייתי בצד שעצם השאלה סביב היציאה הייתה עיקר האירוע עבורו, גם לא הרגשתי שמדובר היה באירוע מכונן עבור החוזרים, מסע ישראלי שינה להם יותר את הפרספקטיבה לדעתי (לא יצאתי גם אליו ולדעתי יש ערך למסע כזה אם אנחנו כשכבה אלה שמתכננים אותו, הנושא הזה כבר משתפר במערכת החינוך).
אגב, משהו שעלה בזמן החיפוש אחרי הפרס של המשלחת כרגע- מישהו יודע אם טעם התפוחים אדום זה סרט שהציג בימי קולנוע קודמים? כי ממש ממש הייתי רוצה לראות אותו.
היה בזה של ספטמבר 23
אבל לממש מעט הקרנות (או רק סינמטקים כזה). לא יודע למה לא משתתף הפעם אבל יש קטע מאז.
חבל
אוף, היה לי סמינריון לכתוב בספטמבר 23, זה עצוב בהתחשב בכל מה שקרה אחר כך, ימי פומפיי אחרונים יש לנצל היטב. אם כי, כמובן, מאחר והרצון לצפות בסרט הוא סביב עניין מוגבר בדרוזים ברמת הגולן (ולא רק בגלל השם המהמם), יכול להיות שזה לא ממש רלוונטי גם ככה. האיחור של הקולנוע לעומת המציאות בעוד היבט…. (וגם העובדה שבמאי סרטים לאו דווקא מייצגים את המיינסטרים של הקהילה שלהם. מתנדבים בבצלם זה מיינסטרים זה לא מיינסטרים כמעט בשום מקום)
הוא עלה ב-HBOMAX באירופה ומשם פיראטית
יכול לנסות לשלוח יותר מאוחר אם לא תמצאי (zsicap בג'ימייל).
3 הערות
קודם כל אני רוצה רגע למרכז את הסרט שמוזכר דווקא בסוף הרשימה – "תמונות יפואיות". בכל זאת מדובר בנאו-בורקס בעל פוטנציאל להיות הסרט הישראלי שימכור הכי הרבה כרטיסים בקיץ (או באביב אם הכוונה היא להפיץ אותו בחופשת פסח). הפוסטר והתקציר טיפה מסתירים את זה אבל צריך להזכיר שמדובר במותג. הסרט אמנם לקח את היוצרים וחלק נכבד מהקאסט המקורי אבל מצניע את הקשר לסדרת הקאלט (בפוסטר יש אזכור דווקא לסדרת הספרים). נראה כמו שיווק היברידי. הקהל שמחובר למותג יבוא בגלל השם, קהל חדש יבוא בגלל ה"ניתוק" מהסדרה המקורית (שלא ממש תפסה בזמן אמת). שיווק חדש, נקי. כך או כך מבחינתי זה הסרט הכי מעניין ברשימה מבין הסרטים שטרם הופצו. פוטנציאל למיני לשחרר את שולי/ההילולה רק עם סיכוי להיות טוב ובלי להלעיג ולהגחיך במקסימום את הדמויות שלך.
כמו ב-2021 ובשנה שעברה גם השנה היום הנוסף מרגיש מוזר על גבול המחולטר וייטיב בעיקר עם ה-4-5 סרטים שכבר הוכיחו את עצמם בקופות, הרבה מהסרטים העתידיים שמתגלגלים מיום קולנוע אחד למשנהו חווים ירידת ערך. לפי הספירה שלי יש ביום הזה רק שלושה סרטים חדשים ("תמונות יפואיות", "קרב אווירי" ו"המנהדס") שלא היו ביום הקולנוע הקודם (או בזה שלפניו). הדלילות בסרטים חדשים הגיונית בהתחשב בזה שעוד כמה שבועות נפתחת ההרשמה לפרסי אופיר הבא ויוצרים/מפיקים יעדיפו שהחשיפה הראשונית לסרט שלהם תהייה במעמד קצת יותר רציני. "קרב אווירי" ו"המנהדס" בונים על הסנטימנט הציוני/לאומי/פטריוטי שנמצא בעלייה כרגע, לכן אפשר להבין למה צרפו אותם ליום הזה. לא בטוח שהבנתי את ההיגיון שהוביל לצירוף של "תמונות יפואיות". סרט בעל פוטנציאל מסחרי אבל בלי אופק קרוב להפצה שמוקרן לקהל הרחב רק ליום אחד? מה הקטע בעצם? טוב נו, לפחות יונייטד שמרו את הסרט רק לאולמות שלהם.
אם אנשים מחפשים המלצה על סרטים שחמקו מתחת לרדאר אני רוצה להגיד מילה טובה על "ברווזים". קומדיה שחורה חמודה למדי. קרינג' ועליבות לצד רגעים טהורים של אנושיות, אבל בעיקר מזכיר כמה שבקולנוע לא ממש השתמשו בכישורי המשחק של רינת מטטוב מאז "ביקור התזמורת" וחבל. לשיקול הטהרנים בינינו: ארז דריגס משחק פה.
המנצחים לדעתי בוודאות לא היה בימי הקולנוע הקודמים
כי הוא היה אמור להיות ואז נעלם.
ספרתי גם את "מלך החגיגת" כי למרות שטענו על הנייר שיש הקרנות של סרטי תעודה ישראלים ביום הקולנוע הזה אני אף פעם לא מצאתי איפה הם התרחשו באמת ובסתר ליבי חשבתי שזה שקר, בטח כשמשווים להפצה שהוא מקבל עכשיו.
לא בטוח מה היו ה-2 האחרים שספרתי בעת כתיבת הכתבה.
ראיתי את קרב אוויר
הוא ממש אחלה
ולאור המצב שלנו יש לי הרגשה שהוא הולך להתפוצץ בקופות, זה סרט מ-א-ו-ד פטריוטי. באמת טופגאן כחול לבן.
האפקטים לא מביישים, בימוי מצלמה עשיר וקולח והתסריט נורא לפי הספר ולאו דווקא בקטע מבאס. הוא לא מבריק אבל עובד ממש נכון לכל אורכו. הקהל שהיה בטרום בכורה הריע פעמים במהלכו ולבסוף נתן לו סטנדינגאוביישן.
וכן, יש משהו מעודד ומעלה מורל בלצפות בו, גם אם קרב הנקניקיות של הטייסים הגבר-גבר-ים זה לא בדיוק כוס התה שלך. מה אני אגיד.
קיצור, כדאי
למישהו יש משהו מעניין להגיד על צ'קאאוט?
(ל"ת)
שהוא לא אני, אני אניח
(ל"ת)
איכשהו נשמט לי שכתבת עליו. אפילו עשיתי ctrl+f ולא מצאתי כלום. פדיחה.
רוב תודות!
כן, זה עניין של צ'ופצ'יק רגיל מול צ'ופצ'יק קטן
טעות גם ברמתי.
עודכן עם המשלחת ועם דעה קצרה על "מלך החגיגת"
אם למישהו יש עוד עדכונים ששווה לעדכן למעלה, תגידו.
ובהערת שוליים: הביקורת המפרגנת על "מלך החגיגת" היא רק בהנחה שזה סרט עלילתי
כי כסרט תיעודי זה, ובכן, הרבה יותר גרוע ואני מסייג כל המלצה שיש לי למרות הסגנון הויזואלי המוצלח.
יש סרט מומלץ לילדים?
ספציפית באיזור גיל 8?
היה יכול להיות, מעלה קרחות
לא משחררים אותו, הוא גמור דרך אגב עשו לו כמה הקרנות, אבל נראה שאף אחד לא ביקר או צפה ורוצה להגיב עליו.
https://drive.google.com/file/d/1WWYNj7gPkiZ0ieQ8eMtp2e2y_06xht_Z/view
הכי קרוב זה "לרוץ על החול"
אבל גם הוא, לא באמת.
אה, ואולי קרב אוויר
אבל לא ראיתי אותו אז זה לא מבוסס על שום דבר מעבר לתחושה הכללית שהסרט מנסה למכור
אחרי צפייה: לחלוטין קרב אוויר
כלומר, זה עלול אולי "לשעמם" אותו, אבל זה סרט כמו שאומרים לומר במגזר הדתי "נקי", ואפקטיבי למדי.
בסוף הלכנו על לרוץ על החול (הוא מת על כדורגל), נהנינו מאוד
(ל"ת)
מי שראה את הסרט "קרב אוויר"
איך השחקנים מאור שוויצר ודניאל ליטמן?
אותי מעניינים יותר האפקטים
אקשן מטוסים כחול-לבן, איך יצא?
טוב יותר משהיית מצפה
ודווקא באוויר אפשר די בקלות להתעלם מהתפרים. עם זאת, יש כמה אפקטים "על הקרקע" יותר בולטים לעין.
שוויצר וליטמן עושים את תפקידם נאמנה.
יום קולנוע ישראלי נוסף ביום רביעי הבא, שלישי במספר בתוך פחות משנה.
יש את מעלה קרחות או שגנזו אותו לגמרי?
מקסימום יהיה קולט קלאסיק