במקור: High Fidelity
במאי: סטיבן פריירס
ע"פ ספרו של ניק הורנבי
שחקנים: ג'ון קיוזאק, אחותו,
טים רובינס, קתרין זתה-ג'ונס,
לילי טיילור ועוד ועוד
במהלך הצפייה ב-High Fidelity ("נאמנות גבוהה". נניח.) הלכה והתחוורה לי אמת כואבת – אני ממש, אבל ממש, נהנה מהסרט. הרבה זמן לא נהניתי ככה מסרט. חברה שלי, לעומת זאת, ממש, אבל ממש, רוצה שהוא ייגמר כבר. הרבה זמן היא לא התאכזבה כל-כך לגלות שסרט נמשך מעבר לנקודה בה כולם חשבו שזהו.
ניסיון לנתח את התופעה המוזרה – אחרי הכל, חוץ מסרטי פעולה מטופשים וקומדיות רומנטיות אידיוטיות יש לשנינו טעם די דומה בסרטים (יש לכם שני ניחושים מי אוהב מה, והראשון לא נחשב) – הניב כמה ממצאים מעניינים:
1. סוף טוב זה דבר נהדר.
2. בראד פיט נראה ממש טוב בלי חולצה.
3. אסור לי, אבל בשום פנים ואופן, להסתכל על בחורות אחרות ברחוב או לחוות דעתי על קתרין זטה-ג'ונס ו/או ג'ניפר לופז.
4. אם אני לא יודע לבד מה עשיתי לא בסדר בפריט הקודם, זה רק עושה את זה יותר גרוע, והיא בטח לא הולכת להגיד לי.
5. אני פוחד ממחויבות.
6. ברור שהיא חשבה על ילדים.
בניסיון נואש להבין איך, לעזאזל, הגענו לרשימה הזאת, ולמה, לכל השדים והרוחות, היא כל-כך חד-צדדית, שחזרתי במוחי את עלילת הסרט:
ג'ון קיוזאק (לא להתבלבל עם ג'ואן קיוזאק, אחותו הגבוהה ממנו בהרבה, שמשתתפת גם היא בסרט) הוא סתם בחור. הוא ממש אוהב מוזיקה, אז הוא מנהל חנות תקליטים עם שני מוכרים מוזרים, שאחד מהם אוהב לצעוק על הלקוחות שאין להם טעם במוזיקה והשני נראה כאילו הוא הולך להתאבד (מי שהיה אי-פעם באוזן השלישית פגש אותם), ושלושתם עוסקים כל היום בהרכבת רשימות חמשת-ה-X-הגדולים-ביותר.
וחברה שלו (הופה!) בדיוק עזבה אותו (היי!).
בניסיון כנה להבין מדוע, חי כל הקדושים, הוא כזה כישלון בחייו הרומנטיים (ולכן, הוא מאמין, בחייו בכלל), הוא משחזר בפנינו את רשימת חמש הפרידות שוברות-הלב ביותר בחייו – החל מחברתו הראשונה ביסודי שעזבה אותו כי הוא לא נישק מספיק טוב, דרך חברתו בתיכון שהוא עזב כי היא לא שכבה אתו, עבור ביפיפייה מדהימה שמשום מה בחרה בו בקולג' ועזבה אותו לטובת מרקו (כמו שהוא כל הזמן ידע שיקרה), דרך חברת ה-rebound (הו, שפת מקרא נאצלה, הכזבתני) ש"פגשה בחור אחר (סתם בחור, למה אתה שואל?)", וכלה בנוכחית, שעזבה אותו לטובת השכן מלמעלה, מומחה לאומנויות לחימה וטים רובינס (טוב, יש לו הרבה כסף ואת סוזן סרנדון בבית).
הוא לא מבין אותן, את הבנות. בחייו שלא. הוא מתנהג בצורה שנראית לו רציונלית לגמרי, והן עוזבות אותו. שוב רציונליות, שוב עזיבה. רציונליות? ניחשתם, עזיבה. אז נמאס לו – הוא מסתובב מחוץ לבית של טים רובינס, בגשם, ומציק לחברה שלו לשעבר עד שנמאס לכולם והוא מצטנן.
מה קורה? היא חוזרת אליו. מה הוא עושה? מתחיל עם בחורה אחרת.
למה?
אנחנו חיים בעולם של גברים. אנחנו, הגברים, קבענו את הכללים. הן, הבנות, חייבות לשחק לפי הכללים שלנו – אם הן אוהבות את זה או לא, אם הן יודעות את זה או לא (ומי שתעז להגיד לי שהיא לובשת נעלי עקב מרצונה החופשי, מוזמנת לראות אותי בלי חולצה. אני נראה כמו בראד פיט. בחיי).
אנחנו, הגברים, לא חושבים כמה זה נורא – כמה זה לא הוגן, כמה זה בטח נראה להן מטופש, לא-נכון, לא-הגיוני. אנחנו לא יודעים, כי לנו העולם נראה הגיוני, פחות או יותר. אנחנו אפילו מכחישים שיש לנו איזשהו יתרון עליהן (בדיוק כמו בראד פיט. נשבע.), מצליחים להאשים אותן בזנות, במשכורות נמוכות, בזה שהן מתלבשות כל-כך צמוד.
אבל בתחום אחד אנחנו מבינים בדיוק איך אתן מרגישות, בנות.
בתחום הרומנטי.
אתן קובעות את כל הכללים. אתן הגדרתם איך המשחק מתנהל ומה החוקים, אתן אומרות מה נכון ומה לא, מה אנחנו צריכים לרצות ומה להרגיש.
ואנחנו מגששים באפלה. אנחנו לא מבינים מה עשינו רע ולמה אתן לא כועסות עלינו. אנחנו שמחים כמו כלב שקיבל עצם כשהצלחנו לפענח את הקוד הסמוי ולעורר את אושרכן. אנחנו אוהבים אתכן נורא, אבל איכשהו שוכחים לציין שיש לנו חברה כשמישהי מראה עניין. אנחנו רוצים שתסבירו לנו למה אתן כועסות, אבל לא מבינים כשאתן מסבירות. אנחנו טיפשים, ואנחנו חרמנים, ואנחנו לא מבינים למה שום דבר לא הולך לנו כמו שצריך, למה אנחנו רוצים מה שרע לנו, מתנהגים כמו אידיוטים, מפחדים מכן וצריכים אתכן וסובלים וכל-כך נהנים.
בנאום החותם את הסרט הגיבור מודיע על כניעתו חסרת-התנאים. הוא לא מבין יותר למה הוא כל הזמן לא מרוצה, למה הוא מסתכל מעבר לכתף חברתו בזמן החיבוק, למה כולן עוזבות אותו (אפילו כשהוא עוזב אותן). הוא מוותר על החיפוש אחר מערכת היחסים המושלמת, האושר העילאי, החלום הלא-קיים. הוא מציע לחברתו נישואים מתוך ייאוש מוחלט ואושר שקט שיבוא אחריו.
שח-מט.
"נאמנות גבוהה" היא קומדיה רומנטית עשויה למופת. שחקנים אחד-אחד, צילום ובימוי מבריקים, פסקול נהדר, דיאלוגים שנונים, וניתוח חד כסכין של מערכות יחסים.
חברה שלי השתעממה למוות. היא לא הבינה את הגיבור בכלל, הוא סתם טמבל.
צודקת. אנחנו באמת טמבלים.
בנים, סרט נהדר ואכזרי ומצחיק נורא.
בנות, תראו ותבינו למה אנחנו לא מבינים, תמשיכו לעשות לנו את המוות ולהקים אותנו לתחייה כל פעם מחדש. זה ממש, אבל ממש, מגיע לנו.
הו אהה סרט ענק
סרט פשוט נפלא.
מי שלא ראה שירוץ לראות
(למרות שנדמה לי שזה כבר לא מוצג בקולנוע ועדיין לא הגיע לוידיאו).
אני מת לקנות את הפסקול אבל משום מה לא מוצא אותו באף חנות.
(כן חברים למוזיקה בסרט יש הרבה חשיבות והיא עושה נעים בגב).
בנוסף מעניין לגלות שבצוות
הכותבים של הסרט מסתתרים כמה מהכותבים של מפגש בגרוס פוינט המצויין. מה שאומר שקיוזאק יודע עם מי לעבוד.
(מומלץ בחום גם הסרט בכיכובו "פושינג טין", שנדמה לי בעיברית נקרא "מגדל פיקוח").
זה דווקא כן הגיע לוידאו
אבל בלי קשר, אני ראיתי את הסרט בדי וי די (וזה כמעט לא התאפשר כי דווקא אז המחשב המז***ן לא רצה לקרוא את הדיסק. אההם… אני מתנצל), ומצאתי את "נאמנות גבוהה" סרט חביב ומהנה ביותר, כשהפעם האחרונה שיכולתי להגיד את זה על קומדיה רומנטית הייתה ב"הכי טוב שיש". הדעה הרווחת היא שהספר יותר טוב מהסרט. ואני, בור ועם הארץ שכמותי, מעולם לא שמעתי לא על הספר ולא על ניק הורנבי לפני שהסרט הגיע למסכים. ואני אשמע עכשיו כמו דודו טופז, אבל למה אני מספר לכם את זה? או.
כי זה מביא אותנו לסוגיה האם-הסיפור-היה-ראוי-להגיע-למסך-הגדול. כשחושבים על זה, כל סיפור ראוי, אבל יש גם דבר קטן אך חשוב שנקרא תסריט, ויש גם תפקיד בכיר בעשיית סרט, שנקרא בימוי. בשני הדברים האלה הסרט מצטיין. הרבה קטעים עם המוכר ההוא שנוזף בלקוחות שמבקשים תקליטים שלא לטעמו היו משעשעים ביותר, עיצוב הכתוביות (כן, גם אני שמתי לב) היה מקורי ומעניין, וכל הקטעים בהם ג'ון קיוזאק (כן, הוא, לא אחותו) חשב בקול רם במבט חודרני למצלמה היו מושחזים קימעה.
רואים שהבמאי באמת אהב את הסיפור מספיק כדי לעשות ממנו את הסרט הכי טוב שהיה אפשר לעשות, והוא הצליח בכך ללא ספק.
כמובן שאי אפשר להתעלם מהעובדה שסך הכל בסרט יש הרבה קלישאות המאפיינות כל קומדיה רומנטית, אבל במקרה של "נאמנות גבוהה" מצאתי את עצמי מבליג.
אחלה סרט.
נאמנות גבוהה, הנאה נמוכה
כמה דברים גרועים ב"נאמנות גבוהה":
* משפחת קיוזאק משחקת מ-ז-ע-ז-ע!!! יש מעט מאוד סרטים בהם הם טובים, וזה לא אחד מהם.
* מעולם לא צולמה אישה יפה בצורה כל כך לא מחמיאה. החברה הנוטשת של קיוזאק היא שחקנית דנית שמי שראה את "השיר האחרון של מיפונה", סרט מחורבן בפני עצמו, יודע איזה יפיפיה היא. כאן, משום מה, אין רגע בו היא לא נראית כפולת סנטר, מכוערת, מחוטטת או סתם שמנה.
* ההגיגים סתמיים. אומנם כתובים נחמד, אך אין כלום מאחוריהם.
* המוכר השמן מחנות התקליטים מנסה יותר מדי להיות ג'ון בלושי.
* ואולי פשוט כל הבולשיט הזה של גברים-נשים פשוט מיועד רק להטרוסקסואלים. אפליה! תופק גרסה הומוסקסואלית לאלתר, רצוי בלי ג'ון קיוזאק. בראד פיט פנוי?
חברים שלי בקולנוע
בלי להכביר הרבה מילים כשגמרתי לראות את הסרט סובבתי אותו להתחלה וראיתי אותו שוב
ומדוע כיוון שהרגשתי שאני מתחבר לחברים טובים ואמיתיים הלקוחים מחיים אמיתייםוזה כבר אומר הכל על המשחק הבימוי והעלילה בקיצור גדול מהחיים אבל אילו החיים
לרוץ ולראות
או אלוהים!!
בלי הרבה ציפיות, בוידאו, ללא סאונד טוב או כל תנאי צפיה מינמלים ראיתי את הסרט ה-מ-ה-מ-ם הזה.
סרט מעולה, וכל מילה נוספת מיותרת!!
סרט נפלא
ראיתי אותו (לפני יותר משנה) בקולנוע, ומיד אצתי לחנות הספרים הקרובה וקניתי את הספר (באנגלית). זה לקח קצת זמן – הוא היה חסר בחנות, והזמינו, אבל בסוף הוא הגיע. הידד!
מיד לאחר סיום הקריאה (גם זה לקח קצת זמן – קשה לי עם קריאת אנגלית מסיבית) רציתי לראות אותו שוב, אבל הוא כבר לא הציג בקולנוע (ירד דיי מהר – אנשים פה לא יודעים מה טוב. מה הם מבינים).
מדי יום שישי עקבתי בעיתון אחר הסרטים שיוצאים לוידאו (ככה זה כשאין DVD), וביום בו הוא יצא לספריות אצתי רצתי לוידאומט הקרוב והשגתי לי עותק (חדש דנדש ובתול. איך אני יודעת? לא רק שהוא נראה והריח חדש – הסרט היה בהתחלה!). באותו ערב צפינו בו, והשמחה היתה רבה (מצדי לפחות – מה 'כפת לי מהאחרים… ). החבר'ה אמרו שהוא חביב, אבל לא קפצו עד הגג (מה הם מבינים).
מאז עברו חודשים רבים, בהם לצערי לא ראיתי את הסרט. לפני כחודש ידיד טוב שלי השיג לי אותו בריפ (באיכות מצויינת!) אבל המחשב שלי ישן ואיטי מדי, ולא יכול להריץ אותו . התחלתי לצפות בסרט אצלו במחשב, יחד איתו, אבל הוא טען שהסרט משעמם! (מה הוא מבין). הסתפקתי בחיפוש והקרנת קטעים נבחרים מתוכו, לאושרי הרב (שהיה יכול להיות גדול יותר, ללא ספק, אם רק הייתי יכולה לראות את כל הסרט מההתחלה עד הסוף).
זהו, זה המצב נכון לעכשיו. מסקנות?
1. (רוב ה)אנשים לא מבינים מה טוב – זה סרט מופלא.
2. הסרט מאד נאמן לסרט, וגם הוא, כמובן, פשוט מצויין.
3. ג'ון קיוזאק נכנס לרשימת הגברים השווים על הפלנטה (שלי).
4. ג'ון קיוזאק *תמיד* משחק טוב, וגם אחותו אחלה. כיוון שאני רואה בג'ון מועמד להיות בעלי לעתיד (אמנם ג'וזף פיינס הוא המועמד המוביל, אבל יש חלופות, ליתר בטחון), למי שמתעסק עם משפחת קיוזאק (או סתם משמיץ) יהיה עסק איתי. ראו הוזהרתם.
(באין אייקון של פרצוף מאיים, נאלצתי לבחור בזאב רווח).
עינת
הרעיון מצוין, הסרט..
אם הסרט הזה היה מבוים על ידי קמרון קרואו( שביים את "כמעט מפורסמים" הנפלא) חובב מוסיקה אמיתי, ולא על ידי סטיבן פרירס הבן אלף, היה יכול לצאת פה סרט פולחן ענק.
אבל בכל זאת מדובר בסרט לא רע בכלל (ג'ק בלאק גונב את ההצגה) עם רעיון גאוני שפוספס קצת.
ואל תדאגי אם אנשים לא מתלהבים כשאת מראה להם את הסרט, זה סרט שיכול להיות מוערך רק על ידי חובבי מוסיקה אמיתיים.
כאלה שהחלום שלהם הוא להיות כמו המוכרים…
אני בדיוק הטיפוס שהמוכרים שונאים
המוכרים האלה, ז"א.
אני אמנם חולת מוסיקה (יש לי כ-280 דיסקים *מקוריים* וזה לא כולל קלטות, תקליטים וכו') אבל הטעם שלי מיינסטרימי להחריד. קשה לי לחשוב על איזשהו דיסק שיש באמתחתי שיצביע על טעם מקורי וייחודי או אפילו על איזושהי התקרבות קטנה ל"שוליים". מיינסטרים אקלקטי למדי, אבל מיינסטרים.
יש לי פטיפון, ואני מאד אוהבת את הצליל החם שיש לתקליט ויניל (ועוד יותר את המחיר שלהם, במיוחד לאור העובדה שתקליטים רבים (ישראליים) פשוט לא יצאו מעולם על דיסק).
אז את רוב השמות שמוזכרים בספר/סרט לא הכרתי, וסביר להניח שמוכרים מהזן הזה היו יורים בי על טעם מוסיקלי כשלי. לא יודעת מה גרם לי להתאהב בסרט (ובג'ון קיוזאק) אבל משהו שם (תגיד מה שתגיד) פשוט עשוי כמו שצריך.
אני לא חושבת שקמרון קרואו היה צריך לביים את הסרט הזה כדי שהוא יהיה טוב – בעיני הוא טוב כמו שהוא כרגע. כבודו של קרואו במקומו מונח. אהבתי מאד גם את "כמעט מפורסמים" אבל פרט לעיסוק המשותף במוסיקה מדובר ב-2 סרטים שונים, והמיקוד שונה (הייתי מפרטת, אבל ממש אין לי כוח להיכנס לזה כרגע. מי שראה ומבין – מצויין).
עינת
נ.ב.
ואולי זה המקום לציין שג'ון קיוזאק היה פעם אח של וויל וויטון, ואני הרי הייתי מאוהבת בווסלי קרשר במשך זמן ניכר בצעירותי… (ובפני כל מי שמתכוון לזעוק/לצחוק/לבכות מרה על טעמי: בגיל 14 הוא היה הדבר האטרקטיבי ביותר שהילך שם על הספינה. מה לעשות שבגילי הרך (דאז) לא הקרחת של פיקארד ולא זחיחות הדעת והזקן המכוער של רייקר משכו אותי במיוחד… ווסלי היה נער יפה ומצודד, וגם בגיל הנכון מבחינתי. חוצמזה, אני מ-א-ד אוהבת צווארון גולף, ויש לא מעט גברים שהוא מחמיא להם.)
מממממ.....
יש בסלאשדוט (כן,כן) ראיון עם וויל וויטון , שבו הוא מצטייר כבחור נחמד מאוד וגיקי לחלוטין, כדאי לך לקרוא.
הסיבה שאני מזכיר את זה היא שאחת השאלות היא ממשהי שבצעירותה had a crush על וויל, וחשבתי שאולי זאת את…
280 דיסקים זה הרבה , אולי לא מביא אותך לדרגת אספנית אבל זה באמת מספר מכובד. ואם את קנית את כולם במחיר מלא ולא צרבת וכאלה, אז זה בהחלט מראה על חובבת מוסיקה רצינית, למרות הטעם המיינסטרימי. חוץ מזה שמיינסטרים לא תמיד חייב להיות דבר רע, תלוי באיזו תקופה. אם יש לך מוסיקה מיינסטרימית משנות ה 60 זה אחלה דבר , משנות ה2000 …..
האר את עיני: סלאשדוט?
אני לא ממש מתמצאת כנראה.
אני אוהבת להגדיר את זה באנגלית:
(ואני לא חושבת שאני אותה אחת שאתה מכיר).
ולגבי הדיסקים (זה כבר מתחיל להיות עוף עצבני, אז אני אקצר) –
כנראה שלא הבהרתי את עצמי כראוי: 280 דיסקים מ-ק-ו-ר-י-י-ם (ולא, צרוב זה לא מקורי). לא את כולם קניתי במחיר מלא – נהפוכו: את רובם הגדול קניתי במבצעים שונים. מחירי הדיסקים המלאים בארץ הם הגזמה מוחלטת לדעתי.
לגבי התוכן – קצת יותר מחצי הם מוסיקה ישראלית, ורובם המכריע (באופן כללי) מלפני שנות ה-90 (שלא לדבר על 2000).
עינת
אוי, לא ייאמן! יש לו אתר משלו!!!
לוויל וויטון, כמובן.
הוא נקרא – תחזיקו חזק – WIL WHEATON DOT NET
ההפתעה הגדולה לא היתה שהאתר הזה קיים, אלא שהוא האתר הרשמי של וויל על עצמו!
הוא נמצא בכתובת (המפתיעה)
http://www.wilwheaton.net/
יש בעמוד הראשי קישור לראיון בסלאשדוט, אז הכל בסדר
(עושה רושם מאד חמוד, אגב).
מסקנות מיידיות (מגלישה חפוזה):
1. כיום הוא כנראה לא נראה מי-יודע-מה
2. הוא לא לוקח את עצמו ברצינות
http://www.wilwheaton.net/warning.php
3. הוא אכן גיק להפליא (אבל זה דווקא מסתדר אצלי מצויין – בתור חנונית גאה, אני בהחלט חשה כאן אחוות גיקים הולכת וגואה).
חוויות נוספות בהמשך…
עינת
האתר עדיין קיים, אגב...
וויטון משחזר את תהילתו בהופעות אורח (בתפקיד עצמו) כנמסיס של שלדון ב"המפץ הגדול".
צפינו בסרט אתמול ב-DVD, יש דברים שלא השתנו...
נהניתי מאוד מהסרט, אבל גם החברים שצפו בו איתי אתמול לא יצאו מגדרם וחשבו שהוא חביב ותו לא, ואף משעמם לפרקים. אוף, מה הם מבינים?
מצד שני יש לי כיום מעל 500 תקליטורי מוזיקה (מקוריים) אבל כבר מזמן הפסקתי לספור (וכיום אני גם ממעטת לקנות CD, עברתי לקנות DVD ובלו ריי). יש גם כאלה קצת שוליים, או בעיקר פחות נפוצים (ולכן הוזמנו מחו"ל, יחי האינטרנט!), אפילו אינדי (נגיד, של הלהקה של דן ברזל… ) ועדיין לא משהו שדומה למוזיקה שהם אוהבים שם בסרט.
הסרט בסה"כ משנת 2000 אבל כל העיסוק בווינילים ובקלטות כ"כ מוזר… חובבי הוויניל לא נעלמו (גם אז זה היה פורמט לאספנים) אבל הקלטות התאדו לחלוטין, ואפילו תקליטורים אנשים כבר כמעט לא קונים. אה, היו זמנים… אמנם כבר אז התחילו MP3 ושיתוף קבצים (הכרתי את "נפסטר" ב-1999) אבל היום מי צריך את כל זה כשיש יוטיוב? צפייה בסרט מלפני 13 שנה נראית כמו נוסטלגיה רחוקה מתוקה… וכמובן, טלפונים ציבוריים והרבה טלפונים קוויים… אני מניחה שסרט ממוקם יותר בשנות התשעים.
אגב, זו הזדמנות לציין שהביקורת הזאת די מספיילרת… לא זכרתי שהיו כאן כאלה, אבל כדאי להוסיף אזהרת ספוילר קצת יותר ברורה מהשורה המוזרה שמופיעה בראש העמוד (אולי משהו בעיצוב התחרבש במעבר לפורמט החדש).
סרט נפלא
(את הכותרת השארתי רק בגלל שאני מסכימה איתה)
(מצד שני, כרגע פתחתי בחלון שני עוד תגובה שבה את אומרת שהמלאכים של צ'ארלי הוא סרט נפלא, ועם זה אני הכי רחוקה מלהסכים)
רק כמה הערות קצרות כי אני עייפה ורוצה ללכת לישון:
1. אכן סרט חמוד ומהנה. לא יודעת בקשר לספר, אני מייד שסיימתי לראות את הסרט רצתי לקנות את הפסקול (יותר נכון רצתי וקניתי אותו באתר של טאוור רקורדס, שהבטיחו לשלוח אותו תוך שבוע ולא קיימו) והפסקול ממש ממש חמוד וכייפי גם בלי קשר לסרט.
2. ג'ון קיוזאק הוא שלי, שלי ורק שלי! ראיתי אותו פעם ראשונה ב"להיות ג'ון מלקוביץ"' שזה לא בדיוק סרט שהוא מראה בו את מראו המצודד, אבל לאחר מכן ראיתי גם את "נאמנות גבוהה", "גרוס פוינט בלאנק" ועוד הרבה הרבה סרטים שלו, והכרזתי בעלות. אז אל תנסי לקחת לי אותו.
3. את מוזמנת אבל לקחת את אחותו, שלמרות שהיתה לי הערכה אליה בסרט הנ"ל ובגרוס פוינט וגם בכמה וכמה הסרטים האחרים של ג'ון שהיא נדחפה אליהם (זה נראה כאילו הוא משיג לה את כל התפקידים הטובים), איבדתי כל שמץ של כבוד אליה מרגע שהתחלתי לראות את הסדרה המטומטמת שלה "מה עם ג'ואן". קחי אותה, ובאותה הזדמנות תחזירי אותה לסורה.
4. רק לפני כמה ימים כשראיתי שוב בפעם המי-יודע-כמה את סרט הקאלט "אני והחבר'ה" גיליתי שג'ון קיוזאק משחק שם את התפקיד הקטן של אחיו של מה-שמו-חבר-של-ריבר-פיניקס, וזו היתה הפתעה מאוד מפתיעה ומאוד נחמדה כי ראיתי את הסרט הזה המון פעמים ואף פעם לא שמתי לב שהוא שם.
5. אמרתי הערות קצרות? אל תאמינו לכל מה שאומרים לכם.
______
"נחמד, נחמד, היה ממש נחמד".
אני התאהבתי בג'ון קיוזק
מהסרט הראשון שראיתי אותו משחק, זה היה SURE THING (רומן על בטוח?) וזה היה מזמן (!!!). מאז זה עבר לי.
http://us.imdb.com/Title?0090103
בעניין אחותו, זה שהם מופיעים יחד ביותר מדי סרטים זה נראה לי חשוד. מה, כל תסריט שהוא מקבל הוא אומר לסוכן שלו:"הי, זה נראה לי תפקיד נחמד לאחותי, MAKE IT HAPPEN" ? בכלל, קראתי איפהשהו שהוא דאג שישכחו את אחותו כי העברה דירה ממרכז העניינים, כך שזה טוב שיש לה סידרה בטלוויזיה (לא ראיתי, אני מאותגרת מסכית), כשיש לך תוכנית טלוויזיה משלך אין לך כ"כ זמן לעשות סרטים. זאת למרות שאני מאוד אוהבת אותה וחושבת שהיא שחקנית מחוננת. לא פחות.
זה רק בגלל שלא ראית את הסדרה שלה
מאז שראיתי אותה שם, אני מסתכלת עליה אחרת לגמרי גם בכל סרט אחר שאני רואה אותה בו.
ואם מדברים על ג'ואן (שהרבה פעמים בעיתון כותבים את זה ג'ון ומטעים אותי שוב ושוב!) קיוזאק, לפני כמה ימים ראיתי סוף של סרט הזוי ומטומטם שהיא עשתה לפני 10 שנים בערך עם רובין וויליאמס, TOYS.
מיותר לציין שגם שם ההופעה שלה היתה די מיותרת… וגם רובין וויליאמס היה די מציק… הרשע שירה לעצמו ברגל היה נחמד, אמנם.
את לא רצינית!
ראית אותו לראשונה ב"להיות ג'ון מלקוביץ"'?
אז אני, יקירתי, שמתי עליו עין עוד ב"קון אייר" ב"חצות בגן הטוב והרע" ועוד אי אילו סרטים שהנ"ל עשה קודם לכן.
וכן, אני יודעת שהוא שיחק את אחיו של וויל וויטון ב"אני והחבר'ה" – אפילו כתבתי התייחסות לכך באחת מהודעותיי הקודמות בעמוד זה (שעסקה בוויל וויטון, אני חושבת).
את באיחור דיי רציני, מצטערת.
את "מפגש בגרוס פויינט" לא ראיתי, אבל אם זה הסרט עם מיני דרייבר בו הם הולכים לפגישת מחזור כלשהי, אז ראיתי איזה חצי שעה ממנו וזה היה פשוט נורא. מביך, משעמם פחד ונטול עלילה.
(אני מתעצלת לבדוק ב-IMDB)
לגבי אחותו – אני דווקא ראיתי אותה לראשונה בקומדיה (הדיי כושלת) "אין אנד אאוט" של קווין קליין (היא שיחקה את הארוסה שלו) וכבר אז הכרתי אותה מסרט אחר (אני רק לא זוכרת איזה, ואני שוב מתעצלת לבדוק).
"נאמנות גבוהה" הוא דווקא הסרט היחידי (עד כה) בו יצא לי לראות אותם משחקים יחד…
עינת
טוב, בדיקה קטנה העלתה את העובדה
המפתיעה מאוד, לפחות בשבילי, שהשניים שיחקו ביחד רק בשמונה (!) סרטים. בין השאר בSixteen Candles (לא ראיתי, לצערי), Cradle Will Rock (מה זה? נשמע מסקרן לפי רשימת השחקנים), וכמובן "נאמנות גבוהה" ו"מפגש בגרוס פוינט", שני הסרטים שבהם ראיתי אותם. אז למה זה נראה כל כך הרבה יותר?
מהרשימה של ג'ון אגב ראיתי שבעה סרטים, ותודה שהזכרת לי את "קון אייר", עוד סרט שבו הוא מדגים את כשרון המשחק שלו והמראה המיוחד שלו, כמול סטיב בושמי שגם לו כשרון משחק ומראה, אמ… גם כן מיוחד. :)
פרצופו של ג'ון קיוזאק
נחקק במוחי רק אחרי שראיתי סרט מתח-פוליטי משעמם להחריד (זה מה שקורה כששולחים את אבא שלי להביא סרט מהספריית DVD) שנקרא City hall. לא ממש אהבתי אותו שם, וחוץ מזה, השפתיים שלו קטנות נורא ולא פרופורציונליות לשאר הפנים.
ראיתי את הסרט "אני והחבר'ה" לראשונה רק בשבוע שעבר (חור בהשכלה, אני יודעת), ודווקא חשבתי שמי ששיחק את אחיו של גורדי היה אדוארד נורטון… בימד"ב הועמדתי על טעותי. הוא לא נראה שם דומה קצת לנורטון?
תגובה מאוחרת (מאד)
ג'ון התפרסם בצעירותו בשנות השמונים כששיחק בסרטי נעורים שונים, ומצויינים… לא מזמן יצא לי לראות את better off dead המצוין בכיכובו… מיותר לציין שהוא נראה בדיוק אותו דבר כמו שהוא נראה היום, רק שהוא בן איזה 17 שם.. :)
בכלל, תתפלאו לגלות כמה שחקנים מפורסמים כיום התחילו את דרכם באותם סרטי נעורים מהאייטיז..
ואגב, כמה הודעות מתחתיי מישהו כתב שהוא לא ראה את בת 16 הייתי- אז למה אתה מחכה? רוץ לראות! :)
ולסיום, הסרט לא מיועד בעיקר לגברים, כמו שנכתב לביקורת, הוא פשוט מיועד לאנשים עם קו מחשבה מסוים.. אני בחורה ובכל זאת מאד הזדהיתי עם דמותו של קיוזאק בסרט. אולי זה באמת קשור לאהבה למוזיקה (ואהבתי את ההשוואה למוכרי האוזן השלישית).
אני לא אשכח את ההתלהבות שלי ושל חבריי בקולנוע כשהמוכר הדכאוני שם קסטה של בל וסבסטיאן והתחיל לדבר עליהם.. התלהבות שנקטעה על ידי זוג טמבלים מאחורינו שצעקו "שששששש!"
תגובה מאוחרת (מאד מאד)
דבר אחד בטוח, מי שלא ראה את "הייתי בת שש-עשרה" עד עכשיו החמיץ בגדול, וצריך לחצות שמיים וארץ כדי להשיג אותו (או שפשוט אפשר לפנות ל'אוזן השלישית'. לג'ון קיוזאק אין לי שום סימפטיה מיוחדת, ולמען האמת לדעתי יש לו פרצוף מעט מעצבן…אך הסרט היה גם על מוסיקה (במזל, כי זה הציל אותו לדעתי) והטעם התרבותי דיבר אלי מאוד..הכרתי את כל שמות האמנים ויש לי הרבה דיסקים, חלקם של האמנים שהוזכרו והאווירה בסרט הייתה כל-כך אמיתית ואותנטית למרות הערות הקיטש בסגנון "גברים ממאדים-נשים מנוגה" (וזה בדיוק מה שעוד יותר גרם לסרט להישמע אמיתי, כי מה לעשות, אנשים הם יצורים פשוטים וקיצ'ים). בקיצור – סרט שווה צפייה, ולו רק בגלל חנות התקליטים והחדר הכל-כך תרבותי.
לא יאומן!
עוד בן אדם שמכיר את Better Off Dead, שתורגם לעברית בשם הבלתי נשכח "מת עליך".
רצה הגורל והסרט הזה היה על קלטת הוידאו הראשונה שהייתה לנו, עוד לפני שקנינו וידאו, והסרט נטחן אצלנו בשנות הילדות שוב ושוב. לפני חודשיים הורדתי אותו מהאינטרנט כהפתעה לאחי, ושמחתי לגלות שלמרות שהוא סובל מאייטיזיות קשה מאוד, יש בו עדיין כמה רגעים משעשעים.
לא יאומן!
כמה זה? 5 דולר?
מעניין כמה אנשים הבינו את הבדיחה כששיחזרו אותה ב-Not Another Teen Movie…
מה היה ב-Not Another Teen Movie?
מה היה ב-Not Another Teen Movie?
את מחלקי העיתונים על האופניים שדורשים את הכסף שחייבים להם.
זה אולי לא רעיון טוב לצפות בסרט
ללא תרגום, במחיצת אמא, אח, ומכונת כביסה מקרקשת.
עם זאת, התענגתי להפליא.
הפרצוף של ג'ון קיוזאק, בניגוד למספר דעות שרווחות כאן ככל הנראה, דוקא עושה לי טוב על הלב. ואחותו, גם כן.
למעשה, לאחר שבשבוע שעבר גם ראיתי School of Rock, ופתאם גיליתי את כשרונו המוסיקלי של ג'ק בלאק, הבנתי עכשיו מאיפה הופעותיו המוסיקליות בקולנוע החלו. או אולי אף קודם?
לצערי, אין לי יותר מדי ידע על פועלו של ג'ק בלאק, מלבד הבלחות בסרטי ערוץ 4 כגון Orange County (שמשום מה גם כשהוא משודר ב-2 בלילה, יש לי חשק לראות אותו שוב). אך נראה לי שהוא כשרון מוסיקלי מבוזבז.
אשמח לשמוע אחרת.
רציתי נורא נורא להזדהות עם הגיבור, אך מה לעשות ונתחיל בעובדה המציקה אך נונד'הלאס עובדתית להפליא – אני נקבה. מצד שני, לא הזדהיתי עם אף אחת מהחברות שלו. מצד שלישי, אני דוסית אז מה אני מבינה.
מצד רביעי, האנושיות, האנושיות דוקא זרמה לי מהמסך אל הורידים. אהבתי. הוא תיאר תחושות שמשותפות גם לי, איכשהו, למרות גילי הפעוט, ועשה זאת בצורה מבדחת ומוצלחת.
לסיכום – הבו לי עוד ג'ק בלאק מזמרר ואביא לכם אגוזים!
יס פשוט שיחקו אותה...
באחד הלילות של השבוע שעבר, לא זוכרת איזה, הם שידרו ברצף אחד אחרי השני את אמריקן ספלנדור, בית ספר לרוק ונאמנות גבוהה. היה כל כך כיף, נשארתי ערה עד 6 בבוקר כדי לראות את הכל עד הסוף…
דבר מוזר קרה לאחרונה, גיליתי שגם מבין חברי הזכרים, אני היחידה שמזדהה עם הדמות של ג'ון קיוזאק בסרט הזה. כנראה יש בי משהו קצת הורנבי.
איי
קראתי את הביקורת שוב עכשיו, בערך חמש שנים אחרי שהיא נכתבה, וזה ממש כואב כמה שהיא מסורבלת.
אבל, עדיין, סרט נהדר.
אל תעשה לעצמך דברים כאלה.
כשאני נתקל בטעות בביקורות ישנות שלי אני מערפל את העיניים, מסתכל הצידה וגולל למטה תוך שירת "הבה נגילה" עד שזה עובר.
זה קורה לי מדי פעם עם הודעות ישנות שלי (רק שהטעם המוזיקלי שלי שונה, לא שיש משהו רע ב'הבה נגילה', חלילה). במקרים כאלה אני מברכת שלא היה אינטרנט (לאף אחד בארץ, בהכללה דיי מדוייקת) כשהייתי בת 14, ואני מודה לאל על שנקלעתי לפורומים רק בגיל 20+, ובכך חסכתי מהעולם הרבה הודעות מטופשות ומיותרות, ומעצמי הרבה פאדיחות.
אגב, רק לשם האיזון – מדי פעם אני נתקלת בהודעות ישנות שלי שגורמות לי לחשוב "וואוו, אני כתבתי את זה? המממ… דווקא לא רע בכלל!"
ואם הביקורת הייתה טובה אתה תשמיע את הפסקול של עמוד האש?
ובכן,
קראתי את הביקורת שלך עכשיו. 13 שנה אחרי שהיא נכתבה ונהנתי! קצת תהייתי בקטע של בראד פיט בלי חולצה אבל זה הכול.. ביקורת מעולה!
הרגע גמרתי לראות את הסרט. סרט מעולה! התרגשתי וצחקתי בלי הפסקה!
ממליץ!
תודה! אני אאמין לך, כי אני מפחד לקרוא שוב בעצמי.
(ל"ת)
מאוד אהבתי את הסרט ומאוד אהבתי את הספר
אחד מהמינוסים של גילוי האתר בגילו המתקדם (של האתר) – וזה למרות נדנודים בלתי נפסקים של הברווז להירשם לאתר, הוא שאני נאלצת להגיב לרשום אחרי 5 שנים, ואני נאלצת להגיב על סרט שנים רבות אחרי שהוא עלה על האקרנים.
פה אין בעיה כזאת. קניתי את הסרט ואת הספר קראתי בערך 5 פעמים.
אחת התגובות לעיל מציינת שרואים שהבמאי אוהב מאוד את הספר. ואכן, בתוספות של הדויד, מצויין כמה ג'ון קיוזק ושאר יוצרי הסרט אהבו את הספר. ואכן הסרט נאמן לרוח הספר. יתר על כן, הטקסטים אינטיליגנטיים, המשחק משובח, וכמובן, ג'ון בלאק גונב את ההצגה (למרות שהוא לא גזל מאהבתי לג'ון קיוזק עוד מהזמן בו צפיתי בו בסרט עם דפני זוניגה "a sure thing").
מה היה מאכזב? לתדהמתי- טים רובניס, שנראה כמו דוב גריזלי שתקעו במיכלאה של הפינגווינים החמודים (סליחה, ראיתי את "הפי פיט" לאחרונה ומשם הדימוי). הוא מתאמץ להצחיק וזה מביך.
אבל חוץ מזה- סרט מצויין ומהנה
אז,
סרט מגניב,
נראה שהשחקנים נהנו לעשות אותו.
אגב,
בניגוד להרבה אנשים שבעקבות הסרט גילו את the beta band (בסצינה היפה שג'ון קיוזאק ניגן בה את dry the rain),
אני דווקא הגעתי לסרט בעקבות השיר מהתגובות ביוטיוב…