אנחנו תקועים בלולאת זמן. להסתכל על שוברי הקופות של העתיד זה להסתכל על הלהיטים של העבר. ספציפית, במקרה של השבוע האחרון, על הפילמוגרפיה של האריסון פורד.
כמו שבטח כבר שמעתם: אינדיאנה ג'ונס חוזר! ….שוב! סרט מס' 5 במה שקשה יותר ויותר לכנות טרילוגית אינדיאנה ג'ונס יצא גם יצא, תחת מטריית דיסני, ב-2019. ה-17 ביולי 2019, ולא יום קודם. סטיבן ספילברג הוא, כמו תמיד, הבמאי. האריסון פורד הוא, כמו תמיד, אינדי. ג'ורג' לוקאס הוא האיש שלא מעורב בסרט בשום צורה וכולם משתדלים לא להזכיר את הסרט בכלל כשהוא בסביבה, כי הוא קצת כמו הזה שאף פעם לא מזמינים למסיבות כי אף אחד לא באמת מחבב אותו ואתם יודעים שהוא יודע את זה אבל עדיין, לא נעים.
העובדה שיהיה סרט אינדיאנה ג'ונס חדש לא מפתיעה בשום צורה: כשדיסני קנו את לוקאספילם, העיסקה כללה את הזכויות ל"מלחמת הכוכבים" – שהיו המנה העיקרית – אבל גם את אינדי. דיסני לא ידועים כחברה שנותנת לפרנצ'ייז ידוע לשבת בחוסר מעש, ולכן זה היה עניין של זמן עד שהם יחזירו את אינדי – השאלה היא רק מתי ובאיזו צורה. הם היו יכולים לעשות לסדרה "הכח מתעורר" – כלומר, להביא שחקן חדש ובמאי חדש ולהביא את האריסון פורד להופעת אורח. במקום זה הם הלכו על המקור – עוד סרט של אינדי עם ספילברג והאריסון פורד ככוכב ראשי, ועם אותו עניין כמו ב"מלחמת הכוכבים" – ההבטחה שג'ורג' לוקאס לא מעורב, ולכן הפעם יש סיכוי שזה לא יהיה מאכזב כמו בפעם הקודמת ההיא.
עדיין בהחלט יש סיכוי שאינדי החדש יהיה העברת-לפיד, ושזה בעצם יהיה ניסיון להתחיל את טרילוגית "מיסיסיפי רובינסון", היורש של אינדיאנה ג'ונס, כשהאריסון פורד ימלא, בעצם, את אותו התפקיד בדיוק שהוא מילא ב"הכח מתעורר": הוא מגיע בתור נציג הדור הישן, ואז נפרד בנימוס. יש שמועות שכבר ידוע מיהו ה"דור החדש": כריס פראט, שעשה אינדיאנה ג'ונס יותר טוב מאינדיאנה ג'ונס בעצמו ב"עולם היורה". זאת לא תהיה הפעם הראשונה שנעשה ניסיון להעביר את מורשת אינדי לגיבור חדש: ב"ממלכת גולגולת הבדולח" זה היה שאיה לה-באף שהיה אמור להיות הגיבור החדש. זוכרים כמה טוב זה עבד אז?
האריסון פורד לא יהיה צעיר ב-2019. ממש לא. גם ב-2008, כשיצא "אינדיאנה ג'ונס וממלכת גולגולת הבדולח", הוא לא היה צעיר. אבל את כל בדיחות "אינדיאנה ג'ונס והקטטר הארור" כבר שמענו אז, לכן אין מה לעשות, אנחנו נאלץ בצער רב לא לספר אותן יותר, ואפילו יש לנו איזה משהו שאנחנו בטוחים שהוא הברקה אדירה שאף אחד, אבל *אף אחד* לא חשב עליה לפני כן, ושרומז על כך שהפעם אינדיאנה ג'ונס הוא זקן(!), אנחנו נאלץ לסתום ולא לכתוב או לספר או לשתף אותה אף פעם ולהכיר בכך שפוטנציאל ההומור של הבדיחה הזאת מוצה עד תומו לפני שמונה שנים וגם אז, בואו נודה, זה לא היה *באמת* מצחיק. מצטער, אבל מה לעשות. חוקים הם חוקים.
בינתיים, החיפוש אחר האריסון-פורד-ג'וניור מתחיל גם בגיזרה אחרת: סרט "מלחמת הכוכבים" על האן סולו הצעיר ייצא ב-2018 (כריס מילר ופיל לורד מביימים, וטוב שכך), וזה אומר שצריך מישהו שייכנס לנעליים של פורד גם כאן. על פי השמועות, מספר השחקנים שנבחנו לתפקיד עומד על כמלאנת'לפים, ומבינהם נשארו כרגע שלושה מועמדים עיקריים: טארון אגרטון, שהיה כבר גיבור אקשן צעיר ב"קינגסמן"; אלדן אהרנרייך, שהיה פנטסטי ב"יחי קיסר!" אבל אולי כשהאחים כהן מביימים אותך זו לא חוכמה; וג'ק ריינור, שאומרים שעשה משהו ב"רובוטריקים 4" אבל מכיוון שמחקתי את זכרון הצפיה בסרט הזה בעזרת שירותיה הטובים של חברת לאקונה בע"מ, אין לי מושג מה. על פי המעט שאני יודע על שלושתם, אני תומך נלהב באהרנרייך, למרות שאם אני אגיד את זה בקול רם לאנשים סביר שהם יאמרו לי שהם דווקא בעד ברני סנדרס. בנוסף לכל אלה, האריסון פורד יככב גם ב"בלייד ראנר 2", שהוא, ככל שאני מתקשה לעכל, דבר אמיתי לגמרי שעומד לקרות.
ובחזרה לאינדי: אם הוא באמת ייצא בתאריך שיועד לו, זה הופך את 2019 לשנת המגה-סופר-אולטרה-פיצוץ קולנועי החדשה. זה קורה מדי פעם – הצטברות של הרבה תנועות שונות לגל-על אחד גורמת לתקופה עתידית אחת לכלול מספר בלתי סביר של סרטי-על. פעם זאת היתה 2015; עכשיו זאת 2019,. נכון לעכשיו, כל הסרטים האלה מתוארכים לארבעת החודשים אפריל-יולי 2019: "מלחמת הכוכבים: פרק 9"; "הנוקמים: מלחמת הנצח, חלק שני"; "ליגת הצדק, חלק שני"; "מהיר ועצבני 9"; "משפחת סופר-על 2", "רובוטריקים 7" (כן, 7); ועכשיו גם "אינדיאנה ג'ונס 5". זה חתיכת קיץ קולנועי עמוס, וזה גם כמובן לא הולך לקרות. חלק מהסרטים האלה עוד יפנו מקום, ועדיין זה עומד להיות קיץ צפוף ומעניין. וכן, זה קצת מגוחך שאנחנו יודעים עכשיו כל כך הרבה על דברים שהולכים לקרות בתקופה שבה יתחילו לדבר באמריקה על הבחירות הבאות, והאם מישהו יכול להביס את הנשיא היוצא, אהרנרייך.
" שעשה אינדיאנה ג'ונס יותר טוב מאינדיאנה ג'ונס בעצמו ב"העולם האבוד" "
אני מניח שהעולם האבוד אמור להיות שומרי הגלקסיה? (כלומר, אני מניח שזה אמור להיות "עולם היורה", אבל הוא היה כל כך נוראי בעולם היורה שאני מקווה שפשוט נלך ישר אל ההופעה הטובה שלו)
"עולם היורה"
הוא היה מצוין ב"שומרי הגלקסיה", אבל הוא לא היה אינדיאנה ג'ונס. ב"עולם היורה" (הרגע כתבתי "העולם האבוד" שוב וחזרתי לתקן, ג'יז) הוא פשוט עשה אודישן לתפקיד אינדיאנה ג'ונס. זה היה מגוחך, מוגזם ומצחיק נורא.
מה שהפריע לי בהופעה שלו בעולם היורה
זה שהוא פשוט יוצא אדם לחלוטין לא נחמד בשום קנה מידה. בצפייה שלי בסרט קיוויתי שהוא ימות הרבה כי הוא היה עסוק בלהיות לא נחמד ולחשוב שהוא הכי טוב מכולם ושרק הוא יודע על מה הוא מדבר. כלומר, בעצם היה חסר לו את האנדרדוגיות שהיה לפורד בתפקידו הטובים ובתפקיד שלו בשומרי הגלקסיה ובלי האנדרדוגיות הזאת הוא נראה סתם כמו מישהו שזורק הערות סקסיטיות ומזלזלות לכל דבר שבסביבו.
ולא, אינדיאנה ג'ונס לא נחמד במיוחד אבל האגו שלו די בשליטה והוא אף פעם לא חושב שהוא הכי טוב או הכי חכם גם אם הוא זה שבשליטה במצב.
כל זה, כמובן, הרבה יותר אשמת התסריט מאשר השחקן ואני חושב שאני לא אתנגד לחלוטין לפראט כתור אינדיאנה ג'ונס החדשה חוץ מהעובדה שאני די בטוח שעד 2019 הוא ייצא לכולנו מהחורים.
לא היה גיבור אחד של עולם היורה שהיה נחמד
רציתי שכל הדמויות הראשיות ימותו. כולל הילדים.
סטארלורד די הזכיר את האן סולו, אם כבר.
גנב טוב לב וחתיך מעופף לו ברחבי הגלקסיה ומציל את האנושות. מצלצל מוכר?
ואני היחידה שכל הזמן חושבת על הפרק מ"סאות' פארק" , שבו ספילברג ולוקאס נעצרו אחרי שכל מי שצפה ב"אינידאנה ג'ונס 4" יצא בבכי מאולם הקולנוע? בפרק, האשימו את ספילברג ולוקאס בהתעללות באינדי המסכן ובכך הבטיחו שהוא לעולם לא יסבול שוב. (זה היה בעונה 12, כמדומני)
אני חייב להודות ש"סרט אינדי של דיסני"
זה המושג הכי מבלבל ששמעתי כבר המון זמן.
יפה!
(ל"ת)
כל השנים האלה ואני עדיין לא בטוח שאני מבין למה הייתה ההתנפלות על הסרט הרביעי.
(ל"ת)
היו בו חלקים טובים.
לדעתי כל ההתחלה – עד למקרר האטומי, כולל – היתה מוצלחת בהחלט. כל מה שבא אחר כך נראה כמו פאן-פיקשן לא מוצלח של הסרטים המקוריים, עם עלילה חלשלושה, אפקטים דיגיטליים מביכים, יותר מדי הסתמכות על נוסטלגיה, ושיה לה-באף.
אנשים מדברים על הסרט הזה בנשימה אחת עם "אימת הפנטום", וזה לא הוגן; הוא בהחלט לא גרוע באותה מידה, אבל כן, הוא בהחלט היה מאכזב בהשוואה לטרילוגיה המקורית.
זהו, שאף פעם לא הבנתי הרבה מהטענות האלה.
כלומר, על העלילה החלשלושה. זה לא ששאר הסדרה ידועה בסיפורים מבריקים. אני לא ראיתי הרבה יותר מדי הבדלים בתחום הזה. וזה כבר עניין של דעה, אבל לבאף לא עצבן אותי כמו כולם.
ואפילו המקרר האטומי – אוקיי, זה היה מגוחך. אבל לא, לשרוד נפילה בסירה מתנפחת מהר בהימלאיים זה כן הגיוני.
שוב, למה?
(ל"ת)
כי זה לא קשור בשום צורה לשלושת הסרטים המקוריים
אתה יכול להגיד שזה יהיה ניסיון לקחת את הסדרה לכיוון חדש, בעיני זה לא עבד, וכנראה גם בעינהם של רוב צופי הסרט.
וגם הסרט הוא כולו CGI FEST נוראי.
אני לא יודע מה זה "חלשלושה"
אבל בטרילוגיית הסרטים המקורית (טוב, חוץ מהשני) לתסריטים היה מבנה טוב, שהוביל מסצינה אחת לזו שבאה אחריה בצורה נכונה ושמר על קצב מצוין. ברוב "גולגולת הבדולח" לא היה את זה. מהרגע הראשון עד סצנת החולות הטובעניים, פלוס-מינוס, הסרט מקרטע לגמרי. זה לא מפתיע בהתחשב בעובדה שמי שכתב את התסריט הוא דייויד קאפ – אחד התסריטאים המחורבנים הכי מצליחים בעולם, שתמיד איכשהו מצליח ליפול על במאים שיודעים להוציא מהתסריטים שלו דברים סבירים ומעלה.
התסריט הוא לא הבעיה היחידה של הסרט הזה – את שייה לה-באף כבר הזכירו, והאמת גם ריי וינסטון וג'ון הארט (למי שזוכר שהוא בכלל היה בסרט) איומים. אבל האריסון פורד, בדרכו, גרוע מהם. ההצגה שלו בתחילת הסרט בתור טרחן זקן שנותן הרצאות אינסופיות נראית כמו פארודיה עצובה על הסרטים הקודמים, והניסיון שלו (ושל הכפילים שלו) לשחזר בהמשך הסרט את מה שהוא עשה בסרטים הקודמים נראה כמו פארודיה עצובה עוד יותר. יש גיל שבו שחקנים שמנסים לקפוץ ולהרביץ כמו שהם עשו כשהם היו צעירים נראים פשוט פאתטיים, וכך נראה פורד בסרט הזה.
אגב, אני לא סבור שהסרט גרוע – לספילברג קשה לעשות סרט גרוע, גם אם הוא מנסה – אבל זה כן סרט מאוד-מאוד מיותר.
מסכים בנוגע למשחק הגרוע וזה באופן אישי כן איכזב אותי
כי ספילברג הוא אחד מבמאי השחקנים הטובים מכולם שיכול להוציא הופעות טובות גם מעצים.
לעזאזל איתך רד פיש גנבת לי את המילים מהפה!
כל הפתיחה של הסרט – כולל המקרר – היתה מצוינת. קולנוע ענק כצפוי מספילברג! השאר היה פחות מוצלח (למרות שקטעי האקשן היו מצוינים כצפוי). אבל באמת לא סרט גרוע כמו שעושים ממנו. בכל מקרה, בלי לוקאס ועם תסריטאי טוב הסרט הבא יכול להיות ברמה של האינדים הראשונים!
אה, כן.
כי לעשות היום סרט חמישי בפרנצ'ייז שהתחיל בשנות השמונים זה רעיון נהדר.תשאלו את "שליחות קטלנית" ו"מת לחיות"…
לעומת זאת
לעשות סרט חדש בסדרה ותיקה מאוד שכללה פעם כמה משוברי הקופות הגדולים של כל הזמנים, והופקה על ידי ג'ורג' לוקאס ושכבר נעשה ניסיון מאוחר מאוד להמשיך אותה שנחשב לאכזבה ושמככב בה האריסון פורד, זה דווקא רעיון בסדר. תשאל את מנהלי הבנק של דיסני.
ועכשיו חשבתי על משהו
אם אנחנו בתקופה שבה קרוס-אובר של "ג'אמפ סטריט" ו"גברים בשחור" זה משהו שקורה, למה לעצור שם? למה לא עשות שילוב, נגיד, בין "אינדיאנה ג'ונס" ו"טומב ריידר"? הרי שניהם, בגדול עושים את אותו הדבר.
הוא כבר זקן ונשלח לאיזה one last job כל שהוא בגלל סיבה תסריטאית כל שהיא. הוא פוגש אותה, ומגלה ששניהם מחפשים את אותו הדבר. בהתחלה הם לא מסתדרים, אחר כך כן, כל הג'אז הזה. ובהנחה שדייזי רידלי אכן תלוהק, נזכה לראות עוד סרט בו פורד מעביר לה את הלפיד. וזה יהיה בעצם סוף הדמות של אינדיאנה ג'ונס ותחילת הפרנצ'ייז של "טומב ריידר".
עם כל כמה שקרוס אובר בין אינדי ללארה יהיה מגניב, טומב ריידר מתרחש בהווה ואינדי לא!
איך זה יסתדר? יותר הגיוני אולי יהיה קרוס אובר בין אנצ'ארטד (שיש לו סרט בתכנון) לטומב ריידר.
לא יודע
"ג'אמפ סטריט" מתרחש ביקום ריאליסטי כביכול, אבל עומדים לשלב לך אותו עם חייזרים. איך זה מסתדר? תסריט! אל תהיה כזה נטפקן .
קרוס אובר שאני מאוד אשמח לראות
הוא בין אינדי ליקום של לאבקרפט. נראה לי קשר הולם, ומגיע לקת'ולהו להגיע אחרי אלפי שנים ארוכות גם למסך הגדול.
וואו, לא חשבתי על זה עד עכשיו, גאוני
(ל"ת)
לדעתי את היקום של לאבקרפא צריך לעבד דווקא בתור סדרת טלוויזיה.
אנתולוגיה כזאת, סטייל "פארגו" (רק בלי הקטע שהעונה הראשונה גרועה והשנייה מופתית) או "בלש אמיתי" (רק בלי הקטע שהעונה הראשונה מצויינת והעונה השנייה מחורבנת).
לא אותו דבר.
קרוס אובר של ג'אמפ סטריט עם גברים בשחור הוא רעיון מצויין בגלל שהוא רעיון נורא. בשלב הזה, המוקד המרכזי של סדרת ג'אמפ סטריט הוא העיסוק הרפלקסיבי באופן שבו המכונה ההוליוודית של היום עובדת. ואחרי שהם כבר נגעו בריבוטים וסיקוולים, עיסוק ביקום קולנועי הוא הדבר הכי מתבקש ורלבנטי שהם יכולים לעשות כרגע. 'גברים בשחור' זו בחירה מצויינת בשביל זה דווקא בגלל שהיא תלושה לחלוטין, כי המטרה של ג'אמפ סטריט היא לא לטשטש את הצרימות, אלא להדגיש אותן. וזה לא כאילו הם יכולים לחלל פה איזו קדושה, כי גברים בשחור זה הסוס הכי מת שאפשר לחשוב עליו.
רק אל תשאל את מקס הזועם
(ל"ת)
זה היה סרט רביעי
(ל"ת)
אוי באמת
תכלס צודק, הסתפקתי אם למישהו יהיה עד כדי כך משנה. הקונספציה היא העיקר.
אבל זה כן אותו עיקרון
סרט חדש בסדרה משנות השמונים שלא הראתה סימני חיים כבר הרבה זמן. בסרט הבא, שיהיה החמישי, כנראה התיאוריה שהעולתה למעלה תישבר.
הבנתי אותך
ולא שאני עף על מקס. מבחינתי הוא אובר-אובר-רייטד.
אבל מכיוון שמחקתי את זכרון הצפיה בסרט הזה בעזרת שירותיה הטובים של חברת לאקונה בע"מ
פישלייק ענקי
2019 זה כרגע גם אווטאר 4
ואולי גם סרט של נולאן (ע"פ הקצב שלו).
"אווטאר 4" בטח שלא.
כרגע אין בכלל תאריך הפצה ל"אווטאר 2", אבל ידוע שהוא לא ייצא לפני 2018. כך שב-2019 ייצא לכל היותר "אווטאר 3". ואם זה יקרה, זה יקרה כנראה בדצמבר, לכן הסרט הזה לא יהיה חלק מפקק התנועה של הקיץ של אותה שנה.
מעניין אם משהו מכל זה
מתחבר לתחזית של ספילברג בדבר כישלון עצום של חמישה-שישה סרטים עתירי תקציב שישנה את הצורה שבה תעשיית הקולנוע עובדת.
אולי
הוא לקח על עצמו את הסרט הזה כדי להפיל את כל האחרים (או את עצמו), רק כדי להוכיח שהוא צדק.
נשמע כמו סרט שהייתי רוצה לראות.
(הסרט על ספילברג שמנסה לחרב את התעשייה, לא אינדי 5)
מספר תיקונים ו/או קריאות לסדר
א. כריס פראט היה שמק ב"עולם היורה" כי זה מה שהתסריט והבימוי הנוראיים עשו ממנו; "שומרי הגלקסיה" מראה בצורה מצוינת מה הוא יכול לעשות, וזה לדעתי הכי קרוב למה שנדרש לתפקיד. חוץ מזה – הבן אדם אליל.
ב. טארון אגרטון מוסיף מימד חדש של עומק לביטוי "פרצוף דורש סתירה". נא להימנע מלשים אותו בסרטים שאני ארצה אולי לראות.
ג. סמית. מונטנה סמית. לא "מיסיסיפי (?) רובינסון (??)"
מישור החוף כהן.
(ל"ת)
אמריקן סמואה לואיס
מה, רק ל50 מדינות מותר להשתתף?
רק בבחירות.
(ל"ת)
דווקא הן משתתפות בבחירות
לפחות סמואה ופורטו ריקו.
רק בפריימריס. לא בבחירות הכלליות
https://en.wikipedia.org/wiki/Federal_voting_rights_in_Puerto_Rico
במחילה, אבל כולכם מדברים שטויות. זה צריך להיות "רקסי טאנר"
אינדיאנה זה על שם הכלב, לא על שם מדינה/טריטוריה.
סטירה, סטירה! פרצוף דורש סטירה!! או, לחילופין - "הסתרה".
(ל"ת)
Blade Runner 2
יש מזמן כבר את הספר "Blade Runner 2":
http://www.amazon.com/Edge-Human-Blade-Runner-Book/dp/0553762672
וזה מאת סופר המד"ב המצויין קייוו ג'טר:
http://simania.co.il/bookdetails.php?item_id=39170
תיעוד קצר של מחשבותי המיידיות כשראיתי את הידיעה הזו (הקול הפנימי שלי נוטה לדיאלוגים):
למה הם עושים את זה? טוב, ברור, כסף, שאלה מטומטמת.
יכול בכלל לצאת מזה משהו טוב? תמיד אפשר להיות אופטימיים.
אני אלך לראות את זה בקולנוע? נראה לי שכמו עם מלחמת הכוכבים, אני אחכה לביקורות.
גיל ובלוק באסטרים
אני שמח שאדם לא צעיר יהיה כוכב של בלוקבאסטר . עם כל סוגי האפליות של השנים האחרונות שוכחים שגם נגד זקנים יש אפליה בהוליווד וספציפית בז'אנרים צסוימים.
אז שובר קופות עם גיבור ב"קטטר" – פיינ ביי מי!
בוקרים ולהקות בנים וזומבים
טריילר לסרט של רשת SyFy שבו הבקסטריט בויז, NSYNC ועוד להקות מהניינטיז מתאחדים כדי להלחם בזומבים במערב הפרוע.
.What a time to be alive
עתיד שהיה
משהו משעשע שנתקלתי בו במקרה: בתחילת חודש מאי יצא כאן הסרט "הכל הולך" ו" rel="nofollow">זה הפוסטר. כן, מסתבר ששון וויליאם סקוט עדיין חי. הסרט יצא בארה"ב לפני שנה אבל מגיע אלינו עכשיו. אוקיי, זה לא כזה חריג. מה שמעניין זה רשימת השחקנים למעלה. כל אחד מקבל קרדיט על משהו מפורסם שהופיע בו ואתם כנראה מכירים את כל הסרטים האלה, חוץ מאחד – "ברוכים הבאים לאושר" שמתחת לאוליביה טירלבי. טירלבי השתתפה בכמה וכמה סרטים מוכרים – "השופט דרד" מ 2012, "ג'ונו", "קשר לא מחייב" (זה עם אשטון קוצ'ר, אבל אולי אני מתבלבל וזה השם של האחד עם טימברלייק. אבל הם אותו סרט, לא?) וכו'.
אז מה זה "ברוכים הבאים לאושר" ולמה לא שמעתם עליו? כי הוא עוד לא יצא. לא רק פה בארץ, בכלל. הוא הוקרן בכמה פסטיבלים, אבל תאריך היציאה שלו בארה"ב זה ב 20 למאי, עוד כחודש ואחרי היציאה של "הכל הולך". אז כן, אם אתם נתקלים בפוסטר איפה שהוא, תדעו שאתם אמורים לזהות את אוליביה טירלבי מסרט שעדיין לא יצא. מה שאני יכול רק לנחש שקרה זה שהמעצב של הפוסטר לא זכר מאיפה האוליביה טירלבי הזאת אז הוא נכנס לימד"ב, ראה שם של סרט שלה מ 2015 (ככה הוא רשום שם) ורשם אותו. מה שעוד מצחיק פה זה שקייל גאלנר הוא בתפקיד הראשי בסרט הנ"ל, אבל בפוסטר הוחלט לתת לו קרדיט מ"צלף אמריקאי", שם הוא דמות משנית.
בקיצור, תמיד טוב לבדוק דברים.
אז אהרנייך.
בתקווה שייתנו לו להאן סולו להשתמש בלאסו ולשיר שירי קאובוי, הידד!
מקור
יאי!
על פי המעט מאוד שראינו מארנרייך, בחירה מעולה.