מבחינת מבחר הסרטים שמגיעים לארץ, מצבנו באמת לא כל כך גרוע. הדברים הגדולים והחשובים כמעט תמיד מגיעים לכאן, אבל סרטים שנשמעים מוזרים מדי, כאלה שפונים באופן מובהק לחובבי מד"ב, פנטזיה ודברים תמוהים יותר – כלומר, אלי – נוטים לדלג על ההפצה בארץ. האמת, קשה לי לבוא בטענות אל המפיצים בארץ על כך שלא חשבו שסרט על צמיג שהוא רוצח סדרתי, או סרט שמתרחש כולו בתוך קופסה בגודל של 2x1x1 מטר, יהיו מסחריים. בשביל סרטים כאלה יש את אייקון. אייקון TLV יכול לשנות את שמו השנה ל"פסטיבל כל הסרטים המגניבים מהשנה האחרונה שלא הוקרנו בארץ מסחרית וחבל שכך". הוא מלא השנה בסרטים כאלה. חסרי סבלנות שיש להם מנוי לאוזן השלישית היו יכולים כבר לראות את חלקם ב-DVD, אבל הפסטיבל הוא הזדמנות נהדרת לראות את הסרטים האלה כמו שצריך – על מסך גדול – ובאווירה הנכונה.
הפסטיבל ייערך לאורך חוה"מ סוכות, 15-27 באוקטובר, בסינמטק ת"א, עם הקרנות נוספות בקולנוע של מוזיאון ת"א.
ואלה כמה מהסרטים שיוצגו בו:
"צמיג" ("Rubber") – הידוע בכינויו "הסרט על הצמיג שהורג אנשים". זה סרט על צמיג אינטליגנטי שמפוצץ לאנשים את הראש. אתם כבר יודעים אם אתם רוצים לראות אותו או לא, אבל ליתר בטחון, הנה טריילר.
"פול" – קומדית מד"ב עם סיימון פג וניק פרוסט, אמנם לא מבריקה כמו הסרטים הקודמים שלהם, אבל מלאה וגדושה ברפרנסים לסרטי מד"ב מהעבר הרחוק והקרוב שכל גיק יהנה לזהות, ולכן סרט אידיאלי לאייקון. כתבתי עליו בהרחבה כאן.
"הוד מעלתך" – קומדית פנטזיה עם סטלנים, נטלי פורטמן והמשפט "Magic, Motherfucker". נשמע מעולה על הנייר, אם כי הביקורות בחו"ל דווקא לא התלהבו.
"סופר" – קומדית גיבורי-על, שמזכירה בקונספט את "קיק-אס", עם ריאן ווילסון ואלן פייג'. אנשים שראו את הסרט מבקשים להבהיר: בניגוד לרושם שהטריילר יוצר, זה לא סתם סרט אינדי קטן וחינני על אנשים שמתחפשים. הוא כולל אלימות די קיצונית.
"קבור" – הנוכחות של הסרט הזה באייקון קצת מפוקפקת – אין בו שום דבר מד"בי או פנטסטי – אבל למי אכפת? זה סרט מצוין שלא הוקרן בקולנוע בארץ, וזאת הזדמנות לראות אותו כמו שצריך. אם אתם לא מכירים – "קבור" הוא הסרט שמתרחש כולו (אבל כולו) בתוך ארון קבורה שבו תקוע בעודו בחיים ריאן ריינולדס. ואיכשהו, בתנאים המאוד מוגבלים האלה נוצר סרט מתח מעולה.
"מפלצות" – סרט אווירה, שנעשה בתקציב זעיר וזיכה את הבמאי שלו בבימוי הגירסה הבאה של "גודזילה". הוא מתרחש בדרום ארה"ב שאליה פלשו מפלצות ענקיות מהחלל. אל תצפו להרבה אקשן, כי אין – אבל בניית העולם מאוד מרשימה.
"צייד הטרולים" – סרט נורווגי עטור שבחים שקיבל את המחמאה/סטירה האולטימטיבית – עושים לו רימייק אמריקאי. זה סרט מוקומנטרי שעוסק באנשים ששומרים עלינו מפני הטרולים, וצריך להבהיר שלא מדובר כאן בטרולים קטנטנים עם שיער ירוק, וגם לא בכאלה טיפשים ושונאים ורוצים רק להרע מ"טוב טוב הגמד". הטרולים האלה… גדולים יותר. (הטריילר של הסרט מצוין, ומאוד משכנע, אבל אני חושש שהוא גם מספיילר. הצפיה על אחריותכם).
"חתולים על סירת פדלים" ו"מורעלים" – שתי קומדיות אימה ישראליות (כן, קיימות שתיים כאלה) שיוצגו בפסטיבל בטרום-בכורה. "חתולים" כבר דובר והוקרן, ויהיה סרט הפתיחה של הפסטיבל; ל"מורעלים" – על בסיס צבאי שתושביו הפכו לזומבים – זאת תהיה בכורה עולמית.
ויהיו גם "Dead Snow" (זומבים נאצים), "הובו עם שוטגאן" (רוטגר האואר בסגנון גריינדהאוס), "Another Earth" (בתמונה למעלה), "Love" (משהו מוזיקלי לא ברור, אבל נראה נהדר), "הטוב, הרע והמוזר" (מערבון קוריאני), ועוד דברים. התכניה המלאה אמורה להתפרסם בקרוב.
אני מקווה של-"In Time" תהיה נוכחות.
אם אני לא טועה, בכל שנה אמור להיות בפסטיבל איזה סרט אחד שמוצג למרות שידוע שהוא יופץ בארץ רשמית ("מחוז 9" לפני שנתיים, "סקוט פילגרים" בשנה שעברה). אני מתפלל שלא יהיה מצב שבו דווקא השנה, כשיוצא הסרט עם הכי הרבה פוטנציאל לקהל אייקוני, הם יחליטו לוותר על הרעיון.
In Time, לפחות בטריילר
נראה כאילו את הקונספט (המגניב, אני לא אומר שלא) ריסנו, והפכו אותו לסרט אקשן של גיבור-מנסה-לשרוד-בעולם-אחרי-שהאשימו-אותו-במשהו-שהוא לא-עשה (והקונספט בסה"כ נמצא ברקע).
אתה (לפחות כך הבנתי מתגובותיך בנושא) מחכה לו מאוד. מעניין אותי לדעת למה. למה?
אבל בלי הקונספט הזה העלילה הראשית הזכרת לא הייתה קיימת.
אפשר לומר אותו דבר על "הילדים של מחר" – נכון, גם שם יש עלילה בסיסית קצת בנאלית (אדם-שלא-אפכת-לו-מהעולם-הופך-לפתע-למושיע-שלו). אבל בשני הסרטים, אפשר לראות שהעולם של הסרט, הקונספט שלו, מניע את העלילה. נכון ב"הילדים של מחר" נדמה יש בימוי שהרבה יותר מבליט את הרקע והופך אותו כמעט לדמות ממשית בסיפור (אין ממש וויכוח על זה שאם שופטים עפ"י יכולת הבימוי בלבד, קוארון הרבה יותר טוב מניקול) אבל במהות אין ממש הדבל בינו לבין "עולם הזמן".
ולמה אני מחכה לו? מלבד הקונספט, אני פשוט פריק של מד"ב יחסית ריאלסטי ("הילדים של מחר", "ברזיל" ו"12 קופים" הם בין הסרטים האהובים עליי בכל הזמנים), וכשעל הסרט חתומים הבמאי של "גטקה", התסריטאי של "המוםפע של טרומן" (והם אותו בנאדם) קיליאן מרפי ורוג'ר דיקנס, זה הופך את זה לפי 1000 יותר שווה צפייה. אבל אני חייב לציין שבשבועות האחרונים הסרט ירד למקום השני ברשימת הציפייה שלי – את המקום הראשון תפס החדש של סודרברג.
אני בכלל לא בטוח שהעלילה לא היתה קיימת בלי הקונספט
(בהסתמך על הטריילר) והדרך הטובה ביותר היא לתאר את הסיפור: אדם היה עד לרצח ומאשימים אותו שהוא רצח אותו (שוב, לפי הטריילר, אולי בהמשך יש עוד שימושים לקונספט). וכן, אני יודע שהסיבה שמאשימים אותו זה בגלל שפתאום יש לו עוד זמן, אבל באותה מידה היה אפשר להגיד שהוא גנב שעון יחיד במינו שעשוי מגוש יהלום יחיד טבעי, או בעצם כל דבר יקר ערך.
אבל אני מסכים עם שאר הסיבות שהצגת למה כן לצפות לו, עכשיו ניתן רק לחכות ולראות מי צדק :)
והוא באמת מופיע בתגיות של הכתבה.
זה אומר שתהיה הקרנה שלו בפסטיבל?
תודה, באמת לא שמתי לב לזה.
אומנם זה לא בטוח, אבל זה מגדיל את האפשרות התיאורתית שעדיין נוכל לקבל את מנת האנדרו ניקול ה-5 שנתית שלנו
מה לגבי ENTER THE VOID?
מוזר מאוד שהיצירת מופת הזאת לא מצאה את דרכה לאייקון
'מפלצות' ו'הובו עם שוטגאן' נפלאים. גם את 'קבור' אהבתי (ועל מסך גדול באולם חשוך הוא ודאי אפקטיבי עשרות מונים). 'צייד הטרולים' מייגע מאוד וחוץ מהייפ אין בו כלום. גם מ'פול' לא נהנתי – קומדיה סתמית מהסוג שמשחררים ישר לוידאו.
איך הם מקרנים את הסרטים? עותקים דיגיטליים? בלו-ריי?
הולי...
אני. רוצה. לראות. הכוווווווווול.
חבל שאין כסף.
חייב לראות את:
"צמיג", שוב את "פול", "הוד מעלתך" (למרות שהוא נמצא לי על המחשב כבר איזה חודש ועוד לא מצאתי זמן לראות אותו), "סופר", "חתולים" ומורעלים".
תתכוננו לראות אותי שם עם כל חבורת חננות הקולנוע של השכבה!
נ.ב.
למישהו יש רעיון מה נער שגר בצפון יכול לעשות בשביל להגיע לשם בכל יום (בערך, או לפחות לכל יום שבו אחד מהסרטים שהוא רוצה לראות מוקרן)?
תביא אוהל.
(ל"ת)
אתה בא איתי?
נדבר על Nyan Cat.
יש מתחם לינה
אם לא באייקון TLV, אז באייקון השני.
http://www.iconfestival.org.il/2011/
למקרה שמישהו ישאל, הפיצול התחיל שנה שעברה, כשפעם היה אייקון אחד באשכול פיס + הסינמטק, היה סכסוך בין המארגנים, ועכשיו יש שני אייקונים.
ואם כבר אתם מבקרים באייקון: התחדשות...
…בואו להגיד שלום בהרצאה שלי.
אם את כבר מפרסמת
אז עד הסוף. מה ההרצאה שלך? לא כולנו מכירים את השמות של אנשים.
אפרסם את הלינק אליה כשיהיה אחד.
אם זה בסדר מצד הדג, כמובן.
כמובטח...
מי שרוצה לבוא לשמוע אותי (עושה פחות או יותר מה שרד פיש עשה כאן: http://www.fisheye.co.il/in_defense_of_scar/ רק בקיצור ובאופן ביקורתי, וליצירות קאנוניות בז'אנר המד"ב והפנטזיה) – מוזמן:
http://bit.ly/o7UVQb
ואם רוצים את הגרסה המקוצרת שלי (מנסה את כוחי במבוא למדע בדיוני להמונים), אהיה גם כאן: http://bit.ly/plqNxQ
בלי להעליב אף אחד, אייקון TLV נשמע הרבה יותר מעניין
וגם יש לו שם הרבה יותר מגנוב.
כך גם אני חשבתי בפעם שעברה
אבל אז הסתבר שיש בשני הרבה יותר אנשים, ונהניתי שם הרבה יותר
אבל יכול להיות שזה שונה השנה
תלוי מה אתה מחפש
אם ההקרנות הן הדבר העיקרי שאתה מחפש, אין ספק שאייקון TLV יותר מושך. יש מבחר גדול יותר של סרטים, ותנאי ההקרנה טובים יותר מכיוון שבאייקון:התחדשות אין חדרי הקרנה.
לעומת זאת, באייקון:התחדשות יש לא מעט יתרונות אחרים. מדובר בכנס בעל אופי חברתי יותר, עם הפקות חובבים, פאנלים, וכו'. כמו כן, לא חסרות שם הרצאות מוצלחות, וגם לא דוכנים טובים.
בסה"כ, עקב הקרבה, אם אתה מבקר באחד חבל לוותר על השני.
אני אהיה בשניהם, אישית
אין אף אחד שעומד בכניסה לאף אייקון ואוסר עלינו להיכנס אם אנחנו קנינו כרטיסים למשהו באייקון היריב, נכון? אין שום סיבה שלא אוכל ליהנות גם מסרטים וגם מהרצאות
(ואני בחורה)
לא מבין איך מישהו יכול להתבלבל...
הטארדיס היא אישה, הדוקטור כל הזמן מפלרטט איתה :)
אגב, מה מומלץ בכל אחד מהאייקונים?
באייקון התחדשות פרסמו כמה מהתכנים המומלצים השנה
גילוי נאות, אני חלק מסגל פסטיבל אייקון התחדשות.
אפשר למצוא את התכנים המרכזיים והמומלצים של השנה כאן: http://www.iconfestival.org.il/2011/teasers/
ספציפית אירועי קולנוע וטלווזיה, אפשר למצוא כאן: http://www.iconfestival.org.il/2011/events/onscreen/
ויש גם חידון על ד"ר הו…
כאחת המארגנות,
אולי תסבירי מדוע בכלל יש את הפיצול הזה.
can't we all just get along?
כמו שאתה מתאר לעצמך, זה מסובך
אני מעדיפה לא להיכנס לנושא הזה כאן. אני אשמח לדבר איתך על זה בפורמים פחות גדולים אם תרצה. אתה מוזמן לכתוב לי ל hdasdas@gmail.com
http://www.sf-f.org.il/story_1215
אוקיי...
אז מצד אחד יש את האגודה הישראלית למדע בדיוני ולפנטסיה, ומהצד השני… מי? הסינמטק?
ואיזה מהם הוא עם TLV ואיזה בלי?
TLV נערך בסינמטק
הוא לא קשור לאגודה ומנוהל בידי אורי אביב וסינמטק תל אביב. שני האירועים דומים מבחינת התוכן, אבל ה-TLV פונה יותר לקהל רחב ומבוסס יותר על אורחים מחו"ל והקרנות של סרטים, בעוד האייקון ה"רגיל" פונה יותר לאנשי הקהילה ולחובבים היותר הארדקור, לצד מקום לאנשים שרוצים לדעת יותר על עולם המד"ב והפנטזיה. לשם השוואה, בשנה שעברה הארוע המרכזי של אייקון TLV היה הקרנת הבכורה של "סקוט פילגרים נגד העולם", בעוד באייקון מבעד למראה, זה היה המחזמר "זומביקון", שנוצר בידי אנשים מהקהילה.
שמישהו יקרא קדיש על המשכורת שלי - אייקון, היר איי קאם!
זו רשימת הסרטים הכי מוצלחת ששמעתי עליה בפסטיבל קולנוע כבר מלא זמן!
"חתולים", "צמיג", "הוד מעלתך", "פול", "קבור", "סופר", "דד סנואו" ו"הובו" – אני רוצה לראות כל אחד ואחד מהם!
אהרון קשלס כתב על לא מעט מהם ב"פיראנה" וזה אפילו הגדיל את התיאבון שלי.
אני כל כך מקווה שמרביתם לא יוקרנו במקביל.
אגב, כמה ימים הפסטיבל צפוי להימשך?
סליחה שאני מעיר
(ואייקון הוא פסטיבל שאני אוהב ומוקיר כבר שנים), אבל לא רק ש'RUBBER' הוא כנראה הסרט הכי גרוע שראיתי השנה – כבר הרבה מאוד זמן לא ראיתי סרט כל כך מביך, כל כך חסר פואנטה, שכל כך נכשל בכל אספקט שניתן לעלות על הדעת. לא מצחיק, לא חכם, מתחכם בצורה איומה. אפילו לא מצחיק מרוב גריעות או טמטום. מדובר בסרט ברמה של 'הטרמפיסט'. נכון, הקונצפט מגניב, והרעיון של סרט שהגיבור שלו צמיג נשמע מאוד 'מיוחד' על הנייר. הבעיה מתחילה כאשר בסרט של שעה וחצי *חצי פאקינג שעה* מוקדשת לצמיג בודד שמתגלגל באמצע המדבר, ולא עושה כלום, ואני מתכוון *כלום*. טוב, מדי פעם הוא רוטט ודברים מתפוצצים. לא משהו שטלטאביז לא עשו בעבר. ושאני לא אתחיל אפילו לדבר על בני האדם בסרט, או על העלילה (אם למה שהולך שם אפשר באמת לקרוא 'עלילה').
על תעשו את זה לעצמכם. באייקון הולכים להיות השנה המון סרטים טובים. אל תבזבזו את הזמן שלכם על הדבר הזה. עד כמה שזה נשמע מגניב, תאמינו לי – זה לא. זה כל כך לא.
כנ"ל לגבי הוד מעלתך!
גם התחת של נטלי פורטמן לא עוזר לסרט הזה – זה עדיין סרט בינוני מינוס, מביך ולא מבדר. שמעתי בדיחות בולבולים טובות יותר מפי ילדים בקו 66.
מצטרף להתרעה
ראבר זה באמת סרט עלוב. לא רק בזבוז גמור של זמנם של הצופים, אלא גם מתנשא עליהם לכל אורכו עם מונולוגים הסבריים ואליטיסטיים שחושבים שהם בעלי משמעות עמוקה, אך הם שווים להלך מחשבה של ילד בכיתה ז'. סרט מביך ומוחמץ, בעיקר לאור הפרמיס המגניב.
כן כן כן
זה מרגיש כמו סרט י"א של הילד הכי מוכשר בכיתה, אם הילד הכי מוכשר בכיתה הוא גם חכמולוג ואפס עצום. הסרט הזה משעמם בצורה חסרת תקדים כמעט והוא לוקח את עצמו ואת הטריקים המבניים-פוסטמודרניים-בכאילו של עצמו ברצינות מכמירת לב כמעט.
אה, והוא בטוח שהצופים מתרשמים ממנו עד דמעות לכל אורכו. "האנשים האלה, הם מייצגים אותנו! הצופים! הוהוהוהוהוהו. אלך הביתה מיד ואכתוב על הסרט דסרטציה." אם הסרט יכל לקחת הפסקות קצרות למחיאות כפיים הוא היה עושה את זה.
בקיצור מדובר בהפלה. הימנעו.
כמה יעלה חתולים?
אני לא מתכוון לשלם על זה הרבה..
מדהים!
אלאמלא מסורת אחרת שיש לי בכול סוכות (בכול סוכות אני אצל סבתא שלי בזמן שההורים בחו"ל) הייתי הולך לאייקון. את מרבית הסרטים כבר ראיתי ('צמיג' המשובח, 'פול' המפתיע לטובה, 'קבור' הנהדר, 'הובו עם שוטגאן' המחורבן) ואחד ('סופר') מחכה לי על המחשב. היחידי שיש לי עיניין מסויים בלראות אותו הוא 'חתולים על סירת פדלים'.
סופר ממש ממש לא מומלץ
אני ושותפתי לצפייה מאוד התלהבנו מהטריילר וחיכינו לו במשך חודשים, עד שהבנו שהוא לא הולך להגיע וראינו אותו בהקרנה ביתית. לא הבנתי איך סרט עם שני השחקנים האלה מגיע ישר לDVD. אחרי שראיתי את הסרט הבנתי. הסרט הזה הוא לא באמת על גיבורי על, הוא יותר על אנשים שלבושים כמו גיבורי על ומרביצים חזק לכל מה שזז בלי שום סיבה. וזה לא כמו התפוז המכני. זה לא שהאלימות שלו היא הנושא. זה פשוט סרט נוראי.
חוץ מזה, ממש אהבתי את הטריילר של חתולים על סירת מנוע, וסרט זומבים צהלי גם נשמע טוב. אז יש למה לחכות.
אני חולק עליך
ראיתי את סופר ללא דעה קדומה (בלי לראות קדימונים).
סרט דרמה, כואב ואנושי מגדיר יותר טוב מאשר סרט על סופר גיבורים.
נכון שהוא הזוי לעיתים , וקיימות סצינות שמתגבשות בקושי לסרט, אבל, וזהו אבל גדול, הסרט הוא טוב.
אולי הוא מטעה בציפיה שהוא יוצר לצופים הפוטנציאליים, זה עדיין לא פוגם באיכותו.
Another Earth
האמת היא שמדובר בסרט שראיתי בטעות, באיזה קולנוע אמנותי בקיימברידג' מאס שרק מקרין סרטי ארט האוס למיניהם. (הסרט האחר שראיתי שם למשל, הוא האחרון של מאליק שהיה…. מוזר).
אבל מדובר באחלה סרט, מומלץ בחום. מהסוג שאוהבים לקרוא לו קטן ורגיש, וכזה שגם אם לא מצליח להפתיע או אפילו לרגש באמת, כן מצליח לגרום לצופה לחשוב. מה שכן, שאף אחד לא יצפה פה לסרט מד"ב, מדובר בדרמה לכל דבר ועניין, עם אלמנט מד"בי שלא נועד לעשות הרבה יותר מאשר לספר את הסיפור שלו.
וחוץ מזה, השחקנית הראשית, בריט מארלינג פשוט נהדרת, וגם אית'ן מלוסט עושה עבודה טובה בהחלט.
האם יהיו תרגומים לסרטים?
אני לא אוהב להיות party pooper, אבל הפסקתי ללכת לסרטים באייקונים לפני שנים. בכניסה דורשים ממני מחיר מלא לסרט (35 ש"ח) למרות שהאולם פחות טוב מאולם קולנוע רגיל (בכל זאת סינמטק עם מקומות לא מסומנים), הסרט תמיד מתחיל באיחור של חצי שעה לפחות (במקרה הטוב, במקרה הרע הוא מבוטל ברגע האחרון), הסרט אף פעם בלי תרגום עברי (אין לי בעיה עם אנגלית, אבל בתמורה למחיר מלא אני מצפה לתרגום) ולפעמים יש תקלות נוראיות כמו שהסרט קופץ באמצע…
וזה די חבל, כי כמו שאמרת, בהחלט יש סרטים ראויים לצפיה…
אבל יש רק הקרנה אחת...
כמה כסף כבר נראה לך שהם עושים בהקרנה אחת? אני לא יודע כמה יעלה לתרגם סרט באיכות טובה, אבל זה בטח לא משתלם לעשות את זה בשביל הקרנה בודדת…
אתה רציני?
לכל סרט אתה יכול למצוא תרגום סביר בחינם ברשת…
אני כבר לא זוכר מתי בפעם האחרונה הורדתי סרט שלא היה בו תרגום מובנה.
ברור שיש, אבל
לפי הציפיות שלך מהאולם, הנחתי שתרגום כזה חובבני לא יעמוד בציפיות שלך.
כשזה בחינם באינטרנט אז סולחים על הרבה, אבל אם הייתי רואה על מסך קולנוע טעויות בכמות שבד"כ יש בתרגומים האלה, הייתי ממש מתעצבן. היה עדיף כבר שבכלל לא יהיה תרגום מאשר לזרוק תרגום חינמי על המסך.
מה?
בתרגומים שבקולנוע בדרך כלל יש הרבה יותר טעויות מבתרגומים שבאינטרנט.
אתה מגזים קצת, לא?
אני רואה הרבה תרגומי אינטרנט, וגם יצא לי לתקן כמה, ויש שם המון טעויות. המון.
לקולנוע לדעתי פשוט באים עם ציפיות גבוהות יותר, אז כל טעות קטנה נראית קריטית (וטעויות שהן באמת קריטיות מגיעות לדיוני אינטרנט), בעוד שבתרגומים חינמיים סולחים יותר.
אבל זה גם מאוד תלוי
באיפה אתה מוריד ומי המתרגם.
כמו כן, לטעויות קולנועיות וטלוויזיוניות יש את המר"ן.
את הטעויות (הנהדרות לפעמים – פעם נתקלתי, למשל, בתרגום של כינוי החיבה "דאמפלינג" ל"קרעפלאך". לא האמנתי למראה עיני והחזרתי אחורה, וזה אכן היה שם, לבן על גבי סרט – קרעפלאך. נפלא) שמוצאים בכתוביות פיראטיות אין כל כך איפה לחלוק, נראה לי.
ואני חייבת לציין שלמרות שהאנגלית שלי מצוינת, כתוביות עוזרות לי – אפילו אם הן לא מתרגמות את מה שבאמת נאמר. הן מצמצמות את מרחב האפשרויות של מה שנאמר, וקל לי יותר לפענח את מה שאני שומעת. אבל בפסטיבלים יש את הנושא של זכויות יוצרים, הם לא באמת יכולים להוריד כתוביות פיראטיות בלי קשר לאיכות, אאל"ט.
אבל הנקודה היא, (נראה לי)
לא שמקריני אייקון יעזרו בכתוביות פירטיות, אלא, שאם יש כ"כ הרבה אנשים שמתרגמים סרטים וסדרות מזמנם החופשי ללא תמורה, כנראה שזו לא השקעה כ"כ גדולה שבהחלט הם יכולים להרשות לעצמם לעשות, גם אם מדובר בהקרנה אחת.
יש פה אולי מישהו שעובד בתרגום,
שיוכל לומר לנו כמה בערך עולה לתרגם סרט באורך סטנדרטי מאנגלית לעברית? באמת מעניין.
עלות תרגום והצגת כתוביות לסרט
העלות להצגת כתוביות לסרט נמדדת ע"פ אורך הסרט בד"כ, אבל העלות הסטנדרטית היא כ-2500 ש"ח. צריך לשלם בעבור תרגום ואז בעבור הקרנת הכתוביות לצד הקרנת הסרט.
זהו אחד המרכיבים בעלות המלאה של סרט.
יש עלות בהבאתו לארץ ושילוחו בחזרה – עלות שתלויה בחברת השילוחים (TNT, פד-אקס, UPS וכיו"ב) וכמובן תלויה במשקל החבילה ומאיפה היא מגיעה. זה יכול להיות מאות וגם אלפי ש"ח.
ויש כמובן את עלות הזכויות להצגת הסרט (המוגבלות לתקופת הפסטיבל, למספר הקרנות או לשתיהן), וזו יכולה להגיע גם ל-1000 יורו.
כלומר בערך 70 כרטיסים בשביל לממן את התרגום.
לא יודע מה גודל האולם בדיוק, אבל לאנשמע כאילו זה הגיוני כלכלית.
לא כל ההקרנות מלאות
באולם הגדול של הסינמטק, יש משהו כמו 400 מקומות. באולם הקטן, יש פחות ממאתיים. בהקרנות חגיגיות, במיוחד של סרט הפתיחה וסרט הסגירה, האולמות מלאים, אבל רוב ההקרנות הן לא סולד-אאוט. מן הסתם, יש ממכירת הכרטיסים רווח לסינמטק, אחרת לא היה ממשיך לארח את הפסטיבל. אלא שבעוד חלק מההקרנות מפוצצות, יש אחרות שמכירות הכרטיסים לא מכסות את עלות הבאתם והקרנתם.
הציפיות שלי הן בהתאם למחיר
אם המחיר היה זול יותר הייתי מצפה לפחות (למשל בסקוטקון המחיר היה זול יותר, והאולם בהתאם לא היה בסטנדרטים של קולנוע רגיל).
ואני מעדיף תרגום עם טעויות על פני חוסר בתרגום. מה גם שבד"כ אין כל כך הרבה טעויות כמו שאתה מתאר. שוב, לי אישית אין כל כך בעיה עם אנגלית. זה פשוט קצת מרגיז שמבקשים מחיר מלא, אבל נותנים בתמורה שירות לא טוב. מה גם שאייקון היו יכולים להגדיל את הקהל פי 2 אם הם היו מוסיפים תרגום (ילדים ובני נוער).
יש כבר מועדי הקרנות?
(ל"ת)
ראיתי את Hobo with a Shotgun
הוא לא באמת שייך לז'אנרים בהם האייקונים עוסקים, אלא יותר לאקשן. זה סרט נקמה מוקצן בכוונה, בסגנון של סטיבן סיגל, רק עם מודעות עצמית. הוא לא שוס, אבל הצילום והפסקול מוצלחים והוא מתאים למי שלא מחפש לחשוב יותר מדי. מה שכן, אזהרה חשובה: זה סרט מאוד מאוד אלים. יש בו סצנות מאוד גרפיות וידידה שלי שדי רגישה לאלימות קולנועית, יצאה מזועזעת. זו פשוט גרסה מורחבת ועוד יותר גורית לטריילר המזויף מגריינדהאוס, כך שאין מה לצפות ליותר מאקשן טהור.
לא מסכים
לדעתי 'הובו עם שוטגאן' היה ממש גרוע. זבל במובן האמיתי של המילה. שחקנים מעצבנים (חוץ מרוטגר האואר שהיה מוצלח דווקא), אלימות קיצונית מדי לשם אלימות ומחסור בהומור. בכלל, הסרט הזה די הזכיר לי את הבריונים האלו שמרביצים לך ואז אתה מבקש מהם יפה להפסיק ואז הם מפסיקים רגע ומרביצים לך שוב. למי שלא ראה: להתרחק.
מחסור בהומור?
הסרט הזה נראה כמו לוני טונס. כולו בדיחה אחת גדולה ומדממת.
יכול להיות
אבל אני לא שמתי לב לאף בדיחה או הבלחה משעשעת בסרט. או שאולי כול האלימות המוגזמת זה ההומור. אם זה כך, זה רק מוכיח למה אני לא אהבתי את הסרט.
גמני רוצה כזה!!!
לא קשור לכלום, אבל (בהעדר מילה אחרת) מגניב רצח!!!
http://nikemag.ebay.com/shoes
אגב, מה לגבי איי.קון?
אין איזשהו רצון לדוכן של "עין הדג" באשכול פיס?
או אולי התכנסות לפני הקרנה מסוימת?
אני חושב שהסקוטקון הספיק.
(ל"ת)
אבל... אבל...
ההחמצה הקופירייטרית…
קון עין הדג האחרון שנערך בזמן אייקון היה ביי.קון.
נראה לי שכולם עדיין קצת בטראומה…
אבל מנסיוני, אייקון הוא בהחלט מקום שבו ניתן לפגוש גולשי עין הדג לא מעטים.