כמו כל ז'אנר, גם באימה יש הרבה סרטים שנחשבים לקלאסיקות והיוו השפעה לסרטים שבאו אחריהם. וכמו בכל ז'אנר, רוב האנשים כנראה לא צפו בכל הסרטים האלו. זאת ההזדמנות שלכם לבחור קלאסיקת אימה שעדיין לא ראיתם ולהחליט שאתם צופים בה מתישהו השנה, החודש, או השבוע. לעזאזל, תצפו בה היום בלילה! אבל לפני זה שאלה קטנה – כשתתיישבו לבסוף להשלים את אותה קלאסיקה, מה היא תהיה?
קלאסיקת האימה שאשלים יום אחד
- היצור (15%, 46 קולות)
- הניצוץ (13%, 39 קולות)
- תינוקה של רוזמרי (12%, 35 קולות)
- הקבינט של דוקטור קליגרי (11%, 32 קולות)
- פלישת חוטפי הגופות (1956) (10%, 31 קולות)
- פסיכו (10%, 31 קולות)
- הזבוב (9%, 27 קולות)
- מגרש השדים (9%, 26 קולות)
- שתיקת הכבשים (8%, 24 קולות)
- צעקה (4%, 11 קולות)
מס' מצביעים: 302
Loading ...
כל הסרטים האלה טובים אבל פסיכו בעיני הוא כמה רמות מעל השאר.
מה לא הייתי נותן כדי למחוק את כל הידע שלי מהסרט ולחוות אותו שוב מחדש.
הניצוץ , רציתי לראות אותו הרבה זמן אבל לא עשיתי זאת מישום מה
(ל"ת)
השלושה היחידים שלא ראיתי
הם הקבינט של דוקטור קליגרי, פלישת חוטפי הגופות וצעקה שהתחלתי פעם אבל הוא לא ממש תפס אותי.
בחרתי בצעקה, כי אני באמת מאמין שאני אחזור אליו מתישהו.
אפשר להבין למה שתיקת הכבשים נתפס כסרט "אימה"?
האלמנט של הקניבליזם בו זעום וגם זה בעיקר אוף-סקרין; ולמרות שאני בד"כ האחרון שיהיה אכפת לו מדברים כאלה, אז, כאילו, בתחשב בנושא המרכזי שלו, לקרוא לו סרט אימה זה אפילו טיפה פוגעני כלפי אוכלוסייה מסויימת…
כי הקו בין מתח לאימה הוא לא חד משמעי
כלומר, יש לא מעט סרטי מתח ששום דבר "רע" לא קורה בהם, ועדיין הצופים בתחושות של מתח ופחד. וצריך להגיד שיש לא מעט סרטי אימה ששום דבר "אימתי" לא קורה בהם והם עדיין עמוק בז'אנר.
אז האם "שתיקת הכבשים" מפחיד? היום, נראה לי שלהרבה מאיתנו כבר לא. אבל אז, וגם בימינו, יש משהו מקפיא עצמות בחניבעל לקטר (וגם בבאפלו ביל, אבל הרבה הרבהההה פחות – הוא בקושי מופיע בסרט), יש משהו מטריד במסע של קלריס למצוא את הרוצח, ויש כמה סצנות שלחלוטין סוחטות אותך רגשית, בין אם זה על בלוטות המתח או בלוטות האימה, שפה משתלבות היטב.
קורליין
אם יש סרט אימה שאני, שממש לא טיפוס של סרטי אימה, הייתי רוצה להשלים זה ״קורליין״.
השאלה אם זה נחשב לקלאסיקת אימה, את זה אני לא יודע (לכל הפחות פה באתר נראה לי שהסרט זכאי לתואר ״קלאסיקה״).
זה סרט טוב(ואולי מפחיד) אבל הוא לא אימה
לפני כמה זמן קרקר הסביר בדיוק מה ההבדל בין סרט אימה לסרט מפחיד.
כמובן שקרקר הוא לא אלוהי הקולנוע אבל אני חושב שההסבר שלו היה טוב ואני מסכים איתו .
אם קרקר רוצה להסביר בקצרה זה יהיה מגניב (:
רגע מה אני לא זוכר דבר כזה בכלל
(ל"ת)
יכול להיות שזה לא היית אתה ואני לא זוכר מתי מישהו דיבר על זה
אני חושב שזה היית אתה שהיה פה דיון על ז’אנרים, נניח שקומדיה לא חייבת להצחיק אותך אבל אתה מבין שאתה בקומדיה וכאלו או שאימה לא חייב להפחיד אותך אבל הוויב והסגנון של הצילום העריכה וכו זה אימה. משהו כזה.
זה מעורפל אבל אם כתבת את זה אתה(או אם מי שכתב את זה רואה את זה הוא יבין).
בכל מקרה באותו הקשר לקורליין זה אמנם סרט יחסית מפחיד אבל אין לא סגנון של אימה מבחינות אחרות.
טענות כמו קורליין זה לא אימה גורמות לכל התיוג הזה להרגיש מגוחך. אם זה לא אימה אז מה כן?
(ל"ת)
בחרתי בקבינט. למרות חיבתי לקולנוע ישן, האקספרסיוניזם הגרמני בכלל ופריץ לאנג בפרט תמיד היו קשים עבורי
יום אחד אתן לו צ'אנס.
מודה שזה קצת מצחיק לראות את "צעקה" ברשימה הזו – אולי בגלל שזה הסרט היחיד ברשימה שאשכרה ראיתי בזמן אמת, אולי בגלל שתמיד הוא היה עבורי יותר פארודיית-מטא מתוחכמת על הז'אנר מאשר סרט אימה פרופר. אני חושב שבמקומו היה צריך להיות שם "סיוט ברחוב אלם" (הראשון) של אותו במאי.
מאכזב, כבר השלמתי את כולם. יש רשימה למתקדמים?
ברשימה שלי נותרו:
היצור מהלגונה השחורה
מעורר השאול
ספיד 2
ראיתי את כולם
אז אבחר בגרמלינס
גרמלינס הוא לא סרט אימה ממש
הוא יותר קומדיה עם מוטיבים של אימה.
הצד הקומי בסרט הוא הצד השולט, כך שבעיני זה הרבה יותר קומדיה מאימה.
הסרט השני הוא בכלל קומדיה פרועה שאפילו לא מכניסה אלמנטים של אימה ומתמסרת לגמרי לקומדיה.
לטרבוקסד וIMDb חולקים עליך
אבל נזרום איתך, ובמקום נלך על מה קרה לבייבי ג'יין
ההגדרה של אימה די הפכפכה
כשהייתי קטן גרמלינס הפחיד לי את הצורה. היום הוא נראה לי הרבה יותר קומי.
ועדיין הזיכרון המיידי שלי מגרמלינס הוא כמה פחדתי ממנו כילד. האם גרמלינס הוא סרט אימה?
לבקשתכם, רשימת אימה "למתקדמים"
אף על פי שכל העניין של הרשימה למעלה היא בדיוק הקלאסיקות שלכאורה כל כך ברור שהשלמת אבל לא.\
שוב, גם פה אני לא קופץ לסרטי אימה נידחים יפנים או משהו, אלא לקלאסיקות אימה שחשוב להכיר כי הן מהותיות לז'אנר. בנוסף, שום דבר מאחרי 2002, כי קלאסיקה זה מעמד שצריך להרוויח בדם יזע ודמעות. מרחיב ל-25 סרטים כי אם למתקדמים אז למתקדמים.
שוב – אלה לא המלצות.
-ראש מחק
– הצלצול (יפני ואמריקאי)
– פרויקט המכשפה מבלייר
– משחקי שעשוע
– אודישן
– טרילוגיית מוות אכזרי
– שליטה (Possession)
– טרילוגית המתים החיים (לילה, שחר, יום)
– איש הקש
– הדייר
– סוספיריה (משנות השבעים)
– מציצן (Peeping Tom)
– התמימים (1961)
– דרקולה (1958, והגרסה הספרדית משנות השלושים)
– פריקס (Freaks)
– פרנקשטיין + כלתו של פרנקשטיין
– נוספרטו (1922)
– 28 יום אחרי
ורשימת "יום אחד אשלים" קצת אחרת
מכיוון שזה פחות קלאסיקות מבקרים ויותר "אדוני ז'אנר הסלאשרים":
המנסרים מטקסס
ליל המסכות
הנוסע השמיני
יום שישי ה-13
סיוט ברחוב אלם
משחק ילדים
המסור
פעילות על טבעית
השלמתי את המציצן לפני איזה חודשיים. יודע שיש לסרט מעמד של כבוד אצל סינפילים וחובבי אימה אבל מוזר שהוא לא הצליח לחדור לתרבות הפופ באופן שפסיכו הצליח.
(ל"ת)
"פרויקט המכשפה מבלייר" זה למתקדמים?
כלומר, הסרט הזה היה להיט ענק. נכון, יש לו מראה אוונגרדי-במכוון, אבל הוא לא באמת היה כ-ז-ה אוונגרד (וחוץ מזה, היו גם לא-מעט סנובים של הז'אנר שטענו שהסרט הזה הוא יחסי ציבור נטו ולא מפחיד בגרוש. אני לא מסכים איתם, אבל היו).
חוץ מזה, ברשימה כזו חסר Perfect Blue.
גם "הצלצול" הוא לא בדיוק אוונגרד והיה להיט די ענק
אני כן חושב שנוצר איזשהו פיחות במעמדו בימינו וסרטים אחרים "עוקפים" אותו, אבל זה פחות העניין ויותר "אה, אני רואה שלא שמתי אותו למעלה אבל הוא בהחלט סרט אימה קלאסי שמצופה שאנשים יראו".
"כחול מושלם" חסר, מבחינתי, בכל רשימה – אבל אני מודה שאני לא תופס אותו כסרט אימה אלא יותר כסרט מתח פסיכולוגי (ויחי ההבדל אשר יהיה).
הצלצול זה באמת סרט נהדר, היפני המקורי והרימייק של ורבינסקי.
אם זה היה יוצא היום זה לגמרי היה חלק מגל ה-elevated horror. אולי הפיחות הזה במעמד זה בגלל הסיקוולים הנוראיים מהוליווד (וגם הסיקוולים היפנים לא משהו).
זה אחד הסרטים שהרימייק ההוליוודי שלהם מתעלה לטעמי על המקור היפני
(ל"ת)
גם לדעתי.
היפני לא רחוק מהאמריקאי אבל ורבינסקי יצר וזואליה כל כך חזקה שרודפת אותי עד היום.
לא רק ויזואליה
הרימייק "השלים" פיסות עלילה (שחלקן הגיעו מהסרט השני והשלישי היפני) ובכך נתן לסיפור עומק יותר שלם מהסרט המקורי, שמשאיר הרבה שאלות לא סגורות (ואז עונה עליהם באופן "מרוח" בסרטי ההמשך).
ועכשיו לשאלת השאלות
האם הסרט בתחתית הרשימה הוא הסרט שהכי הרבה אנשים כבר צפו בו, או זה שהכי מעט אנשים גילו עניין להשלים?
תוספת קטנה לחובבי האימה הגותית הקלאסית:
האחרים של אלחנדרו אמנאבר (יש מצב שזה הסרט הכי אנדרייטד בכל הזמנים)
קרימזון פיק של גיירמו דל טורו
השער התשיעי של רומן פולנסקי
איש איש והעדפותיו...
לא יודע אם נחשבים לסרטי אימה אבל הייתי מוסיף את יעד סופי – לא כל הסרטים היו טובים אבל הקונספט היה מדליק…ואת סרטי the omen….שהראשון שביניהם לדעתי עדיין עובד גם היום…
עשיתי להם צפייה מחדש ממש לאחרונה
הראשון מאוד אפקטיבי, השני מעניין אבל לא ממש מפחיד. השלישי פשוט מחורבן ומשעמם.