שלושה מתוך ארבעת הקרבות אתמול הוכרעו די בקלות. "נשארים לחג" הדיח את אחד מסרטי ה"ספיידרמן" בטורניר ועלה לשמינית הגמר. שם הוא יפגוש את משפחת מיטשל, שהביסו את לוקה והוספה שלו. עוד לוקה שהובס אתמול הוא גואדנינו, על ידי יורגוס לנטימוס, שממשיך הלאה. בקרב הצמוד ביותר, נולאן ניסה להכניס סרט שני לטופ 16, אבל וים ונדרס לא עמד לתת לו לעשות את זה בכזאת קלות. לבסוף, אחרי שהאבק שקע, "ימים מושלמים" יצא עם ידו על העליונה. נשארו 4 מקומות אחרונים בשמינית הגמר, בואו להחליט מי יקבל אותם.
פיקסאר מול סוני, סיבוב שני. האם ניפרד היום מכל הוריאנטים של איש העכביש, או מכל סרטיו של אולפן האנימציה האהוב?
![]() |
קרב ארבעים וחמישה
מס' מצביעים: 168 ![]() |
![]() |
הייתי מצפה שקולנוען אהוב ו-ותיק כמו סקורסזה יגבור בקלות על אמרלד פנל, אבל הייתי גם מצפה שספילברג יגבור על סרט של דרימוורקס וראינו איך זה נגמר. האם פנל תהיה הבמאית השנייה שממשיכה הלאה, או שהצמד של דיקפריו וסקורסזה יתקדמו עוד שלב בדרך לגמר?
![]() |
קרב ארבעים ושישה
מס' מצביעים: 106 ![]() |
![]() |
סרט על חברות שנוצרת במהלך לולאת זמן או על חברות שמסתיימת לפני הרבה זמן? פארל וגליסון או סמברג ומילוטי?
![]() |
קרב ארבעים ושבעה
מס' מצביעים: 149 ![]() |
![]() |
ג'יימס גאן ולין מנואל מירנדה הם שני אנשים שהאינטרנט אוהב, וכנראה שגם אתם, בהתחשב בזה שהם כאן. אבל עכשיו צריך לבחור אחד מהם. אז מי זה יהיה?
![]() |
קרב ארבעים ושמונה
מס' מצביעים: 129 ![]() |
![]() |
מחר: הפסקה קצרה כדי למלא מצברים. נחזור ביום ראשון עם הפיינל 16.
*מסתכל בתוצאות הסקרים*
כן למה לא
ברחבי ממד העכביש זה חצי סרט.
אחלה של חצי סרט, אבל לא סרט שלם.
נשמה זה אחד הסרטים השלמים ביותר בזמן האחרון. חבל.
זה לא חצי סרט אלא חצי סיפור, שזה ממש לא אותו דבר
חצי סרט זה תואר שאפשר לתת לאחד משני חלקי ״הארי פוטר ואוצרות המוות״ או לאחד מסרטי טרילוגיית שר הטבעות (שם זה כמובן ״שליש סרט״ ולא חצי, אבל זה אותו הרעיון), אבל פה זה לחלוטין סרט שלם.
סרט שבכוונת תחילה מספר חצי סיפור, אבל עדיין כסרט מדובר בסרט שלם, בדיוק כשם שספר בסדרת ספרים הוא ספר ולא חלקית ספר.
כשהפיקו את הסרט עוד לא התחילו לעבוד על החלק הבא, כך שמדובר ביחידת סרט שלמה שמספרת סיפור חלקי ולא בסרט שבחדר העריכה חתכו אותו לשניים והגישו לנו את החלק הראשון.
ואני לא מבין למה זה אמור לפגוע בסרט.
אנשים מעריצים את סרטי שר הטבעות או את סרטי הארי פוטר ואוצרות המוות, וזה למרות ששם ממש מדובר על חלקים מתוך סרט במובן הכי מילולי.
למה זה אמור לשנות?
אם הסרט הוא טוב ומוצלח, אז זה לא אמור לשנות שהוא חלק של סיפור ולא סיפור שלם.
בסופו של דבר, לדעתי, ונראה שלדעת הרוב פה, נשמה הוא סרט חביב אבל לא מתקרב לאיכות של ספיידרמן במ״ה שהוא אחד מיצירות האומנות הטובות ביותר שנראו על מסכי הקולנוע אי פעם.
לדעתי נשמה אפילו לא היה סרט האנימציה שהיה צריך לזכות באוסקר ב-2020, מי שהיה צריך לזכות זה מוליכי הזאבים, אבל אז האוסקר עוד היו יותר מדי מוטים לדיסני. אני מאמין שאם 2020 הייתה כיום, כשנראה שהאוסקר לאנימציה החלו להתנתק מדיסני ומהוליווד בכלל, אז מוליכי הזאבים היה זוכה.
"זה לא חצי סרט אלא חצי סיפור, שזה ממש לא אותו דבר"
בדיוק. ניסוח מושלם. תודה!
למרות שאני לא מסכים שאפשר להגיד על 'אוצרות המוות פרק 1' או 'שני הצריחים' שהם חלקים מסרטים (קודם כל כי היה ברור ליוצרים שלהם *מראש* שתהיה חלוקה והם בנויים בהתאם וגם כי ברגע שנעשתה חלוקה, גם אם בשלב מאוחר, הם מפסיקים להיות סרט אחד) אבל זה לא חשוב לי להיכנס לזה. רק מחזק שלא כל סרט שמחלק את הסיפור שלו הוא "חצי סרט". זה מעצבן וזה מזלזל באחד האספקטים העלילתיים הכי אהובים עליי – הסוף הפתוח.
ובנושא אחר: אני *כל כך* רוצה לתמוך באחד הסרטים האהובים עליי בטורניר ('טיק טיק…בום!') אבל אני לא יכול כי הוא מתמודד מול סרט שלא ראיתי :(
אני יודע לפחות על הארי פוטר ואוצרות המוות שכשצילמו אותו כלל לא ידעו איפה יסתיים החלק הראשון ויתחיל החלק השני
רק בחדר העריכה, אחרי שהצילומים נגמרו, היו צריכים להחליט בעניין.
בתחילה הם רצו לחתוך ברגע בו הארי וחבריו מובלים לאחוזת מאלפוי, לאחר שבלטריקס באה לראות מי זה ורואה את הצלקת הדהויה של הארי, אבל אחר כך הם שינו את דעתם וחתכו מאוחר יותר לאחר המוות של דובי והסצינה בה וולדמורט משיג את שרביט הבכור.
אבל כן, אני מסכים שגם אז עדיין ניתן לכנות כל אחד מהחלקים כסרט בפני עצמו מאחר וככה הם יצאו.
רק טענתי שאם יש מקום בו ניתן להגיד על סרט שהוא חצי סרט או שליש סרט זה במקום כזה, אבל סרט כמו ספיידרמן שהופק לבדו ללא ההמשך לא אמור לקבל את התואר הזה לכל הדעות.
עוד שלב הסתיים
והיי, גם סקורסזה בחוץ. מעניין מאוד מה שקורה פה. בכל מקרה, יש לנו פיינל 16, אפשר לראות את הטבלה העדכנית בפוסט הפתיחה או כאן. כאמור, נמשיך מחר. בינתיים מוזמנים להמר על ההמשך.
אני מבין שזה מוסיף פיקנטיות לומר ששפילברג או סקורסזה הפסידו
אבל זה לא מדויק
סרטים מסוימים של שפילברג או נולאן או סקורסזה ניצחו או הפסידו, לא הם.
ברור שיש אנשים שמצביעים לטנט בגלל שזה סרט של נולאן
אבל האם מישהו חושב שסקורסזה היה מתקשה לנצח את הבמאי של בטר מן או של צעירה ?
כן הם הפסידו אבל בגלל הסרטים החלשים יחסית שלהם ולא בגלל שזה הם.
ברור שזה הסרטים, אבל עדיין
אני לא חושב ש"רוצחי פרח הירח" סרט טוב, אבל תמיד היה נראה לי שאני בדעת מיעוט, בטח לפי האנשים בלטרבוקסד שלי. אהבתי הרבה יותר את "צעירה מבטיחה" ואני שמח שהוא ניצח, אבל וואלה, זה מפתיע. גם אם אנשים לא חושבים שהסרט הזה הוא שיא היצירה של סקורסזה, עדיין הייתי חושב שהוא יצליח לגבור על סרט פחות מוכר.
ההפסד של ספילברג בכלל מפתיע, כי "הפייבלמנים" ממש לא "חלש יחסית" אלא מופתי ממש, וגם קיבל את ההצבעה שלי. אני מאוד אוהב את "החתול של שרק 2" אבל לא באמת חשבתי שיש לא סיכוי. ושוב, זאת בהחלט הפתעה.
נכון שהקרבות הם בין סרטים ולא במאים, אבל עדיין מפתיע אותי ששני הבמאים האלה בחוץ, עם סרטים כאלה שייצגו אותם. אבל כאמור, זה הופך את ההמשך לעוד יותר מעניין.
כן אני מסכים
כי שוב אני בטוח שיש אנשים שגם מצביעים לסרט מסוים בגלל הבמאי
אבל עדיין גם לסרט הספציפי יש משקל
וגני גם מסכים איתך שסרט חלש של שפילברג הוא יותר טוב מרוב הסרטים ועדיין לדעתי לפחות כל הסרטים של הבמאים הגודלים שהפסידו הם היו הסרטים החלשים שלהם
ללא קשר, אני וחבריי לאתר כמעט לא מסכימים בתחרות הזו לצערי
"רוצחי פרח הירח" הוא סרט כבד יחסית ובאורך של כשלוש שעות וחצי
'נערה מבטיחה' הוא סרט צעיר, מגניב, קל לעיכול אך גם איכותי ולכן קולע יותר לטעם של הקהילה פה (בדיוק כמו 'הכל בכל מקום' או כריסטופר נולאן). כך שאותי זה לא הפתיע. אותי כן הפתיע ש-'פרח הירח' בכלל ניצח בשלב הקודם (אבל הוא ניצח מחזמר, שזה נראלי הז'אנר עם הכי הרבה שונאים בכללי. וגם מחזמר שמעט מאוד אנשים ראו).
'הפייבלמנים' נגד 'החתול של שרק' היה מעניין בעיניי גם כי הסרט של ספילברג כן מאוד אהוב פה וגם כי אף פעם לא יצא לנו לראות את הביצועים של 'החתול' באף סקר שנתן לו צ'אנס כדי לדעת עד כמה מעריכים אותו פה באתר. לא הייתי אומר שהתוצאה במקרה הזה מפתיעה, אבל כן פחות מובנת מאליה.
וואו, "צעיר, מגניב וקל לעיכול"
הן כנראה המילים האחרונות שהייתי בוחר כדי לתאר את הסרט הציני הכואב והמיואש הזה.
(הטון בהחלט קליל יותר, זה כן)
אבל "ציני וכואב ומיואש" זה לא בהכרח "קשה לעיכול"
זה לא סרט שדורש סבלנות, לא סרט שמאתגר את המדיום או מחדש בו יותר מדי, או בקיצור לא סרט "מוזר" בכלל. זה שהוא ציני וכואב לא אומר שזה מקשה עליו להפוך ללהיט, בטח שלא בקרב הסנפיל הממוצע.
ואני כן חשבתי שהוא נורא מגניב :)
זה לא סרט שדורש סבלנות
מהההההההה? סצנות שם נמרחות במשך הרבה זמן, בכוונה, למען האוטנטיות. איך הסרט לא דורש סבלנות?
לא שהוא לא מגניב, פשוט קשה לי לחשוב עליו במובן הזה
הוא באמת לא סרט שדורש סבלנות, אבל אני לא בטוח שהוא מאתגר או מחדש פחות מ-"רוצחי פרח הירח". הם פשוט שייכים לז'אנר וסגנונות שונים לחלוטין.
הסינפיל הממוצע אוהב ומעריץ את סקורסזה, ודאי יותר מהבמאית האנונימית לחלוטין שפנל היתה כאשר הוציאה את "צעירה מבטיחה" אבל גם היום.
כל זה כדי לומר שאני קצת פחות משוכנע שהבדלי ז'אנר משחקים כאן, ובאמת מאמין שחלק מהאנשים פשוט העדיפו את "צעירה מבטיחה" יותר. לפחות זה היה המקרה אצלי.
שוב מה?
שוב סצינות נמרחות שם, בכוונה: לאוטנטיות ושכחתי להגיד גם לקומדיה. המריחה נמצאת בליבה של הסרט.
'נערה מבטיחה' על כל תיאור שננתת לו אפשר לשים סימן שאלה ליד
תראה ככל שעובר הזמן אני מעריך את הטוב שבסרט הזה אבל הטוב הזה נמצא אולי 1/4 זמן מהסרט השאר הוא…. קיטש, מכוון אבל קיטש. למרות בין הסרט הזה לבין סדרה כמו עצבים צעירה מבטיחה הוא משמעותית יותר טוב בסטייל בסצנות החזקות אבל הוא באמת רוב הזמן קומדיה רומנטית עם פילטר אפור/צבעוני או קומדיה שחורה עם טוויסטים.
הסרטי פרודיה על סרטי ז'אנר שהייתי מעדיף לראות כאן זה פיג (סרטי נקמה טוויסט) והתקופה היפה בחיי (מי שאומר שהסרט הוא רק קומדיה רומנטית חמודה שמודעת לעצמה ממעיט בערכו. זו סאטירה חדה על יחסי אדם לאומנות שצוחקת על כל קלישאת אומנות שנועדה לעורר דרמה אצל קהל בורגני, בין אם אלו קלישאות רומנתיות, סיפורי רקע ועד לרוויזיוניזם היסטורי מעוות שנמצא בסרטים הסרט צוחק על כל הקלישאות האלו כמה הקלישאות האלו משפיעות על השיח הבורגני ואיך השיח הזה מלא בזוטות. מה שכן זה סרט מאוד ציני, הסצנה הראשונה היא פרודיה על סרטי אימה פוליטים "מודרניים" והשיח אחריה. כשראיתי את הסרט בפסטיבל הסרטים ב2019 נראה לי שהייתי היחידי שצחק מהסצינה… אחרי שהתגברתי על השוק והבנתי על מה היא מדברת בכלל אז זה לא חוש הומור לכל אחד).