לגיבורי-על יש בעיה בסיסית: הם די מטופשים. הם גברים בטייטס צבעוניים שיודעים לעוף ומצילים עלמות במצוקה, ומצפים שכולם יתייחסו אליהם ברצינות וימחאו להם כפיים. לכל זה יש סיבה היסטורית: הדמויות האלה מגיעות מעידן אחר, רובן בנות 50 שנה לפחות, ובמשך רוב הזמן הזה נחשבו לעניין לילדים בלבד. יוצריהם נתנו להם תלבושות צבעוניות וברורות כדי שיהיה קל לזהות אותם בקלות אפילו בהדפסת קומיקס זולה, ושלא יהיה צריך להתאמץ לצייר את הפנים שלהם תמיד אותו דבר. סיפורי הרקע שלהם ברמה של סדרה מצוירת לילדים, כלומר: אידיוטיים. ברור שכדי להביא את אותם גיבורים לקולנוע בשנות האלפיים, ולגרום לכך שהם יהוו אופציה גם עבור מבוגרים, צריך לשנות אותם, לבגר ולהרצין אותם. מצד שני, אם תשנה יותר מדי בדמות, או אפילו בתלבושת שלה – המעריצים יזעמו. אז מה עושים?
הנה פתרון אחד, אבל הפתרון של "גרין לנטרן" הוא שונה: לזרוק על הבעיה כסף. להטביע אותו באפקטים ממוחשבים. את הטייטס הירוקים המגוחכים להחליף בטייטס ירוקים ממוחשבים. להתעלם עד כמה שרק אפשר מהאבסורדיות של המצב, ולקוות שאף אחד לא ישים לב. וזה חרא פתרון, כי זה לגמרי לא עובד.
זה הסיפור של גרין לנטרן, לפי הסרט בלבד – את הקומיקס לא קראתי: האל ג'ורדן היה טייס נועז שלא משחק לפי החוקים (כלומר, טום קרוז), עד שפגש חייזר גוסס וסגול שנתן לו טבעת קסומה. הטבעת הופכת אותו לחבר בחיל הפנסים הירוקים, מה שמאפשר לו לעשות, אם הבנתי נכון, מה שבא לו. הוא יכול ליצור חפצים, כלי נשק וכל דבר שעולה בדמיונו, בעזרת הכח החזק ביותר בייקום – כח הרצון. מנגד נמצאת מפלצת-ערפל מרושעת שנראית כמו הג'יפה שאתם מוצאים בחור הניקוז של המקלחת, אבל עם מצח גדול, שבולעת עולמות על ידי שימוש בכח הפחד. הצהוב. כח הפחד הצהוב. במילים אחרות, אם הבנתי נכון, מה שגיבורנו צריך לעשות כדי לנצח כל דבר הוא לרצות את זה מספיק, והעיקר – לא לפחד כלל.
ואת זה אנחנו אמורים לקחת ברצינות? "כח הרצון" מול "כח הפחד"? ראיתי פרסומות מצוירות לקורנפלקס עם דמויות שהיכולות שלהן היו מוגדרות טוב יותר. אבל הבעיות היסודיות של העלילה – כאלה שהיה צריך לפתור לפני שמתחילים לדבר אפילו על תסריט או אפקטים – לא נגמרות כאן. האל ג'ורדן מקבל מסכה ירוקה שמכסה את החלק העליון של הלחיים שלו, וחצי מהאף, כדי "להגן על הזהות שלו". אפילו הסרט עצמו לא מצליח להתייחס לשטות הזאת ברצינות, לכן לא ברור למה ג'ורדן מתעקש להמשיך לחבוש את המסכה. הרבה מהסרט מתרחש בחלל. האל ג'ורדן-לנטרן קופץ מכדור הארץ לכוכב הפנסים הירוקים וחזרה תוך שניות, וגוש הג'יפה המרושע שוכן שם, אוכל פלנטות להנאתו. החלל הוא מקום גדול, לא מוגדר ולא ברור. בסרט שמתרחש על כדור הארץ לפחות החוקים הבסיסיים – כמו גרביטציה וכאלה – ברורים לנו. אבל כשהסרט עובר לחלל, הכל הולך. אז יש לנו משהו עם כוחות ירוקים לא מוגדרים שנלחם במשהו אחר עם כוחות צהובים לא מוגדרים, ואפס הבנה במה שקורה שם. גורל היקום אולי תלוי בזה, אבל העניין שלי אבד במהירות. כל העניינים החלליים האלה נעשים כמובן באנימציה ממוחשבת, וגם החליפה של גרין לנטרן ממוחשבת ברובה, כך שבעצם במשך הרבה מהסרט הדבר היחיד על המסך שאינו ממוחשב הוא הפרצוף של ריאן ריינולדס. לפניכם הצהרה לא מפתיעה: זה נראה כמו סרט מצויר.
אם הצלחתם לקחת את כל השטויות האלה ברצינות מספיקה כדי שיהיה אכפת לכם מה קורה בסרט, הסרט עצמו הוא די בסדר, האמת. לפי כמה מהתגובות מחו"ל אפשר היה לחשוב ש"גרין לנטרן" נמצא בליגה של סרטי גיבורי העל הגרועים ביותר אי פעם, עם "באטמן ורובין". הוא לא. התסריט מלא קלישאות, כמובן. על ריאן ריינולדס חשבתי לפני הסרט שהוא שחקן מצוין וכריזמטי מאוד שבטח עוד יהיה כוכב גדול יום אחד, ואחרי הסרט אני עדיין חושב אותו דבר. הנוף הממוחשב ועושר היצורים החייזריים השונים על כוכב הלאנטרנים לא נראים "אמיתיים", אבל הם נראים טוב.
אם תקבלו מראש את העובדה שמה שאתם הולכים לראות הוא סרט מצויר – או אם אתם בני עשר – אין בעיה גדולה עם הסרט הזה. יכול להיות שבלתי אפשרי להפוך את גרין לנטרן לסרט שאפשר לקחת ברצינות בלי לשנות אותו יותר מדי. אם זה המצב, הפתרון האמיתי היה לא לעשות את הסרט הזה. לא חסרים לנו סרטים על גיבורי על, אנחנו לא חייבים לראות כל אחד מהם מקבל טיפול 150 מיליון דולר. יש דברים אחרים לעשות עליהם סרטים.
Big Surprise
מהרגע הראשון היה ברור שזה הולך להיות חרא סרט, והטריילרים רק חיזקו זאת.
לרד פיש יש בעיה בסיסית
יש לו שתי ביקורות על סרטי-גיבורי על שאף אחד לא ציפה מהם ליותר מדי* לפרסם בהפרש של יום, ולכתוב פתיח שנון לשניהם זה עבודה קשה. אז מה עושים? משתמשים באותה הקדמה לשתי הביקורות, כי, ההקדמה מתאימה לשתי הביקורות.
(ההודעה נכתבה בצחוק, ואין לי שום כוונה לזלזל בעבודה הקשה שרד פיש עושה בלתחזק את האתר ולכתוב את כל הביקורות האלה. אני כותב את זה בתגובה לזה שנכנסתי לביקורת הזאת ואז היה לי "רגע, לא קראתי את הביקורת הזאת אתמול? יכול להיות שחשבתי שקראתי ביקורת על קפטן אמריקה וזה בעצם היה על גרין לנטרן?")
*טוב, אני לא יודע איך אנשים אחרים, אני לא ציפיתי מהם ליותר מדי, בעיקר עם התגובות מחו"ל. אני לא חושב שמישהו ציפה שאחד מהם יהיה האביר האפל.
התחלת הביקורת צריכה קצת עריכה
או לפחות לינק לקפטן אמריקה.
רק לי זה מזכיר את המחסן של כאילו?
כשהיה להם חופש גדול כלשהו את מפלצת השעמום ואת המפלצת דווקא?
עוד מהטריילר הראשון של הסרט אמרתי שזה הולך להיות גרועעע
וצדקתי, סרט גיבור על מהגרועים ביותר…
עוד בטריילר היצורים הסגולים היו ממש עלובים במראה שלהם.
אני לא חושב שמהרעיון הזה אפשרי להוציא סרט טוב מבלי לשנות אותו, אבל זה יכל להיות הרבה יותר נורמלי ממה שיצא.
לא אסון, סתם לא סרט טוב.
יאמר לזכות הסרט, שהוא לא נטול הומור עצמי והבנה עד כמה חלק מהרעיונות בו מגוחכים. יאמר לרעתו שגם עם ההבנה הזו, הוא עדיין נופל לכמעט כל קלישאת גיבורי-על אפשרית ומסתפק בעלילה שטחית וצפויה, במקום לנסות זוויות קצת שונות לסיפור. האפקטים טובים, אבל לא עוצרי נשימה, להוציא את קרב המטוסים בהתחלה, שהיה די מרשים מבחינה ויזואלית (וממש לא מבחינה תסריטאית). התלת-מימד, כמובן, מיותר ולא מוסיף כלום לחוויית הצפיה. הבעיה הגדולה של הסרט היא שהוא צפוי מדי. אין בו שום דבר שלא ראינו כבר בסרטים אחרים מהז'אנר ומעט ההומור העצמי לא מספיק בכדי להחזיק סרט שלם.
אני מקווה לאט לאט
מישהו שם בהוליווד יבין שמה לעשות, חייבים תסריט טוב לדברים האלו. שאי אפשר לקנות את הקהל רק באפקטים גדולים מהחיים.
העם דורש תסריט איכותי!
אחד הגרועים ביותר. רדפיש אמר וצדק, אהבה בשחקים בשילוב עם סופרמן. סרט מגוחך לחלוטין. האיש הסגול טס בחללית ואח"כ הגיבורים הירוקים לא צריכים כלום בשביל לעוף בחלל. המפלצת הצהובה אוכלת עולמות אבל לוקח לה הרבה זמן להתמודד עם הטייס שלנו. אין עלילה מעניינת, אין רצף הגיוני. לכו לכל סרט אחר. יהיה יותר טוב.
הדבר היחידי שאני לא מבין זה מי האנשים ששמו כסף על השטות הזו?
ידעתי שזה גרוע
עוד מהטריילרים אמרתי לחברים שלי 'תקשיבו, לזה לא הולכים'. סרטי גיבורי על לא אמורים להיות כל כך CGI-יים, גם אם כל הסרט קורה בחלל והנבלים הם כרישים עם קרני לייזר על הראש. כי כשסרט משתמש באובר-אפקטים, הוא הופך, כמו שרד אמר, לסרט ילדים. ה'איירון מן'ים היו מצוינים לדעתי (הרבה בזכות רוברט דאוני ג'וניור הגאוני), את 'הענק' של 2008 גם אהבתי. ת'ור היה בינוני, 'קפטן' היה בסדר+ אבל זה כבר נראה כמו ביזיון. (כן, אני יודע ש'לנטרן' של DC, דיברתי על סרטי קומיקס בכללי).
גם אני אוהב את ריאן ריינודלס. שחקן כריזמטי ומעולה. לעזאזל, הייתי מרותק לסרט של שעה וחצי שבו רק מראים אותו קבור בתוך ארון! אבל אפילו הוא לא ימשוך אותי לראות את הסרט הזה, בטח לא שזה רק ב 3D. נחכה כבר שיצא להורדה, וגם את זה נשקול.
איכשהו
הרעיון של נבל שאוכל עולמות היה נראה לי די awesome. את הסרט אני לא אראה, אבל בטריילר נהניתי מזה, אז..
וזה אכן עבד טוב באלמנט החמישי
למרות שבתכלס הנבל המוצלח שם היה גארי אולדמן. הכדור הזה שאוכל עולמות סתם היה שם ברקע.
האלמנט החמישי הוא לא סרט שלוקח את עצמו ברצינות.
זה סרט-קומיקס שמגביר את ההגזמה והגיחוך שלו ל-11, וזה מה שטוב בו. אם "גרין לנטרן" היה כזה, הוא היה קומדיה מצוינת. "כדור ענק של רשע טהור שרוצה להשמיד את העולם" זה פשוט לא דבר שעובד בסרט שמנסה להיות רציני.
אני יודע שהוא נחשב גרוע, אבל ארבעת המופלאים 2?
הוא היה קצת פחות נלעג ממה שמתואר פה לגבי הפנס, אפילו אם הוא לא בדיוק מופת של עשיית סרטים, הוא היה סביר.
סרט כ"כ צפוי
אני לא חושב שהסרט ניסה להיות רציני, מלא קלישאות שממש הייתי יכול לדקלם חצי סרט יחד עם השחקנים, ואז הקטע עם המסכה שהיה ממש מצחיק וכנה. סתם סרט גיבורים לקיץ כדי להרוויח כסף והוא עושה את העבודה שלו.. לא ציפיתי ליותר.. משהו קליל ומטמטם לקיץ, מבחינתי הייתי ממליץ למי שמחפש את זה ויש לו 1+1
זה רק אני
או שבאמת חסר לינק בתחילת הפיסקה השניה?
(לא ראיתי את הסרט ואני בספק אם אני אראה אותו בעתיד…)
כמו שכבר הגבתי פעם, הרושם מהטריילר גם הוא מאוד ילדותי . ממש במקרה ראיתי אתמול פרק של המפץ הגדול שצוחק על הקטע של הסיסמאות בחרוזים כשג'רי (ככה קוראים לו?) הולך עם פנס בגודל של רמזור לכל מקום :-) , קיצור, אפילו המעריצים לא לוקחים את לנטרן יותר מדי ברצינות…
זה לא כל כך נכון...
המפץ הגדול היא קומדיה,ותאמין לי שהמעריצים לוקחים את גרין לנטרן מאוד אבל מאוד ברצינות.
כל כך ברצינות שהיה לפני שנתיים אירוע ענק ביקום של דיסי שכל הקונספט שלו היה מסביב לגרין לנטרן(והוא השפיע על כל סדרת קומיקס באותה תקופה).
אני מסכים שהסרט ילדותי וכל העניין עם הצבעים והכוחות נעשה בצורה לא טובה בסרט,אבל תשאלו כל קורא קומיקס רציני על גרין לנטרן והוא יאמר לכם שזאת אחת הסדרות היותר טובות שיש כרגע.
ממליץ לקרוא את ההרצה של ג'ף ג'ונס על הסדרה.הוא עושה עבודה מדהימה שמסביר בדיוק את כל עניין הכח רצון והצבע הירוק.
אז בבקשה,בלי דעות קדומות על קומיקס,ורק בגלל שהקונספט נשמע מגוחך ומופרך לא אומר שאי אפשר לייצר איתו דברים מופתיים.
קראתי לא מעט קומיקס בחיי
ודעתי הרצינית והמלומדת היא שגרין לנטרן הוא גיבור גרוע עם עלילה מטופשת. הבעיה מספר אחת בקומיקסי סופר גיבורים בעיני היא אינפלציה של כוחות, וגרין לנטרן מתחיל מהנקודה שלאחרים (חוץ מסופרמן) לוקח שנים להתדרדר אליה.
יצא לך לקרוא
את ההרצה של ג'ף ג'ונס?אני מסכים שלפני ההרצה שלו על הסדרה,גרין לנטרן באמת היה דמות די מופרחת.אבל מרגע שג'ונס השתלט על המותג ועשה בו נפלאות והפך את גרין לנטרן למותג חזק ואמין(עד כמה שחייזרים בעלי טבעות ירוקות זה אמין).
נכון שבגרין לנטרן צריך לעשות השעיית הספק(Suspension of disbelief,זה נשמע מוזר בעברית) די חזקה בשביל להאמין בכל,אבל כל עוד היקום של הלנטרן פועל בהתאם לחוקיות שנקבעה,זה מצויין.
זה כמו לומר שסרט על ילד בעל צלקת של ברק שמדבר עם נחשים,או על אנשים נמוכים ואנשים גבוהים עם אוזניים מחודדות שנלחמים באנשים מכוערים,או על מסדר אבירים בעתיד שנלחמים באימפריה הנאצית,שזה מטופש,ואז אתה מוריד ז'אנר נפלא רק בגלל שהם "מטופשים" ולא "אמיתיים".
כל עוד הסרטים עומדים בפני החוקיות שנקבעה בסרט,זה אמין(הייתי בהרצאה באייקון שנתנה דוגמא יפה,בשליחות קטלנית 2,בסצנה שt-1000 בא לעבור את הסורגים אבל אז האקדח נתקע לו בסורגים כי האקדח לא מורכב ממתכת נוזלית,זה הופך את הסרט לאמין).
הדוגמא הכי טובה זה הסדרה דוקטור הו,שהיא מופרחת בכל קנה מידה אפשרי אבל עדיין מצליחה להשאר אמינה ליקום בו היא נמצאת.
ורק נקווה שהסרט הבא יראה משהו יותר כזה מאשר מה שהיה עכשיו
לא, זה לא כמו זה
זה כמו להגיד שהקומיקס של x-man גרוע ומשעמם, ואכן זה המצב. כל קומיקס שבו הכוחות של הגיבור לא מוגדרים היטב ובפרט לא חסומים, לא מותח מטבעו. תמיד אפשר לשלוף לך איזה Deus ex Machina מהתחת כי מעולם לא התחייבו שהדבר הספציפי הזה הוא בלתי אפשרי, כמו הutility belt האינסופי של באטמנים מסוימים.
יש לזה מלה בעברית: "לסספנד"
טוב, לא ממש בעברית, אבל בשימוש קבוע בקרב דוברי עברית חובבי מד"ב.
*אהמ*
http://www.fisheye.co.il/static/diction.htm#suspense
נו, זה מה שאמרתי, לא?
(ל"ת)
לא התכוונתי להכליל, אני גם לא ממש מכיר את הדמויות של DC, פשוט נראה לי שגיבור על שמשפטי המפתח שלו הם בחרוזים זה טיפ טיפה ילדותי אפילו לקומיקס…
אז בטח לא תשמח להכיר את אטריגן:
...
"האל ג'ורדן מקבל מסכה ירוקה שמכסה את החלק העליון של הלחיים שלו, וחצי מהאף, כדי "להגן על הזהות שלו". אפילו הסרט עצמו לא מצליח להתייחס לשטות הזאת ברצינות,"
טוב, הדמויות של DC תמיד היו מטופשות די דפוקות מיסודן.
וזה גורם לי לחשוש עוד יותר מהריבוט לסופרמן. מה לעזאזל הם הולכים לעשות שם עם קלארק קנט, שלא לובש בכלל מסיכה? איך הם יצליחו לגרום לזה לעבוד מבלי שירגיש מגוחך לגמרי, כמו שהיה ב"סופרמן חוזר"?
איך אתם הייתם מטפלים בזה? כי אני באמת לא יודע.
אני לא זוכר איפה זה היה,
בקומיקס כזה או אחר של DC, ושני גיבורים מדברים על השטות הזאת של קלארק\סופרמן.
ואחד מהם אומר משהו כמו – "כן, אבל כשהוא קלארק קנט הוא גם לובש חליפות שגדולות עליו בשתי מידות, ומדבר בקול באוקטבה אחרת".
שמעתי כל מיני הסברים
למשל גם שכמו שיש הרבה אנשים שדומים לסלבריטאים במציאות כך בטח יש אנשים שדומים לסופרמן אבל כמו עם סלבריטאים אנשים יחשבו שבגלל שסופרמן הוא… סופרמן, והוא לא צריך לחיות כאחד האדם אז אין למה לחשוד באיש החנון והמוזר ההוא רק כי הפנים שלהם דומות.
והוא גם משנה את המנעד הקולי שלו וההתנהגות שלו, ולדעתי זה באמת טוב ויפה… כשמדובר באנשים זרים, טיפשים או כאלה שקלארק בקושי מדבר איתם.
אבל כשמדובר באנשים שקלארק עובד איתם על בסיס יומי, אנשים שנתקלים בסופרמן די הרבה, אולי גם על בסיס יומי, ושמדברים הרבה הן עם קלארק והן עם סופרמן ושאפילו מפתחים מערכת יחסים רומנטית עם שניהם (לואיס ליין) פשוט לא נשמע לי הגיוני שהם לא יקלטו את זה. שלא יחשדו בזה או שהם לא ינסו אפילו לחקור את זה ויעלו על זה שזה הוא. בעיקר כשמדובר בעיתונאים שלהיות חוקרים הוא די חלק מהמקצוע שלהם.
אם קלארק היה עובד במשהו אחר, איזה משרד קטן זה עוד היה נסבל, אבל זה מקום העבודה ואלו שעובדים בו שגורמים לכל העובדה שהם לא מזהים אותו להיראות תמוהה יותר.
זה כוח הסופר היפנוזה שלו, המשקפיים זה סתם לקטע
(ל"ת)
ברור שזה מטופש. זאת הנחת המוצא.
ועכשיו צריך איכשהו להתמודד איתה.
(וכמו שצויין במקום אחר – אתה מנסה להסתיר משהו, והולך לעבוד בין אנשים שהמקצוע שלהם הוא חשיפת מידע?!)
שזה פחות או יותר מה שאני אמרתי.
מה שמצחיק הוא, כל עניין המשקפיים והחליפה ככיסוי עוד היה יכול להיות איכשהו מתקבל על הדעת אם רק קלארק היה עובד במקום אחר. צנוע.
אבל לא, הם בחרו דווקא בעיתונות. יופי שלא ב-FBI או משהו, באמת…
אולי הוא פשוט לא יסתיר את הזהות שלו? אבל אז מה תהיה הפואנטה בלהיות קלאק קנט כשכולם יודעים שאתה סופרמן?
לא יודע איך הם יצאו מהתסבוכת הזו עם הזהות הסודית מבלי שזה יהיה מגוחך.
(נו, ברור. אם אתה במקצוע של חשיפת מידע,
יש יותר סיכוי שתוכל להתחמק מזה. זה נכון, יש חשד שזה סופרמן, אבל היי, קלארק הוא מהברנז'ה, ומי רוצה להסתבך עם הברנז'ה? בערך כמו הסיכוי שכתב הפלילים של העיתון יכתוב סדרת תחקירים על הטרדות מיניות במערכת).
כמו שאמר זקן סיני
המקום החשוך ביותר נמצא מתחת לפנס
אם כבר ענייני מסיכה וזהות
כשהסרט הסתיים, גם אני וגם חבר שהיה איתי אמרנו כמעט בו זמנית: "נכון שעם המסיכה הוא נראה כמו בן סטילר?"
לא זוכר מתי בפעם האחרונה
בעין הדג רוב התגובות היו של אנשים שלא ראו את הסרט.
הדיונים הם על עצם הרעיון הטפשי ולא על הסרט עצמו.
"נחשים על המטוס" נראה לי
(ל"ת)
תבדוק את מכוניות 2
אני חושב שאני התגובה היחידה בערך מתוך 100 של אחד שאשכרה מבקר את הסרט. והיי, אני דווקא אהבתי אותו.
הדואליות של קלארק קנט וסופרמן
בכל המדיומים שבהם הופיע סופרמן בשנים מאוחרות יותר (לא בשנים הראשונות של הקומיקס), היה דיון עמוק בדואליות של שתי הדמויות.
סופרמן תמיד מנסה להתמודד (וגם מובא להתמודדות ע"י כל מני פולשים) עם העליונות שלו והרצון להגן ולשמור על תושבי כדור הארץ, לבין העליונות שלו, שהופכת אותו למעין אל בין בני אדם.
קלארק הוא הצד האנושי, שלמד מהוריו האנושיים תכונות שהקריפטונים לא מכירים – חמלה, אהבה, ענווה, תקווה, סליחה וכו'.
בהתאם, לא רק המראה משתנה, אלא כל ההתנהגות והגישה לדברים.
נכון שזה קצת מגוחך שקלארק מגן על הזהות שלו עם משקפיים וקצת ג'ל בתלתל, אבל לא מופרך לחלוטין. ברור שהכל מתמוטט לטווח הארוך, ובכל גרסא שאליה סופרמן עובד לואיס ליין מגלה את הזהות הסודית, או עושה מאמצים כדי לגלות אותה ומתקרבת, וסופרמן מצליח לסכל את מאמציה ברגע האחרון.
כל כך לא בא לי לראות את הסרט הזה
וזה "תודות" לטריילרים המשעממים, הביקורות מחו"ל שלא החמיאו לתוצאה הסופית, חברים שלא בדיוק התרשמו מהסרט (בלשון המעטה) ובעיקר ריאן ריינולדס מיותר ומעצבן אחד.
הביקורת שידרגה לי את הסרט
כיוון שידעתי פחות או יותר למה אני נכנס. אני די רגיל כבר לראות את הגרסא המצויירת של גרין לנטרן (לא מהקומיקס, דווקא, ואני לא מכיר לעומק את סיפור הרקע). הסרט עושה את הרעיון בצורה די דומה. כמה מהצורות שהאל יוצר אפילו משעשעות ברמת הדימיון שלהן.
חלק מהזמן השילוב עם הצילומים האנושיים הוא בסדר. בקטעים מסויימים זה אכן נראה כאילו שריינדולס שוכב על קרטון והראש שלו מודבק על סרטון של סופרמן עף.
הסרט יותר טוב, לטעמי, מקפטן אמריקה. אחרי חצי ראשון רגיש וחכם, קפטן אמריקה מאבד כל קשר עם העלילה והופך למונטאז' של פיצוצים ומכות. זאת בניגוד לגרין לנטרן שלכל אורכו סובל מדילוגי עלילה כגון איך לעזאזל הדמויות ידעו שהן צריכות להגיע למקום מסויים או איך הן חשופות להתפתחות עלילתית כזו או אחרת שהתרחשה בהיעדרן. זה קצת מציק, אבל זה לא מבטיח משהו רק כדי לא לקיים אחר כך.
אני עדיין מעדיף את ת'ור על שניהם, וכמובן שאקס מן נמצא בכלל בכיתה אחרת.
לבנות אותה לקראת סרטי המשך (שכנראה כבר לא יקרו)?
(ל"ת)
מצד שני, היא יכולה להיות הקשר שמחבר בין כל גיבורי העל
והסרטים לקראת "ליגת הצדק".
זה הגיוני בהתחשב בתפקיד הגדול שלה בקומיקס (היא אחראית על כל מיני ארגוני לחימה בטרור ופרויקטים על חוצניים ויש לה קשר הדוק עם לא מעט גיבורי על מרכזיים).
היא הניק פיורי של עולם DC.
גם השחקנית עצמה אמרה ש"גרין לנטרן" היה בעצם ניסוי המבחן של וורנר לראות אם יש אפשרות לתחילת יקום משותף גדול יותר כשהיא הקישור. השאלה היא אם בעקבות הכישלון הם ינטשו את הרעיון או לא.
זה יהיה חבל, כי דווקא ל"וונדר וומן" ו"פלאש" שאלה שני הסרטים הנותרים לפני שיהיה אפשר לעשות ליגת הצדק יש פוטנציאל להיות טובים.
DC גם יצטרכו לעשות ריבוט נוסף לבאטמן לפני ליגת הצדק.
כריסטיאן בייל לא הולך להשתתף בליגת הצדק ובמילא בסרטי נולאן לא היה שום בילד אפ לפרויקט מהסוג הזה.
מה שהופך בעצם את "גרין לנטרן" לסרט הראשון בסאגת ליגת הצדק של DC. לעומת הסרט הראשון של מארוול בסאגה שלהם, זה מאד (מאד) חלש.
לא בהכרח
הם יכולים לעשות ככה: להגיד שבאטמן הוא גיבור העל הראשון שהחל לפעול בעולם, והאירועים של "גרין לנטרן" ו"סופרמן: איש הפלדה" קרו אחר כך.
בעוד "פלאש" ו"וונדר וומן" הם אירועים קטנים יחסית שלא הרבה בציבור ישימו לב לזה ולכן יכולים להתקיים במקביל לסרט השלישי של באטמן.
לא הייתי בונה על זה.
העולם של באטמן (של נולאן) ריאליסטי מדי בשביל שיצורים כמו גרין לנטרן וסופרמן יוכלו להתקיים בו. אם WB באמת ירבטו את באטמן כך שיתאים ליקום של "ליגת הצדק", אני אצפה למחאה רבה מצד מעריצים רבים. אם כבר, שישימו את דייוויד פינצ'ר על כסא הבמאי.
ואותו דבר אפשר להגיד גם על סרטי "איירון מן"
הם הרבה יותר ריאלסטיים מדברים כמו "ת'ור" או כמה דברים שקורים ב"קפטן אמריקה" למשל.
אם מארוול לקחו את הסיכון ועשו את זה בכדי לפתח עולם רחב יותר ומשותף גם DC יכולים לעשות את זה.
הקטע שבאיירון מן, מארוול ידעו מראש שיהיה את הסרט של האוונג'רס ולכן הם עשו את הבילד אפ כמו שצריך. כבר בסרט הראשון היו רמיזות לכך וכמובן יש את הקטע הידוע לשמצה בסרט השני שבו עוצרים את העלילה כדי לתת לניק פיורי זמן מסך.
אצל נולאן אין את זה בכלל וגם אם יגידו ששאר הגיבורים החלו לפעול אחרי באטמן, זה עדיין ירגיש תלוש. תצרף את זה לעובדה ששום דבר בעולם לא יגרום לכריסטיאן בייל לשחק בסרט הזה (רק אם נולאן יביים אותו, אבל זה ברור שהוא לא) ותקבל את העובדה המתבקשת שהולכים לעשות ריבוט לבאטמן.
והאמת? שזה לא רעיון רע. בתכלס, אני חולה על באטמן של נולאן, אבל הסרטים שלו עדיין לא גרמו לי לשכוח כמה שאני אוהב את שני סרטי טים ברטון. ריבוט לא חייב לפסול סדרת סרטים ישנה. צריך לשפוט את הסרטים בנפרד. אני חושב שבמבט לאחור סרטי באטמן של נולאן תמיד יחשבו בתור הגרסא האלטרנטיבית והאיכותית יותר, אבל זה לא פוסל את העובדה שסרטי באטמן של במאים אחרים יכולים להיות מצוינים גם. באטמן הוא דמות מאד מעניינת ובניגוד לגיבורים כמו סופרמן או ספיידרמן, יש הרבה מאד מקומות שאפשר לקחת את באטמן מהטאץ' הסופר ריאליסטי של נולאן ועד למקומות הרבה יותר סוריאליסטיים מסרטי ברטון אפילו. אני בתור מעריץ של באטמן פשוט לא מוכן שיפסיקו לעשות עליו סרטים רק כי נולאן פרש מהעסק.
אני בטוח שמספיק מזומנים יוכלו לשנות את דעתו של בייל
או אם הנולאנים יכתבו את התסרט ל"ליגת הצדק" ומישהו מאוד מוכשר יביים אותו.
וזה שהיו רמיזות ל"אוונג'רס" בסרטי איירון מן לא משנה כלום.
העובדה שהם קודם כל הציגו לנו עולם יחסית ריאלסטי ובסרטים האחרים שלהם כמו "ת'ור" הם הראו לנו עולמות פנטסטים (ודי מטופשים) ועשו את זה כחלק מהעולם הריאלסטי של איירון מן גם הרגיש תלוש ולא אמין, בין אם הם תכננו את זה מראש או לא.
וההמשכיות – אותם רמזים שהם השאירו בסרטים למה שיקרה הלאה הרסו די הרבה דברים, ולדעתי DC לא צריכים לנהוג באותה צורה. שיעשו כמה סרטים, שכולם יעמדו בזכות עצמם ואז בסרט של ליגת הסרט יתנו לתסריטאי ממש מוכשר לחבר את כל הנקודות. וגם אם זה יראה תלוש, זה לא ירגיש יותר תלוש ממה שמארוול עושים.
נולאן לא מבין בקומיקס.
הוא בעצמו אמר שהוא הציע את עצמו לוורנר לביים את באטמן כדי לקבל חשיפה ושהוא מעולם לא היה חובב קומיקס. בגלל זה גם הצמידו לו את דייוויד ס. גויר שמשמש כמומחה לקומיקס שמדריך את נולאן לגבי הבסיס של כל הדמויות.
מאד קשה לי להאמין שנולאן מתעניין בסרט כמו ליגת הצדק ושהוא ירצה לכתוב אותו (עם גויר או בלי).
עובדה שהוא הסכים להיות יועץ ב"סופרמן"
ומפיק וגם כתב את הסיפור (אבל לא את התסריט).
אם ישלמו מספיק כסף אני מאמין שהוא יכתוב את התסריט, אבל גם את זה לא צריך.
כל מה שצריך זה שהוא יפיק את הסרט וישמש כיועץ. אני מאמין שגם זה יהיה מספיק לגרום לכריסטייאן בייל לחזור.
אבל זה לא יוזמה שלו
הוא הסכים להתערב בסופרמן כי הוא אהב את הקונספט לסופרמן שדיוויד ס. גויר הציע לו ורצה לקדם אותו באולפן, הפרוייקט הזה הוא יותר של דיוויד מאשר של נולאן, שנראה שיותר מתעסק בו בתור טובה לחבר (וגם כי הוא חושב שהרעיון טוב ויכול לצאת ממנו סרט טוב)
לי זה בכלל לא היה נשמע ככה
ניקי פינק אמרה שוורנר הציבו את נולאן כאחראי על הפרויקט לאחר שראו כמה טוב הוא עיבד את באטמן לזמנים המודרנים.
הוא לקח את שותפו מבאטמן דיוויד גויר וביחד הם עלו על קונספט, וגויר כתב אחרי זה את התסריט.
אין שום סיבה שוורנר לא ירצו להציב את נולאן גם כאחראי על "ליגת הצדק".
לייק אחד גדול על דירוג סרטי גיבורי העל
של השנה. גרין לנטרן וקפטן אמריקה די חלשים, ת'ור ממש כיף, ואקסמן בכיתה אחרת.
אהבתי ביותר
מבחינתי זה סרט קומיקס קייצי לילדים (או לילדים ברוחם) ובתור מי שאינה חובבת קומיקס ולא מכירה את עולם גיבורי העל לעומקו (מכירה לרדידותו רק בקושי), נהניתי למדי, היו אפילו כמה קטעים שממש צחקתי.
הקטע שהכי אהבתי היה כשמשמאלי שמעתי לחישה מסספנדת: "הוא עבר כמה אזורי זמן" בעקבות שינוי דרסטי בתאורה. וחצי דקה אחר כך לחישה מימין המאזכרת קריקטורה ממגזין 'מאד' 509: "הוא לא יודע שזאת הצעת נישואין" כשחייזר הסגול נתן לגיבור את הטבעת.
לא הפריע לי: שאמרתי את הטקסט של השחקנים לפני שהם אמרו אותם כמה וכמה וכמה פעמים לאורך הסרט (היה צפוי שיהיה צפוי).
שלל חורים קטנים וגדולים בעלילה, בעריכה ובכלל (היה צפוי שיהיו חורים, בכל זאת סרט קיץ על קומיקס… מראש לא באתי לנטפק).
תלת המימד שהתחיל מ-ע-ו-ל-ה והלך והתדרדר ככל שהמשיך הסרט (מכורה לתלת מימד וכבר לא יכולה לצפות בסרטים דו ממימדיים – מרגישה תחושת ניכור בלתי המתפשרת ההורסת את ההנאה).
אחרי הכתוביות היה טיזר להמשכון, למרות שאמרתי שיהיה, הילדים אמרו לי שאני מתבלבלת עם מה שהובטח בקפטן אמריקה, אבל בסוף התברר שצדקתי, למרות שבנתיים הם גררו אותי החוצה וראינו אותו בעמידה ליד הדלת.
לא אהבתי: עד שהגיע תורי וקבלתי את הפופקורן והשתייה כבר התחיל הסרט, והייתה הפסקה, אבל עד שחזרתי מהשירותים (למרות שלא היה תור) כבר המשיך הסרט (בשביל מה עושים הפסקה של 90 שניות?).
שורה תחתונה: שונאת את גלובוס גרופ אבל חוץ מזה היה אחלה.
דווקא סרט חביב
אישיתי ידעתי שהוא לא הולך להיות עם עלילה מתוחכמת או משהו
אבל כן צחקתי בכמה מקומות.. אפילו הסרט צחק על עצמו
(כמו שהיה רשום בביקורת על המסיכה שלא מסתירה כלום)
לבמאים נוח לקחת סרטי קומיקס כי כבר יש עלילה ומעריצים…
אולי פשוט נגמרו להם הרעיונות.
בכל אופן אני אהבתי את הסרט. למרות שהוא מופרך טיפה. (או הרבה)
חברת DC שיצרה את קומיקס גרין לנטרן תמיד הייתה גרועה בהוצאת סרטים בהשוואה למארוול
מלבד הסרט שלה "האביר האפל" שהיה על באטמן