"גרביטציה" הסרט שאני הכי מחכה לו בשנת 2013. זה היה הסרט שהכי חיכיתי לו בשנת 2012. נדמה לי שזה היה הסרט שהכי חיכיתי לו עוד בשנת 2011. אני מחכה לסרט הזה כל כך הרבה זמן, שכשהתחלתי לחכות לו, העובדה שהוא בתלת-מימד עוד היתה אטרקציה. אז גם היו אמורים לככב בו אנג'לינה ג'ולי ורוברט דאוני ג'וניור. ועדיין: הבמאי של "הילדים של מחר" מביים מעין סרט-אסון שמתרחש כולו בחלל, בזמן אמיתי ובשוטים ארוכים מאוד מאוד.
ויש טריילר. אני עדיין מחכה.
אכן, מאוד מרשים!
(ל"ת)
הייתה שמועה שהסרט כולו מצולם בשוט אחד ארוך
למרות שטכנית זה אפשרי כיום עם צילום דיגיטלי,לפי העריכה של הטריילר אני מבין שזה השתנה
נכון, היתה, או שזאת היתה התכנית בשלב כלשהו.
הבנתי שבסופו של דבר הוא אמנם לא עשוי כולו בשוט אחד, אבל מורכב מכמה שוטים ארוכים מאוד מאוד מאוד.
איך אפשר לקבוע מהטריילר שזה השתנה?
גם אם היה מדובר באותו שוט, מן הסתם בטריילר היו נותנים קטעים חתוכים ממנו. מה שכן, גם אשף וואן-שוטים כמו קוארון יתקשה לעשות שוט אחד (שמן הסתם צריך לחזור עליו כמה וכמה פעמים) באורך של (נניח) 90 דקות, ולקבל את התצוגה הנכונה מהשחקנים.
לא לפי הטריילר.
על פי אחד ממפיקי הסרט, הסרט כולל 156 שוטים – שזה מעט מאוד, בסרטים של מייקל ביי זה בערך מספר השוטים בשתי דקות – אבל זה יותר מ-1. הוא מתחיל בשוט באורך של 17 דקות (ושוב, זה אמנם לא 90 דקות, אבל הולי שיט) ובהמשך יש עוד שוטים באורך של שש, שמונה או עשר דקות.
http://screenrant.com/alfonsco-cuaron-gravity-opening-shot-long-takes-sandy-164262/
אההה... האמנתי לך כשאמרת את זה
רק ניטפקתי וטענתי שאי אפשר לקבוע את זה מהטריילר.
אבל פאק! זה סרט של שעתיים עם שתי דמויות, שאחת מהן היא סנדרה בולוק… מצד שני, עם הילדים של מחר קוארון קיבל אצלי כל כך הרבה קרדיט, שאני אלך לראות גם את הגירסא שלו ל"50 גוונים של לבן" (שתי דמויות, חנות טמבור, הטוויסט: לבן ברבור).
למעשה הדיווחים טוענים שהסרט הוא 80% סנדרה בולוק בלבד.
מעודד, אני יודע.
סנדרה בולוק היא אחת מהשחקניות האלה
שאיכות המשחק שלהן נמדדת על פי איכות הסרט. בדומה לסרקלט ג'והנסון או ליאונרדו דיקפריו, כשהיא מקבלת תסריט טוב, וואלה, היא יכולה להוציא מזה משהו. כשהתסריט לא טוב, לעומת זאת, היא לא משהו בכלל.
אין לי משהו נגד בולוק
או קלוני אבל הסרט היה נשמע כל כך הרבה יותר מגניב כשזה היה עם רוברט דאוני ג'וניור ואנג'לינה ג'ולי! בחלל!
מאוד!
אני מאמינה גדולה בכלל כמה-שפחות-קלוני-יותר-טוב. סנדרה בולוק דווקא לא מפריעה לי.
לפי התסריט הכל מתרחש ב"זמן אמת"
בלי חתכים בכלל. ככה שזה באמת נקרא כאילו הכל מתרחש בשוט אחד אבל ידעתי שאפילו קוארון לא יהיה מסוגל לעשות משהו כזה.
נראה מעניין
אם כי מארועי הטריילר זה גם נראה כמו סרט קצר מאוד. וכזה שבו הגיבורה מבלה את כל הסרט בעשיית סלטות.
היה מגניב אם היו עושים את הטריילר בלי אפקטים של סאונד
(ל"ת)
מיוט
(ל"ת)
אני סקפטי
אז כן, הצילום נראה יפה וידוע שאפשר לעשות סרטים מעולים בלוקיישן אחד, אבל הטריילר הזה לא ממש עשה לי את זה. כמו כן, יש לי סלידה מסנדרה בולוק. היא מעצבנת אותי עוד מאז "איזו מין שוטרת" (וכן, ראיתי גם את "הזדמנות שנייה" ועוד דברים. היא עדיין מעצבנת).
רק ג'וס וודון יודע שקול לא עובר בריק?
(ל"ת)
ורידלי סקוט
(ל"ת)
כן, כולנו יודעים עד כמה הדיוק המדעי חשוב לרידלי סקוט.
(ל"ת)
כמו לכל במאי מהתחום שלו.
לא יותר ולא פחות.
התכוונתי לטאג ליין של הנוסע השמיני
בסרט עצמו עדיין לא יצא לי לצפות אז אני לא יודע אם הוא מקיים אותו.
אני חושב שקובריק גילה את זה ראשון
(ל"ת)
זה לא קול. זה רעש רדיו סטטי בגלל ההפרעות כתוצאה מהפיצוצים ומעבר קרוב של חתיכות מתכת גדולות.
איכשהו התיאור בעמוד הראשי התבלגן לי במוח
וגרם לי לחשוב שהסרט הזה עוסק באסטרונאוטים שנתקלים במפלצות שניתן להרוג רק אם מופעל עליהן כוח משיכה, מה שבאמת בעייתי אם אתה תקוע בחלל. גם התפלאתי שהטריילר בכלל לא רומז שום דבר על מעורבותן של מפלצות בעלילה.
בסדר כזה
לא תפס אותי עדיין כי לא ברור לי לאיפה זה הולך מכאן, אבל אני מניח שאפשר לסמוך על קוארון אז אני אמשיך לעקוב אחרי הסרט.
הלינק ל"הילדים של מחר" לא נכון.
נראה מעניין.
לא שמעתי עליו עד עכשיו, והטריילר מספיק מותח כדי ליצור איזשהו עניין. I'm intrigued.
Space Oddity
הטריילר מאוד הרשים אותי. והוא גם מאוד מלחיץ. הידיעה שאם אתה עוזב את מה שמחבר אותך לחללית, אין הרבה סיכוי שתחזור למצוא אותה… מאוד מטרידה. אסטרונאוטים שהולכים לאיבוד בחלל, מעניין…
קצר, אבל מגרה.
זה כרגע הסרט המוכרז שאני הכי מחכה לראות (סרטים לא בדיוק מוכרזים שאני מחכה שייצאו הם העיבוד לחוות החיות, לנוירומנסר והביוגרפיה על פרדי מרקיורי) ו… טוב, יש לי תחושה שהטריילר הזה מצליח לתאר באופן מושלם את הסרט בדקה וחצי. למרות שלצפות מקוארון למותחן מפחיד ומטריד בסביבה לא שגרתית זה לא חוכמה.
בקיצור – אני מתרגש מזה כמו שלא התרגשתי מזמן מכל דבר אחר.
אני חושב שהלב שלי הפסיק לפעום בזמן הצפייה
(ל"ת)
פישלייק על ההמתנה לביוגרפיה של פרדי מרקיורי!
(ל"ת)
דיברת אליי, אני מניח.
כן, אני נורא מצפה לזה, מתי שזה לא יהיה. קווין (ביחד עם פינק פלויד) הייתה הלהקה שהכניסה אותי לעולם הרוק, ואפילו שהתפתחתי למחוזות הרבה יותר כבדים ואלטרנטיביים, אני עדיין זוכר לקווין חסד נעורים, ויותר ספציפית, לפרדי, שהוא עדיין לדעתי הזמר הטוב בהיסטוריה.
as in male singer?
I would argue that Robert Plant was much better. And Janis Joplin if you consider female singers as well.
You could argue,
But it'd be off topic.
אני לא חושב שאף אחד מאיתנו תיכנן להתווכח.
(ל"ת)
יש סיפור קצר (נראה לי של היינליין) על אסטרונאוט
שנסחף לחלל לכמה שעות וחוטף מזה טראומה מטורפת ופחד גבהים. הסיפור מתחיל שנה אחרי, בזה שהאסטרונאוט שומע יללה של חתול מחוץ לחלון שלו בקומה עשרים או משהו. והוא דווקא אוהב חתולים, אז הוא מתלבט האם לצאת.
לי הטריילר הזכיר את זה.
יש סצינה אדירה ב"המשימה: מאדים"
שאני לא זוכר ממנו הרבה חוץ ממנה, אבל היא מספיקה כדי שאני אזכור את הסרט הזה לטובה (גם אם הקונצנזוס הוא שמדובר בסרט מחורבן):
ספויילר רציני לסרט, אבל אם לא ראיתם אותו עד עכשיו, מה הסיכוי שתראו? :)
https://www.youtube.com/watch?v=C9SDpXMbVsw
ראיתי את הסרט, הוא דווקא די נחמד. והסצנה באמת ממש מזכירה
גם אני נגד הקונצנזוס.
אמנם אין בו את ה-flair שדרוש לדרמה מרגשת להיות באמת ייחודית, אבל בעיניי הוא עדיין אנושי, פשוט ומרגש. ממליץ לנסות.
אני בעד הקונצנזוס. סרט נורא.
לא אמין מבחינת העלילה, משוחק בצורה מוגזמת ולא מעניין.
אני מסכים שיש בו בעיות, אבל לא הייתי משתמש במילה נורא.
יש סרטים אחרים שראויים בעיניי הרבה יותר לתואר הזה. מת לצעוק 2, לדוגמא, עם כל זה שהוא לא רק לא מצחיק ומגעיל לפרקים, אלא גם יורד על נכויות של אנשים. מהסרטים היחידים שבאמת הרגשתי שבזבזו לי את הזמן.
"המשימה מאדים" לפחות מנסה לתת השראה ויש בו קצת שאר רוח. אני לא חושב שהוא נורא.
זה רק אני
או שכל הסרט נראה כמו הרחבה של סצנה אחת מ '2001: אודיסאה בחלל'?
נראה כי העניין הוא לא ללכת לאיבוד בחלל
העניין הוא הגרביטציה שמושכת אותם לכדור הארץ ביחד עם חלקי הלווין. סתם ריחוף אבוד בחלל היה משאיר אותנו עם "127 שעות (בחלל)" רק עם סוף רע.
זה הולך להיות קלסטרופובי.
להמשך ע"י כח המשיכה של כדור הארץ מהחלל
זה גם משהו שיכול להגמר רק רע.
אכן כן.
הו, וואו.
נראה לי שהסרט הזה יעשה את מה שיעד סופי הראשון עשה לטיסות – המון אנשים הולכים לפחד מלטוס לחלל.
אני צופה ירידה חדה במספר הטיסות לחלל.
(ל"ת)
40000 איש כבר התנדבו לטיסה בכיוון אחד למאדים...
ככה שנראה לי שתמיד יהיו מספיק אנשים שאי אפשר להכניס להם פחד.
בהתחלה חשבתי שהוא מנסה לעשות טרקובסקי
עם החלל והשוטים הארוכים והכל.
אבל מהטריילר, ומזה שרוב הסרט זה סנדרה בולוק לבד, מתחיל להיראות שזה בעיקר survival. או משהו כמו "קבור" בחלל.
מאכזב קצת.
אבל אני מניח שזה עדיין יהיה טוב בתור מה שזה.
למה?
תחשוב על סרטי ה"אני תקוע לפרק זמן מוגבל בחלל סגור", רק במקום שהחלל יהיה סגור, הוא החלל הכי פתוח שיכול להיות. Mind=blown.
כאמור, אני מניח שזה יהיה טוב בתור מה שזה
אבל כשאמרתי שחשבתי שהוא מנסה לעשות טרקובסקי, התכוונתי שחשבתי שהסרט ינסה להיות יותר פילוסופי. ונראה שלא ממש.
וזה מעולה.
קוארון מעולם לא היה מומחה גדול בכל הקשור לסיפור (למרות שגם בזה הוא בסדר גמור, אבל לא משהו יוצא דופן). הבימוי ובניית העולמות שלו הם מה שהפכו אותו לאגדה.
קוארון הוא אגדה?
באיזה יקום בדיוק?
באתר הזה, כמו שאני רואה.
סרט השנה של רד, המון הצבעות בסקר סוף השנה, סרט ההארי פוטר שלו נחשב להכי טוב על פי הסקר מלפני שנתיים… זה סוג של אגדה, או לפחות אגדה בהתהוות (הוא בכל זאת לא עשה סרט 7 שנים).
הוא עשה סרט מד"ב טוב
וסרט הארי פוטר סבבה. לפני זה הוא עשה סרט דרמה שנחשב מוצלח ולא ראיתי, עיבוד מעפן של תקוות גדולות וסרט ילדים בינוני.
מפה ועד אגדה יש עוד דרך ארוכה מאוד.
גם אני לא הייתי משתמש במילה אגדה (כי הוא גם יחסית צעיר,
אבל אין ספק שהוא במאי מוערך מאד, ולא רק כאן. אולי אפילו סוג של סמאח.
רגע, מה?
בדקתי, ומסתבר שלדמות של סנדרה בולוק קוראים "ריאן". באמת? יש תקדימים כלשהם לנשים בשם "ריאן"?
שם משפחה, כינוי, קיצור.
(ל"ת)
גוגל מוסר - ריאן הוא שם שניתן גם לבנות
(ל"ת)
וואלה. בכל יום לומדים משהו חדש על העולם הזה.
(ל"ת)
יש דמות בCetaganda
של Lois McMaster Bujold.
ואם כבר טריילרים לחודשי השנה האחרונים -
הנה האחד לחדש של לי דניאלס, "The Butler", סיפורו של עוזר בית שחור ששירת בבית הלבן 8 נשיאים, מטרומן ועד רייגן. נראה מאוד מאוד Oscar Bait.
http://www.youtube.com/watch?v=JAagFuR_XIM
נראה מעניין.
א. יש שם מעבורת חלל שמעולם לא התקיימה ("אקספלורר"); תחנת חלל שהיא לא בדיוק התחנה הנוכחית, עד כמה שאני יודע לשפוט; אסטרונאוטים שמרחפים בחלל בלי להיות מחוברים לכלום עוד לפני התאונה (למה?); אסטרונאוטים/קוסמונאוטים שעפים בחלל בלי ה"חבילה" על הגב שלהם, אחרי התאונה (איך הם נושמים בדיוק?); ורושם כללי שהתנועות שהם עושים בחלל קצת פחות מסורבלות מאשר במציאות.
לא שכל זה פוסל את הסרט, אני רק מציין.
ב. מסקרן מאוד מה הולך להיות שם. איך היא תחזור – אם בכלל – ללא התערבות של חייזרים/עב"מים/אסטרואיד שיפגע בה ואז בכדה"א.
אה, ואם זיהיתי נכון ובסביבות 0:28 זו גם כן בולוק, משום מה היא לובשת מתישהו בסרט גם חליפת קוסמונאוטית.
ג. השוט של הזריחה, 0:14-0:16, "צולם" בדיוק מעל מצרים-סיני-ישראל.
שוטים של זריחה
אני לא בטוח, אבל נדמה לי שבדרך כלל כשמראים בסרט את כדור הארץ מהחלל, מראים את החלק של המזרח התיכון/צפון אפריקה/אירופה במרכז ולא חלקים אחרים של הפלנטה. סיבה הגיונית שאני יכול לחשוב עליה היא שככה גם מכניסים מקסימום יבשות לתמונה וגם מקבלים יחס נאה של יבשה לעומת ים. רוב כדור הארץ מכוסה מים, אבל במאים נוטים להעדיף להראות את החלקים היבשתיים שלו. מעבר לסיבות אסתטיות, זה גורם לכוכב הלכת להראות יותר ביתי ומוכר.
אני חושב אחרת
הבחירה היא לא בגלל תשומת הלב היתרה ליבשות, או לסכסוכים או לדמוגרפיה היהודית שמנגנת לחלקנו על האגו. החלק הספציפי שבולט בשוט ההוא הוא הנילוס, שידוע כאחד מהאזורים המרשימים לצפייה מהחלל כי ניתן ממש לראות את הצילוויזציה שמתרכזת על גדות הנהר בלב שממה מדברית. הזווית הנ"ל מוקדשת לנילוס, פשוט כי הוא מאוד יפה.
יש גם הרבה פעמים שדווקא מראים
את האמריקות. גם הן פוטוגניות, גם שם רואים ים ויבשה – וזה גם פורט על נימי נפשם של אזרחי ארה"ב.
לגבי החזרה
אפשר לחזור כמו הבחור הזה
לא, אי אפשר
עלם החמודות הזה קפץ מתוך הסטרטוספירה של כדור הארץ. מה שאומר ש-א': בכל מצב נתון הוא היה נתון לכוח הכבידה של כדוה"א, ולא היה בסכנה של ריחוף אל החלל החיצון. ו-ב': הוא לא היה צריך להתמודד עם חציית האטמוספירה, שהייתה שורפת אותו כליל.
ב' נכון,
אבל אם תחנת החלל בסרט היא בגובה של כ-600 ק"מ ככתוב בטריילר, לא סביר שאסטרונאוטים שנפלטים מתוכה יתרחקו יותר מדי מכדוה"א. הכבידה בגובה זה היא 83% מהכבידה על פני השטח, מה שאומר שמהירות הבריחה שם היא לא נמוכה בהרבה מאשר על פני השטח, למעלה מ-10 ק"מ לשנייה. המהירות של תחנת החלל סביב כדוה"א היא כנראה כ-7.7 ק"מ לשנייה, מה שאומר שכדי לזרוק אסטרונאוטית מהמסלול החוצה צריך לתת לה בבת אחת תוספת מהירות של לכל הפחות 2.3 ק"מ לשנייה (בכיוון טיסת התחנה), הרבה יותר ממה שאדם יכול לשרוד.
(תודה ל-Wolfram Alpha)
אם לא יתרחקו, גם לא יתקרבו
כמו שאמרת נכון, מהירות תחנת החלל היא 7.7 ק"מ לשנייה – וזו גם מהירות האסטרונאוטית. אבל גם כשהיא מחוץ לתחנה, אם לא שינית את מהירותה באופן משמעותי (כמה ק"מ בשנייה כמו שאמרת, אבל לכיוון השני – כדי להאיט אותה), היא תמשיך להקיף את כדור הארץ בערך באותה מהירות של התחנה – ולכן גם בקירוב באותו רדיוס הקפה.
כידוע רדיוס ההקפה נקבע כמעט חד ערכית על ידי המהירות. על מנת להגיע לרדיוס נמוך משמעותי – יש שיכנו זאת ליפול לכיוון כדור הארץ – על האסטרונאוטית להאט באופן משמעותי, וזה לא סביר בדיוק כמו ההאצה למהירות בריחה.
(ותודה לניוטון).
נראה לי שהתכוונת
כמו הבחור הזה
ולמי שרוצה לראות איך זה במציאות,
נפלה אחלה הזדמנות. יש ברגעים אלה הליכת חלל שמשודרת לייב (תודה לאל על האינטרנט), אפילו ב-YNET, מי היה מאמין.
זה מושלם.
אני לא יודעת איך יהיה הסרט, אבל הסרטון הקצר הזה שראיתי עכשיו תפס אותי כל כך חזק שעד שהוא נגמר לא קלטתי שעצרתי את הנשימה.
נשמע מסוכן
לא לנשום במשך סרט שלם? כדאי להקפיד שיהיה פרמדיק באולם.
נראה מעניין מאוד.
מצד אחד, הטריילר נראה מדהים. גם ג׳ורג׳ קלוני וסנדרה בולוק הם שחקנים שתלוים לגמרי בבמאי, כלומר יכולים לשחק גרוע או טוב, תלוי איך מדריכים אותם (למרות שבמקרה דל קלוני עברו כמה שנים מאז זוועת באטמן. הבן אדם ביים כמה סרטים לא רעים, הייתי רוצה להאמין שהוא יודע לבחור את הסרטים שלו). בנוסף, אני אוהב את הרעיון של שוטים ארוכים. זה שאפתני וגם אם זה יהיה גרוע זה לפחות לא יראה כמו הסגנון הרגיל של קאט ומעבר בין סצינות כל שנייה שנפוץ בסרטים היום. אגב, אני מאלה ש2001 של קובריק ממש לא שיעמם אותו.
מצד שני, אני כבר לא זוכר למה אהבתי את ׳הילדים של מחר׳. אני זוכר שזה היה סרט טוב, אבל לא היה בו שום דבר מיוחד לטעמי אחרת הייתי זוכר משהו ממנו. יש עוד סיבה לחכות לבמאי הזה חוץ מהסרט הישן יחסית הזה?
כח משיכה.
לפי הודעת המפיצים עכשיו, השם העברי הרשמי של הסרט הוא לא "גרביטציה" אלא "כח משיכה".
אני בסדר עם זה.
הנחתי שיבחרו ב"כח משיכה"
זה מאפשר ליצור את הרושם שמדובר בסרט רומנטי על שני אסטרונאוטים בתחנת חלל.
היה כבר פעם סרט (ישראלי) בשם "כח משיכה"
ואם אני לא טועה זה בדיוק מה שהוא היה. חוץ מהקטע של האסטרונאוטים, והחלל.
אכן היה סרט (נשכח למדי) כזה
יש הוכחות.
זה קרה בתקופה שבה חנן גולדבלט יכול היה לככב בקומדיה רומנטית בלי שזה יעורר תמיהות, וגם זה נראה מדע בדיוני.
space oddity
חצי קשור: האסטרונאוט כריס הטפילד צילם בתחנת החלל הבינלאומית קליפ ל Space Oddity של דיוויד בואי, ומעבר לכך שאני אישית נהניתי מהביצוע, אני חייב לציין: ג'יי ג'יי אברהמס צדק, בחלל יש המון Lens Flare :)
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4379397,00.html
לא אכפת לי כמה נראה לך שהוא צודק,
אין בקליפ אפילו רבע מכמות האפקט הזה שהוא דוחף לסרטים שלו (והסיבה למיטב הבנתי לא קשורה לחלל – אלא לקושי טכני בכוונון העדשה שבלט בסרטים משנות ה-80, גם של ספילברג), ומה שיש נראה הרבה יותר טבעי ובמקום. הוא סתם מגזים, ברמה שזה ממש מפריע, לפחות לי.
אם כבר ג'יי ג'יי ו-Lens flares,
אני מנצל את ההזדמנות ומקשר לביקורת שלי על "סטאר טרק" החדש:
https://www.facebook.com/idandekel#!/photo.php?fbid=10151441652047634&set=a.64976907633.74472.680342633&type=1
ככה ייעשה לאיש. מעולה.
(ל"ת)
אתה מייחס לאמירה שלי כמותיות ורצינות
יותר ממה יש בה, וממילא הייתי מצפה מבמאי להימנע מהגזמה שמפריעה בכל תחום שהוא – ודאי צורנית – בלי קשר למציאות החוץ-קולנועית.
אני יודע שכך זה נראה,
אבל בעיקר התייחסתי אליה כהזדמנות לעשות קצת venting בעניין. :) בלי קשר, הלינק שהבאת פשוט מקסים.
הוא כ"כ מגניב.
(הדפילד, לא אברמס)
Still trying to get my jaw back on...
זה היה מהמם. חובה בשבילי לראות בקולנוע ולו רק בשביל הספקטקל המטורף שזה הולך להיות, ג'ורג' קלוני או לא.
מחכה לרימייק
אני אישית מחכה לרימייק שיעשו בחלל(האמיתי) לסרט הזה במאה הבאה. כשזה מסך ירוק- זה לא באמת מעניין:)